MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / New Wave meetings

zoeken in:
luisteraart
orbit schreef:
Ik wil morgen een full-report over vanavond, of zondag.. want dan ben ik pas weer thuis

Nou, ik ben nu al weer thuis, met mijn enkel in een bak koud water.

Op de heenweg was het erg druk op station Utrecht, en bij het aflopen van een trap renden er wat lui langs waardoor ik me verstapte, een trede miste en mijn enkel dubbel knikte. Heb nog de trein naar Rotterdam genomen, maar de enkel werd dik, stijf en pijnlijk en ik heb maar afgezegd.

Net terug, enkel nog steeds heel stijf, dik en pijnlijk, en de knie is ook niet meer fris, maar dat is waarschijnlijk gevolg van de enkel en geforceerd zitten, lopen.

Shit en balen, maar om zo bij een concert te staan en de nacht te moeten doorbrengen leek me nog minder.

Ik geloof dat het niet echt ernstig is, geen gescheurde of gebroken dingen, lijkt me, een verstuiking of misschien opgerekte banden. Morgen weer verder zien. Ik heb via Paap_Floyd even gemeld dat ik niet kwam, en hoop voor hen dat ik veel mis.

Yak
Aargh... beterschap zeg!

SelmaDuim
Ai, wat naar.

Sterkte ermee!

Balen zeg!

Oei, vervelend!

Beterschap...

Vervelend: beterschap.

Ik kreeg een smsje van Lin dat het leuk was en dat er een hoop rare types tussen liepen
Dus het zit wel goed daar.............

aERodynamIC schreef:
Ik kreeg een smsje van Lin dat het leuk was en dat er een hoop rare types tussen liepen
Dus ze zit wel goed daar.

Beterschap.

ontluisterend luisteraart; sterkte.

L_T_B schreef:
(quote)

Beterschap.

rommelaar..............

Lin
aERodynamIC schreef:
(quote)

rommelaar..............

inderdaad

Lin
nou ja, wij zijn wel geweest...jammer dat luisteraart er niet bij was maar ja, volgende keer beter..

het was leuk, die coverband klonk wel aardig en de new wave die erna gedraaid werd was natuurlijk gewoon erg lekker

ik heb nog wat foto's gemaakt, maandag online want ik moet eerst mn usb kabeltje vinden

Zo, ik ben inmiddels ontwaakt uit mijn (korte) slaap.
Allereerst: Luisteraart/Sjaak, we hebben je vreselijk gemist. Dat je snel moge helen en dan ben je er een volgende keer weer bij.

Ik ben blij dat mijn moeder niet zo'n uitslaper is want anders had ik om 10 uur nog niet in mijn bedje gelegen.
Eerst maar terug naar een flink aantal uur eerder.

Ik zonder vertraging arriveer ik om 19:53 bij Bibelot en laat Lin dit weten. Aangezien Lin en Reptile (laten we deze voor het gemak Paul noemen ) net klaar waren met eten moesten die nog uit Rotterdam vertrekken. Ik heb me maar nuttig gemaakt met het ouwehoeren met de security en een beetje observeren van het brede assortiment aan figuren die naar binnen liepen.

Om 20 uur nogwat en veerting arriveerden Lin en Paul en we gingen maar naar binnen omdat er buiten toch geen hol te beleven was. Het is gelukkig allemaal goed gekomen met mijn ticket en zonder problemen werden we binnengelaten.

Ik had geen saaie mensen getroffen. We hebben uiteraard heel wat geouwehoerd en geroddeld over MuMe-figuren (tegen een acceptabel bedrag worden deze verhalen verstrekt). Het duurde lang tot er iets op het podium ging gebeuren. We werden wel verblijd door lekkere maar te harde jaren '80 muziek maar toch vonden we het tijd voor livemuziek. En ja hoor: om ± 21:30 kwam daar een voorprogramma. Ik heb geen idee hoe de jongens heetten maargoed, ze klonken wel lekker, niet meer en niet minder. De liedjes zijn niet in mijn hoofd blijven hangen en ik heb er 3* voor neergeteld.

Tussen en tijdens de bedrijven door lekker gekletst en nog wat muzikale tips doorgesproken die ik nu aan het zoeken ben met mijn pindakaasmachine. Tussen die tips onder andere Dead Can Dance.

Daarna kwamen eindelijk The Cureheads! Het eerste wat Lin zei toen ze opkwamen is dat ze vond dat de echte Robert Smith wel een stuk knapper is maargoed hij klonk wel erg als die meneer dus dat viel weer mee. Zelf zit ik nog zwaar in de verkenningsfase wat The Cure betreft dus ik moest regelmatig vragen hoe de nummers heetten en ik ben het alweer vergeten (Attentie!! Hoog 5 decembergehalte in de vorige zin )
De mannen konden behoorlijk spelen hoewel de drummer, volgens Paul (kenner) heel wat simpeler speelde dan The Cure zelf en veel achterwege liet. Dit is natuurlijk best jammer want je bent een coverband of niet maargoed echt storend was het m.i. niet.

Ze speelden een vrij brede selectie van nummers en die waren aardig verdeeld over de tijdlijn heb ik het idee. Voor uitgebreide informatie over de setlist wendt u zich tot Dhr. Reptile71.

Ik heb zelf het meest genoten van "A forest" maar dat is zonder twijfel ook mijn favoriet van deze band. Misschien ontdek ik wat mooiers maar ik denk het niet. Ik heb alle/de meeste albums ooit wel eens geluisterd maar het kwam niet echt in de buurt. Daar moeten nog wat luisterbeurten overheen want ik vind het absoluut geen verkeerde band anders was ik natuurlijk niet in Dordrecht gisteren (om nou €8,50 neer te leggen om alleen Linda en Paul te zien )

Het was een mooi optreden en we hebben er wel van genoten. Toen het klaar was verblijdde de dj ons met lekkere new wave/80's klassiekers en ook hier ontdekte ik nog mooie dingen. We hoorden 7 minuten lang "Blue monday" van New Order, dansten ons een weg door de Nijl met Madness en weetikveel wat nog meer.

Helaas moest ik een beetje als spelbreker optreden want ik wilde graag de nachttrein van 2:00 bij Rotterdam richting Utrecht nog halen (in de veronderstelling dat mijn OV-kaart na 4 uur niet geldig was) en Paul was zo lief me naar Rotterdam CS te brengen. We kwamen net te laat aan dus hadden we nog wel 45 minuten door kunnen feesten. Om 3 uur dus de trein genomen en allemaal dronken mensen bekeken en een stevige bak koffie genomen (om mijn stem een beetje terug te vinden want ik heb geen idee waar die is gebleven ). Ik toch maar een kaartje gekocht voor Amsterdam-Baarn en tijdens de rit vertelt de conducteur doodleuk dat het OV nog wel geldig is na 4 uur als je ervoor in de nachttrein bent ingestapt. Gloeiende gloeiende.. lekker handig.

Om 4:47 uur was ik op Utrecht Centraal en de eerste rechtsreeks naar baarn ging pas om 7:06 uur en aangezien ik niet wilde wachten heb ik de trein van 5:13 uur genomen naar Hilversum. Eerst nog een Spaans meisje geholpen die moeite had met een kaartje kopen en toen met de trein mee. Ik besloot er bij Hilversum Sportpark uit te gaan en de resterende 8 kilometer te lopen want zo zou ik sneller thuis zijn dan met welke trein ook. Ik zette tijdens het lopen "Koyaanisqatsi" van Philip Glass op (lange uitvoering van 64 minuten) en dat werkte goed. Ik marcheerde in een uur naar het station in Baarn (gemiddeld 8 km/u dus ) en ik was om 6:40 thuis, met de eerste trein zou dit 7:38 zijn geweest.
Dus ik wil mijn huis naarbinnen blijkt dat mijn moeder alle beveiliging die een deur kan hebben heeft ingeschakeld. Dus ik kon niet naarbinnen. Aanbellen en opbellen werkten ook niet dus ik besloot een kleedje uit de schuur te pakken en ben daar even op gaan liggen want gelukkig was het niet koud. Om 8 uur bel ik nog eens aan en ja hoor: er wordt opengedaan! "Goedemorgen en welterusten" en zo ben ik blij dat mijn moeder geen uitslaper is dus.

Bij deze wil ik heel graag Paul en Lin bedanken voor de enorm gezellige avond en ik vind het wel lullig dat achteraf gezien we gewoon door hadden kunnen feesten tot 3 uur. Mijn excuses hiervoor en het bloemetje komt al jullie kant uit

Van uw verslaggever: Raymond Papenburg alias Paap

Lin
wat een geweldig verhaal paap ...en ach, je OV, dan weten we t voor t volgende feest...enne...disintegration al in je top 10?

en tien keer stemmen in de KO's op aanwijzingen van meneer reptile71

Wat een bikkel, nog even 8 kilometer gaan lopen na een vermoeiend nachtje feesten, wachten en reizen. Maar zo te lezen was het het waard! Leuk verslag.

Dat van 't OV is trouwens wel een beetje twijfelachtig, ik heb wel een keer een extra kaartje moeten kopen, ook al was ik daarvoor in een nachttrein gestapt.

Lin schreef:
wat een geweldig verhaal paap ...en ach, je OV, dan weten we t voor t volgende feest...enne...disintegration al in je top 10?

en tien keer stemmen in de KO's op aanwijzingen van meneer reptile71
Oh, ik was het alweer vergeten, moment

edit: zoals beloofd!!!

Een week lang blijft 'ie staan

luisteraart schreef:
(quote)

Nou, ik ben nu al weer thuis, met mijn enkel in een bak koud water.

Op de heenweg was het erg druk op station Utrecht, en bij het aflopen van een trap renden er wat lui langs waardoor ik me verstapte, een trede miste en mijn enkel dubbel knikte. Heb nog de trein naar Rotterdam genomen, maar de enkel werd dik, stijf en pijnlijk en ik heb maar afgezegd.

Net terug, enkel nog steeds heel stijf, dik en pijnlijk, en de knie is ook niet meer fris, maar dat is waarschijnlijk gevolg van de enkel en geforceerd zitten, lopen.

Shit en balen, maar om zo bij een concert te staan en de nacht te moeten doorbrengen leek me nog minder.

Ik geloof dat het niet echt ernstig is, geen gescheurde of gebroken dingen, lijkt me, een verstuiking of misschien opgerekte banden. Morgen weer verder zien. Ik heb via Paap_Floyd even gemeld dat ik niet kwam, en hoop voor hen dat ik veel mis.

Echt balen hoor! Sterkte ermee!

Prachtig verslag Paap! Fijn dat je zo'n meedenkende moeder hebt die gewoon alle sloten erop zet als je nog thuis moet komen. En dan op een kleedje voor de deur gaan liggen hahaha... Gelukkig lagen wij om die tijd al heerlijk te dromen. Ik heb het ook heel goed naar mijn zin gehad en dat we eerder weg moesten is jammer maar ik was ook al doodmoe die dag door chronisch slaaptekort en een drukke dag werken dus vond het ook weer lekker mijn bedje te raken. In elk geval heb ik zin om vaker naar new wave party's te gaan want ik vind het echt heerlijk, lekker dansen op al die gouwe ouwe new wave toppers. Wat mij betreft komt hier dus een vervolg op.

Leuk dat het de moeite waard was.

Sheplays
Luisteraart, sterkte en beterschap met je zere pootje.

@Paap_Floyd
Leuk verslag!

Klinkt inderdaad leuk zo,n dag .
misschien dat ik ook nog een keer aan zoiets deelneem.Mischien wel leuk

Lin
rusty nail schreef:
Klinkt inderdaad leuk zo,n dag .
misschien dat ik ook nog een keer aan zoiets deelneem.Mischien wel leuk

misschien wel leuk?? vreselijk leuk!!

en t fijne is, dat ik gisteren de hele avond géén sowing the seeds heb gehoord, mijn avond kon niet meer stuk

Lin schreef:
(quote)

misschien wel leuk?? vreselijk leuk!!

en t fijne is, dat ik gisteren de hele avond géén sowing the seeds heb gehoord, mijn avond kon niet meer stuk
Shit, shit, shit!!!!
Die had ik nog willen aanvragen

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Shit, shit, shit!!!!
Die had ik nog willen aanvragen
Doen we volgende keer wel voor Lin

Weet je mij nou ook zo kicken lijkt? Een heuse 80's party!

Man, ik ga helemaal uit mijn dak dan!!

musicfriek schreef:

Ja, waar was je dan?

Ik was aan het werk Moest tot 3 uur 's nachts werken anders was ik zeker gekomen!

musicfriek schreef:
Ik was aan het werk Moest tot 3 uur 's nachts werken anders was ik zeker gekomen!
Sjonge, balen ja. We zijn goed uit ons dak gegaan!! Volgende keer ben je erbij

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Sjonge, balen ja. We zijn goed uit ons dak gegaan!! Volgende keer ben je erbij

Houd ik je aan! Reserveer maar vast plekkie in je balboekje! Wij gaan swingen!

En ook met Lin, Paul...... etc etc

musicfriek schreef:

Het was ook een soort 80's party natuurlijk, maar dan voornamelijk new wave gericht, gelukkig maar Volgende keer ga je gewoon gezellig mee!

musicfriek schreef:
(quote)

Houd ik je aan! Reserveer maar vast plekkie in je balboekje! Wij gaan swingen!

En ook met Lin, Paul...... etc etc
Ja vooral die "etc etc" mogen er wat meer zijn. Ach, of ik nou met 2 man of 10 man ben... gezellig is het wel

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.