Muziek / MusicMeter Live! / Ik ga naar ..... en ik ben in voor een mini-meeting
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2007, 14:32 uur
Zeker zeker. Ik heb nog de hele dag interpol nummers in mijn hoofd. Elk nummer was goed uitgevoerd, en vooral de nieuwe nummers waren heel erg vet. Paul's stem is trouwens heel erg goed live (had ik niet verwacht na het horen van wat brakke live opnames)...
Hier nog een grote foto:
Paul Banks
Hier nog een grote foto:
Paul Banks
0
Ace
geplaatst: 15 mei 2007, 14:35 uur
Het was muzikaal zeker erg goed, maar ik vond het om te beginnen nogal snel afgelopen en ik vond het live-verhaal weinig toevoegen aan het studiowerk. Totaal geen interactie met het publiek: een cd en wat madame tussaud poppen had het hetzelde resultaat gegeven. Even goed heb ik het prima naar mijn zin gehad, maar ik heb het allemaal weleens wat beter gezien.
0
DonDijk
geplaatst: 15 mei 2007, 17:11 uur
bubbachups schreef:
Donderdag 17 mei, Great Lake Swimmers in Vera
1. nevyn
2. The Scientist
3. Bubbachups
1. nevyn
2. The Scientist
3. Bubbachups
ik ga dr ook heen
0
geplaatst: 15 mei 2007, 21:50 uur
Ace schreef:
...en ik vond het live-verhaal weinig toevoegen aan het studiowerk. Totaal geen interactie met het publiek: een cd en wat madame tussaud poppen had het hetzelde resultaat gegeven...
...en ik vond het live-verhaal weinig toevoegen aan het studiowerk. Totaal geen interactie met het publiek: een cd en wat madame tussaud poppen had het hetzelde resultaat gegeven...
Er werdt wel meerdere malen geroepen voor 'stella'. na het 2e of 3e nummer al. Maar ook tijdens de encore, Paul Bank hoorde dat, keek naar de hoek waar het meeste geluid vandaan kwam en zei 'wauw
'! Toen speelde ze Stella ook nog, maar ik weet niet of dit van te voren bedacht was of dat ze werkelijk anticipeerde op het publiek. ik vond het iig geweldig ik hoopte echt op Stella
0
geplaatst: 15 mei 2007, 22:23 uur
bubbachups schreef:
1. nevyn
2. The Scientist
3. Bubbachups
1. nevyn
2. The Scientist
3. Bubbachups
Mocht ik een overnachting kunnen regelen dan kom ik ook (laatste trein om 22:30 ofzo
)
0
geplaatst: 16 mei 2007, 16:07 uur
Interpol was best goed. Helaas was het erg druk beneden (uitverkocht) en kozen we ervoor om op de 2e ring te staan. We hadden daar een goed overzicht, maar het geluid liet het afweten. Tip: nooit op de 2e ring gaan staan. Dan kun je net zo goed met oordoppen naar een concert gaan (zo eentje zag er trouwens nog...
). Halverwege het concert dus beneden gaan staan en toen ben ik pas gaan genieten (we stonden bij de bar). Voor mij was het hoogtepunt (wat ik eigenlijk al van tevoren wist) "Not Even Jail". Het nummer begon al stevig, maar toen moest de schitterende climax nog komen. Wat Ace al zei: er was totaal geen interactie met het publiek en ze voegden weinig toe aan het studio-werk. Amper uitgebreide versies en niet veel show. Nu is dat niet eens zo belangrijk, maar het gaf wel een klein beetje een teleurstellend gevoel. Begijp me niet verkeerd: het was goed. Ik was redelijk tevreden over de toegifst. Het verbaasde me dat "Stella" live de beste was van het trio toegifts. Ik was niet zo heel erg gecharmeerd van "Stella" maar wellicht is dat nu verandert. Mijn neef die Interpol pas voor het eerst hoorde tijdens het concert merkte op dat het gitaarwerk nogal eentonig is. Het kan aanstekelijk werken, maar het kan dus ook eentonig overkomen. De nieuwe nummers klonken ook lekker, maar hebben nog enkele luisterbeurten nodig, wil het kwartje echt vallen. Toch waren ze uitnodigend om heel het nieuwe album te beluisteren.
Het was ook één van de kortst durende concerten die ik heb mogen aanschouwen. De speelden hun nummer direct achter elkaar en het leek erop of ze de laatste trein nog wilde halen.
Goed concert, maar kon beter. Ik hoef ze niet persé nog een x te zien, al kan dat veranderen na het beluisteren van het nieuwe album.
). Halverwege het concert dus beneden gaan staan en toen ben ik pas gaan genieten (we stonden bij de bar). Voor mij was het hoogtepunt (wat ik eigenlijk al van tevoren wist) "Not Even Jail". Het nummer begon al stevig, maar toen moest de schitterende climax nog komen. Wat Ace al zei: er was totaal geen interactie met het publiek en ze voegden weinig toe aan het studio-werk. Amper uitgebreide versies en niet veel show. Nu is dat niet eens zo belangrijk, maar het gaf wel een klein beetje een teleurstellend gevoel. Begijp me niet verkeerd: het was goed. Ik was redelijk tevreden over de toegifst. Het verbaasde me dat "Stella" live de beste was van het trio toegifts. Ik was niet zo heel erg gecharmeerd van "Stella" maar wellicht is dat nu verandert. Mijn neef die Interpol pas voor het eerst hoorde tijdens het concert merkte op dat het gitaarwerk nogal eentonig is. Het kan aanstekelijk werken, maar het kan dus ook eentonig overkomen. De nieuwe nummers klonken ook lekker, maar hebben nog enkele luisterbeurten nodig, wil het kwartje echt vallen. Toch waren ze uitnodigend om heel het nieuwe album te beluisteren.Het was ook één van de kortst durende concerten die ik heb mogen aanschouwen. De speelden hun nummer direct achter elkaar en het leek erop of ze de laatste trein nog wilde halen.
Goed concert, maar kon beter. Ik hoef ze niet persé nog een x te zien, al kan dat veranderen na het beluisteren van het nieuwe album.
0
geplaatst: 16 mei 2007, 16:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Dan kun je net zo goed met oordoppen naar een concert gaan (zo eentje zag er trouwens nog...
).
Dan kun je net zo goed met oordoppen naar een concert gaan (zo eentje zag er trouwens nog...
). Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat doen, zeker als je wat vaker concerten bezoekt. Ik denk er zelf aan om er een paar op maat te laten maken, aangezien het gehoor er met mijn concertagenda niet beter op wordt.
0
geplaatst: 16 mei 2007, 16:38 uur
Lol, na het concert vond ik ze nog beter dan ooit. Ik vond het helemaal niet kort, en interpol's stijf/strakheid past nou eenmaal bij hun unieke stijl. Daarnaast is interactie niet alleen praatjes maken met het publiek maar óók goed spelen zodat mensen vollop kunnen genieten (actie/reactie). En ik genoot. Het was geweldig en ik wil ze zo nog een keer zien.
0
geplaatst: 16 mei 2007, 18:06 uur
Nicolage Rico schreef:
).
).Ja stomme mensen zijn dat, wát een eikels

Cygnus schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat doen, zeker als je wat vaker concerten bezoekt. Ik denk er zelf aan om er een paar op maat te laten maken, aangezien het gehoor er met mijn concertagenda niet beter op wordt.
(quote)
Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat doen, zeker als je wat vaker concerten bezoekt. Ik denk er zelf aan om er een paar op maat te laten maken, aangezien het gehoor er met mijn concertagenda niet beter op wordt.
Inderdaad, als je vaak concerten bezoekt is het zelfs een must als je gehoor je een beetje lief is. Die gegoten op maat gemaakte kan ik van harte aanbevelen, die zitten het meest comfortabel en dempen het geluid gelijkmatig over alle frequenties. Bedenk wel dat ze maar een jaar of 3 meegaan en je ze dan kan weggooien, omdat ze je gehoorgang verruimen en uiteindelijk weer geluid doorlaten. Ze kosten ongeveer 120 euro, dus da's 40 euro per jaar in ruil voor onbeschadigde trommelvliezen.
Die goedkope gele schuimdoppies (herriestoppers) zijn zeker niet geschikt voor concerten, de geluidskwalitiet wordt bedroevend (als die dat al niet was). Deze dingen zijn meer bedoeld voor mensen die de hele dag met lawaaiierig gereedschap werken.
0
geplaatst: 16 mei 2007, 18:28 uur
Het zijn geen eikels.
Ik zou alleen nooit oordopjes in doen tijdens een concert. Ik wil het geluid vol horen. Oké, het is zeker slecht voor je oren, maar één keer in de zoveel tijd moet het kunnen.
Gaat de kwaliteit van het geluid niet omlaag met die oordoppen van je, Itchy?
Ik zou alleen nooit oordopjes in doen tijdens een concert. Ik wil het geluid vol horen. Oké, het is zeker slecht voor je oren, maar één keer in de zoveel tijd moet het kunnen. Gaat de kwaliteit van het geluid niet omlaag met die oordoppen van je, Itchy?
0
geplaatst: 16 mei 2007, 18:32 uur
Ik vind van niet, soms lijkt het geluid dan zelfs beter uitgebalanceerd. Het enige wat die dingen doen is het totale geluidsnivo 9, 15 of 25 (je heb verschillende filters) decibel omlaag drukken. Ik gebruik 9, want 15 en 25 vind ik dan weer te veel...
0
geplaatst: 16 mei 2007, 18:47 uur
Cygnus schreef:
Kun je me een fabrikant/winkel aanbevelen, Maarten?
Kun je me een fabrikant/winkel aanbevelen, Maarten?
Ik PM je even!
0
geplaatst: 16 mei 2007, 18:54 uur
Donderdag 14 juni, [box] in het Bimhuis
Conceptuele samenwerking op Rune Grammofon tussen Raoul Björkenheim, Trevor Dunn, Ståle Storløkken en Morgan Ågren. Namen spreken voor zich lijkt me. Connecties met Supersilent, Scorch Trio, Mr.Bungle, Frank Zappa, etc...
1. Bubbachups
Conceptuele samenwerking op Rune Grammofon tussen Raoul Björkenheim, Trevor Dunn, Ståle Storløkken en Morgan Ågren. Namen spreken voor zich lijkt me. Connecties met Supersilent, Scorch Trio, Mr.Bungle, Frank Zappa, etc...

1. Bubbachups
0
geplaatst: 16 mei 2007, 20:57 uur
Dat ziet er heel erg fijn uit, ga zeker eens kijken of ik dan kan en alles ok is enzo 

0
geplaatst: 17 mei 2007, 12:49 uur
Slint, Paradiso, maandag 21-05:
01. Scientist
02. Yak
03. Jazper
04. itchy
05. Herman
06. Sietse (althans das de bedoeling)
07. Exfrozen
08. KampF ( ik ga met een non-MuMe maatje. Als hij ook wil meeten vind ik het prima. )
09. Paalhaas
10. Cygnus
11. Bonothecat
12. Twilight
13. KoenR
14. we tigers
15. pauljojo
01. Scientist
02. Yak
03. Jazper
04. itchy
05. Herman
07. Exfrozen
08. KampF ( ik ga met een non-MuMe maatje. Als hij ook wil meeten vind ik het prima. )
09. Paalhaas
10. Cygnus
11. Bonothecat
12. Twilight
13. KoenR
14. we tigers
15. pauljojo

0
geplaatst: 17 mei 2007, 14:49 uur
1. nevyn
2. The Scientist
3. Bubbachups
4. Paap_Floyd
5. L_T_B
1. nevyn
2. The Scientist
3. Bubbachups
4. Paap_Floyd
5. L_T_B
0
geplaatst: 19 mei 2007, 04:52 uur
pauljojo schreef:
01. Scientist
02. Yak
03. Jazper
04. itchy
05. Herman
07. Exfrozen
09. Paalhaas
10. Cygnus
11. Bonothecat
12. Twilight
13. KoenR
14. we tigers
15. pauljojo
01. Scientist
02. Yak
03. Jazper
04. itchy
05. Herman
07. Exfrozen
09. Paalhaas
10. Cygnus
11. Bonothecat
12. Twilight
13. KoenR
14. we tigers
15. pauljojo

Ik ben er zeker bij, heb vannacht het kaartje van de zanger van Feverdream (die waren live erg leuk trouwens) overgenomen. Die zit nu in het vliegtuig naar San Francisco en baalde wel dat ie Slint (en Shellac woensdag) moest missen.
Anyway, misschien is het idee om gezamenlijk een hapje te gaan eten? Of is dat niet handig op een maandag, omdat iedereen tot 5/6 uur moet werken?
0
geplaatst: 19 mei 2007, 11:53 uur
We hebben al geopperd om voor Slint ergens te gaan eten. Tot dusver zijn we met de volgende Slint-gangers.
1. Bonothecat
2. Sietse
3. Jazper (+ Nils)
4. The Scientist
5. Paalhaas
6. Cygnus
Maar ik moet maandag wel werken en daarna naar Amsterdam rijden, dus als ik het verkeer een beetje tegen heb gaat het eten voor mij niet door.
1. Bonothecat
2. Sietse
3. Jazper (+ Nils)
4. The Scientist
5. Paalhaas
6. Cygnus
Maar ik moet maandag wel werken en daarna naar Amsterdam rijden, dus als ik het verkeer een beetje tegen heb gaat het eten voor mij niet door.
0
geplaatst: 19 mei 2007, 15:58 uur
Voor alle Slinterts:
Ik heb nog een maandkaart-lidmaatschap Paradiso over,
scheelt je weer 3 euro
Wie dit voordeeltje wil moet al 1e reageren
Ik heb nog een maandkaart-lidmaatschap Paradiso over,
scheelt je weer 3 euro
Wie dit voordeeltje wil moet al 1e reageren

0
geplaatst: 19 mei 2007, 15:59 uur
Doe mij maar dat maandkaartje. 
Ik wil trouwens ook wel mee-eten, maar of dat ook echt gaat lukken hangt af van hoe laat ik klaar ben met werken die dag, dus ik weet het pas aan het eind van de middag. Maar ik schat de kans wel hoog in.
Misschien is het handig om voor de eters alvast een tijd en plek af te spreken? 18.00 bij Paradiso of is dat te vroeg?

Ik wil trouwens ook wel mee-eten, maar of dat ook echt gaat lukken hangt af van hoe laat ik klaar ben met werken die dag, dus ik weet het pas aan het eind van de middag. Maar ik schat de kans wel hoog in.
Misschien is het handig om voor de eters alvast een tijd en plek af te spreken? 18.00 bij Paradiso of is dat te vroeg?
0
geplaatst: 19 mei 2007, 16:01 uur
Yeah, kom je toch naar Slint 
Oke, dan moeten we ff afspreken vOOrdat we naar binnen gaan.
Msn - pm.
Verder kijk ik nog even of we voor het concert (maatje + ik) gaan eten met de MuMe club. Lijkt me wel leuk

Oke, dan moeten we ff afspreken vOOrdat we naar binnen gaan.
Msn - pm.
Verder kijk ik nog even of we voor het concert (maatje + ik) gaan eten met de MuMe club. Lijkt me wel leuk

0
geplaatst: 19 mei 2007, 16:02 uur
Ik zal trouwens eens rondvragen of er nog Paradiso-abonnementen circuleren in mijn vrienden/kennissenkring, dan kan ik dat voordeeltje meteen weer doorgeven. 

0
geplaatst: 19 mei 2007, 16:05 uur
Cygnus schreef:
We hebben al geopperd om voor Slint ergens te gaan eten. Tot dusver zijn we met de volgende Slint-gangers.
1. Bonothecat
2. Sietse
3. Jazper (+ Nils)
4. The Scientist
5. Paalhaas
6. Cygnus
1. Bonothecat
2. Sietse
3. Jazper (+ Nils)
4. The Scientist
5. Paalhaas
6. Cygnus
Ik ben op zijn vroegst om 1800 op Amsterdam Centraal.
Ik zie een voorprogramma dat begint om 1930.
Dat betekent voornamelijk een snelle hap denk ik.
Het is tenslotte nog een half uurtje lopen vanaf centraal en even voor half 8 wil ik er wel zijn uiteraard.
Dus roept úw ideeen maar

0
geplaatst: 19 mei 2007, 16:11 uur
Ah, ik wist niet dat er een voorprogramma was (op het kaartje staat dat het 20.30 begint). In dat geval wil ik er ook wel om 19.30 zijn. Patatje halen tegenover P'diso dan maar? 

0
geplaatst: 19 mei 2007, 16:15 uur
herman schreef:
Ah, ik wist niet dat er een voorprogramma was (op het kaartje staat dat het 20.30 begint). In dat geval wil ik er ook wel om 19.30 zijn. Patatje halen tegenover P'diso dan maar?

Ik zie het ook net op de paradiso-site.
Die! Die! Die! heet het voorprogramma. Klinkt gezellig wel toch...?
0
geplaatst: 19 mei 2007, 18:40 uur
Jazper schreef:
(quote)
Klink hartstikke gezellig

Koenr en ik joinen het eet clubje
1. Bonothecat
2. Sietse
3. Jazper (+ Nils)
4. The Scientist
5. Paalhaas
6. Cygnus
7. Koenr
8. Exfrozen
0
geplaatst: 19 mei 2007, 21:17 uur
Ik zie dat ik het eten helaas niet ga halen, maar veel plezier emt het eten iedereen 
1. Bonothecat
2. Sietse
3. Jazper (+ Nils)
4. Paalhaas
5. Cygnus
6. Koenr
7. Exfrozen

1. Bonothecat
2. Sietse
3. Jazper (+ Nils)
4. Paalhaas
5. Cygnus