Muziek / MusicMeter Live! / Roger Waters Gelredome
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2011, 14:19 uur
Metal-D78 schreef:
Enige nadeel is wel dat wanneer je naar de wc moet om je evenmentenpils kwijt te raken je helemaal naar achteren en vervolgens weer helemaal naar voren moet.
Enige nadeel is wel dat wanneer je naar de wc moet om je evenmentenpils kwijt te raken je helemaal naar achteren en vervolgens weer helemaal naar voren moet.
Gewoon geen bier drinken, dan heb je hier ook geen last van...
Ik heb zelf vanaf half 7 tot en met het eind van het concert enkel en alleen maar een pilsje en een koffie gehad...en dat allemaal voor de show begon.
Heb er persoonlijk een hekel aan om bij zulke stadion-concerten tussendoor van mijn goede locatie te moeten afwijken, dus dan maar een paar uur wat minder drinken.
Helaas dachten anderen daar weer anders over en dus tijdens het concert enkele malen bijkans onder de voet gelopen door idioten die wel zo nodig treetjes bier moesten halen en zich weer een plek naar voren moesten zien te verschaffen...
De beveiliging bij het Gelredome heeft mijn inziens weer een absurd dieptepunt bereikt met een absurde regel: flesjes drinken mochten wel naar binnen (had gdvdmm met opzet niet mee, omdat het nooit mag), mits er geen dop op de fles zat

Wie verzint nou zoiets ? Als je dit eenmaal weet, doe je dus de volgende keer gewoon een extra dop in je broekzak...
Wat een zinloos machtsvertoon en mierenneuken op de vierkante centimeter

0
geplaatst: 11 april 2011, 14:40 uur
Dat flesjes drinken naar binnen mogen zonder dop is niet echt iets nieuws, misschien bij het Gelredome maar bij andere concerten (voornamelijk buiten) mag het wel.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 april 2011, 14:41 uur
Wat is er uberhaupt het nut van dat je geen dop op je flesje mag hebben?
0
geplaatst: 11 april 2011, 15:05 uur
Kennelijk vormen losse dopjes een grotere bedreiging voor onze samenleving dan het verstrekken van wapenvergunningen aan jongemannen met een psychiatrisch verleden...

0
geplaatst: 11 april 2011, 15:10 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dan heeft men het idee dat je geen drankje meer koopt met je munten. Die altijd veel te duur zijn. Ook mooi: je moet er minimaal 5 of een veelvoud daarvan afnemen.....Wat is er uberhaupt het nut van dat je geen dop op je flesje mag hebben?
0
geplaatst: 11 april 2011, 15:29 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik hoor hier trouwens niemand over 'Bring the Boys Back Home'. Voor mij echt een hoogtepunt doordat het geluid daar zó indringend en overweldigend was. Echt kippenvel.
Ik hoor hier trouwens niemand over 'Bring the Boys Back Home'. Voor mij echt een hoogtepunt doordat het geluid daar zó indringend en overweldigend was. Echt kippenvel.
Niet alleen een geweldig geluid, maar ik heb erbij ook een potje staan grienen vanwege de emotionele beelden die erbij werden getoond. Het was sowieso een avond vol emoties de 8e, wat een overweldigende en fenomenale show was dat zeg. Zelden zoiets meegemaakt. Het heeft mijn waardering voor dit album alleen maar nog groter gemaakt.
Achteraf gezien, had ik gewoon drie avonden moeten gaan.
0
geplaatst: 11 april 2011, 15:40 uur
Stijn_Slayer schreef:
De 8e begon het pas om kwart over 8.
De 8e begon het pas om kwart over 8.
Klopt, en dat viel me nog mee want velen kwamen door de falende kaartencontrole pas een uur later binnen en er stonden rijen waar je u tegen zegt. Zelfs na 8en waren er nog een hoop lege plekken te zien die opeens erg snel bezet werden. Ik ga er dus van uit dat bij een normale gang van zaken alles wel op tijd begint en eindigt.

0
geplaatst: 11 april 2011, 16:24 uur
Stalin schreef:
Ik heb zelf vanaf half 7 tot en met het eind van het concert enkel en alleen maar een pilsje en een koffie gehad...en dat allemaal voor de show begon.
Heb er persoonlijk een hekel aan om bij zulke stadion-concerten tussendoor van mijn goede locatie te moeten afwijken, dus dan maar een paar uur wat minder drinken.
Helaas dachten anderen daar weer anders over en dus tijdens het concert enkele malen bijkans onder de voet gelopen door idioten die wel zo nodig treetjes bier moesten halen en zich weer een plek naar voren moesten zien te verschaffen...
De beveiliging bij het Gelredome heeft mijn inziens weer een absurd dieptepunt bereikt met een absurde regel: flesjes drinken mochten wel naar binnen (had gdvdmm met opzet niet mee, omdat het nooit mag), mits er geen dop op de fles zat
Wie verzint nou zoiets ? Als je dit eenmaal weet, doe je dus de volgende keer gewoon een extra dop in je broekzak...
(quote)

Controle op apparatuur was ook minimaal, dus als er een gek tussen zit is de kans op extra special effects reëel...
Ben het ook eens over dat niet bier drinken. Ik was sowieso al de bob en dan drinkt mijn schatje ook geen bier. Wij gaan gewoon heen voor het optreden en hebben ook geen zin om achter in de rij bij de bar te wachten als de tweede set haast al begint.
Marty McFly schreef:
Onbegrijpelijk!
(quote)
Onbegrijpelijk!
Wel slim. Een collega van me ging vrijdag met wat kennissen en ze waren om 1 uur thuis omdat ze na het hele concert gezien te hebben op het parkeerterrein moesten wachten. Ik weet nog dat we om kwart over 11 nabij Amersfoort een hele rij auto's de snelweg op zagen komen, het begin van een file, zeg maar, en daar doken wij voor. Om kwart over 12 waren we thuis terwijl we zelfs nog even door de drive-through van KFC waren geweest bij Purmerend. Die neerstortende muur hebben we naderhand op YouTube bekeken.
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. De show verschijnt ook op dvd.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 april 2011, 18:01 uur
Heb gisteren en vandaag ook nog een beetje zitten speuren voor goedkope kaartjes. Ik woon immers op 10 km afstand en zou het graag nog eens herbeleven, maar het geld groeit een student niet op de rug, en ik weet ook zeker dat het nu minder mooi wordt als ik zou gaan. Ik weet immers als precies wat er komt, en wanneer.
Ik ga vanavond lekker met een vriend het volledige concert van 8 april eens op dvd herbekijken, dat is ook goed.
0
geplaatst: 11 april 2011, 20:25 uur
kaztor schreef:
Wel slim. Een collega van me ging vrijdag met wat kennissen en ze waren om 1 uur thuis omdat ze na het hele concert gezien te hebben op het parkeerterrein moesten wachten. Ik weet nog dat we om kwart over 11 nabij Amersfoort een hele rij auto's de snelweg op zagen komen, het begin van een file, zeg maar, en daar doken wij voor. Om kwart over 12 waren we thuis terwijl we zelfs nog even door de drive-through van KFC waren geweest bij Purmerend. Die neerstortende muur hebben we naderhand op YouTube bekeken.
Tsja, drie kwartier later thuis en het omvallen van de muur live meemaken of 3 kwartier eerder thuis met een lekker kippie in de mik en later nog eens de dvd kijken en denken: goh dat was leuk om echt gezien te hebben....
Ik wist het wel
Sorry Kaztor: Ik had geen enkel probleem om tijdig weg te komen. Met de bus naar de parkeerplaats (kazerne) en hoppa weg. Was wel om 1 uur thuis, maar ja ik moest nog naar het hoge noorden...
0
geplaatst: 11 april 2011, 21:12 uur
M'n vrouwtje en ik wilden wat eerder thuis zijn. Tussen de auto's (want parkeerplaats Gelredome) of lekker wat vroeger tegen m'n vrouwtje aanschurken, de keuze is snel gemaakt. 
Die neerdonderende panelen, die kunnen we thuis blijven bekijken in 5.1.

Die neerdonderende panelen, die kunnen we thuis blijven bekijken in 5.1.
0
geplaatst: 11 april 2011, 22:02 uur
kaztor schreef:
M'n vrouwtje en ik wilden wat eerder thuis zijn.
M'n vrouwtje en ik wilden wat eerder thuis zijn.
En het bleef nog lang onrustig in Volendam...

0
geplaatst: 11 april 2011, 22:06 uur
Metal-D78 schreef:
Ik had geen enkel probleem om tijdig weg te komen. Met de bus naar de parkeerplaats (kazerne) en hoppa weg. Was wel om 1 uur thuis, maar ja ik moest nog naar het hoge noorden...
Ik had geen enkel probleem om tijdig weg te komen. Met de bus naar de parkeerplaats (kazerne) en hoppa weg. Was wel om 1 uur thuis, maar ja ik moest nog naar het hoge noorden...
Ik het zelfde 10 minutjes lopen en hoppa de auto in en de snelweg op (stond geparkeerd bij Ohra) was wel pas om 2.15 uur thuis maar dat lag aan wegwerkzaamheden tussen Roozendaal en Bergen op Zoom.
0
geplaatst: 12 april 2011, 00:52 uur
Stalin schreef:
Kennelijk vormen losse dopjes een grotere bedreiging voor onze samenleving dan het verstrekken van wapenvergunningen aan jongemannen met een psychiatrisch verleden...
(quote)
Tsja, mijn oude moedertje (net zware chemo's achter de rug) d'r dopje werd weggeflikkerd dus het flesje met water niet meer bruikbaar, ikzelf kon met een zakmes in de zak gewoon doorlopen...
Triest Gelredome.....
0
geplaatst: 12 april 2011, 08:04 uur
Stijn_Slayer schreef:
Mij werd uitgelegd dat de volle flessen met dop op de grond een gevaar vormen. Mensen die erop stappen kunnen dan lelijk vallen. Een fles zonder dop trap je plat.............
0
geplaatst: 12 april 2011, 20:40 uur
Ik was er maandag en op een supergoede plek, namelijk maar een klein stukje van het podium af precies midden voor de pop met Waters' jas aan (ik denk ongeveer vanaf waar Reinbo In The Flesh? gefilmd heeft, maar iets naar voren nog) . Super avond beleefd, als 20 jarig sulletje tussen de Floyd veteranen!!
Ik vond het prachtig om te zien hoe Waters het thema van dit concept omgevormd heeft naar het hedendaagse, zodat het ook voor mij makkelijker in te leven is in de drama en emotie die in dit concept verweven zitten.
Ik heb als voorbereiding hiervoor alle albums platgedraaid thuis, de film uit 1982 bekeken en mijn vader uit zijn grot gevist, omdat hij nooit PF meegekregen heeft in zijn jeugd.
Superavond gehad en opnieuw een openbaring bij het luisteren van de plaat uit '79.
Ik gooi er zelfs een half punt bovenop, waardoor het net geen 5* wordt vanwege de zwakke finale met The Trial (wat in mijn ogen de minste finale van alle PF albums is).
Ik vond het prachtig om te zien hoe Waters het thema van dit concept omgevormd heeft naar het hedendaagse, zodat het ook voor mij makkelijker in te leven is in de drama en emotie die in dit concept verweven zitten.
Ik heb als voorbereiding hiervoor alle albums platgedraaid thuis, de film uit 1982 bekeken en mijn vader uit zijn grot gevist, omdat hij nooit PF meegekregen heeft in zijn jeugd.
Superavond gehad en opnieuw een openbaring bij het luisteren van de plaat uit '79.
Ik gooi er zelfs een half punt bovenop, waardoor het net geen 5* wordt vanwege de zwakke finale met The Trial (wat in mijn ogen de minste finale van alle PF albums is).
0
geplaatst: 12 april 2011, 20:46 uur
Trouwens, tijdens het concert was wel jammer dat Kilminster bij de eerste solo van Comfortably Numb meteen de eerste snaar verkeerd raakte, wat in een dof geluid resulteerde (hij stond ook even goed te vloeken, denk dat hij niet goed geslapen heeft). Maar de 100% pure awesomeness van de rest van het concert doet dit allemaal vergeten...
Wauw..wat een avond heb ik gehad zeg...
Wauw..wat een avond heb ik gehad zeg...

0
geplaatst: 12 april 2011, 23:16 uur
notsub schreef:
Mij werd uitgelegd dat de volle flessen met dop op de grond een gevaar vormen. Mensen die erop stappen kunnen dan lelijk vallen. Een fles zonder dop trap je plat.............
(quote)
Dat is wel zo, maar het is zo onbenullig... Degenen die het weten nemen een reserve-dopje mee, dus het lost in ieder geval niks op. Bovendien kun je ook vallen door op opgestapelde plastic glazen te stappen die langs de tribunes te vinden zijn.
Ik blijf het ook een beetje lullig vinden... Je dwars zitten met dat soort zaken zodat je teveel gaat uitgeven bij de stands.
@Reinbo: Puntgave clips, dank u!!

0
geplaatst: 12 april 2011, 23:17 uur
notsub schreef:
(quote)
Uiteindelijk heeft het er allemaal mee te maken dat je het flesje + inhoud niet daar hebt gekocht en zij er dus geen geld mee verdienen. Bij Guus Meeuwis (als brabander maak je ook dat soort concerten mee
) mocht je geen vloeistoffen mee naar binnen nemen... 
0
geplaatst: 13 april 2011, 08:06 uur
2e keer een concert voor mij in het Gelredome.
De 1ste keer Rammstein en de 2e keer The Wall.
Wat een subliem geluid heeft het Gelredome toch!.
Dit in vergelijking met het afschuwelijke geluid van het Ahoy en de HMH.
Als mensen aan mij vragen hoe het concert was weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen.
Ik denk echt dat je het gezien moet hebben om er een beeld bij te krijgen.
Het was geweldig!
De 1ste keer Rammstein en de 2e keer The Wall.
Wat een subliem geluid heeft het Gelredome toch!.
Dit in vergelijking met het afschuwelijke geluid van het Ahoy en de HMH.
Als mensen aan mij vragen hoe het concert was weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen.
Het was geweldig!
0
geplaatst: 13 april 2011, 11:14 uur
akira124 schreef:
Wellicht krijg ik een mooie kans om dit hele spektakel na Arnhem afgelopen vrijdag nog 1 keer te mogen aanschouwen...namelijk op 7 juli in Milaan, wat tevens het laatste concert van de tour is.
1 van mijn allerbeste vrienden (met wie ik in NL al aardig wat Roger Waters concerten heb gezien) zit al enige tijd in de USA en wil met een daar gekochte zeilboot de oceaan over.
Hij ligt al dagen wakker dat hij nu dus wel het concert in Arnhem heeft gemist (waar hij wel kaartjes voor had gekocht) en na wat gesneup op het internet kwam hij met een strak plan.
Voor het concert in Milaan zijn nog kaarten en dus komt meneer vanuit de USA korte tijd terug naar NL, waar hij nog een oude belastingvrije Mercedes 200D heeft staan.
Samen met nog een zeer goede vriend voor 66 euro per persoon aan brandstof heen en weer van NL naar Milaan.
Dus een fijne roadtrip in een oude klassieker met 2 van je beste vrienden, een paar dagen Milaan en dan als klap op de vuurpijl naar het laatste concert van Roger Waters van deze tournee

0
geplaatst: 13 april 2011, 11:22 uur
ik ben de vrijdag en zaterdag daar geweest en het was een geweldigde show!!!
0
geplaatst: 13 april 2011, 11:49 uur
Hoeveel zou Roger nou werkelijk live hebben gezongen? Tijdens het concert vrijdag dacht ik nog van heel veel, hoewel ie voor zijn doen wel errug goed bij stem was. Beetje te goed misschien? Na het bekijken en beluisteren van wat video opnamen begin ik toch te twijfelen aan verschillende songs. O.a. The happiest days of our lives. Ik ga later nog eens aandachtig kijken/luisteren, maar ben ondertussen wel benieuwd naar andere ervaringen. En zong ie alle partijen van The Trial nou live??
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 april 2011, 12:35 uur
Het is geen geheim dat hij van tevoren zanglijnen opneemt, maar dat valt pas op zodra je ziet dat hij slecht playbackt of er iets misgaat met het geluid waardoor je bijv. twee zanglijnen hoort.
Ik denk wel dat hij het e.e.a. geplaybackt heeft. Vooral in de hogere regionen gok ik. Het kinderkoortje was ook overduidelijk geplaybackt.
Ik denk wel dat hij het e.e.a. geplaybackt heeft. Vooral in de hogere regionen gok ik. Het kinderkoortje was ook overduidelijk geplaybackt.
0
geplaatst: 13 april 2011, 13:15 uur
I know, hij is daar ook wel open over, maar ik ben nu wel erg benieuwd wat ie nou werkelijk live heeft gezongen. Don't leave me now klonk fantastisch kwa zang, maar volgens mij kan ie dat nooit. Het eerste deel van The happiest days of our lives daarentegen is easy, maar klonk op die video ook als niet live zijnde.
Dat kinderkoor ging inderdaad nergens over. Aardig van 'm hoor om die kids uit te nodigen, maar ik vond het een suffe vertoning.
Dat kinderkoor ging inderdaad nergens over. Aardig van 'm hoor om die kids uit te nodigen, maar ik vond het een suffe vertoning.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 april 2011, 13:22 uur
Bij ons zat ie er op Don't Leave Me Now juist een keer naast.
Het kinderkoortje vond ik wel leuk voor de show, en hoe ze die pop wegjoegen was leuk, maar ze zongen geen noot.
Het kinderkoortje vond ik wel leuk voor de show, en hoe ze die pop wegjoegen was leuk, maar ze zongen geen noot.
0
geplaatst: 13 april 2011, 13:39 uur
Tja, ik had verwacht dat ze net als in de clip in een groepje bij elkaar zouden staan als een echt koortje, maar nu stonden ze wat heen en weer te zwaaien op een rijtje. Viel een beetje in het niet voor die enorme muur. Wel gave shirts hadden ze aan. Ik ga vanavond de video nog eens goed observeren.
0
geplaatst: 13 april 2011, 15:01 uur
Stalin schreef:
Wellicht krijg ik een mooie kans om dit hele spektakel na Arnhem afgelopen vrijdag nog 1 keer te mogen aanschouwen...namelijk op 7 juli in Milaan, wat tevens het laatste concert van de tour is.
1 van mijn allerbeste vrienden (met wie ik in NL al aardig wat Roger Waters concerten heb gezien) zit al enige tijd in de USA en wil met een daar gekochte zeilboot de oceaan over.
Hij ligt al dagen wakker dat hij nu dus wel het concert in Arnhem heeft gemist (waar hij wel kaartjes voor had gekocht) en na wat gesneup op het internet kwam hij met een strak plan.
Voor het concert in Milaan zijn nog kaarten en dus komt meneer vanuit de USA korte tijd terug naar NL, waar hij nog een oude belastingvrije Mercedes 200D heeft staan.
Samen met nog een zeer goede vriend voor 66 euro per persoon aan brandstof heen en weer van NL naar Milaan.
Dus een fijne roadtrip in een oude klassieker met 2 van je beste vrienden, een paar dagen Milaan en dan als klap op de vuurpijl naar het laatste concert van Roger Waters van deze tournee
(quote)
Dat zou een mooie ervaring zijn. Laat het maar weten hoe het was in Milaan.
* denotes required fields.