MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Roger Waters Gelredome

zoeken in:
Stijn_Slayer
@ thelion:

Ja, ik heb me ook gestoord aan carnavalspubliek. Ga lekker thuis met je vrienden met een krat bier de film The Wall kijken als je zo nodig slap wilt ouwehoeren en de polonaise (er was er letterlijk één!) wilt lopen.

Gelukkig viel het al met al wel mee, want de overgrote meerderheid begreep wel dat dit een serieuzere show is dan het gemiddelde concert.

@ Hans:

Jou gun ik het gratis kaartje van harte. Ik heb alleen wat last van jaloezie, op een vriendelijke manier ofzo, haha.

Stijn_Slayer schreef:
@ Hans: Jou gun ik het gratis kaartje van harte .
Dat weet ik Stijn . Als ik weer gratis naar een concert (enkel en alleen) in het Gelredome kan, hoogst waarschijnlijk 2 december 2011: DP, zal ik je bellen. Mag je gratis met mij mee .

Stijn_Slayer schreef:

Gelukkig viel het al met al wel mee, want de overgrote meerderheid begreep wel dat dit een serieuzere show is dan het gemiddelde concert.

... ben ik dan nog nooit bij een gemiddeld concert geweest?... volgens mij zijn alle concerten waar ik geweest ben serieus eigenlijk.

thelion schreef:
Over mensen die het allemaal niet snappen en of begrijpen of gewoon niet bijster slim zijn een paar voorvallen van gisteren avond die ik heb mee gekregen.

Tijdens de animatie van de overvliegende vliegtuigen die "bommen" gooiden in de vorm van symbolen waaronder die van Shell en Mercedes. Naast mij hoorde ik "He kijk Esso en Toyota".

Tijdens het overvliegen van The Flying Pig hoorde ik "varkens zijn toch niet zwart"

En tijdens de wandeling terug naar de auto iemand die het totaal niet snapte met de legendarische uitspraak "Ze hadden het nummer The Wall als laatste moeten spelen"

En dan heb je natuurlijk ook altijd van de personen die het nodig vinden om de hele week maar even te gaan evalueren tijdens een concert of straal bezopen door het veld zwalken.
Ga dan weg of beter nog blijf dan lekker thuis als het je niet interesant vind.

Je kon ze er zo uit pikken, mensen die zouden klappen bij de eerste tonen van Another Brick...

Erg misplaatst.

Tja, dat klappen vind ik erg treurig. Ik had het nog tegen de maten met wie ik was: alleen in Nederland waraschijnlijk, dat triestig geklap .... waarop hij besloot om maar wat drankjes te halen.

Ik snap inderdaad al die mensen ook niet die 70 eetjes voor een kaartje betalen, vervoer heen en terug om vervolgens al voordat er maar 1 noot is gespeeld compleet naar de vaantjes zijn. Ga dan inderdaad lekker thuis zitten: dvd erin, kratje pils, vrouw het huis uit en de groeten! Ben je voor de helft klaar....en ben je niemand tot last.

Hmm... dat laatste is wel irritant ja, maar wat deert de rest, maakt dat de muziek minder goed? of de show? Laat de mensen die het op hun manier mooi vinden dat toch gewoon doen.. waarom erger je je daaraan? (Zolang ze jou niet storen dus)..

Zelf had ik de show wel eens mee willen maken, maar omdat ik muzikaal gezien The Wall weinig aan vind is 70 euro toch wel een beetje veel..

Ik vond het echt geweldig. Ergerde mij niet echt aan mensen die gingen klappen. Omdat ik daar niet op let ik let vooral op wat er op het podium gebeurd. En bij comfortuble numb vond ik het mooi dat iedereen meezong. Want die zanger die Gilmour zijn gedeelte over nam was een lachtertje. Verder was alles geweldig en eigenlijk de beste keer dat ik Waters ooit gezien heb. Omdat hij bijzonder goed bij stem was dat is wel eens anders geweest. De volkskrant recensie vind ik vrij triets. Vooral dat hij another brick in the wall 2 eigenlijk te vroeg vond in het concert. Ik vind dat een van de mindere nummers van het album dus behoort ook op die plek. Ik was met mijn vader en die gaat voor een 2e keer maandag. Zou ik ook wel willen, maar vrees dat ik waters nu echt voor het laatst heb gezien. Tijdperk Pink Floyd in ieder geval op een mooie manier geëindigd.

The Scientist schreef:
Zelf had ik de show wel eens mee willen maken, maar omdat ik muzikaal gezien The Wall weinig aan vind is 70 euro toch wel een beetje veel..

Tja, het blijft donkere, sinistere bombast en daar hou je van of niet. Ik geloof wel dat The Wall in een ander jasje de plank compleet mis had geslagen. Die 70 euro was het mij in ieder geval dubbel en dwars waard en tevens de laatste kans dit nog eens bij te kunnen wonen.

Stijn_Slayer
Hans Brouwer schreef:
(quote)
Dat weet ik Stijn . Als ik weer gratis naar een concert (enkel en alleen) in het Gelredome kan, hoogst waarschijnlijk 2 december 2011: DP, zal ik je bellen. Mag je gratis met mij mee .

Dat verandert de zaak wat betreft de ticketprijs en het ontbreken van Lord en Blackmore natuurlijk.

Stijn_Slayer
The Scientist schreef:
(quote)

... ben ik dan nog nooit bij een gemiddeld concert geweest?... volgens mij zijn alle concerten waar ik geweest ben serieus eigenlijk.

Nou, ten eerste doel ik ook een beetje op de Madonna's, Tiesto's en Lady Gaga's waar het lang niet altijd om de muziek alleen draait. Laat ze daar maar een feestje gaan vieren.

Ten tweede loopt er een onderliggend concept door de hele show bij Waters, terwijl bij concerten meestal gewoon liedjes gespeeld worden. Je moet op meerdere dingen tegelijk letten door de multimediale show, en dan is het nog irritanter als carnavalspubliek je afleidt dan als het bij een 'normaal' concert gebeurd.

Waters stelt natuurlijk ook allerlei (actuele) thema's aan de kaak waarmee hij mensen aan het denken wil zetten. In die zin is het inderdaad wel wat serieuzer dan een 'gewoon' concert.

Tja, zo kun je het zien, toch zou ik toch niet naar zo'n show gaan voor het onderliggende concept, naar concerten ga ik voor de muziek, en misschien in dit geval voor de show... als het om actuele thema's e.d. gaat zou ik eerder op bezoek gaan bij de 2e kamer, scheelt me 70 euro .. Ik zie prima dat mensen daar een feestje bij kunnen vieren, muziek is immers emotie, en als een show zulke positieve emoties oproept zie ik best in dat ze dat willen uiten. Als ze zich echt storend gaan gedragen voor anderen wordt het natuurlijk wel een wat ander verhaal..

Toch neem je dat in mijn ogen min of meer op de koop toe op het moment dat je een concert bezoekt in het Gelredome, bij zoveel bezoekers lopen ook een hoop van dat soort figuren.

Bluebird schreef:
Tja, het blijft donkere, sinistere bombast en daar hou je van of niet. Ik geloof wel dat The Wall in een ander jasje de plank compleet mis had geslagen. Die 70 euro was het mij in ieder geval dubbel en dwars waard en tevens de laatste kans dit nog eens bij te kunnen wonen.

Het gaat me niet zozeer om dat donkere bombast, op zich zijn de nummers wel aardig, maar het is mij veel en veel teveel van hetzelfde.. Op punten waar dit een beetje wordt doorbroken (Comfortably Numb als voorbeeld) wordt het al veel vermakelijker, al is dat ook nog niet helemaal mijn nummer... helaas staan het zo'n eind op de 2e cd, dat haal ik meestal niet

The Scientist schreef:
Het gaat me niet zozeer om dat donkere bombast, op zich zijn de nummers wel aardig, maar het is mij veel en veel teveel van hetzelfde.. Op punten waar dit een beetje wordt doorbroken (Comfortably Numb als voorbeeld) wordt het al veel vermakelijker, al is dat ook nog niet helemaal mijn nummer... helaas staan het zo'n eind op de 2e cd, dat haal ik meestal niet

Het inzicht komt met de jaren. Ik vind overigens zelf dat nummers als In The Flesh, Another Brick en vooral Run Like Hell de sfeer nog het meest doorbreken, althans de momenten dat je weer even wakker wordt geschud.

Sinds gisteren is het album toch behoorlijk in mijn opinie gaan stijgen.
Voor mij waren CN, RLH en Brick 2 altijd zo'n beetje dé nummers, maar achetraf bezien zijn dat gewoon de meest voordehand liggende herkenningspunten. Het album kent eigenlijk veel meer hoogtepunten als je het weet te doorgronden. Dat is me nu zeker duidelijk geworden.
Dit optreden was een revelatie voor me.

-------------------------------------------SPOILER ALERT !!!------------------------------------------

Je kon er op wachten, het complete concert staat alweer op Youtube...nota bene gefilmd vanaf de eerste rij

Yep, en dat is niet de enige......... helaas laat het alleen zien wat er aan 1 kant op het podium gebeurt waarbij het totaalbeeld er bekaaid van afkomt. Ook geen Stuka te zien die de muur invliegt noch het vliegende varken. Toch leuk voor degenen die ver achterin hebben gestaan/gezeten.

Stijn_Slayer
Ja, wel leuk om zo ook wat beelden van dichtbij te zien, maar de show zelf vond ik leuker om te zien.

Ik ben gisteravond ook geweest. Wat was het een indrukwekkend spektakel. Zelden dat ik na afloop van een concert zo erg onder de indruk was dat ik er woorden voor te kort kom. Absoluut hoogtepunt vond ik Run Like Hell

Lekker fel klonk dat in de zaal, Run Like Hell.
Robuuster dan op de plaat.

The Scientist schreef:
Laat de mensen die het op hun manier mooi vinden dat toch gewoon doen.. waarom erger je je daaraan?
Liever mensen die tijdens The Wall Live meeklappen dan het lezen van een misplaatste recensie over The Wall Live concert van vrijdag 8 april in de Volkskrant. Dat is pas ergenis wekkend .

Durf het hier haast niet op te biechten.... . Ik heb bij tijd en wijle tijdens The Wall Live ook staan mee klappen, ook bij "Another Brick" .

Ik vond het wel mooi dat die gast van de volkskrant zijn naam nog vermeld. Want aan zijn stuk te zien was hij niet goed voorbereid en zou ik hem in ieder geval nooit meer in huren. Als ik ooit zo'n automatisch geweer had Ik neem aan dat mensen dit niet te serieus opvatten. Lol

blonde redhead schreef:
Ik vond het wel mooi dat die gast van de Volkskrant zijn naam nog vermeld. Want aan zijn stuk te zien was hij niet goed voorbereid.....
Een slimme meid is op een concert voorbereid . Dat M.P. (verslaggever de Volkskrant) geen slimme meid is maar een domme man is wel duidelijk. Ik ga zo direct naar kantoor en daar mijn collega 's op de hoogte brengen van de fantastische avond die ik op zaterdagavond 9 april tijdens The Wall Live heb beleefd. Dit bericht hier is tevens mijn laatste bericht .

kaztor schreef:
We hebben de 'afbraak' van de 'wall' niet gezien, dit omdat de we voor de drukte uit wilden zijn.

Onbegrijpelijk!

Stijn_Slayer
Ik hoor hier trouwens niemand over 'Bring the Boys Back Home'. Voor mij echt een hoogtepunt doordat het geluid daar zó indringend en overweldigend was. Echt kippenvel.

Stijn_Slayer schreef:
Ik hoor hier trouwens niemand over 'Bring the Boys Back Home'. Voor mij echt een hoogtepunt doordat het geluid daar zó indringend en overweldigend was. Echt kippenvel.

Was inderdaad overweldigend en prachtig. Ik vond juist ook de 'kleine' nummers, zoals Nobody Home, fantastisch tussen al het bombast. Dit vond ik misschien wel het hoogtepunt (samen met Vera, Comfortably Numb, Empty Spaces, Waiting for the Worms en natuurlijk The Trial).
Bij The Trial werd ik echt compleet omver geblazen.

What Shall We Do Now? kan ik hier ook aan toe voegen en zo kan ik wel doorgaan. Hoe meer ik er over nadenk hoe mooier het eigenlijk wordt.

In 2006 heb ik Waters in Berlijn gezien, op de prachtige locatie Wulheide. Dit concert heeft sindsdien eenzaam en alleen gebivakeerd op plaats één van mijn lijst met mooiste concerten ooit. Maar afgelopen vrijdag komt daar nu wel heel erg dichtbij. Ik raak er niet over uit gepraat.

blonde redhead schreef:
De volkskrant recensie vind ik vrij triets. Vooral dat hij another brick in the wall 2 eigenlijk te vroeg vond in het concert.
Buiten het feit dat de recensist natuurlijk onzin schrijft wanneer hij schrijft dat dat nummer te vroeg in de set voorbij kwam, vind ik het geen rare recensie. Hij noemt het stuk gedateerd. Dat is het natuurlijk ook, maar dat maakt het niet minder goed of slecht. De afsluiter: "Eerlijk is eerlijk, Gilmour heeft gelijk: toen Robbie Wyckoff in Arnhem Comfortably Numb zong, hoog boven de geheel voltooide muur, kon je je ogen sluiten en was visueel spektakel even overbodig. Je zou kunnen zeggen dat het programma wat meer van die momenten had kunnen gebruiken, maar ja, dan was het niet The Wall geweest." sluit aan bij mijn beleving van het optreden van afgelopen vrijdag.

Stijn_Slayer
Dat The Wall het best verkopende dubbelalbum is klopt ook niet. Meneer de journalist heeft z'n feiten niet eens op orde (al hebben de meeste internetsites daar ook last van).

In mijn wereld is Elton John's Goodbye Yellow Brick Road ook nog steeds een dubbelalbum, ook al staat 'ie nu op één cd.

En dan zo'n cliché quote over Gilmour. Zoek dan eerst even na of het wel klopt, dan had hij gezien dat Waters er ook een aandeel in heeft gehad.

Ik ga vanavond, heb staanplaatsen, nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Moet ik echt ruim op tijd aanwezig zijn!?

Lijkt me wel verstandig. Het concert begint precies als aangegeven en het kan even duren voordat je een plek hebt gevonden waar je het allemaal goed kunt bekijken. Ik zou het midden van het veld nemen, dan zie je nog genoeg van de projecties over de gehele muur. Veel plezier!

Stijn_Slayer
De 8e begon het pas om kwart over 8.

Ga inderdaad niet helemaal vooraan staan, en zeker niet helemaal aan de zijkanten als je de show goed wilt meekrijgen.

Let erop dat je met muntjes er minimaal 4 of 5 ofzo moet afnemen, en ik heb gehoord dat je ze na afloop niet kan inleveren (ook al zeggen ze van wel) omdat ze dan die hokjes dicht doen.

Mijn broertje is de 9e geweest (ikzelf de dag ervoor) en die was zo op tijd dat hij in een vak helemaal vooraan mocht staan. Kreeg een bandje om erin en eruit te kunnen. Daar kon je het prima zien (ook de band!!). Enige nadeel is wel dat wanneer je naar de wc moet om je evenmentenpils kwijt te raken je helemaal naar achteren en vervolgens weer helemaal naar voren moet.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.