MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Roger Waters Gelredome

zoeken in:
Ik kan me in alle onderdelen van je betoog vinden, Bikkel.
Bij Animals deed Gilmour nog wel mee (het grootste deel van Dogs komt van zijn hand), maar het is duidelijk Waters die de boventoon voert. Vanaf daar draaide echt alles om hem.

En je zegt het helemaal goed. Gilmour bood idd wat melodieuze, echte songs. Juist die 'hoorspel stijl' van Waters, of de verhalende stijl, is iets wat mij op[ den duur wat gaat tegenstaan. Bij Animals begon hij er al mee, al is de balans daar voor mij nog aan de goede kant. Dit album beschouw ik dan ook als echte kentering. Maar het niveau is hier nog wel ontzettend hoog in mijn ogen. Ik kan dat ook wel waarderen.

Vanaf The Final Cut heb ik toch echt moeite gekregen met de stijl van Waters.

Niettemin is The Wall een knap staaltje muziek. Een zeer knap uitgewerkt concept. Waters domineerde erg en gaf anderen minder de ruimte. Maar iedere die hard Gilmour fan moet gewoon wel toegeven dat Waters by far de grootste componist van PF is geweest.

(Ik krijg door deze discussie trouwens wel weer zin om het album te gaan draaien. En het is vandaag een mooie dag voor dit voornemen!)

The Final Cut is een Roger Waters album met Gilmour , Mason en Micheal Kamen als begeleiders . Zo is het eigenlijk en niet anders .
Het zit conceptueel weer knap inelkaar , maar is na The Wall misschien een beetje te veel van het goede .
Ik vind die plaat zonder meer de moeite waard , maar Waters was zo geobserdeerd door het onderwerp oorlog , dat hij het wellicht iets te ver doorvoerde .

Het leidde uiteindelijk ook tot de breuk . Nee de Wall vind ik een stuk origineler .

Bluebird schreef:
Kan me nog goed herinneren dat tijdens de solo van CF in Lichtenvoorde er iemand van de stage werd afgesleept die voor Roger op zijn knieën ging liggen en aanbiddende bewegingen maakte. Niet meer doen deze keer Hans.
Als The Wall, in mijn geval op zaterdag 9 april, live weergaloos vertolkt gaat worden door heer Waters en zijn muzikale kameraden dan, dan...... . Dan wil ik bij wijze van spreken Roger 's voeten nog wel kussen .

bikkel2 schreef:
The Final Cut is een Roger Waters album met Gilmour , Mason en Micheal Kamen als begeleiders . Zo is het eigenlijk en niet anders .
Het zit conceptueel weer knap inelkaar , maar is na The Wall misschien een beetje te veel van het goede .
Ik vind die plaat zonder meer de moeite waard , maar Waters was zo geobserdeerd door het onderwerp oorlog , dat hij het wellicht iets te ver doorvoerde .

Het leidde uiteindelijk ook tot de breuk . Nee de Wall vind ik een stuk origineler .

Wederom volg ik je volledig.

Ik ga vrijdag de 8e. Ben zeer benieuwd, het kriebelt al dagen....

Zaterdag is het dus zover, m'n schatje en ik hebben er al veel zin in!

Mij benieuwen hoe het spektakel er uit zal zien en hoe de gitaarpartijen gespeelt gaan worden!
Misschien wordt mijn mening over het album dan ook wat bijgesteld.

bikkel2 schreef:
Hij vind overigens nog wel dat sporthallen zijn gemaakt voor sport. Beetje Cruyffiaans.
Die Cruyffiaanse Roger Waters heeft ook altijd gelijk .

uffing schreef:
Ik ga vrijdag de 8e. Ben zeer benieuwd, het kriebelt al dagen....

Het kriebelt mij al sinds juni vorig jaar toen ik de kaartjes heb gekocht voor komende vrijdag

west schreef:
Ik vond het destijds wel heel veel geld, 80-90 euro, om dit album integraal te zien. Maar ja, ik wilde het eigenlijk ook niet missen. En ziedaar: net heb ik een stuk goedkoper een hele mooie plek gescoord voor morgenavond om The Wall te zien, te horen, te beleven.

Iedereen hier die gaat: veel plezier!.

Ik heb ook kaarten weten te krijgen. De show van nu schijnt nog indrukwekkender te zijn dan destijds toen het album uitkwam. Mijn versie van dit album bevat een uitgeknipt krantenbericht uit 1979 waarin de tour beschreven wordt. Als je dat al leest lijkt het al moeilijk te overtreffen. Ik heb er in ieder geval hoge verwachtingen van.

bikkel2 schreef:
Ik ga 11 April . Sta te popelen . Waters zelf is er erg mee in zijn nopjes. Met de huidige tijd van nu schijnt het visueel nog mooier te zijn .
8 musici . Ik hoop dat ze de intentie muzikaal kunnen waarmaken . Ik vermoed van wel , alleen Gilmour's spel zal bij tijd en wijle wel gemist worden . En wat wordt er allemaal live gespeeld ?

David Gilmour zal op een van de optredens meespelen. Het is echter niet bekend wanneer.

Hij speelt "alleen" een paar shows mee op Comfortably Numb. Ik heb gehoord dat dit onder andere morgen gebeurd.

De setlist van de show is heel simpel: die staat hier bovenaan de pagina.

En in hoeverre berust dat gerucht op waarheid? Ik ga namelijk naar de eerste show!

Ik ook, zou het daarom ook wel eens willen weten, west

Sorry jongens, ik probeerde grappig te zijn....

Ik weet dat het een concept album is, dus dat daar de laatste vier tracks ook bij horen die de rock opera af maken. Het is alleen dat ik die laatste vier nummers echt het minste van het album vind, samen met Vera & Bring the Boys Back Home. Van de overige 20 nummers vind ik er maar liefst 16 heel goed tot fantastisch. Het is zelfs moeilijk om 6 favorieten te kiezen: het zijn er te veel.
Door het mindere einde van het dubbelalbum had ik eerst een wat lagere score staan, maar dat doet de vele goede muziek en het mooie geheel onvoldoende recht. Toch is het jammer: met een geweldige finale (wat de plaat verdiend) had je een nog grotere klassieker gehad.

Bluebird schreef:
En in hoeverre berust dat gerucht op waarheid? Ik ga namelijk naar de eerste show!

Gilmour zal in Nederland niet van de partij zijn, maar bij 1 of 2 shows in de USA...

Althans dat is wat ik weer gelezen heb op het internet.

Hoe dan ook, ik zie jullie allen vanavond

Ik heb al gelezen dat ie het sowieso niet van plan is maar dat zal wel zijn om de verrassing er in te houden......

west schreef:
Sorry jongens, ik probeerde grappig te zijn....

Ik weet dat het een concept album is, dus dat daar de laatste vier tracks ook bij horen die de rock opera af maken. Het is alleen dat ik die laatste vier nummers echt het minste van het album vind, samen met Vera & Bring the Boys Back Home. Van de overige 20 nummers vind ik er maar liefst 16 heel goed tot fantastisch. Het is zelfs moeilijk om 6 favorieten te kiezen: het zijn er te veel.
Door het mindere einde van het dubbelalbum had ik eerst een wat lagere score staan, maar dat doet de vele goede muziek en het mooie geheel onvoldoende recht. Toch is het jammer: met een geweldige finale (wat de plaat verdiend) had je een nog grotere klassieker gehad.

Ik vond The Trial eerst echt een vervelend nummer....Sinds ik de film heb gezien vind ik The Trial zowaar een mooi stuk.

Stijn_Slayer
west schreef:

De setlist van de show is heel simpel: die staat hier bovenaan de pagina.

Hij speelt ook die twee nummers die ze live in 1980/1981 ook speelden. Kan zo uit m'n hoofd even niet op de naam komen (te lui om te checken ), maar ze staan wel op de live cd van The Wall.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Hij speelt ook die twee nummers die ze live in 1980/1981 ook speelden. Kan zo uit m'n hoofd even niet op de naam komen (te lui om te checken ), maar ze staan wel op de live cd van The Wall.

The Last Few Bricks en What Shall We Do Now ?

Stijn_Slayer

Het belooft een waar spektakel te worden. Voor diegenen die ook gaan, veel plezier en tot vanavond (ben te herkennen aan mijn Transatlantic-Shirt )

Arnhem stroomt al vol...................... Ik zie er ongeveer uit als Roger zelf: zwart shirt, spijkerbroek, leren jack, halflang wat grijzend haar en stoppelbaard.

Nu denk ik straks dat Bluebird op het podium staat in plaats van Pink, eeh Roger.

En er dan door de security vanaf worden gesleept? Ik mag dan Hans heten maar nog geen Brouwer!

Wel balen van het rotweer he!

Yep, ik ga nog wel op de motor met de vrouw achterop. Zal me maar flink inpakken.

Bluebird schreef:
En er dan door de security vanaf worden gesleept? Ik mag dan Hans heten maar nog geen Brouwer!

Bluebird schreef:
Arnhem stroomt al vol...................... Ik zie er ongeveer uit als Roger zelf: zwart shirt, spijkerbroek, leren jack, halflang wat grijzend haar en stoppelbaard.

Morgen gaan we er ook maar op uit omstreeks 3 uur, half 4... Zal wel een straf ritje worden met al die Floyd-fans op de weg. Spijkerbroeken en Floyd-shirts, dus gemakkelijk te herkennen

Bluebird schreef:
Arnhem stroomt al vol......................
Ik krijg zojuist een sms-je van een collega die vanavond (vrijdag 8 april) naar Arnhem is afgereisd. Het concert was een weergaloos spektakel. Nog minder dan een etmaal: dan gaat Hans The Wall zelf live zien en horen. Dat wordt een slapenloze nacht... . Maar gelukkig, ik heb een ouderwetse discman. Met cd "The Wall (1979)" in dat Philips geval en een sigaret en een borrel onder handbereik kom ik de nacht van 8 op 9 april wel door .

Gast
geplaatst: vandaag om 21:40 uur

geplaatst: vandaag om 21:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.