Muziek / MusicMeter Live! / Roger Waters Gelredome
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2011, 15:46 uur
^ Inderdaad. Ik vind het nu al een mooi verhaal.
Ja, dat wordt waarschijnlijk al wel geproduceerd door al die dwepende bakvissen...
Als je wilt weten hoe een zaal vooral niet moet klinken moet je naar de Brabanthallen gaan...
Verder eens over Ahoy, maar de HMH valt best mee.
GastHeer schreef:
Bij Guus Meeuwis (als brabander maak je ook dat soort concerten mee
) mocht je geen vloeistoffen mee naar binnen nemen...
Bij Guus Meeuwis (als brabander maak je ook dat soort concerten mee
) mocht je geen vloeistoffen mee naar binnen nemen...
Ja, dat wordt waarschijnlijk al wel geproduceerd door al die dwepende bakvissen...
akira124 schreef:
Wat een subliem geluid heeft het Gelredome toch!.
Dit in vergelijking met het afschuwelijke geluid van het Ahoy en de HMH.
Als je wilt weten hoe een zaal vooral niet moet klinken moet je naar de Brabanthallen gaan...

Verder eens over Ahoy, maar de HMH valt best mee.
0
geplaatst: 13 april 2011, 15:50 uur
kaztor schreef:
(quote)

0
geplaatst: 13 april 2011, 16:29 uur
akira124 schreef:

Dat het geluid zo goed was tijdens The Wall komt allemaal op het conto van de instalatie en de technischie die Roger Waters bij zich had.
Het Gelredome behoord tot de slechtste zalen / stadions wat betreft acoustiek in Nederland.
Met een "normaale" geluids instalatie is het net een grote galmbak.
De HMH daar in tegen behoord tot een van de betere. Wat betreft Ahoy dat is afgelopen winter voledig gerenoveerd en men zegt dat het daar ook beter is geworden, zal het vanavond wel horen tijdens Jamiroquai.
0
geplaatst: 13 april 2011, 17:02 uur
thelion schreef:

Dat het geluid zo goed was tijdens The Wall komt allemaal op het conto van de instalatie en de technischie die Roger Waters bij zich had.
Het Gelredome behoord tot de slechtste zalen / stadions wat betreft acoustiek in Nederland.
De HMH daar in tegen behoord tot een van de betere. Wat betreft Ahoy dat is afgelopen winter voledig gerenoveerd en men zegt dat het daar ook beter is geworden, zal het vanavond wel horen tijdens Jamiroquai.
(quote)

Ben twee keer in het HMH geweest bij Zucchero en Mark Knopfler. Het geluid was 2 keer zwaar klote.
Het lijkt mij dan ook niet dat beide heren slechte technischie bij zich hadden.
0
geplaatst: 13 april 2011, 17:03 uur
thelion schreef:

(quote)

Tevens als een Hal/Stadion een galm heeft. Dan haal je dit er niet uit, zelfs niet met de beste geluidsmensen.
0
geplaatst: 13 april 2011, 17:05 uur
precies... dat is als zeggen dat je zwaar bekraste platen beter kunt afspelen als je een spiksplinternieuwe naald op je platenspeler hebt...
0
geplaatst: 13 april 2011, 17:10 uur
Jammer dat Hans Brouwer hier zijn laatste bericht heeft gepost. Was wel benieuwd naar zijn commentaar hierop. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 april 2011, 17:38 uur
thelion schreef:
Mwah. Ik ben twee keer in de HMH geweest. Bij Crosby, Stills & Nash ging het vaak mis zodra Stephen Stills een solo inzette. Dat werd dan een geluidsbrei waarin de noten nauwelijks meer te onderscheiden waren. Bij de Moody Blues prima geluid gehad, maar niet dat ik ontzettend enthousiast was.
Ahoy ben ik één keer voor Neil Young geweest dus daar kan ik niet veel over zeggen. Als Neil z'n kapotte humbucker gebruikt wordt het vanzelf een bak noise.
Vond het geluid wat aan de harde kant, maar verder lekker 'gainy', maar dat zal aan Neil liggen i.p.v. Ahoy.Gelredome ben ik meerdere malen geweest, en het is me prima bevallen. Roger Waters had topgeluid, en in Gelredome XS heb je ook niets te klagen. Bij Prince vond ik het geluid de eerste helft wel wat matig, en hier was het duidelijk minder goed dan anders. Wel ga ik altijd staan zodat ik nog van plek kan wisselen. Ik durf het ook niet aan om te gaan zitten, want dan schijnt het inderdaad te galmen.
0
geplaatst: 13 april 2011, 17:47 uur
Stijn_Slayer schreef:
Mwah. Ik ben twee keer in de HMH geweest. Bij Crosby, Stills & Nash ging het vaak mis zodra Stephen Stills een solo inzette. Dat werd dan een geluidsbrei waarin de noten nauwelijks meer te onderscheiden waren. Bij de Moody Blues prima geluid gehad, maar niet dat ik ontzettend enthousiast was.
Ahoy ben ik één keer voor Neil Young geweest dus daar kan ik niet veel over zeggen. Als Neil z'n kapotte humbucker gebruikt wordt het vanzelf een bak noise.
Vond het geluid wat aan de harde kant, maar verder lekker 'gainy', maar dat zal aan Neil liggen i.p.v. Ahoy.
Gelredome ben ik meerdere malen geweest, en het is me prima bevallen. Roger Waters had topgeluid, en in Gelredome XS heb je ook niets te klagen. Bij Prince vond ik het geluid de eerste helft wel wat matig, en hier was het duidelijk minder goed dan anders. Wel ga ik altijd staan zodat ik nog van plek kan wisselen. Ik durf het ook niet aan om te gaan zitten, want dan schijnt het inderdaad te galmen.
(quote)
Vond het geluid wat aan de harde kant, maar verder lekker 'gainy', maar dat zal aan Neil liggen i.p.v. Ahoy.Gelredome ben ik meerdere malen geweest, en het is me prima bevallen. Roger Waters had topgeluid, en in Gelredome XS heb je ook niets te klagen. Bij Prince vond ik het geluid de eerste helft wel wat matig, en hier was het duidelijk minder goed dan anders. Wel ga ik altijd staan zodat ik nog van plek kan wisselen. Ik durf het ook niet aan om te gaan zitten, want dan schijnt het inderdaad te galmen.
Nee hoor..op de zitplaatsen is het geluid prima.
0
geplaatst: 13 april 2011, 17:51 uur
Yep, dat vond ik ook. Als mede Ahoy en HMH ervaringdeskundige was ik aangenaam verrast de 8e april. De bassen dreunden af en toe wel de vullingen uit je kiezen maar voor de rest; alle instrumenten, akkoorden en toonsoorten waren prima te onderscheiden. Ik zat zelfs helemaal achterin op de zuidtribune. Ook een voordeel dat je daar van niemand last hebt. Er zaten voornamelijk muziekliefhebbers en geen feestgangers.
0
geplaatst: 14 april 2011, 14:03 uur
Bluebird schreef:
Jammer dat Hans Brouwer hier zijn laatste bericht heeft gepost. Was wel benieuwd naar zijn commentaar hierop.
Is 'ie weer eens vertrokken?

0
geplaatst: 17 april 2011, 09:47 uur
Bluebird schreef:
Er zaten voornamelijk muziekliefhebbers en geen feestgangers.
Er zaten voornamelijk muziekliefhebbers en geen feestgangers.
Zowat DE reden dat wij graag zitplaatsen nemen bij concerten!

Volgende in de lijst wordt waarschijnlijk Lindsey Buckingham die met een nieuw album en tournee komt...

0
geplaatst: 17 april 2011, 13:51 uur
Heb net de gehele show eens rustig vanaf de bank weer opnieuw mogen ervaren !
Een collega van mij had namelijk een dvd voor me gebrand, met daarop de complete show vanuit verschillende hoeken gefilmd met prima beeld en geluid.
Het gaat om een dvd met daarop opnames van Chicago en Uniondale, samengesmeed tot 1 fantastisch geheel
6 juli in Milaan nog een keer dit spektakel aanschouwen
Een collega van mij had namelijk een dvd voor me gebrand, met daarop de complete show vanuit verschillende hoeken gefilmd met prima beeld en geluid.
Het gaat om een dvd met daarop opnames van Chicago en Uniondale, samengesmeed tot 1 fantastisch geheel

6 juli in Milaan nog een keer dit spektakel aanschouwen

0
geplaatst: 17 april 2011, 19:38 uur
Stalin schreef:
Das zekers een goede registratie heb hem zelf ook

0
geplaatst: 18 april 2011, 09:35 uur
thelion schreef:
(quote)
Hij is inderdaad heel fijn!
0
geplaatst: 13 mei 2011, 23:41 uur
Zoals verwacht, speelde David Gilmour (gisteravond) een nummertje mee met Roger Waters tijdens 1 van zijn shows in London:
Comfortably Numb
Ook Nick Mason kwam even langs:
Outside The Wall
Comfortably Numb
Ook Nick Mason kwam even langs:
Outside The Wall
* denotes required fields.