Muziek / MusicMeter Live! / Genesis - Turn It On Again tour
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2007, 14:18 uur
Foto Update van de Turn It On Again Tour op www.kamerado.nl Heb van wat verschillende concerten enkele gemaakte foto's geupload
0
geplaatst: 23 juli 2007, 12:35 uur
Hmm ik vond het geluid goed in de Arena (achterin onderste ring) . Ik denk dat je nooit in de bovernste ringen moet gaan zitten in dat stadion..
Overigens in Hamburg zaten we in het begin ook boven in het stadion en was het geluid dramatisch. Vervolgens naar beneden gelopen en van daaruit de rest van het concert gezien. Daar was het geluid wel goed.
3 concerten geweest van genesis en bij deze mijn waarderingen qua geluid:
Hamburg: 7 / Praag (Niet in een stadion): 9 , Amsterdam: 9
Overigens in Hamburg zaten we in het begin ook boven in het stadion en was het geluid dramatisch. Vervolgens naar beneden gelopen en van daaruit de rest van het concert gezien. Daar was het geluid wel goed.
0
geplaatst: 23 juli 2007, 15:05 uur
marcello schreef:
Hmm ik vond het geluid goed in de Arena (achterin onderste ring) . Ik denk dat je nooit in de bovernste ringen moet gaan zitten in dat stadion..
Het geluid in de Arena was voor Arena begrippen bijzonder goed. Het geluid in zowel Helsinki, Brussel als London was ronduit zeer goed. Nog 2 shows te gaan in het najaar.
0
geplaatst: 24 juli 2007, 12:48 uur
Jawel toch kwam ik op die avond mensen tegen in de metro die klaagden over het geluid van die avond in de Arena, oftewel: Sterk afhankelijk waar je zat ....
Nog even over de keuze van de nummers: Een nummer als Hold on My Heart is voor mij min of meer nieuw (we can't dance behoort nou eenmaal niet ot mijn favorieten) en vond ik een heerlijk nummer tijdens de concerten.
Persoonlijk had ik de oude nummers liever compleet gehoord, maar ja er zit ook Genesis II publiek tussen.
Nog even over de keuze van de nummers: Een nummer als Hold on My Heart is voor mij min of meer nieuw (we can't dance behoort nou eenmaal niet ot mijn favorieten) en vond ik een heerlijk nummer tijdens de concerten.
Persoonlijk had ik de oude nummers liever compleet gehoord, maar ja er zit ook Genesis II publiek tussen.
0
geplaatst: 24 juli 2007, 16:43 uur
marcello schreef:
Jawel toch kwam ik op die avond mensen tegen in de metro die klaagden over het geluid van die avond in de Arena, oftewel: Sterk afhankelijk waar je zat ....
Het was een mooie mix van oud en nieuw. Zeer uitgebalanceerd ook qua volgorde om iedereen bij de les te houden.
0
geplaatst: 30 juli 2007, 00:23 uur
Het geluid in de Arena was voor Arena begrippen bijzonder goed. ...
Ik kom er nog een keer op terug. Als ik zo'n bovenstaande opmerking lees (kun je dit ook quoten?) dan lees ik eigenlijk: ok, het was Arena, heb geen verwachtingen maar het ging best wel....
Ok, dat is ook een instelling, maar waar ligt de grens?? Moet je maar gewoon accepteren dat een concert in een echoput wordt gegeven? (Ach het echode wat, maar verder niks mis) Ik denk het niet. Net zoals je thuis in je audio opzet streeft naar het meest perfecte geluid, verwacht je dat voor rond de 65 euries ook bij een concert. En dat de setlist ter discussie staat kan ik mee leven. Maar ik heb er moeite mee (en ik heb veel recensies gelezen waar dat erkend werd) dat ik klakkeloos moet accepteren dat een band die ik beschouw als een van de topbands aller tijden zich een slag in de rondte speelt om nog maar enigszins geloofwaardig te klinken.
Mojo, wake up en doe ons dit niet meer aan. Er zijn voldoende alternatieven in Nederland om naar een acoestisch verantwoord concert te gaan.
Ik kom er nog een keer op terug. Als ik zo'n bovenstaande opmerking lees (kun je dit ook quoten?) dan lees ik eigenlijk: ok, het was Arena, heb geen verwachtingen maar het ging best wel....
Ok, dat is ook een instelling, maar waar ligt de grens?? Moet je maar gewoon accepteren dat een concert in een echoput wordt gegeven? (Ach het echode wat, maar verder niks mis) Ik denk het niet. Net zoals je thuis in je audio opzet streeft naar het meest perfecte geluid, verwacht je dat voor rond de 65 euries ook bij een concert. En dat de setlist ter discussie staat kan ik mee leven. Maar ik heb er moeite mee (en ik heb veel recensies gelezen waar dat erkend werd) dat ik klakkeloos moet accepteren dat een band die ik beschouw als een van de topbands aller tijden zich een slag in de rondte speelt om nog maar enigszins geloofwaardig te klinken.
Mojo, wake up en doe ons dit niet meer aan. Er zijn voldoende alternatieven in Nederland om naar een acoestisch verantwoord concert te gaan.
0
geplaatst: 30 juli 2007, 09:00 uur
Denk je nou echt dat mojo zich wat aantrekt van de wensen van het publiek? Zolang die stadions nog vol komen rinkelt de kassa daar... Een band als Genesis zou moeten weigeren om in de arena te komen spelen. Dan liever een hele week in de HMH, maar dan blijft er weer niks voor mojo over, te veel overhead.....
0
geplaatst: 30 juli 2007, 11:45 uur
beruk schreef:
Denk je nou echt dat mojo zich wat aantrekt van de wensen van het publiek? Zolang die stadions nog vol komen rinkelt de kassa daar... Een band als Genesis zou moeten weigeren om in de arena te komen spelen. Dan liever een hele week in de HMH, maar dan blijft er weer niks voor mojo over, te veel overhead.....
Het gaat inderdaad alleen nog om de rinkelende kasse en niets anders. Ook het Arrow Festival is daar nu het slachtoffer van geworden. Helaas. Lees het onderstaande erg leuke stukje van Gerry Jungen.
Joep
Goffert Park en de dingen die voorbij gaan. De festival weken zijn weer aangebroken vrienden. Dat zijn ook de weken dat de grote acts de lage landen aandoen om daar kond te doen van hun immense talenten. 8 juni in het Goffert Park in Nijmegen: The Rolling Stones… en daar is iets vreemds aan de hand. Organisator Mojo heeft namelijk de grootste moeite om dat Goffert park te vullen met fans. Zijn de Stones op? Is het niet leuk meer? Verveeld het repertoire van Jagger en consorten?
Ik ben zo vrij om te geloven dat de oorzaak elders ligt. Vanaf 1963 maken de heren Stones al briljante muziek en als je tijdens een tour kunt putten uit een kleine duizend muzikale hoogtepunten, dan is het punt van verveling gelegen op zulke ijle hoogten dat je dat waarschijnlijk niet bereikt! De echte reden is het financiële plaatje. Laat ons eens rekenen vrienden.
Pa Scharregat uit weetikveelstad ziet de aankondiging van de Stones en besluit daar met Bep, zijn trouwe eega, naar toe te gaan. Er wordt besteld: twee kaarten.€ 85,- p.p. zonder servicekosten. Dat is €170,-. Omdat de NS het verdomt om in Nederland rekening te houden met evenementen, moet er ook nog iets geregeld worden voor de nacht of het vervoer. Eeeeh, een van der Valkje dan maar. Kost per nacht € 98,- (tussenstand = € 268,-). Eenmaal binnen moet er het een en ander genuttigd worden, je bent een dagje uit, of je bent het niet. Voor de versnaperingen moeten muntjes gekocht worden, die muntjes kosten € 2,- per stuk en een glas (plastic beker met heeeeeeel veel schuim) aangelengd bier kost twee van die muntjes. Pa Scharregat wil niet als dorpse vrek de boeken in dus voor € 50,- van die muntjes in de zak. De familie Scharregat staat op het veld en voor hun staan een aantal kinderen van de Noordelijke provincies: lomp en minimaal twee en een halve meter hoog! De Scharregatjes hebben een beetje pech want het waait ook een beetje en dat maakt dat het geluid van het podium harder en zachter klinkt bij elke windvlaag. Dat geluid was überhaupt al niet om aan te horen. Daar hebben ze vooral in het begin last van bij het voorprogramma, want om de hoofdact een beetje extra in het zonnetje te zetten, gebruiken de bands in het voorprogramma slechts een gedeelte van de totale installatie… die zijn dus altijd te zacht. In dit geval niet erg want het is Van Morrison en waarom die man nog optreedt snap echt helemaal niemand! Hij heeft er nooit zin of plezier in en bekijkt zijn publiek niet eens! Maar goed, bij zo’n voorprogramma heb je altijd het idee van gratis of hoort erbij, dus toe maar. Na het voorprogramma laat de organisatie een gat van een uur vallen… dat is om het podium om te bouwen en om de bezoekers vooral iets te laten drinken. Voor twee maal 4 muntjes haalt pa twee hamburgers, twee klamme broodjes waar tussen een troosteloos stukje slachtafval ligt te soppen tussen verschraalde mayonaise en ketchup en het geheel is aangevuld met wat slappe, ooit gebakken uien ringen (die overigens bij de eerste hap het broodje en jouw bijtradius verlaten om op je broek te vallen). Als de hoofdact begint zijn daar ook zo maar uit het niets de festivalbiggen. Dat zijn mensen die vaak hand in hand zonder op of om te kijken door het publiek heen beuken om maar zo ver mogelijk vooraan te komen. Pa en Bep Scharregat kennen dit verschijnsel niet en blijven dus achter 6x “Lekker op de trekker” staan en zien af en toe een glimpje van het podium. Na een kleine twee uur dendert het vuurwerk de hemel in en is het afgelopen.
Op het zacht betonnen motelbed maakt Pa Scharregat de rekening op… inclusief trein en hotel stokt de kassa bij € 350,-. En nu zul je mij wel ouderwets vinden, maar dat is in oude Florijnen meer dan 700 piek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voor dat immense bedrag ben je een avond lang behandeld als een varken, je hebt ook zo gegeten, je hebt staan te luisteren naar een band die alleen uit winstbejag nog op pad gaat, je hebt servicekosten aan Mojo betaald voor een service die niet bestaat!
Iedere organisatie die hier aan meewerkt en dan ook nog roept dat het in de concertwereld niet echt goed gaat, moet zich de ogen uit het hoofd schamen. Op al die festivals en concerten zijn ze kennelijk vergeten wat goed gastheerschap is. De concertganger is een sukkel die we makkelijk 40 Euro uit zijn zak trekken voor een T-shirtje dat inkoop nog geen € 5,- kost. We geven hem een biertje dat voor 60% uit water bestaat, om de prijs te drukken houden we het podium laag zodat de alleen de eerste rijen op het veld iets zien, we zetten oude Oost Duitse grenswachten bij de hekken die elke bezoeker schofferen.
Als je al die dingen bekijkt dan snap ik in ieder geval wel waarom het Goffert Park zo leeg blijft, want de Pa Scharregaten op deze wereld zijn modale verdieners en die gaan voor die € 350,- liever op vakantie!
Gerry Jungen
* denotes required fields.