MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Genesis - Turn It On Again tour

zoeken in:
Genesis schreef:
Aardige setlist en ben erg blij dat Phil goed bij stem is, waar ik toch even bang was dat het tegenovergesteld zou zijn. Ze deden Home by the Sea toch wel helemaal, he?? Dus inclusief part II? En wat was er dan met die lichtshow? Nee ik wil het niet weten. Aaah ik kan niet meer wachten. Nog 2 en een halve week..........

Yep helemaal !!

Het was gewoon te licht voor de lichtshow.

Running On Empty schreef:
(quote)

Yep helemaal !!

Het was gewoon te licht voor de lichtshow.

Volgens mij is het in de Arena op 1 juli bij mooi weer ook nog wel licht tot een uurtje of 11. Dit soort shows moeten ze gewoon in december doen.

divart schreef:
(quote)

Volgens mij is het in de Arena op 1 juli bij mooi weer ook nog wel licht tot een uurtje of 11. Dit soort shows moeten ze gewoon in december doen.

Het was echt heel licht in Helsinki en het stadion was heel erg open. In de Arena met het dak dicht en een vrij dicht stadion zal het echt veel beter zijn.

Het was echt heel licht in Helsinki en het stadion was heel erg open. In de Arena met het dak dicht en een vrij dicht stadion zal het echt veel beter zijn.

zijn .. zijn .. zijn .. zijn .. zijn

charlezzz schreef:
(quote)

zijn .. zijn .. zijn .. zijn .. zijn

Kunnen ze in ieder geval de echo-machine thuislaten

ik kan me van Bowie herinneren dat het toch heel lang licht was in de Arena, en dat je pas op het eind merkte dat ie ook wat lampen had meegenomen.

divart schreef:
(quote)

Kunnen ze in ieder geval de echo-machine thuislaten

ik kan me van Bowie herinneren dat het toch heel lang licht was in de Arena, en dat je pas op het eind merkte dat ie ook wat lampen had meegenomen.

Tja het geluid zal met name in de 2e ring tijdens de meer bombastische nummers een waar drama zijn. Als zelfs fans van De Toppers al gaan klagen ...........

(quote)

Tja het geluid zal met name in de 2e ring tijdens de meer bombastische nummers een waar drama zijn. Als zelfs fans van De Toppers al gaan klagen ...........

Tja zolang de mensen er in blijven trappen....Het is er altijd uitverkocht....

vigil schreef:
(quote)

Tja zolang de mensen er in blijven trappen....Het is er altijd uitverkocht....

wanneer ging jij genesis ook alweer aanschouwen, voorafgaand aan het concert in mjoenik?

(quote)

Ik vond het wel een goede zet dat ze bij de Arena het nieuwe geluidsysteem gingen uittesten bij onze grote vrienden van De Toppers. Het publiek liep pas weg toen bleek dat iedereen verschillende nummers liep mee te brallen.... In de geluidsbrij leek alles op elkaar. Het probleem schijnt opgelost te zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.

charlezzz schreef:
(quote)

wanneer ging jij genesis ook alweer aanschouwen, voorafgaand aan het concert in mjoenik?

waarschijnlijk nergens en mocht het toch wel zo zijn dat slaat het laatste gedeelte van uitverkocht sowieso niet op mij...

vigil schreef:
(quote)

waarschijnlijk nergens en mocht het toch wel zo zijn dat slaat het laatste gedeelte van uitverkocht sowieso niet op mij...

huh?

charlezzz schreef:

Helsinki net gehad. Nu nog Brussel, Amsterdam en Londen en dan nog een paar shows in Oktober.

(quote)

Helsinki net gehad. Nu nog Brussel, Amsterdam en Londen en dan nog een paar shows in Oktober.

volgens mij richtte ik mij tot Vigil

charlezzz schreef:
(quote)

volgens mij richtte ik mij tot Vigil

Lees maar eens terug dan. Je was erg onduidelijk

(quote)

Lees maar eens terug dan. Je was erg onduidelijk

fout ligt bij vigil, die moet niet iedereen kwoten!

ik herkende zeer veel nummers uit de setlist !

charlezzz schreef:
(quote)

fout ligt bij vigil, die moet niet iedereen kwoten!

ik herkende zeer veel nummers uit de setlist !

Heb je nog een veldkaartje voor Munchen over ?

Gisteren in Denemarken dezelfde setlist als in Helsinki las ik.

Gisteren in Denemarken dezelfde setlist als in Helsinki las ik.

Zal ook wel niet veranderen. Maar het is een aardige lijst. Al spelen ze wel erg veel zeurnummers van We Can't Dance.

Ik zoek iemand die voor 50 i.p.v 80 euri naar het concert van Genesis in Düsseldorf wil.

Enige enthousiastelingen, stuur me een pb.

Nadeel: Je moet bij ons in de buurt wonen en meer van de deal is nog niet duidelijk.

Ik las ergens dat andere concerten van genesis later beginnen vanwege het licht. Gaat dit in amsterdam ook gebeuren? 19.00 uur is erg vroeg, zeker omdat het pas om een uur of half elf echt donker is...

Pierke Smulders schreef:
Ik las ergens dat andere concerten van genesis later beginnen vanwege het licht. Gaat dit in amsterdam ook gebeuren? 19.00 uur is erg vroeg, zeker omdat het pas om een uur of half elf echt donker is...

Het zal in Amsterdam beter zijn. Het is een vrij dicht stadion en met de stadionverlichting uit zal de lichtshow veel beter zijn. Bovendien is het dak dicht. Hoewel transparant scheelt dit ook veel. In Helsinki was het tot heel laat licht en scheen de zon (in een open stadion) tot 21 uur vol op het podium.

(quote)

Het zal in Amsterdam beter zijn. Het is een vrij dicht stadion en met de stadionverlichting uit zal de lichtshow veel beter zijn. Bovendien is het dak dicht. Hoewel transparant scheelt dit ook veel. In Helsinki was het tot heel laat licht en scheen de zon (in een open stadion) tot 21 uur vol op het podium.

Ik ben met je eens dat het lichter zal zijn, maar volledig donker zal het niet worden. Ben twee weken geleden naar de toppers geweest (ik kreeg geld toe, wat een baggerherrie!) en ik vind dat het licht toch nog aardig door het dak heen komt zetten. Als ik alle spoilers op internet bekijk, vind ik de foto's en video's van het concert in het donker toch een stuk indrukwekkender! Het concert in Hamburg is ook een uur verplaatst, kunnen we de heren of de organisatie geen mailtje sturen ofzo?

Pierke Smulders schreef:
kunnen we de heren of de organisatie geen mailtje sturen ofzo?

ik zal vast een voorzetje geven,

Heren, dames ook,

Aangezien u het het ons eens zult zijn dat een concert een beleving moet zijn die ondersteund wordt door de meest ideale omstandigheden voor wat betreft lokatie, licht en geluid, verzoek ik u het concert van de heren van Genesis te verplaatsen naar een stadion dat alles wel kan bieden: het Feijenoordstadion in Rotterdam-Zuid.

mvg
Musicmeters Vakbond

En dan het liefst zonder regen!

Pierke Smulders schreef:
En dan het liefst zonder regen!

zoals een beroemde filosoof ooit schreef

Liever eenen plenschbuij in den Kuijp,
Dan dat ik in den Aareena in de galm verzuip

Het concert in de Arena begint volgens Klojo, sorry Mojo, om 20 uur

Ik hoop ook dat ze 'Driving The Last Spike' spelen dat is egt mijn nr. 1 Genesis song en natuurlijk 'Home By The Sea' helemaal dus Pt. 1 en 2. maar zo te zien gan ze ook lekker veel oud werk spelen dus dat is altijd goed, nummers zoals 'Firth of Fifth en 'Cinema Show' lijken me echt gaaf! Alleen waarom nou in die verdomde klote ArenA? Naja we zien wel of het wat word!

groeten, Mike

mike_hoog schreef:
Ik hoop ook dat ze 'Driving The Last Spike' spelen dat is egt mijn nr. 1 Genesis song en natuurlijk 'Home By The Sea' helemaal dus Pt. 1 en 2. maar zo te zien gan ze ook lekker veel oud werk spelen dus dat is altijd goed, nummers zoals 'Firth of Fifth en 'Cinema Show' lijken me echt gaaf! Alleen waarom nou in die verdomde klote ArenA? Naja we zien wel of het wat word!

groeten, Mike

Driving The Last Spike spelen ze niet. Home By The Sea wel.

Das nou jammer, had ik me juist zo op berhuigd maar goed "Home By The Sea" is altijd gaaf, vooral als ze hem helemaal gaan spelen!

Die doen ze helemaal

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.