MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Genesis - Turn It On Again tour

zoeken in:
vigil schreef:

op t kaartje staat aanvang 19.00, was dat nu verplaatst naar 20.00??

dat wel natuurlijk

Genesis schreef:
Maar als het dak dicht gaat is gaat het toch extra galmen/echoeen, of ben ik nou gek.

Running On Empty schreef:
Niet als je vooraan staat

Maar dan mis je wel die extra 5x grapjes van Phil Collins

Ik ben ieder geval blij dat er een dak op zit, vanavond Gabriel heb ik een erg hard hoofd in. Regen is vervelend, maar met die wind, hebben de buurtbewoners een beter geluid dan op het veld.

Voor de goede orde, van de website van Mojo:

Aanvangstijden (onder voorbehoud):
18.00 uur: deuren open;
20.00 uur: Genesis
n.b. Er is géén voorprogramma

Waarom ze dan 19 uur op het kaartje zetten? (dat onder voorbehoud is wel weer lekker vaag)

Geen voorprogramma is goed nieuws. Aanvangstijd is idd wel verwarrend zo.

Genesis in de Arena is nooit een eerlijke kans voor de band geworden. Wat een drama akoestiek was het daar!! Ik was al gewaarschuwd door recensies van andere concerten maar hoe verwaaid en daardoor slecht het geluid was ging alle verwachtingen te boven! Het was in een woord bagger, dat geluid! Zelden heb ik me daar zo aan geergerd (ben wel wat gewend hoor op concertgebied!) Kreeg ook de indruk dat de band het doorhad want de grapjes waren voorspelbaar en erg bekend! Zag zelfs dat Phil een keer letterlijk zn handen tegen zn oren drukte.
Ik ga nooit meer naar de Arena!!

Net terug uit een oververvolle, warme en benauwde Arena. Het bejaardengehalte lag er nog net iets hoger dan bij Gabriel, en ook hier weer rolloators gezien dus dat wordt toch echt de nieuwe trend.
Nog nooit zoveel mensen afgevoerd zien worden door de EHBO, en een zakkenroller die niet al te zachtzinnig werd afgevoerd.
Het goede nieuws was dat het geluid niet al te beroerd was. Weet natuurlijk niet hoe het op de 2e ring klonk, maar iedereen bleef daar wel zitten en vertrok niet voortijdig. En dat was bij U2 en de Toppers wel anders.
Het podium was belachelijk klein voor zo'n grote entourage, (daarom werd er ook aan de korte kant gespeeld), met als voordeel voor Genesis, Mojo en de Arena dat er 5 duizend man extra inkonden, maar als nadeel dat het podium heel erg ver weg was en zonder verrijker niets te zien viel voor de achterste rijen. Phil Collins had het dan ook over de "Tiny People in the Back".
Er was gekozen voor 2 kleine schermen aan de zijkanten die gelukkig wel een verbluffend scherp beeld hadden. Ondanks de geringe afmetingen was het wel een zeer uitgekiende podium opstelling waar van alles te beleven viel: prachtige animaties, filmjes en vuurwerk. Het licht was redelijk, met veel tegenlicht en weinig front-, top-en zij-licht. Dit kon ook niet anders want het merendeel van de lampen hing achter het podium. Genesis begon om 20:15, en van mij had het wel een uurtje later gemogen, het was in het begin nog hardstikke licht in de Arena.
De setlist was natuurlijk al bekend en is eigenlijk al ruim 20 jaar ongeveer hetzelfde. Uitzondering was het mooie Ripples wat live niet al te vaak gespeeld is. Dit was dan ook het enige nummer wat Collins niet meer zo goed aan kon, en zelfs af en toe bijna vals klonk.
Tsja, en verder was het zo ongeveer wat ik ervan had verwacht, gehoopt en gevreesd. Er werd goed gespeeld, Mike rutherford speelt nog steeds zijn eigen solo's niet, maar laat dat aan Daryl Stuermer over. Collins heeft zijn voorspelbare drumduet met Chester Thompson. De grapjes van Collins zijn ook al redelijk belegen en voorspelbaar. Van The Cinema Show werd enkel het intro gespeeld, Tony Banks speelt nog steeds niet het begin van intro van Firth of Fifth. Eigenlijk is het zo dat als je de afgelopen 30 jaar een concert van Genisis hebt gezien dan hoef je daana ook niet meer, want het is altijd hetzelfde. Net als met de hamburgers van McDonalds: Overal hetzelfde, voorspelbaar en saai.
Gelukkig was het mijn eerste concert van Genesis (hiervoor durfde ik nooit), en het zal ook wel de laatste zijn. Na afgelopen vrijdag Gabriel weer eens gezien te hebben weet ik nu eindelijk wat er mis is met Collins. Zijn stem klinkt nog veel beter dan die van Gabriel, maar is gewoon niet mooi. En dan heb ik liever een Gabriel die de hoge noten niet meer haalt, maar wel nog doordrenkt is met warmte en passie dan de stem van Collins.
Maar zoals gezegd, het was mijn eerste concert van Genesis ooit, en ik heb er toch wel van genoten; ondanks alle voorspelbaarheid.
Wat verder nog opviel was dat Mike Rutherford er nog goed uitzag en er duidelijk veel lol in had, maar Tony Banks als een houten Klaas, en behoorlijk chagrijnig, op het podium stond. En Tony Banks is voor mij Genesis, dus dat viel wel weer tegen.

divart schreef:
Het goede nieuws was dat het geluid niet al te beroerd was. Weet natuurlijk niet hoe het op de 2e ring klonk, maar iedereen bleef daar wel zitten en vertrok niet voortijdig. En dat was bij U2 en de Toppers wel anders.
.

Op de eerste ring was het voor 80% niet om aan te horen!!

Generaal schreef:
Genesis in de Arena is nooit een eerlijke kans voor de band geworden. Wat een drama akoestiek was het daar!! Ik was al gewaarschuwd door recensies van andere concerten maar hoe verwaaid en daardoor slecht het geluid was ging alle verwachtingen te boven! Het was in een woord bagger, dat geluid! Zelden heb ik me daar zo aan geergerd (ben wel wat gewend hoor op concertgebied!) Kreeg ook de indruk dat de band het doorhad want de grapjes waren voorspelbaar en erg bekend! Zag zelfs dat Phil een keer letterlijk zn handen tegen zn oren drukte.
Ik ga nooit meer naar de Arena!!

Volgens mij zijn er heel veel goede redenen om niet naar de Arena te gaan (vandaag bleek dat mijn oude Arenapassen niet meer geldig waren; oplichters zijn het!). Maar het geluid viel me reuze mee. Klonk in ieder geval stukken beter dan bij Bowie een paar jaar geleden. Maar mischien hangt het er wel ernstig vanaf waar je staat/zit. Wij zaten pal in het midden, op de eerste ring.

Ik heb in ieder geval erg genoten van het concert. Heerlijk om die ouwe Genesis-nummers weer eens live te horen. Ik ben, volgens mij in 1989, al eens in de Kuip geweest bij een concert van Genesis, en deze Turn It On Again Tour was minstens zo spectaculair. Het podium was klein, maar een technisch vernuft met veel mooie animaties, haarscherpe schermen, en als hoogtepunt vuurwerk in een afgesloten Arena.
Het geluid was goed, ik zat in de eerste ring, redelijk dichtbij het podium. Ik had goed zicht, en ik realiseerde me dat ik na de mensen die vlak voor het podium stonden, één van de beste plekken had.
Ik vond het geluid wel wat te hard en iets teveel bas. Ik voelde mijn broekspijpen gewoon bewegen door de zware bas. Het duurde ook een klein halfuur tot na het concert tot ik weer normaal kon horen.

Ik vond het geweldig.

Minder waardering voor de Arena die iedereen een poot uittrekt. Die Arenakaarten zijn een walgelijk idee. Die frietkramen buiten de deur verdienen ook geen prijs in klantvriendelijkheid. € 14,75 voor twee patatjes en twee Fanta's vind ik pure oplichterij.

PS: Heeft er iemand mooie foto's gemaakt? Plaats ze aub. Ik heb het risico niet genomen om mijn toestel mee te nemen, helaas. De foto's die ik met mijn mobiel heb gemaakt zijn van slechte kwaliteit.

ik ben ook weer eens naar Genesis gegaan, na een periode van 20 jaar ( Invisible touch tour 1987 ).
Moet zeggen het was verschikkelijk goed en heel warm binnen.
Het geluid liet soms te wensen over, maar verder leuke en voor mij bekende nummers.
Ik stond een meter of 20 van het podium dus het was behoorlijk druk daar.
Ik heb wel een fototoestel meegenomen
paar mooie foto's en filmpjes gemaakt.
Ik vond het weer eens een geweldige ervaring
Goed concert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zat op rij elf in de eerste ring, aan de korte kant recht tegenover de band. Het probleem met het geluid kwam vooral voor bij gespeelde nummers waarin het tempo hooglag en het geluid van gitaren en keyboards door het "echo-effect" (of noem het verwaaien)samenklonterde tot een bombastische eenheidsworst. Daardoor werd het soms zo massief dat de zang ten onder ging. Ik had ook de indruk dat in de tweede helft het volume werd opgevoerd wat het effekt enigszins verbeterde, vooral bij Domino's wat wel geloofwaardig klonk. Over de visuele weergave was ik wel te spreken
Mijn "luxeprobleem" is denk ik toch dat ik teveel "verwend" ben geweest met de geluidsweergave van de concerten van Pink Floyd, maar ook Roger Waters vorig jaar waar het geluid adembenemend mooi was! Het is niet anders...:(

vigil schreef:
Het verhaal van Divart moet flink genuanceerd worden. De setlist was heel anders als de laatste touren. De medleys kon je eigenlijk geen medleys meer noemen want de nummers werden vrijwel helemaal gespeeld (met uitzondering van de Cinema show en Firth Of Fifth) Als Divart mij een set-list kan overhandingen van de laatste 20 jaar met daarop de hele versies van In the Cage, Ripples, Los Endos, Carpet Crawlers, Afterglow, Behind the Lines, Duke's End en Duke's Travels dan mag je dat komen melden. dus voorspelbaar was het allerminst. Overigens was het grappig om te zien hoe alle mensen niet begrijpend in het rond keken tijdens In The Cage.

Volgens mij speelt Rutherford wel degelijk zijn eigen solo's enkel de solo's van Hackett worden door Stuermer gedaan (dit is al zo sonds 1977). Dat Banks geheel in zijn eigen wereld is en zich verder niet bemoeit met de rest is al sinds het begin van de band zo dus eigenlijk ook geen verassing dunkt me. Het geluid viel mij erg mee in ieder geval (stond ietwat rechts op 1 derde van het veld). Dat het podium niet mega groot was klopt maar het gaat erop wat er om heen gebeurde en volgens mij was de show erg goed te noemen en ik vond de podium opbouw ook erg mooi.

Voor een Arena concert een prima belevenis!

Vigil heeft volkomen gelijk. Divart had zijn verhaal (net als de recensenten van de meeste kranten) waarschijnlijk zondagochtend al geschreven zondere enige kennis van zaken. Stuermer speelt al sinds 1978 de Hackett solo's en Rutherford zijn eigen solo's van de studioplaten sinds 1978. Het geluid was vooraan op 4 meter van het podium erg goed. Tony Banks is en was altijd een zeer ingetogen muzikant. Ik kan me verder voorstellen dat je op zo'n kleiner podium lekkerder met elkaar speelt dan dat je 10 meter van elkaar staat. De heren doen het uitdrukkelijk voor hun plezier. De prijzen van de kaarten waren ook niet extreem in vergelijking tot bijvoorbeeld de Stones waar een veldkaart de laatste keer 128 Euro moest kosten. Het is een uitgekiende en peperdure productie en er moeten niet voor niets 3 podia door Europa reizen om steeds op tijd opgebouwd te zijn. Ik heb Genesis vanaf 1981 elke tour gezien en de setlist was zeker zeer verschillend van de voorgaande tournee's, inderdaad soms een beetje taai voor de jongere fans maar iedereen kreeg wat ie wilde. Het was een zeer uitgebalanceerde setlist. Tony Banks had niet voor niets gezegd dat ze nu ook weer eens de andere kant van Genesis wilden laten zien omdat ze op de radio alleen maar Follow You Follow Me en I Can't Dance draaien. Dat Divart het heeft over het Intro van Cinema Show geeft duidelijk aan dat ie zijn huiswerk niet heeft gedaan. Heb je wel CD's van Genesis thuis?

Prima show hoor en dat de Arena qua geluid bagger is tja dat was bekend. Het was Collins en Rutherford ook bekend (Rutherford stond 3 jaar geleden met de Mechanics in het voorprogramma van Collins en had gezworen nooit meer in de Arena te spelen). Ook Waters en Floyd krijgen in zo'n betonnen kolos het geluid niet op orde denk ik. Over het geluid achter in de 2e ring vrees ik inderdaad maar die 'tiny people in the back ' worden ieder concert genoemd dus ook dat is lulkoek. Over de cathering kan ik niet oordelen omdat ik een VIP kaart had voor deze gelegenheid (maar je wordt tegenwoordig op elk groot muziek evenement toch vreselijk uitgemolken). Volgende week met veel plezier nog naar de show in Londen. Mooie foto's van de show gemaakt Hannibal. Ik zal ze binnenkort ergens uploaden.

Ik ben ook erg verwend geraakt met concerten en als ik weet dat het klote wordt dan ga ik bij voorbaat al niet. Hier werd echter een prima concert neergezet.

Ook Waters en Floyd krijgen in zo'n betonnen kolos het geluid niet op orde denk ik. .

Dan ben je waarschijnlijk 5 mei niet in de Gelredome geweest

Generaal schreef:
(quote)

Dan ben je waarschijnlijk 5 mei niet in de Gelredome geweest

Zonder Waters etc te kort te willen doen maar Gelredome en de Arena zijn echt een wereld van verschil. De Arena is een en al beton.

Voor mij was het mijn 1e Genesis concert, niet zo heel erg gek met een leeftijd van 19 jaar. Mijn vader was altijd helemaal gek op de band, kon er zelf helaas niet bij zijn. Maar ik keek er zeeer naar uit!

Nou, ik werd gisteren zeker niet teleurgesteld. Zat erg ver weg, 2e ring tegenover het podium, maar vond het geluid erg meevallen. Een lichte galm, maar zeker geen echo te horen. Collins zn stem was niet kraakhelder maar desondanks toch goed verstaanbaar. Heb erg genoten van alle nummers, hoewel ik maar de helft kende.

Persoonlijke hoogtepunt was voor mij 'I Know What I Like', prachtig nummer geweldig uitgevoerd met hele gave beelden op de schermen achter de heren. Alle lichteffecten waren erg mooi, net als de getoonde beelden op het grote scherm. Vooral de beelden waar je alle Genesis artwork-figuren langs zag komen vond ik erg leuk gedaan. Ook het 'dansje' bij I Can't Dance vond ik heel heel erg leuk.
All in all heb ik een prachtige avond gehad. Men kan blijven zeuren over het geluid in de Arena, je verandert er nu toch niks meer aan. Ik vond het een leuke setlist, een mooie lange show, geweldige effecten, prachtige muziek, kortom, grote klasse !

Het verhaal van Divart moet flink genuanceerd worden. De setlist was heel anders als de laatste touren. De medleys kon je eigenlijk geen medleys meer noemen want de nummers werden vrijwel helemaal gespeeld (met uitzondering van de Cinema show en Firth Of Fifth) Als Divart mij een set-list kan overhandingen van de laatste 20 jaar met daarop de hele versies van In the Cage, Ripples, Los Endos, Carpet Crawlers, Afterglow, Behind the Lines, Duke's End en Duke's Travels dan mag je dat komen melden. dus voorspelbaar was het allerminst. Overigens was het grappig om te zien hoe alle mensen niet begrijpend in het rond keken tijdens In The Cage.

Volgens mij speelt Rutherford wel degelijk zijn eigen solo's enkel de solo's van Hackett worden door Stuermer gedaan (dit is al zo sonds 1977). Dat Banks geheel in zijn eigen wereld is en zich verder niet bemoeit met de rest is al sinds het begin van de band zo dus eigenlijk ook geen verassing dunkt me. Het geluid viel mij erg mee in ieder geval (stond ietwat rechts op 1 derde van het veld). Dat het podium niet mega groot was klopt maar het gaat erop wat er om heen gebeurde en volgens mij was de show erg goed te noemen en ik vond de podium opbouw ook erg mooi.

Ook ik was gisteravond aanwezig in de Arena om mijn ooit allereerste muziekliefde toch nog eens live te kunnen aanschouwen.

Ik zat eerste ring, vak 125, rechts tegenover het podium. Deze plaatsen en mijn eerdere ervaringen in de Arena hadden mijn verwachtingen al niet te hoog gemaakt en dat was ook wel terecht.

Het geluid was zeker bij aanvang erg slecht, maar werd gedurende de show wel beter. Dat gold ook zeker voor de lichtshow, maar goed dat hoort er nou eenmaal bij in een stadion en het zomerseizoen. Later beginnen had ik zeker op prijs gesteld, maar ik woon dan ook relatief dichtbij en heb vandaag ook een vrije dag

Qua setlist wil ik me aansluiten bij de meeste voorgangers hierboven, er zaten zeker een aantal hoogtepunten in, denk aan het oudere werk en het altijd mooie Home by the Sea. Door het al eerder genoemde verbeterde geluid en licht was het nummer Los Endos ook zeker een van de hoogtepunten.

Al met al toch een avond met voldoende vermaak en in de Arena zien ze mij hooguit nog voor voetbal en hele speciale concerten

ps. ook ik ben verwend met de concerten van de heer Waters en in de gelredome was het geluid meesterlijk, hetgeen echter niet impliceert dat hij dat in de Arena ook had waargemaakt. Misschien heeft hij deze wel terecht gemeden.

Ook voor mij m'n eerste concert van Genesis, het was mijn tweede stadionconcert en hoewel ik ajax een warm hart toedraag vervloek ik nu de arena. De eerste 4 nummer waren heel onduidelijk, daarna werd het gelukkig beter met als hoogtepunt domino (sorry mevrouw naast me).

Ik vond Collins heel goed bij stem wat je vooral bij mama heel goed kon horen. Voor de rest een heerlijke show waarin de nadruk gelukkig niet alleen maar op de nieuwe nummers lag. Ik heb zitten genieten en met mijn 18 jaar baal ik enorm dat ik ze niet eerder live heb kunnen meemaken.

vigil schreef:

Vigil heeft volkomen gelijk. Divart had zijn verhaal (net als de recensenten van de meeste kranten) waarschijnlijk zondagochtend al geschreven zondere enige kennis van zaken. Stuermer speelt al sinds 1978 de Hackett solo's en Rutherford zijn eigen solo's van de studioplaten sinds 1978. Het geluid was vooraan op 4 meter van het podium erg goed. Tony Banks is en was altijd een zeer ingetogen muzikant. Ik kan me verder voorstellen dat je op zo'n kleiner podium lekkerder met elkaar speelt dan dat je 10 meter van elkaar staat. De heren doen het uitdrukkelijk voor hun plezier. De prijzen van de kaarten waren ook niet extreem in vergelijking tot bijvoorbeeld de Stones waar een veldkaart de laatste keer 128 Euro moest kosten. Het is een uitgekiende en peperdure productie en er moeten niet voor niets 3 podia door Europa reizen om steeds op tijd opgebouwd te zijn. Ik heb Genesis vanaf 1981 elke tour gezien en de setlist was zeker zeer verschillend van de voorgaande tournee's, inderdaad soms een beetje taai voor de jongere fans maar iedereen kreeg wat ie wilde. Het was een zeer uitgebalanceerde setlist. Tony Banks had niet voor niets gezegd dat ze nu ook weer eens de andere kant van Genesis wilden laten zien omdat ze op de radio alleen maar Follow You Follow Me en I Can't Dance draaien. Dat Divart het heeft over het Intro van Cinema Show geeft duidelijk aan dat ie zijn huiswerk niet heeft gedaan. Heb je wel CD's van Genesis thuis?

Prima show hoor en dat de Arena qua geluid bagger is tja dat was bekend. Het was Collins en Rutherford ook bekend (Rutherford stond 3 jaar geleden met de Mechanics in het voorprogramma van Collins en had gezworen nooit meer in de Arena te spelen). Ook Waters en Floyd krijgen in zo'n betonnen kolos het geluid niet op orde denk ik. Over het geluid achter in de 2e ring vrees ik inderdaad maar die 'tiny people in the back ' worden ieder concert genoemd dus ook dat is lulkoek. Over de cathering kan ik niet oordelen omdat ik een VIP kaart had voor deze gelegenheid (maar je wordt tegenwoordig op elk groot muziek evenement toch vreselijk uitgemolken). Volgende week met veel plezier nog naar de show in Londen. Mooie foto's van de show gemaakt Hannibal. Ik zal ze binnenkort ergens uploaden.

Ik ben ook erg verwend geraakt met concerten en als ik weet dat het klote wordt dan ga ik bij voorbaat al niet. Hier werd echter een prima concert neergezet.

Ik was er gister ook en ik heb me heel erg vermaakt! Het geluid vond ik eigenlijk best goed (ik zat op de eerste ring) alleen bij sommige instrumentale nummers vond ik het tegenvallen (o.a. duke's travels). Vooral toen het donker begon te worden onstond er een geweldige sfeer. Phil zn stem vond ik ook weer erg goed. Wat heeft ie toch ook weer een kutkop bij I can't dance, hahaha. Mooie lichten ook en leuke filmpjes op dat scherm. De domino principle was ook weer erg leuk toen Phil dat ging uitleggen.

Het leek af en toe wel of Tony in slaap was gevallen ofzo. Volgens mij is hij echt het volledige tegenovergestelde van Phil.

Ik had wel het idee dat er veel mensen waren die de helft niet kenden. Toen in the cage begon zaten de mensen die bij mij in de buurt allemaal te kijken alsof echt niet wisten wat het nou was. Het zelfde gold toen ripples, Fith of fifth, afterglow en Los endos begonnen. Ik vond trouwens The carpet crawlers ook niet de beste afsluiter; ik had liever Turn it on again gezien. Voor de rest ben ik wel heel tevreden met de gekozen nummers. Hoogtepunten: Afterglow. domino, Ripples en land of comfusion.

Voor de rest nog een T-shirt en 3 bekers aangeschaft. Ik heb een topavond gehad!!

Ohw mensen, nog even een tip! De meesten van jullie hebben vast de 'Tegoedbon' ontvangen. Via www.TheMusic.com kun je een bootleg bestellen van ons concert =)
Ik heb er net 2 besteld, over een maandje worden ze verzonden volgens de site. Ben benieuwd =D

Nou, ik hoef geen bootleg van dit concert, zo goed was het geluid nu ook weer niet.

Phil was zeker goed bij stem, maar ik vind zijn stem wel steeds scherper, harder worden. Dat past prima bij de nieuwere nummers, maar voor de klassiekers vind ik het toch minder aangenaam.

Even de nummers doornemen:

Behind the Lines/Duke's End
Prima opening, niets mis mee.
Turn It On Again
Ook een prima nummer voor een concert.
No Son Of Mine
Overbodig, leuk voor de fans van Phil, maar niet voor mij.
Land of Confusion
Geen favoriet, maar ik kan me voorstellen dat ze hem spelen.
In The Cage/The Cinema Show/Duke's Travels/Afterglow
Eerste hoogtepunt, fantastisch!
Hold on My Heart
En dan krijg je dat wangedrocht, leuke opvulling op een CD, maar toch niet bij een concert waarbij het de bedoeling is dat er meer oudere nummers worden gespeeld?
Home by the Sea/Second Home by the sea
Zeker in combinatie met de lichtshow zeer de moeite waard.
Follow You Follow Me
Had voor mij niet gehoeven, maar vooruit.
Firth of Fifth/I Know What I Like
Tweede hoogtepunt.
Mama
Eén van de hits die goed in zo'n concert past, zeker met de presentatie van Phil.
Ripples
Plezierige verrassing, mooi.
Trowing It All Away
Had het maar met dit nummer gedaan.
Domino
Overbodig, wel weer een kans voor wat audience partcipation.
Drum Duet
Knap, maar voor mij hoeft het niet.
Los Endos
Prachtig weer.
Tonight Tonight Tonight
Weer een overbodig nummer, zonde toch.
Invisible Touch
Zeker geen favoriet, maar past wel prima in zo'n concert.
I Can't Dance
Zie invisible touch.
Carpet Crawlers
Mooi, maar als afsluiter?

Al met al toch een beetje gemengde gevoelens. Als ik Tony Banks hoor vertellen dat ze nu eens niet de geijkte hits willen spelen, dan ben ik toch een beetje teleurgesteld over de songkeuze. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat er ook veel bezoekers zijn die eigenlijk alleen de albums van de laatste 20 jaar kennen, en die dus rustig bier gaan halen tijdens Firth of Fifth, dus misschien was dit wel het maximaal haalbare.

Het is zeker niet gek dat ze I Can't Dance en Invisible Touch spelen om de grote groep blij te krijgen. De Die-Hard fans kunnen wel zeuren dat ze meer oude dingen willen horen, maar zeker de helft van het publiek zit daar niet op te wachten denk ik.

De setlist (bedankt dat je die even genoteerd hebt!) lijkt mij een erg evenwichtige, ze houden zowel de die hards als de 'gewone' fans blij. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk vrijwel elk nummer graag zag. Vooral omdat dit mijn 1e en misschien wel laatste kans was om ze te horen, dus No Son Of Mine e.a. waren voor mij zeeer welkom. Maar nummers als Ripples dan dus ook.

Over het geheel gezien vond ik het prachtig, maar ik ben het met je eens dat ze het concert anders hadden af kunnen sluiten. Ik zat eigenlijk te denken aan 3 nummers voor een toegift, maar dat mocht niet wezen. Ach ja. Klein smet op een prachtig concert =)

Kheb 2 filmpjes online gezet die ik gemaakt heb:

I Know What I Like:
http://www.youtube.com/watch?v=BBHkx9bnbiA

Firth of Fifth:
http://www.youtube.com/watch?v=f30NGn2Il4E

Jeeh schreef:

De setlist (bedankt dat je die even genoteerd hebt!) lijkt mij een erg evenwichtige, ze houden zowel de die hards als de 'gewone' fans blij. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk vrijwel elk nummer graag zag. Vooral omdat dit mijn 1e en misschien wel laatste kans was om ze te horen, dus No Son Of Mine e.a. waren voor mij zeeer welkom. Maar nummers als Ripples dan dus ook.

Over het geheel gezien vond ik het prachtig, maar ik ben het met je eens dat ze het concert anders hadden af kunnen sluiten. Ik zat eigenlijk te denken aan 3 nummers voor een toegift, maar dat mocht niet wezen. Ach ja. Klein smet op een prachtig concert =)

Ik zag tijdens de oudere stukken aardig wat mensen om zich heen kijken wat ze nu weer voorgeschoteld kregen. Het is nu eenmaal niet zoals bij een U2 concert één groot feest der herkenning en dat is ook moeilijk gelet op het brede muzikale verleden van Genesis van Symfo-act in de jaren 70/80 tot hitmachine in de jaren 80/90.

Maar zoals gezegd een zeer evenwichtige setlist. Zelf vond ik eigenlijk ook elk minder oud nummer wel OK behalve het gedrochtelijke Hold On My Heart wat duidelijk in de setlist is opgenomen voor de pure Collins fans die hier op af waren gekomen.

Overigens is Carpet Crawlers wat mij betreft een prachtige afsluiter.

ik hoop toch wel dat ze ook nog wat solonummers van collins inpassen als ik ze in mjoenik ga zien.

Jeeh schreef:
Het is zeker niet gek dat ze I Can't Dance en Invisible Touch spelen om de grote groep blij te krijgen. De Die-Hard fans kunnen wel zeuren dat ze meer oude dingen willen horen, maar zeker de helft van het publiek zit daar niet op te wachten denk ik.

Kheb 2 filmpjes online gezet die ik gemaakt heb:

I Know What I Like:
http://www.youtube.com/watch?v=BBHkx9bnbiA

Firth of Fifth:
http://www.youtube.com/watch?v=f30NGn2Il4E

De setlist was al lang bekend (zie pagina 1 van dit topic), dus geen dank wat dat betreft. Bedankt voor de filmpjes.

Overigens is het AD positief over het concert.

charlezzz schreef:
ik hoop toch wel dat ze ook nog wat solonummers van collins inpassen als ik ze in mjoenik ga zien.

Ja, wil je graag One More Night horen ?

Omayyad
Ook Waters en Floyd krijgen in zo'n betonnen kolos het geluid niet op orde denk ik.

Zoals je weet maken zowel Pink Floyd als Roger Waters tijdens hun concerten doorgaans gebruik van een quadrafonisch geluidssysteem. Naast een vaak veel uitgebalanceerder en fraaier geluid zorgt dit systeem ervoor dat de geluidstechnici beter bewapend zijn tegen de erbarmelijke akoestiek van stadions als de Amsterdam Arena. Zo kunnen ze - omdat er verschillende luidsprekers (rondom) geplaatst worden - bijvoorbeeld op een tamelijk eenvoudige wijze de vaak hinderlijke (na)galm van dit soort stadions tegengaan.

Maar het blijft natuurlijk heel jammer dat Mojo dit soort concerten in dit voetbalstadion laat plaatsvinden, terwijl er in Rotterdam een fraai stadion staat met perfect geluid.

Omayyad schreef:

Maar het blijft natuurlijk heel jammer dat Mojo dit soort concerten in dit voetbalstadion laat plaatsvinden, terwijl er in Rotterdam een fraai stadion staat met perfect geluid.

en een perfecte grasmat. wordt niet veel meer dan 17 keer per jaar op gespeeld.

parkeren geeft ook weinig problemen.

Het is inderdaad jammer dat ze en Hold on my heart en follow you follow me speelden; een van de twee was meer dan genoeg geweest. Ik had dan daarvoor in de plaats graag Dreaming while you sleep, man on the corner, abacab, me and sarah jane of Fading lights gehoord.

Voor mij was het i.i.g. (op bovenstaand na) de perfecte setlist: de hits afgewisseld met de wat oudere (instrumentale) nummers.

en @ Jester: Domino overbodig?? Ik vind domino een schitterend nummer en had van mij niet mogen ontbreken op deze avond.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:02 uur

geplaatst: vandaag om 03:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.