MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Genesis - Turn It On Again tour

zoeken in:
OldSkool schreef:
Ik zoek iemand die voor 50 i.p.v 80 euri naar het concert van Genesis in Düsseldorf wil.

Enige enthousiastelingen, stuur me een pb.

Nadeel: Je moet bij ons in de buurt wonen en meer van de deal is nog niet duidelijk.

Ik wil even zeggen dat het kaartje buiten mijn wegen al verkocht is, dus jammer maar helaas

Het is een beetje jammer dat Supper's Ready is geschrapt omdat het te lang zou duren, ik zie toch minstens 6 zeurnummers op de setlist, van 4 minuten elk, die wel geschrapt hadden kunnen worden. Nou 6 x4 minuten=24 minuten= Supers Ready (en nog genoeg tijd over om Steve Hackett "Horizons" te laten spelen).

Het is Supper's Ready en geen Supers

Paap_Floyd schreef:
Het is Supper's Ready en geen Supers

Helemaal gelijk natuurlijk.
Typ af en toe een beetje snel. Maakt het nummer er ongetwijfeld niet minder om, maar speciaal voor jou aangepast

Van Supper's Ready is deze tour nooit sprake geweest, Misschien dat ze in de VS een klein stukje hiervan aan een medley toevoegen zoals ze in 1987 hebben gedaan maar ik heb er nooit op gerekend deze huidige tour Ik heb ze Supper's Ready in 1982 voor het laatst in zijn geheel zien spelen. Daarna zijn ze toch ook een beetje een hitband geworden voor het grote publiek. Gelet op datgene presenteren ze nu een zeer uitgebalanceerde setlist met veel meer echt oud werk dan ze sinds 1981 hebben gespeeld.

vigil schreef:
(quote)

Ze hebben al verteld dat er geen medley's zouden komen en ze hebben zelfs in de studio Supper's Ready weer van stal gehaald, maar omdat ze dat uiteindelijk toch een te lang nummer vonden hebben ze dat weer geskipt.

Stond hier al eerder. Niet dat ik er ooit ben van uitgegaan dat het gespeeld zou worden, maar het had wel leuk geweest

Running On Empty schreef:
Gelet op datgene presenteren ze nu een zeer uitgebalanceerde setlist met veel meer echt oud werk dan ze sinds 1981 hebben gespeeld.

Volgens mij zijn we wel redelijke "ouwe lullen". Toen ik begin jaren '70 jong was vond ik The Beatles al antiek. 1981 is volgens mij toch ook al weer 26 jaar geleden.
Ik snap wel wat je bedoeld hoor. Voor een beetje Genisis fan houdt het op bij het vertrek van Gabriël, het vertrek van Hackett of het moment dat Collins het voor het zeggen kreeg (Duke). De echte purist is natuurlijk al gestopt bij de komst van Collins
Maar voor als je bent opgegroeid in de jaren '80 of '90 ligt dat denk ik toch weer iets anders, en is het mogelijk dat je zelfs het We Can't Dance album leuk vindt, en is alles van daarvoor is "oud"

divart schreef:
(quote)

Stond hier al eerder. Niet dat ik er ooit ben van uitgegaan dat het gespeeld zou worden, maar het had wel leuk geweest

Het verhaal van Supper's Ready is echt onzin. Supper's Ready is niet geoefend voor deze tour.

divart schreef:
(quote)

Volgens mij zijn we wel redelijke "ouwe lullen". Toen ik begin jaren '70 jong was vond ik The Beatles al antiek. 1981 is volgens mij toch ook al weer 26 jaar geleden.
Ik snap wel wat je bedoeld hoor. Voor een beetje Genisis fan houdt het op bij het vertrek van Gabriël, het vertrek van Hackett of het moment dat Collins het voor het zeggen kreeg (Duke). De echte purist is natuurlijk al gestopt bij de komst van Collins
Maar voor als je bent opgegroeid in de jaren '80 of '90 ligt dat denk ik toch weer iets anders, en is het mogelijk dat je zelfs het We Can't Dance album leuk vindt, en is alles van daarvoor is "oud"

Het vertrek van Hackett was net zo belangrijk als het vertrek van Gabriel, zeker compositorisch gezien. Ken je de CD Voyage Of The Acolyte? Wat een talent had die man!

(quote)

Het vertrek van Hackett was net zo belangrijk als het vertrek van Gabriel, zeker compositorisch gezien. Ken je de CD Voyage Of The Acolyte? Wat een talent had die man!

De eerste drie soloalbums van Hackett vind ik alle drie top. Daarna heeft hij of geneuzel van het ergste soort gemaakt, of herrie. Met altijd weer ergens een mooi nummertje, dat weer wel.

divart schreef:
(quote)

De eerste drie soloalbums van Hackett vind ik alle drie top. Daarna heeft hij of geneuzel van het ergste soort gemaakt, of herrie. Met altijd weer ergens een mooi nummertje, dat weer wel.

De vierde (Defector) is ook nog heel aardig. Verder heb je helemaal gelijk.

divart schreef:
(quote)

er zitten anders nog wel echte topalbums tussen hoor. Cured bv en Guitar Noir is misschien wel één van de beste die hij ooit maakte.

vigil schreef:
(quote)

er zitten anders nog wel echte topalbums tussen hoor. Cured bv en Guitar Noir is misschien wel één van de beste die hij ooit maakte.

Cured een topalbum ????????????????? Sorry maar op 2 aardige nummers na vind ik het een rampzalige plaat.

Twee veldkaarten Genesis over in Amsterdam. Mail me even een pb als je interesse hebt. Midden-Nederland. Normale prijs.

vigil schreef:
(quote)

OOk heel goed: Darktown! Beetje meer respect voor deze topgitarist aub.

Omayyad
musicboy schreef:
Beetje meer respect voor deze topgitarist aub.

Goede gitarist zeker, maar ook goede platen?

musicboy schreef:
(quote)

OOk heel goed: Darktown! Beetje meer respect voor deze topgitarist aub.

Voor de gitarist Hackett heb ik veel respect, voor de componist Hackett toch wat minder, voor de zanger Hackett nog wat minder

Twee veldkaarten Genesis over in Amsterdam. Mail me even een pb als je interesse hebt. Midden-Nederland. Normale prijs.

als het nou George Michael was....

Ik zit dan net als iedere avond op 1-07 om 1900 in bad met mijn zoontje. Ik ga speciaal die avond Foxtrot draaien. Zoonlief vind vooral Steve Hackett doet Bach na erg leuk om te horen.

Wat heeft al dat gezeur over Steve Hackett nou weer te maken met de Turn it on again tour. Wat ik wil weten is (voor de mensen die al een show hebben gezien): gaat Phil weer iets met het publiek doen. Zoals die bijv. vroeger bij home by the sea deed (dat iedereen Whooooooooo doet) of the domino principle.

Genesis schreef:
Wat heeft al dat gezeur over Steve Hackett nou weer te maken met de Turn it on again tour. Wat ik wil weten is (voor de mensen die al een show hebben gezien): gaat Phil weer iets met het publiek doen. Zoals die bijv. vroeger bij home by the sea deed (dat iedereen Whooooooooo doet) of the domino principle.

Jazeker. Phil bewerkt het publiek als vanouds.

Gisteren in Brussel geweest. Zelfde setlist. Ze begonnen pas om 21.10 uur maar dat betekende dat de lichtshow vol tot zijn recht kwam. Briljante show, ook muzikaal erg goed. Wel pas om half 3 thuis daardoor.

Is er eigenlijk nog een voorprogramma?

Genesis schreef:
Wat heeft al dat gezeur over Steve Hackett nou weer te maken met de Turn it on again tour. .

Helemaal niets

Maar aan de andere kant weet ik ook niet of ik wel wil weten of Phil Collins leuk gaat doen

Gelukkig is het in de Arena, en niet in het Feyenoord Stadion. Zitten we in ieder geval droog.

Omayyad
divart schreef:
Gelukkig is het in de Arena, en niet in het Feyenoord Stadion. Zitten we in ieder geval droog.

En kan je voor hetzelfde bedrag drie keer genieten!

Omayyad
Gisteren in Brussel geweest. Zelfde setlist. Ze begonnen pas om 21.10 uur maar dat betekende dat de lichtshow vol tot zijn recht kwam. Briljante show, ook muzikaal erg goed. Wel pas om half 3 thuis daardoor.

Ik heb wat beelden gezien op de televisie en naar aanleiding van die beelden heb ik totaal geen spijt dat ik dit festijn aan mij voorbij laat gaan...

Omayyad schreef:
(quote)

De grapjes van Phil Collins drie keer

Omayyad schreef:
(quote)

Ik heb wat beelden gezien op de televisie en naar aanleiding van die beelden heb ik totaal geen spijt dat ik dit festijn aan mij voorbij laat gaan...

je hebt het sowieso niet op reunies denk ik. je liet er twee jaar geleden ook een voorbij gaan

Omayyad schreef:
(quote)

en moet je de hele dag worstelen door parkeerwachten-met-amsterdamse-humor, barkeepers--met-amsterdamse-humor, febo-medewerkers-met-amsterdamse-humor, arena-personeel-met-amsterdamse-humor en andere mensen-met-amsterdamse-humor

(quote)

Jazeker. Phil bewerkt het publiek als vanouds.

Toch niet met de grappen die hij sinds de jaren 80 tijdens elke tour weer opnieuw maakt (domino effect, home by the sea ghost verdrijven, enz....)

al zal de "nieuwe stukken, oude stukken en erg oude stukken" opmerking nu wel wat lastiger worden aangezien er weinig nieuwe stukken zijn...

Gast
geplaatst: vandaag om 15:37 uur

geplaatst: vandaag om 15:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.