menu

Muziek / MusicMeter Live! / Sziget, Boedapest

zoeken in:
avatar van Kill_illuminati
Noere schreef:
Wat een paupernamen zeg.


Ik zou ook graag ook naar Sziget willen gaan. Maar deze namen doen het voor mij ook niet.

Ik ga dit jaar naar sziget maar ik ga een week van te voren al naar Boedapest, weet iemand waar we het goedkoopst kunnen overnachten? We zoeken geen luxe.

avatar van Gloeilamp
Joerii schreef:
Ik ga dit jaar naar sziget maar ik ga een week van te voren al naar Boedapest, weet iemand waar we het goedkoopst kunnen overnachten? We zoeken geen luxe.


Zoek gewoon even op internet zou ik zeggen, er zijn genoeg hostels te vinden...

+ The Prodigy, Lily Allen, La Roux, Ska-P, Miles Kane, Bonobo, Palma Violets, Kavinsky, Fink en Jagwar Ma

avatar van Gloeilamp
Prima namen weer! Bonobo, Fink, Jagwar Ma, Lily Allen en The Prodigy wil ik zeker zien.

avatar van Screenager
Dit jaar zou wel eens mijn eerste Sziget kunnen worden.
Vind de namen zeker interessant (slechts 3.65% van het programma) en het hele concept ziet er gewoon geweldig uit.
Volgende week nieuwe namen trouwens. Erg benieuwd naar!

avatar van Screenager
deadmau5 / Axwell / Bombay Bicycle club / Crystal Fighters / Anti Flag / Wild Beasts / The Kooks / Mount Kimbie / Girls In Hawaii / Djaikovski ft. TK Wonder & MC Wasp
Wederom een aantal (zeer) interessante namen. Gaat een aardige line-up opleveren!

avatar van Gloeilamp
De line-up ziet er nu al beter uit dan vorig jaar! Heel erg blij met Mount Kimbie en Wild Beasts!

ik vind het trouwens nogal raar dat mensen Sziget tegenwoordig zien als een soort Blanes/Chersonissos. Ik ben nog nooit op zo'n soort locatie geweest, maar Sziget lijkt me toch van een hele andere orde. Natuurlijk zijn er veel Nederlanders te vinden, maar ik weinig gemerkt van een 'Chersosfeertje'. De sfeer was vooral heel erg relaxed, en iedereen kon het met elkaar vinden. Nog nooit zo'n goede sfeer meegemaakt op een festival, bijzonder dat zoveel mensen daar dus heel anders over denken.

Ik zal me sowieso wel weer gaan vermaken op het eiland!

avatar van Cygnus
Gloeilamp schreef:
De line-up ziet er nu al beter uit dan vorig jaar!

Die lat lag ook niet zo hoog. Ongelooflijk hoe de lineup van dit festival in een jaar of 5 tijd is afgegleden.

avatar van Gloeilamp
Cygnus schreef:
(quote)

Die lat lag ook niet zo hoog. Ongelooflijk hoe de lineup van dit festival in een jaar of 5 tijd is afgegleden.


Gelukkig is er altijd wel iets te doen op Sziget. Maar het is toch leuk als het programma nu al beter is dan vorig jaar, terwijl er nog maar zo'n 5% bevestigd is.

Een aantal toffe namen weer maar vind het alsnog geen sterke line up, vind ik die van vorig jaar juist vet maargoed, alsnog veel zin in.

avatar van Mitsiooh
Aaaaah, vorig jaar geweest en vond het echt geweldig!
Guilty pleasure Mika was dan ook echt een van de hoogtepunten Zeker nieuwe leuke bandjes ontdekt en kan niet wachten om dat dit jaar weer te doen!

Kijk vooral uit naar de optredens van Lily Allen en Macklemore!

ououououtkaastt!!

avatar van Screenager
Outkast en Manic Street Preachers! Weer 2 zeer goeie namen erbij!

avatar van Gloeilamp
Heel erg blij met Outkast! Hier nog meer Sziget nieuws: Nieuwe podia en nieuwe acts voor Sziget Festival - festileaks.com


buizen
Kan best zijn dat de line-up misschien niet geweldig is maar had wel graag bij dat Sziget festival willen zijn; sun and fun and nice people en good music. Heerlijk, gewoon een vakantie zo'n festival.

avatar van Gloeilamp
Ik vertrek morgen met de auto voor mijn tweede keer Sziget! Dingen die ik wil gaan zien:

Maandag 11 augustus:
16:00 - 17:15 Leningrad
17:45 - 19:00 The 1975
21:30 - 23:00 Blink-182

Dinsdag 12 augustus:
16:00 - 17:15 Anti-Flag
18:00 - 19:20 A Day to Remember
19:30 - 21:00 Queens of the Stone Age
21:30 - 23:00 Deadmau5
23:00 - 01:25 Paddy & the Rats
02:30 - 03:30 Thomas Gold

Woensdag 13 augustus:
16:00 - 17:15 Jake Bugg
17:45 - 19:00 Imagine Dragons
19:30 - 21:00 Placebo
21:30 - 23:00 Skrillex
23:30 - 00:55 Romengo
02:00 - 04:00 Joseph Capriati

Donderdag 14 augustus:
17:00 - 18:15 Russkaja
18:00 - 19:20 Fink
19:30 - 21:00 Lily Allen
21:40 - 23:00 Bonobo
23:30 - 00:30 Stromae
01:00 - 02:00 Kavinsky

Vrijdag 15 augustus:
16:30 - 17:30 Palma Violets
18:00 - 19:20 Band of Skulls
19:30 - 21:00 Manic Street Preachers
21:30 - 23:00 Korn
23:30 - 00:40 Klaxons
02:00 - 04:00 Miss Kittin

Zaterdag 16 augustus:
16:00 - 17:15 Bombay Bicycle Club
19:30 - 21:00 Madness
21:30 - 23:00 The Prodigy
00:00 - 02:00 Martin Buttrich
02:00 - 04:00 Guy Gerber

Zondag 17 augustus:
18:00 - 19:20 Mount Kimbie
19:30 - 21:00 Outkast
21:30 - 23:00 Calvin Harris
23:30 - 00:30 Darkside
03:00 - 04:00 Borgore
04:00 - 05:00 Black Sun Empire

avatar van -SprayIt-
Die laatste dag gaat geniaal worden. Vermoeid, maar voldaan nog 1 keer weggeblazen worden door Darkside, om vervolgens het festival af te sluiten door compleet kapot te gaan op Borgore en BSE.

RIP

avatar van Gloeilamp
-SprayIt- schreef:
Die laatste dag gaat geniaal worden. Vermoeid, maar voldaan nog 1 keer weggeblazen worden door Darkside, om vervolgens het festival af te sluiten door compleet kapot te gaan op Borgore en BSE.

RIP


Dat gaat inderdaad een geweldige nacht worden. Gelukkig heb ik na Darkside even de tijd om mezelf bij elkaar te rapen

avatar van VladTheImpaler
Van 10 t/m 17 augustus 2016 is Sziget er weer, word de tweede keer dat ik ga. Eerste namen zijn al bekend: Sigur Rós, CHVRCHES, Bloc Party, Bastille, Bring Me The Horizon, John Newman, Kodaline, Mo, M83, Naughty Boy, Nicky Romero, Parov Stelar en Sum 41.

buizen
VladTheImpaler schreef:
Van 10 t/m 17 augustus 2016 is Sziget er weer, word de tweede keer dat ik ga. Eerste namen zijn al bekend: Sigur Rós, CHVRCHES, Bloc Party, Bastille, Bring Me The Horizon, John Newman, Kodaline, Mo, M83, Naughty Boy, Nicky Romero, Parov Stelar en Sum 41.

En Muse.
En Rihanna.
En nog heel veel namen.

Vooral door de temperaturen, het nabije strand, de lange duur, de ligging in Budapest en het zeer diverse aan wat er allemaal te beleven is lijkt het me een heel bijzonder festival.

"Er is zelfs veel aandacht voor Romamuziek, een muzieksoort die in de Benelux nauwelijks aandacht krijgt, maar waarop zeer goed gefeest kan worden."

"Er zijn maaltijden uit veel verschillende landen te krijgen, waarbij uiteraard veel aandacht voor de Hongaarse culinaire tradities. Aan Hongaarse lángos, kürtÅ‘skalács en goulash dus geen gebrek. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld Indiase, Transsylvaanse, Griekse, Italiaanse, Franse, Mexicaanse, Beierse en Thaise maaltijden te verkrijgen, maar er is ook een ruim aanbod aan fastfood. Een maaltijd is verkrijgbaar vanaf ongeveer 4-5 euro."

Het is een enorm evenement (2015: 440.00 bezoekers in een week); er is dit jaar extra aandacht voor 'veiligheid'.
Sziget Festival - Over Sziget - nl.szigetfestival.com


avatar van VladTheImpaler
buizen schreef:
En Muse.
En Rihanna.
En nog heel veel namen.

Vooral door de temperaturen, het nabije strand, de lange duur, de ligging in Budapest en het zeer diverse aan wat er allemaal te beleven is lijkt het me een heel bijzonder festival.


Bijzonder is het zeker ja. En wat betreft de temperatuur, vorig jaar elke dag zo tussen de 35-40 graden

buizen
VladTheImpaler schreef:
(quote)


Bijzonder is het zeker ja. En wat betreft de temperatuur, vorig jaar elke dag zo tussen de 35-40 graden

Dat vind ik niet erg, het klinkt extreem maar dergelijke hoge temperaturen hebben wel wat. Kan er goed tegen. Veel liever dat dan bij fris (koud!) weer in de regen te zompen.
Sziget moet heel bijzonder zijn, heb er nog nooit negatieve ervaringen over gehoord ook hier niet.

avatar van VladTheImpaler
buizen schreef:
Dat vind ik niet erg, het klinkt extreem maar dergelijke hoge temperaturen hebben wel wat. Kan er goed tegen. Veel liever dat dan bij fris (koud!) weer in de regen te zompen.
Sziget moet heel bijzonder zijn, heb er nog nooit negatieve ervaringen over gehoord ook hier niet.


Zeg dat maar tegen de mensen die hun tent in de zon hadden staan . Maar het is zeker beter dan koud weer en regen . Al is de kans daarop in die periode klein. En gelukkig beginnen de acts pas vanaf 4 uur ongeveer.

buizen
VladTheImpaler schreef:
(quote)


Zeg dat maar tegen de mensen die hun tent in de zon hadden staan . Maar het is zeker beter dan koud weer en regen . Al is de kans daarop in die periode klein. En gelukkig beginnen de acts pas vanaf 4 uur ongeveer.

Ja ok, een tent in de brandende zon (het idee) was dan ook niet mijn idee van overnachten. Budapest is rondom: volop hotelkamers met een douche. Zo'n tent hebben we echt gehad. Niettemin moet dat voor de jeugd natuurlijk helemaal fantastisch zijn. Sziget lijkt een soort vakantie.
Meen dat er ook straattheater en circus is. Je hoeft niet constant aan het hek van een podium te staan, er is zoveel te doen. Zonnebrandcrème mee. In de tas.

Sziget is een fantastische belevenis. Ik ben er 4x geweest, vooral de eerste 2x (2007 en 2008) waren met afstand de beste festivals waar ik ooit ben geweest. Zeker de moeite waard om het eens een keer mee te maken.

avatar van VladTheImpaler
Sinds vanmiddag weer thuis van mijn tweede keer Sziget. In totaal bijna drie weken weggeweest. Met een vriendengroep zijn we met de auto eerst nog langs Praag en Bratislava geweest en vervolgens door naar Budapest voor Sziget. Ik heb weer een fantastische editie gehad, een uitgebreidere verslag volgt misschien nog wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.