MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Sziget, Boedapest

zoeken in:
Een half uurtje na het douchen was ik eigenlijk alweer toe aan een nieuwe

Een dagje badhuis is daarom ook zeker aan te raden

Heb drie keer heerlijk uitgebrakt in de hete thermobaden.

Wel minder als je dan terug komt lopen en een bak vol met donauwater over je heen krijgt.

Belgen

Wat een enorm feest was Sziget wat mij betreft. Genoten van alle optredens zo'n beetje, helaas ook een aantal mindere, Gorillaz SoundSystem, The Cribs en Kasabian vooral Kasabian viel mij erg tegen. Wat een ***geluid en slechte pogingen het publiek met de nummers mee te laten bewegen.

Goede optredens en feestjes waren er ook, C-mon & Kypski waren werkelijk waar geweldig live wat ook bij hun voorgaande optredens het geval was. Verder nog Jaune Toujours wat erg leuk was een Roemeens bandje op de world stage genaamd Mahala Rai Banda ook een aangename verrassing. Maar mijn optreden van het festival was toch The Hives, show was verwacht maar we kregen er ook een voorgeschoteld, om de vingers bij af te likken.

Vetste feestje was sowieso Kees van Hondt, mehn wat een ongelofelijk spektakel was dat, alles stond werkelijk waar in de tent, takken (bomen), opblaasdieren, picknicktafels/banken en het mooiste van alles een Dixie. Enorm genoten van dit pure Hollandse feestje.

Al met al een geslaagde week vol met leuke bandjes en spektakel.

PS. nog een eervolle vermelding voor Black Box Revelation, tof optreden met (bijna) Hendrix-waardige solo's.

Vond de BM memorial ook geslaagd, Toots was tof en the Wailers waren zeker verassend. Verder was de show van Muse erg strak en wat ik gehoord heb van PIL klonk ook goed.

Verder heb ik niet echt heel veel toffe bands of verassende acts gezien, in de Roma tent/World Music Stage een paar leuke klezmer/balkan bands gezien, het meest indruk daar heeft Yasmin Levy op me gemaakt. Hoewel ik thuis niet snel op zou zetten heeft ze een prachtige stem die me echt kippevel momenten bezorgt heeft.
Het meest ergerlijke optreden was denk ik wel 30STM, wat een verschrikkelijk stelletje showbeffers/eigenpijpers zeg, yuk..

Ook een groot minpunt vond ik de hoeveelheid Nederlanders (met voor een deel bijbehorend onaangepast/brallerig gedrag). Verder ook wel leuke NL'ers, Italianen en Hongaren ontmoet.

Waar ik me ook goed vermaakt heb is in the Hungarian Village, gemoedelijke sfeer en leuke Hongaarse eet, drink en 'crea' (wamp) stands. Al met al is Sziget leuk om een keer meegemaakt te hebben maar of het voor mij voor herhaling vatbaar is weet ik nog niet zo. Naar Budapest zelf ga ik zeker nog een keer terug.

Hoogtepunten: The Wailers, Ska-P, Madness, Foreign Beggars!!, Faithless, Avondjes in de Meduza.

Verder een geweldige week gehad, ik heb 15 minuten 30STM gezien, maar hahaha. Een zin die hij sprak typeert ze wel: I wanna see a moshpitt!! But please be careful!

Hoogtepunten voor mij waren DJ Shadow, Chapelier Fou, het enorme feest bij Vive La Fete en de indrukkende dansvoorstelling begeleid door Zita Swoon. Werkelijk een topweek gehad!

JustiFicatioN schreef:
(quote)

Een dagje badhuis is daarom ook zeker aan te raden

Dat ben ik dan ook zeker niet vergeten te doen.

In augustus is het weer en ik ga er heen. Ik heb er best zin in.

Iemand ervaringen met Camping Alternativa? Heb tickest voor 3 dagen en ga overige dagen Boedapest bekijken.....

Het festival is wel heel erg 3FMesque.

programma van 2012 editie wordt beetje bij beetje bekend nu: Flinke aanvulling voor Sziget 2012 line-up | Rockblog

hmmm... Scorpions word ik niet vrolijk van: Scorpions headliner Sziget metal dag? | Rockblog

een uitgebreide preview voor Sziget 2012 is hier te vinden, met leuke tips: Preview: Sziget 2012, onze tips op een rijtje | Rockblog

Ga dit jaar voor de eerste keer met wat vrienden. Ben zeer benieuwd, maar als ik alle verhalen zo hoor gaat het wel een mooi feest worden

vorig jaar voor het eerst geweest! Wat een fantastisch feest. Gaan er nog meer MM'ers?

Ik wil dit jaar met een groepje naar Sziget gaan. Heeft iemand ervaring met de kosten? Een weekje festival in Budapest lijkt me nogal prijzig. Hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen!

ik ben paar jaar terug geweest, maar heb nog nooit zo'n goedkope vakantie gehad als toen!

sliepen in een appartement in Boedapest en gingen smiddags eerst op terrasje zitten etc. Biertje was toen ongeveer 1,25 euro voor halve liter

Over de prijs van het bier heb ik ook erg goede verhalen gehoord Na een dure reis is het wel fijn dat het eten en drinken goedkoper is. We gaan waarschijnlijk wel op de camping staan, en plakken er daarna nog een weekje vakantie achteraan.

Ben zelf afgelopen jaar geweest en het is echt spotgoedkoop. Zowel het festival als Budapest zelf. Je moet op de camping wel een beetje mazzel hebben waar je je tent wegzet. Zou hem niet dicht in de buurt zetten van de Raggaestage, want dan hoor je om 6 uur 's morgens nog die schijtherrie

korenbloem schreef:
ik ben paar jaar terug geweest, maar heb nog nooit zo'n goedkope vakantie gehad als toen!

sliepen in een appartement in Boedapest en gingen smiddags eerst op terrasje zitten etc. Biertje was toen ongeveer 1,25 euro voor halve liter

De prijzen op Sziget zijn wel flink om hoog gegaan sinds ik de eerste keer daar was. In 2007 betaalde ik 100 euro voor een weekkaart en omgerekend 1,30 voor een halve liter bier. In 2010 betaalde je al 200 voor een kaartje en 2 euro voor bier, en dat zal nog wat gestegen zijn. Desondanks is het nog steeds een stuk goedkoper dan de West-Europese festivals. Ik zou rekenen op tussen de 700 en 1000 euro voor de hele week, afhankelijk van hoe je reist en hoeveel je drinkt

We gaan waarschijnlijk met het vliegtuig, dat is sneller en goedkoper dan die partytrein. Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Citypass? Dat ziet er ook wel leuk en voordelig uit.

Bedankt voor de reacties allemaal!

Citypass zou ik niet doen, is toeristenoplichterij. Sowieso is er geen stad in de wereld (althans geen waar ik ben geweest) waar zwartrijden zo makkelijk is als in Boedapest. Gewoon voor een paar euro een 10-ritten-boekje halen. Die moet je officieel afstempelen, maar er wordt nauwelijks gecontroleerd en als je wel gecontroleerd wordt moet je met een onschuldig gezicht zeggen dat je niet wist waar je moest stempelen, dan stempelen ze het alsnog voor je en is er verder niks aan de hand.

Daarnaast leert mijn ervaring dat je tijdens het festival heel weinig van het eiland afgaat, hoogstens een middagje naar een badhuis (al zijn die tijdens Sziget echt belachelijk druk). Daarmee haal je geld er niet uit, alleen wellicht als je voor of na Sziget nog een paar dagen Boedapest ingaat. Wat overigens ook zeker een aanrader is. Naast de badhuizen zijn dan tips Margit-eiland 's avonds, het Városligetpark, de kérts (ruïnebarren) tussen Déak Ferenc tér en Blaha Lujsa tér en de Troféa Grill bij Margit Hid (all you can eat & drink, goede kwaliteit, voor 15e).

Thanks Titmeister! We willen ook zeker een paar keer Boedapest in, ik hoorde dat het festival vaak pas rond 16:00 uur begint. Dan is het wel leuk om ook eens iets van de stad te bekijken.

Dat rittenboekje is dan wel een slim idee, als ze toch nauwelijks controleren

Volgens de Hongaarse website Fesztivalok Varosom zullen Die Ärzte, Azealia Banks, Boys Noize, Deichkind, Hadouken!, Nicky Romero en Seeed komende zomer op het Sziget festival optreden.

Gloeilamp schreef:
Thanks Titmeister! We willen ook zeker een paar keer Boedapest in, ik hoorde dat het festival vaak pas rond 16:00 uur begint. Dan is het wel leuk om ook eens iets van de stad te bekijken.

Het festival stopt niet (alhoewel de 24u-tent sinds 2010 verbannen is), maar de grote optredens zijn idd meestal pas vanaf 16u. Maar gezien het feit dat wij meestal pas rond een uur of 7 's ochtends gingen slapen en dat het overdag gemiddeld zo'n 35 graden is, deden wij nooit zo veel voor 16u. Maar dat is naar ieders eigen inzicht natuurlijk

+ Editors, Ska-P, Sebastian Ingrosso, Bad Religion, Woodkid, Empire of the Sun & Everything Everything, Netsky live, Dizzee Rascal, Enter Shikari, Katy B, Totally Enormous Extinct Dinosaurs, Peter Bjorn & John, Chris Liebing, Zaz & SKIP&DIE, Skunk Anansie, Alex Clare, Chase & Status live, Tame Impala, Michael Kiwanuka, Wax-tailor, Left Boy, Afterhours

+ Nick Cave & The Bad Seeds / Franz Ferdinand / !!! / Noisia / Timbuktu

Heer erg blij met Nick Cave!

Voor sziget moet je wel een enorm getraind drinker zijn heb ik gehoord

Ja, want anders ga je dood.

yvar_wolfmother schreef:
Voor sziget moet je wel een enorm getraind drinker zijn heb ik gehoord

Het is nooit te laat om te beginnen met trainen.

Lijkt me duidelijk dat je niet voor de bands naar Sziget gaat. Sowieso beetje vreemd als je voor de bands naar een festival gaat, mais bon.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:52 uur

geplaatst: vandaag om 03:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.