MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Sziget, Boedapest

zoeken in:
Lees: drank.

woutorrmusic schreef:
Lijkt me duidelijk dat je niet voor de bands naar Sziget gaat. Sowieso beetje vreemd als je voor de bands naar een festival gaat, mais bon.

ja dat klopt ook weer maar ik heb gehoord van de mensen die er heen zijn geweest (ik ben 15 dus gewoon te jong) dat het daar alleen draait om jezelf 7 dagen naar de klote te zuipen.

Dat ligt helemaal aan jezelf, toch? Feit is wel dat drank daar uitzonderlijk goedkoop is, wat de 'jezelf 7 dagen naar de klote zuipen' een stuk aantrekkelijker maakt.

woutorrmusic schreef:
Dat ligt helemaal aan jezelf, toch? Feit is wel dat drank daar uitzonderlijk goedkoop is, wat de 'jezelf 7 dagen naar de klote zuipen' een stuk aantrekkelijker maakt.

als jij naar sziget gaat ga je toch ook gewoon los? ik bedoel 7 dagen alleen maar nuchter naar muziek luisteren hou je niet uit.

Los gaan betekent toch niet naar de klote zuipen?

yvar_wolfmother schreef:
(quote)

ja dat klopt ook weer maar ik heb gehoord van de mensen die er heen zijn geweest (ik ben 15 dus gewoon te jong) dat het daar alleen draait om jezelf 7 dagen naar de klote te zuipen.

Dit is dus de reden dat ik niet meer naar Sziget ga.

Omdat je je anders naar de klote zuipt? Of omdat anderen dit doen?

Het is maar wat je er zelf van maakt, natuurlijk. Je kan ook het hele festival zonder alcohol en drugs doen. Of het rustig aan doen. Wij waren om de dag ongeveer compleet kachel, maar ik vond het toch wel erg leuk en had het niet willen missen. Van ons groepje was ik wel de enige die niet ziek is geworden tijdens of vlak na Sziget (we zijn na afloop nog een paar dagen gaan kamperen in Oostenrijk/logeren bij familie in Duitsland om bij te komen).

Dat ik nu niet meer ga is omdat ik andere festivals leuker vind qua programmering (al draait Sziget meer om de totaalervaring dan de muziek, gezien de hoeveelheid activiteiten eromheen). En op Sziget loop je tegenwoordig blijkbaar tussen tienduizenden Nederlanders, dat hoeft voor mij ook niet zo.

woutorrmusic schreef:
Omdat je je anders naar de klote zuipt? Of omdat anderen dit doen?

Nee, omdat Nederlandse jongeren denken dat Sziget Salou II is en alleen maar er heen gaan om een week lang laveloos Nederlands te brallen, zonder enig benul te hebben van wie speelt. Dit klinkt nogal ouwelullerig en ik zal eerlijk toegeven dat mijn alcoholinname op Sziget ook altijd behoorlijk op peil lag, maar voor mij was Sziget voornamelijk de muziek en de beleving eromheen. Die is namelijk echt uniek op Sziget. Helaas stoorde ik mij in 2009 en vooral in 2010 steeds meer aan bovengenoemde types en bijbehorend asociaal gedrag. Sziget is absoluut een aanrader, maar het Salouvolk mag van mij thuisblijven (of naar Salou/Lloret/Chersonissos gaan).

Dat is duidelijk, ik ben benieuwd!

sorry aar dat is gewoon mijn beleving van zon festival. ik hou natuurlijk ook erg van de muziek, maar ik vind het op zon festival leuker om me laveloos te zuipen. misschien verandert dit ook wel met de leeftijd en is het nu nog een beetje 'kijk mij eens' zuipen maar nu zou ik niet aleen voor 7 dagen nuchter muziek luisteren heen gaan

Ik ga dit jaar naar Sziget, maar niet met de bedoeling om mezelf helemaal klem te zuipen. Die insteek heb ik nog nooit gehad als ik naar een festival ga. Ik wil een paar bands checken, Budapest zien en lekker genieten. Er zal vast wel alcohol bijkomen, maar ik ga niet naar Sziget om mezelf kapot te zuipen en om thuis te komen zonder enig idee wat ik allemaal heb gedaan.

Zijn er hier trouwens nog users naar het Balatonmeer geweest? Wij willen na het festival nog twee dagen daar uitbrakken, is dat een beetje te doen met de drukte?

yvar_wolfmother schreef:
sorry aar dat is gewoon mijn beleving van zon festival. ik hou natuurlijk ook erg van de muziek, maar ik vind het op zon festival leuker om me laveloos te zuipen. misschien verandert dit ook wel met de leeftijd en is het nu nog een beetje 'kijk mij eens' zuipen maar nu zou ik niet aleen voor 7 dagen nuchter muziek luisteren heen gaan

Je mag nog niet eens legaal alcohol drinken En er zit nog wel een vrij ruime range tussen 7 dagen nuchter zijn en jezelf laveloos drinken.

Gloeilamp schreef:
Zijn er hier trouwens nog users naar het Balatonmeer geweest? Wij willen na het festival nog twee dagen daar uitbrakken, is dat een beetje te doen met de drukte?

Hangt er vanaf. Sowieso zijn de dagen rondom Sziget topdrukte bij het meer, zeker in de populaire resorts als Siofok en Balatonfüred. Als je echt rust wilt, kun je beter naar de westkant (omgeving Keszthely) gaan, maar dan zit je wel tussen de bejaarde Oostenrijkers en Duitsers

Thanks Tit! Daar was ik al een beetje bang voor inderdaad, maar misschien zijn mijn festivalmaatjes ook wel in voor een feestje met bejaarde Oostenrijkers en Duitsers Het schijnt er wel erg mooi te zijn, dus ik wil er zeker eens geweest zijn.

Wij zijn destijds vanuit Sziget eerst naar Oostenrijk gereden en hebben daar ergens op een camping aan de Donau gestaan. Was heerlijk rustig, vraag me af of er uberhaupt nog andere mensen waren... Goed om even bij te komen

Als je al terug naar huis rijdt kan je ook stoppen in oostenrijk aan de milstatter see daar is het ook mooi en rustig

yvar_wolfmother schreef:
Als je al terug naar huis rijdt kan je ook stoppen in oostenrijk aan de milstatter see daar is het ook mooi en rustig

Mooi, bedankt voor je tip!

Vreemde discussie over je al dan niet kapotzuipen op Sziget. Ik ga dit jaar voor de derde keer en natuurlijk eindig ik wel eens flink lam, maar de totaalervaring van dit festival is gewoon nog altijd erg bijzonder. Vind de programmering dit jaar wel iets minder, maar genoeg waar ik naar uit kijk (en dan niet zo lam wil zijn zodat ik het niet kan herinneren ).

Ow ja; hier vind je een leuke Sziget 2013 preview en vooruitblik: Preview: Sziget 2013, turbulente aanloop naar 21e editie | Rockblog

Ik vind de lineup ook zwaar tegenvallen, ik wil alleen Blur, Nick Cave & the Bad Seeds, Editors, Biffy Clyro, Woodkid, Franz Ferdinand, Bat for Lashes, Tame Impala en Bad Religion echt zien. De headlinerspot voor Mika is ook compleet belachelijk. Gelukkig zijn er genoeg andere dingen te doen, hoop ik dan

Ik hoop dat je vrienden hebt waarmee je kunt lachen...

Je moet ook niet voor de lineup nat Sziget gaan. Ga onbekende bands ontdekken op de kleinere stages, absoluut een aanrader. Verder als ze er staan (ze staan er bijna elk jaar), ga Korai Öröm checken! Een grote Hongaarse space jam

Ik heb ook geen ticket gekocht voor de lineup, meer om de stad de ontdekken en ik ben erg benieuwd naar het festival zelf want ik heb er goede verhalen over gehoord. Ik had gewoon wel wat meer verwacht, de eerste twee dagen stellen sowieso bijzonder weinig voor en ik vind 4 acts op het hoofdpodium ook vrij mager. En Titmeister, bedankt voor de tip, ga ik zeker checken!

Budapest is in ieder geval schitterend kan ik zeggen uit mijn ervaring van vier dagen geleden! Ga vooral even naar het Gellertbad als je een dag wil bijkomen na een vermoeiend Sziget.

Wat een week was dit, Sziget is met afstand het meest bijzondere festival waar ik ooit geweest ben. Ik zal hier komende week nog een uitgebreider verhaal posten, maar eerst eens slapen

Eerste namen: Queens of the Stone Age, Placebo, Imagine Dragons, Bastille, Stromae, Calvin Harris, Laiback Luke, Klaxons, Starlight Girls.

Mooi rijtje namen vind ik. QOTSA en Placebo zullen headliners zijn lijkt me.

Nu Lowlands kenbaar heeft gemaakt dollartekens in hun ogen te hebben, is de kans dat ik naar Sziget ga ineens een stuk groter geworden. Ik ga het er eens met mijn vrienden over hebben. Nu ze in hetzelfde weekend zitten zal de overlap aan namen alleen nog maar groter zijn dan voorgaande jaren lijkt mij.

+ Macklemore & Ryan Lewis, Skrillex, Jake Bugg, Die Fantastischen Vier, London Grammar, Tom Odell, Michael Kiwanuka, Darkside, The Big Pink, Borgore en Brody Dalle.

Erg blij met London Grammar, DARKSIDE en Michael Kiwanuka. Macklemore en Skrillex zullen wel headliners zijn.

Queens of the Stone Age speelt trouwens op Day Zero, en Calvin Harris doet de eindshow.

Wat een paupernamen zeg.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.