menu

Muziek / MusicMeter Live! / Bospop

zoeken in:
avatar van Dexter
Nieuwe namen:
- ZZ Top
- Thin Lizzy
- Steve Lukather
- Riverside
- Anathema
- The Dana Fuchs Band

De affiche begint toch redelijk mooi te worden

avatar van wouter8
ja f*ck, nou moet ik daar ook al heen

avatar van rudiger
wouter8 schreef:
nou, Neil Young kost 74 euro (scheelt toch weer even 25 euro) maar als je Neil Young nog goedkoper wil zien moet je op werchter zijn: 65 euro

Je hebt gelijk , kaarten Neil Young zijn inderdaad 74 euro .
Ik heb er al 2 gereserveerd , de voorverkoop start a.s. zaterdag .

DutchViking
Thin Lizzy heb ik altijd al eens live willen zien, voor mij de mooiste band uit de line-up (helaas zonder Phil, RIP). Verder heb ik de meeste bands/artiesten al eens aan het werk gezien. Aangezien ik van plan ben om de komende maanden nog een aantal andere festivals (o.a. Arrow, Sweden Rock, Folkwoods) te bezoeken, wacht ik voorlopig nog even af wat ik doe.

avatar van Dexter
The Bangles ( ) en Mick Taylor met Barry McCabe zijn ook vastgelegd.

avatar van Dexter
Het programma is zo goed als volledig:

Vrijdag 11 juli:
Ryan Bingham & the Dead Horses
Amy McDonald
Neil Young

Zaterdag 12 juli:
Mainstage
Stevie Ann
The Bangles
Racoon
Crowded House
Hucknall: a tribute to Bobby “Blue” Bland
Santana

Tentstage
OPEN SPOT (In Extremo?)
The Jimmy Bowskill Band
Danny Bryant
Mick Taylor/Barry McCabe
Buddy Guy


Zondag 13 juli:
Mainstage
Leaf
Thin Lizzy
Steve Lukather
Danko Jones
Apocalyptica
Ted Nugent
Europe
ZZ Top

Tentstage
The Dana Fuchs Band
Anathema
Subway to Sally
Riverside
Opeth
Dickey Betts & Great Southern
Little Feat


Zondag, tent

Enkele acts, zoals Danko Jones, Apocalyptica en Opeth zijn overgeplaatst vanaf Fields of Rock.

avatar van rudiger
Ik ga op vrijdag , wat zijn die andere 2 bands buiten NY .?

avatar van Dexter
Ryan Bingham & the Dead Horses zijn een country/americana band uit Texas (MySpace).
Amy McDonald is een Schotse singer/songwriter die vorig jaar haar debuut heeft uitgebracht (MySpace)

De open plek gaat trouwens naar de winnaar van WAF (Weerter Amateur Festival), In Extremo komt dus niet.

AHWA
Ik ga wel voor Opeth. Dichter in de buurt komen ze niet

avatar van rudiger
Volgende week is het zover , gaan er nog Users naar toe eigenlijk want dit festival krijgt weinig aandacht .

avatar van Dexter
Ik ga zaterdag en zondag.

DonDijk
Ik wil vrijdag heen.

avatar van Cygnus
Ik ga vrijdag heen.

DonDijk
Klotescheids.

avatar van Cygnus
rudiger schreef:
Volgende week is het zover , gaan er nog Users naar toe eigenlijk want dit festival krijgt weinig aandacht .

Ik ga alleen de vrijdag. Neil Young en The Waterboys zijn absolute favo's van me en die Ryan Bingham heeft een heel goede plaat afgeleverd, die lijkt me meer dan de moeite waard.

Verder vind ik de line-up weinig bijzonder, de zondag is dan nog wel aardig...

avatar van Cygnus
DonDijk schreef:
Klotescheids.

Alsjeblieft, geel.

avatar van Paap_Floyd
Rood op zn MINST!!!!!!!!!!!

DonDijk
Buddy Guy en Crowded House zou ik ook nog wel es willen zien. Ooit. In mijn leventje.

avatar van Cygnus
Het definitieve schema:

Friday 11th of July:

Dommelsch Mainstage

18.00-19.00 Ryan Bingham & The Dead Horses
19.15-20.15 Everest
20.45-21.45 The Waterboys
22.30-00.30 Neil Young


Saturday 12th of July:

Dommelsch Mainstage

11.45-12.30 Stevie Ann
13.00-14.00 The Bangles
14.30-15.30 Racoon
16.15-17.15 Steve Lukather
18.00-19.00 Crowded House
20.00-21.15 Hucknall : a tribute to Bobby ‘Blue’ Bland
22.15-00.15 Santana

Tentstage

12.15-13.00 Tantrum
13.45-14.30 The Jimmy Bowskill Band
15.15-16.15 Danny Bryant's RedEyeBand
17.00-18.00 The hand me downs
19.00-20.00 Mick Taylor & Barry McCabe
21.15-22.15 Buddy Guy


Sunday 13th of July:

Dommelsch Mainstage

11.30-12.15 Leaf
12.45-13.45 Subway to Sally
14.30-15.30 Thin Lizzy
16.15-17.15 Danko Jones
18.00-19.00 Apocalyptica
19.45-20.45 Ted Nugent
21.30-22.30 Europe
23.15-00.45 ZZ Top

Tentstage

12.00-12.45 Wide open
13.30-14.30 Dana Fuchs
15.15-16.15 Anathema
17.00-18.00 Riverside
18.45-19.45 Opeth
20.30-21.30 Dickey Betts & Great Southern
22.15-23.15 Little Feat

avatar van rudiger
Ik ga Vrijdags , ga voor NY .
The Waterboys toegevoegd , zijn ze toch van Whole Of The Moon .

avatar van vin13
Mick Taylor, Anathema, Opeth, Riverside alle leuk en aardig maar liever in een club voor minder geld. Kniesoor die ik ben moet op mijn geld letten en ga voor de kleinere festivals.

Stijn_Slayer
Ik ben de vrijdag geweest, vond het verder niet echt de moeite waard. Thin Lizzy heb ik vorig jaar al een keer gezien, Santana had ik anders ook nog wel even willen zien maarja dan moet ik ook weer 2 dagen langer blijven hangen.

Bas I.
Gisteren geweest. Toch een leuke dag gehad! Vooral Tantrum, Buddy Guy en Santana hebben een onvergetelijke indruk achter gelaten.

Iemand trouwens tips waar ik informatie over of CD's van TANTRUM kan vinden?

avatar van Dexter
Crowded House, Buddy Guy, Thin Lizzy, Ted Nugent, Riverside, Dickey Betts en ZZ Top waren de absolute hoogtepunten van de twee festivaldagen. Subway to Sally had een aardige show, maar na twee nummers heb je het eigenlijk wel gehoord. Wel was het grappig dat een deel van het podium aan begon te branden
ZZ Top verraste me toch nog: vier jaar geleden stonden ze anderhalf uur als zoutzakken op het podium, nu zat er heel wat meer leven in. Verschrikkelijk foute danspasjes, gitaren en moppen maakten er een gedenkwaardig optreden van.
De beste live-prestatie kwam m.i. van Buddy Guy, gewoon zingend en spelend door de tent en het over festivalterrein lopen én een verschrikkelijk strakke show spelen

avatar van Maiky
Mijn vriendin en ik zijn zaterdag en zondag geweest. Tantrum, de eerste band die we zagen en waar we nog nooit van gehoord hadden, vonden we erg fijn klinken Raccoon hebben we vanaf een afstandje op ons paarse kleedje liggen luisteren, en voor Steve Dukather zijn we dicht bij het podium gaan staan. Mooie show. Mijn vriendin, die alle cd's van Simply Red uit haar hoofd kent, was laaiend enthousiast over Mick Hucknall. En ik ook best wel, wat een stem heeft die man!

Zondag was voor ons de feestdag. Anathema heeft mij zowaar overtuigd; laaiend enthousiast was ik. (Als iemand enig idee heeft hoe de eerste twee nummers heten die ze speelden, ben ik erg blij.) Hoe dan ook, dat worden eens een paar plaatjes van hen uitproberen Apocalyptica is, zo luidt mijn conclusie, veel beter te verteren als ik ze live hoor en zie spelen; op cd kunnen ze mij niet overtuigen. Maar wat een kracht, mijn oren stonden op springen (volgend jaar oordopjes) en al stuiterend begaf ik me naar de tent om de laatste loodjes van Opeth te horen. Toch een beetje teveel van het goede, dus we hebben een plaatsje naast de tent gezocht en daar liggen luisteren.

Riverside klonk verder ook erg interessant. Jammer dat die herrieshoppers van Danko Jones erdoorheen aan het schreeuwen waren. Binnenkort ook eens iets van opzoeken.

avatar van Dexter
Nog een mooi filmpje van The Hands Me Down op Bospop gevonden:


avatar van vin13
Wie heeft Mick Taylor gezien en hoe was dat?

avatar van Dexter
Ik heb het optreden niet gezien, maar Mick Taylor had die ochtend nog afgezegd. Nu speelde Barry McCabe met Snowy White.

avatar van rudiger
santana kreeg heel wat negatieve kritiek in de krant des zuidens .
Veel dezelfde eentonige gitaarsolo`s en hij speelde niet eens Samba Pa Ti , daar komen de mensen tenslotte toch voor .

avatar van Maiky
Ik verveelde me ook bij Santana, had het op dat moment ook wel gezien. Komt denk ik ook omdat Santana muziek maakt die enorm ver buiten mijn muzikale smaak ligt. Mede daarom zal hij mijn aandacht er niet bij hebben kunnen houden. Maar ach, objectief gezien was het toch wel geschikte (achtergrond?)muziek voor een feestje Maar niet voor mij.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:54 uur

geplaatst: vandaag om 06:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.