menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Bospop

zoeken in:
Gisteren 1 dagje Bospop meegepikt en ondanks dat ik het toch een beetje prijzig vond allemaal, heb ik genoten.

Black-Bone 3.0*
Aardig bandje met een lekker harde sound. Had ze ook al even gezien op de afterparty na het optreden van Slash in de HMH. Ze verdienden het misschien niet om als opener op Bospop staan, want het enige wat je doet dan is de mensen wakker maken. In mijn geval aardig gelukt.

Vintage Trouble 4.0*
Lekker hoor! Goede band met een fantastische sound en frontman met geweldige stem. Zeer dansbaar. Op een gegeven moment werd er een vrouwtje vanaf de backstage op het podium getrokken en ik dacht bij mezelf: 'He dat is dat lekkere wijf dat ik net tussen het publiek zag lopen'. Bleek het gewoon Beth Hart te zijn . Die gaf het optreden nog een extra impuls.

Seether 3.0*
Verwachtte ik toch wel wat van vanwege album Karma & Effect. Het bleef helaas een beetje aan de oppervlakte. Wel heerlijk uit me dak gegaan op 'Remedy'. Volgens het Bospopboekje geschikt voor liefhebbers van Train

Beth Hart 3.0*
Een dijk van een stem, maar de nummers die ze zingt blijven niet lang hangen. Zanger van Vintage Trouble kwam op zijn beurt hier ook helpen, maar had minder impact. Wel hadden ze het heel leuk samen......

Ed Kowalczyk 3.0*
Een van de grotere teleurstellingen. Groot fan van Live, dus ik had hier logischerwijs veel zin in. Maar er waren wat kleine puntjes van kritiek. De microfoon was niet lekker afgestemd waardoor Ed dat ding bekant in zijn strot moest duwen om geluid te procuderen en de uithalen werkten daarom totaal niet. Uitvoeringen van 'Overcome', 'Lightning Crashes' en I Alone'' werden op een gemakzuchtige manier gebracht. 'Run to the Water' besloot hij zelfs helemaal niet te spelen. Jammer.

Trombone Shorty & Orleans Avenue 3.5*
Grootste verrassing van Bospop. Ik begon het concert buiten de tent in het gras, maar ik werd naar binnen gezogen door de swingende muziek. Lekker gedanst op de hyperactieve energie van de band

Wolfmother 4.0*
Stukken beter dan hun gig op Pinkpop 2011, maar ze moeten nog steeds werken aan hun dosering. Net als toen werd er afgetrapt met 3 uit je dak-nummers om het daarna wat 'rustiger' aan te doen. Tijdens dat stuk word er wellicht mooie muziek gespeeld, het publiek kakt toch een beetje in. Einde is dan weer strak en wat zien ze er toch heerlijk fout in die 70's kleding. Goddamn hippies!!

Los Lobos 3.0*
Eigenlijk mag ik niet stemmen, omdat ik groot gedeelte van het concert heb staan praten met een leuke meid uit Sittard, maar het was fijne achtergrondmuziek en de sfeer was top.

Chris Cornell 3.5*
Gewaagde en gedurfde keuze van zowel Bospop(tijdstip, podium) als van Chris zelf(uitvoering). De set was namelijk compleet akoestisch. Alleen Cornell en zijn 7(!) gitaren versierden het podium. Maar de liedjes klonken goed en Chris heeft sowieso een fantastische stem dus heb genoten.

Lenny Kravitz 4.5*
Fan is in het geval Lenny Kravitz een groot woord, maar ik kan zijn muziek goed waarderen. Hij heeft een flink aantal klassiekers op zijn naam staan die het altijd goed doen bij mij. Dus ik was zeer bescheiden en nuchter bij aanvang. Maar Mr. Kravitz heeft me helemaal ingepakt. Wat een optreden! Professioneel met een hoofdletter P en bomvol goede muziek. Topband heeft hij om zich heen staan. Het middenstuk was helaas een minder feest van herkenning voor mij, maar dat compenseerde Lenny met mooie nummers. Meest uit me dak op 'Were Are We Runnin'. En dat hij 'Let Love Rule' links liet liggen was opmerkelijk te noemen.

Bospop gaat dit jaar weer terug naar het oude terrein op Sportpark Boshoven.

Bevestigde namen:

Zaterdag 13 juli 2013
Crobsy, Stills & Nash
Rodger Hodgson
Rowwen Hèze
JJ Grey & Mofro
The Dutch Eagles
The Jacks
The Pink Floyd Sound
The Dana Fuchs Band

Zondag 14 juli 2013
ZZ Top
Golden Earring
George Thorogood & The Destroyers
Jason Ricci & New Blood
Tyler Bryant & The Shakedown

Tot zover betekent de terugkeer naar het oude terrein niet dat de kwaliteit van oude line-ups ook terugkeert.

Na het financieel fiasco van vorig jaar zal Mojo wel op safe willen spelen.
CSN, Hodgson, Rowwen Hèze, Dana Fuchs, ZZ Top, George Thorogood en Jason Ricci hebben vorige edities een goede indruk achtergelaten. En dat zijn namen waar de gemiddelde Bospopbezoeker wel op af komt, net zoals Golden Earring. Ik ben bang dat we niet jaar niet op gewaagde verrassingen hoeven te wachten.

Heb de bootleg van die CSN show toen gehoord. Was inderdaad wel goed, maar ze spelen me de laatste tijd te veel op de automatische piloot. Ik kan de setlist ook zo al invullen. Jammer dat de andere bands zo erg tegenvallen.

Er zit werkelijks niks verleidelijks tussen pour moi

Gelukkig, dan kan je mooi mee naar Sziget en Best Kept Secret Sam

Ben eigenlijk best blij met de line-up tot nu toe. Gewoon lekker oldschool zoals het jaren was. Daar komen de meeste mensen toch gewoon voor bij Bospop.

Line up valt mij ook wat tegen. Maar het is een super gezellig en wat rustiger festival. Daar houd ik van. Alleen aan die coverbandjes heb ik echt een hekel...

Toch wel een aantal zeer goede acts gezien. Het meest heb ik genoten van Kitty, Daisy & Lewis. Fantastich bandje om live te zien.

Vond het ook weer een geslaagde editie. Prima om weer op de oude locatie terug te zijn, alleen wanneer het uitverkocht is zoals het gehele weekend is het wat aan de krappe kant.

Simple Minds
Kovacs
Sven Hammond Soul
The Pheromones

Zijn de eerste namen, Simple Minds is een headliner.

Santana, Seal, Selah Sue

Heb er gelijk zin in met zulke namen.

buizen
Leuk 'klein' festival in een omgeving met groen. Er staat hier en daar een boom maar middenin het bos is het natuurlijk niet.
De oergitarist Walter Trout komt ook. En Nena. Mooi retro-festival.
Nu maar hopen op een zonnige dag ('met Sint Amelberga gaat de honingdeur open', laten we het hopen).

Steve Vai komt ook.

Beste Line Up in jaren.

Ben ik de enige die gaat dit jaar? Dan gaan jullie allemaal behoorlijk wat moois missen.

Nee hoor, ik ben er ook bij

En ik was er ook! Op zondag alleen, met nog een heleboel andere mensen. Het leek wel of er meer zonaanbidders waren dan muziekliefhebbers.

Trixie Whitley, Counting Crows, Elvis Costello, The Mavericks en Santana gezien. Allemaal goed, zonder dat het briljant werd. Op het eind nog een stukje K's Choice gezien in de tent, maar dat was niet echt mijn ding. Kensington heb ik overgeslagen om niet al te laat weer terug te zijn in de Randstad.

Geslaagde dag, ondanks het gedoe met pendelbussen naar de parkeerterreinen.

Ik was er ook op zondag. Ben het met Renoir eens. Een degelijke editie zonder grote uitschieters. Simo maakte nog de meeste indruk. Omdat veel mensen in de zon bleven zitten, kon je overal goed vooraan komen.

Dan heb je de grootste uitschieters ook gemist, want die waren op zaterdag. Flogging Molly heeft het hele terrein op z'n kop gezet en daarna was Walter Trout aan het einde van zijn geweldige show tot tranen toe geroerd door de reactie van het publiek.

Nena was voor mij de uitschieter. En de zaterdagnacht was ook erg gezellig in de 24 uur bierstent. Ik denk dat het half 10 's ochtends was dat ik in slaap viel. Zondag brak. Maar een middagdutje toen de wind opstak en de schaduw wat langer werd deed wonderen, zodat ik toen Steve Vai optrad weer een beetje op m'n benen kon staan. En die zat met z'n spel tegen het briljante aan.

Eerste vier namen kunnen mij niet bekoren.

Maar nu Doe Maar toegevoegd is krijg ik er zin in. Laat maar komen die zomer.

Madness als afsluiter op de zondag is toegevoegd.

Vind het gewoon weer een prima programma. Ik ga me het weekend wel vermaken!

Gaan er nog musicmeter luitjes naar Bospop dit jaar?

Ik wel hoor. Best wel weer een goed programma dit jaar met bands die ik nog niet eerder gezien heb...

geplaatst:
Nog 2 en een halve week. Ik heb er weer zin in.
Programma is ook weer dik in orde met o.a. John Fogerty, Richard Ashcroft, Hall & Oates, Sting, Snow Patrol, Joe Jackson, Level 42, Chic, Earth Wind & Fire en Flogging Molly.

Gaan er nog meer MuMe-ers?

geplaatst:
Dungeon schreef:
Nog 2 en een halve week. Ik heb er weer zin in.
Programma is ook weer dik in orde met o.a. John Fogerty, Richard Ashcroft, Hall & Oates, Sting, Snow Patrol, Joe Jackson, Level 42, Chic, Earth Wind & Fire en Flogging Molly.

Gaan er nog meer MuMe-ers?

Ik kan dat weekend helaas niet, maar had heel graag de zondag gegaan. Wat een heerlijke dag is dat zeg!

Veel plezier iig, jij gaat je wel vermaken.

geplaatst:
Toto vervanger van Snow Patrol die vanwege medische redenen afzeggen. Damn.

Ik ben er zowaar zaterdag bij! Mn pa als groot CCR-fan blij gemaakt met een kaartje, en voor de rest ziet het er die dag ook best aardig ut

Nog naar je zin gehad Crosskip?

Was weer een geslaagde editie. Nu brak op de bank tour kijken.

Sting ging helaas niet door. Chic werd de afsluiter en stal de show. Wat een feest was dat.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.