menu

Muziek / MusicMeter Live! / Bospop

zoeken in:
En wat vond je van Steve Lukather ?

Hij zou eigenlijk met zijn vriend Santana nog een keer meespelen, maar hij had het zo naar zijn zin op Bospop dat ie te dronken was
Heb hem afgelopen week al 3 keer gezien in Essen, Duitsland, Verviers, Belgie en Paradiso in Amsterdam, maar op Bospop niet, speelde maar een uur s'middags.

Lukather afgelopen zaterdag gemist, maar het was de vijfde keer voor hem op Bospop (4x solo + 1x met Toto), dus ik had m al 2/3 keer gezien. Had ik het kunnen halen, was ik er zeker naar toe gegaan, want de keren dat ik 'm gezien heb, heeft ie zich voor mij ook wel bewezen.

Dexter schreef:
Ik heb het optreden niet gezien, maar Mick Taylor had die ochtend nog afgezegd. Nu speelde Barry McCabe met Snowy White.

Bedankt voor je bericht, ik zou speciaal voor Taylor gekomen zijn, maar vond het te duur daarvoor en zat te zoeken of hij nog cluboptredens doet. Snowy White is goed maar wel aan de softe kant.

Kan iemand mij helpen aan een setlist van The Waterboys, Bospop 2008? Ze begonnen met Fischerman's Blues, en ik hoorde ook nog wat ander bekende songs als Old England. Mocht je hebben, laat het me ff weten! Thanx!

Pfff, tijdens the Waterboys stond ik aan de bar, Hoegaarden te hijsen met Shinybeast. Het regende en ik heb de show van een afstand gezien en erg oplettend was ik ook niet... Volgens mij zaten Fisherman's Blues, Glastonbury Song, The Pan Within, Red Army Blues en Old England erin. Verder hebben ze minimaal 1 (en maximaal 2) nieuwe nummers gespeeld. Een nummer werd aangekondigd als een nieuw nummer en tegen het einde speelden ze een nummer dat ik niet kende. Volgens mij ook nog wat dingetjes van het laatste album, volgens mij It's Gonna Rain. Erg toepasselijk...

Thamx Cygnus! Ik had er een paar die jij ook hebt genoemd! Voor de Hoegaarden vond ik het te nat!

Ryan Bingham was ook erg goed vond ik.. Everest en The Waterboys vond ik dan weer helemaal niks.

Weet ik niet! We kwamen een half uurtjes voor de Waterboys binnen. Ik vond ze erg goed!!

Vandaag bevestigen onder andere Guano Apes, Lucinda Williams, Fun Lovin Criminals, Guus Meeuwis, The Australian Pink Floyd Show, Chickenfoot, Jeff Beck en Beth Hart hun komst naar Bospop 2009. Ook Novastar, Foreigner, Tim Christensen, Bernard Allison, Simon McBride, Ryan Shaw, Saint Jude, Triggerfinger, Paul Carrack, Tesla, Fiction Plane, Pronghorn en Paul Gilbert maken hun opwachting in Weert. Bospop vindt dit jaar plaats op zaterdag 11 en zondag 12 juli in het welbekende Sportpark Boshoven in het Limburgse Weert. De voorverkoop voor Bospop 2009 begint aanstaande vrijdag 27 maart om 10.00 uur.

Ik ben er zeker bij!

Ik zeker niet!

Aan de ene kant wel jammer, want het is één van de gezelligste en relaxte festivals die ik ken...

Ik wel. Het nou geen fantastische line-up, met als dieptepunt een niet nader te noemen landgenoot, maar enkele bandjes lijken me wel aardig - Triggerfinger, Fun Lovin' Criminals, Jeff Beck bijvoorbeeld. Ook ben ik benieuwd wat Chickenfoot gaat worden. Helaas mist het festival een echte headliner, maar goed, er zouden nog enkele bands bekend gemaakt worden.

Zeker een relaxed festival ja. Klopt dat er nog niet echt headliners zijn ( die landgenoot vind ik ook maar niks), maar er worden inderdaad nog wat namen bekend gemaakt. De afgelopen jaren zijn we eigenlijk ook wel erg verwend op Bospop.. Al vind ik persoonlijk The Australian Pink Floyd toch wel een waardige afsluiter.

Ik ga dus niet, wat een klote line-up. Jeff Beck is als enige wel leuk tot nu toe. Die Pink Floyd coverband kan misschien aardig zijn, maar ik ga niet diep in de buidel tasten voor een coverband....

Guus Meeuwis is toch ook geen artiest, ik dacht dat het een muziekfestival was....

Jeff Beck is geweldig en de rest is mij het geld niet voldoende waard.

Wat `n KA U THEE programma dit jaar zeg , hier ga ik mijn zuur verdiende centen niet aan spenderen .
Guus Meeuwis ( met alle respect ) hoort niet op `n popfestival thuis .
Waar moet dit naar toe ?
Binnenkort staat Kinderen Voor Kinderen op Pinkpop en Dennie Christiaan met de Marsepulami op Bospop .
De festivals gaan zo naar de kloten.

Ik snap de negatieve reacties niet helemaal.. Natuurlijk is de line-up niet zo goed als de afgelopen jaren (net zoals Pinkpop), maar komen toch zeker een een aantal goede artiesten. Met die Guus ben ik het dan wel weer eens, snap ook niet wat hij er tussen doet. Er komen nog een aantal artiesten bij ook, op zaterdag moet er nog een afsluiter komen.. Mijn kaarten zijn in ieder geval al binnen, dus ik ben er zeker wel bij.

Crosby, Stills & Nash, Status Quo en John Fogerty komen heb ik tot nu toe gelezen.

Ik overweeg vooral om CSN serieus om te gaan, hoe vervelend Weert ook te bereiken is met het openbaar vervoer.

Vervelend te bereiken? IC-station en pendelbusjes tussen station en festivalterrein.
Alvast leuke namen, The Quo en Fogerty al vaker gezien en die zorgen altijd voor een nostalgisch avondje. Van CS&N ken ik niks buiten het werk met Young, dus daar ga ik eens achter aan. Maar ik gok op nog een paar grote(re) namen, gezien de groei dit jaar. Ik heb al een paar geruchten gehoord van grote namen uit de jaren negentig, maar of dit allemaal gaat lukken?

Zit bijna dagelijks op het bospopforum de geruchten te volgen en er worden nog wel een aantal mooie namen genoemd. ik ga er ook vanuit dat er nog een aantal grote namen komen en ik wacht ook nog op het wat 'stevigere' werk. Kijk vooral uit naar John Fogerty

Weer een deel namen bekend gemaakt.

Lijst tot nu toe:
- Freestroke,
- Guy Forsyth,
- Jimmy Vaughan,
- Jason Ricci & New Blood,
- De Dijk,
- Cuby & the Blizzards,
- Heather Nova,
- The Cranberries,
- Twisted Sister,
- Saybia,
- Southside Johnny & the Asbury Jukes,
- Anvil,
- Nicole Fermie,
- The Hoax,
- Crosby, Stills & Nash,
- John Fogerty,
- Status Quo,
- Ray Manzarek & Robby Krieger,
- Toto en
- Billy Idol.

Valt erg tegen vind ik. Manzarek en Krieger had ik wel willen zien, maar die staan dan weer op de tweede dag, en CSN op de eerste....

Cuby is natuurlijk wel leuk, maar daar hoef ik niet helemaal voor naar Bospop. Jimmie Vaughan gaat ook wel, maar hij is bij lange na niet zo goed en boeiend als z'n broer.

Dexter schreef:
Toto
Die waren toch uit elkaar?

Ik moet zeggen dat ik dit Bospop programma een hele verbetering vind ten opzichte van vorig jaar. Billy Idol, The Cranberries, Heather Nova, Twisted Sister. Allemaal schitterend.

Wie hebben de twee voormalige Doors leden als zanger bij zich?

@VanDeGriend:
de volgende leden zullen van de partij zijn: David Paich, Steve Lukather, Steve Porcaro, Simon Phillips, Joseph Williams en Nathan East. Ze dragen hun korte zomertour op aan Steve's broer Mike Percaro die ernstig ziek is.

@Killeraapje:
Deze originele The Doors-leden zorgen samen met Brett Scallions, bass-legende Phil Chen en drummer Ty Dennis voor een tripje door de muziekgeschiedenis.

Ben toch wel redelijk tevreden met wat er tot nu toe bekend is. Vooral Krieger en Manzarek lijkt me wel relaxed. Staan een aantal namen tussen die ik niet ken, maar zal ze de komende tijd eens checken. Nog een kleine week en dan is het hele programma bekend. Kan alleen maar beter worden

DBL
CSN vond ik erg goed gisteren, en ook John Fogerty was een feest (vooral 'The Midnight Special' en 'Cottonfields', mijn twee favoriete Creedence nummers).

Verder ook heel sterk: Jimmie Vaughan, Southside Johnny en Heather Nova. Ik ben geen Cranberries liefhebber, maar ook zij speelden beter dan verwacht.

Enige dieptepunt was Cuby & Blizzards. Een afgrijselijk eentonig en vervelend optreden.

Was Cuby zo slecht ja? Dat is eigenlijk niets voor zulke ervaren rasmuzikanten. Ik ga ze volgende week zien, ik ben benieuwd.

DBL
Nou ja, slecht... Ik ben niet zo heel bekend met hun werk, maar ik vond er niets aan - ondanks de redelijk goede gitarist. Elk nummer was gewoon cliche en die blazers werken ook op mijn zenuwen. Uiteraard zullen de artiesten ook wel last hebben gehad van de slopende hitte in de middag.

Jammer dat je er niet bij kon zijn, al was het alleen maar om CSN nu eens met een enthousiast publiek te zien (in tegenstelling tot vorig jaar in de HMH). Volgende keer zeker gaan!

Giraf de Piraat
Heeft iemand Saybia nog meegekregen? Ik ben erg benieuwd naar hun eerste optreden sinds tijden.

DBL
Ik heb een klein gedeelte gezien, maar toen afgehaakt vanwege de hitte. Wat ik hoorde was prima gespeeld, maar erg spetterend was het nou ook weer niet (ook al dachten de meeste andere bezoekers daar volgens mij anders over).

Gast
geplaatst: vandaag om 15:21 uur

geplaatst: vandaag om 15:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.