MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Drinken tijdens optredens

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Wie gaat er mee coma-zuipen morgen?

Wat, komt Status Quo weer naar Nederland?

Casartelli schreef:
[

Nee, Ron Wood maakt een solotour!

Casartelli schreef:
(quote)

Ja, ze treden op in mijn achtertuin en nemen hun eigen bier mee...

VdB schreef:
Jeeeeesus, kerels what's next?? Hollanders hier niet toelaten op Belgische concerten, want jullie lullen over het algemeen toch ook veel meer tijdens concerten (enkel in Amerika zijn ze nog straffer, daar staan ze gewoon te GSM'en). Geen bier op concerten, haha, ongelooflijk. Organisatoren zullen lachen. Zoals al die mensen die klagen over het overmatig drankgebruik op bijvoorbeeld Werchter. Wel zonder die mensen aan den toog, geen volk, geen inkomsten en ook geen groepen meer. Geen bier op concerten, het begrip rock 'n roll is ver te zoeken op MuMe...

Helemaal mee eens, waar mensen zich wel niet druk om maken kunnen!!! Ohh, mn kleren zijn vies door het bier!

Dat biergegooi is vrijwel altijd alleen vooraan, als jij daar wilt staan; prima, maar dan loop je best kans op een lekker biertje in je nek. Bovendien ligt het ook nogal aan de band waarna je kijkt of er bier gegooid word.

Ikzelf vind het wel leuk (maar doe hetzelf niet...). Hetzelfde geld voor roken; dan stap je een paar meter opzij (enja; hoe druk het ook is, dat lukt altijd...).

En verder; voor de een is (in mijn ogen) saai naar een concert kijken, je ergeren om mensen die roken/drinken/lol hebben een leuke dag en voor de ander om eens eventjes 'gek' te doen een leuke dag.

Zelf drink ik behoorlijk, gebruik, op concerten, wel wat drugs... Maar andere mensen aangevallen oid? Nee nooit... Ook drink ik niet omdat ik het anders niet leuk hebben kan, wel omdat ik het gewoon...lekker...vind!

max en joep
NIEMAND lijkt in deze hele discussie stil te staan bij het volgende:
vervelend doen, agressief doen, meiden lastig vallen moet primair in je aard zitten, wil je zo'n lul worden na een aantal biertjes.

ik drink vanaf mijn 6e al een lekker stevig biertje bij concerten en stapavonden.
een HEEEEEL stevig biertje zelfs nu en dan maar ik heb nog NOOIT, ik herhaal NOOIT een meisje in dr kont geknepen of een andere jongen geslagen of omver geduwd of moedwillig iemand een nare tijd bezorgd.
Zo ben ik namelijk niet; niet nuchter en niet bezopen.

Als je dronken bijv. een meiske in dr bosten knijpt, sluimert er waarschijnlijk zonder alcohol ook al een teringlijer in je.

Casartelli (moderator)
max en joep schreef:
vervelend doen, agressief doen, meiden lastig vallen moet primair in je aard zitten, wil je zo'n lul worden na een aantal biertjes.

ik drink vanaf mijn 6e al een lekker stevig biertje bij concerten en stapavonden.
een HEEEEEL stevig biertje zelfs nu en dan maar ik heb nog NOOIT, ik herhaal NOOIT een meisje in dr kont geknepen of een andere jongen geslagen of omver geduwd of moedwillig iemand een nare tijd bezorgd.

Als je dronken bijv. een meiske in dr bosten knijpt, sluimert er waarschijnlijk zonder alcohol ook al een teringlijer in je.

Helemaal mee eens.

Je was er overigens vroeg bij met het stappen.

max en joep
oeps, 16 jaar bedoel ik.

1 uitzondering:
als je bij een concert bent waar een moshpit is, moet je niet precies aan het randje van die pit gaan staan en DAN moeilijk doen als je een duw of stomp of een plens bier over je heen krijgt.

Ik ga met regelmaat naar optredens van o.a. WC Experience, Band Zonder Banaan, Jovink & de Voederbietels. Dit soort optredens zijn er voor gemaakt om flink veel bier te drinken. Je hoort hier ook zelden mensen klagen om een nat T-shirt. De muziek is ook vaak te flauw om je aandacht op te houden.

Bij een optreden van een grotere band lijkt het me dat het publiek niet 45 Euro voor een kaartje gaat betalen om zichzelf klem te zuipen. Zonde van de muziek waar je vervolgens niets meer van mee krijgt. Maar ik vindt dat mensen zelf hun grens moeten bepalen. Alcohol verbieden tijdens optreden vindt ik dan ook grote onzin. Persoonlijk vind ik het altijd wel lekker om vooraf en na het optreden wat pilsjes te drinken.Tijdens grote optredens maak ik ook nooit mee dat ik iemand ladderzat naar buiten zie lopen. Een optreden in een kroeg is anders, maar zolang mensen de sfeer voor anderen niet verpesten vind ik alles best.

fastpulseboy
Ik zuip me altijd klem tijdens optredens, gebruik ook weet ik hoeveel drugs door elkaar erbij. En ga dan iedereen lastigvallen met mijn handtastelijkheden. als iemand er wat van zegt ram ik em gewoon de tent uit.

handsome_devil
That's the spirit.

Kos
fastpulseboy schreef:
Ik zuip me altijd klem tijdens optredens, gebruik ook weet ik hoeveel drugs door elkaar erbij. En ga dan iedereen lastigvallen met mijn handtastelijkheden. als iemand er wat van zegt ram ik em gewoon de tent uit.
Ja want iemand die zich klem zuipt is per definitie handtastelijk. .

Ik neem aan dat fastpulseboy ironisch was.

ElMeroMero
Of hij had een glaasje op

Aparte discussie. Ik drink ook graag een biertje tijdens concerten en sluit een bepaalde mate van onder invloed zijn ook niet uit. Het effect dat dat op mij heeft , is dat ik me zelfs bij een slecht concert prima vermaak, meer geld op maak dan strict noodzxakelijk, toch die kut cd koop na een eigenlijk matig optreden en dat ik na afloop een broodje shoarma wil eten.Oh ja..mn grappen worden ook wat minder subtiel. In borsten knijpen en een hang naar fysiek geweld heb ik in mijn hele leven nog nooit in mijzelf weten te ontdekken.

Er wordt vaak gesteld dat alcohol de state of mind versterkt. Ben je vrolijk, maken een paar biertjes je nog vrolijker. In dat geval zou ik zeggen: zuipen!

Ben je een eikel, dan wordt dat er met alcohol niet beter op. Dat levert dan de uitwassen op waar hier terecht over gemekkerd wordt. In dat geval zou ik zeggen: Beste Lombrozo, als een jekko terug je spelonk in. Gelukkig lijkt dit type tijdens concerten toch in de minderheid te zijn.

Verbieden van alcohol tijdens optredens lijkt me een rare oplossing. De meerderheid van goedwillenden onder het juk van het gedrag van een paar aso's hun biertje ontzeggen lijkt me de verkeerde weg. Wel mogen de raddraaiers in kwestie wat mij betreft op gepaste wijze het pand uitgewerkt worden.

fastpulseboy
gemaster schreef:
Ik neem aan dat fastpulseboy ironisch was.

ik ben altijd doodserieus

net als dit hele topic

SelmaDuim
fastpulseboy schreef:
(quote)

ik ben altijd doodserieus

net als dit hele topic

Nooit wat van gemerkt.

max en joep schreef:

Idd, er zijn landen vol bewoners die zich al zo gedragen zonder alcohol. Laat mensen lekker een paar biertjes drinken bij het luisteren naar muziek.

drinken tijdens een optreden: hoe meer hoe liever! (alleen niet overdrijven natuurlijk!)

max en joep
VanDeGriend schreef:
en dat ik na afloop een broodje shoarma wil eten

Spijtoptant
Een paar biertjes voor het betreden van de zaal zijn altijd wel welkom, en dan in de zaal tijdens het wachten op de band kan er ook nog wel wat gedronken worden.
Tijdens het daadwerkelijke concert heb ik meestal niet zo behoefte aan drinken, maar na afloop kan de tap wel weer los!

Ik drink zelf niet (nooit) maar opzich maakt het me niet uit als anderen drinken mits ze niet dronken worden. Vaak genoeg heb ik bier over me heen gekregen, of ben ik lastig gevallen door dronken mensen. Zeer irritant. Mensen die in het midden van een concert door je heen moeten om naar de bar te gaan vind ik ook vrij storend, blijf dan bij de bar staan ofzo.

Spijtoptant
Dat je bier over je heen krijgt ligt toch ook vaak meer aan het dringen van mensen, en het duwen, dan aan dronken zijn. Je kunt net zo goed cola over je heen krijgen als iemand een stukje wilt dringen om bij een maat te komen of vooraan te komen.

Spijtoptant schreef:
Dat je bier over je heen krijgt ligt toch ook vaak meer aan het dringen van mensen, en het duwen, dan aan dronken zijn. Je kunt net zo goed cola over je heen krijgen als iemand een stukje wilt dringen om bij een maat te komen of vooraan te komen.

Jep dat klopt. Ik heb alleen nog nooit cola over mij heengekregen vandaar dat ik die optie niet noemde.

Cola stinkt minder (hoewel, bier: hmmmmm! ) maar plakt wel meer! Dus liever bier over mijn hoofd krijgen hoor!

SelmaDuim

(afbeelding)

max en joep
bier: hoe meer hoe beter

Voor, tijdens en na een optreden of zelfs als er geen optreden is, een goede pint of een zwaarder bier (genre Chimay, Kasteelbier of Duvel) gaat er altijd wel in...

Dat biergegooi is vrijwel altijd alleen vooraan, als jij daar wilt staan; prima, maar dan loop je best kans op een lekker biertje in je nek.
zuidwester of regenpak, helpt goed.

Wat ik veel erger vind zijn gasten die bijvoorbeeld halverwege een rustig nummer "Rok en Rol" ( let op de uitspraak) brullen.
Maar het ergste zijn diegenen die eigenlijk niets te zoeken hebben op een concert, en met de rug naar het podium staan te bellen of zo hard praten dat het je irritatie grens overschreidt.

Tijdens een UDS concert ooit eens meegemaakt dat een zatlap die de hele tijd strontvervelend was, ineens besloot te willen stagediven.
Toen hij met veel moeite eindelijk op het podium was geklommen, en meerdere omstanders daardoor blauwe plekken hadden opgelopen, sprong hij...........en stapte iedereen opzij: baf.
De rest van de avond niet meer gezien

max en joep schreef:

heel goed gezegd en daar ben ik het helemaal mee eens, behalve dat jij van je 6e bier drinkt , daar geloof ik geen snars van

Casartelli (moderator)
rudiger schreef:
heel goed gezegd en daar ben ik het helemaal mee eens, behalve dat jij van je 6e bier drinkt , daar geloof ik geen snars van

Anders kijk je eerst even of iemand anders al een soortgelijke reactie geplaatst had...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:05 uur

geplaatst: vandaag om 00:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.