MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Drinken tijdens optredens

zoeken in:
VdB schreef:

En daarbij, Genesis is zowieso niet rock 'n roll (kon het niet laten) !!

Alsof ik dat niet weet, bijdehandje. Ik weet echt wel dat die muziek als oubollig wordt gezien in kringen van mensen die zichzelf muziekkenners vinden. Denk je dat ik daarmee zit? Maar dat is off topic

Je hebt kennelijk de boodschap uit mijn antwoord niet helemaal begrepen maar dat geeft niets hoor!

Kos
Mensen die zich constant ergeren aan wat andere mensen doen tijdens concerten moeten trouwens ook verboden worden.

En bands tijdens concerten ook... je kan niet eens meer rustig praten

orbit schreef:
Als je je loopt te ergeren aan mensen die gewoon gezellig uitgaan en daar wat alcohol of een snuifje bij gebruiken kun je wat mij betreft beter thuis blijven. Alcohol is namelijk inherent verbonden aan uitgaan, en dat is maar goed ook, anders wordt het een dooie boel! Mensen die daarentegen zo zat zijn dat ze iedereen en alles lopen om te duwen of te schreeuwen, dat is vervelend, ook tijdens een concert. Maar helaas zul je die mensen altijd blijven hebben. Eigenlijk even irritant als een intolerante mongool die de hele tijd "sjjjtt" tegen je loopt te zeggen omdat hij in alle rust van een keihard industrial concert wil genieten Ga dan thuis op de bank met een ceedeetje zitten oetlul! Concerten zijn er om je uit te leven en daar hoort af en toe een leuke opmerking maken bij. We hoeven toch niet allemaal in klassieke orkestgangers te veranderen van de betuttelpolitie? Eikels..

Helemaal mee eens. Wat een onzin wordt er hier weer verkondigd zeg. Misschien komt het doordat het CDA weer aan de macht is, maar ik word de laatste tijd zo kotsmisselijk van mensen die zich overal aan ergeren en daarom iedereen regeltjes willen opleggen. Als het je niet bevalt in de kroeg omdat er mensen toevallig bier drinken, dan blijf je maar gewoon thuis. Ik geloof best dat er irritante dronkelappen tussenlopen, maar ik heb er eerlijk gezegd nog bijna nooit één gezien. En als er dan eens een keer een vervelende alcoholist is, dan moet ik er meestal maar gewoon om lachen en ga ik een paar meter verder staan.

VdB
gemaster schreef:
(quote)

Helemaal mee eens. Wat een onzin wordt er hier weer verkondigd zeg. Misschien komt het doordat het CDA weer aan de macht is, maar ik word de laatste tijd zo kotsmisselijk van mensen die zich overal aan ergeren en daarom iedereen regeltjes willen opleggen. Als het je niet bevalt in de kroeg omdat er mensen toevallig bier drinken, dan blijf je maar gewoon thuis. Ik geloof best dat er irritante dronkelappen tussenlopen, maar ik heb er eerlijk gezegd nog bijna nooit één gezien. En als er dan eens een keer een vervelende alcoholist is, dan moet ik er meestal maar gewoon om lachen en ga ik een paar meter verder staan.

Hehe, wij hebben hetzelfde hier met een grote meerderheid CD&V stemmers.

Misschien via een registratiesysteem met de barcode van je ticket dat je een maximum aantal biertjes kan halen? Of alcohol verkoop helemaal verbieden bij concerten?

Ja nu wordt ie helemaal mooi zeg! Aanhanger van de Christen-Unie of SGP? Ik ruik betutteling, politiestaat, Amerikaans-achtige taferelen. Midden-Oosten?

Kortom, onzin! Ik ben met je eens dat er weleens mensen zijn die teveel drinken en vervelend worden (uit de tent laten trappen door beveiliging), maar mensen die niet drinken kunnen uiteraard ook irritant worden. Buiten dat heb je helemaal geen last van de gemiddelde drinker. Roken verbieden ala, maar blijf van iemands pilsje af.

Straks wordt geluid nog bij concerten verboden. Alles in gebarentaal omdat mensen last van hun oortjes hebben.

Als ik over 2 weken naar the Bloodhound Gang ga hoop ik in ieder geval niet op EO-jongerendag-taferelen.

Kos schreef:
Mensen die zich constant ergeren aan wat andere mensen doen tijdens concerten moeten trouwens ook verboden worden.
Mensen moeten sowieso eens wat meer leven en laten leven.

JonnieBrasco
Als je je stoort aan bepaalde publiekselementen (zoals drankoverlast) tijdens een optreden, dan is de kans toch groot dat je naar muziek luistert die niet helemaal bij je past. Een tip: stop energie in het doorontwikkelen van je muzieksmaak. Je komt dan vanzelf bij acts en optredens voor een specifiekere doelgroep terecht. Zeer waarschijnlijk zul je je minder storen aan drankoverlast tijdens een optreden van een favoriete kleine underground-act, dan tijdens een concert van een artiest waar duizenden op afkomen. Dat is mijn ervaring althans. Ik houdt er bijv. van om post-rock bandjes te zien, publiek dat daar op afkomt gebruikt heus wel van alles, maar is het volk over 't algemeen toch bewust en bescheiden van aard.

Ik snap uberhaupt niet dat mensen evenementenbier willen drinken. Allemaal aan de Shandy Malt tijdens optredens. Maar ik erger mij niet bepaald aan dronkenlui, zolang ze maar niet het optreden verstoren, mij lastig vallen, mij bier in de nek gaan gooien, een pit starten waar ik plotseling middenin staan of mij omver beuken om naar voren te gaan.

record van belgië (bijgehouden door Stella Artois):

--> 9,3 biertjes per persoon.
--> Heavy Sound Festival Poperinge (10 juni 1984)
--> setlist: Motörhead, Metallica, Mercyful Fate !!!! Wanna be there !!!

(afbeelding)

Moet een mooie boel geweest zijn

Kos
Ik denk dat Normaal hier behoorlijk overheen gaat. .

JonnieBrasco schreef:
Als je je stoort aan bepaalde publiekselementen (zoals drankoverlast) tijdens een optreden, dan is de kans toch groot dat je naar muziek luistert die niet helemaal bij je past.

??????????????????????????????

Ik denk toch dat ik je hier niet kan volgen. Betekent dat volgens jou ook dat als ik mij dan stoor aan bepaalde muziek in een kroeg de kans groot is dat ik bier drink die niet helemaal bij mij past??

Even serieus: drank associeren met bepaalde muziek zit wat mij betreft toch vooral tussen de oren (Misschien alleen bij Normaal concerten) maar misschien zie ik het wel verkeerd.

Kos schreef:
Ik denk dat Normaal hier behoorlijk overheen gaat. .

Het gaat niet over de artiesten, want James Hetfield heeft in het verleden meermaals bewezen dat ie meer opkan dan een afrikaanse olifant van 10 ton alvorens zat te zijn.

Je moet in dat gemiddelde ook rekening houden met BOB's, wijven, ouders, mensen die cola'tjes drinken, ...

Een record dat al 23 jaar stand houd...
Ik stel voor dat dezelfde bands eens terugkomen voor de recordpoging te verbreken (En de band die in 1985 op dit festival z'n eerste niet Amerikaanse gig deed mag ook komen)(die band is SLAYER!)

Kos
AGE-411 schreef:
(quote)

Het gaat niet over de artiesten,
Ik had het ook niet over de artiesten...

JonnieBrasco schreef:
Als je je stoort aan bepaalde publiekselementen (zoals drankoverlast) tijdens een optreden, dan is de kans toch groot dat je naar muziek luistert die niet helemaal bij je past.

Ik vind dit echt regelrechte onzin.

SelmaDuim
gemaster schreef:

De eerste persoon die 'leuk' dronken is moet ik nog tegenkomen. Die bestaan namelijk niet, al denken mensen daar zelf anders over op het moment dat ze zelf dronken zijn. Waar het mij om gaat is dat ik het beu ben dat ik in mijn vrijheid word beperkt doordat er mensen zijn die zo weinig zelfrespect hebben dat ze drugs nodig hebben om het leuk te hebben. Ik hoef niet opgezadeld te worden met de problemen van anderen en wil gewoon met rust gelaten worden en met respect behandeld worden. Maar dat is bljkbaar al te veel gevraagd voor de meeste bierzuipende boeren.

rayman schreef:
Mensen moeten sowieso eens wat meer leven en laten leven.

Inderdaad leven en laten leven, daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik kan me niet voorstellen dat degenen die nu om het hardst schreeuwen dat het belachelijk is om daar problemen mee te hebben het er ook geen problemen mee hebben om door de eerste de beste boer(in) bij hun kruis gepakt te worden omdat hij/ze teveel gezopen heeft en zich even niet in kan houden, want dat is wel waar we het hier nu (onder andere) over hebben. Als je dat 9 van de 10 keer gebeurd tijdens het uitgaan dan gaat de lol er echt wel af.

Dronken mensen zijn de grootste losers die er zijn, wat mij betreft.

VdB
Bovenstaande post is zowat de beste post ooit hier:

"bierzuipende boeren"

"Inderdaad leven en laten leven, daar ben ik het helemaal mee eens"

en vervolgens:

Dronken mensen zijn de grootste losers die er zijn, wat mij betreft.

Geniaal, jij bent al leuk zonder drank, wat moet dat geven op alcohol?!

Ik wil echt niet weten uit welk gehucht die Selma Duim komt, maar volgens mij moeten ze dat dorp afgraven en weg laten zinken in de noordzee

Ik heb echt nog nooit iets van dit verhalen gehoord, van vrouwelijke danwel mannelijke vrienden. 9 v/d 10 keer in je kruis gepakt? Waar ga jij uit? In het Pieter Baan Centrum?

Yak
En zo kan 'ie wel weer, oke? Lekker op de persoon schieten die even geen algemeen geaccepteerd standpunt inneemt. Als iemand de ene na de andere slechte ervaring heeft gehad met dronken rondlallende mensen, dan vind ik zo'n reactie best gerechtvaardigd.

SelmaDuim
orbit schreef:
Ik wil echt niet weten uit welk gehucht die Selma Duim komt, maar volgens mij moeten ze dat dorp afgraven en weg laten zinken in de noordzee

Dat 'gehucht' waar jij nu op doelt, daar woon ik net een dikke week, ik ben nog niet aan uitgaan toegekomen. Dat heb ik vooral in Nijmegen, Eindhoven, Tilburg, Utrecht, maar nog het meeste in Amsterdam gedaan.

Ik heb echt nog nooit iets van dit verhalen gehoord, van vrouwelijke danwel mannelijke vrienden. 9 v/d 10 keer in je kruis gepakt? Waar ga jij uit? In het Pieter Baan Centrum?

Ik kan me inderdaad niet veel uitgaansavonden herinneren waarop ik niet (op verschillende manieren variërend van naroepen tot vastpakken) ben lastiggevallen. En dan heb ik het nog niet eens over biergooien enzo. Ik wil gewoon met rust gelaten worden en doen wat ik wil doen zonder belemmerd te worden door anderen. De meeste mensen die dronken zijn lijken niet eens door te hebben hoe vervelend ze zijn. Dat blijkt ook wel uit de reacties die ik hier lees. Iedereen denkt van zichzelf dat ze goed maat weten te houden, maar ondertussen lopen ze wel dronken rond, knap hoor.

Ik denk eerder dat jij je negatieve ervaringen niet moet generaliseren naar anderen toe. Nogmaals, dit is geheel niet conform verhalen die ik hoor van vriendinnen. Die gaan nog steeds met harstikke veel plezier uit en bijten van zich af als iemand lastig doet (en anders doe ik of iemand anders dat wel). Maar op de plekken waar ik uitga komt het vrij zelden voor, misschien kwestie van locatie? Ga je niet teveel naar aso-sjonnie disco's? Het wat meer alternatieve uitgaanscircuit is wat dat betreft stukken beschaafter namelijk. Ook dat soort concerten zijn meestal prima te doen zonder overlast.

SelmaDuim
orbit schreef:
Ik denk eerder dat jij je negatieve ervaringen niet moet generaliseren naar anderen toe. Nogmaals, dit is geheel niet conform verhalen die ik hoor van vriendinnen. Die gaan nog steeds met harstikke veel plezier uit en bijten van zich af als iemand lastig doet (en anders doe ik of iemand anders dat wel). Maar op de plekken waar ik uitga komt het vrij zelden voor, misschien kwestie van locatie? Ga je niet teveel naar aso-sjonnie disco's? Het wat meer alternatieve uitgaanscircuit is wat dat betreft stukken beschaafter namelijk. Ook dat soort concerten zijn meestal prima te doen zonder overlast.

Ik kan prima van me afbijten. Ik heb zelfs aardig wat knietjes uitgedeeld, dus maak je daar maar geen zorgen over. Ik ben nog nooit in een "aso-sjonnie" disco geweest. Ik kom alleen maar in de zogenaamde "alternatieve uitgaansgelegenheden".
Maar geloof me of ik nu op straat loop, op de dansvloer sta, of van een concert probeer te genieten, er zijn vrijwel altijd vervelende dronken mensen.

En even voor de duidelijkheid: een biertje drinken is niks mis mee, maar je lam zuipen, lallend, kotsend rondlopen, dat is waar ik een hekel aan heb.

En wie beperkt nu wie? Is het dat degene die de drinker een beperking wil opleggen omdat deze lastig is, of is het de drinker die ander 'wegjaagd'/ lastigvalt door zijn gedrag degene die beperkt? De een wordt belemmerd in de leuke/normale bezigheden en de ander wordt beperkt in het gebruiken van drugs. Tsja, ik weet wel wat ik erger vind.

Kos
Sorry, maar je overdrijft echt enorm.

SelmaDuim
Kos schreef:
Sorry, maar je overdrijft echt enorm.

Tja, dan doe ik dat maar, daar heb ik mijn redenen voor. Ik heb nu eenmaal mijn grenzen.

Mensen mogen doen wat ze willen. Iedereen mag van mij drugs gebruiken, maar je moet er anderen gewoon niet mee lastig vallen.

Yak schreef:
En zo kan 'ie wel weer, oke? Lekker op de persoon schieten die even geen algemeen geaccepteerd standpunt inneemt. Als iemand de ene na de andere slechte ervaring heeft gehad met dronken rondlallende mensen, dan vind ik zo'n reactie best gerechtvaardigd.

Dat vind ik ook, maar het lijkt of Selma alleen maar lallende handtastelijke zuiplappen tegen komt. Dat ligt in het algemeen vast wat genuanceerder, in ieder geval binnen mijn kennissen- en vriendenkring (en daar zitten veel aantrekkelijke "alternatieve" vrouwen tussen).

SelmaDuim
Ik kom natuurlijk vooral leuke mensen tegen. Gelukkig heb ik vooral vrienden die niet zo nodig hoeven drinken. Maar hoe leuk ze ook zijn, ze zijn nu niet interessant voor deze discussie.

Voor degenen die echt serieus denken dat ze leuk zijn als ze dronken zijn is het misschien wel eens interessant om zichzelf te laten filmen (inclusief de reacties van de omgeving). Ik ben benieuwd wat jullie dan werkelijk van jezelf zullen vinden zonder een vertroebelde perceptie. Het lijkt me echt interessant om te zien wat voor een effect dat heeft op iemand.

Ik ben ook wel benieuwd waarom jullie zo graag willen drinken, en dan heb ik het niet over een biertje maar meer over dronken worden. Overtuig me, wat is er zo leuk aan?

Maar nu ga ik eerst eens slapen, het is al 3:20 (ik heb niet eens vakantie) en ik heb wel genoeg jus d'orange gedronken voor vandaag.

Heerlijk, dat generaliseren. Ik doe ook even mee: "Een Marokkaan steelt een autoradio. Alle Marokkanen zijn crimineel."

Ach Selma ik vind dat je ook behoorlijk generaliseert. Ik kan me voorstellen dat mensen die dronken zijn, inclusief ikzelf niet altijd even leuk zijn. Of zoals jij het zegt: "Je haat ze" Je hebt ook mensen die gewoon aangeschoten zijn, ik kan je zeggen ik ken mensen die zouden het vaker moeten zijn. Gewoon na wat wijntjes/biertjes aangeschoten zijn, niet verder dan dat en ze zijn in ene een stuk losser. Praten makkelijker en worden minder onzeker. De zus van mijn een van mijn vrienden is daar een goed voorbeeld van. Komt ze eindelijk eens los van die vervelende vriend van d'r. En zelfs d'r ouders bevestigen dat. Dus ja het kan z'n voordelen hebben.

Je moet mijn moves eens zien als ik lam ben. Dan kan Ike meteen z'n biezen pakken...

Selma, je wordt negen van de tien keer lastig gevallen, is het werkelijk zo? In dat geval heb je denk ik reuze pech. Zo te lezen ga jij uit in hetzelfde soort tenten als mijn vriendenkring, waarin mijn vriendinnen wel eens, maar zeker niet zo vaak als jij schetst, worden lastiggevallen. Of stoor je je negen van de tien keer aan dronken mensen? Dat kan, maar is wat anders dan lastig gevallen worden.

Volgens mij lopen er nu ook twee discussies door elkaar, namelijk dronken mensen tijdens concerten en dronken mensen tijdens het uitgaan in het algemeen. Persoonlijk snap ik het nut niet van dronken zijn tijdens concerten. Misschien komt het door het soort concerten waar ik naar toe ga maar ik zie zelden tot nooit mensen die meer zijn dan een beetje aangeschoten. Wel zijn er een paar concerten compleet verpest door alcoholgebruik, maar dat was dan door de optredend artiest (die artiesten hè ).

Tijdens het uitgaan in het algemeen kom ik mensen tegen varierend tussen compleet nuchter en straalbezopen. Zowel bij de nuchtere als lamme types zitten mensen die zich weten te gedragen en asociale klootzakken. Je hebt ook dronken mensen die, of je ze nu zielig vindt of niet, wèl weten te te gedragen en je hebt ook mensen die compleet nuchter nog steeds handtastelijk kunnen zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:24 uur

geplaatst: vandaag om 04:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.