Muziek / MusicMeter Live! / Drinken tijdens optredens
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 11:44 uur
Er is al een topic over roken tijdens optredens. Dit kan knap irritant zijn. Maar mensen die té veel drinken bij concerten kunnen een dergelijk festijn voor anderen ook flink vergallen. Het lijkt bij sommige (openlucht) concerten wel mode om je maar zo veel mogelijk vol te laten lopen. Misschien wordt het tijd om hier ook eens na te denken over maatregelen.
Je gaat naar de kroeg om wat te drinken maar het hoofddoel van concertbezoek is uiteindelijk toch de muziek! Misschien via een registratiesysteem met de barcode van je ticket dat je een maximum aantal biertjes kan halen? Of alcohol verkoop helemaal verbieden bij concerten?
Weet iemand nog andere maatregelen of vinden jullie het eigenlijk wel best dat iemand zich klem zuipt bij een concert en het door zijn gedrag daarna verpest voor anderen?
Je gaat naar de kroeg om wat te drinken maar het hoofddoel van concertbezoek is uiteindelijk toch de muziek! Misschien via een registratiesysteem met de barcode van je ticket dat je een maximum aantal biertjes kan halen? Of alcohol verkoop helemaal verbieden bij concerten?
Weet iemand nog andere maatregelen of vinden jullie het eigenlijk wel best dat iemand zich klem zuipt bij een concert en het door zijn gedrag daarna verpest voor anderen?
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 11:49 uur
Misschien de topics samenvoegen met een andere titel.
Irritaties tijdens concerten.
Irritaties tijdens concerten.
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 12:31 uur
Verbieden hoeft voor mij niet, al zou ik er op een concert zelf geen probleem mee hebben.
Wat je kan doen is in de concertzaal zelf geen alcoholische dranken binnen laten (wel frisdranken) enkel in 't cafe of dergelijke plaats.
Wat je kan doen is in de concertzaal zelf geen alcoholische dranken binnen laten (wel frisdranken) enkel in 't cafe of dergelijke plaats.
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 13:09 uur
0
SelmaDuim
geplaatst: 6 augustus 2007, 13:20 uur
Er is niks zo irritant als dronken mannen die in je nek staan te hijgen. Voor mij is dat een reden om niet meer zo vaak uit te gaan. Als je steeds maar weer lastig gevallen moet worden door mensen die te zielig zijn om maat te houden, is de lol er snel af. Mensen die drugs (ja, alcohol is nog steeds een harddrugs ondanks dat het een geaccepteerde drugs is) nodig denken te hebben om het leuk te hebben zijn gewoon sneu.
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 13:20 uur
Tja, irritant gedrag door een teveel aan alcohol is natuurlijk vervelend, net zoals het door concerten heenlullen van sommige mensen. De vergelijking met roken gaat echter volledig mank, aangezien je met drinken geen directe lichamelijke schade aan anderen toebrengt.
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 13:48 uur
Ik ben zelf ook wel eens dronken of gebruik ook wel eens drugs, maar dat betekent nog niet dat ik dan andere mensen lastig val of irritant aanwezig ben (zijn alle mume's echt van die engeltjes?).
Dronken mensen kan je eventueel nog ontlopen, iets wat bij rook een stuk lastiger is.
Dronken mensen kan je eventueel nog ontlopen, iets wat bij rook een stuk lastiger is.
0
SelmaDuim
geplaatst: 6 augustus 2007, 14:00 uur
itchy schreef:
Ik ben zelf ook wel eens dronken of gebruik ook wel eens drugs, maar dat betekent nog niet dat ik dan andere mensen lastig val (zijn alle mume's echt van die engeltjes?)
Ik ben zelf ook wel eens dronken of gebruik ook wel eens drugs, maar dat betekent nog niet dat ik dan andere mensen lastig val (zijn alle mume's echt van die engeltjes?)
Of jij vervelend bent kan ik natuurlijk niet beoordelen, daar ben ik nooit bij geweest, dus dat ga ik ook niet doen. Maar als je iets te vaak oneerbare voorstellen hebt gehad, op de meest vieze manieren bent vastgepakt (om maar met bedekte termen te spreken) dan krijg je vanzelf wel een ongenuanceerde mening zoals ik.
Ik heb het dan nog niet eens over bands die hun optreden willen staken (The Frames in Het Paard dit jaar) wegens het gooien van glazen bier op het podium en aanverwante dingen. Dat zijn dingen waar iedereen wel eens mee te maken heeft gehad waarschijnlijk.
Ik ben zelf nog nooit dronken geweest (jawel u leest het goed), en ik kan niet zeggen dat ik ooit het gevoel heb gehad daar ook maar iets door gemist te hebben.
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 14:09 uur
SelmaDuim schreef:
Of jij vervelend bent kan ik natuurlijk niet beoordelen, daar ben ik nooit bij geweest, dus dat ga ik ook niet doen. Maar als je iets te vaak oneerbare voorstellen hebt gehad, op de meest vieze manieren bent vastgepakt (om maar met bedekte termen te spreken) dan krijg je vanzelf wel een ongenuanceerde mening zoals ik.
(quote)
Dat kan ik me ook heel goed voorstellen

SelmaDuim schreef:
Ik heb het dan nog niet eens over bands die hun optreden willen staken (The Frames in Het Paard dit jaar) wegens het gooien van glazen bier op het podium en aanverwante dingen. Dat zijn dingen waar iedereen wel eens mee te maken heeft gehad waarschijnlijk.
Dat is inderdaad zeer irritant, ik heb dit zelf ook wel eens meegemaakt maar dan door luidruchtige praters (Sophia in hetzelfde Paard, k*ttent)
Ik ben zelf nog nooit dronken geweest (jawel u leest het goed), en ik kan niet zeggen dat ik ooit het gevoel heb gehad daar ook maar iets door gemist te hebben.
Prima, lijkt me een weloverwogen keuze!
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 14:11 uur
SelmaDuim schreef:
(quote)
Ik heb redelijk wat concerten bijgewoond, maar het gooien van glazen naar artiesten heb ik nog nooit meegemaakt. Ze zullen ervast opgevraagd hebben.
Wat betreft de stelling : "drinken tijdens een concert". Absoluut. Zo niet, dan ben ik bij geen concert/optreden meer te bekennen.
Bezoekers die door toedoen van drank en/of drugs een zooitje ervan maken. De keihard uittrappen!!!!
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 14:16 uur
Snappy schreef:
Ik heb redelijk wat concerten bijgewoond, maar het gooien van glazen naar artiesten heb ik nog meegemaakt. Ze zullen ervast opgevraagd hebben.
(quote)
Ik heb redelijk wat concerten bijgewoond, maar het gooien van glazen naar artiesten heb ik nog meegemaakt. Ze zullen ervast opgevraagd hebben.
Ik ben zelf niet bij dat concert geweest, maar kennissen van mij wel en geloof mij, the Frames hadden daar ab-so-luut niet om gevraagd. Het ging hier puur om een groepje etters.
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 14:19 uur
itchy schreef:
Ik ben zelf niet bij dat concert geweest, maar kennissen van mij wel en geloof mij, the Frames hadden daar ab-so-luut niet om gevraagd. Het ging hier puur om een groepje etters.
(quote)
Dus die gasten er keihard uittrappen en buiten nog een paar rake klappen uitdelen!
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 14:59 uur
Mensen die harop lopen te kletsen bij een optreden (zoals bij The Frames in Tivoli laatst) zijn vreselijk irritant. Dat kun je niet los zien van alcoholgebruik, omdat alcohol dat geklets in de hand werkt.
Biergooien is iets anders waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb. Ik heb het vaak meegemaakt, bij bands als Jovink of Normaal, het is daar gewoon onderdeel van de cultuur geworden. Op de Zwarte Cross bijvoorbeeld, daar hangen overal borden met "Biiergooiers Losers" of "Bier: wel drinken niet gooien". Maar die sorteren geen effect. Ik laat me het plezier er niet door bederven, maar een beker pils in je nek is geen pretje. Helaas constateer ik dat het aantal biergooiers alleen maar toeneemt. Ik was laatst bij De Dijk in Wessem, waar Huub van der Lubbe op een gegeven moment zijn middelvinger naar het publiek opstak omdat er een beker bier op het podium werd gegooid. Dit jaar viel het me op Rock Werchter ook op dat er steeds meer met bier wordt gegooid. Waarom? Als je geen bier lust, koop het dan ook niet.
Met de stelling alcohol bij concerten te verbieden ben ik het oneens. Ik lust zelf een aardig potje bier, maar ik weet hoe ver ik ermee moet gaan. Bij concerten wil ik sowieso niet dronken voor het podium staan, ik kom voor de muziek. Helaas zijn er altijd mensen die zichzelf niet in de hand hebben, maar moet mij dan als goedwillende bierdrinker het pilsje ontzegd worden?
Biergooien is iets anders waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb. Ik heb het vaak meegemaakt, bij bands als Jovink of Normaal, het is daar gewoon onderdeel van de cultuur geworden. Op de Zwarte Cross bijvoorbeeld, daar hangen overal borden met "Biiergooiers Losers" of "Bier: wel drinken niet gooien". Maar die sorteren geen effect. Ik laat me het plezier er niet door bederven, maar een beker pils in je nek is geen pretje. Helaas constateer ik dat het aantal biergooiers alleen maar toeneemt. Ik was laatst bij De Dijk in Wessem, waar Huub van der Lubbe op een gegeven moment zijn middelvinger naar het publiek opstak omdat er een beker bier op het podium werd gegooid. Dit jaar viel het me op Rock Werchter ook op dat er steeds meer met bier wordt gegooid. Waarom? Als je geen bier lust, koop het dan ook niet.
Met de stelling alcohol bij concerten te verbieden ben ik het oneens. Ik lust zelf een aardig potje bier, maar ik weet hoe ver ik ermee moet gaan. Bij concerten wil ik sowieso niet dronken voor het podium staan, ik kom voor de muziek. Helaas zijn er altijd mensen die zichzelf niet in de hand hebben, maar moet mij dan als goedwillende bierdrinker het pilsje ontzegd worden?
0
geplaatst: 6 augustus 2007, 14:59 uur
Snappy schreef:
Dus die gasten er keihard uittrappen en buiten nog een paar rake klappen uitdelen!
(quote)
Ja, dan houden ze wel op...

0
geplaatst: 6 augustus 2007, 16:36 uur
Ik drink zelf bijna nooit, en al zeker niet tijdens optredens. Dat mensen betalen om een optreden te zien en er zich dan niets meer van herinneren omdat ze dronken zijn, hun probleem, maar ik haat het wanneer ze andere mensen of de artiesten irriteren (door bijvoorbeeld plots vanalles te gaan roepen midden in het optreden).
Op Dour heb ik wel een keer of vijf een halfvol bierbekertje tegen mijn kleren gehad, maar dat vind ik nog niet zo heel erg. Vuil ben je toch hoe dan ook
Om nu drinken te gaan verbieden, ik zou het persoonlijk niet erg vinden, maar volgens mij kan zo een verbod er haast onmogelijk komen
Op Dour heb ik wel een keer of vijf een halfvol bierbekertje tegen mijn kleren gehad, maar dat vind ik nog niet zo heel erg. Vuil ben je toch hoe dan ook

Om nu drinken te gaan verbieden, ik zou het persoonlijk niet erg vinden, maar volgens mij kan zo een verbod er haast onmogelijk komen

0
geplaatst: 6 augustus 2007, 17:06 uur
Een volledig verbod gaat misschien erg ver, maar een bepaalde manier om overmatig alcohol gebruik tijdens concerten te voorkomen lijkt me best een optie.
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 15:00 uur
Jeeeeesus, kerels what's next?? Hollanders hier niet toelaten op Belgische concerten, want jullie lullen over het algemeen toch ook veel meer tijdens concerten (enkel in Amerika zijn ze nog straffer, daar staan ze gewoon te GSM'en). Geen bier op concerten, haha, ongelooflijk. Organisatoren zullen lachen. Zoals al die mensen die klagen over het overmatig drankgebruik op bijvoorbeeld Werchter. Wel zonder die mensen aan den toog, geen volk, geen inkomsten en ook geen groepen meer. Geen bier op concerten, het begrip rock 'n roll is ver te zoeken op MuMe...
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 15:14 uur
OK dus jij bent dus kennelijk zo'n zuiplap die alleen naar concerten gaat om te paffen, te snuiven, veel te zuipen, mensen half aan te randen etc. en alles te doen wat kennelijk 'rock 'n roll is'. Gefeliciteerd man !
Ik ben overigens niet zo lang geleden bij een concert in Brussel geweest (Koning Boudewijn Stadion) en heb zelden een beroerdere organisatie meegemaakt als daar. 8 plees voor 15.000 man ???? Is dat ook Rock 'n Roll?
Ik ben overigens niet zo lang geleden bij een concert in Brussel geweest (Koning Boudewijn Stadion) en heb zelden een beroerdere organisatie meegemaakt als daar. 8 plees voor 15.000 man ???? Is dat ook Rock 'n Roll?
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 15:19 uur
Als je je loopt te ergeren aan mensen die gewoon gezellig uitgaan en daar wat alcohol of een snuifje bij gebruiken kun je wat mij betreft beter thuis blijven. Alcohol is namelijk inherent verbonden aan uitgaan, en dat is maar goed ook, anders wordt het een dooie boel! Mensen die daarentegen zo zat zijn dat ze iedereen en alles lopen om te duwen of te schreeuwen, dat is vervelend, ook tijdens een concert. Maar helaas zul je die mensen altijd blijven hebben. Eigenlijk even irritant als een intolerante mongool die de hele tijd "sjjjtt" tegen je loopt te zeggen omdat hij in alle rust van een keihard industrial concert wil genieten
Ga dan thuis op de bank met een ceedeetje zitten oetlul! Concerten zijn er om je uit te leven en daar hoort af en toe een leuke opmerking maken bij. We hoeven toch niet allemaal in klassieke orkestgangers te veranderen van de betuttelpolitie? Eikels..
Ga dan thuis op de bank met een ceedeetje zitten oetlul! Concerten zijn er om je uit te leven en daar hoort af en toe een leuke opmerking maken bij. We hoeven toch niet allemaal in klassieke orkestgangers te veranderen van de betuttelpolitie? Eikels..
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 15:21 uur
Running On Empty schreef:
OK dus jij bent dus kennelijk zo'n zuiplap die alleen naar concerten gaat om te paffen, te snuiven, veel te zuipen, mensen half aan te randen etc. en alles te doen wat kennelijk 'rock 'n roll is'. Gefeliciteerd man !
Ik bespeur enige frustratie bij je. De mens zoals jij die in je bovenste deel van je post beschrijft ben ik nog nooit tegengekomen bij een concert. Ligt het niet voor een deel aan je te lange tenen?
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 15:36 uur
Premonition schreef:
Na bovenstaande discussie ben ik hard aan een borrel toe
Na bovenstaande discussie ben ik hard aan een borrel toe
Schenk mij er ook één in!

0
geplaatst: 7 augustus 2007, 16:17 uur
orbit schreef:
Mensen die daarentegen zo zat zijn dat ze iedereen en alles lopen om te duwen of te schreeuwen, dat is vervelend, ook tijdens een concert. Maar helaas zul je die mensen altijd blijven hebben.
Mensen die daarentegen zo zat zijn dat ze iedereen en alles lopen om te duwen of te schreeuwen, dat is vervelend, ook tijdens een concert. Maar helaas zul je die mensen altijd blijven hebben.
En daar gaat het mij dus om en niets anders !!
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 16:19 uur
Cygnus schreef:
Ik bespeur enige frustratie bij je. De mens zoals jij die in je bovenste deel van je post beschrijft ben ik nog nooit tegengekomen bij een concert. Ligt het niet voor een deel aan je te lange tenen?
Nee dat stadium ben ik al lang voorbij. Ik weet zelf donders goed waarvoor ik naar een concert ga en laat dat nooit door anderen vergallen ! Dergelijke gasten kom je echter wel degelijk tegen.
Proost !
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 16:31 uur
Maar dat is toch geen reden om alcohol maar helemaal te verbieden? Dat zou me wat moois worden.(quote)
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 16:37 uur
Zijn er ook wel eens momenten dat je je niet ergert aan iets?
Proost!
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 18:40 uur
L_T_B schreef:
(quote)
Het woord ergeren heb ik nooit gebruikt. Ik probeer alleen een discussie op gang te brengen over buitengewoon asociaal gedrag van sommige mensen tijdens popconcerten en dat is aardig gelukt moet ik zeggen. Ik erger me zelden of nooit moet ik zeggen en verbaas mij hooguit over dingen die gebeuren.
0
geplaatst: 7 augustus 2007, 18:45 uur
Fantastische reply, heb je mijn post wel gelezen?? Te diep in het glas gekeken??
En ik heb het niet over verschil in organisatie, ik zeg gewoon dat Nederlanders niet zwijgen op een concert wanneer ze dat wel zouden moeten doen. En daarbij, Genesis is zowieso niet rock 'n roll (kon het niet laten) !!
Och een topic beginnen over alcohol verbieden op optredens is hetzelfde als een topic beginnen over voetbal en zeggen dat alle supporters moeten zwijgen, want het zijn altijd die kerels die beginnen te vechten. Get it?!
* denotes required fields.