MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Drinken tijdens optredens

zoeken in:
Die artiesten inderdaad. Ik noem een Amy Winehouse

Maar dat laatste wat je zegt itch is wel erg belangrijk en helemaal waar!

HiLL schreef:
Die artiesten inderdaad. Ik noem een Amy Winehouse

Die heeft om te beginnen haar naam al niet mee...

JonnieBrasco
Running On Empty schreef:
Even serieus: drank associeren met bepaalde muziek zit wat mij betreft toch vooral tussen de oren (Misschien alleen bij Normaal concerten) maar misschien zie ik het wel verkeerd.

Je hebt niet goed gelezen wat ik typte. Ik had het niet over drank, maar over het soort publiek en drankoverlast.

JonnieBrasco schreef:
(quote)

Je hebt niet goed gelezen wat ik typte. Ik had het niet over drank, maar over het soort publiek en drankoverlast.

Sorry maar ook drankoverlast en een bepaald type muziek kan ik niet met elkaar associeren. Ik vind het echt dom gelul. Werkelijk onzin.

HiLL schreef:
Ach Selma ik vind dat je ook behoorlijk generaliseert. Ik kan me voorstellen dat mensen die dronken zijn, inclusief ikzelf niet altijd even leuk zijn. Of zoals jij het zegt: "Je haat ze" Je hebt ook mensen die gewoon aangeschoten zijn, ik kan je zeggen ik ken mensen die zouden het vaker moeten zijn. Gewoon na wat wijntjes/biertjes aangeschoten zijn, niet verder dan dat en ze zijn in ene een stuk losser. Praten makkelijker en worden minder onzeker. De zus van mijn een van mijn vrienden is daar een goed voorbeeld van. Komt ze eindelijk eens los van die vervelende vriend van d'r. En zelfs d'r ouders bevestigen dat. Dus ja het kan z'n voordelen hebben.

Je moet mijn moves eens zien als ik lam ben. Dan kan Ike meteen z'n biezen pakken...

Ik denk dat Selma duidelijk aangeeft dat stomdronken mensen gewoon erg vervelend zijn in het algemeen en als iemand in een hoek in zijn eigen kots in slaap valt en anderen met rust laat heb ik er ook geen probleem mee. Ik heb genoeg vervelende mensen meegemaakt tijdens concerten (in disco's kom ik niet) die gewoon te veel op hadden die met name voor hun directe omgeving erg vervelend waren.

Het lijkt mij dat de discussie in dit topic een beetje te breed wordt. Drinken tijdens concerten moet uiteraard kunnen maar uiteindelijk kom je voor de muziek en ook de gezelligheid en zoals iemand al opmerkte is het bier daar vaak niet eens te zuipen.

En wat dat laatste betreft m.b.t. Ike. Knap joh. Grote vent !

JonnieBrasco
SelmaDuim schreef:
En wie beperkt nu wie? Is het dat degene die de drinker een beperking wil opleggen omdat deze lastig is, of is het de drinker die ander 'wegjaagd'/ lastigvalt door zijn gedrag degene die beperkt? De een wordt belemmerd in de leuke/normale bezigheden en de ander wordt beperkt in het gebruiken van drugs.

Dit vind ik wel goed gezegd, overigens dapper hoe je je mening hier in je eenmanslegertje ventileert. Wel vind ik dat je respect moet houden voor de drinkende concertganger in zijn algemeen. Misschien win je in deze discussie dan ook wat respect terug als niet-drinker en misschien vinden de drinkers het dan ook eens waard om vanuit de beleving van de niet-drinker te kijken.
Overigens ben ik het met helemaal met je eens. Helaas kunnen (te) veel vrienden en familie van mij het niet gezellig maken zonder drank, ik zie het als een groot gemis dat ze het plezier niet uit hunzelf, uit het groepje waarmee je uitgaat, of uit de optredende artiest kunnen halen. Zonder drank blijkt dat niet mogelijk. Ik heb twee broers die steevast bier drinken tijdens een concert, ik zou zo graag eens willen zien hoe ze nuchter een concert beleven. Hetzelfde geldt voor hun dagelijkse leven, er is bijna alleen maar te genieten en plezier mogelijk als er bier bij is, zonde toch?

Ik denk dat HiLL dat toch niet helemaal serieus bedoelde Running On Empty
Ik ben op sommige concerten wel eens zat geweest, zeker tijdens festivals.. ten eerste ben ik dan beslist niet de enige, dus merk ik ook niet dat mensen zich eraan storen, ten tweede kun je echt veel lol hebben als je zat bent, voornamelijk met elkaar. Ik ga zeker geen "nuchtere" mensen pesten ofzoiets, en ik kan me daar ook niets bij voorstellen. Ik houd me bezig met mijn vrienden en die houden zich met elkaar bezig.. ik herken dus niets van die hele tirade tegen dronken lui. Het lijkt alsof jullie hetzij de verkeerde mensen aantrekken ofwel je extreem aan allerlei gedragingen ergeren. Je kan in de auto je ook iedere dag groen en geel ergeren aan asociaal verkeergedrag (iets wat veel vaker voorkomt), of je zet een lekker ceedeetje op en let niet zo op bumperklevers, afsnijders of een file.. het is maar hoe je in je vel zit volgens mij.

JonnieBrasco
(quote)

Sorry maar ook drankoverlast en een bepaald type muziek kan ik niet met elkaar associeren. Ik vind het echt dom gelul. Werkelijk onzin.

Er zijn toch al genoeg voorbeelden gegeven. Normaal en Jovink spannen de kroon. Motorhead/Metallica is ook duidelijk. Bij typische (sex, drugs en) rock 'n roll acts komt drankoverlast kijken, daar voel je je nuchter niet op je gemak, nu is dat ook niet mijn muziekgenre meer. Afgelopen zomer ging ik nog naar een concert van de Golden Earring, in een grote tent van een plattelandsdorpje, het festivalletje heette "Oerrock". Vroeger vond ik het wel een goede band, maar wist eigenlijk van te voren welk publiek het zou aantrekken, mensen van het platteland waarvan velen zich graag helemaal volgoten en zich verre van zelfbewust gedragen. Met alle respect voor hun keuze om dat te doen. Maar ook als je naar een concert van een grote commerciele act gaat, zoals ik naar Radiohead in HMH ging een poosje terug, daar komt zoveel verschillend publiek op af, waaronder overmatig drankgebruikers waar je je aan kunt storen. Als je in de massa staat en moeilijk een stap opzij kunt doen, maar mensen in je buurt wel voortdurend loze kreten uit hun longen staan te schreeuwen, tja, zonder teveel bier hadden zij (en ook ik) vast meer genoten van dat concert. Gelukkig leren we op deze site verder kijken dan grote acts, en heb ik zelf bijv. shoegaze, ambient rock en post-rock leren kennen. Ik kom dan automatisch bij optredens in Vera in Groningen terecht, op de zaterdagavond in de kelderbar bijvoorbeeld. Er wordt drank en drugs genuttigd, maar er is geen enkele vorm van overlast omdat het liefhebbers zijn die er op afkomen. Dronken of nuchter, het publiek is veel meer hetzelfde slag, er is altijd een bepaalde saamhorigheid waarin iedereen elkaar respecteert en accepteert, in tegenstelling tot als je naar een groot concert van Radiohead, Metallica of Genesis gaat. Daar is naar mijn beleving meer verschillend publiek, minder saamhorigheid, minder sociale controle. Wat hier dom gelul aan is mag je me uitleggen.

SelmaDuim schreef:

En wie beperkt nu wie? Is het dat degene die de drinker een beperking wil opleggen omdat deze lastig is, of is het de drinker die ander 'wegjaagd'/ lastigvalt door zijn gedrag degene die beperkt? De een wordt belemmerd in de leuke/normale bezigheden en de ander wordt beperkt in het gebruiken van drugs.

Goed gezegd. Dit is iets wat veel mensen zich niet lijken te beseffen.

JonnieBrasco schreef:
(quote)

Afgelopen zomer ging ik nog naar een concert van de Golden Earring, in een grote tent van een plattelandsdorpje, het festivalletje heette "Oerrock".

..................................

Ik kom dan automatisch bij optredens in Vera in Groningen terecht, op de zaterdagavond in de kelderbar bijvoorbeeld. Er wordt drank en drugs genuttigd, maar er is geen enkele vorm van overlast omdat het liefhebbers zijn die er op afkomen. Dronken of nuchter, het publiek is veel meer hetzelfde slag, er is altijd een bepaalde saamhorigheid waarin iedereen elkaar respecteert en accepteert, .

De voorbeelden die je geeft hebben duidelijk te maken dat er een associatie is tussen drank en het soort publiek ! Dat staat los van het soort muziek wat mij betreft.

T.O. schreef:
(quote)

Goed gezegd. Dit is iets wat veel mensen zich niet lijken te beseffen.

Dat beseffen de drinkers (om ze zo maar even te noemen ) hier in dit topic wel degelijk, maar de anti-drinkers (met name Selma) beseffen niet dat er ook mensen zijn die drinken zonder andere mensen lastig te vallen. En dan heb ik het over het overgrote deel van de concertgangers die een pilsje tijdens een concert drinken.

Kos
Inderdaad. En de openingspost begint al gelijk over verbieden van drank bijvoorbeeld en dat slaat natuurlijk nergens op.

En je kunt net zo goed topics openen over: Wat vind je van mensen die tijdens concerten teveel eten zodat ze gaan kotsen of teveel dansen zodat ze duizelig worden en tegen je aanvallen of teveel kleren aantrekken zodat ze tegen je aan gaan zweten etc.

Te is nooit oke, maar dat is geen reden om iets maar te gaan verbieden of er enorm over te gaan zitten zaniken. Er zijn nu eenmaal overal en altijd mensen die geen maat kunnen houden, dat heb je nu eenmaal op plekken waar mensen komen, het zijn geen robots.

SelmaDuim
Cygnus schreef:
(quote)

Dat beseffen de drinkers (om ze zo maar even te noemen ) hier in dit topic wel degelijk, maar de anti-drinkers (met name Selma) beseffen niet dat er ook mensen zijn die drinken zonder andere mensen lastig te vallen. En dan heb ik het over het overgrote deel van de concertgangers die een pilsje tijdens een concert drinken.

Nogmaals voor de duidelijkheid (ik heb het al meerdere malen gezegd): Ik heb niks tegen mensen die drinken, een biertje moet kunnen, maar ik maak een punt van mensen die veel te veel drinken en zich lam zuipen. Er is nogal een verschil tussen drinken en dronken zijn. Iedereen moet natuurlijk doen waar die zin in heeft, maar graag wel zonder mij, en dat lijkt niet zo makkelijk te zijn.

Ik weet dat ik me wat ongenuanceerd uitdruk, maar met slappe argumenten als 'ik vind het gewoon niet leuk' heb je niet echt een discussie toch? Nu ik me zwart/wit uitdruk (want Itchy 's nuancering klopt natuurlijk ook) heb ik tenminste reacties.

Verder kan ik me wel goed vinden in de posts van JonnieBrasco. Vooral waar hij zegt het jammer te vinden dat mensen het niet meer leuk lijken te kunnen hebben zonder drank.

En HiLL: hoe goed je moves ook zullen zijn, je maakt toch geen schijn van kans.

SelmaDuim
itchy schreef:
(quote)

Die heeft om te beginnen haar naam al niet mee...

Dat heb ik ook niet. Mijn achternaam is ook gerelateerd aan drank.

SelmaDuim schreef:
(quote)

Dat heb ik ook niet. Mijn achternaam is ook gerelateerd aan drank.
Ik zit nog te denken hoe je "Duim" kan associeren met drank.

Kos schreef:
Inderdaad. En de openingspost begint al gelijk over verbieden van drank bijvoorbeeld en dat slaat natuurlijk nergens op.

Ja anders komt de discussie natuurlijk nooit los. Het heeft duidelijk effect gehad gezien alle reacties.

SelmaDuim schreef:

Ik weet dat ik me wat ongenuanceerd uitdruk, maar met slappe argumenten als 'ik vind het gewoon niet leuk' heb je niet echt een discussie toch? Nu ik me zwart/wit uitdruk (want Itchy 's nuancering klopt natuurlijk ook) heb ik tenminste reacties.

Ja anders komt de discussie natuurlijk nooit los. Het heeft duidelijk effect gehad gezien alle reacties.

Juist. Als ROE had gesteld dat hij mogelijk overweegt het standpunt in te nemen dat het drankgebruik bij concerten en festivals eventueel beperkt zou moeten worden had je hier niet zo'n discussie gehad. Soms zijn we hier op MuMe te lief...

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Ik zit nog te denken hoe je "Duim" kan associeren met drank.

Duimelsch Bier !

Er is nogal een verschil tussen drinken en dronken zijn.

En er is ook een enorm verschil tussen dronken zijn en je lam zuipen.

Zeker. Zo ben ik regelmatig dronken, maar lam is me pas 1 keer overkomen. Dat kwam door wat onhandige mixen en sterke drankjes, dus dat overkomt me ook niet meer.

Voor de rest snap ik niets van de bewering dat iemand 9 van de 10 keer lastig wordt gevallen. Als het echt zo is, dan vind ik dat oprecht klote voor je, maar ik geloof het eerlijk gezegd gewoon niet. Als ik uitga met vrienden en vriendinnen worden die vriendinnen eigenlijk nooit lastig gevallen. Ja natuurlijk, soms zit er wel eens een idioot aan de bar die iets vulgairs roept, maar dat kun je toch gewoon negeren? Ik heb nog nooit verhalen gehoord van meisjes die in hun kruis betast worden en dergelijke.

Dat ik irritant kan zijn als ik dronken ben wil ik overigens wel geloven, maar net als orbit houd ik me tijdens het uitgaan nooit zo heel erg bezig met andere mensen, maar meer met mijn vrienden. Dus zoveel overlast kan ik nooit veroorzaken. Heb overigens ook nooit echt ruzie gehad tijdens het uitgaan, dus dat zegt misschien ook al wel meer dan genoeg.

Vroeger kon ik nog wel eens provocerend zijn als ik dronken was, maar dat ben ik eigenlijk nooit meer. En provocerend was ik tegen mensen die in mijn ogen asociaal deden of dom deden, niet zozeer tegen onschuldige nietsvermoedende voorbijgangers. Nogmaals, daar begrijp ik echt geen klote van, tenzij je echt met psychopaten te maken hebt en statistisch gezien zijn die toch echt dunner gezaaid dan je denkt.. dus ik kom terug op mijn eerdere opmerking: gaat Selma soms uit in het Pieter Baan Centrum?

Selma heeft een aantal posts terug al uitgelegd dat "negen van de tien keer" zwart/wit en ongenuanceerd was uitgedrukt om discussie op gang te brengen.

Oh sorry, daar heb ik dan overheen gelezen.

Dan vind ik dat een flauwe manier van discussieren. Houd je aan de feiten, want dat zijn nu eenmaal de dingen waar je een mening op baseert, niet op verzonnen statements.

Running on Empty graveerde het volgende in mijn beeldscherm:
Ik denk dat Selma duidelijk aangeeft dat stomdronken mensen gewoon erg vervelend zijn in het algemeen en als iemand in een hoek in zijn eigen kots in slaap valt en anderen met rust laat heb ik er ook geen probleem mee. Ik heb genoeg vervelende mensen meegemaakt tijdens concerten (in disco's kom ik niet) die gewoon te veel op hadden die met name voor hun directe omgeving erg vervelend waren.

Ja dat vind zij. Prima overigens, maar nogal ongenuanceerd, maar goed ze gaf dat al zelf aan.

En wat dat laatste betreft m.b.t. Ike. Knap joh. Grote vent !

Hier ook echt serieus op in gaan...

SelmaDuim
gemaster schreef:
Oh sorry, daar heb ik dan overheen gelezen.

Dan vind ik dat een flauwe manier van discussieren. Houd je aan de feiten, want dat zijn nu eenmaal de dingen waar je een mening op baseert, niet op verzonnen statements.

Feit blijft dat de keren dat ik fysiek ben lastig gevallen lang niet meer op 2 handen te tellen zijn, maar in 14 jaar uitgaan heb ik vanzelfsprekend ook hele leuke dingen meegemaakt.

Eigenlijk was het helemaal niet mijn intentie nog verder in te gaan op dit topic na mijn posts op de eerste pagina, totdat ik gisteren dit topic opende en ik bijna alleen maar lompe en domme reacties tegenkwam van mensen die niet eens de moeite wilden nemen om te proberen te begrijpen wat iemand daadwerkelijk zegt en waarom iemand dat zegt. De topicopener wilde een dialoog opstarten over hoe om te gaan met drankmisbruik tijdens concerten..... Een dialoog dus en geen doelloos geschreeuw. Als je geen dialoog aan wilt gaan kun je beter niet reageren. Na het lezen van dergelijke posts wilde ik op een vergelijkbare manier mijn punt maken en heb ik het meest lompe (helaas wel waargebeurde) voorbeeld genomen en deze met weinig bedekte termen hier ten toon weten te spreiden. Als er hier geen ruimte is voor een constructieve discussie en het uitwisselen van standpunten dan kon ik ook wel wat gaan schreeuwen, vond ik. Jullie vonden mijn houding star, dat was hij ook, maar hopelijk heb ik wel een spiegel voor kunnen houden hiermee, want dat was mijn bedoeling. Een beetje meer zelfkritiek zou veel mensen hier niet misstaan.

Ik verbaas me er overigens wel over dat er zoveel mensen op mume zijn die zich aangesproken voelen als ik het over vervelende dronken boeren heb. Wel een naar zelfbeeld lijkt me, ik begin me wel een beetje zorgen te maken hoor.

Maargoed, dit meiske wilde even haar punt maken. Nu is het tijd voor een lekker sapje..... PROOST!

SelmaDuim schreef:
Een dialoog dus en geen doelloos geschreeuw.

Dan moet je dat zelf ook niet doen...

SelmaDuim
Cygnus schreef:
(quote)

Dan moet je dat zelf ook niet doen...

Ik leg net uit waarom ik dat deed.

SelmaDuim schreef:
(quote)

Ik leg net uit waarom ik dat deed.

Ja dat klopt, en ik vind het juist goed omdat er daarmee eens een pittige discussie op gang komt, en dat ontbreekt er op deze site maar al te vaak aan. Maar als je zelf je ervaringen gaat overdrijven en je standpunten zo scherp opstelt, moet je niet gaan piepen als je daar wat tegenstand over krijgt.

SelmaDuim
Cygnus schreef:
(quote)

Ja dat klopt, en ik vind het juist goed omdat er daarmee eens een pittige discussie op gang komt, en dat ontbreekt er op deze site maar al te vaak aan. Maar als je zelf je ervaringen gaat overdrijven en je standpunten zo scherp opstelt, moet je niet gaan piepen als je daar wat tegenstand over krijgt.

Dat doe ik niet. Ik heb alleen nog totaal geen reactie gekregen op de werkelijke inhoud van hetgeen ik geschreven heb. Ik heb me gisteren nog opengesteld voor de mensen die het wel leuk vinden om dronken te worden en ze gevraagd me te overtuigen, weer geen reactie. Ik krijg alleen maar te horen dat wat ik zeg niet waar is, terwijl dat wel zo is, over de situatie heb ik geen woord gelogen (heb zelfs nog delen weggelaten), ik heb zoals gezegd het alleen met zo lomp mogelijke bewoordingen gebracht vanwege het lompe onbegrip wat hier heerst.

Lompe boerin, die selma

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.