menu

Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!

zoeken in:
Big daddy kane in paradiso. .
Maar wel erg kort. het optreden duurde 30 minuten en toen was hij weg zonder het publiek te bedanken. ik heb nog een uur gewacht op de toegift. maar die kwam niet meer. De rest van de avond werd opgeleukt door een DJ.

Zo! En wat was je kwijt?

15 euro aan het kaartje. 20 euro aan drankjes.
De kater kwam later! auw!

Kos
mikey schreef:

Big daddy kane in paradiso. .
Maar wel erg kort. het optreden duurde 30 minuten en toen was hij weg zonder het publiek te bedanken. ik heb nog een uur gewacht op de toegift. maar die kwam niet meer. De rest van de avond werd opgeleukt door een DJ.
Boeien, 30 minuten Big dady kane is wel vet natuurlijk .

Zita Swoon in Paradiso.....tam begin van het concert, maar het werd maar beter en beter....eindconclusie top!

Sietse
bonothecat schreef:

Zita Swoon in Paradiso.....tam begin van het concert, maar het werd maar beter en beter....eindconclusie top!

Huisgenoot van mij ook heen geweest.

Sietse schreef:
(quote)

Huisgenoot van mij ook heen geweest.

Woonde jij niet in Uilenstede? Ik ben met iemand geweest die daar woont

Sietse
inderdaad...ben je toevallig met Arno geweest dan? (je weet het nooit heh)

Nee....het was Arno niet......of hij moet onder een schuilnaam zijn meegeweest!

gisteren in AB in Brussel: Willy De Ville
Magnifiek, subliem
De man is als goede wijn: met het jaar beter
Ieder concert is weer anders: dit keer met soms opzwepende, soms zeer intieme latino afgewisseld met steengoeie, vette blues
Ook de covers die ie deed, klonken weer net alsof ze speciaal voor hem geschreven waren

Afgelopen weekend naar een geweldig (maar helaas kortdurend optreden) van de 80-jarige grootheid Bo Diddley geweest.
Hij zat constant te pielen met zijn geluidsknopjes (voor zijn gitaar) en na twee nummers kwam hij erachter dat zijn kapadaster nog niet goed zat.
Met zijn wereldvreemde gitaartje sloeg hij een simpel deuntje maar zijn stem was geweldig!
Hij was alleen een beetje ziek waardoor er een ingelaste pauze kwam.
Na de pauze heeft hij het nog even geprobeert maar na een dik uur ging hij bijna kotsend maar toch nog het publiek bedankend van het podium.
Als een beginnend bandje al deze dingen zou doen was de kans groot dat ze waren uitgefloten.
Maar in het hele publiek was geen wanklank te horen en iedereen vond het blijkbaar al prachtig de beste man in actie te zien.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img250.echo.cx/img250/8171/bodiddley33ml.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

(eer)gisteren gezien, Queen en Paul Rodgers in Ahoy.

Geen Robbie Williams of George Michael, maar Paul Rodgers.
Veel is er over gezegd en geschreven. Dinsdag was ik getuige van het resultaat. Samen met 1000den anderen, de meesten in een nieuw of een nostalgisch Queen t-shirt. Geen Paul Rodgers shirts.
Nee, het moest een Queen-show worden.

Brian May en Roger Taylor zijn slim. Ze hebben een show in elkaar gezet, om de fans nog 1 keer een avondje te laten dromen. Maar zelf komen ze nu veel meer op de voorgrond en voor Paul blijft het toch interessant genoeg.
Zijn eigen songs ( "all right now" was tussen het Queen repertoire 1 van de hoogtepunten ) en de stevigere Queen nummers klonken goed . Met nummers als "crazy little thing" en "a kind of magic" was het vocaal wat minder.
Roger drumt er op los en zingt, Brian speelt nog meer solo en zingt, maar ze laten vooral het publiek zingen ( en klappen).
Een geweldige zet was " Bohemian R", met Freddy op het grote scherm. Menig traantje werd weggepoetst.

Ik heb genoten en velen met mij. Een avond met het maximaal haalbare.
God save the Queen.
Freddy op het scherm, Roger en Brian in de zaal: .....Goodbye everybody, i`ve got to go.....

Neils children, the chalets, the editors en thirteen senses @ london calling.....

Gisteren gezien.. Ozark Henry en Vertigo (onbekend bandje, best leuk ) op koninginnenach.

Ozark Henry kende ik nog amper, had hier al wel wat over gelezen, en vond hem echt fantastisch. Ik ga snel achter z'n cd's aan

Zeker doen Ozark Henry is een van onze beste artiesten!

Dat heb ik gisteren zeker gemerkt. Althans, live is hij in ieder geval fantastisch

no xqqq schreef:
(eer)gisteren gezien, Queen en Paul Rodgers in Ahoy.

Brian May en Roger Taylor zijn slim.

En hoe zit dat nou met John Deacon?

John heeft nog meegedaan aan de Tribute.
Ik denk dat hij daarna is gestopt, onder het motto ... geen Queen meer zonder Freddie ...
Volgens mij was hij destijds al geen fan van maanden lang touren.

Gentleman in de tivoli

feest ten top, reggae waar ik dan ook echt 1,5 uur met een grote glimlach van heb staan genieten.
zelden zo los kunnen gaan tijdens een concert.

nog 2 kansen

Wo, 18/05/05
21.00 uur GENTLEMAN Nighttown Grote Zaal

Do, 19/05/05
21.30 uur GENTLEMAN Melkweg The Max

Molotov in de melkweg....afgelopen vrijdag al.....feestje voor spaanstaligen. Voelde me totaal buitenstaander. Muziek is ook niet mijn ding, maar ja je komt wel eens ergens min of meer per ongeluk terecht.

Sietse
niet gisteren maar wel vandaag, Cristina Branco, geheel gratis ende voor niks. Op de VU, als afsluiter van het feest voor het 125 jarige bestaan van de VU.

Het was op zich wel heel mooi, maar mevrouw moet wel aan haar stage act werken, want stil staan is ook zoiets. Daarnaast waaide het hard en was het buiten dus soms waaide het geluid weg

dix
In Muziek > MusicMeter Live! > Bij welk concert kom je zojuist vandaan ?:

Een topic voor direct verslag ...

Zojuist bij Cesaria Evora geweest, in de Rabo-zaal te Amsterdam. De Rabo-zaal is een nieuwe, derde zaal die vanuit de Melkweg toegangkelijk is. Gigantische zaal ... en mooi.

Ik had m'n moeder op een avondje uit getrakteerd, en dat werd Cesaria Evora (bejaarden onder elkaar). Leuk gemengd publiek, veel Libellevrouwen die hun cursus Salsa dansen in de praktijk brachten, wat verliefde stelletjes, een enkele verdwaalde Kaap-Verdiaan en tenslotte een hoop cultureel correcten. En ik dus met m'n moeder.

Cesaria Evora is wat je noemt een monument. Ze beweegt weinig, maar brengt een presence mee waar je U tegen zegt. En voor een 75-jarige heeft ze een onberispelijke stem. D'r band speelde lekker soepel en beheerst, en m'n moeder kwam ook goed los.
Geslaagde avond.

dix
Iemand bij Fleet Foxes geweest ?
Wellicht aardig om een kort verslag hier achter te laten. Een topic met van dag tot dag concertrecensies zou best een aanwinst kunnen blijken op mume.

Vind ik ook. Ben ook nog opvallend weinig recensies over het Fleet Foxes concert tegen gekomen op MuMe.

Ik kom net van het concert des levens maar ik kreeg geen program

Ik kom net terug van Kings of Leon en op voorhand vroeg ik me eigenlijk af waarom ik er ook weer es naar toe ging. Leuke band, leuke nummers.. dat wel, maar verder hmmz..
Allereerst de parkeerkosten bij Ahoy.. 10 euro, stelletje oplichters. En zoals het te verwachten viel was het in Ahoy bloedheet, misschien dat de band daarom in het begin wat mat speelden. Ik vond de energie er niet echt van af spatten, ondanks dat het niet energiek was speelden ze live zeker wel strak. Dat maakte een hoop goed en na een paar nummers zat ik er ook lekker in. Sex on fire was toch wel het hoogtepunt. Bij de eerste klanken klapte Ahoy flink uit elkaar en daarna zakte het voor een nummer of twee ook weer aardig in.
Maar waarom dit concert mij goed zal bijblijven en wat ook echt een absoluut dieptepunt was.. geen toegift. Volgens de geruchten kreeg de zanger (Caleb Flapdol) een plastic beker tegen zich aan toen hij van het podium afging, dus dan maar meteen ±9000 fans teleurstellen. Het publiek probeerde het nog wel, het duurde zeker een minuut of 10 voordat het gejoel, gefluit, gebedel ophield en iedereen had volgens mij een toegift verwacht. Wat een kleinzielig en kinderachtig ventje zeg. Al met al een lekker verhaal dus en ook een aardig kort concert. Denk dat ze net iets langer dan een uur gespeeld hebben. Knocked Up ook niet live gehoord.

Ook ik had vanavond geen toegift. Maar ja, Dale Watson had er (inclusief een half uur pauze) ook al een set van zo'n drie en half uur opzitten. Mijn concert was in Cafe Tielemans een bijna plaatselijke kroeg. En ook daar was het zinderend warm en dit inclusief de sigarettenrook (!) was niet mijn idee van een leuk avondje uit. De sfeer daarentegen was wel erg gemoedelijk en gezellig en Dale en zijn Lone Stars honky tonkte er flink op los. In het begin van zijn set waren het veelal rustige eigen nummers maar naar het einde toe ging het gas er af en toe flink op. De Johnny Cash covers "A Boy Named Sue" en "Folsom Prison Blues" en Waylon Jennings' "Good Ol' Boy's" (Dukes of Hazzard theme) zorgde voor bijzonder veel bijval van het toch wel talrijk aanwezige publiek.

Al met al een erg leuk concert met een retestrakke pedalsteel, maar na drie uurtjes heb ik het wel weer voor een tijdje gezien.

Het was hard, het was harig, het was the Mars Volta in Paradiso. De band was in bloedvorm en speelde zo'n twee uur, zonder toegift. De jams waren minder lang en extreem dan ze ooit waren. Helaas was het geluid wat minder en waren het orgel van Ikey Owens en de percussie (een vaas met een rokje!) behalve in een paar zachtere passages niet te horen. De heren hadden zichtbaar lol en dat sloeg over op het publiek, dat in de eerste helft nogal mat was (Nederland he) maar in de tweede helft goed meeging met de band. Frances the Mute en Amputechture werden (volgens mij) overgeslagen, en de setlist was evenredig verdeeld over de overige drie platen. Fijn concert, één van de betere die ik dit jaar zag.

Het was hard, het was zweterig, het was bikkel Trent Reznor met band (oftewel Nine Inch Nails) in de HMH. Ook zij speelde ongeveer 2 uur erg strak, waarbij de toegift zonder onderbreking werd gespeeld. Het geluid was nagenoeg perfect. Ik vond het publiek in den beginne ook erg tam (nederland ja), maar toen ik na een 3 kwartier samen met mn maat een weg baande naar de pit, leek het daar allemaal in 1 keer een stuk ''gezelliger''. Zeker bij het trio ''Wish - Survivalism - mr Self Destruct'' werd het een wilde bende waarbij ik door mn enkel ging, en nu, nu ik thuis bij zit te komen, de pijn pas echt begin te voelen. Maar het was het waard!
Helaas tot nu toe het enigste concert wat ik dit jaar heb meegemaakt, dus dan automatisch ook het beste.

Te moe om een heel verhaal af te steken. Lange set ja bij NIN. Uit de setlist zal blijken, dat er voor vrij onconventioneel materiaal is gekozen. Heel wat With Teeth, best wat Year Zero, zelfs wat Gosts meende ik en dus minder Downward. Mistte naar ik me herinner wel duidelijk een Closer, Heresy en had graag Starfuckers gehoord.
Weet trouwens niet hoe het er helemaal vooraan uitzag, stond beetje middenin, de pit besloeg maar enkele rijen, maar ik vond Head Like A Hole wel heel erg statisch.

Dan de afsluiter, In This Twilight, hoe vreemd kun je het hebben. Ik denk, nu gaat voor het laatst nog even de beuk erin, maar nee, daar waren de lichten. Apart, vreemd, toch enigszins intiem. Misschien had ik liever een beuker gehad, zodat ik opgefokt de zaal had kunnen verlaten.

Tsjah, dat opfokken laten we vervolgens aan de NS over. Om half 12 een trein nemen. Je aansluiting missen *ben via Utrecht echt in 10 mins thuis* en dan vervolgens in Utrecht een uur op de nachttrein moeten wachten.

Een langer verhaal dan ik verwachtte. Hmm wat chaotisch. Maar hoe laat is het ook alweer?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:49 uur

geplaatst: vandaag om 23:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.