menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!

zoeken in:
D-ark
Aparte setlist maar dat maakte het juist mooier. Veel fragile wat ze amper nog spelen en redelijk veel downward. Alleen the slip klinkt nog steeds wat te demoachtig, zelfs live.

De bassist+gitarist waren wat statisch maar daar had ik amper last van want spelen deden ze perfect. Drummer was een gigantische zweetwolk en trent die soms wat rust nam maar soms ook snoeihard knalden.

Maar goed geweldig optreden, zoutzakken publiek(gelukkig stond ik vooraan). Jammer dat het hun laatste is hier.

Het was mijn 4e keer NIN en na de eerste keer wel de beste, denk ik.

Even lukraak wat impressies neerknallen:

Inderdaad een aparte setlist. Best nog wel wat Downward Spiral, maar ook wel een paar opmerkelijke keuzes. Mr. Selfdestruct en Piggies had ik nog nooit live gehoord volgens mij. De *hits* werden over het algemeen wel achterwege gelaten. Concert in Paradiso in 2005 was zo'n beetje het tegenovergestelde: toen werd er op Survivalism na geen enkel nieuw materiaal gespeeld.

Hoogtepunt vond ik La Mer (ook al zo'n nummer dat ik nog niet eerder hoorde), dat mooi overging in The Frail en The Wretched. Tijdens het pianostuk dat steeds intenser werd stond ik echt aan de grond genageld.

De laatste albums (eigenlijk alles vanaf With Teeth) ken ik niet zo goed, dus bij de 'nieuwere' nummers was ik wat minder enthousiast.

Drummer heb ik trouwens amper gezien (ik stond rechts op een meter of 10 van de eerste rij).

En het einde was wat plotseling inderdaad. Ik dacht dat er nog wel wat ging komen, maar toen ging al heel snel het licht aan.

Vind het toch wel jammer dat het nu voorbij is met NIN live. Vraag me af waarom Trent er eigenlijk mee stopt: is ie het beu steeds weer Head Like a Hole ed. te spelen? Ze doen het nog steeds met ongekend enthousiasme (of professionaliteit?) Of wil ie zich meer toeleggen op het produceren? Hopelijk komt er over 5 jaar een reünietour.

Verder eens over de NS. Heb er bijna tweeënhalf uur over gedaan van A'dam Bijlmer naar Leiden CS (op de heenweg 45 minuten ofzo). Maar het was het wel waard (was ook met een grote gezellige groep, dat scheelt).

HMH vond ik verder trouwens wel okay. Beetje sfeerloze bunker, maar de spookverhalen die ik had gehoord over ellenlange rijen bij ingang en garderobe waren schromelijk overdreven (of het was gewoon niet zo heel druk).

D-ark
Het was niet zo heel druk en ja een bunker past wel bij nin . Munten halen ging goed, ingangen waren duidelijk en goede bewaking(sommige mensen die flauw vielen werden meteen meegenomen).

La mer was wel heel erg mooi, totaal niet verwacht dat fragile blokje.

Zojuist op de NIN site de setlist nog eens bekeken, maar die was opvallend langer dan anders. Waar het in de meeste optredens bij een opzichstaand concert de setlist uit ongeveer 20 tot 22 nummers bestond, stond gisteravond na afloop de teller op 27....

D-ark
Komt vooral die die fragile 'meledy' denk ik.

Inderdaad, qua duur was het niet opvallend lang (2 uur en een paar minuten ofzo).

Zal de setlist ook maar even hier posten:

01- Home
02- 1,000,000
03- Letting You
04- Sin
05- March of the Pigs / All the Pigs, All Lined Up
06- Piggy (Nothing Can Stop Me Now)
07- Metal
08- The Line Begins to Blur
09- Head Down
10- Burn
11- Gave Up
12- Gone/Still >
13- La Mer
14- The Frail >
15- The Wretched
16- Non-Entity
17- I Do Not Want This
18- The Downward Spiral
19- Wish
20- Survivalism
21- Mr. Self Destruct
22- Suck
23- Echoplex
24- The Hand That Feeds
25- Head Like A Hole
-----------
26- Hurt
27- In This Twilight

Wat een ellende trouwens om daar te registeren, ik heb geloof 15 keer een securitycode over moeten tikken van een plaatje voordat ik 'binnen' was.

huh? vaag? kon zo doorlopen en fouilleren stelt, zoals altijd, niets voor. Allerlei spullen bij me waar de gekste dingen in zouden kunnen zitten, maar ik kon gewoon doorlopen.

Een setlist niet opvallend lang noemen, terwijl ie meer dan 2 uur is, vind ik ook wel vrij apart. Je kunt hooguit zeggen dat het voor NNIN principes niet opvallend lang was

D-ark
Nog steeds is 2 uur redelijk normaal voor een concert.

White Denim in rotown, en mensen wat een geweldig concert, niet lang, uur en kwartier, maar in de hoogste versnelling en subliem .

alsof je in een hogesnelheidstrein stap en doorjakkert naar wherever. uitstappen kan niet en wil je ook niet. gewoon genieten. geen irritante wissels van instrumenten, praatjes of weglopen voor een toegift. spelen!!. waanzinnig gespeelt ,strak en medogenloos.

Als je de kans hebt ga je morgen naar Paradiso en bekijk DE band van dit moment op live gebied.

North Sea Jazz........
Morgen meer ........

itchy schreef:
Frances the Mute en Amputechture werden (volgens mij) overgeslagen, en de setlist was evenredig verdeeld over de overige drie platen.

Toch niet dus. Maar ik ben dan ook helemaal niet thuis in hun oeuvre en alle nummers lijken op elkaar

1. Goliath (the Bedlam in Goliath)
2. Cotopaxi (Octahedron)
3. Roulette Dares (De-Loused in the Comatorium)
5. Halo Of Nembutals (Octahedron)
6. Cygnus... Vismund Cygnus (Frances the Mute)
7. Desperate Graves (Octahedron)
8. Ilyena (the Bedlam in Goliath)
9. Teflon (Octahedron)
10. Drunkship Of Lanterns (De-Loused in the Comatorium)
11. Luciforms (Octahedron)
12. The Widow (Frances the Mute)
13. Wax Simulacra (the Bedlam in Goliath)

Rock Werchter was de laatste.

let op jongens,en meisjes het topic is waar kom je net vandaan dus niet waar ben ik niet geweest wat was de setlist etc

ThirdEyedCitizen schreef:
huh? vaag? kon zo doorlopen en fouilleren stelt, zoals altijd, niets voor. Allerlei spullen bij me waar de gekste dingen in zouden kunnen zitten, maar ik kon gewoon doorlopen.

Een setlist niet opvallend lang noemen, terwijl ie meer dan 2 uur is, vind ik ook wel vrij apart. Je kunt hooguit zeggen dat het voor NNIN principes niet opvallend lang was

Wat het eerste betreft: ik had het over de website van NIN.

En het tweede: volgens mij speelden ze precies 2 uur (of misschien 5 minuten langer). Is inderdaad een mooie lengte, maar zolang speelde NIN de vorige keer dat ik ze zag ook. En concerten van artiesten met een flinke discografie duren altijd wel een uur of 2 toch?

Pastichio Rocker
Nine Inch Nails, wat een ongeinspireerde bagger. Luister liever naar echte gevoelige muziek zoals Johnny Cash. Zo'n nummer als Hurt bijvoorbeeld zou schreeuwlelijk Trent Reznick nog niet in zijn stoutste dromen kunnen maken.

Pastichio Rocker schreef:
Nine Inch Nails, wat een ongeinspireerde bagger. Luister liever naar echte gevoelige muziek zoals Johnny Cash. Zo'n nummer als Hurt bijvoorbeeld zou schreeuwlelijk Trent Reznick nog niet in zijn stoutste dromen kunnen maken.

Dat is ook andere muziek

Maar gelukkig heeft een andere "schreeuwlelijk" wel eens nummers voor Cash geschreven.

Ik kom net van Hiphop in Duke Town (Den Bosch) vandaan, een gratis festival dat nu drie jaar bestaat. Ik heb daar Jiggy Djé, Kleine Jay & Cartes, Heltah Skeltah (USA) en Fakkelbrigade gezien. Het was zeer gezellig alleen was het publiek wat vooraan stond wel erg druk. Ik stond daar op het laatst en het leek wel of ik bij een metalfeest was. Net een slagveld. Maar ja ik heb het overleefd .

D-ark
Pastichio Rocker schreef:
schreeuwlelijk Trent Reznick

eerste leren juist te spellen en daarna eens beter naar nine inch nails luisteren...het geschreeuw is wel erg minimaal.

Op North Sea Jazz

Jamie Cullum en zo naar Raphael Saadiq

Raphael Saadig was heel erg goed

Zo nog even naar Jazzanova en dan terug naar Middelburg.

Geslaagde editie van North Sea Jazz........

Zo weer terug in Middelburg na de 3e dag North Sea Jazz......

Zal morgen in het topic North Sea Jazz mijn bevindingen van de afgelopen 3 dagen wel neerzetten.....

Kom net terug van 'An Evening With Greg Dulli & Mark Lanegan'
in Doornroosje, dat was zeer fraai. De beider voorprogramma's
waren mwah mwah.. Maar het hoofdprogramma.. zeer mooi om
ze akoestisch te horen spelen. De setting was ook vrij intiem, met
alleen 3 lessenaars op het podium met een leeslampje erboven.
Ik was eerst bang dat ze Saturnalia integraal gingen uitvoeren
aangezien de eerste nummers die ze speelden ook de eerste
nummers zijn van Saturnalia (alleen andere volgorde).
Gelukkig speelden ze ook ouder werk van zowel solo projecten
als de Screaming Trees, Twilight Singers etc..
Ook leuk om te zien dat ze zich vermaakten, bij Mark Lanegan
is dat wat lastiger te zien, maar af en toe een grijns op z'n gezicht
en het ritmisch slaan op z'n knie gaf wel die indruk..

Von Helsing schreef:
(quote)

Dat is ook andere muziek

Maar gelukkig heeft een andere "schreeuwlelijk" wel eens nummers voor Cash geschreven.

Volgens mij ontgaat het sarcasme je, want Cash heeft Hurt juist gecoverd van NIN.

VB1
Paalhaas schreef:
(quote)

Volgens mij ontgaat het sarcasme je, want Cash heeft Hurt juist gecoverd van NIN.

Tja maar verder is de muziek van beide heren vrij onvergelijkbaar.

TvO
Gisteravond (laat) teruggekomen van The Cat Empire in de Melkweg. Wat een feest is dat zeg! Het verbaasde mij vooral hoe enthousiast het publiek was, alsof de zaal gevuld was met alleen maar hardcore fans. Grandioos.

Wel ongelofelijk veel stagedivers en crowdsurfers. Ik vraag me af of dat niet ongeïnteresseerd overkomt... Het was ook voornamelijk tijdens de (langere) solo's. Maar de sfeer was er niet minder om

Uiteraard kon een ode aan Michael Jackson niet ontbreken
YouTube - 2009/07/13 The Cat Empire, Melkweg, Amsterdam - Billie Jean

Alela Diane in Tivoli. Alweer de tweede keer dit jaar dat ik mevrouw Menig zie optreden dit jaar. Jammer genoeg weer met Peppi en Kokki. Toch stiekem wel genoten van de "solo" nummers samen met Alina Hardin en haar vader. En 23 september voor de derde keer Alela dit jaar. Dan in Eindhoven. En hopelijk solo.

Moby, sterk concert, wel erg kort (nog geen anderhalf uur)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=lOq7avR5pzw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Pastichio Rocker
Speelde 'ie nog wat nieuws?

Heb 'm 2x gezien in De Melkweg: tijdens zijn 'Animal Rights' en 'Play' tour.

Stuk of 6 nummers van z'n laatste plaat. Staan er ook een paar van op mijn youtubekanaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:44 uur

geplaatst: vandaag om 13:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.