MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Radiohead tour 2008

zoeken in:
Ace schreef:

Het gaat me niet om de discussie, maar om het eeuwige gezever in ieder topic waar ik kom, van een zeker iemand...

Nou, en bedankt vent!

Ik had packt like nog wel willen horen, de rest van Amnesiac vind ik niet echt super, dus ik was erg blij met de setlist.

Pluspunten:
-Perfecte Setlist
-Mooi weer
-Mooie locatie(alleen niet voor radiohead)

Minpunten:
-Beeldsscherm wat het niet deed.
-Niet de sfeer die ik gehoopt had, zoals je in een zaal wel zo hebben.
-Vervelende bezoekers:P, misschien dat het vooraan een betere ervaring was.

Ik geef het toch nog een 7

Enigszins vervelend waren sommige bezoekers toch wel ja. Voor mij stonden drie knapen gedurende de 5 minuten van 'How to Disappear Completely' zeer luid te discussieren over wie er nou sigaretten van wie had geleend, compleet met irritant gelach erbij. Als je naar Radiohead komt en daar 60 euro voor neerlegt dan zou je verwachten dat mensen stil zijn en zeker bij de tweede toegift, en zéker bij HtDC, maar kennelijk is Radiohead te groot geworden om alleen maar muziekliefhebbers aan te trekken.

Verder heb ik erg genoten van een Radiohead in topvorm. Dat en een prachtige setlist en geweldig weer hebben er een weergaloze avond van gemaakt.

Nightrider schreef:
Enigszins vervelend waren sommige bezoekers toch wel ja. Voor mij stonden drie knapen gedurende de 5 minuten van 'How to Disappear Completely' zeer luid te discussieren over wie er nou sigaretten van wie had geleend, compleet met irritant gelach erbij. Als je naar Radiohead komt en daar 60 euro voor neerlegt dan zou je verwachten dat mensen stil zijn en zeker bij de tweede toegift, en zéker bij HtDC, maar kennelijk is Radiohead te groot geworden om alleen maar muziekliefhebbers aan te trekken.

Verder heb ik erg genoten van een Radiohead in topvorm. Dat en een prachtige setlist en geweldig weer hebben er een weergaloze avond van gemaakt.

Vond ik ook. Tijdens het zingen van I'm not here. This isn't happening. Zon gevoel had ik dus echt op dat moment.

*Saskia
Ik was niet impressed, helaaaaas. Aan Radiohead zelf lag dat niet zozeer, dat was het frustrerende, ik had er graag wat meer van kunnen genieten maar blijkbaar moest je maar net het geluk hebben om op een goede plaats te staan/2 meter lang te zijn. Een veel te massale locatie (was wel heerlijk buiten, zonsondergang) voor Radioheads muziek, de achterste rijen wisten ze nauwelijks te bereiken. Door het non-stop harde gepraat van zoveel mensen om me heen kwam de muziek helemaal niet tot z'n recht, ik moest teveel m'n best doen om de aandacht bij de muziek te kunnen houden omdat dat gekakel er zo boven uitkwam, HÉÉL irritant...ik begon tegen het einde gewoon te hopen dat het bijna afgelopen was. Doordat ik te ver van het podium af stond om de mannetjes te zien voelde het meer alsof ik naar een Radiohead DVD stond te kijken op het scherm tussen die vervelende mensen, een sfeer van niks, een saai en afstandelijk televisiegevoel. Die buizen op het podium waren wel een mooi gezicht.

Wát een verschil was het gisteren bij Massive Attack , ik heb op verschillende plaatsen gestaan voor en achter en overal was het intens genieten. Een heel ander minder kinderachtig publiek (minder lange slungels ook had ik het idee, Radiohead is meer langeslungelmuziek ) en de band bracht zoveel meer over met de muziek, show...volgens mij wisten ze iedereen te overdonderen. Ik dacht bij Radiohead dat het puur aan de locatie lag maar gisteravond was het perfect.

Ace
Die lange gasten had ik ook last van. Het lijkt erop dat overal waar ik kom er zo'n lange darm voor mijn neus gaat staan!

DonDijk
Ace schreef:
Die lange gasten had ik ook last van. Het lijkt erop dat overal waar ik kom er zo'n lange darm voor mijn neus gaat staan!

Genoten van mn rug?

Gewoon ogen dicht, omgeving blokken en genieten van de geweldige muziek. En Saskia, het was prima te doen om in de buurt van het podium te komen, ook tijdens het concert.

Het blijft natuurlijk wel ongelooflijk dat sommige mensen een concert van € 60 scoren om even bij te kletsen.

*Saskia
Ik had gemerkt dat het naar voren toe steeds meer naar beneden liep waardoor ik nog minder zag door de lange mensen voor me, toen bleef ik op een gegeven moment maar staan. En genieten van de muziek... dat lukte ook wel maar dat gepraat klonk er zo doorheen dat ik het helemaal niet kon negeren. Het was wel even heel mooi toen de zon onder aan het gaan was maar net toen ik een beetje begon te mijmeren "ahhh wat schitterend..." begon iemand ook nog tegen mij aan te praten (nota bene klagen over de sfeer) en toen was ik er definitief helemaal uit.

Ik moet zeggen dat ik ook last had van het publiek. Bellen met vrienden in de kroeg, en zelfs voor me neus een ruzie van een stelletje tijdens Street Spirit, toen had ik het even helemaal gehad. Vervolgens komt de man tijden Faust Arp, akoustisch gespeeld, terug om het goed te maken. Ahh ik kon ze wel schieten.
Maar verder ben ik het met lebowski eens, gewoon je omgeving blokken en genieten ! Het was voor mij een onvergetelijke avond.

VanDeGriend schreef:
(quote)
alweer

ieder zijn eigen opinie maar ik vond Bat For Lashes een geweldig keuze als support op deze europese tour van radiohead - Ze zijn (nog steeds) redelijk onbekend in NL maar daar zal verandering in komen met hun 2de album, etc.
Voor de rest van europa (waar de debut album van BFL veel lovende recensies heeft gehad) was het een top concert.

Thom Yorke had BFL gekozen vanwege hun Mercury Prize genomineerde debut album

http://www.musicmeter.nl/album/60799

Radiohead waren ook indrukwekkend maar net zoals REM de dag derop vond ik het na ongeveer en uur genoeg! (dankzij de sfeer van publiek) .. sorry als ik het zeg maar meestal vallen concerten in NL zwaar tegen!

*Saskia
Ik vind het wel een bijzondere gave die sommige mensen hebben dat ze een publiek van 15000 kunnen blokkeren uit het bewustzijn! Of heeft Thom Yorke het publiek dat hem wel in zijn oog kon kijken gehypnotiseerd?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:07 uur

geplaatst: vandaag om 17:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.