Muziek / MusicMeter Live! / Radiohead tour 2008
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2008, 18:37 uur
Cloud schreef:
Het geluid vond ik ook erg goed, ik kon duidelijk horen welk nummer ze aan het spelen waren.
Het geluid vond ik ook erg goed, ik kon duidelijk horen welk nummer ze aan het spelen waren.

Ik vermoed dat jij op een verkeerde plek stond, er was op het concert werkelijk niets aan te merken. Om mij heen stonden de telefoontjes uit en stond iedereen ruim twee uur te genieten.
0
geplaatst: 2 juli 2008, 18:58 uur
Ja, uh ik ben klein dus als ik verder na voren ga, zie ik toch niets.
0
Spijtoptant
geplaatst: 2 juli 2008, 19:01 uur
Ik kan me je ergernis goed voorstellen, Cloud, al was ik er niet bij.
Het lijkt erg op de ergernis die ik in 2003 had, bij Nick Cave in HMH.
Was ook gelijk mijn laatste Cave-concert, hoezeer ik de muziek ook liefheb. Voor sommige bands is een maximumgrootte wat concertzaal betreft.
Het lijkt erg op de ergernis die ik in 2003 had, bij Nick Cave in HMH.
Was ook gelijk mijn laatste Cave-concert, hoezeer ik de muziek ook liefheb. Voor sommige bands is een maximumgrootte wat concertzaal betreft.
0
Ace
geplaatst: 2 juli 2008, 19:01 uur
orbit schreef:
Uiteindelijk via het bekertjes-muntjes systeem nog 4 mochito's versierd :
Uiteindelijk via het bekertjes-muntjes systeem nog 4 mochito's versierd :
Het scheelde niet veel of mijn knie zat 'per ongeluk' tegen het voorhoofd van een van die schrapers... Die stond ze gewoon tussen mijn benen vandaan te halen. Was jij dat toevallig?

Cloud schreef:
ik kon duidelijk horen welk nummer ze aan het spelen waren.
ik kon duidelijk horen welk nummer ze aan het spelen waren.

0
artemio
geplaatst: 2 juli 2008, 20:35 uur
Wat ik zo meekreeg vanaf de heuvel achter het podium klonk het allemaal in orde.
Ben niet echt een radiohead expert. Ken enkel het album OK computer. Had de indruk dat daar geen nummers van gepeeld werden. Herkende alleen street spirit. Mooi nummer. Vond de nadruk wel op de rustige nummers liggen. Maar ja mag helemaal niet klagen als gratis luisteraar.
Ben niet echt een radiohead expert. Ken enkel het album OK computer. Had de indruk dat daar geen nummers van gepeeld werden. Herkende alleen street spirit. Mooi nummer. Vond de nadruk wel op de rustige nummers liggen. Maar ja mag helemaal niet klagen als gratis luisteraar.
0
geplaatst: 2 juli 2008, 20:42 uur
artemio schreef:
Wat ik zo meekreeg vanaf de heuvel achter het podium klonk het allemaal in orde.
.. en als betalnd al helemaal niet, uitverkocht

0
geplaatst: 2 juli 2008, 20:44 uur
Ace schreef:
Het scheelde niet veel of mijn knie zat 'per ongeluk' tegen het voorhoofd van een van die schrapers... Die stond ze gewoon tussen mijn benen vandaan te halen. Was jij dat toevallig?

Zou best kunnen.. maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat mensen hele trossen van die bekers gewoon in de vuilnisbak wegmieterden. Die kon je zonder enig probleem gewoon weer van de bak afrapen en in elkaar schuiven, zo kwam ik al snel op zo'n 50 stuks aan het einde nog
Toch weer twee mochito's 
Tijdens het concert zelf heb ik er niet zo op gelet, was meer met de muziek bezig..
0
geplaatst: 2 juli 2008, 20:45 uur
Cygnus schreef:
Zaterdag op Werchter: Sigur Ros als een-na-laatste en Radiohead als laatste band. Alleen denk ik dat Radiohead niet over Sigur Ros heenkan, maar dat is mijn mening...
(quote)
Zaterdag op Werchter: Sigur Ros als een-na-laatste en Radiohead als laatste band. Alleen denk ik dat Radiohead niet over Sigur Ros heenkan, maar dat is mijn mening...
... gelukkig maar, dat van jouw mening
0
artemio
geplaatst: 2 juli 2008, 20:47 uur
Ghans schreef:
karma police moet je toch eht gehoord hebben, op de heuevl
karma police moet je toch eht gehoord hebben, op de heuevl
echt? waar in de setlist dan?
0
geplaatst: 2 juli 2008, 20:47 uur
Cloud schreef:
Ooh dan stond jij zeker op een betere plek dan ik. Het geluid vond ik ook erg goed, ik kon duidelijk horen welk nummer ze aan het spelen waren. Heb je ze al eens eerder gezien, Orbit?
Ooh dan stond jij zeker op een betere plek dan ik. Het geluid vond ik ook erg goed, ik kon duidelijk horen welk nummer ze aan het spelen waren. Heb je ze al eens eerder gezien, Orbit?
Heb ze nog nooit eerder gezien, maar ik kon het geluid erg waarderen.. sommige uitvoeringen vond ik bij tijd en wijle zelfs beter dan die op de plaat! Zoals National Anthem, dat klonk veel beter zonder die stoffige trompetten nu. Ik had ook de indruk dat ze een aantal nummers wat hadden ingekort live.
0
geplaatst: 2 juli 2008, 20:48 uur
Ghans schreef:
(quote)
Volgens mij gaat Radiohead 100x over dat saaie ijslandse meisjeskoor heen.. veel gevarieerder en spannender muziek!
0
geplaatst: 2 juli 2008, 20:52 uur
alleen jammer dat we het zo moeten brengen, gewoon ieder zijn ding ... maar idd gevarieerder en spannender, dat vind ik ook
@artemio
waar in de setlist? ik weet niet welke setlist je bedoeld, maar ik heb het toch echt gehoord, gezien, gevoeld en gezongen, misschien nog zelfs wel geroken
@artemio
waar in de setlist? ik weet niet welke setlist je bedoeld, maar ik heb het toch echt gehoord, gezien, gevoeld en gezongen, misschien nog zelfs wel geroken
0
geplaatst: 2 juli 2008, 20:56 uur
Bij deze ....
Radiohead Amsterdam Setlist
Bodysnatchers
All I Need
The Nation Anthem
15 Step
Lucky
Nude
Street Spirit
There There
The Gloaming
Weird Fishes/Arpeggi
Idioteque
Faust Arp
Videotape
Just
Bangers and Mash
Everything In Its Right Place
Reckoner
1st Encore
House of Cards
Climbing Up The Walls
A Wolf At The Door
Jigsaw Falling Into Place
Karma Police
2nd Encore
Super Collider
How To Disappear Completely
Planet Telex
Radiohead Amsterdam Setlist
Bodysnatchers
All I Need
The Nation Anthem
15 Step
Lucky
Nude
Street Spirit
There There
The Gloaming
Weird Fishes/Arpeggi
Idioteque
Faust Arp
Videotape
Just
Bangers and Mash
Everything In Its Right Place
Reckoner
1st Encore
House of Cards
Climbing Up The Walls
A Wolf At The Door
Jigsaw Falling Into Place
Karma Police
2nd Encore
Super Collider
How To Disappear Completely
Planet Telex
0
artemio
geplaatst: 2 juli 2008, 21:00 uur
aha, in de toegift dus. Te snel vertrokken. thnx voor deze info.
0
geplaatst: 2 juli 2008, 21:01 uur
0
Ace
geplaatst: 2 juli 2008, 21:02 uur
orbit schreef:
Volgens mij gaat Radiohead 100x over dat saaie ijslandse meisjeskoor heen.. veel gevarieerder en spannender muziek!
(quote)
Wat mij betreft gingen ze ook 100x over The Cure heen, hoewel ik dat ook fantastisch vond! Niet zo denigrerend dus, ieder zijn ding

0
geplaatst: 2 juli 2008, 21:21 uur
Ace schreef:
Wat mij betreft gingen ze ook 100x over The Cure heen, hoewel ik dat ook fantastisch vond! Niet zo denigrerend dus, ieder zijn ding
(quote)

volgens mij is het Desintegration, ipv denigrerend

0
Der Effe
geplaatst: 2 juli 2008, 21:52 uur
Die versie's van Faust Arp, House of Cards en How To Disappear Completely waren echt zo mooi 

0
geplaatst: 2 juli 2008, 23:27 uur
Ace schreef:
(quote)

The Cure maakt toch wel minstens zulk gevarieerde platen als jouw Radiohead echter.. Sigaardoos maakt volgens mij gewoon iedere keer dezelfde plaat met wat andere onbegrijpelijke (dus interessant ogende) titels

Ik vond Radiohead live erg sterk, maar ik heb The Cure vroeger ook zo sterk gezien hoor. De laatste keer was beslist niet hun beste

En waarom mag ik niet reageren op iemand die denkt dat Radiohead dat suffe Sigaardoos niet kan toppen?
0
geplaatst: 2 juli 2008, 23:46 uur
@ Jordy: Ik heb ongeveer een meter of 2 naast je gestaan. Geweldig genoten. Wat goed!
Ik kijk al uit naar zaterdag op Rock Werchter weer. Ik hoop eigenlijk dat ze daar wel een andere setlist spelen. Niet dat dit niet goed was, maar ik zou graag Paranoid Android, The Bends en een aantal andere nummers ook willen horen.
Ik kijk al uit naar zaterdag op Rock Werchter weer. Ik hoop eigenlijk dat ze daar wel een andere setlist spelen. Niet dat dit niet goed was, maar ik zou graag Paranoid Android, The Bends en een aantal andere nummers ook willen horen.
0
geplaatst: 3 juli 2008, 01:33 uur
Der Effe schreef:
Die versie's van Faust Arp, House of Cards en How To Disappear Completely waren echt zo mooi

Graag ook een eervolle vermelding voor Jigsaw Falling Into Place

0
geplaatst: 3 juli 2008, 09:10 uur
Ace schreef:

Het Cure concert vond ik stukken beter, hoewel ik Radiohead als band beter vind. Ze speelden erg goed, maar ik vind dat Radiohead niet tot zijn recht komt op zon grote locatie.
Ik hoop dat ze nog eens in een zaal komen zoals Heineken Music Hall, dan kan ik eindelijk eens genieten van deze band, want dinsdag kon ik dat echt niet.
0
Ace
geplaatst: 3 juli 2008, 09:13 uur
orbit schreef:
The Cure maakt toch wel minstens zulk gevarieerde platen als jouw Radiohead echter.. Sigaardoos maakt volgens mij gewoon iedere keer dezelfde plaat met wat andere onbegrijpelijke (dus interessant ogende) titels
Ik vond Radiohead live erg sterk, maar ik heb The Cure vroeger ook zo sterk gezien hoor. De laatste keer was beslist niet hun beste
En waarom mag ik niet reageren op iemand die denkt dat Radiohead dat suffe Sigaardoos niet kan toppen?
(quote)

Allereerst is het net zo goed mijn Cure als mijn Radiohead, dus ik ben volledig objectief... Ten tweede gaat het me om het spottende en denigrerende toontje dat je aanslaat en ten derde zou je eens in moeten zien dat een ander weleens een andere mening over iets kan hebben dan jij. En jawel, het staat je vrij om te reageren. Ik geef gewoon mijn mening even, of je daar nou op zit te wachten of niet

Dat was het eigenlijk.
Cloud schreef:
Het Cure concert vond ik stukken beter, hoewel ik Radiohead als band beter vind. Ze speelden erg goed, maar ik vind dat Radiohead niet tot zijn recht komt op zon grote locatie.
Ik hoop dat ze nog eens in een zaal komen zoals Heineken Music Hall, dan kan ik eindelijk eens genieten van deze band, want dinsdag kon ik dat echt niet.
(quote)
Ik vond de locatie juist hetgene wat het nog mooier maakte! Het heerlijke weer, de ondergaande zon! Een duidelijk genietende band! Alles was gewoon in orde, wat mij betreft. Ik sta toch liever in een park (wanneer het droog is), dan in een vierkante doos als de Bijlmer Bierhal. Hoewel die natuurlijk wel dicht bij het heilige der heilige staat, maar dat moet je geloof ik in een ander topic bespreken

Sheplays schreef:
Ace! Je doet me schrikken
Ace! Je doet me schrikken

Ik heb zo mijn donkere kanten...

0
geplaatst: 3 juli 2008, 09:20 uur
Zo, het is weer gelukt om een ene band versus andere band discussie te starten. Dit gezeur, dat in het ene na het andere topic opduikt, begint aardig te vervelen. Ik weet ook nog wel drie concerten die ik beter vond en 28 die ik minder goed vond dan Radiohead afgelopen dinsdag.

0
Ace
geplaatst: 3 juli 2008, 10:02 uur
lebowski schreef:
Zo, het is weer gelukt om een ene band versus andere band discussie te starten. Dit gezeur, dat in het ene na het andere topic opduikt, begint aardig te vervelen. Ik weet ook nog wel drie concerten die ik beter vond en 28 die ik minder goed vond dan Radiohead afgelopen dinsdag.

Het gaat me niet om de discussie, maar om het eeuwige gezever in ieder topic waar ik kom, van een zeker iemand...
Maar goed, waar hadden we het over? Radiohead! Ik geniet nog na en baal er alleen daarom al van dat ik niet bij Rock Werchter ben! En om Sigur Ros natuurlijk...
0
geplaatst: 3 juli 2008, 10:03 uur
Mooie avond, met dank aan:
- een band in vorm
- een zanger in vorm
- het goede geluid
- de ondergaande zon
- een leuke lichtshow
- introductie van een (voor mij) nieuw nummer
- een mooie setlist
...alleen jammer dat er geen enkel nummer van Amnesiac is gespeeld. Ik had graag You and whose army?, Pyramid Song, Like spinning plates (live uitvoering) of Knives Out gehoord. Maarja ik mag eigenlijk niet zeuren
het was gewoon genieten.
- een band in vorm
- een zanger in vorm
- het goede geluid
- de ondergaande zon
- een leuke lichtshow
- introductie van een (voor mij) nieuw nummer
- een mooie setlist
...alleen jammer dat er geen enkel nummer van Amnesiac is gespeeld. Ik had graag You and whose army?, Pyramid Song, Like spinning plates (live uitvoering) of Knives Out gehoord. Maarja ik mag eigenlijk niet zeuren
het was gewoon genieten.* denotes required fields.