Muziek / MusicMeter Live! / Werchter 2008
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2008, 18:21 uur
Ik heb inmiddels mijn kaartje gereserveerd. Ik hoop alleen niet dat dEUS de headliner wordt op 6 juli 

0
geplaatst: 1 april 2008, 11:48 uur
di 01/04/08 - Aan de affiche van het rockfestival Rock Werchter zijn vandaag zestien nieuwe namen toegevoegd.
Het gaat om Jay-Z, Grinderman, Slayer, Mark Ronson, Ben Folds, Hot chip, Zita Swoon, Adele, MGMT, Donavon Frankenreiter, Patrick Watson, Hercules And Love Affair, Tim Vanhamel, The Black Box Revelation, The Whigs en Modern Skirts.
Enorme tegenvaller voor mij! Ik ken er zo goed als niets van, en de bands die ik ken vind ik niet goed. Zonde...
Achja, ik heb m'n ticket al, dus het zal voor mij een echte 'headliners-Werchter' worden dit jaar.
Het gaat om Jay-Z, Grinderman, Slayer, Mark Ronson, Ben Folds, Hot chip, Zita Swoon, Adele, MGMT, Donavon Frankenreiter, Patrick Watson, Hercules And Love Affair, Tim Vanhamel, The Black Box Revelation, The Whigs en Modern Skirts.
Enorme tegenvaller voor mij! Ik ken er zo goed als niets van, en de bands die ik ken vind ik niet goed. Zonde...
Achja, ik heb m'n ticket al, dus het zal voor mij een echte 'headliners-Werchter' worden dit jaar.
0
SelmaDuim
geplaatst: 1 april 2008, 11:51 uur
Waaah! Ben Folds
Ik vind het nu niet echt een festivalartiest eigenlijk. Gelukkig ga ik hem weer in Paradiso zien.
Ik vind het nu niet echt een festivalartiest eigenlijk. Gelukkig ga ik hem weer in Paradiso zien.
0
geplaatst: 1 april 2008, 12:02 uur
Teleurstellend lijstje toevoegingen...
Ach ja, nu moet My Bloody Valentine maar bij die laatste 7 namen zitten die nog bekendgemaakt moeten worden en dan is voor mij de line-up compleet.
Ach ja, nu moet My Bloody Valentine maar bij die laatste 7 namen zitten die nog bekendgemaakt moeten worden en dan is voor mij de line-up compleet.
0
[Roel]
geplaatst: 1 april 2008, 12:14 uur
al zeker 3 toppers in dit lijstje: zita swoon, tim vanhamel en the blackbox revelation
0
geplaatst: 1 april 2008, 14:00 uur
Tim Vanhamel suckt live, kan nie zinge. Bij Millionnaire kan je dat verbergen, maar als je akoestisch speelt niet...
@Cygnus, ik hoop absoluut met je mee, maar de kans lijkt me héél klein hoor. De laatste namen zijn meestal wat opvulling, vaak Belgische bandjes ofzo. (Waarmee ik niet wil zeggen dat die bandjes daarom slecht zijn
)
@Cygnus, ik hoop absoluut met je mee, maar de kans lijkt me héél klein hoor. De laatste namen zijn meestal wat opvulling, vaak Belgische bandjes ofzo. (Waarmee ik niet wil zeggen dat die bandjes daarom slecht zijn
)
0
geplaatst: 1 april 2008, 14:53 uur
@ZERO, van de andere kant, ze spelen wel op Roskilde dus ze zijn echt in de buurt (meerdere bands spelen al op beide festivals).
Maar nog steeds blijf ik het raar vinden, en ben ik benieuwd wat er op de laatste dag nog komt. Toen ik las dat Jay-z kwam dacht ik dat hij wel de headliner zou zijn op de laatste dag, maar hij is het ook niet. Komt er nog wel een headliner daar?
Maar nog steeds blijf ik het raar vinden, en ben ik benieuwd wat er op de laatste dag nog komt. Toen ik las dat Jay-z kwam dacht ik dat hij wel de headliner zou zijn op de laatste dag, maar hij is het ook niet. Komt er nog wel een headliner daar?
0
geplaatst: 1 april 2008, 14:55 uur
wouter8 schreef:
Komt er nog wel een headliner daar?
Komt er nog wel een headliner daar?
Al toen de eerste namen bekend werden gemaakt, heeft de organisatie meegedeeld dat dEUS zou afsluiten.
ZERO schreef:
De laatste namen zijn meestal wat opvulling, vaak Belgische bandjes ofzo.
De laatste namen zijn meestal wat opvulling, vaak Belgische bandjes ofzo.
Zoals Peter Gabriel vorig jaar?

Goede namen overigens. Werchter 2008 wordt een topeditie. Ik begrijp er geen snars van dat mensen maar blijven zeiken wat voor een roteditie dit is. Imo de sterkste line-up in vele jaren.
0
geplaatst: 1 april 2008, 14:59 uur
mathias schreef:
Goede namen overigens. Werchter 2008 wordt een topeditie. Ik begrijp er geen snars van dat mensen maar blijven zeiken wat voor een roteditie dit is. Imo de sterkste line-up in vele jaren.
Met Sigur Ros en Neil Young op 1 festival hoor je mij niet klagen, maar ik had wel gehoopt dat er nog wat leuks bij zou komen en dat is met deze namen niet het geval.
0
geplaatst: 1 april 2008, 15:05 uur
Mij hoor je ook zeker niet klagen, maar ik hoop wel nog op een paar leuke namen, vooral op de laatste dag. dEUS kan me niet echt boeien en het kan goed zijn dat ik dan van ellende maar naar Nightwish ga kijken of zo. De rest van de line-up is imo heel erg goed en ik heb er dan ook heel veel zin in. Alleen weet ik dan weer niet zo goed wat Jay-z daar tussen al die namen doet......
@ mathias: dat een band een festival afsluit wil niet betekenen dat het ook de headliner is
@ mathias: dat een band een festival afsluit wil niet betekenen dat het ook de headliner is

0
geplaatst: 1 april 2008, 15:18 uur
Misschien 
Ik bedoel in ieder geval dat de headliner de band is die het langste speelt en het hoogste op het affiche staat
En ook dan speelt de headliner niet altijd als laatste

Ik bedoel in ieder geval dat de headliner de band is die het langste speelt en het hoogste op het affiche staat
En ook dan speelt de headliner niet altijd als laatste
0
geplaatst: 1 april 2008, 16:06 uur
Dan staan de letters op de kop en dan moet je jezelf ook op de kop zetten om het te kunnen lezen en staan de namen weer bovenaan
(voor je gevoel dan he
)
(voor je gevoel dan he
)
0
geplaatst: 1 april 2008, 16:33 uur
ZERO schreef:
di 01/04/08 - Aan de affiche van het rockfestival Rock Werchter zijn vandaag zestien nieuwe namen toegevoegd.
Het gaat om Jay-Z, Grinderman, Slayer, (...)
Het gaat om Jay-Z, Grinderman, Slayer, (...)
SLAYER !!!! Hell Yearh !
En nu maar hopen dat die niet op hetzelfde moment dan Neil Young optreden (!) (wel zelfde dag, dus dat komt voor mij al goed uit)
0
geplaatst: 1 april 2008, 19:58 uur
Heel vreemd, maar zoals het er nu voor staat zal Slayer de vrijdagochtend de Main Stage openen. Tenzij er nog een band bijkomt op de Main Stage, dan schuift Slayer hoogstwaarschijnlijk een plekje op.
0
geplaatst: 3 april 2008, 17:48 uur
Zal het al uitverkocht zijn? Ik ga voor de zaterdag 5 juli met Radiohead en Sigur Ros!
0
geplaatst: 3 april 2008, 17:51 uur
Frozen_Devil schreef:
Raar dat Grinderman met Nick Cave (!!) niet vernoemd wordt.
Raar dat Grinderman met Nick Cave (!!) niet vernoemd wordt.
Ik zal er staan, op de eerste rij!

0
geplaatst: 8 april 2008, 12:47 uur
Nieuwe namen:
THE RACONTEURS | GNARLS BARKLEY | PANIC AT THE DISCO | MY MORNING JACKET | MONZA | VAMPIRE WEEKEND | DEVOTCHKA | COOL KIDS
THE RACONTEURS | GNARLS BARKLEY | PANIC AT THE DISCO | MY MORNING JACKET | MONZA | VAMPIRE WEEKEND | DEVOTCHKA | COOL KIDS
0
DonDijk
geplaatst: 8 april 2008, 13:31 uur
Nou behoorlijk toch! Kunnen ze gelijk hun grote held aan het werk zien!
0
geplaatst: 8 april 2008, 13:35 uur
Ze spelen op dezelfde dag, wordt een mooi dagje...
De complete line-up:
DONDERDAG 3 JULI
Main Stage: Air Traffic – Counting Crows – Mika – Lenny Kravitz – R.E.M. – The Chemical Brothers
Pyramid Marquee: Modern Skirts – Vampire Weekend – The National -Chris Cornell – Soulwax – 2manydjs
VRIJDAG 4 JULI
Main Stage: The Black Box Revelation – Monza- Slayer – Babyshambles – Jay-Z – The Verve – Neil Young - Moby
Pyramid Marquee: Cool Kids - Patrick Watson – Ben Folds – My Morning Jacket - Duffy – Zita Swoon – Hot Chip – Digitalism
ZATERDAG 5 JULI
Main Stage: The Whigs – Gossip – The Hives – Editors – Kings of Leon – Ben Harper & The Innocent Criminals – Sigur Rós - Radiohead
Pyramid Marquee: Galactic – MGMT – Band of Horses – Donavon Frankenreiter – Kate Nash – KT Tunstall – Gnarls Barkley – Róisín Murphy
ZONDAG 6 JULI
Main Stage: John Butler Trio – Panic At The Disco - Nightwish – The Kooks – The Raconteurs - Kaiser Chiefs – Beck - dEUS
Pyramid Marquee: Devotchka - Tim Vanhamel – Hercules and Love Affair – Adele - Mark Ronson – Grinderman – Justice – Underworld
De complete line-up:
DONDERDAG 3 JULI
Main Stage: Air Traffic – Counting Crows – Mika – Lenny Kravitz – R.E.M. – The Chemical Brothers
Pyramid Marquee: Modern Skirts – Vampire Weekend – The National -Chris Cornell – Soulwax – 2manydjs
VRIJDAG 4 JULI
Main Stage: The Black Box Revelation – Monza- Slayer – Babyshambles – Jay-Z – The Verve – Neil Young - Moby
Pyramid Marquee: Cool Kids - Patrick Watson – Ben Folds – My Morning Jacket - Duffy – Zita Swoon – Hot Chip – Digitalism
ZATERDAG 5 JULI
Main Stage: The Whigs – Gossip – The Hives – Editors – Kings of Leon – Ben Harper & The Innocent Criminals – Sigur Rós - Radiohead
Pyramid Marquee: Galactic – MGMT – Band of Horses – Donavon Frankenreiter – Kate Nash – KT Tunstall – Gnarls Barkley – Róisín Murphy
ZONDAG 6 JULI
Main Stage: John Butler Trio – Panic At The Disco - Nightwish – The Kooks – The Raconteurs - Kaiser Chiefs – Beck - dEUS
Pyramid Marquee: Devotchka - Tim Vanhamel – Hercules and Love Affair – Adele - Mark Ronson – Grinderman – Justice – Underworld
0
DonDijk
geplaatst: 8 april 2008, 13:41 uur
Best jammer dat ze Sigur Ros niet in een sfeertent proppen.
0
geplaatst: 8 april 2008, 13:43 uur
Ja helaas, nu weet je al bij voorbaat zeker dat het niet zo magisch wordt als het concert op Werchter 2006.
0
geplaatst: 8 april 2008, 14:36 uur
Wel vreemd dat ze Moby BOVEN Neil Young plaatsen eerlijk gezegd... maar goed.... Sowieso een rare volgorde, als je ziet dat SLAYER zo lààg op de bill staat... ik zou NEIL YOUNG als HEADLINER nemen, en SLAYER daar net voor .
"Mijn Rock Werchter " speelt zich dus af op vrijdag, en op mijn programma staan dan al zeker
MONZA !!!!!!!
SLAYER !!!!!!!!!!!!
MY MOURNING JACKET !!!!!
THE VERVE !!
NEIL YOUNG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
misschien:
Zitta Swoon
"Mijn Rock Werchter " speelt zich dus af op vrijdag, en op mijn programma staan dan al zeker
MONZA !!!!!!!
SLAYER !!!!!!!!!!!!
MY MOURNING JACKET !!!!!
THE VERVE !!
NEIL YOUNG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
misschien:
Zitta Swoon
0
geplaatst: 8 april 2008, 14:44 uur
c-moon schreef:
Wel vreemd dat ze Moby BOVEN Neil Young plaatsen eerlijk gezegd... maar goed.... Sowieso een rare volgorde, als je ziet dat SLAYER zo lààg op de bill staat... ik zou NEIL YOUNG als HEADLINER nemen, en SLAYER daar net voor .
Er is een verschil tussen de headliner en de laatste band op de mainstage. Vorig jaar was Metallica ook headliner op zondag en sloot Faithless af, na de headliner. Bovendien vind ik Moby ook logischer als laatste band dan Neil Young.
0
geplaatst: 8 april 2008, 17:39 uur
Oh, de laatste namen zijn er... nja het begon allemaal zo goed.... 

0
geplaatst: 10 april 2008, 09:43 uur
@Cygnus: Mja... hm.. misschien.. Alleszins, nu NY als voorlaatste speelt kan ik rustig voor de héle massa naar huis trekt, tijdens Moby al naar huis stappen en fietsen... (treinen vanuit Leuven naar Mechelen zijn er dan niet meer, dank u nmbs !!).
* denotes required fields.