MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Primavera Sound (Barcelona)

zoeken in:
Wat een heerlijk verslag! Helemaal eens wat betreft Mandy, Indiana, ik zag ze een aantal weken eerder in de Botanique in Brussel, was geweldig. Maar op Primavera moet misschien nog wel unieker zijn geweest zo laat in de nacht.

DjFrankie (moderator)
Snoeperd schreef:
Wat een heerlijk verslag! Helemaal eens wat betreft Mandy, Indiana, ik zag ze een aantal weken eerder in de Botanique in Brussel, was geweldig. Maar op Primavera moet misschien nog wel unieker zijn geweest zo laat in de nacht.

Krijg steeds meer zin in Airwaves Reykjavik met Mandy, Indiana

En inderdaad heel mooi verslag.

Line-up voor 2025 gedropt!!!

https://assets-img.primaverasound.com/2000x0/psweb/0inx48p244kettfmborc_1729765376054.jpg

Op het eerste gezicht een prima line-up qua bekende namen, beter dan vorig jaar althans (en die editie bleek geweldig. Vooral zin in Denzel Curry, Chat Pile, FKA twigs (eindelijk), Amaia, Floating Points, Stereolab, Kali Malone, Brutalismus 3000 en DJ Koze. Klaag ook zeker niet over Charli nog een keer.

Ik val er niet stijl van achterover, maar het is wel weer een hele solide line up. Naast wat jij noemt zie ik ook ANOHNI echt als prachtnaam, ook vallen Spiritualized, Magdalena Bay, Sturgill Simpson, TV on the Radio, Jesus Lizard, Beach House, Cat Power (!), Squid en Danny L Harle me op.

Oh, en Horsegirl!

Fijne Line - up! Kat in het bakkie voor mij denk ik, teveel wat ik nu al heel graag wil zien:

Beach House
Brutalismus 3000
Caribou
Charli XCX
Chappell Roan
Confidence Man
Danny L Harle
Denzel Curry
DJ Koze
Fka Twigs
Floating Points
Jamie XX
Kelly Lee Owens
LCD Soundsystem
Salif Keita
Stereolab

Lol, het festival teasete vanochtend nog met een extra headliner, en dat blijkt... Drillrapper Central Cee, bekend van de eloquente line "How can I be homophobic, my bitch is gay" en tevens vorig jaar al geprogrammeerd.

En volledig uitverkocht. Weekend- en dagkaarten!

Wolf Alice erbij op de line-up! Dat noem ik nog eens een last-minute toevoeging

Zo, gisteren op het gemakje gearriveerd in Girona / Barcelona voor m’n 3e editie van Primavera

Wie is er ook allemaal bij en welke MuMe’ers hebben interesse in een mini-MuMeMeet op het terrein ergens later deze week?

hoi123
Arno
stardust_be
Dance Lover
chevy93
Snoeperd
Teunnis

Ik ga met een groep vrienden, maar kan misschien wel even wegsneaken voor een meeting! Laat maar weten waar en hoe.

Vanavond eerste poging voor een meet voorafgaand, tijdens of na afloop van Magdalena Bay!

Bij Brutalismus 3000 lekker vooraan gaan staan mensen, veel plezier!

Ik ben er dit jaar helaas niet! Ben naar We Love Green in Parijs dit weekend. Mis het mooie weer in Barcelona nu al voor het begint in Parijs

Vannacht om 4:50 een nieuwe Meetpoging bij Danny L Harle bij de Schwarzkopf SvhJ PC music darling

Ik verwacht jullie allemaal:

hoi123
Dance Lover
Arno
SanderT
chevy93
stardust_be

https://media1.tenor.com/m/rsuUArDbTLcAAAAd/danny-l-harle-harlecore.gif

100%

Snoeperd schreef:
Ik ben er dit jaar helaas niet! Ben naar We Love Green in Parijs dit weekend. Mis het mooie weer in Barcelona nu al voor het begint in Parijs

Veel plezier daar in de Lichtstad, genoeg mooie overlappingen met Primavera zo te zien. En jullie hebben wél Clara Luciani, ben lichtelijk jaloers

Nieuwe poging voor een MuMeMeet bij Destroyer in Parallel later in de middag (er zijn nog kaartjes!)

hoi123
Dance Lover
Arno
SanderT
chevy93
stardust_be

MC Boing, MC Boing, MC, MC, MC Boing!

Gretz schreef:
Vannacht om 4:50 een nieuwe Meetpoging bij Danny L Harle bij de Schwarzkopf SvhJ PC music darling

(afbeelding)

Enkel Arno en ik weten dat Dann een epische set speelde met o.a. de Asendant Vierge Cover van z’n eigen nummer en harvest sky van Oklou en Underscores (de afsluiter). voskat zou het zeker het beste ooit hebben gevonden

Ooh en Michele Cuvulier, die vlak achter ons stond en dit filmpje- maakte (voskat ik ben diegene met pet die overal bovenuit steekt)

Watch unnamed | Streamable

Gretz schreef:
(quote)

Enkel Arno en ik weten dat Dann een epische set speelde met o.a. de Asendant Vierge Cover van z’n eigen nummer
Ik heb daar trouwens ooit eens naar verwezen in een finalepresentatie van SvhJ. Song van het Jaar 2023 - MusicMeter.nl

Gretz schreef:
Ooh en Michele Cuvulier, die vlak achter ons stond en dit filmpje- maakte (voskat ik ben diegene met pet die overal bovenuit steekt)

Watch unnamed | Streamable

Huge Danny! Huge Geert!

Veel plezier daar

De Primavera! MuMe
Meet is eindelijk een feit!!

Voorafgaand en tijdens Confidence Man op de Amazon!! 🇦🇺

Jaaaaaaaaaaaaa DRANK LOVER!!

Zoek een Australische vlag

Bewijs:

Fear. Dance Lover
https://i.vgy.me/o1qcIi.jpg

Arno en stardust_be waren hier ook present, maar dat mocht geen verrassing heten

hoi123: het is ons helaas niet meer gelukt om naar Amaia te gaan, ze speelde op een erg ongelukkig moment op de avond in de Cupra. Dat zou zowel ten koste gaan van Fontaines D.C. (vrij legendarische show) en een mooie spot bij Chappell Roan (het beste wat Primavera de afgelopen 7 jaar te bieden had)

Jammer, want het was verreweg de beste show van Primavera dit jaar!! Echt een ongelooflijke performance, met orkest, koor, ze speelde harp, had dansjes… Unaniem de favoriet van onze groep, inclusief van een Nederlandse vriend van me die nog nooit van haar gehoord had. Ben tijdens dat optreden echt fan geworden denk ik. Maar hoorde ook goede verhalen over Fontaines, fijn dat het leuk was.

Heb me uiteindelijk niet vrij kunnen schudden van mijn vrienden, sorry!! Volgend jaar maar weer proberen. De foto’s zien er heel gezellig uit in ieder geval.

Geweldig om te horen hoi123. Primavera blijft wel het festival van de veel te grote hoeveelheid pijnlijke clashes. En met zoveel must-sees is socializen ook niet altijd evident. Je bent lang niet de enige die ik niet ben tegengekomen (looking at you Chevy93)

ik ga het album sowieso nog dit Pinksterweekend luisteren, ben zeer benieuwd

Gretz schreef:
Je bent lang niet de enige die ik niet ben tegengekomen (looking at you Chevy93)
Ik heb jou wél gezien. Ik kan er niets aan doen dat jij naar rechts gaat kijken als ik "links voor je" zeg.

Ik heb zelfs nog een LED Banner omhooggehouden voor je en een groepje Britten scandeerde daardoor jouw naam!

chevy93 schreef:
(quote)
Ik heb jou wél gezien. Ik kan er niets aan doen dat jij naar rechts gaat kijken als ik "links voor je" zeg.
Iederéén op Primavera heeft Geert gezien met zijn Australische vlaggenstok.

Ik heb een twintigtal concerten bijgewoond, waarvan deze 10 het meest memorabel waren. Zaho de Sagazan als grote verrassing, want die kende ik voordien helemaal niet. En fijn dat de drie acts waar ik vooraf het reikhalzendst naar uitkeek, ook gewoon 1-2-3 zijn.

1. Magdalena Bay
2. Charli xcx
3. Confidence Man
4. Fontaines DC
5. Zaho de Sagazan
6. Sabrina Carpenter
7. Caribou
8. Chappell Roan
9. Wet Leg
10. Wolf Alice

Alvast een top-10:

1. Chappell Roan
2. Zaho de Sagazan
3. Magdalena Bay
4. Sabrina Carpenter
5. Charli xcx ( - Troye Sivan)
6. Fontaines DC
7. Confidence Man
8. Beabadobee
9. Wolf Alice
10. Turnstile

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.