menu

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
Iemand enig idee hoeveel kaarten er verkocht zijn? Want ik vermoed dat zeker 95% van alle aanwezigen rond 11 uur in de buurt van de Oudegracht gaat zijn...

Lijkt me dat ze de deur gewoon dichtgooien als het te druk wordt binnen.

Zie trouwens nu pas dat Laetitia Sadier komt. Daar veel ik wel van op.

Gelukkig ga ik Neutral Milk Hotel ook nog op Primavera zien, dus misschien dat ik dan wel naar Laaraji + Sun Araw ga.

Al zal het ook van mogelijk gezelschap afhangen. Zijn er eigenlijk nog kaartjes?

Mooi programma, maar bijna al het leuks speelt ongeveer tegelijkertijd op locaties die ver van elkaar verwijderd zijn.

Ik heb toch al een mooie route uitgestippeld voor mezelf. Waarbij ik hopelijk veel moois ga zien en helaas ook het één en ander moet missen. Maar goed, das inherent aan festivals denk ik.

Ik twijfel alleen hoe laat ik bij / in Tivoli ga zijn want als de deuren dicht zijn dan ga ik wel enorm balen.

De deuren gaan niet dicht - er zal gewoon een rij staan en dan geldt gewoon het club-principe: 2 eruit, 2 erin. Met War on Drugs tot ca 22:15 en Neutral Milk Hotel startend om ca 23:30 lijkt het me redelijk duidelijk. Ik ben nu ook gaan twijfelen omdat ik de capaciteit van Tivoli ken en het op deze manier gewoon een concert wordt met een voorprogramma ipv een festival.

In den beginne kon je nog kaarten kopen voor een bepaald optreden/venue - dat was een stuk prettiger. Zou ik moeten gokken, zeg ik dat er ca 2500 PP's worden verkocht.

tuktak
Afgelopen december was ook al een deceptie aan verschillende deuropeningen, alles vol. Dus ik zou daar ditmaal zeker mbt Tivoli Oude Gracht op letten. Vervelende is dan ook nog dat je dan vanaf War on Drugs in de Oude Gracht moet blijven. Zonde voor de andere mooie namen op de andere locaties. Ik vind 40 euro ook wel vrij aan de hoge kant. Ik zou best 15euro willen betalen voor bv RASA met die mooie Denovali line-up, maar dat kan volgens mij niet.

tuktak schreef:
Afgelopen december was ook al een deceptie aan verschillende deuropeningen, alles vol. Dus ik zou daar ditmaal zeker mbt Tivoli Oude Gracht op letten. Vervelende is dan ook nog dat je dan vanaf War on Drugs in de Oude Gracht moet blijven. Zonde voor de andere mooie namen op de andere locaties. Ik vind 40 euro ook wel vrij aan de hoge kant. Ik zou best 15euro willen betalen voor bv RASA met die mooie Denovali line-up, maar dat kan volgens mij niet.

Nee, da's eeuwig zonde - de leukere programmering is vaak in De Helling of Ekko en t/m 2012 kon je venue-tickets kopen. Ik vind dit ook erg publiekonvriendelijk. Volgend jaar zal alles ongetwijfeld anders zijn, omdat Vreeburg inmiddels open is - dan zal de capaciteit ongetwijfeld minimaal verdubbelen, tenzij ze de grote zaal - ben de zaalnamen ff kwijt - eruit halen.

Vorig jaar had ik een Oudegracht kaartje gekocht met de gedachte dat er drie bands staan die ik mooi vind. Alleen jammer dat DIIV toen afhaakte en Merchandise kwam, waar ik minder mee heb. Maar alsnog een mooie avond natuurlijk. Nu moest ik een PP kopen en ga ik feitelijk weer alleen het Oudegracht programma zien, wel drie geweldige bands dit jaar. Maar alles wat ik eventueel ook zou willen zien staat gelijktijdig in De Helling helaas. Met name Future Islands, together PANGEA en Black Lips. Speedy Ortiz ook gelijktijdig in de Ekko. Enige andere naam die ik nog wilde zien is Big Ups maar die staan dan weer midden in de nacht en ik ga geen halve nacht op het station van Utrecht bivakkeren voor zo'n 35 minuten Big Ups

Al met al valt dit blokkenschema wel heel slecht uit voor mij. Maar goed, ik ga me wel vermaken in de OG. Iemand trouwens enig idee of het makkelijk is de spiegelbar in te komen tussen The War on Drugs en Neutral Milk Hotel in? Ik kan me voorstellen dat de deuren daar snel dicht gaan vanwege de kleine capaciteit?

Spiegelbar heeft een capaciteit van - schat ik - 150 - 200 p. Do the math - na WoD naar boven gaan (Spiegelbar is bovenin Tivoli) betekent wellicht SoS (stuck on the stairs); denk dat je dan op een gegeven moment geen kant meer uit kunt.

Van Ekko naar Tivoli is 20 - 25 min. a pied; van Tivoli naar De Helling 15, same. Van De Helling naar CS is ca 30 minuten lopen - er rijden wel nachtbussen - en er rijden toch nachttreinen?

Nu Vreeburg gereed is, wordt de situatie volgend jaar anders, hopelijk.

Tussen het altijd mooie Almere en Utrecht rijden geen treinen 's nachts. Heb al vaak genoeg van zaterdag op zondag op Utrecht CS rond gehangen. Maar nu met LGW? ga ik alleen en dan heb ik het er niet voor over

Zat er aan te denken met in de buurt van een trap te situeren tijdens WoD, al is S. Carey niet echt een must. Ik zie dan wel hoe het loopt. En volgend jaar (eind dit jaar LGW? al) alles in de Vree zou het beste zijn. Maar ze zullen vast ook nog wel wat andere locaties inzetten gok ik. Zolang het gros maar in één gebouw staat ben ik al blij.

Linius schreef:
Zat er aan te denken met in de buurt van een trap te situeren tijdens WoD, al is S. Carey niet echt een must. Ik zie dan wel hoe het loopt.

Dat is ook mijn plan (en ongetwijffeld van nog veel meer mensen). Tussen WoD en NMH ergens anders naartoe gaan heeft geen zin maar anderhalf uur wachten in de grote zaal is ook niet ideaal.

Mjuman schreef:
De deuren gaan niet dicht - er zal gewoon een rij staan en dan geldt gewoon het club-principe: 2 eruit, 2 erin.

Iemand dit wel eens meegemaakt bij de Oudegracht? Ik namelijk nog nooit.

Mjuman schreef:
en er rijden toch nachttreinen?

Nu Vreeburg gereed is, wordt de situatie volgend jaar anders, hopelijk.

Voor mij wordt het een stuk minder, Helling - Leeuwenbergh - Oudegracht was voor mij een prima driehoek, auto bij de Helling en gaan.

Als ik naar LGW wil in Vredenburg moet ik voor 12 uur naar huis, omdat er wel een nachtnet is, maar mijn reistijd dan verdrievoudigd.

(willie) schreef:
(quote)

Iemand dit wel eens meegemaakt bij de Oudegracht? Ik namelijk nog nooit.

W8 + C - aantal jaren geleden zelve succesvol gebruik gemaakt van een venue/concert-ticket (toen was dat er nog), konden wij doorlopen en de rest kon vrolijk in de rij staan - gaf wel wat scheve blikken

Het nieuwe (Tivoli) Vreeburg zie ook Zalen | Info | TivoliVredenburg heeft 5 zalen, w.o de 'oude' grote zaal (1700), de Ronda (2000) en 3 andere van 400 - 700 p.

Wat? Moet ik nu ook al gewichten en zout water meenemen als ik naar binnen wil?

Maar ik zal dan wel altijd op tijd binnen zijn geweest in de Oudegracht, 2 jaar terug was het wel lachen toen er veel mensen waren die dachten en Fuck buttons en Suuns te kunnen zien. Volgens mij is de rij bijna hetzelfde gebleven tot na The Soft moon.

Dit jaar zal ik wel in de gracht blijven hangen en onderweg naar de auto nog even kijken of ik de Helling binnen kan glippen.

Met 'n beetje sms-kennis was dat toch wel te 'kraken'. Voorheen kon je gewoon voor 15-20 euro een gokje wagen en naar bijv Ekko of De Helling (op 1 km van hier) te gaan om acts te zien die je niet kende; nu met 40 euro zul je toch liever op safe willen spelen.

Dat klopt helemaal, ik vond de ticketprijs ook wel tegenvallen eerlijk gezegd, heb dan nog wel een earlybird, maar ja dadelijk in augustus is er waarschijnlijk weer een earlybird voor de 4 dagen LGW en ben je zo'n 6 tientjes kwijt.

En tja sms codes, ik kom er wel uit, maar er is toch maar 1 die wat toe heeft gevoegd aan het leven: ))<>((

Nou dat was toch best een fijne avond.

Om er een understatement uit te gooien.

(willie) schreef:
Dat klopt helemaal, ik vond de ticketprijs ook wel tegenvallen eerlijk gezegd, heb dan nog wel een earlybird, maar ja dadelijk in augustus is er waarschijnlijk weer een earlybird voor de 4 dagen LGW en ben je zo'n 6 tientjes kwijt.

Acht tientjes om precies te zijn. En wat betreft afgelopen zaterdag, een fijne avond was het!

Ja, ik zag het, heb maar meteen een kaartje besteld.

En niet geheel onterecht naar nu blijkt, dat programma krijgt toch aardig vorm.

Post dan meteen even waar we het over hebben:

A Winged Victory For The Sullen
Amen Dunes
Ben Frost
Bonnie 'Prince' Billy
Crows
Daniel Norgren
Dean Blunt
Dr. John & The Nite Trippers
Einstürzende Neubauten
Ela Stiles
Full Ugly
Helado Negro
King Gizzard & The Lizard Wizard
Mac DeMarco
Ought
Owen Pallett
Paus
Perfume Genius
Selda
Sharon Van Etten
Son Lux
St. Vincent
Steve Gunn
Tamikrest
Thug Entrancer
Trans Am
tUnE-yArDs
Wreckless Eric

Fijn lijstje tot nu toe inderdaad.

Wow LGW is weer erg lekker bezig.

Mouth to Mouth curated by Swans / Michael Gira (3-daags):
Swans
Wire
Silver Apples
Ben Frost
Savages / Bo Ningen
'Words To The Blind'
Prurient
Sir Richard Bishop
Baby Dee
Xylouris White
Carla Bozulich
Xiu Xiu
Jenny Hval
Okkyung Lee
Victor Herrero
Father Murphy
Leafcutter John

24-Hour Dronefest (wereld première):
William Basinski
Stephen O'Malley (Sunn O)))
Tim Hecker
Steve Hauschildt
Raime

Tja, dat zag ik toch eventjes niet aankomen.

-SprayIt- (moderator)
Wow

tuktak
vet hoor!

Weet iemand of je er voor kaarten vroeg bij moet zijn of valt dat meestal wel mee?

Vond Mayday te leip en wil hier wellicht ook heen. Moet me alleen eerst wat verdiepen in de geboekte acts om te kijken of het wat voor me is.

Het is dat Incubate ook iets neer heeft gezet, maar het is 1 van de beste line-ups die je gaat vinden in Nederland dit jaar, 4 dagen, 90 euro (op dit moment), daar hoef je in principe niet lang over na te denken. Enige nadeel is dat wanneer je verwacht alle acts te kunnen zien die je wil zien je bedrogen uitkomt (maar zoals ik al zei, 90 euro, 4 dagen, wat verwachten we anno 2014) en het is ook allemaal weer niet zo obscuur als het eerder genoemde Incubate.

In principe gaat de kaartverkoop niet ontzettend hard, maar pin me daar niet op vast, want het festival wordt wel steeds populairder en het zou zo maar kunnen zijn dat het dan wat harder loopt.

Vanaf 3 september zijn er ook dagkaarten te koop.

Dagkaarten raken wel uitverkocht in de loop van november in mijn herinnering. Passe-partout heb ik vorig jaar nog twee weken voor het festival gekocht. Fesitval wordt inderdaad steeds bekender en populairder, maar het is dit jaar ook stukje duurder dan vorig jaar. Weet niet hoe dat de verkoop gaat beïnvloeden. Dit jaar ook voor het eerst met veel acts in TivoliVredenburg trouwens, dus de capaciteit van het festival zal ook wel zijn toegenomen.

Dank voor jullie reacties. Ga de komende dagen wat dingen luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:38 uur

geplaatst: vandaag om 10:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.