MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:

90 euro prijs geldt nog tot 1/9 - daarna 100 euro. Geen idee welke zalen in Tivoli Vreeburg allemaal meedoen (Ronda heeft bijv al een capaciteit van 2000 p.); voorheen was capaciteit ca 2000 - 2500 (3-4 locaties) al valt Tivoli OG nu wel af.

Linus Van Pelt
Hmm ik dacht dat ze grote zalen vooral opengooien voor Seda wat gigantisch groot onder de Turkse bevolking is. Swans paste 4 jaar terug ook prima in de helling ook al hebben ze door al die hype een hoop nieuwe fans erbij.

Selda staat wel apart aangekondigd bij Tivoli Vreeburg (25 euro), maar tevens als onderdeeld van LeGuessWho - alleen op 21/11 staan er 2 klassieke concerten gepland - neem aan in 'de grote zaal' (voorheen) en in de kleinere zaal voor akoestische muziek (jazz, klassiek); dan kan je uitrekenen met Ekko (300) en De Helling (500 - 600) wat voor capaciteit er max zal zijn.

Is Leeuwenbergh al gesloten? Zou enorm jammer zijn, erg mooie concert locatie vind ik dat.

Verder heb je natuurlijk nog kleinere podia als Rasa, Kargadoor, Theater Kikker, Mirliton Theater, ACU en hopelijk ook weer de Janskerk.

Linus Van Pelt
De-noir schreef:
Is Leeuwenbergh al gesloten? Zou enorm jammer zijn, erg mooie concert locatie vind ik dat.

Leeuwenbergh is los van Tivoli nu. Open is het wel, niet meer als semi-popzaal (zover). Jammere zaak maar begrijpelijk.

Rasa kan verassend veel mensen binnen hebben, zeker met de tribune erbij past daar wel zeker +300 in. ACU tjah blijft een probleem kind, de officiele grote ligt volgens mij op 200(!?) maar als je daar al met 50 man binnenstaat is het al krap. Hier staan ook het vaakst wachtrijen voor. Theater de kikker doet al een aantal jaar (jammer genoeg) niks meer met muziek en hebben vorige edities ook niet meer meegedaan, erg jammer is dat wel. Mirliton Theater blijft erg klein en nogal tijdgebonden door zijn ligging en word vooral gebruikt voor de 3voor12 sessies, wel een erg zaaltje met een toffe baar en een perfecte manier om je dag te beginnen. Kargadoor kan volgens mij +-100 mensen hebben, ik vind het alleen door de kelder zelf moeilijk in te schatten.

Janskerk hoorde ik dat ze zeker weer meedoen en grote kans dat Bonnie Prince Billy daar komt, prachtige zaal voor dat soort muziek vorig jaar ook erg genoten van Ed Askew en Linda Perchaps daar.

Voor de rest doet DB's altijd een 'thema programma' omdat het net te ver uit het centrum ligt om fatsoenlijk snel naar toe te reizen, vorig jaar stond Micheal Chapman en andere folk mensen daar.

Ook al ben ik niet een fan van het veels te nette uiterlijk van vredeburg vind ik het uitzicht zeker bij de dansavond vorig jaar(met o.a the range) echt prachtig over Utrecht stad, zeker als de zon opkomt.

sq
Is er iemand die me een beetje kan uitleggen hoe dat Guess Who werkt? Het is toch niet daadwerkelijk zo dat je maar ergens heen gaat en maar moet afwachten wie er komt? Op enig moment raken er toch zaken bekend. En hoe lang van te voren weet je dat? Van wat ik nu weet moet ik nog maar zien welke zalen meedoen en op de site staat helemaal niets waar iets aan heb.

En wat zijn de ervaringen met op tijd zijn? Als ik bij Owen Pallett vooraan wil staan, hoe lang van te voren ga ik er dan heen?

Vandaag worden de dagindelingen bekend gemaakt, binnenkort vast een tijdschema, je kan (waarschijnlijk) wachten met het kopen van een kaartje tot op de laatste dag. Ik weet niet of ze nog werken met venuekaarten (kaarten voor 1 avond in 1 zaal, waardoor je altijd toegang hebt tot die zaal, maar dat deden ze in het verleden weer niet voor alle zalen)

Met op tijd zijn heb ik eigenlijk nooit last gehad, misschien dit jaar wel op de Mayday bij Neutral milk hotel en er waren 2 jaar terug heel veel mensen die dachten na Fuck Buttons (oudegracht) direct naar Suuns (de Helling, kleiner dan oudegracht) te kunnen gaan, daar was vrij duidelijk van dat die dubbel niet zou gaan werken (Suuns was een hype onder het LGW publiek).

Voor Owen Pallett voorzie ik niet zoiets, zeker niet als hij in een wat grotere zaal staat (dit jaar is Vredenburg nieuw, hoe dat gaat werken is voor iedereen nieuw), maar over het algemeen zou ik in de Oudegracht een kwartier voor elke act nog zo'n beetje vooraan kunnen komen, nu geef ik geen reet om vooraan staan dus verdere informatie heb ik daar niet over.

Maar het is een festival, ook op Roskilde (dat is die sq toch?) weet je toch relatief kort van te voren wie waar speelt en komt het voor dat een kleinere tent soms te klein blijkt (of een grote zoals Mew in de Arena liet zien) en hangt het helemaal van de band af hoe snel het vol loopt.

sq schreef:
Is er iemand die me een beetje kan uitleggen hoe dat Guess Who werkt? Het is toch niet daadwerkelijk zo dat je maar ergens heen gaat en maar moet afwachten wie er komt? Op enig moment raken er toch zaken bekend. En hoe lang van te voren weet je dat? Van wat ik nu weet moet ik nog maar zien welke zalen meedoen en op de site staat helemaal niets waar iets aan heb.

En wat zijn de ervaringen met op tijd zijn? Als ik bij Owen Pallett vooraan wil staan, hoe lang van te voren ga ik er dan heen?

Even quoten, dan krijg je een volgens mij een update.

sq
(willie) schreef:

Maar het is een festival, ook op Roskilde (dat is die sq toch?) weet je toch relatief kort van te voren wie waar speelt en komt het voor dat een kleinere tent soms te klein blijkt (of een grote zoals Mew in de Arena liet zien).
ja die SQ is het inderdaad . Dankje voor deze info, ik had gewoon geen idee!

Lol sq.... Je neemt de naam van het festival iets te letterlijk denk ik

Autechre, Loop, Cloud Nothings, Perfume Genius, Dorian Concept Trio, Rodion G.A., Iceage, Parquet Courts, The Vaselines, Hauschka, Sleaford Mods, The Growlers, The Fresh & Onlys, White Lung, Hieroglyphic Being, Jozef van Wissem, Jameszoo (live) & Special Guests, Peter Walker, Mdou Moctar, TSU!, Wildbirds & Peacedrums, She Keeps Bees, PC Worship, DJ Fitz, Norberto Lobo en Fumaça Preta.

Het houdt maar niet op ook he.

Hoe jonger de user, hoe wijzer de neus - oude mannen hebben behoefte nou eenmaal behoefte aan zekerheid en een parkeerplek voor de rollator

En jullie zwatelen maar een eind weg; nu met de opening van het nieuwe Vreeburg - kijk maar eens in de agenda om te zien weinig ruimte is vastgelegd dat weekend - zijn er veel meer mogelijkheden. Daar staat ook dat in maart het laatste concert in de Leeuwenberghkerk plaatsvond. Er is een Stichting Vrienden van de Leeuwenberghkerk die zich inzet voor benutting van het gebouw - dus het zal heus wel in gebruik blijven voor bepaalde doeleinden.

Denk dat de kleinere ruimtes (jazz en klassiek) in Vreeburg zich ook goed lenen voor intieme concerten. Hoop wel dat DH en Ekko hun eigen specifieke programmering zullen houden voor het festival. Tivoli OG is passé - daarvoor is Kyteman in de running ter vervanging van zijn vorige ruimte, bij de Daalse Dijk.

(willie) schreef:
Autechre, Loop, Cloud Nothings, Perfume Genius, Dorian Concept Trio, Rodion G.A., Iceage, Parquet Courts, The Vaselines, Hauschka, Sleaford Mods, The Growlers, The Fresh & Onlys, White Lung, Hieroglyphic Being, Jozef van Wissem, Jameszoo (live) & Special Guests, Peter Walker, Mdou Moctar, TSU!, Wildbirds & Peacedrums, She Keeps Bees, PC Worship, DJ Fitz, Norberto Lobo en Fumaça Preta.

Het houdt maar niet op ook he.

Wow heerlijke toevoegingen weer. Er staat al een erg fijne line-up en volgens mij zijn ze nog niet eens klaar. Over een maandje zal er nog wel een rits namen komen.

Tickets voor vrijdag en zaterdag besteld!

Wil Swans zeker niet missen. Voor de rest nog niet echt dingen die ik 'moet' zien.

Ik twijfel nog een beetje, ik wil Basinksi wel eens aan het werk zien eigenlijk.

tuktak
Autechre potverdikkie! Alleen daarom moet je hier natuurlijk al heen. Line-up is echt om te smullen.

Is de line-up al compleet? Zit serieus te overwegen om zaterdag en zondag te gaan, de line-up is echt heerlijk.

Nop, komen nog meer namen bij.

Jammer, The Fresh & Only's komen niet. Had ik graag gezien.

tuktak
Nieuwe namen, waaronder 2 Denovali labelnights (!):

Suuns & Jerusalem in my Heart, Emptyset, Julianna Barwick, Carla Bozulich en John Eichenseer, Dirk Serries, Ashraf Sharif Khan; House of Cosy Cushions, Heartsnatcher, Machinefabriek + Fox String Quartet, 7090 performing works by La Monte Young & James Fulkerson, Gareth Davis & Shivers performing works by Peter Ablinger, Robert Ashley & Alvin Lucier, Naomi Sato playing the Japanese sho, Wilbert Bulsink & Koen Kaptijn's Staring Contest Part I-IV, Sebastian Plano, Federico Albanese, John Lemke and Carlos Cipa, Brandt Brauer Frick, Cut Hands, Ryley Walker, Lucrecia Dalt, Dracula Legs, Broncho, Cristobal & The Sea, Plan Kruutntoone, Nouveau Vélo, hee Oops en zZz

Line-up is dit jaar dus echt zo absurd goed!

Julianna Barwick en Lucrecia Dalt

Plan Kruutntoone

Sebastian Plano, Federico Albanese

tuktak schreef:

Line-up is dit jaar dus echt zo absurd goed!

Schandalig goed, er zijn vast mensen die iets anders gaan beweren, maar dit moet toch wel de beste line-up ooit op een Nederlands festival zijn.

Enige idee wanneer de timetable bekend is? Ik ben bang voor veel pijnlijke overlappingen.

Mooie aankondiging van Julianna Barwick

Carlos Cipa

Ze moeten eigenlijk wat eerder beginnen: 19.00 uur. Kun je er toch eentje meer meepakken.

angelin schreef:
Carlos Cipa

Ze moeten eigenlijk wat eerder beginnen: 19.00 uur. Kun je er toch eentje meer meepakken.

Maar hoezo is dat eerder beginnen? Ik heb me vorig jaar de kolere moeten haasten om rond half 6 Moonface te kunnen zien en daarvoor heb ik dan nog optredens moeten missen.

Maar pijnlijke overlappen zullen er zijn, groot voordeel met zo'n programma is dat er op elk moment wel wat acceptabels staat, veel beter dan andere festival die de 2 bands van die dag die de moeite waard zijn tegenover elkaar zetten (dat zijn de echt pijnlijke overlappingen) en je de rest van de dag aan het eten bent.

(willie) schreef:
(quote)

Maar hoezo is dat eerder beginnen? Ik heb me vorig jaar de kolere moeten haasten om rond half 6 Moonface te kunnen zien en daarvoor heb ik dan nog optredens moeten missen.

Volgens mij begonnen ze de afgelopen 2 jaar alleen op zondag vroeg en de andere dagen pas rond 20.00 uur. En aangezien ik alleen vrijdag en zaterdag ga, mogen ze van mij wel wat eerder beginnen.

De voorpret kan beginnen! Ik ben erg blij met de line-up en heb er veel zin in.

Hopelijk is Leeuwenbergh als locatie er ook weer bij. Las dat TivoliVredenburg de kerk sowieso dit najaar nog veelvuldig in gebruik heeft vanwege het geluidslek in de kamermuziekzaal (Hertz).

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.