menu

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
avatar van Ploppesteksel
Heeft iemand een idee wanneer de timetable meestal wordt gedropt door Le Guess Who? Die gaat een grote impact hebben op mijn beslissing om al dan niet te gaan, vrees ik.

Ploppesteksel schreef:
Heeft iemand een idee wanneer de timetable meestal wordt gedropt door Le Guess Who? Die gaat een grote impact hebben op mijn beslissing om al dan niet te gaan, vrees ik.


Dat schema is 1 ding, ik verwacht met 2 weken oid, maar kan ook puzzelen worden met locaties en hun capaciteit.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Mju, ga je ook?

avatar van jordidj1
Dan ga ik ook.

avatar van Gretz
Mjuman schreef:
(quote)

maar kan ook puzzelen worden met locaties en hun capaciteit.

Nog altijd trauma's hiervan
https://i.imgur.com/a10O5Zd.jpg

avatar van Marco dB
Mjuman schreef:
Dat schema is 1 ding, ik verwacht met 2 weken oid, maar kan ook puzzelen worden met locaties en hun capaciteit.

Dit is precies de reden waarom ik niet meer ga. Heel de stad doorcrossen om weer ergens in een rij aan te sluiten en uiteindelijk onverrichter zake weer af te druipen. Frustrerend.

LeGuessWho gaat een beetje lijden aan hetzelfde syndroom als NSJ: succes trekt V3 aan - veel (en) vout volk; zij het dat er nog geen VIP-arrangementen bestaan waarmee business-bo's 10 min na aanvang van het concert met hun nog snavelende kippen binnenkomen bij Cristina Branco en pontificaal voor je gaan zitten, op hun vip-stoelen.

Voor mij reden om af te haken bij NSJ, ook al heb ik er veel grote namen gezien.

Als local lad vanaf het begin steeds minimaal 1 avond naar LGW geweest (1* vakantie dat dan wel) en in het begin kon je per locatie een passe-partout of voor één concert een ticket kopen, kon je de hele rij van passe-partout-houders voorbijlopen; akoestisch concert in Janskerk, prachtig. Mystere des voix Bulgares moet ook indrukwekkend zijn geweest, net als de rij.

Wilde een van de laatste keren graag Föllakzoid zien; daarheen gelopen vanaf TiVre - fiets in de stalling gelaten op Vreeburg - maar daar aangekomen zag ik de rij van verre en maakte toen rechtsomkeert.

Programmeren betekent ook keuzes maken en als je een artiest die vlak voor je festival net doorbreekt in een kleine zaal zet, betekent dat dat je dan zeker 30 min ervoor er al moet staan.

Eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd waar ze Holly Herndon en Jenny Hval plaatsen - ik denk Pandora, met ruimte voor ca 650 p. Mijn tip: check van tevoren de capaciteit van de diverse zalen; Ekko herbergt bijv slechts 300. De totaalcapaciteit (alle zalen) van Tivoli is, dacht ik ca 4500.

Met drie andere concerten (oa Christian Scott) er vlak voor of na moet ik - ook gezien wensen/tijdschema - dus nog fff puzzelen en met de CFO overleggen

avatar van Edgar18
De afgelopen jaren is het pas één of twee keer gebeurd dat ik ergens niet naar binnen kom. De verhalen over lange rijen en volle zalen komen niet overeen met mijn beleving. Zal te maken hebben met de gemaakte keuzes, wellicht dat ik de (te) populaire namen of de (te) kleine zalen linkt laat liggen?

Hopelijk kan ik er dit jaar weer vier dagen bij zijn, maar de donderdag wordt nog even spannend.

avatar van Ataloona
Edgar18 schreef:
Je weet dat het festival maar vier dagen duurt? En dat je maar één ding tegelijk kunt zien?


Het kunnen zien en het willen zien zijn twee verschillende dingen; iets waar pas over nagedacht hoeft te worden zodra de timetable er is

Over de capaciteit: dat is toch wel iets waarover ik kan meepraten en toch ook jaarlijks een thema is. Ik had het gevoel dat de drukte vorige editie wel meeviel (hoewel: Sons of Kemet XL, Julianne Barwick in dat universiteitsgebouw en Beverly Glenn-Copeland waren een drama), maar het jaar daarvoor waren er toch behoorlijke problemen qua capaciteit. Oa. William Basinski in de Helling was voor een hoop mensen een drama (zeker omdat er in die hoek niets meer speelde buiten Basinski zelf - als je niet naar binnen kon kwam je voor niets). En de EKKO was ook behoorlijk tricky. Of niet soms, Koenr? Uiteindelijk 1,5 uur buitengestaan, Big Brave gemist en daarna alsnog enorme drukte binnen de EKKO (vol) voor The Ex rond drie uur 's nachts. Of te denken aan Le Mystere des Voix Bulgares in de Domkerk? Klassiekertje!

avatar van Koenr
Ja, het is een beetje een combinatie van factoren uiteraard. EKKO is gewoon te klein voor veel van de namen die er geprogrammeerd worden. Overdag is het meestal wel te doen, maar het is daar bijna altijd helemaal vol 's avonds.

Maar het hoort erbij. En het heeft ook z'n charme - soms ontdek je iets prachtigs omdat je een volle zaal niet meer binnen komt.

avatar van Edgar18
Ataloona schreef:
Oa. William Basinski in de Helling was voor een hoop mensen een drama (zeker omdat er in die hoek niets meer speelde buiten Basinski zelf - als je niet naar binnen kon kwam je voor niets).
Je hebt daar toch ook LE:EN en De Pastoefabriek zitten? Ik weet nog dat ik die bewuste avond een groot gedeelte van mijn tijd in die hoek heb vertoefd. Eerst wat kleiner(re) namen in eerder genoemde locaties, en vervolgens op tijd binnen bij eerst Basinski en later Wolfgang Voigt (GAS).

avatar van Ataloona
Edgar18 schreef:
(quote)
Je hebt daar toch ook LE:EN en De Pastoefabriek zitten? Ik weet nog dat ik die bewuste avond een groot gedeelte van mijn tijd in die hoek heb vertoefd. Eerst wat kleiner(re) namen in eerder genoemde locaties, en vervolgens op tijd binnen bij eerst Basinski en later Wolfgang Voigt (GAS).


Ik was die avond inderdaad ook vooral in die hoek (ieder jaar eigenlijk). Dacht dat er na Basinski niets meer speelde, maar Gas speelde daarna inderdaad nog (niet gebleven, wat ik had 'm al gezien). Weet nog wel dat ik allerlei boze appjes voorbij zag komen toen mensen eerder bij Richard Youngs weggingen en niet binnen konden komen, en ook diversen die op de fiets hadden gehaast er dik een 15/20 minuten van te voren niet meer naar binnen kwamen. Voor de volgende act in die zone (Pastoefabriek) moest toch alweer 50 minuten worden gewacht, terwijl daar 's nachts weinig te doen is. Het was allemaal niet optimaal, maar een goede les om overal goed op te tijd te zijn, want je kunt het treffen.

Zelf vind ik dat allemaal niet zo'n ramp. In de meeste gevallen kun je gewoon iets anders gaan zien. En als ik ergens echt groot liefhebber van ben, dan zorg ik wel dat ik ruim op tijd ben. Maar dat is wel een les die ik van Editie 2017 geleerd heb.

Een van de charmes van NSJ en ook LGW was idd dat je rond kon lopen en hier en daar iets nieuws oppikken, ondertussen een hapje en een drankje doen, en dan weer verder verkennen, muziek winkelen. Dat is grotendeels verdwenen. Met TiVre lijkt alles meer op een plek geconcentreerd te zijn; alhoewel je daar ook aardig wat afstanden aflegt van Cloud Nine naar de Grote Zaal. Bij Transition (ook in TiVre) was het bijv opvallend dat er altijd nog plaats leek te zijn in de Grote Zaal.

Zou wel eens willen weten hoeveel kaarten er beschikbaar zijn per dag; als je naar de diverse food courts kijkt (en de drukte aldaar) kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het niet veel zal schelen met de max totaalcapaciteit.

Hier is De Helling - close to home - ook een goede laatste halte. Gas vond ik niet zo bijzonder en imo behoeft een 1-mans/laptop-act toch wel betere visuals en/of een dansend publiek om iets van sfeer te genereren. Wat dat betreft zou ik willen adviseren eens naar de live uitvoering van ISAM door Tobin te kijken.

avatar van Sater
Ataloona schreef:
Of te denken aan Le Mystere des Voix Bulgares in de Domkerk?


Ik weet nog dat ik daar op mijn gemak aangewandeld kwam en een enorme groep mensen stond te wachten tot de deuren open gingen....dacht ik. De kerk zat op dat moment al helemaal vol. Kansloze missie.

avatar van Masimo
Ataloona schreef:
Weet nog wel dat ik allerlei boze appjes voorbij zag komen toen mensen eerder bij Richard Youngs weggingen en niet binnen konden komen
Het voornaamste probleem is hier het weggaan bij Richard Youngs.

Blokkenschema online

Edit: damn

Het puzzelen kan beginnen!

avatar van Masimo
Mjuman schreef:
Het puzzelen kan beginnen!
Ik krijg de vrijdag- en zaterdagpuzzel nog niet in elkaar gelegd.

Ik verbaas me nogal over veel tijdstippen.

Acts als Drew McDowall, Murcof, TENGGER, Djrum, Nivhek, Lasse Marhaug etc. op tijden tussen 18.00 en 20.00 uur zetten?

Vrijdag
18.00 - 18.40 TENGGER, de Helling
Paar minuten eerder weg en dan heel hard fietsen.
18.50 - 19.40 Oiseaux Tempete, Ronda
20.25 - 21.30 Deerhunter,Ronda
22.50 - 23.45 Moon Relay, Ekko
00.20 - 01.20 Girl Band, Ronda
02.00 - 03.00 Lightning Bolt, Ronda

Zaterdag
18.00 - 18.40 Mohammed Lamouri, Leen
18.50 - 19.30 Lalalar, de Helling
19.40 - 20.25 Ahmed Ag Kaedy, Leen
20.30 - 21.30 Gyedu Blay Ambolley & His Sekondi Band, de Helling
22.05 - 22.55 Acid Rooster, de Nijverheid
23.00 - 23.50 Empath, dB's main
00.45 - 01.45 Mythic Sunship Astral Family, Ekko

Zondag
15.00 - 15.45 Aponogeton, WAS
15.45 - 17.15 Victor De Roo, WAS
17.30 -19.15 Liverpool - Manchester City, een sportcafe
19.30 - 20.30 The Ex, Pandora
21.40 - 22.30 Tropical Fuck Storm, Pandora
23.40 - 00.30 Follakzoid, Pandora

Tickets voor de zaterdag in de pocket!

Zal in eerste buurten rondom De Helling worden, met Lalalar, Ahmed Ag Kaedy en Gyedu-Blay Ambolley. Daarna richting TV voor Angel Bat Dawid/Sudan Archives/The Bug en daarna zien we wel...

avatar van Edgar18
Zo zal mijn zaterdag programma er ook ongeveer uitzien

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.