Muziek / MusicMeter Live! / Rewire festival
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 16:35 uur
Veelbelovend nieuw festival in Den Haag. Tussen de al bekende acts zitten een aantal hele interessante namen:
Muziek: Andy Stott live (UK), Bomb Diggy Crew (NL), Comfort Fit (DE), Dagga Dagga (NL), Daniel Haaksman (DE), Dirty Beaches (CA), Eklin (NL), Holy Other (UK), I am Oak (NL), Juha (NL), Machinefabriek (NL), Narain Ashad (BD), Nils Frahm & Anne Müller (DE), Patrice Bäumel live (DE), Peter Broderick & Machinefabriek (US/NL), Plaid live (UK), Sylvain Chauveau (FR), Tropics (UK), Vondelpark (UK)
Expositie: Finnbogi Petursson (IS), Ryoichi Kurokawa (JP), Nils Völker (DE), Julius Stahl (DE), Lorraine Haye (NL), Milou Rabe (NL), Stephan Tillmans (DE)
Live Cinema performance: Optical Machines (NL), Zavoloka & Laetitia Morais (UA/PT)
http://www.rewirefestival.nl/
Muziek: Andy Stott live (UK), Bomb Diggy Crew (NL), Comfort Fit (DE), Dagga Dagga (NL), Daniel Haaksman (DE), Dirty Beaches (CA), Eklin (NL), Holy Other (UK), I am Oak (NL), Juha (NL), Machinefabriek (NL), Narain Ashad (BD), Nils Frahm & Anne Müller (DE), Patrice Bäumel live (DE), Peter Broderick & Machinefabriek (US/NL), Plaid live (UK), Sylvain Chauveau (FR), Tropics (UK), Vondelpark (UK)
Expositie: Finnbogi Petursson (IS), Ryoichi Kurokawa (JP), Nils Völker (DE), Julius Stahl (DE), Lorraine Haye (NL), Milou Rabe (NL), Stephan Tillmans (DE)
Live Cinema performance: Optical Machines (NL), Zavoloka & Laetitia Morais (UA/PT)
http://www.rewirefestival.nl/
0
geplaatst: 3 december 2015, 17:13 uur
Eerste rijtje namen voor 2016
Animal Collective, Mica Levi (Micachu) & stargaze present Under The Skin, Battles, Teho Teardo & Blixa Bargeld, Xiu Xiu plays Twin Peaks, Ben UFO, Lena Willikens, Ash Koosha, Amnesia Scanner, Pierre Alexandre Tremblay, In Code, Kara-Lis Coverdale, Beatrice Dillon and Poppy Ackroyd.

Animal Collective, Mica Levi (Micachu) & stargaze present Under The Skin, Battles, Teho Teardo & Blixa Bargeld, Xiu Xiu plays Twin Peaks, Ben UFO, Lena Willikens, Ash Koosha, Amnesia Scanner, Pierre Alexandre Tremblay, In Code, Kara-Lis Coverdale, Beatrice Dillon and Poppy Ackroyd.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 januari 2016, 13:39 uur
Nieuw bevestigd zijn: James Holden & Maalem Houssam Guinia, Vessel + Black Rain + Pete Swanson, Babyfather, Jlin, Colleen, Roly Porter, Total Freedom, Mikael Seifu, Lussuria, Emily Wells, Anna Meredith, Paul de Jong, Yannis Kyriakides & Andy Moor, Michel Banabila & Oene van Geel, Norberto Lobo & João Lobo Sextet, Via App en Bas van Huizen. Meer namen volgen binnenkort.
Toffe line-up. Holden & Guinia, Micachu, Ben UFO, Animal Collective en ongetwijfeld weer een hele berg interessante artiesten waar ik nog niet eerder van heb gehoord.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 13:43 uur
Yes! Holden & Guinia, Vessel, Colleen, het wordt nu wel erg interessant. Toevallig had ik het er gisteren nog over met Masimo en overwoog ik toen al om te gaan.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 13:52 uur
Pete Swanson is overigens ook heel erg de moeite waard. Tikkeltje onnavolgbaar en niet voor iedereen weggelegd, maar dat zou toch wel een toffe act kunnen worden.
Misschien trek ik ook nog wel een dagje naar Den Haag.
Misschien trek ik ook nog wel een dagje naar Den Haag.
1
geplaatst: 18 januari 2016, 13:57 uur
Super gaaf nieuw rijtje namen: Holden & Guinia, Yannis Kyriakides & Andy Moor, Pete Swanson, Colleen, Norberto Lobo & João Lobo Sextet...
Ik lees nu wel pas dat Maalem Mahmoud Guinia (van oa die samenwerking met Holden, maar ook van de gave plaat met Brötzmann en een mooie plaat met Pharoah Sanders, beide aanraders) vorig jaar overleden is. Houssam is zijn zoon.
Ik lees nu wel pas dat Maalem Mahmoud Guinia (van oa die samenwerking met Holden, maar ook van de gave plaat met Brötzmann en een mooie plaat met Pharoah Sanders, beide aanraders) vorig jaar overleden is. Houssam is zijn zoon.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 14:36 uur
panjoe schreef:
en ongetwijfeld weer een hele berg interessante artiesten waar ik nog niet eerder van heb gehoord.
Goede samenvatting van Rewire en ongetwijfeld weer een hele berg interessante artiesten waar ik nog niet eerder van heb gehoord.

0
geplaatst: 18 februari 2016, 16:42 uur
Nieuwe namen 
Gazelle Twin: Kingdom Come (Dutch premiere), Factory Floor, Mykki Blanco, Matana Roberts, Not Waving, Olivier Messiaen / Pierre Henry – Timbres-durées, Ricardo Donoso, Ensemble Economique, Kaitlyn Aurelia Smith (Dutch premiere), Felicia Atkinson, Alessandro Bosetti, Cocktail Party Effect, Glice, Gerri Jäger and Gebben

Gazelle Twin: Kingdom Come (Dutch premiere), Factory Floor, Mykki Blanco, Matana Roberts, Not Waving, Olivier Messiaen / Pierre Henry – Timbres-durées, Ricardo Donoso, Ensemble Economique, Kaitlyn Aurelia Smith (Dutch premiere), Felicia Atkinson, Alessandro Bosetti, Cocktail Party Effect, Glice, Gerri Jäger and Gebben
0
geplaatst: 26 november 2016, 12:27 uur
Eerste rij namen Rewire 2017 bekend gemaakt:
Arca & Jesse Kanda (DJ + Live A/V)
SUMS: Kangding Ray & Barry Burns (Mogwai)
Daniel Wohl + Slagwerk Den Haag + Matangi Quartet present Holographic
Forest Swords
Jessy Lanza
Lorenzo Senni
Pharmakon
These Hidden Hands
Jameszoo Quartet
Gaika
Radian presents On Dark Silent Off
Moor Mother
Croatian Amor presents Love Means Taking Action A/V
Zs
Horse Lords
Tirzah
Sarathy Korwar
The Chi Factory
Reckonwrong live
Ryan Teague Ensemble
Cloud Becomes Your Hand
Trigger plays John Zorn’s Bagatelles
+ 75(!) artiesten die de komende maanden worden aangekondigd
Arca & Jesse Kanda (DJ + Live A/V)
SUMS: Kangding Ray & Barry Burns (Mogwai)
Daniel Wohl + Slagwerk Den Haag + Matangi Quartet present Holographic
Forest Swords
Jessy Lanza
Lorenzo Senni
Pharmakon
These Hidden Hands
Jameszoo Quartet
Gaika
Radian presents On Dark Silent Off
Moor Mother
Croatian Amor presents Love Means Taking Action A/V
Zs
Horse Lords
Tirzah
Sarathy Korwar
The Chi Factory
Reckonwrong live
Ryan Teague Ensemble
Cloud Becomes Your Hand
Trigger plays John Zorn’s Bagatelles
+ 75(!) artiesten die de komende maanden worden aangekondigd
0
geplaatst: 26 november 2016, 20:31 uur
These Hidden Hands en Gaika! Eens kijken of ik hier naartoe kan, dit jaar.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 januari 2017, 14:25 uur
Jeff Mills en Tony Allen komen ook. Wat een vreemde combo.
0
geplaatst: 19 januari 2017, 15:38 uur
En nog veel meer mooie namen:
Hier vooral met Vaclaw Zimpel(!), Sex Swing, This Is Not This Heat en Wolf Eyes erg blij
Jeff Mills & Tony Allen, Swans, This Is Not This Heat, Helena Hauff, Daniel Lanois, Peter Zinovieff & Lucy Railton, Wolf Eyes, Aurora Halal, SHXCXCHCXSH, Virginia Wing, Carla Dal Forno, Gábor Lázár, Pete Harden & Ensemble Klang, Sex Swing, Waclaw Zimpel en NAH
Hier vooral met Vaclaw Zimpel(!), Sex Swing, This Is Not This Heat en Wolf Eyes erg blij

0
geplaatst: 19 januari 2017, 19:00 uur
Zo, met die namen die je noemt en Radian, Jeff Mills, Pharmakon, Sums en Moor Mother word het voor mij ook behoorlijk aantrekkelijk. Even kijken of ik hier budget voor ga hebben. Alleen het reizen in het weekend naar Den Haag... Duur duur 

0
geplaatst: 16 februari 2017, 17:19 uur
Laatste rijtje:
Slowdive, Blanck Mass, Jace Clayton presents Julius Eastman Memorial Dinner, AGF & Kubra Khademi, SØS Gunver Ryberg, Oliver Coates, Kassel Jaeger, Greg Fox, Kobe van Cauwenberghe, HOEK & Dieter Vandoren, DSR Lines, Igor C Silva, Torus & Nikki Hock en S.T. Cordell.
0
geplaatst: 18 februari 2017, 09:54 uur
^ ik krijg hier niet eens voor betaald
Hier vooral blij met Kassel Jaeger, Julius Eastman Memorial Dinner en SØS Gunver Ryberg, maar was wel enigszins verbaasd dat dit het laatste rijtje namen was (nadat er eerst werd aangekondigd dat er nog 75 bij kwamen).
Hier vooral blij met Kassel Jaeger, Julius Eastman Memorial Dinner en SØS Gunver Ryberg, maar was wel enigszins verbaasd dat dit het laatste rijtje namen was (nadat er eerst werd aangekondigd dat er nog 75 bij kwamen).
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 12:13 uur
Eerste rits namen 2018:
Ben Vince
Chino Amobi
Daniel O’Sullivan & Dream Lion Ensemble
Deena Abdelwahed
Ellen Arkbro + Zinc & Copper
Farai
Floating Points
Golden Retriever
JASSS
Joshua Abrams & Natural Information Society
Karen Gwyer
Kyle Dixon & Michael Stein perform Stranger Things
Laurie Anderson
MHYSA
Nina Kraviz
Ninos du Brasil
Raphael Vanoli
Rupert Clervaux & Ben Vince
SCRAAATCH
Širom
Sugai Ken
SUUNS
The Thing
Umfang
UUUU
Visionist + Pedro Maia
Volvox
Ziúr
Ben Vince
Chino Amobi
Daniel O’Sullivan & Dream Lion Ensemble
Deena Abdelwahed
Ellen Arkbro + Zinc & Copper
Farai
Floating Points
Golden Retriever
JASSS
Joshua Abrams & Natural Information Society
Karen Gwyer
Kyle Dixon & Michael Stein perform Stranger Things
Laurie Anderson
MHYSA
Nina Kraviz
Ninos du Brasil
Raphael Vanoli
Rupert Clervaux & Ben Vince
SCRAAATCH
Širom
Sugai Ken
SUUNS
The Thing
Umfang
UUUU
Visionist + Pedro Maia
Volvox
Ziúr
0
geplaatst: 27 november 2017, 16:51 uur
Mijn kaartje is binnen! Op Le Guess Who gekozen voor John Maus ipv James, dus nu de herkansing!
Kijk ook uit naar o.a. Floating Points, SUUNS, Laurie Anderson en Stranger Things.
Kijk ook uit naar o.a. Floating Points, SUUNS, Laurie Anderson en Stranger Things.
0
geplaatst: 27 november 2017, 16:54 uur
-SprayIt- schreef:
Mijn kaartje is binnen! Op Le Guess Who gekozen voor John Maus ipv James, dus nu de herkansing!
Wacht maar even af hoe de programmering uitpakt - ik zie er zo al 2 - 3 acts die mij interessanter lijken (zeker gezien hun geringe bezoekfrequentie aan deze kant v.d. Oceaan) en als homo digitalis/electronicus moet je beslist Nina niet missen

0
geplaatst: 27 november 2017, 16:59 uur
Mijn beste vriendin zit in Mexico en is op het Mutek Festival. Zij vond Nina dusdanig tegenvallen, dat ze erbij weggelopen is. Onze smaak komt in zoverre overeen, dat ik mijn verwachting m.b.t. Nina heb bijgesteld 

0
geplaatst: 27 november 2017, 17:00 uur
Mjuman schreef:
Wacht maar even af hoe de programmering uitpakt - ik zie er zo al 2 - 3 acts die mij interessanter lijken (zeker gezien hun geringe bezoekfrequentie aan deze kant v.d. Oceaan) en als homo digitalis/electronicus moet je beslist Nina niet missen
(quote)
Welke 2 a 3 namen zijn zo interessant dan? Ik ga nog uitgebreid op onderzoek uit, hoor. Maar nu je er toch bent...
0
geplaatst: 27 november 2017, 17:15 uur
-SprayIt- schreef:
Welke 2 a 3 namen zijn zo interessant dan? Ik ga nog uitgebreid op onderzoek uit, hoor. Maar nu je er toch bent...
(quote)
Loop het lijstje eens langs, dan is er absoluut één naam die er echt uitspringt, de grande dame van de electronische/gemanipuleerde muziek; verder iig The Thing.
Nina Kraviz: check haar laatste Fabric worp - die vind ik beter dan de laatste van Steffi en ziet er nog leuker uit ook

1
geplaatst: 10 december 2017, 15:10 uur
-SprayIt- schreef:
Chino Amobi bracht dit jaar met PARADISO een tof album uit: noisy electronics met raps en spoken word, vage radiojingles, opvallende samples (oa uit tekenfilmserie Adventure Time), apocalyptisch verhaal op een vrij fragmentarische manier verteld. Indrukwekkend. Ik kijk ook zeer uit naar minimalcomponist Ellen Arkbro met een koperblazerstrio. Als het goed is op gaat ze spelen op het kerkorgel van de Lutherse Kerk. Haar dronesessie op LGW? (zonder koperblazers) was iig hypnotiserend. (quote)
Zelf kijk ik ook uit naar Shirom, Joshua Abrams en The Thing. Verder is er weer een hoop te ontdekken (waaronder klaarblijkelijk Nina Kraviz, waar ik nog nooit van had gehoord)
1
geplaatst: 10 december 2017, 15:18 uur
Chino Amobi (aardige ideeën, maar zijn plaat is nog niet helemaal bij mij geland) en Ellen Arkbro kan ik mij in ieder geval achter scharen. Joshua Abrams en The Thing lijken mij ook wel een mooie/heftige bezienswaardigheid.
Zelf zou ik nog, van wat niet genoemd is, Farai (klik!) en UUUU aanraden. UUUU is een nieuw collectief met leden uit Coil, Wire, Spiritualized en Vanishing Twin. Het gelijknamige album nog niet volledig beluisterd, maar dat is op papier een bijzonder mooie supergroep.
Zelf zou ik nog, van wat niet genoemd is, Farai (klik!) en UUUU aanraden. UUUU is een nieuw collectief met leden uit Coil, Wire, Spiritualized en Vanishing Twin. Het gelijknamige album nog niet volledig beluisterd, maar dat is op papier een bijzonder mooie supergroep.
0
geplaatst: 9 januari 2018, 15:09 uur
Tweede ronde:
Tristan Perich (Young Artist in Focus)
Juliana Huxtable
Arto Lindsay & Zs
Fatima Al Qadiri live a/v
Panda Bear
SOPHIE
Beatriz Ferreyra
James Holden & The Animal Spirits.
Avalon Emerson
Irreversible Entanglements (ft Moor Mother)
Antenes presents Telegraph Music
Nadah El Shazly (with full band)
Lanark Artefax live a/v
Quantum Natives presents Nexus (II)
Stephan Meidell presents Metrics (with ensemble)
AMMAR 808
FAKA
LYZZA
Laura Agnusdei
+ dagindeling bekend
- Farai (afgezegd)
Tristan Perich (Young Artist in Focus)
Juliana Huxtable
Arto Lindsay & Zs
Fatima Al Qadiri live a/v
Panda Bear
SOPHIE
Beatriz Ferreyra
James Holden & The Animal Spirits.
Avalon Emerson
Irreversible Entanglements (ft Moor Mother)
Antenes presents Telegraph Music
Nadah El Shazly (with full band)
Lanark Artefax live a/v
Quantum Natives presents Nexus (II)
Stephan Meidell presents Metrics (with ensemble)
AMMAR 808
FAKA
LYZZA
Laura Agnusdei
+ dagindeling bekend
- Farai (afgezegd)
* denotes required fields.