Muziek / MusicMeter Live! / Rewire festival
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2021, 13:30 uur
Cool. Met Circuit des Yeux, MSYLMA, Meredith Monk, Bitchin Bajas, Jaimie Branch en Ryoji Ikeda alvast wat mooie namen.
0
geplaatst: 18 november 2021, 13:37 uur
Naast de al genoemde namen zijn Naaljos Ljom, bela en aya ook aanraders
Blackhaine is de rapper van die toffe single van Space Afrika.
En na Rewire online ook benieuwd naar FUJIIIIIIIIIIITA, die had een hele gave set waarin hij zelf gaandeweg een soort pijporgel opbouwde.
Mooie lijst. Rewire zit er gewoon altijd heel dicht bovenop.
Blackhaine is de rapper van die toffe single van Space Afrika.En na Rewire online ook benieuwd naar FUJIIIIIIIIIIITA, die had een hele gave set waarin hij zelf gaandeweg een soort pijporgel opbouwde.
Mooie lijst. Rewire zit er gewoon altijd heel dicht bovenop.
2
geplaatst: 27 januari 2022, 15:53 uur
Nieuwe namen!
Dewa Alit & Gamelan Salukat
Stine Janvin & Ula Sickle 'Echoic Choir'
Caterina Barbieri
Evian Christ
Jameszoo’s Blind Group
claire rousay + ensemble
Pavel Milyakov & Yana Pavlova
Lamin Fofana
Joachim Badenhorst & Hiele
Flock
Gagi Petrovic
Dali Muru & The Polyphonic Swarm
Coby Sey
Dasom Baek
Golin
Holly Childs & Gediminas Žygus
Marina Herlop
Mathijs Leeuwis
SKY H1 & Mika Oki
Anna von Hausswolff
Tirzah
Tarta Relena
Dewa Alit & Gamelan Salukat
Stine Janvin & Ula Sickle 'Echoic Choir'
Caterina Barbieri
Evian Christ
Jameszoo’s Blind Group
claire rousay + ensemble
Pavel Milyakov & Yana Pavlova
Lamin Fofana
Joachim Badenhorst & Hiele
Flock
Gagi Petrovic
Dali Muru & The Polyphonic Swarm
Coby Sey
Dasom Baek
Golin
Holly Childs & Gediminas Žygus
Marina Herlop
Mathijs Leeuwis
SKY H1 & Mika Oki
Anna von Hausswolff
Tirzah
Tarta Relena
0
geplaatst: 6 februari 2022, 11:39 uur
Ik ga deze editie toch laten schieten. Vind het om eerlijk te zijn de laatste jaren steeds wat minder worden, ik word minder en minder verrast, overweeg dit jaar Motel Mozaique in plaats van.
* edit, alhoewel, Anna von Hausswolff, The Caretaker, Jenny Hval... hmm
0
geplaatst: 25 maart 2022, 09:20 uur
- Update: is verkocht 
Heeft er hier toevallig iemand interesse in een early bird 3-day pass voor dit jaar? Ik heb er 79 euro voor betaald maar voor 70 euro kan hij overgenomen worden.
Ik kan helaas toch niet gaan vanwege werk. Had wel zin Grouper weer eens aan het werk te zien

Heeft er hier toevallig iemand interesse in een early bird 3-day pass voor dit jaar? Ik heb er 79 euro voor betaald maar voor 70 euro kan hij overgenomen worden.
Ik kan helaas toch niet gaan vanwege werk. Had wel zin Grouper weer eens aan het werk te zien

0
geplaatst: 5 april 2022, 14:07 uur
-SprayIt- schreef:
Ik ga deze editie toch laten schieten. Vind het om eerlijk te zijn de laatste jaren steeds wat minder worden, ik word minder en minder verrast, overweeg dit jaar Motel Mozaique in plaats van.
Maar als je verrassingen zoekt, moet je ook tussen de kleine namen kijken! Ik ga deze editie toch laten schieten. Vind het om eerlijk te zijn de laatste jaren steeds wat minder worden, ik word minder en minder verrast, overweeg dit jaar Motel Mozaique in plaats van.
Vind het zelf een sterke line-up, veel relevante en urgente bands en muzikanten.Ik kijk alvast uit naar Naaljos Ljom, Mabe Fratti en Carl Gari & Abdullah Miniawy!

0
geplaatst: 5 april 2022, 14:38 uur
Masimo schreef:
Vind het zelf een sterke line-up, veel relevante en urgente bands en muzikanten.
Ik kijk alvast uit naar Naaljos Ljom, Mabe Fratti en Carl Gari & Abdullah Miniawy!
(quote)
Maar als je verrassingen zoekt, moet je ook tussen de kleine namen kijken!
Vind het zelf een sterke line-up, veel relevante en urgente bands en muzikanten.Ik kijk alvast uit naar Naaljos Ljom, Mabe Fratti en Carl Gari & Abdullah Miniawy!
Oeh, meestal kan ik jou tips wel blind volgen, maar deze namen heb ik niet overwogen vanwege respectievelijk Caterina Barbieri, The Caretaker & Weirdcore en Grouper. Ik ga nog eens naar de tekentafel.
1
geplaatst: 5 april 2022, 15:52 uur
Teunnis schreef:
Oeh, meestal kan ik jou tips wel blind volgen, maar deze namen heb ik niet overwogen vanwege respectievelijk Caterina Barbieri, The Caretaker & Weirdcore en Grouper. Ik ga nog eens naar de tekentafel.
Ja, de line-up is top, de timetable minder (quote)

Die Naaljos Ljom-plaat van vorig jaar is sowieso een aanrader om ook los van het concert te draaien. Maar met Caterina Barbieri heb je daartegenover ook wel een erg toffe keuze, natuurlijk.
0
geplaatst: 5 april 2022, 20:52 uur
Ik twijfel over een dagkaart voor vrijdag of zaterdag, waarbij ik in eerste instantie neig naar de vrijdag.
0
geplaatst: 5 april 2022, 21:09 uur
Vrijdag lijkt voor nu ook mijn favo dag. Of zondag, maar daar is veel te matig getimetabled.
0
geplaatst: 6 april 2022, 00:24 uur
Ik heb die zondag alleen Mabe Fratti en Grouper omcirkeld, verder moet ik nog het een en ander uitpluizen. Allicht dat jouw tips daarbij nog van pas komen.
0
geplaatst: 6 april 2022, 13:05 uur
Met een beetje mazzel ben ik ook komende zondag bij Liz, Mabe en Caterina te vinden!
0
geplaatst: 6 april 2022, 18:18 uur
Môrthul schreef:

Ik had dit ticket aangeschaft voor mijn zusje, maar het noodlot heeft bij haar toegeslagen: covid.
Ik heb twee soorten aanbiedingen.
De leukste: voor 150 euro mag je aansluiten bij ons clubje, de Rewire Rekels, en dat is dan inclusief overnachting van vrijdag t/m zondag in het altijd pittoreske Scheveningen. We hebben daar een mooi Airbnb-stekje. 70 euro voor het ticket, 80 euro voor twee nachten = 150 euro. Oh ja, het clubje is dit jaar erg klein: na de covidafmelding nog maar net zijn drieën: ik, Casper en Ilse.
De saaie zakelijke: voor 70 euro mag je het ticket overnemen.
0
geplaatst: 7 april 2022, 23:24 uur
Morgen wordt het:
Ryoji Ikeda
???
???
Circuit des Yeux
Tirzah
The Bug
Slikback x Weirdcore
Ryoji Ikeda
???
???
Circuit des Yeux
Tirzah
The Bug
Slikback x Weirdcore
0
geplaatst: 8 april 2022, 11:41 uur
Ik weet nog niet of het helemaal werkbaar is, maar kom nu hier op uit voor vanavond:
Ryoji Ikeda (Amare)
Bendik Giske (Lutherse Kerk)
Meredith Monk (Amare)
Circuit des Yeux (Koninklijke Schouwburg)
Tirzah (Paard I) OF Claire Rousay (Lutherse Kerk)
The Bug (Paard I)
Morgen valt mijn oog vooral op Eartheater, Jenny Hval en Anna von Hauswolff met d'r orgelalbum. Maar ik ken die dag vooral veel niet, dus als er nog aanraders zijn.. Ik houd mij aanbevolen
Ryoji Ikeda (Amare)
Bendik Giske (Lutherse Kerk)
Meredith Monk (Amare)
Circuit des Yeux (Koninklijke Schouwburg)
Tirzah (Paard I) OF Claire Rousay (Lutherse Kerk)
The Bug (Paard I)
Morgen valt mijn oog vooral op Eartheater, Jenny Hval en Anna von Hauswolff met d'r orgelalbum. Maar ik ken die dag vooral veel niet, dus als er nog aanraders zijn.. Ik houd mij aanbevolen

0
geplaatst: 9 april 2022, 20:29 uur
Nog een dagticket kunnen bemachtigen 
Eartheater (Grote Kerk)
Golin (Paard II)
Jenny Hval (Paard I)
Anna Meredith (Paard I)
Evian Christ (Paard I)
Jana Rush (Paard II, ovb)

Eartheater (Grote Kerk)
Golin (Paard II)
Jenny Hval (Paard I)
Anna Meredith (Paard I)
Evian Christ (Paard I)
Jana Rush (Paard II, ovb)
0
geplaatst: 10 april 2022, 20:39 uur
Mabe Fratti was misschien wel mijn hoogtepunt van het weekend.
Eartheater was ook erg memorabel, zij het misschien niet helemaal om de goede redenen
Eartheater was ook erg memorabel, zij het misschien niet helemaal om de goede redenen

1
geplaatst: 11 april 2022, 00:22 uur
niels94 schreef:
Dat maakt nieuwsgierig, vertel ons meer!
7
geplaatst: 11 april 2022, 08:45 uur
Onze favoriete diva kwam een kwartier te laat aangeschoten het podium op ('literally holding back the burps' en dat was lastig tijdens het zingen, zei ze later).
Maar geen haast: eerst nog even een paar minuten de nagels drogen, met hulp van blazende toeschouwers vooraan.
Op enig moment moest de harpiste, die ook de nodige wijntjes op had, tijdens de show naar de wc. Die tijd probeerde Eartheater te vullen met een woordgrap over een ocelot die niet landde. Zeker bij woordgrappen is articuleren niet onbelangrijk. De rest van de tijd heeft ze voornamelijk gevuld door het woord 'bladder' een paar keer te herhalen
Ik zal jullie niet vermoeien met alle overige wonderlijke uitspraken - even een filosofisch ideetje: wat als we nou gewoon van nepotisme zouden afstappen? - maar toen ze tot twee keer toe vroeg of ze in Scandinavië was, braken er denk ik enkele fanhartjes. Hoewel, neem het haar eens kwalijk: 'Het is koud en iedereen is blond.'
Toen iemand van de organisatie haar op enig moment maar kwam zeggen dat ze nog één nummer kon doen - er moest al wat worden geschoven in het schema - ging ze daar nog over klagen ook
Maar áls ze dan speelde was het wel goed, gelukkig..
Maar geen haast: eerst nog even een paar minuten de nagels drogen, met hulp van blazende toeschouwers vooraan.
Op enig moment moest de harpiste, die ook de nodige wijntjes op had, tijdens de show naar de wc. Die tijd probeerde Eartheater te vullen met een woordgrap over een ocelot die niet landde. Zeker bij woordgrappen is articuleren niet onbelangrijk. De rest van de tijd heeft ze voornamelijk gevuld door het woord 'bladder' een paar keer te herhalen

Ik zal jullie niet vermoeien met alle overige wonderlijke uitspraken - even een filosofisch ideetje: wat als we nou gewoon van nepotisme zouden afstappen? - maar toen ze tot twee keer toe vroeg of ze in Scandinavië was, braken er denk ik enkele fanhartjes. Hoewel, neem het haar eens kwalijk: 'Het is koud en iedereen is blond.'
Toen iemand van de organisatie haar op enig moment maar kwam zeggen dat ze nog één nummer kon doen - er moest al wat worden geschoven in het schema - ging ze daar nog over klagen ook
Maar áls ze dan speelde was het wel goed, gelukkig..
2
geplaatst: 11 april 2022, 09:37 uur
niels94 schreef:
maar toen ze tot twee keer toe vroeg of ze in Scandinavië was, braken er denk ik enkele fanhartjes. Hoewel, neem het haar eens kwalijk: 'Het is koud en iedereen is blond.'
maar toen ze tot twee keer toe vroeg of ze in Scandinavië was, braken er denk ik enkele fanhartjes. Hoewel, neem het haar eens kwalijk: 'Het is koud en iedereen is blond.'
4
geplaatst: 11 april 2022, 09:41 uur
hahaha stuk om dit
Gister dus ook mijn eerste Rewiredag ooit, ben helemaal verkocht. Dewa Alit met z'n Gamelan Salukat-ensemble in de Koninklijke Schouwburg was echt ontzettend bijzonder, ook al heb ik daar nog geen halfuur van kunnen zien. Verder heerlijk af en toe mijn vermoeide oogjes kunnen sluiten bij Mabe, Grouper en Caterina. Mabe heeft live echt een verliefdmakend mooie stem, ze had wel een iestjes mooiere zaal verdiend (en een iets bescheidener gitarist lol).
En bovenal Rolf en Koen bedankt voor het nog leuker maken van mijn dag! Wordt vast snel vervolgd
Gister dus ook mijn eerste Rewiredag ooit, ben helemaal verkocht. Dewa Alit met z'n Gamelan Salukat-ensemble in de Koninklijke Schouwburg was echt ontzettend bijzonder, ook al heb ik daar nog geen halfuur van kunnen zien. Verder heerlijk af en toe mijn vermoeide oogjes kunnen sluiten bij Mabe, Grouper en Caterina. Mabe heeft live echt een verliefdmakend mooie stem, ze had wel een iestjes mooiere zaal verdiend (en een iets bescheidener gitarist lol).
En bovenal Rolf en Koen bedankt voor het nog leuker maken van mijn dag! Wordt vast snel vervolgd
1
geplaatst: 11 april 2022, 16:38 uur
niels94 schreef:
eartheater's divaverhaal
eartheater's divaverhaal
Lol, ik heb dit helemaal gemist omdat ik op een kutplek zat (net te ver achterin, maar ook praatgrage mensen om me heen en verblind door de weerkaatsing van een lamp op de harp). Muzikaal vond ik het bij vlagen prachtig.
(Op chronologische volgorde) enkele hoogtepunten (en cursief de hoogtepunten van de hoogtepunten):
Rewire 2022 Prelude, Stine Janvin & Ula Sickle, Circuit des Yeux, The Bug, Mint Park & Quiet Ensemble, Jenny Hval, Cheb Runner, Jana Rush, Soyun Park + Wellsgoodness, Mabe Fratti, Grouper en Caterina Barbieri.
1
geplaatst: 12 april 2022, 00:55 uur
123poetertjes schreef:
Ja, het was een erg geslaagde dag, met uitstekende muziek en goed gezelschap. Tot de volgende!
* denotes required fields.