Muziek / MusicMeter Live! / Rewire festival
zoeken in:
1
geplaatst: 9 januari 2018, 21:26 uur
Mijn passe partout is binnen. Ik zie wel wie er mee gaat en hoe ik ga overnachten.
SOPHIE gaat vast tegenvallen, maar ik ben wel heel benieuwd! Ook nog veel onbekende namen, dus daar ga ik me de komende tijd maar even in verdiepen.
SOPHIE gaat vast tegenvallen, maar ik ben wel heel benieuwd! Ook nog veel onbekende namen, dus daar ga ik me de komende tijd maar even in verdiepen.
0
geplaatst: 26 februari 2018, 16:41 uur
Laatste namen:
Maryam Saleh, Maurice Louca & Tamer Abu Ghazaleh
Kaitlyn Aurelia Smith
Zimpel / Ziolek
Mia Zabelka, James Plotkin & Benjamin Finger
Elysia Crampton
Glice & Dieter Vandoren.
Ragazze Quartet performs Laurie Anderson’s Sol
Tom Rogerson
PAUS
Laurence Pike
Za!
Jasper Stadhouders’ Polyband
Nadia Struiwigh
Kepla
Kareem Lotfy
Sven Kacirek
Gagi Petrovic
Ji Youn Kang
Carmen & Matthew Schoen
Oceanic
Oberman
Boi Mesa
Yon Eta
Paul Twin
Maryam Saleh, Maurice Louca & Tamer Abu Ghazaleh
Kaitlyn Aurelia Smith
Zimpel / Ziolek
Mia Zabelka, James Plotkin & Benjamin Finger
Elysia Crampton
Glice & Dieter Vandoren.
Ragazze Quartet performs Laurie Anderson’s Sol
Tom Rogerson
PAUS
Laurence Pike
Za!
Jasper Stadhouders’ Polyband
Nadia Struiwigh
Kepla
Kareem Lotfy
Sven Kacirek
Gagi Petrovic
Ji Youn Kang
Carmen & Matthew Schoen
Oceanic
Oberman
Boi Mesa
Yon Eta
Paul Twin
0
geplaatst: 9 maart 2018, 17:48 uur
Nu echt de laatste toevoegingen:
Park Jiha
Juju & Jordash (dj-set)
Ivan Vukosavljevic & Il Hoon Son
Syncom Data
Identified Patient
'Momentum’ by CocoonDance (contemporary dance performance)
+ lezingen, workshops, filmvertoningen, platenverkoop
en ook een timetable
Park Jiha
Juju & Jordash (dj-set)
Ivan Vukosavljevic & Il Hoon Son
Syncom Data
Identified Patient
'Momentum’ by CocoonDance (contemporary dance performance)
+ lezingen, workshops, filmvertoningen, platenverkoop
en ook een timetable
1
geplaatst: 5 april 2018, 16:22 uur
Iemand nog wat tips voor dingen die ik niet mag missen (buiten de bekende namen als Laurie Anderson, James Holden, The Thing, Floating Points, etc.)? Nadah El Shazly, MHYSA, Raphael Vanoli, Širom en Chino Amobi vind ik voorlopig de leukste ontdekking in de playlist van Rewire.
1
geplaatst: 5 april 2018, 16:37 uur
Teunnis schreef:
Iemand nog wat tips voor dingen die ik niet mag missen (buiten de bekende namen als Laurie Anderson, James Holden, The Thing, Floating Points, etc.)? Nadah El Shazly, MHYSA, Raphael Vanoli, Širom en Chino Amobi vind ik voorlopig de leukste ontdekking in de playlist van Rewire.
Een van de de 1-bitsprojecten van Tristan Perich (bv die van Vicky Chow) , Ammar 808 en FAKA (maar die staan tegenover The Thing).Iemand nog wat tips voor dingen die ik niet mag missen (buiten de bekende namen als Laurie Anderson, James Holden, The Thing, Floating Points, etc.)? Nadah El Shazly, MHYSA, Raphael Vanoli, Širom en Chino Amobi vind ik voorlopig de leukste ontdekking in de playlist van Rewire.
0
geplaatst: 6 april 2018, 15:01 uur
Ammar 808 staat tegelijk met de beste ontdekking van gisteren: Zimpel / Ziolek en FAKA staat niet alleen tegelijk met The Thing, maar wordt ook nog eens krap met James Holden. Maar Vicky Chow ga ik denk ik wel heen.
Nu hopen dat ik verder geen OV-vertraging meer heb en dan ga ik Rewire beginnen met de docu van Laurie Anderson.
Nu hopen dat ik verder geen OV-vertraging meer heb en dan ga ik Rewire beginnen met de docu van Laurie Anderson.
0
geplaatst: 6 april 2018, 15:03 uur
Teunnis
Fffff SOPHIE zegt af
Mykki Blanco als vervanger.
En Zimpel is inderdaad de moeite waard: vorig jaar sterk solo-optreden.
Fffff SOPHIE zegt af
Mykki Blanco als vervanger. En Zimpel is inderdaad de moeite waard: vorig jaar sterk solo-optreden.
0
geplaatst: 6 april 2018, 15:12 uur
4
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 april 2018, 15:14 uur
Ik ben er vanavond ook bij. Ik ken niks van het programma, op Stranger Things en Floating Points na (vooral naar die laatste kijk ik uit; ik heb hem alleen met band en als DJ gezien), maar laat me graag verrassen.
Ik ben niet moeilijk te spotten in mijn shirt:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1297/1509/products/front_9640d81c-280f-4b01-8ef3-ea7bf995cd13.jpg?v=1507088913
Ik ben niet moeilijk te spotten in mijn shirt:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1297/1509/products/front_9640d81c-280f-4b01-8ef3-ea7bf995cd13.jpg?v=1507088913
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 9 april 2018, 13:57 uur
Even een kort verslagje van de avond:
Na enig gedoe met de bandjes en taxi's kwamen we 10 minuten later aan bij de imposante Elektriciteitsfabriek, een enorme industriële hal waarin Dixon & Stein al volop bezig waren met hun show. Dit was voor mij toch het hoogtepunt van de dag, denk ik. Met minimale visuele middelen (rookmachines en wat lichten) werd de perfecte setting gecreëerd voor de filmische muziek van Stranger Things. Hierna heb ik een stukje gezien van Ammar 808 (wel geinig), 20 minuutjes Kaitlyn Aurelia Smith (erg leuk, beter dan ik had verwacht), een kwartiertje Zimpel/Ziolek (prachtige polyritmische muziek in een kerk), en een halfuur Ninos du Brasil (was een feestje, Braziliaanse slagwerk rave techno). Vervolgens heb ik me kostelijk vermaakt met Mykki Blanco, om de avond af te sluiten met Floating Points. Die laatste viel me een beetje tegen: hoewel hij wel enkele van mijn favoriete tracks live deed, was zijn set niet helemaal in sync met de gekke eclectische bende van de rest van het festival; het was nogal rechttoe rechtaan. Maar dat mocht de pret niet drukken: ik heb een topavond gehad.
0
geplaatst: 10 april 2018, 01:13 uur
Geloof het of niet: ik heb je niet gespot. Volgend jaar opvallend hoofddeksel.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 april 2018, 10:06 uur
Masimo schreef:
(quote)
Geloof het of niet: ik heb je niet gespot. Volgend jaar opvallend hoofddeksel. Jammer! Ik ben wel de hele tijd door mensen aangesproken vanwege mijn belachelijke shirt; niemand die me kende van MuMe though...
Wat vond jij van het festival?
2
geplaatst: 10 april 2018, 14:42 uur
Ik heb je ook niet kunnen spotten.
Hoogtepunten vrijdag: Zimpel / Ziolek en Ninos du Brasil. Van begin tot eind ervan genoten. Wat de deceptie van de avond was, is nog een lastige keuze. SOPHIE was natuurlijk uitermate teleurstellend dat ze überhaupt niet kwam, maar Floating Points had beter ook af kunnen zeggen. Ik had hoge verwachtingen, maar het was muzikaal echt veel te vlak. Voeg daar irritante omstanders aan toe en ik heb me eigenlijk alleen maar lopen ergeren. Verder heb ik op de vrijdag nog Mhysa en Fatima al Qadiri gezien. Beiden met een opmerkelijke performance. Mhysa vond het nodig om eens in de zoveel tijd plots heel hard te krijsen. Fatima al Qadiri heeft het hele concert kaarsrecht op een stoel gezeten met haar rug naar het publiek. Muzikaal vond ik het allebei nog best aardig, Mhysa wat meer dan Fatima al Qadiri. En, haast vergeten, ook Sirom heb ik gezien. Interessante instrumenten, maar de composities leken eigenlijk nergens op.
Zaterdag was het vanaf The Thing hoogtepunt op hoogtepunt. Enig minpuntje was dat The Thing veel te laat begon en ik daardoor niet lang heb kunnen blijven, want James Holden mocht ik dit keer niet missen. Jammer, war ik heb kunnen zien klonk heel goed. Ik kon bij James Holden gelukkig nog helemaal vooraan staan en het stelde niet teleur. Renata was misschien wel beter dan ooit. Toch vond ik hem vier jaar geleden beter. Dat was net iets intenser. Daarna nog tot kwart voor zes lopen dansen op de sets van drie bloedmooie vrouwen, waarbij Nina Kraviz me het minst beviel - muzikaal bedoel ik dat dan hè - en Avalon Emerson het meest. Ook heb ik nog het hele optreden van Lanark Artefax gezien. In het begin wilde ik weggaan - te veel spierballen, te weinig vorm - maar doordat mijn medefestivalgangers graag wilde blijven ben ik maar gebleven en gelukkig werd het beter en beter.
Zondag waren we te uitgeblust om er nog een vol programma van te maken. Uiteindelijk alleen Za! en Laurie Anderson volledig gezien. Za! was een wilde gok, die heel goed uitpakte. Twee charismatische jongens uit Barcelona die volledig uit hun dak gaan. Het deed een beetje denken aan Battles. Laurie Anderson kon me aandacht niet pakken en het hielp niet mee dat haar muziek heerlijk is om bij weg te dommelen. In dat opzicht werkte de muziek prima.
Al met al een tof weekend, maar wel in alles wat minder dan LGW? Maar goed, het is dan ook een heel stuk goedkoper dan LGW?, zeker met studentenkaart.
Beste optredens:
1. James Holden & The Animal Spirits
2. Avalon Emerson
3. Zimpel / Ziolek
4. Ninos du Brasil
5. Karen Gwyer
6. The Thing (maar veel te kort gezien)
7. Za!
8. Lanark Artefax
9. Mhysa
10. Nina Kraviz
En nog een eervolle vermelding voor onze overnachtingsplek. Via Airbnb een tuinhuisje in Monster kunnen vinden. Was echt precies wat ik wilde. Doordat we dichtbij het strand waren en het lekker weer was, hebben we zaterdag nog even een paar uur op het strand kunnen spenderen. En, nu ik toch bezig ben, ook twee duimen voor het Italiaans restaurant La Lanterna

Hoogtepunten vrijdag: Zimpel / Ziolek en Ninos du Brasil. Van begin tot eind ervan genoten. Wat de deceptie van de avond was, is nog een lastige keuze. SOPHIE was natuurlijk uitermate teleurstellend dat ze überhaupt niet kwam, maar Floating Points had beter ook af kunnen zeggen. Ik had hoge verwachtingen, maar het was muzikaal echt veel te vlak. Voeg daar irritante omstanders aan toe en ik heb me eigenlijk alleen maar lopen ergeren. Verder heb ik op de vrijdag nog Mhysa en Fatima al Qadiri gezien. Beiden met een opmerkelijke performance. Mhysa vond het nodig om eens in de zoveel tijd plots heel hard te krijsen. Fatima al Qadiri heeft het hele concert kaarsrecht op een stoel gezeten met haar rug naar het publiek. Muzikaal vond ik het allebei nog best aardig, Mhysa wat meer dan Fatima al Qadiri. En, haast vergeten, ook Sirom heb ik gezien. Interessante instrumenten, maar de composities leken eigenlijk nergens op.
Zaterdag was het vanaf The Thing hoogtepunt op hoogtepunt. Enig minpuntje was dat The Thing veel te laat begon en ik daardoor niet lang heb kunnen blijven, want James Holden mocht ik dit keer niet missen. Jammer, war ik heb kunnen zien klonk heel goed. Ik kon bij James Holden gelukkig nog helemaal vooraan staan en het stelde niet teleur. Renata was misschien wel beter dan ooit. Toch vond ik hem vier jaar geleden beter. Dat was net iets intenser. Daarna nog tot kwart voor zes lopen dansen op de sets van drie bloedmooie vrouwen, waarbij Nina Kraviz me het minst beviel - muzikaal bedoel ik dat dan hè - en Avalon Emerson het meest. Ook heb ik nog het hele optreden van Lanark Artefax gezien. In het begin wilde ik weggaan - te veel spierballen, te weinig vorm - maar doordat mijn medefestivalgangers graag wilde blijven ben ik maar gebleven en gelukkig werd het beter en beter.
Zondag waren we te uitgeblust om er nog een vol programma van te maken. Uiteindelijk alleen Za! en Laurie Anderson volledig gezien. Za! was een wilde gok, die heel goed uitpakte. Twee charismatische jongens uit Barcelona die volledig uit hun dak gaan. Het deed een beetje denken aan Battles. Laurie Anderson kon me aandacht niet pakken en het hielp niet mee dat haar muziek heerlijk is om bij weg te dommelen. In dat opzicht werkte de muziek prima.
Al met al een tof weekend, maar wel in alles wat minder dan LGW? Maar goed, het is dan ook een heel stuk goedkoper dan LGW?, zeker met studentenkaart.
Beste optredens:
1. James Holden & The Animal Spirits
2. Avalon Emerson
3. Zimpel / Ziolek
4. Ninos du Brasil
5. Karen Gwyer
6. The Thing (maar veel te kort gezien)
7. Za!
8. Lanark Artefax
9. Mhysa
10. Nina Kraviz
En nog een eervolle vermelding voor onze overnachtingsplek. Via Airbnb een tuinhuisje in Monster kunnen vinden. Was echt precies wat ik wilde. Doordat we dichtbij het strand waren en het lekker weer was, hebben we zaterdag nog even een paar uur op het strand kunnen spenderen. En, nu ik toch bezig ben, ook twee duimen voor het Italiaans restaurant La Lanterna

1
geplaatst: 10 april 2018, 23:46 uur
Floating Points nu 3 keer gezien, maar deze keer was echt onder de maat. Eerder nam hij een drummer en lasershow mee, dit was een poging om met lompe techno er nog iets dansbaars van te maken. Naast Panda Bear de grootste teleurstelling voor mij. James Holden was inderdaad top, stond in het midden vooraan en heb van elk moment genoten. Nu ik dit zo lees had ik de zaterdag wel wat langer willen blijven, maar de vrijdag werd het al zeer laat en we moesten nog een dag. Ga Avalon Emerson maar eens checken!
1
geplaatst: 11 april 2018, 22:03 uur
Vrijdag begon met Tristan Perich + violisten, was mooi, maar vond het jammer dat instrumenten/electronica elkaar niet meer aanvulden (zoals aan einde, en zoals bij optreden Vicky Chow later), gebleven voor Stranger Things vanwege medefestivalgangers en dat vond ik veel toffer dan ik had verwacht: gave licht/rookshow en vnl. mooi moment waarop theme tune door de muzikale wolk heen brak. Iets eerder weg voor Ben Vince, die met zijn saxofoon + loopers en vervormers motieven in elkaar weeft en daarmee gave en hypnotiserende melodiestructuren opbouwt. Soms beetje rommelig, maar zeker goed. Vervolgens een (voor mij) tegenvallend Ammar 808, die in plaats van de mysterieuze sfeer die in de albumtrailer tentoon gespreid werd met een soort partyband kwamen aanzetten, waarvan de beats relatief ten opzichte van de guimbri en fluit veel te hard stonden, en er totaal geen synergie was. Eerder weg voor Kaitlyn Aurelia Smith, dat vond ik erg leuk, aanstekelijke popliedjes met Buchla-apparatuur maar daarbovenop ook nog super mooie en passende visuals met haarscherpe kleurvlekken die in elkaar overliepen (of zo iets), en echt iets aan de muziek toevoegden (en dat is echt niet altijd zo bij a/v's). Vervolgens Mykki Blanco die ik een passende vervanger vond voor SOPHIE, en die het publiek goed wist te bespelen (met onder meer Ponyboy-referenties met de microfoondraad).
Dag erna naar Tristan Perichs/Vicky Chows 1-bitsessie, die ik geslaagder vond dan de eerdere (want piano en 1-bits vulden elkaar erg mooi aan). Hypnotiserende set, alhoewel misschien iets te lang. Vervolgens Moor Mother met Irreversible Entanglements, maar dat kwam voor mijn gevoel niet echt van de grond (te rommelig en de band vond ik niet overtuigend genoeg spelen). Moor Mother zelf wel erg goed, maar had het gevoel dat haar freejazzband wat pit van een band als The Thing had mogen lenen. Daarna persoonlijk hoogtepunt van het festival: Ellen Arkbro, minimal electronics op kerkorgel (klein en groot), met rondlopend koperblazerstrio. Op LGW? lukte het haar ook al me in haar muziek op te laten gaan, nu was het met het blazerstrio nóg mooier. In de bomvolle kleine zaal van het Paard trad Zs met Arto Lindsay (eigenlijk wel in die volgorde) op, en die speelden een toffe set ergens tussen freejazz en ontspoorde rock in. Vooral het slotnummer met een voortstuwend gitaarmotief was tof. Daarna deel van de drumset in de foyer van het Korenhuis gezien van Laurence Pike (melodieën aangestuurd vanuit drums), wel tof, maar artiesten als Greg Fox en NAH vind ik daar interessantere dingen mee doen. FAKA was tof, zeker niet het makkelijkste optreden: eerste helft speelden ze experimenteler werk, monotoon vooral, met keelzang en lage repetitieve zangpartijen, vnl in de stijl van de EP Bottoms Revenge. Tweede helft catchier en poppier in de stijl van de EP Amaqhawe. Geslaagd optreden. Zijn als Zuid-Afrikaanse queerrappers ook wel een verschijning, natuurlijk. Chino Amobi vond ik rommelig, wel gave en passende crappy visuals die een gestoord utopia afbeeldden. Nog even door naar Paus, maar dat vond ik niet helemaal overtuigen (vooral door m.i. te harde duodrums)
Volgende dag vroeg had ik een afspraak die uitliep, waardoor ik pas laat kon aansluiten. Had graag naar het Cocoon-dansproject/Beatriz Ferreyra gegaan. Verder was het een soort LGW?-dag met twee undergroundgroepen uit Egypte (Lekhfa geslaagder dan het wat rommelige optreden van Shazly). Vond bij Park Jiha sommige stukken mooi (die fluit vooral en de slagharp(?)), en de andere momenten (blaasinstrument en zang) te cheesy. Daarna naar Jasper Stadhouders (de rij voor Laurie Anderson liep erg ver door, alhoewel ik begrepen heb dat iedereen daadwerkelijk in de kerk kon) en dat was wel leuk: soort gitaarrondo's.
Al met al zeker in de breedte sterke editie, met Ellen Arkbro als mijn persoonlijke hoogtepunt!
Dag erna naar Tristan Perichs/Vicky Chows 1-bitsessie, die ik geslaagder vond dan de eerdere (want piano en 1-bits vulden elkaar erg mooi aan). Hypnotiserende set, alhoewel misschien iets te lang. Vervolgens Moor Mother met Irreversible Entanglements, maar dat kwam voor mijn gevoel niet echt van de grond (te rommelig en de band vond ik niet overtuigend genoeg spelen). Moor Mother zelf wel erg goed, maar had het gevoel dat haar freejazzband wat pit van een band als The Thing had mogen lenen. Daarna persoonlijk hoogtepunt van het festival: Ellen Arkbro, minimal electronics op kerkorgel (klein en groot), met rondlopend koperblazerstrio. Op LGW? lukte het haar ook al me in haar muziek op te laten gaan, nu was het met het blazerstrio nóg mooier. In de bomvolle kleine zaal van het Paard trad Zs met Arto Lindsay (eigenlijk wel in die volgorde) op, en die speelden een toffe set ergens tussen freejazz en ontspoorde rock in. Vooral het slotnummer met een voortstuwend gitaarmotief was tof. Daarna deel van de drumset in de foyer van het Korenhuis gezien van Laurence Pike (melodieën aangestuurd vanuit drums), wel tof, maar artiesten als Greg Fox en NAH vind ik daar interessantere dingen mee doen. FAKA was tof, zeker niet het makkelijkste optreden: eerste helft speelden ze experimenteler werk, monotoon vooral, met keelzang en lage repetitieve zangpartijen, vnl in de stijl van de EP Bottoms Revenge. Tweede helft catchier en poppier in de stijl van de EP Amaqhawe. Geslaagd optreden. Zijn als Zuid-Afrikaanse queerrappers ook wel een verschijning, natuurlijk. Chino Amobi vond ik rommelig, wel gave en passende crappy visuals die een gestoord utopia afbeeldden. Nog even door naar Paus, maar dat vond ik niet helemaal overtuigen (vooral door m.i. te harde duodrums)
Volgende dag vroeg had ik een afspraak die uitliep, waardoor ik pas laat kon aansluiten. Had graag naar het Cocoon-dansproject/Beatriz Ferreyra gegaan. Verder was het een soort LGW?-dag met twee undergroundgroepen uit Egypte (Lekhfa geslaagder dan het wat rommelige optreden van Shazly). Vond bij Park Jiha sommige stukken mooi (die fluit vooral en de slagharp(?)), en de andere momenten (blaasinstrument en zang) te cheesy. Daarna naar Jasper Stadhouders (de rij voor Laurie Anderson liep erg ver door, alhoewel ik begrepen heb dat iedereen daadwerkelijk in de kerk kon) en dat was wel leuk: soort gitaarrondo's.
Al met al zeker in de breedte sterke editie, met Ellen Arkbro als mijn persoonlijke hoogtepunt!
1
geplaatst: 15 november 2018, 14:34 uur
Echt een super sterke eerste ronde aangekondigd voor de 2019-editie:
Andrea Belfi & Valerio Tricoli
Astrid Sonne presents Cycles of Lost and Found
Bamba Pana & Makaveli
CURL
Diamanda Dramm
Eli Keszler
Flohio
Gazelle Twin presents Pastoral
Giant Swan
Haron
Henry Vega & Jan-Willem Troost
Ipek Gorgun
Jessica Sligter presents Polycrisis:yes!
Jlin & Company Wayne McGregor present Autobiography Edits
John Bence
Kampire
Kelly Moran
Kit Downes & Ensemble Klang
Lafawndah
Lotic: ‘Endless Power’
Low
Mohammad Reza Mortazavi
Nicolás Jaar
Otim Alpha
Sinjin Hawke & Zora Jones
Tashi Wada Group
Tim Hecker
William Basinski & Lawrence English
YEK: Mohammad Reza Mortazavi & Burnt Friedman
Yves Tumor
Andrea Belfi & Valerio Tricoli
Astrid Sonne presents Cycles of Lost and Found
Bamba Pana & Makaveli
CURL
Diamanda Dramm
Eli Keszler
Flohio
Gazelle Twin presents Pastoral
Giant Swan
Haron
Henry Vega & Jan-Willem Troost
Ipek Gorgun
Jessica Sligter presents Polycrisis:yes!
Jlin & Company Wayne McGregor present Autobiography Edits
John Bence
Kampire
Kelly Moran
Kit Downes & Ensemble Klang
Lafawndah
Lotic: ‘Endless Power’
Low
Mohammad Reza Mortazavi
Nicolás Jaar
Otim Alpha
Sinjin Hawke & Zora Jones
Tashi Wada Group
Tim Hecker
William Basinski & Lawrence English
YEK: Mohammad Reza Mortazavi & Burnt Friedman
Yves Tumor
0
geplaatst: 15 november 2018, 16:21 uur
Kaartje is binnen! Zin in Tim Hecker, Low, Jaar, de aankomende tijd weer fijn onbekend spul ontdekken. Heerlijk om naar uit te kijken nu Le Guess Who? net achter de rug is. Hoe leuk ik LGW ook vond, Rewire was vorig jaar nog nét iets leuker. Ben benieuwd naar de rest van het affiche!
0
geplaatst: 15 november 2018, 18:41 uur
Naast -Spraylt-s namen ben ik blij met die Nyege Nyege-showcase, Tashi Wada Group, Gazelle Twin, Lotic, die dansvoorstelling met Jlin, en zo zou ik er nog een paar kunnen noemen. Echt een toffe line-up al!
0
geplaatst: 15 november 2018, 18:43 uur
Ik ben er dit jaar ook weer bij. Gisteren de kaartjes gekocht.
Veel (mij) onbekende namen in de eerste bekendmakingen. Vind ik geen probleem!
1
geplaatst: 15 november 2018, 19:10 uur
Teunnis schreef:
Stap op de fiets - d'r is een Spotifyplaylist die steeds wordt bijgewerkt, geüpdate'd in MuMeaans:
Rewire 2019 - Festival Playlist on Spotify - open.spotify.com
1
geplaatst: 6 december 2018, 21:07 uur
Super tof: hoewel Tim Hecker eerst als solo-act geprogrammeerd stond, is nu bekend gemaakt dat het Konoyo Ensemble (waarmee het nieuwe album is gemaakt) ook mee zal spelen. 

1
geplaatst: 24 januari 2019, 17:54 uur
Nieuwe ronde, nieuwe namen!
Mette Henriette
Tanya Tagaq
Doon Kanda
Elaine Mitchener & David Toop present Of Leonardo Da Vinci
Jason Sharp
Laurel Halo (dj)
Maurice Louca Elephantine Band
Nicolás Jaar (solo live/dj hybrid)
Puce Mary
vtgnike
Alex Zhang Hungtai
Aurélie Lierman & But What About present Sogokuru
Bill Orcutt (solo electronics)
Bill Orcutt & Chris Corsano
Iona Fortune & NYX
Jennifer Walshe & Memo Akten present Ultrachunk
Lucrecia Dalt & Alessandra Leone
Mark Fell
Nicolás Jaar Group
Patrick Higgins
Pierre Bastien & Tomaga
Refree
Sosena Gebre Eyesus
Xiu Xiu
Yona (Ash Koosha live AI)
Mette Henriette
Tanya Tagaq
Doon Kanda
Elaine Mitchener & David Toop present Of Leonardo Da Vinci
Jason Sharp
Laurel Halo (dj)
Maurice Louca Elephantine Band
Nicolás Jaar (solo live/dj hybrid)
Puce Mary
vtgnike
Alex Zhang Hungtai
Aurélie Lierman & But What About present Sogokuru
Bill Orcutt (solo electronics)
Bill Orcutt & Chris Corsano
Iona Fortune & NYX
Jennifer Walshe & Memo Akten present Ultrachunk
Lucrecia Dalt & Alessandra Leone
Mark Fell
Nicolás Jaar Group
Patrick Higgins
Pierre Bastien & Tomaga
Refree
Sosena Gebre Eyesus
Xiu Xiu
Yona (Ash Koosha live AI)
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 februari 2019, 15:26 uur
De lineup is nu compleet!
"We’ve added 25 new artists and projects, including performances by Actress + Young Paint, Julia Holter Duo, Jessica Pratt, Angel Bat Dawid, Sega Bodega, Tirzah, Angel-Ho, CTM, Sote, Clara! y Maoupa, Foodman, Violet, Jesse Osborne-Lanthier, upsammy, Niels Broos & Jamie Peet, Anat Spiegel, Zeno van den Broek, Red Brut, Spinifex, Dianne Verdonk, Nosedrip, Jasmín, and Spekki Webu."
Actress, Tirzah, en upsammy, cool! Op Julia Holter na ken ik de rest niet.
"We’ve added 25 new artists and projects, including performances by Actress + Young Paint, Julia Holter Duo, Jessica Pratt, Angel Bat Dawid, Sega Bodega, Tirzah, Angel-Ho, CTM, Sote, Clara! y Maoupa, Foodman, Violet, Jesse Osborne-Lanthier, upsammy, Niels Broos & Jamie Peet, Anat Spiegel, Zeno van den Broek, Red Brut, Spinifex, Dianne Verdonk, Nosedrip, Jasmín, and Spekki Webu."
Actress, Tirzah, en upsammy, cool! Op Julia Holter na ken ik de rest niet.
0
geplaatst: 18 februari 2019, 15:28 uur
Tof hoor, Jessica Pratt was tijdens Le Guess Who? prachtig vorig jaar.
0
geplaatst: 18 februari 2019, 15:35 uur
Spinifex (freejazz geïnspireerd door soefimuziek, met oa Jasper Stadhouders, Gonçalo Almeida (Albatre) en sinds kort John Dikeman) 
Julia Holter zat er dik in door de aanwezigheid van de Tashi Wada (Group), die meespeelt op haar nieuwe album, en andersom zong Holter op het TW-album van vorig jaar. Ben wel benieuwd naar dat optreden.

Julia Holter zat er dik in door de aanwezigheid van de Tashi Wada (Group), die meespeelt op haar nieuwe album, en andersom zong Holter op het TW-album van vorig jaar. Ben wel benieuwd naar dat optreden.
1
geplaatst: 1 maart 2019, 18:41 uur
0
geplaatst: 19 maart 2019, 17:44 uur
Ik heb één ticket voor de zaterdag te koop omdat ik helaas toch niet kan gaan. Ik heb er 35 euro voor betaald dus daarvoor mag hij overgenomen worden. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag 

0
geplaatst: 27 maart 2019, 12:30 uur
Môrthul schreef:
Ik heb één ticket voor de zaterdag te koop omdat ik helaas toch niet kan gaan. Ik heb er 35 euro voor betaald dus daarvoor mag hij overgenomen worden. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag
Heb je deze toevallig nog?
1
geplaatst: 27 maart 2019, 19:13 uur
* denotes required fields.