MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rewire festival

zoeken in:

Mooie line-up, vind ik! Met Fever Ray echt een perfecte headliner, en zoals altijd heeft Rewire goed in het vizier wat zich afspeelt in de uithoeken van de experimentele muziek.

Kijk zelf al uit naar Ellen Fullman, (Steve Lehman &) Sélébéyone, The Dwarfs of East Agouza en Joe Rainey (om er een paar uit te plukken).

Nice, Victoria Shen, Himera, Kelela, genoeg toffe namen al hoor!

Fever Ray en GYBE erg blij mee. Patti Smith ben ik ook groot fan van, maar wel lastige beslissing of ik daar nog eens extra geld voor wil lappen. De vorige keer dat een oude vrouw de grote headliner was van Rewire was het een enorme deceptie (Laurie Anderson).

En Himera Dol op zijn werk, benieuwd wat hij er live van bakt.

Volgende editie hoop ik dan eindelijk eens te kunnen gaan. Vorige twee edities heb ik toch af moeten zeggen door dubbele planning, maar dit keer staat hij met hoofdletters in de agenda geblokkeerd.

Veel namen zeggen me weinig, ik ga vooral af op de lijstjes die hier gepost worden denk ik zo GYBE zag ik eerder dit jaar en dat was geweldig, het wordt zeker geen straf om ze nog eens aan het werk te zien.

Line-up compleet.

Zit er over na te denken om zaterdag te gaan voor GYBE, aangezien de tickets voor Paradiso uitverkocht zijn en via ticketswap lukt gewoon echt niet. Zijn er nog meer artiesten die de moeite waard zijn voor de zaterdag? Zou zeker de doorslag kunnen geven om te gaan.

Alles is de moeite waard. Ik zou gewoon naar wat willekeurige dingen gaan en jezelf laten verrassen. Iedere artiest heeft wel iets eigenzinnigs.

Zelf kijk ik op zaterdag, naast GYBE!, ook uit naar Amnesia Scanner, Hatis Noit, Moin en Tzusing.

Teunnis schreef:
Alles is de moeite waard. Ik zou gewoon naar wat willekeurige dingen gaan en jezelf laten verrassen. Iedere artiest heeft wel iets eigenzinnigs.

Zelf kijk ik op zaterdag, naast GYBE!, ook uit naar Amnesia Scanner, Hatis Noit, Moin en Tzusing.

Oke dankje! Ik ga het wel een kans geven! Ben zeer benieuwd.

Ik ga alleen zaterdag en ik ga dit proberen:

16.30 - 17.15 TLF Trio, Amare
18.30 - 19.15 Moin, Paard I
20.20 - 21.50 GY! BE, Paard I
22.30 - 23.15 Horse Lords, Concordia

Dan waarschijnlijk naar huis, anders naar The Grey Space in the Middle.

De tijden zijn wat veranderd. Dus mijn schema ook.

15.45 - 16.30 TLF Trio, Amare
17.00 - 17.45 Malibu, Amare
18.55 - 19.40 Moin, Paard I
20.35 - 22.05 GY! BE, Paard I
22.30 - 23.20 Horse Lords, Concordia

Ze zijn wel lekker aan het prutsen met de timetable. Nog steeds geen mooie timetable te vinden, alleen een lijst met tijden.

EDIT: Ah, op de laptop werkt het wel. Op mobiel en op de voorheen fabeltastische app TimeSquare nog geen timetable.

GY!BE en Himera tegelijkertijd...

Gearriveerd in Den Haag! Veel plezier aan iedereen die ook gaat

Ja, veel plezier inderdaad bij Rewire. Tot Fever Ray wordt het voor mij één groot ontdekkingstocht vanavond, ik ben benieuwd wat ik allemaal ga horen!

Last minute kaartje gehaald, nu in de trein. Sta zo ook bij Fever Ray

Dienne
Oscar Peters

In tegenstelling tot gisteren, staat vandaag mijn programma al redelijk vast:

18:00 Daniel Blumberg
18:55 Moin
19:45 Hatis Noit
20:45 Himera
21:30 Godspeed You! Black Emperor (laatste half uur)
00:00 Slikback x Weirdcore
00:30 COUCOU CHLOE
01:15 Amnesia Scanner & Freeka Tet
02:15 Lyzza
03:00 Tzusing

Gaatje dus na GY!BE. Suggesties?

Teunnis schreef:
Gaatje dus na GY!BE. Suggesties?

Hoe wist ik niet dat Alto Arc met Huge Danny L Harle is (en met de frontman van Deafheaven)!!?!

Moin
Hatis Noit
Himera
Godspeed You! Black Emperor

Dit lijkt hard op weg naar meest geniale festivaldag ooit.

En hoe was Godspeed You Black Emperor!?
Heb zelf een ticket kunnen bemachtigen voor Paradiso vanavond, maar ben zeer benieuwd.

Teunnis schreef:
Moin
Hatis Noit
Himera
Godspeed You! Black Emperor

Dit lijkt hard op weg naar meest geniale festivaldag ooit.

En meest geniale festivaldag ooit geworden?

SergioMalick schreef:
En hoe was Godspeed You Black Emperor!?
Heb zelf een ticket kunnen bemachtigen voor Paradiso vanavond, maar ben zeer benieuwd.

Mij hebben ze nog nooit teleurgesteld.

Gitaren lijken in de loop der jaren iets meer achter in de mix gezet te worden.

Hoop wel dat ze vanavond een andere setlist spelen.

Ik ben vanavond alleen naar Paradiso, dus mocht iemand een metgezel zoeken en zin hebben om wat bij te kletsen, PM me!

Het festival afgesloten met No Plexus. Wat een fantastische verrassing was me dat zeg

Okkyung Lee's kwartet (Cello, Contrabas, Harp & Piano) gisteravond was uiteindelijk mijn festivalhoogtepunt dit jaar, geweldige combinatie tussen intensiteit en sereniteit. ❤️

De eerste namen zijn bekend, en mijn god, wat een namen meteen

Autechre
Ben Frost
Oneohtrix Point Never

Eindelijk Autechre live zien, wat toch wel mijn favoriete electronische artiest aller tijden is. En het wordt extra memorabel omdat ze in complete duisternis gaan spelen. Dat wordt helemaal opgaan in de electronische soundscapes.

Tof eerste rijtje inderdaad

Vind eigenlijk bijna alle namen mooi, maar Svitlana Nianio is de kers op de taart.

Ook leuk: Sietse/Orphax met een interessante première.

Oef mijn Julia met een NL-exclusive set, daar kan ik toch eigenlijk geen nee op zeggen

Oef, hier moet ik eigenlijk wel weer heen gaan. Binnenkort eens kijken of er geschikte vluchten / treinen zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:57 uur

geplaatst: vandaag om 19:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.