Muziek / MusicMeter Live! / Take Root, Groningen
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2012, 20:14 uur
Dit jaar ga ik voor de derde keer naar Take Root. Tot nu toe ken ik niet veel acts. Er zijn er nu 12 bekend: Calexico, Wovenhand, Richard Buckner, Dan Stuart, Maggie Björklund, Sam Baker, Howlin Rain, Angel Olsen, Reigning Sound, Sleepy Sun, Doug Paisley en Laura Gibson.
Alleen van Calexico heb ik 't één en ander op cd, en Wovenhand lijkt me ook interessant natuurlijk, maar voor de rest?? Ik denk dat ik me maar moet laten verrassen!
Wie gaat er nog meer, en waar verheug je je op?
http://www.takeroot.nl/
Alleen van Calexico heb ik 't één en ander op cd, en Wovenhand lijkt me ook interessant natuurlijk, maar voor de rest?? Ik denk dat ik me maar moet laten verrassen!
Wie gaat er nog meer, en waar verheug je je op?
http://www.takeroot.nl/
0
geplaatst: 28 juni 2014, 17:11 uur
Om het maar even naar boven te halen. Idioot goeie line-up dit jaar. Robert Ellis, Joan Baez, Wanda Jackson ennnnnnnnnnnnnnn SLOBBERBONE o.a ! Ik wil zeker gaan, enige probleem is terugreis of slaapplek. Stom Goningen ook, waarom ligt het niet wat dichter bij Utrecht.......
Maja tof dus!
Dat wilde ik gewoon ff kwijt
Maja tof dus!

0
buizen
geplaatst: 28 juni 2014, 17:16 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
enige probleem is terugreis of slaapplek. Stom Goningen ook, waarom ligt het niet wat dichter bij Utrecht.......
enige probleem is terugreis of slaapplek. Stom Goningen ook, waarom ligt het niet wat dichter bij Utrecht.......
Probeer of er in het Simplon 'hotel' nog plek is, daar heb je voor rond een tientje een slaapplek.
Een andere optie is gewoon de hele nacht doorfeesten, dat kan prima in Groningen want het is geen Amsterdam met verplichte sluitingstijden van kroegen.
Kun je de volgende ochtend de eerste trein back home nemen.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 17:30 uur
ah thanks voor de tip, dat Simplon is misschien nog wel een idee.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 18:12 uur
ThirdEyedCitizen Ik woon hemelsbreed 200 meter van de locatie af. Ik woon samen in een studio in de binnenstad, we hebben logeerspullen etc. Je kunt wat mij betreft hier crashen, krijg je er een goed ontbijt bij 
Wij gaan wss ook, Wanda Jackson!

Wij gaan wss ook, Wanda Jackson!
0
buizen
geplaatst: 28 juni 2014, 20:28 uur
Stadjers (Groningen) he, altijd even gastvrij en aardig.
-Spraylt-
-Spraylt-

0
Linus Van Pelt
geplaatst: 29 juni 2014, 13:13 uur
Stom Goningen ook, waarom ligt het niet wat dichter bij Utrecht.......
Stom Goningen ook, waarom ligt het niet wat dichter bij Utrecht.......
Omdat Groningen een beetje los staat van alle randstad steden en het daarom een compleet eigen cultuur heeft
, iets wat ik wel degelijk vaak in de hokjes cultuur van Utrecht mist. Maar goed genoeg gezeur over de randstad, erg sterke en gevarieerde line-up zover ook al is Joan Beaz niet de meest interesante headliner die je kan hebben. Oer degelijke maar ik vond haar nieuwe platen net te glad en te sfeerloos.Even kijken of de helse 3-4 uur durende treinreis mogelijk is.
0
Hendrik68
geplaatst: 30 juni 2014, 14:56 uur
John Fullbright, Daniel Romano en Robert Ellis behoren tot de grootste talenten uit de roots scene van dit moment en ze komen alledrie! Chapeau voor de organisatie. De site van Take Root loopt overigens wel hopeloos achter. Robert Ellis staat er bijvoorbeeld nog niet eens bij. Eh ThirdEyedCitizen, hoe zeker is Slobberbone? Dat zou helemaal te gek zijn natuurlijk, dan hebben we er direct een Southern Rock Band van topniveau bij. Ik heb al kaarten. De avond ervoor treedt Daniel Romano ook nog solo op in Vera. Zeer verleidelijk om er een weekendje van te maken.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 18:01 uur
Dat weet ik niet Hendrik, WrittenInmusic meldt het in dit Ook Wanda Jackson, Robert Ellis & Slobberbone op Take Root 2014 | Roots | Written in Music - writteninmusic.com nieuwsbericht. Ik ga dr vanuit dat mijn eindredacteur weet waar ie over praat. TakeRoot.nl maakt er echter nog geen melding van.Vreemde zaak.
Edit: Nu nog Sturgill Simpson (en misschien Samantha Crain? of Lincoln Durham?) erbij en ze hebben het recente "top lijstje" aan eigenzinnige country-artiesten bij elkaar.
Edit: Nu nog Sturgill Simpson (en misschien Samantha Crain? of Lincoln Durham?) erbij en ze hebben het recente "top lijstje" aan eigenzinnige country-artiesten bij elkaar.
0
Hendrik68
geplaatst: 30 juni 2014, 20:42 uur
O toeval. De facebookpagina bevestigt net de komst van Slobberbone. Mocht nog niet eerder officieel bekend worden gemaakt. Waarschijnlijk staat het tussen nu en enkele uren of dagen ook wel op de site.
0
Hendrik68
geplaatst: 3 juli 2014, 19:08 uur
De site is dan eindelijk bijgewerkt. Wat een line up zeg. Ik hoor erg veel enthousiasme bij de naam van Slobberbone. En terecht. Kon wel eens druk worden.
0
Hendrik68
geplaatst: 19 juli 2014, 12:57 uur
Het zal nog veel drukker worden nu ook Israel Nash Gripka even langs wipt. Een line up om van te dromen inmiddels.
0
Hendrik68
geplaatst: 29 augustus 2014, 19:20 uur
Heel slim gedaan: Israel Nash Gripka trapt of tijdens Take Root. Zit de zaal direct lekker vol. Hierbij een link naar de "Timetable":
http://www.takeroot.nl/images/timetable.pdf
0
geplaatst: 29 augustus 2014, 19:25 uur
Wat al gelijk opvalt, Slobberbone overlapt met Ellis, jammer. Echter, verder is het programma mooi samengesteld.
0
geplaatst: 29 augustus 2014, 23:18 uur
Hendrik68 schreef:
Heel slim gedaan: Israel Nash Gripka trapt of tijdens Take Root. Zit de zaal direct lekker vol. Hierbij een link naar de "Timetable":
Zeker "lekker vol"! Hij speelt in de Binnenzaal....! Da's klein !! Ik zal er ruim op tijd gaan staan.
0
geplaatst: 30 augustus 2014, 12:54 uur
Ben benieuwd wat ze onder de Binnenzaal verstaan. Bij vorige edities was er een podium bij de entree. Ruimte genoeg daar.
0
geplaatst: 30 augustus 2014, 14:10 uur
Nja, dat is Foyer denk ik? Succes om daar alle mensen voor Slobberbone neer te zetten trouwens, maar ik denk dat de organisatie er op gokt dat velen naar Ellis of Jackson gaan en Slobberbone een beetje negeren. Hmm ik weet het niet hoor....
EDIT: Take Root is hier nu ook officieel geregeld. Here we go!
EDIT: Take Root is hier nu ook officieel geregeld. Here we go!
0
Hendrik68
geplaatst: 1 september 2014, 10:32 uur
Wel jammer dat ik Joan Baez en Ethan Johns moet missen. Johns speelt tegelijk met Romano en Baez tegelijk met Fullbright. Ook wel apart dat Ellis het festival afsluit en niet Slobberbone. Ik zou die 2 hebben omgedraaid. Maar goed, niet zeuren het is gewoon een fantastische line up.
0
geplaatst: 7 september 2014, 11:54 uur
Idem!
Baal er erg van om Ethan Johns te moeten missen. Het lukt me niet om vrijdag naar Vera te gaan voor het extra optreden van Romano. Dat was een perfecte oplossing geweest....
Deze Take Root wordt intensief... En vlot van de ene zaal naar de andere....
Baal er erg van om Ethan Johns te moeten missen. Het lukt me niet om vrijdag naar Vera te gaan voor het extra optreden van Romano. Dat was een perfecte oplossing geweest....
Deze Take Root wordt intensief... En vlot van de ene zaal naar de andere....
0
geplaatst: 16 september 2014, 01:59 uur
Ik heb elders al mij verhaal gedaan. Vooral Ethan Jons, John Fullbright en Slobberbone vond ik erg goed. Hier is dan mijn officiële verslag van het festival, al heeft het met echt objectieve journalistiek weing te maken. Enjoy Take Root 2014: De glorieuze terugkeer van Slobberbone!!!! | Pop | Written in Music - writteninmusic.com
0
geplaatst: 16 september 2014, 12:34 uur
Toch ook naar Take Root gegaan voor het eerst. Zat nog in dubio vanwege de prijs, maar toen bleek dat ik vrijkaartjes had gewonnen, kon ik het niet laten schieten.
John Fullbright was voor mij veruit het beste wat ik heb gezien op Take Root 2014. Wat een rasartiest is dat met zijn 25 jaar! Vooral de toegift met het bluesnummer Nobody's Business was onvergetelijk! Hij gaat nog heel veel moois doen in zijn leven.
Verder vond ik Matt The Electrician een hoogtepunt (waar gek genoeg weinig over geschreven wordt). Veel humor, mooie stem en goede liedjes. Daniel Romano en Israel Nash hebben mij ook weer weten in te pakken trouwens. Robert Ellis was de tegenvaller van de dag. Ik verdraag zijn stem niet. Het kwam op mij allemaal te geforceerd over. We zijn daar ook eerder weggegaan.
Gelukkig was dat slechts een smetje op deze prima eerste Take Root (voor mij)!
John Fullbright was voor mij veruit het beste wat ik heb gezien op Take Root 2014. Wat een rasartiest is dat met zijn 25 jaar! Vooral de toegift met het bluesnummer Nobody's Business was onvergetelijk! Hij gaat nog heel veel moois doen in zijn leven.
Verder vond ik Matt The Electrician een hoogtepunt (waar gek genoeg weinig over geschreven wordt). Veel humor, mooie stem en goede liedjes. Daniel Romano en Israel Nash hebben mij ook weer weten in te pakken trouwens. Robert Ellis was de tegenvaller van de dag. Ik verdraag zijn stem niet. Het kwam op mij allemaal te geforceerd over. We zijn daar ook eerder weggegaan.
Gelukkig was dat slechts een smetje op deze prima eerste Take Root (voor mij)!
0
Hendrik68
geplaatst: 16 september 2014, 13:55 uur
Matt the Electrician trad op in de Binnenzaal. Carrie Elkin trad daar als eerste op. Ik keek eerst bij het tegenvallende Hellshovel. Toen we besloten een kijkje te nemen bij Elkin konden we al niet meer naar binnen. We vroegen ons af hoe klein die zaal dan wel niet was. In eerste instantie was het de bedoeling dat Nash daar zou beginnen om 16.00. Dat werd door de afzegging van Jackson allemaal anders. Toen hebben we eigenlijk ook nooit meer aan die Binnenzaal gedacht.
0
geplaatst: 16 september 2014, 14:36 uur
Take Root jammer genoeg moeten missen. Wel afgelopen vrijdag John Fullbright gezien in E'hoven (en week eerder Slobberbone in Utrecht; dus mag niet klagen
).
John Fullbright was geweldig. Ben inderdaad heel benieuwd wat hij nog gaat brengen in de toekomst. Vooral nummers op piano maakten heel veel indruk. Als toegift bracht hij Jericho op piano, geweldige uitvoering.
). John Fullbright was geweldig. Ben inderdaad heel benieuwd wat hij nog gaat brengen in de toekomst. Vooral nummers op piano maakten heel veel indruk. Als toegift bracht hij Jericho op piano, geweldige uitvoering.
0
Hendrik68
geplaatst: 4 maart 2015, 14:14 uur
Gisteren zijn de eerste namen voor Take Root 2015 bekendgemaakt. Op 12 september zullen in ieder geval My Morning Jacket, Houndstooth en Otis Gibbs van de partij zijn. Vooral van Gibbs verwacht ik veel. De andere 2 ken ik nauwelijks.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 14:25 uur
My Morning Jacket is typisch zo'n band waar (tenzij het blokkenschema tegenzit) ik als ik er ben vast wel even ga kijken, maar die ik niet goed genoeg vind om speciaal een kaartje voor te kopen.
De andere twee kende ik niet, maar heb wel de videos gekeken van ze. Houndstooth doet mij heel braaf aan met weinig eigen geluid. Gibbs sprak me al meer aan, maar is wel een beetje 13 in een dozijn, waarvan ze er op Take Root elk jaar wel een paar hebben, ook iets waar ik wellicht even ga kijken als het programma het toestaat, maar wederom nog geen reden om een kaartje te kopen.
Na de (voor mij) teleurstellende lineup van vorig jaar, en andere plannen het jaar ervoor (na het geweldige 2012) hoop ik dat ze dit jaar toch ook wel weer iets spannenders (minder vintage altcountry/americana) boeken zodat ik ook een echte reden heb om een kaartje te kopen en toch even bij Gibbs/MMJ te gaan kijken
De andere twee kende ik niet, maar heb wel de videos gekeken van ze. Houndstooth doet mij heel braaf aan met weinig eigen geluid. Gibbs sprak me al meer aan, maar is wel een beetje 13 in een dozijn, waarvan ze er op Take Root elk jaar wel een paar hebben, ook iets waar ik wellicht even ga kijken als het programma het toestaat, maar wederom nog geen reden om een kaartje te kopen.
Na de (voor mij) teleurstellende lineup van vorig jaar, en andere plannen het jaar ervoor (na het geweldige 2012) hoop ik dat ze dit jaar toch ook wel weer iets spannenders (minder vintage altcountry/americana) boeken zodat ik ook een echte reden heb om een kaartje te kopen en toch even bij Gibbs/MMJ te gaan kijken

0
geplaatst: 4 maart 2015, 14:35 uur
Jij beklaagd je bij een Roots/Americana festival dat ze teveel Americana boeken? Ik vind het van Mysteryland ook altijd jammer dat er zoveel electronic geprogrammeeerd staat.... 
Wat ik van My Morning Jacket ken past het eigenlijk helemaal niet op TakeRoot. Dan krijg je weer net zulke tafarelen als bij Angel Olsen, waar iedereen doorheen praat. Of iedereen loopt weg, zoals bij Wovenhand....
Zeer blij met Otis Gibbs!

Wat ik van My Morning Jacket ken past het eigenlijk helemaal niet op TakeRoot. Dan krijg je weer net zulke tafarelen als bij Angel Olsen, waar iedereen doorheen praat. Of iedereen loopt weg, zoals bij Wovenhand....
Zeer blij met Otis Gibbs!

0
Hendrik68
geplaatst: 4 maart 2015, 14:50 uur
De nummers die ik even snel beluisterd heb van de albums Z en Circuital vond ik niet echt Take Root muziek. Misschien dat het live wel aanslaat, maar ik zie het niet direct als iets voor mij. Ik ben uiteraard zeer blij met Gibbs, maar ik verwacht toch nog wel een paar echt aansprekende namen. Ik wil Bingham eens in het Noorden zien.
Teleurstellende line up vorig jaar Scientist? Kan natuurlijk, maar voor mij was het met o.a. Slobberbone, Fullbright, en Ellis een onvergetelijke dag.
Teleurstellende line up vorig jaar Scientist? Kan natuurlijk, maar voor mij was het met o.a. Slobberbone, Fullbright, en Ellis een onvergetelijke dag.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 15:00 uur
Jij beklaagd je bij een Roots/Americana festival dat ze teveel Americana boeken?
Jij beklaagd je bij een Roots/Americana festival dat ze teveel Americana boeken?
Ze hebben in het verleden er vaak genoeg blijk van gegeven met een brede blik naar het Roots/Americana genre kijken, en vaak vond ik dat de spannendere dingen in het programma. Ik noem een Josh T. Pearson, Man Man, Bon Iver, American Music Club, Peter Broderick, Emily Jane White... Dat soort dingen miste ik vorig jaar.
Tuurlijk, er stonden ook altijd grotere americana-dingen, prima, soms zeer goed, soms niet, maar de afwisseling maakt het voor mij toch ook interessanter. Ik deel ook je negatieve ervaringen wb Olsen en Woven Hand totaal niet (nu kan het wel helpen dat ik bij Woven Hand behoorlijk vooraan stond.)
0
geplaatst: 4 maart 2015, 15:03 uur
Bij Angel Olsen zat ik zo ongeveer naast je (er zat enkel een gangpad tussen geloof ik), maar wat een kippenhok was het daar zeg. Enorm aan gestoord en volgens mij zag ik Angel zich daar ook aan ergeren. Dat is dan een kwestie van beleving, denk ik? Wovenhand werd echt wel een stuk leger. Op de plek waar ik stond (ergens midden midden) kon ik dat goed ervaren.
Juist de bredere kijk op het genre wordt niet altijd gewaardeerd door de bezoekers. Er is veel commentaar geweest op het goeie 2012 programma, terwijl 2014 juist algemeen bejubeld werd, heb ik het idee. Maar ook ik vind het wel fijn dat de organisatie het breed bekijkt, hoor.
Juist de bredere kijk op het genre wordt niet altijd gewaardeerd door de bezoekers. Er is veel commentaar geweest op het goeie 2012 programma, terwijl 2014 juist algemeen bejubeld werd, heb ik het idee. Maar ook ik vind het wel fijn dat de organisatie het breed bekijkt, hoor.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 15:11 uur
Tja.. wat wordt gewaardeerd, moet natuurlijk een afweging zijn, maar in mijn ogen niet de enige.. Vind het juist ook interessant als de organisatie mij een beetje uitdaagt met nieuwe onbekendere dingen (en laten we eerlijk zijn, dat zijn vaak niet de dingen die bij het gemiddelde publiek goed scoren (hoe goed ze ook zijn)).. Denk dat ze daar een beetje de balans in moeten vinden.
Zou het toch zonde vinden als het North Sea Jazz achterna gaat en we over een paar jaar Snoop Dogg als afsluiter hebben.
Zou het toch zonde vinden als het North Sea Jazz achterna gaat en we over een paar jaar Snoop Dogg als afsluiter hebben.
* denotes required fields.