MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Take Root, Groningen

zoeken in:
Hendrik68
Romano en Ellis, dat zijn de namen. Ik zie Gill Landry er plots ook bij staan, die is ook niet verkeerd. Nou dan komt het uiteindelijk toch nog best wel goed.

Hendrik68 schreef:
Romano en Ellis, dat zijn de namen. Ik zie Gill Landry er plots ook bij staan, die is ook niet verkeerd. Nou dan komt het uiteindelijk toch nog best wel goed.

Wilde al zeggen, mooie line up waar ook voor jou een hoop moois te zien zal zijn.

Ik raad aan om toch naar Karl Blau te gaan kijken (of zijn plaat te beluisteren), schuurt langs authentieke country/soul aan. Jp Harris kan live ook wel erg goed zijn, meer wat richting FM country maar zeker niet verkeerd. Drew Holocomb is ook alleraardigst en lijkt in zijn doen en laten wel een beetje op Robert Ellis (en Doug Paisley).
Geen gigantische namen deze keer, maar wel een erg mooie line up.

Word er niet blij van en dan ga ik liever naar Ramblin' Roots. Het is allemaal zo soft, mag er niet wat stevige rock bij? Slecht is het ook niet, maa tsjah....

Wie vertrekken er morgen nog meer naar Groningen voor TakeRoot?

Welke acts wil je graag zien?

Dit is mijn plan van aanpak:

16.00 Drew Holcomb
17.00 Admiral Freebee
18.00 Carter Sampson
19.00 Daniel Romano
20.00 Matthew Logan Vasquez (aanrader - deze week ook in Leiden gezien en was geweldig)
21.15 Robert Ellis
22.15 (stukje) The Jayhawks (want die zie ik op 19 september ook in Utrecht, net als Karl Blau)
22.30 (stukje) Ben Miller Band
23.00 Torgeir Waldemar

Mijn route:

Gill Landry
Adm. Freebee
Carter Sampson
Daniel Romano of wat eten
Jenny Berkel maar misschien switchen met ML Vasquez (aanrader volgens Renoir)
Robert Ellis
Erika Wennerstrom (Heartless Bastards voorvrouw)
Ben Miller Band of Torgeir Waldemar

Ervaring leert dat zo'n lijstje erg aan veranderingen onderhevig is.

Hendrik68
Ik pas dit jaar. De gemeente Emmen organiseert het hele weekend optredens rondom het volledig vernieuwde centrum. Gisteren een prachtig bluesfestival en vandaag een avond met populaire bands en daar ga ik met vrouw en dochter heen. Maar ik wens een ieder uiteraard veel plezier. 1 ding wil ik de heren hierboven wel zeggen: Als ik wel ging was Barna Howard toch wel met stip mijn nummer 1 op de "zeker niet overslaan lijst". Jullie noemen hem geen van beide.

Heb Barna Howard op Spotify beluisterd. Ik vond zijn stem veel richting Bob Dylan gaan en daar ben ik geen fan van.

Hendrik68 schreef:
Ik pas dit jaar. De gemeente Emmen organiseert het hele weekend optredens rondom het volledig vernieuwde centrum. Gisteren een prachtig bluesfestival en vandaag een avond met populaire bands en daar ga ik met vrouw en dochter heen. Maar ik wens een ieder uiteraard veel plezier. 1 ding wil ik de heren hierboven wel zeggen: Als ik wel ging was Barna Howard toch wel met stip mijn nummer 1 op de "zeker niet overslaan lijst". Jullie noemen hem geen van beide.

Dank voor de tip! Straks in de trein ga ik toch maar even luisteren naar Barna Howard. Veel plezier in Emmen!

Uiteindelijk gezien:

Gill Landry
Adm. Freebee (15. min.)
Sam Beam & Jesca Hoop (15 min.)
Rod Picott with Sergio Webb
Barna Howard !!
Daniel Romano (30 min.)
Matthew Logan Vasquez !!
Robert Ellis (15 min.)
Erika Wennerstrom
Torgeir Waldemar

Ik heb uiteindelijk 9 optredens bijgewoond:

Drew Holcomb (volledig)
Admiral Freebee (eerste kwartier)
Sam Beam & Jesca Hoop (eerste kwartier)
Carter Sampson (volledig)
Daniel Romano (volledig)
Matthew Logan Vasquez (volledig)
Robert Ellis (volledig)
The Jayhawks (laatste kwartier)
Torgeir Waldemar (volledig)

Hoogtepunten: Daniel Romano, Robert Ellis en Matthew Logan Vasquez
Verrassingen: Drew Holcomb en Torgeir Waldemar

Helaas is Barna Howard het kind van de rekening geworden.

Hendrik68
De editie van 2017 is, zoals al bekend, wat later dit jaar. De exacte datum is nu ook bekend. 4 november om precies te zijn. Eerste namen worden waarschijnlijk binnenkort bekend gemaakt.

Wat een slecht gekozen datum, Hendrik68, want nu gaat TakeRoot samenvallen met de tweede dag van Crossing Border.

Hendrik68
Dat suggereert dan wel dat er van Crossing Border ook nog een eerste dag is. Kun je 2 festivals combineren. Doe ik dit jaar ook met Grolloo en Retropop. Wat hebben we het toch goed in dit land he?

Dat klopt, Crossing Border is twee dagen en we kunnen uit lekker veel festivals kiezen, en dat is heel fijn. Ik mopper ook niet echt. Maar ja, ik zou zelf nooit mijn festival laten overlappen met een ander festival. Voor mij zal het betekenen dat ik pas op het laatste moment, als alle line-ups bekend zijn, mijn keuze zal maken.

Hendrik68
Ja, zo heb ik het met Grolloo en Retropop ook gedaan, waarbij ik het eigenlijk niet kon maken om niet naar Retropop te gaan, omdat mijn vrouw zich vorig jaar bij mij had aangepast. Het kwam dan ook niet slecht uit dat de tweede dag van Grolloo een weinig aansprekende line up presenteerde. Alleen Gov't Mule had ik wel graag willen zien. Nou ja Fischer Z, Doe Maar en The Pretenders zijn uitstekende alternatieven moet ik zeggen waardoor Retropop niet die "straf" is die het wel eens is geweest.

Crossing Border is in Den Haag toch? Dat is me veel te ver weg, dus voor mij geen moeilijke keus. Het wordt geloof ik een jubileum uitvoering van Take Rot. Vandaar die latere datum. Hoop dan ook op een paar verrassende namen.

Crossing Border is inderdaad in Den Haag, bijna op loopafstand van een van mijn werkplekken. Vandaar dat ik al jaren een trouwe bezoeker ben van dat festival. Maar ja, de jubileumeditie van TakeRoot wil ik eigenlijk ook niet missen, want enkele verassingen liggen dan wel voor de hand.

Op Retropop kunnen we elkaar tegenkomen dit jaar, Henk! Best een leuke line up, inderdaad.

Zou me niets verbazen als we Jason Isbell en Tift Merrit dit jaar op TakeRoot gaan zien. Op 3 november spelen ze in Brussel en vervolgens op 6 november in Paradiso...

Eerste namen zijn bekend gemaakt:
Jason Isbell and the 400 Unit
Jesse Dayton
Tift Merritt
Levi Parham
The Como Mamas

Renoir heeft een voorspellende gave!

Grappig. Dan kan ik nu ook wel voorspellen dat Jason en Tift niet op Crossing Border zullen staan dit jaar!

De kans is nu groot dat ik TakeRoot dit jaar niet wil missen. Wat vinden jullie van deze eerste namen, pjh1967 en Hendrik68?

Hendrik68
Jesse Dayton, heerlijk. Isbell is natuurlijk een hele grote naam en Tift Merritt is voor mij een van de beste vrouwelijke rootsartiesten. Parham een groeibriljant. Como Mamas ken ik niet. Ik heb de kaarten al besteld.

Dus dat vind ik er van.

Ben totaal geen kenner van dit genre, wel een liefhebber. Laat mij tijdens TakeRoot altijd graag verrassen. Wist niet eens dat Tift Merritt een dame is...

En er zijn vijf nieuwe namen bekend gemaakt;
Chuck Prophet & the Mission Express
Hurray for the Riff Raff
The Barr Brothers
Baptiste W. Hamon
John Murry

Hendrik68
Vooral Prophet en Hamon zijn geweldige namen. Heerlijke line up. Nu al en er komen nog een rits namen bij.

Dit zijn vijf namen die me echt blij maken! Ik twijfel niet langer - kaartje gekocht.

Ik verwacht Marlon Williams ook nog wel, die staat een week eerder ook op London Calling waar ook Hurray for the Riff Raff speelt. Daar zitten ze blijkbaar in een identiteitscrisis

En nog vijf namen toegevoegd aan de line-up:
Sam Outlaw
The Cactus Blossoms
Yola Carter
Andrew Combs
Steve Gunn

Steve Gunn is altijd een interessante muzikant, al vind ik hem beter in een ondersteunende- dan leidende rol. Chuck Prophet stond in 2012 op Takeroot, want daar was ik. Erg goed.

Zo zijn er wel meer leuke naampjes, maar vooralsnog een ingehouden lineup (variatie, volume, mag best wat steviger) waarbij ik het einde van de dag niet ga halen, gok ik. Waar zijn de stevige jongens: Lee Bains III lijkt me een mooie toevoeging, Scott H. Biram, Old 97's, The Sadies. Ik noem er maar een paar met wie je wel een dealtje kunt maken, denk ik zo. Zoals het er nu voorstaat moet ik er nog maar es over nadenken. Achja, ik zeg nu al 2 jaar hetzelfde: zal wel aan mij liggen.

Hmm Barr Brothers klinkt wel interessant trouwens...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:37 uur

geplaatst: vandaag om 19:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.