MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Take Root, Groningen

zoeken in:
Cordovas, The Americans en The Secret Sisters zijn toegevoegd aan de line-up.

Met volgende toevoegingen is de line-up compleet:

Margo Price
Jim Lauderdale
Eilen Jewell

De toevoeging van Margo Price bevalt mij vooral. Gaat m.i. een leuke middag/avond worden in Groningen. Zin in!

Hendrik68
Zo, dat is een imposant trio artiesten erbij. Ja, ik ga ook het prima naar mijn zin hebben. De organisatoren verdienen een compliment.

Ik zoek het blokkenschema maar kan het online (nog) niet vinden, kan iemand me er meer over vertellen.

Edgar18 schreef:
Ik zoek het blokkenschema maar kan het online (nog) niet vinden, kan iemand me er meer over vertellen.

Tadaaa Timetable - takeroot.nl

Hendrik68
Beetje jammer dat Dayton, Parham en Outlaw exact op hetzelfde moment spelen en Eilen Jewell speelt bijna geheel in de tijd dat Isbell ook aan de gang is. Maar met zoveel goede artiesten in een relatief kort tijdsbestek is het onontkoombaar dat je er een paar mist.

Zo, net terug van Take Root. Volgende gezien;
Tift Merritt (2 songs)
The Americans
Hurray For The Riff Raff
Joost Dijkema (3 songs)
Margo Price
Chuck Prophet & The Mission Express
Jason Isbell & The 400 Unit
Jesse Dayton

Hendrik68
Nou dan zijn we vast wel een paar keer gebotst. Geweldige editie. Helaas door de drukte te laat, waardoor ik Merritt moest missen en bij Hamon pasten mijn 111 kg er niet meer bij, daar baal ik echt wel stevig van. Alleen laatste 20 minuten Americans gezien, zeer goede live act. Even een korte opsomming:
- Americans: Prima veelzijdige rootsrockband. Wil ik meer van horen.
- Hurray for the riff raff: Enige mindere band, maar dat wist ik van te voren, maar live werd het er niet beter op.
- Cactus Blossoms: Sublieme Everly Brothers revival. Had er nog nooit van gehoord, maar dit was perfect.
-Cordovas: Glimpje van opgevangen, maar maakten weinig indruk,
-Margo Price: Met stip een van de beste Take Root optredens aller tijden, fenomenaal en wat gaat Price een grote dame worden.
-Chuck Prophet: Heerlijke optreden van de buitengewoon vrolijke Ameerikaan die rock brengt op een stevig platform van de jaren 80 Mellencamp rock.
-Jason Isbell: Dit is zoals ik hem wil horen. De wat softe sound van de CD's werd hier vervangen door een stevige rootsrock sound en daarmee overtrof Isbell mijn verwachtingen. We ain't never gonna change was echt grandioos.
-Jesse Dayton: Wilde Outlaw en Parham ook graag zien, maar de rauwe countrybilly van Dayton was denk ik de beste optie.

Is altijd keuzes maken en dan mis je wel eens een goede artiest: dit keer was Eilen Jewell de klos, die had ik graag gezien. Maar het was nogal druk, waardoor ik geen zin had om van zaal naar zaal te hoppen. Geeft ook niks. De avond is meer dan geslaagd. Jewell en Hamon moet ik dan later maar eens een keer bekijken.

Hendrik68
De editie van 2017 vond voor het eerst in november plaats. Blijkbaar is dat goed bevallen, want ook de editie van dit jaar vindt op de eerste zaterdag van november plaats. Over de artiesten die tot nu toe zijn vastgelegd ben ik nog niet wild. Kurt Vile, Jerry Leger, Mastersons, Trampled By Turtles, Shaky Graves, American Aquarium, Neko Case, om maar een stel te noemen. Alleen Case en Leger zijn hiervan artiesten die mij bevallen, maar nog niet eens toppers. Nee, deze line-up heeft nog wel een boost nodig, anders sla ik hem over.

Nieuwe namen:

Marlon Williams
Darlingside
Sarah Shook & The Disarmers

Er komt nog een tiental nieuwe namen bij, dit jaar voor het eerst met 25 acts. Marlon Williams en Father John Misty wil ik echter graag beiden zien dus wacht ik nog maar even met een kaartje alvorens de volledige programmering + tijdschema bekend zijn.

Nieuwe namen:

John Moreland
Garrett T. Capps
Cat Clyde
Alejandro Escovedo Band with Don Antonio
Mattiel
The Americans

Hendrik68
Ja tot gisteren piekerde ik er niet over om te gaan, echt matig programma tot dan. Dat zullen de organisatoren ook gedacht hebben en bats: Moreland, Capps en Escovedo. Heb het erg druk in die periode, maar ik begin nu toch wel te twijfelen.

Ik vind de eerdere namen veel sterker dan deze laatste worp, maar goed. Was al tevreden met de bevestigde namen, heb er zin in!

Met de toevoeging van Anthony D'amato, Aaron Lee Tasjan en Jarrod Dickenson is het programma compleet: - takeroot.nl

The Americans of Marion Williams als afsluiter is toch wel een dilemma'tje.

Hendrik68
Nee hoor, gewoon naar The Americans gaan, heerlijke live band, vorig jaar al gezien op Take Root. Williams is ook goed, maar vooral ook een gevalletje "waar heb ik dat meer gehoord", mis je niet echt iets aan. Ik sla Take Root dit jaar over trouwens, dus dat praat een stuk makkelijker. Heb de laatste jaren echter gemerkt dat ik het gelukkigst word als ik zonder schema rondloop en gewoon een zaal binnenloop en me laat verrassen. Zo heb ik vorig jaar The Cactus Blossoms en dus ook The Americans leren kennen, geweldig!

Absoluut naar Marlon Williams gaan. Live echt fabelachtig goed.

Williams' livereputatie heeft me overtuigd om zondag naar Deventer af te reizen. Én én dus.

Gisteren voor het eerst naar TakeRoot geweest en vond het meer dan geslaagd.

Allereerst een stuk gezien van Trampled by Turtles, een energieke bluegrass band en een lekker begin van de dag. Daarna John Moreland, die nog een stuk meer indruk maakte. Een man alleen met zijn gitaar, die de zaal helemaal stil wist te spelen. Helaas speelde hij maar 45 minuten, terwijl er een uur op het tijdschema stond.

Vervolgens een aantal nummers gezien van Shakey Graves (sympathiek bandje), om daarna een goed plekje te zoeken voor Kurt Vile. Die gaf een heerlijk concert, helaas dacht een groot deel van het publiek daar volgens mij anders over aangezien de grote zaal tegen het einde van de show lang niet meer vol was.

Vooraf had ik het meest verwacht van Father John Misty. Bij het begin van zijn set moest ik er nog even inkomen (ik vond het geluid een beetje een brei), maar vanaf een geweldige uitvoering van Hangout at the Gallows kwam ik er echt goed in. Geweldige performer ook. Helaas speelde ook Father John Misty veel korter dan de anderhalfuur die op het tijdschema stond.

Tot slot Marlon Williams gezien in de kleine zaal. Best een fijne afsluiter, een prachtige stem ook, maar ik had er toch iets meer van verwacht.

De organisatie was over het algemeen prima. Goed eten, lekkere speciaalbiertjes. Helaas waren op de momenten dat er in de grote en kleine zaal niet gespeeld werd de andere zaaltjes echt zo afgeladen vol dat mijn metgezel en ik er eigenlijk niet meer bij konden.

Over het algemeen een mooie avond en als de line up volgend jaar goed is ga ik zeker weer!

Michael Schenker Fest, melkweg

Gisteren gezien maar vooral gehoord.
The mad Axe man is in de vorm van zijn leven.
2 en een half uur genieten van weergaloos gitaarwerk.
Een mooie bloemlezing uit zijn carrière met Scorpions, UFO en MSG.
Wel lef hebben om te beginnen met holiday en docter docter, maar toen was de toon ook meteen gezet.
Der Michael staat ook weer met lol te spelen. De grijns was niet van zijn gezicht te slaan.
Verder geweldige basistandem Glenn/McKenna. En de zangers dan?
Barden is symphatiek, maar trekt het niet meer. Voor Bonnet respect hoe hij de zanglijnen nog uit zijn lijf perst.
Mcaulley en White zorgen voor een acceptabele prestatie.
Kortom een topavond!!

Wat heeft dit met TakeRoot te maken, Phil Blackmore?

Verkeerd gedropt , hoort bij gisteren live gezien.
Inhoud klopt wel

Dit weekend voor de negende keer TakeRoot bezocht. Met 25 acts op 6 podia een "te" druk programma. Begonnen in de kleine zaal met Trampled by Turtles. Na drie nummers afgehaakt wegens te weinig variatie. In de foyer aangeschoven bij Garrett T. Capps. Deze Texaan brengt stevige countryrock en weet mij de rest van zijn set te boeien. Daarna snel naar de grote zaal voor John Moreland. Deze singer-songwriter weet met enkel zijn gitaar de aandacht goed vast te houden. Een mooie verhalenverteller die de tijd voorbij doet laten vliegen, maar zijn verkorte set is daar ook een beetje debet aan. Nog een uurtje voordat Kurt Vile begint maar door de drukte kom in de kleine zaal en de binnenzaal niet in. Met een biertje in de hand nestel ik me alvast op de tribune in de grote zaal. Lekker optreden met zijn meer dan prima begeleidingsband. Snap wel dat veel bezoekers het einde vh optreden niet haalden. Je houdt van zijn stem en stijl of niet. Ik ben tot het einde gebleven en liep met een tevreden gevoel de zaal weer uit. Mattiel begon op dat moment haar set in de foyer. Een felle dame die haar teksten vuurspuwend ten gehore brengt terwijl haar band een stevig staaltje rock 'n' soul brengt. Na afloop is Father John Misty ook al weer begonnen. Heb me nooit in zijn muziek verdiept en laat me dan verrassen. Redelijk sterk optreden van een goed zingende FJM met een puike band achter hem. Jammer van die wulpse danspasjes van hem. Tijdens optreden mompelde hij dat de term americana (TakeRoot pretendeert een americana festival te zijn) volgens hem muziek is die gemaakt wordt door amerikanen waar alleen europeanen maar naar luisteren. Het laatste uurtje van TakeRoot heeft 3 optredens gepland. Ik kies voor Sarah Shook & the Disarmers. Het wordt een positieve afsluiter van een wederom geslaagde editie. Volgende keer graag iets minder bandjes en minder podia.

Eerste namen 2019:

Brandi Carlisle, The Delines, Nikki Lane, The Long Ryders, Senora May, Quaker City Night Hawks, Erin Rae, Tyler Ramsey en Caroline Spence

Houdt nog niet over, zullen we maar zeggen.

Prima optredens van Orville Peck, Drive by truckers, Robert Ellis, Garrett T. Capps.
Kon helaas niet meer naar binnen bij Cedric Burnside en Andrew Adkins. Da's wel een beetje een nadeel van dit festival: je kunt er niet vanuit gaan dat je even je persoonlijke blokkenschema kan aftikken. Maar verder uitstekend vermaakt.

5 November a.s. neemt het TakeRoot festival De Oosterpoort in Groningen weer over. Eerste namen zijn reeds bekend gemaakt: Band of Horses, Gregory Alan Isakov, Courtney Barnett, Charley Crockett, Chris Thile, Cowboy Junkies, Shakey Graves, Anaïs Mitchell, Aoife O'Donovan, Riley Downing en S.G. Goodman.

Daar zit al heel wat leuks tussen... Misschien toch maar een keer naar Groningen afreizen.

Nog een paar toevoegingen;
Mary Gauthier, The Sadies, Watchhouse - formerly Mandolin Orange, The Hanging Stars, Hollis Brown, Jeffrey Foucault en Neal Francis.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:33 uur

geplaatst: vandaag om 19:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.