Muziek / Toplijsten en favorieten / Open Your Heart to Madonna: aERo's top 100
zoeken in:
1
geplaatst: 6 augustus 2017, 21:19 uur
30. Crazy for You
Maar weer eens zo'n lekkere jaren '80 ballad doen dan?! Madonna en films: nooit een gelukkige combinatie geweest, maar damn wat hebben die films toch lekkere popnummers opgeleverd zoals dit Crazy for You uit de film Vision Quest. Later ook terechtgekomen op de verzamelaars.
Wat mij betreft toch wel weer zo'n typische jaren '80 oorwurm. Helemaal niks mis mee. Heerlijk plaatje. Volgens mij door velen een beetje vergeten.
Maar weer eens zo'n lekkere jaren '80 ballad doen dan?! Madonna en films: nooit een gelukkige combinatie geweest, maar damn wat hebben die films toch lekkere popnummers opgeleverd zoals dit Crazy for You uit de film Vision Quest. Later ook terechtgekomen op de verzamelaars.
Wat mij betreft toch wel weer zo'n typische jaren '80 oorwurm. Helemaal niks mis mee. Heerlijk plaatje. Volgens mij door velen een beetje vergeten.
0
geplaatst: 6 augustus 2017, 22:51 uur
29. Holiday
Toen ik dit voor het eerst hoorde vond ik er niks aan. Pas toen ik met Like a Virgin interesse kreeg in haar muziek kwam ook de waardering voor dit nummer. Toch wel een Madonna evergreen.
Misschien iets te vaak gehoord om dit nog hoger te zetten. Misschien te oubollig. Maar het is en blijft een klassieker waar ook ik niet omheen kan.
En zullen we die vreselijke Holiday Rap van MC Miker & DJ Sven maar heel snel vergeten!
Toen ik dit voor het eerst hoorde vond ik er niks aan. Pas toen ik met Like a Virgin interesse kreeg in haar muziek kwam ook de waardering voor dit nummer. Toch wel een Madonna evergreen.
Misschien iets te vaak gehoord om dit nog hoger te zetten. Misschien te oubollig. Maar het is en blijft een klassieker waar ook ik niet omheen kan.
En zullen we die vreselijke Holiday Rap van MC Miker & DJ Sven maar heel snel vergeten!
0
geplaatst: 6 augustus 2017, 23:11 uur
aERodynamIC schreef:
Ha nee, die is onvergetelijk

0
geplaatst: 6 augustus 2017, 23:42 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 augustus 2017, 23:48 uur
Arrie schreef:
Vind ik een stuk leuker dan die van Madonna.
+1
Hoewel ik Madonna's 'Holiday' ook wel hoog heb zitten maar dat geldt voor bijna al haar pre-'93 singles.
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 00:02 uur
2
geplaatst: 7 augustus 2017, 00:04 uur
Ik ben er trouwens eentje gewoon vergeten en daarom mogen jullie die een plekje in mijn lijst geven omdat ik jullie telkens zo teleurstel: roept u maar!
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 08:56 uur
28. Music
Madonna was helemaal terug met Ray of Light. Toen na bijna tweeënhalf jaar de opvolger uitkwam werd daar ineens heel anders tegenaan gekeken, ook door mij. De single Music werd met een hoop bombarie aangekondigd. Spannend was het feit dat ze met de relatief onbekende Mirwais had samengewerkt, naast William Orbit die terugkeerde.
Toen ik de clip voor de eerste keer zag wist ik niet wat ik ermee aan moest. Dit klonk toch wel heel anders dan Ray of Light. Ik was wat teleurgesteld. Dat sloeg al snel om en tot op de dag vandaag mag ik het nummer Music graag horen.
27. Love Profusion
En daar is de akoestische gitaar weer, omgeven door elektronische klanken. Het recept voor het album American Life. Love Profusion was de vierde single van dat album. Wat mij betreft een enorm hoogtepunt van American Life, die uiteindelijk niet heel erg goed ontvangen werd.
Madonna was helemaal terug met Ray of Light. Toen na bijna tweeënhalf jaar de opvolger uitkwam werd daar ineens heel anders tegenaan gekeken, ook door mij. De single Music werd met een hoop bombarie aangekondigd. Spannend was het feit dat ze met de relatief onbekende Mirwais had samengewerkt, naast William Orbit die terugkeerde.
Toen ik de clip voor de eerste keer zag wist ik niet wat ik ermee aan moest. Dit klonk toch wel heel anders dan Ray of Light. Ik was wat teleurgesteld. Dat sloeg al snel om en tot op de dag vandaag mag ik het nummer Music graag horen.
27. Love Profusion
En daar is de akoestische gitaar weer, omgeven door elektronische klanken. Het recept voor het album American Life. Love Profusion was de vierde single van dat album. Wat mij betreft een enorm hoogtepunt van American Life, die uiteindelijk niet heel erg goed ontvangen werd.
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 09:48 uur
Crazy for You vind ik dan wel een fijne ballad, lekker dik aangezet.
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 10:07 uur
aERodynamIC schreef:
Ik ben er trouwens eentje gewoon vergeten en daarom mogen jullie die een plekje in mijn lijst geven omdat ik jullie telkens zo teleurstel: roept u maar!
(embed)
(embed)
Had mij bij mij niet misstaan ergens in de Top 50. Ondergewaardeerde cover wat mij betreft. Vind de productie van Orbit hier wederom fijn en Madonna's stem sluit hier gewoon prima op aan. Niet haar beste song maar zeker ondergewaardeerd.
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:01 uur
catdog schreef:
Had mij bij mij niet misstaan ergens in de Top 50. Ondergewaardeerde cover wat mij betreft.
Had mij bij mij niet misstaan ergens in de Top 50. Ondergewaardeerde cover wat mij betreft.
Denk bij mij ook. Gewoon even helemaal over het hoofd gezien helaas.
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:07 uur
Arrie schreef:
De wansmaak regeert

Holiday is een van Madonna's leukste nummers
1
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:08 uur
johan de witt schreef:
Papa Don't Preach had ook wel top 20 gemogen inderdaad!
Ray of Light vind ik een overschatte periode, hopelijk niet te veel daarvan bovenin.
Papa Don't Preach had ook wel top 20 gemogen inderdaad!
Ray of Light vind ik een overschatte periode, hopelijk niet te veel daarvan bovenin.
Ben ik het gewoon 2x eens met Johan

0
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:10 uur
Ja, er zijn verre uithoeken op dit forum waar we elkaar vinden 

0
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:11 uur
Papa Don't Preach top 20
Die zou bij mij toch eerder op 80 staan ofzo.
Die zou bij mij toch eerder op 80 staan ofzo.
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:32 uur
Ook wel hoor, zitten schitterende nummers bij. Ik was hier al aardig lyrisch over Angel en bv. Like A Prayer, Everybody en Live to Tell vind ik ook erg goed. Maar Papa Don't Preach is gewoon een leuk popplaatje wat mij betreft.
2
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:38 uur
Bij mij dik in de top 20, ultiem jeugdsentiment. Naar Madonna luisteren tijdens het bouwen met Lego ?
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:46 uur
johan de witt schreef:
Serieus? Is juist de (enige) periode van Madonna die ik wel volledig de moeite waard vind. Eindelijk eens niet van die meejengelrefreintjes of de latere discostampers, maar gewoon serieuze muziek met degelijke songwriting.
2
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:46 uur
En kijken, want tijdens Papa Don't Preach was ze op haar mooist. Ben normaal niet van de "korte koppies", maar haar stond het "supergeil" ( op z'n Duits).
2
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:53 uur
Maartenn schreef:
Serieus? Is juist de (enige) periode van Madonna die ik wel volledig de moeite waard vind. Eindelijk eens niet van die meejengelrefreintjes of de latere discostampers, maar gewoon
Serieus? Is juist de (enige) periode van Madonna die ik wel volledig de moeite waard vind. Eindelijk eens niet van die meejengelrefreintjes of de latere discostampers, maar gewoon
Ik hou juist niet zo van serieuze muziek met degelijke songwriting

Ik vind ook dat ze te nadrukkelijk probéérde om serieus te zijn, terwijl die popparels uit de eerste 10 jaar haar veel natuurlijker pasten.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 7 augustus 2017, 11:55 uur
johan de witt schreef:
Ik vind ook dat ze te nadrukkelijk probéérde om serieus te zijn, terwijl die popparels uit de eerste 10 jaar haar veel natuurlijker pasten.
(quote)
Voor de kenners: was het Madonna die serieus wilde zijn, of was het haar omgeving die Madonna 'dwong' om een serieuze plaat te maken?
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 augustus 2017, 12:04 uur
Tot en met Erotica was Madonna geweldig daarna ben ik afgehaakt. Misschien dat ze nog steeds wel goede muziek maakte maar bij mij kwam het niet meer over.
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 12:26 uur
Love Profusion is toch wel een lekker liedje hoor, erg goede clip.
0
geplaatst: 7 augustus 2017, 12:31 uur
aERodynamIC schreef:
vergeten en roept u maar
vergeten en roept u maar
Lekker blijven vergeten, gewoon een prima cover maar niets speciaals.
La Vie en Rose ook vergeten

0
geplaatst: 7 augustus 2017, 12:47 uur
aERodynamIC schreef:
28. Music
(embed)
28. Music
(embed)
Music is ook wel een klapper. Die Music periode (2000/2001) had ze ook nog steeds volledige radio ondersteuning en zat ze nog in de flow van Ray of light bij de media, zo van "Madonna mag nog steeds"
* denotes required fields.