MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Open Your Heart to Madonna: aERo's top 100

zoeken in:
Onweerwolf
En tevens Don't Cry For Me Argentina. Madonna's covers voegen niets toe aan het origineel. Ze zijn degelijk maar bijzonder zinloos.

GrafGantz schreef:
(quote)

Naar Madonna luisteren tijdens het bouwen met Lego ?

johan de witt schreef:
Precies, en niet bij Dire Straits of Pink Floyd

Laat Pink Floyd erbuiten wil je!

Dat vind jij geen serieuze muziek met degelijke songwriting

johan de witt schreef:
Dat vind jij geen serieuze muziek met degelijke songwriting

Och jawel, ik dacht dat je degelijke muziek met serieuze songwriting bedoelde.

26. Lucky Star

Het is wel duidelijk dat hier een scheiding aan het ontstaan is tussen liefhebbers van het oude werk en nieuwe werk. Gelukkig heb ik zelf geen echte voorkeur, dus het kan alle kanten op blijven gaan.
Nu eentje van het debuut. Leuker dan Holiday ook. Een zeer herkenbaar Madonna nummer, maar het zal altijd wel een beetje in de schaduw van Holiday blijven staan.

25. The Look of Love

Oude periode, nieuwe periode. Ballads, uptempo. Ik merk wel dat ik een zwak heb voor de ballads van Madonna. Zo ook The Look of Love, die ik nog op single heb liggen.
Een nummer dat afkomstig is van de soundtrack van Who's That Girl. Het was de derde single daarvan. Geen mega-hit, maar zelf vind ik het een geweldig nummer.

cosmic kid (moderator)
Pas gisteren dit heerlijke topic ontdekt. Madonna's opkomst viel precies samen met het begin van mijn muzikale ontdekkingstocht (zie ook dit topic en alle aanverwante topics).

Het zal dus niet verbazen dat de jaren 80 Madonna veruit mijn favoriete Madonna is. In die tijd was ze een halve godin. Ze scoorde hit na hit en was een waar icoon. Madonna had lef, was brutaal, maakte aanstekelijke nummers en zag er lekker uit (excuses voor de ietwat seksistische opmerking maar een andere woordkeuze is gewoonweg niet kloppend).
Net zoals zovelen ben ik haar rondom Bedtime Stories uit het oor verloren om vervolgens weer verliefd te worden op "Ray Of Light" en in mindere mate op "Music". Na de hit Hung Up is mijn relatie met Madonna wel voorbij en roept ze tegenwoordig eerder ergernis en medelijden op bij me.

Met grote interesse volg ik de top 25 en hoop dat 'Dear Jessie" nog voorbij komt. Mierzoet wellicht maar o zo leuk, fris en onweerstaanbaar.
Dank aERodynamIC voor dit topic en bovenal dank aan de hoofdrolspeelster voor al die mooie (jaren 80) momenten.

Ik hoop Beautiful Stranger nog in de top 24 aan te treffen, toch nipt mijn favoriete Madonna-nummer denk ik. Over mijn andere lievelingetjes Into The Groove, Borderline en Live To Tell maak ik me (misschien onterecht) geen zorgen, die komen wel nog langs

cosmic kid schreef:
Met grote interesse volg ik de top 25 en hoop dat 'Dear Jessie" nog voorbij komt. Mierzoet wellicht maar o zo leuk, fris en onweerstaanbaar.
Dank aERodynamIC voor dit topic en bovenal dank aan de hoofdrolspeelster voor al die mooie (jaren 80) momenten.

Dear Jessie is al geweest (nummer 31). Ooit een top 10 nummer geweest van mij, maar herbeluistering voor deze lijst zorgde ervoor dat het toch wat gezakt is. Neemt niet weg dat het nog steeds een favoriet nummer is van mij

Onweerwolf
Ik ga er vanuit dat de Top 2 bestaat uit Vogue & La Isla Bonita.

Anders is er immers iets grondig mis?

Onweerwolf schreef:
Anders is er immers iets grondig mis?

24. Get Together

Dat er iets mis is gaan andere users nu roepen, want sommigen hebben Get Together heel hoog zitten. Ik ook wel hoor, maar geen top 10.
Confessions levert net als Ray of Light eigenlijk alleen maar sterke nummers op. Het is een heel constant album en ze wist er voor de laatste keer echt goed mee te verrassen.

En zo gaan we langzaam richting de top 20.

Mooie plek voor The Look Of Love, zou bij mij zeker de Top 3 halen.

aERodynamIC schreef:
24. Get Together

(embed)

OMG er is iets mis!!

Murphy's law

23. Nothing Really Matters

De vijfde single van Ray of Light (in de VS de vierde). Geen hit in ons land (Tipparade). Patrick Leonard heeft er aan meegeschreven en William Orbit en Marius de Vries zaten achter de knoppen. Een mooie mix van oud en nieuw dus. Misschien is iedereen tijdelijk happy in dit topic

Geniet ervan. Morgen ga ik verder met nummer 22 en dan komt die top 10 toch wel in zicht onderhand.

2 favorieten achter elkaar

catdog schreef:
2 favorieten achter elkaar

That sucks.....

http://i64.tinypic.com/dhczys.jpg

Net terug van een gay zeilreis in Kroatië en daar draaiden we ook vaak Madonna op de boot.

Heerlijk om alles terug te lezen. Get Together is mijn favoriete Madonna en ook blij met de hoge posities van Sorry en Hollywood.

Dance Lover schreef:
Net terug van een gay zeilreis

Kon je niet gelijk door naar Amsterdam dan?

Ik ben wel verbaasd over die enorme waardering voor Get Together. Een paar van de 'klassiekers' snap ik wel, maar waarom juist dit nummer van Confessions?

Lastig te omschrijven... het heeft zo'n subtiele melancholische melodie die niet kapot kan.

Hung Up vind ik ook fantastisch en was voor mij toen wel de single van het jaar, maar heeft toch een iets mindere houdbaarheid, terwijl Get Together de rest van mijn leven wel tot mijn favoriete nummers zal blijven horen. Ik denk ook wel dat het het beste is wat Stuart Price ooit gedaan heeft (en ik heb tot aan 2006 volgens mij al zijn productiewerk wel gehoord)., alhoewel hij Pet Shop Boys ook aan hun beste album heeft geholpen.

22. Don’t Tell Me

Het cowboy thema kwam in deze video het sterkst naar voren. Ook in het nummer probeerde Madonna een licht country tintje toe te voegen. Ik heb dit altijd een fascinerend nummer gevonden: die combinatie van akoestische gitaar, tegendraadse, 'haperende' elektronica en strijkers. Erg pakkend ook.
Ik kan me voorstellen dat het daardoor niet voor iedereen een fijn nummer is.

21. Impressive Instant

Nog eentje van Music. Het zou op single hebben moeten verschijnen, maar is uiteindelijk niet gebeurd. Madonna op de meest moderne toer en wat mij betreft een hoogtepunt op Music. Enorm dansbaar.

Don't Tell Me is inderdaad fantastisch

ArthurDZ schreef:
Don't Tell Me is inderdaad fantastisch

Dat moet je mij niet vertellen

Franck Maudit
Don't tell me in geen tijden gehoord, inderdaad heerlijk nummer.
Eigenzinnige clip ook, ik kan het zeker appreciëren.

Tijd voor de top 20!

20. Forbidden Love

Get Together is hier blijkbaar nogal een populair nummer. Ik vind dit eigenlijk nog veel lekkerder. Dat zweverige, die beat en tegelijkertijd de pakkende pop.
Er is overigens nog een Madonna-nummer dat Forbidden Love heet en die is te vinden op Bedtime Stories. Die heeft de lijst niet gehaald. Deze behoort voor mij tot haar allerbeste nummers. Hier kan ik telkens weer van genieten en dan moet de volumeknop omhoog.

19. Devil Pray

Misschien wel een grote verrassing. Een albumtrack van Rebel Heart die niemand zag aankomen neem ik aan.
Ik heb werkelijk waar geen idee waarom ik zo verknocht ben aan dit nummer. Al vanaf het moment dat het album uitkwam. Soms moet je daar ook gewoon helemaal niet bij stil willen staan. Het is gewoon zo. Devil Pray vind ik één van de allerleukste Madonna nummers. Ik denk dat ik hier redelijk alleen in zal staan, maar dat maakt het topic leuker. Misschien komen er nog wel wat verrassingen aan

Franck Maudit
aERodynamIC schreef:
Misschien komen er nog wel wat verrassingen aan

Inderdaad complete verrassing, hou u bij de komende nummers vooral niet in om onze wereld nog meer op zijn kop te zetten.

Franck Maudit schreef:
Inderdaad complete verrassing, hou u bij de komende nummers vooral niet in om onze wereld nog meer op zijn kop te zetten.

Ik ga mijn best doen.

http://i67.tinypic.com/qsm7u0.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.