MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Open Your Heart to Madonna: aERo's top 100

zoeken in:
#8 is Like a prayer

pureshores schreef:
Staat Rescue me in de lijst? De hit is denk ik nu Don't cry for me Argentina die het niet heeft gered.
Ik mis Voices/She's not me en I'm a sinner

I'm a Sinner is fantastisch! Een licht vervolg op Beautiful Stranger

08. Drowned World/Substitute For Love

Als ik zeg dat Ray of Light mijn favoriete album is dan val ik in herhaling. Het zal niemand verbazen dat dit schitterende nummer in de top 10 is terechtgekomen.
Geen enorm succes in de hitlijsten en alleen in Europa, Australië en Azië op single verschenen. Madonna schijnt dit nummer zelf ook tot haar persoonlijke favorieten te rekenen.
Typisch zo'n nummer dat gewoon maar niet aan kracht verliest. Het staat ver af van haar makkelijk toegankelijke bubblegum popnummers. Ik snap dat niet iedereen dat enorm kan waarderen.

Straks de laatste voor vandaag: nummer 7. Het lijkt me toch steeds minder moeilijk om te voorspellen welke nog gaan komen
Wie waagt zich aan een voorspelling?

Onweerwolf
#7 is Into The Groove?

Onweerwolf schreef:
#7 is Into The Groove?

Dat kan je natuurlijk nu elke keer gaan zeggen en dan blijkt dat die ene hit te zijn die er niet in staat

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat kan je natuurlijk nu elke keer gaan zeggen en dan blijkt dat die ene hit te zijn

Hij staat op #7 hè?! Geef maar toe!

Je zal nog raar staan te kijken straks.....

Tja, als Into the Groove er helemaal niet in staat ben jij de rare

pureshores schreef:
#8 is Like a prayer

Die verwacht ik op t podium

#7 is Into the groove
Of #6 is Into the groove
Of #5 is Into the groove
Of #4 is Into the groove
Of #3 is Into the groove
Of #2 is Into the groove

En dan op het podium wat Vigil zegt

Stond Nobody knows me wel in de lijst?

Fijn om zoveel nummers van Madonna `s beste albums Ray of Light en Confessions.....voorbij te zien komen in de hoogste contreien! Hoop haar ooit nog eens live te zien. Mooie hoge positie ook voor Ray of Light en Give it To Me.

#07 Frozen

Gok op

1. Frozen
2. Like a Prayer
3. Live to Tell
4. The Power of Good-Bye
5. Open Your Heart
6. Into the Groove
7. Oh Father

Open Your Heart was overigens de hit die ik vergeten was bij mijn lijstje gisteren. Ook knap met de titel van het topic als hulplijn.

Onweerwolf schreef:
Hij staat op #7 hè?! Geef maar toe!

07. Into the Groove

Dit was mijn eerste Madonna aankoop op single. Ik was verslaafd aan dat nummer.

Het is afkomstig van de soundtrack behorende bij Desperately Seeking Susan en in 1985 werd het toegevoegd aan het album Like a Virgin.

Iedereen kent dit nummer wel, of je het indertijd bewust hebt meegemaakt of niet. Het is een klassieker in alle opzichten.

En nu kan Onweerwolf niet meer aankomen met Into the Groove. Welke volgt morgen op nummer 6? De nummer 5 en 4 plaats ik morgen ook.

Onweerwolf
Zóóóó voorspelbaar dit.

Onweerwolf schreef:
Zóóóó voorspelbaar dit.

Zegt ie na tig keer Into the Groove geroepen te hebben ? Maar ga door, je bent op dreef ?

Overigens heb ik nog niemand die ene hit zien noemen die niet in de lijst staat. Vooruit Don't Cry for Me Argentina staat er ook niet in. Dan zijn het er eigenlijk dus twee

Daar vind ik vooral de remix versie wel heel fijn van, maar remixen heb ik niet mee laten tellen. Wat heb ik indertijd staan dansen op die versie (ja, de gay disco ontplofte zowat als dit voorbij kwam: dringen op de dansvloer).

Ok poging zoveel: de hit die het niet haalt: True blue

Maar Eric; Rescue me/Nobody knows me/Shanti ashtangi/Amazing.
Of komt er nog een mega SAW-esque twist in die top 3

Je weet het hier maar nooit he. Te hoog, te laag. Into the Groove op 10, 9, 8 en 7... het kan alle kanten op

catdog schreef:
Open Your Heart was overigens de hit die ik vergeten was bij mijn lijstje gisteren

Blijkbaar was iedereen deze vergeten, want het werd geen enkele keer, waar dan ook genoemd.

06. Open Your Heart

Gek genoeg blijft dit nummer bij mij ook altijd een beetje onder de radar. Het is niet de eerste waar ik aan denk bij Madonna. Maar als ik het dan hoor pakt het onmiddellijk. Madonna oude stijl in de meest perfecte zin vind ik. Waar ik veel oudere nummers, hoe leuk en goed ook, wat tuttig vind daar blijft dit gewoon een lekkere stoere popsong.

Ook live wist ze er tijdens de MDNA tour in 2012 een spektakel van te maken. Dat was voor mij toen absoluut één van de hoogtepunten, vocaal zwak maar zeker aan het einde zo opzwepend als wat en het nummer was compleet verbouwd.

De top 5 kan later vandaag van start..... welke zal volgen?

geen idee... ik zie het vanzelf

Waarom vraag je dat elke keer weer aan ons,? Je hebt toch zelf de lijst samengesteld?

Poeha schreef:
Waarom vraag je dat elke keer weer aan ons,? Je hebt toch zelf de lijst samengesteld?

A) Altijd leuk om te voorspellen (zie ook als de finale ladders gespeeld worden bijvoorbeeld)
B) Handig trucje, elders geleerd: je krijgt dan sneller reacties waardoor het levendiger blijft, want anders sta je toch echt helemaal alleen je ding te doen als je niet kietelt. En zie! Het werkt ?

Soms levert het topic dan discussies op en het staat weer bovenaan door reacties. Dus bedankt voor je reactie Vrij simpel toch? En bewust.

Ik voel me opeens heel erg vies en gebruikt nu ?

Sinds wanneer ben jij er vies van gekieteld te worden?

Ik word zelfs agressief als ik gekieteld word, dus kijk maar uit

juist..

ik denk dat de volgende Like a Prayer wordt

Even dit topic bovenaan de lijst gezet.

Verschrikkelijk dat Drowned World (sorry voor de fans )

Frozen op #6

05. The Power of Good-Bye

Prachtig nummer van een prachtig album en een nummer waar zowel mijn partner als ik enorm van houden. Komt hier thuis niet vaak voor dat er op muziekgebied zo'n enorme zelfde liefde voor een nummer bestaat

In Nederland de vierde single van Ray of Light.

Sorry voor de Ray of Light haters (en wees blij dat ik de andere nummers van dat album bewust een beetje verspreid heb ook al snappen sommigen dat niet).

En omdat Poeha het maar raar vindt onder spoilers (ik wil lief zijn voor iedereen die dit volgt):

U mag weer voorspellen als u dat leuk vindt, en als Poeha stiekem toch kijkt: sorry dat ik dit doe, en voor GrafGantz: kusje

Gast
geplaatst: vandaag om 22:08 uur

geplaatst: vandaag om 22:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.