Muziek / Toplijsten en favorieten / Open Your Heart to Madonna: aERo's top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 18:46 uur
pureshores schreef:
Staat Rescue me in de lijst? De hit is denk ik nu Don't cry for me Argentina die het niet heeft gered.
Ik mis Voices/She's not me en I'm a sinner
Staat Rescue me in de lijst? De hit is denk ik nu Don't cry for me Argentina die het niet heeft gered.
Ik mis Voices/She's not me en I'm a sinner
I'm a Sinner is fantastisch! Een licht vervolg op Beautiful Stranger
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 18:58 uur
08. Drowned World/Substitute For Love
Als ik zeg dat Ray of Light mijn favoriete album is dan val ik in herhaling. Het zal niemand verbazen dat dit schitterende nummer in de top 10 is terechtgekomen.
Geen enorm succes in de hitlijsten en alleen in Europa, Australië en Azië op single verschenen. Madonna schijnt dit nummer zelf ook tot haar persoonlijke favorieten te rekenen.
Typisch zo'n nummer dat gewoon maar niet aan kracht verliest. Het staat ver af van haar makkelijk toegankelijke bubblegum popnummers. Ik snap dat niet iedereen dat enorm kan waarderen.
Straks de laatste voor vandaag: nummer 7. Het lijkt me toch steeds minder moeilijk om te voorspellen welke nog gaan komen
Wie waagt zich aan een voorspelling?
Als ik zeg dat Ray of Light mijn favoriete album is dan val ik in herhaling. Het zal niemand verbazen dat dit schitterende nummer in de top 10 is terechtgekomen.
Geen enorm succes in de hitlijsten en alleen in Europa, Australië en Azië op single verschenen. Madonna schijnt dit nummer zelf ook tot haar persoonlijke favorieten te rekenen.
Typisch zo'n nummer dat gewoon maar niet aan kracht verliest. Het staat ver af van haar makkelijk toegankelijke bubblegum popnummers. Ik snap dat niet iedereen dat enorm kan waarderen.
Straks de laatste voor vandaag: nummer 7. Het lijkt me toch steeds minder moeilijk om te voorspellen welke nog gaan komen

Wie waagt zich aan een voorspelling?
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 19:09 uur
Onweerwolf schreef:
#7 is Into The Groove?
#7 is Into The Groove?
Dat kan je natuurlijk nu elke keer gaan zeggen en dan blijkt dat die ene hit te zijn die er niet in staat

2
Onweerwolf
geplaatst: 10 augustus 2017, 19:11 uur
aERodynamIC schreef:
Dat kan je natuurlijk nu elke keer gaan zeggen en dan blijkt dat die ene hit te zijn
(quote)
Dat kan je natuurlijk nu elke keer gaan zeggen en dan blijkt dat die ene hit te zijn
Hij staat op #7 hè?! Geef maar toe!

5
geplaatst: 10 augustus 2017, 19:21 uur
Tja, als Into the Groove er helemaal niet in staat ben jij de rare 

1
geplaatst: 10 augustus 2017, 19:29 uur
pureshores schreef:
#8 is Like a prayer
#8 is Like a prayer
Die verwacht ik op t podium
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 19:48 uur
#7 is Into the groove 
Of #6 is Into the groove
Of #5 is Into the groove
Of #4 is Into the groove
Of #3 is Into the groove
Of #2 is Into the groove

Of #6 is Into the groove
Of #5 is Into the groove
Of #4 is Into the groove
Of #3 is Into the groove
Of #2 is Into the groove

0
geplaatst: 10 augustus 2017, 19:49 uur
En dan op het podium wat Vigil zegt
Stond Nobody knows me wel in de lijst?
Stond Nobody knows me wel in de lijst?
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 20:04 uur
Fijn om zoveel nummers van Madonna `s beste albums Ray of Light en Confessions.....voorbij te zien komen in de hoogste contreien! Hoop haar ooit nog eens live te zien. Mooie hoge positie ook voor Ray of Light en Give it To Me.
#07 Frozen
#07 Frozen
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 20:19 uur
Gok op
1. Frozen
2. Like a Prayer
3. Live to Tell
4. The Power of Good-Bye
5. Open Your Heart
6. Into the Groove
7. Oh Father
Open Your Heart was overigens de hit die ik vergeten was bij mijn lijstje gisteren. Ook knap met de titel van het topic als hulplijn.
1. Frozen
2. Like a Prayer
3. Live to Tell
4. The Power of Good-Bye
5. Open Your Heart
6. Into the Groove
7. Oh Father
Open Your Heart was overigens de hit die ik vergeten was bij mijn lijstje gisteren. Ook knap met de titel van het topic als hulplijn.
3
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:52 uur
07. Into the Groove
Dit was mijn eerste Madonna aankoop op single. Ik was verslaafd aan dat nummer.
Het is afkomstig van de soundtrack behorende bij Desperately Seeking Susan en in 1985 werd het toegevoegd aan het album Like a Virgin.
Iedereen kent dit nummer wel, of je het indertijd bewust hebt meegemaakt of niet. Het is een klassieker in alle opzichten.
En nu kan Onweerwolf niet meer aankomen met Into the Groove. Welke volgt morgen op nummer 6? De nummer 5 en 4 plaats ik morgen ook.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:21 uur
Onweerwolf schreef:
Zóóóó voorspelbaar dit.
Zóóóó voorspelbaar dit.
Zegt ie na tig keer Into the Groove geroepen te hebben ? Maar ga door, je bent op dreef ?
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:26 uur
Overigens heb ik nog niemand die ene hit zien noemen die niet in de lijst staat. Vooruit Don't Cry for Me Argentina staat er ook niet in. Dan zijn het er eigenlijk dus twee 
Daar vind ik vooral de remix versie wel heel fijn van, maar remixen heb ik niet mee laten tellen. Wat heb ik indertijd staan dansen op die versie (ja, de gay disco ontplofte zowat als dit voorbij kwam: dringen op de dansvloer).

Daar vind ik vooral de remix versie wel heel fijn van, maar remixen heb ik niet mee laten tellen. Wat heb ik indertijd staan dansen op die versie (ja, de gay disco ontplofte zowat als dit voorbij kwam: dringen op de dansvloer).
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:32 uur
Ok poging zoveel: de hit die het niet haalt: True blue
Maar Eric; Rescue me/Nobody knows me/Shanti ashtangi/Amazing.
Of komt er nog een mega SAW-esque twist in die top 3
Maar Eric; Rescue me/Nobody knows me/Shanti ashtangi/Amazing.
Of komt er nog een mega SAW-esque twist in die top 3

0
geplaatst: 10 augustus 2017, 22:35 uur
Je weet het hier maar nooit he. Te hoog, te laag. Into the Groove op 10, 9, 8 en 7... het kan alle kanten op 

0
geplaatst: 11 augustus 2017, 09:21 uur
catdog schreef:
Open Your Heart was overigens de hit die ik vergeten was bij mijn lijstje gisteren
Open Your Heart was overigens de hit die ik vergeten was bij mijn lijstje gisteren
Blijkbaar was iedereen deze vergeten, want het werd geen enkele keer, waar dan ook genoemd.
06. Open Your Heart
Gek genoeg blijft dit nummer bij mij ook altijd een beetje onder de radar. Het is niet de eerste waar ik aan denk bij Madonna. Maar als ik het dan hoor pakt het onmiddellijk. Madonna oude stijl in de meest perfecte zin vind ik. Waar ik veel oudere nummers, hoe leuk en goed ook, wat tuttig vind daar blijft dit gewoon een lekkere stoere popsong.
Ook live wist ze er tijdens de MDNA tour in 2012 een spektakel van te maken. Dat was voor mij toen absoluut één van de hoogtepunten, vocaal zwak maar zeker aan het einde zo opzwepend als wat en het nummer was compleet verbouwd.
De top 5 kan later vandaag van start..... welke zal volgen?
6
geplaatst: 11 augustus 2017, 10:37 uur
Waarom vraag je dat elke keer weer aan ons,? Je hebt toch zelf de lijst samengesteld?

2
geplaatst: 11 augustus 2017, 10:56 uur
Poeha schreef:
Waarom vraag je dat elke keer weer aan ons,? Je hebt toch zelf de lijst samengesteld?
A) Altijd leuk om te voorspellen (zie ook als de finale ladders gespeeld worden bijvoorbeeld)
B) Handig trucje, elders geleerd: je krijgt dan sneller reacties waardoor het levendiger blijft, want anders sta je toch echt helemaal alleen je ding te doen als je niet kietelt. En zie! Het werkt ?
Soms levert het topic dan discussies op en het staat weer bovenaan door reacties. Dus bedankt voor je reactie
Vrij simpel toch? En bewust.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 12:45 uur
Ik word zelfs agressief als ik gekieteld word, dus kijk maar uit 

0
geplaatst: 11 augustus 2017, 12:51 uur
Verschrikkelijk dat Drowned World (sorry voor de fans
)
Frozen op #6
)Frozen op #6
2
geplaatst: 11 augustus 2017, 16:28 uur
05. The Power of Good-Bye
Prachtig nummer van een prachtig album en een nummer waar zowel mijn partner als ik enorm van houden. Komt hier thuis niet vaak voor dat er op muziekgebied zo'n enorme zelfde liefde voor een nummer bestaat
In Nederland de vierde single van Ray of Light.
Sorry voor de Ray of Light haters (en wees blij dat ik de andere nummers van dat album bewust een beetje verspreid heb ook al snappen sommigen dat niet).
En omdat Poeha het maar raar vindt onder spoilers (ik wil lief zijn voor iedereen die dit volgt):
U mag weer voorspellen als u dat leuk vindt, en als Poeha stiekem toch kijkt: sorry dat ik dit doe, en voor GrafGantz: kusje
Prachtig nummer van een prachtig album en een nummer waar zowel mijn partner als ik enorm van houden. Komt hier thuis niet vaak voor dat er op muziekgebied zo'n enorme zelfde liefde voor een nummer bestaat

In Nederland de vierde single van Ray of Light.
Sorry voor de Ray of Light haters (en wees blij dat ik de andere nummers van dat album bewust een beetje verspreid heb ook al snappen sommigen dat niet).
En omdat Poeha het maar raar vindt onder spoilers (ik wil lief zijn voor iedereen die dit volgt):
U mag weer voorspellen als u dat leuk vindt, en als Poeha stiekem toch kijkt: sorry dat ik dit doe, en voor GrafGantz: kusje
* denotes required fields.