MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Open Your Heart to Madonna: aERo's top 100

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat kan niet want die plek is vanzelfsprekend gereserveerd voor 'Vogue'.

Die mag ook op 1 van mij! Briljante track.

12. Hung Up

'Time goes by so slowly'. Niet in dit topic, want het gaat hard nu.

De eerste single van Confessions on a Dance Floor was een verrassende en werd gewoon nummer 1 in Nederland waar het zeven weken heeft mogen bivakkeren. In nog eens 41 andere leden haalde ze die positie ook.
Ongetwijfeld dat de sample van ABBA's Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) hier mee te maken heeft. Ze schijnt te hebben moeten smeken bij de ABBA-mannen om die sample te mogen gebruiken en ze stemden uiteindelijk toe.

Ook haar duet met Prince (Love Song) keert terug in dit nummer: "time goes by so slowly for those who wait, and those who run seem to have all the fun"

Absoluut één van haar grootste hits, en terecht.

11. Spanish Eyes

In de top 10, uit de top 10, in de top 10, uit de top 10. Dit nummer blijft één van mijn grote favorieten, afkomstig van Like a Prayer. Maar herbeluistering van andere nummers maakte het nog eens even extra lastig en zodoende valt Spanish Eyes net buiten de top 10.

Maar wat een juweeltje is en blijft het. Het is de trompet die het nummer nog even hogerop weet te brengen. En als ik het dan nu weer hoor denk ik bij mezelf: had dit niet hoger gemoeten?!

Er komen nog tien erg prettige nummers. Wie durft een gok te wagen welke dat zullen zijn?

Franck Maudit
Oh, nee nee nee. Geen Hung Up! Foei aeRo!
Ik kan dat nummer niet uitstaan.
Maar ja, wie ben ik?
Ja eigenlijk, wie ben ik?

Franck Maudit schreef:
Oh, nee nee nee. Geen Hung Up! Foei aeRo!
Ik kan dat nummer niet uitstaan.

Wat zei jij?

http://i53.tinypic.com/28i9b2f.jpg

Ik gok op:

Drowned World / Substitute for Love
Frozen
Give It 2 Me
Into the Groove
Isaac
Like a Prayer
Live to Tell
Oh Father
The Power of Good-Bye
Vogue

In de Top 10. Of ik moet nog een grote knaller over het hoofd zien

Franck Maudit
Je hebt volkomen gelijk aERodynamIC.
Boeten zal ik om dit schitterende topic met mijn ongein te bevuilen

Franck Maudit schreef:
Je hebt volkomen gelijk aERodynamIC.
Boeten zal ik om dit schitterende topic met mijn ongein te bevuilen

Zodra Madonna met haar zweepje zwaait heeft ie spijt hoor

Isaac wijzig ik overigens voor I Want You

catdog schreef:
Isaac wijzig ik overigens voor I Want You

Staat op 67

Oei. Dan mis ik er sowieso één. Bij Isaac heb ik mijn twijfels

Franck Maudit
aERodynamIC schreef:
Zodra Madonna met haar zweepje zwaait heeft ie spijt hoor

Maar slechts een héél klein beetje spijt, indien dat de zaak nog enigszins kan redden.

Effe ernstig nu: bij mij heeft die ABBA-sample nooit gewerkt. En dan valt het nummer al gauw als een kaartenhuisje in elkaar. Ik heb sowieso weinig met de Madonna post-'american life'.

catdog schreef:
Bij Isaac heb ik mijn twijfels

Isaac is helaas zo'n nummer dat ik over het hoofd heb gezien. Had eigenlijk gewoon in de lijst moeten staan. Volgende keer maar een top 200

Onweerwolf
Frozen is dan wellicht die grote hit die de lijst niet heeft gehaald?

Maartenn (crew)
Onweerwolf schreef:
Frozen is dan wellicht die grote hit die de lijst niet heeft gehaald?

Ik hoop het niet. Toch wel mijn favoriet van Madonna. Mooie gelaagde productie, sterk ingezongen.

Nou dat zou wel een grote verassing zijn

10. Give It to Me

Hard Candy mag dan wel de lelijkste hoes hebben en behoren tot mijn minst favoriete albums van haar, het heeft wel Give It to Me, mede geschreven door Pharrell Williams. Oorspronkelijk bedoeld voor debuut Madonna, maar haalde het album niet en werd voor Hard Candy uit de kast gehaald en voorzien van een nieuw sausje.

Een sausje dat mij te onpersoonlijk was op Hard Candy, maar op Give It to Me wel werkte. In Nederland werd het zelfs nummer 1.

Tijdens haar MDNA tour werd het nummer gemixed met Celebration: uiteraard een fijn feestje.

Vooruit: welk nummer verwachten jullie nu?

Into the Groove, die zal ook wel te vroeg komen

aERodynamIC schreef:
Oorspronkelijk bedoeld voor debuut Madonna, maar haalde het album niet en werd voor Hard Candy uit de kast gehaald en voorzien van een nieuw sausje.
Bestaat er ergens een versie met dat oude sausje dan? Want dat lijkt me toch een heel ander sausje te zijn geweest, in die tijd.

Ik heb bij Give It 2 Me wat Poeha heeft bij Ray Of Light. Vreselijk nummer vind ik het

Ik denk Oh Father.

Dear Jessie

catdog schreef:
Oei. Dan mis ik er sowieso één. Bij Isaac heb ik mijn twijfels

Bitch I'm Madonna gewoon top 10! ?

luigifort schreef:
Dear Jessie

nr 31

Ik gok True Blue

Ik gok (hoop) The Power of Goodbye. Een soort van Celine Dion-nummer. Brrrr

09. Vogue

De eerste single van I'm Breathless. Tevens het enige nummer van die soundtrack dat mijn lijst gehaald heeft. Maar een hit is het!

Naar het schijnt was dit nummer oorspronkelijk bedoeld als b-kant voor Keep It Together, maar de platenmaatschappij dacht daar anders over, en zo werd het alsnog toegevoegd aan I'm Breathless. Gelijk hadden ze. Een geweldig nummer dat als inspiratie het opkomende vogueing in de New Yorkse gay-clubs had.

In Nederland net geen nummer 1 (het bleef steken op een tweede plaats). Bij mij ook niet, maar wel een verdiende top 10 notering.

Niemand had het juiste nummer voorspeld. Misschien nu wel? Er volgen er nog twee vandaag. Morgen drie en dan zaterdag de top 3. Al enig idee nu?

Onweerwolf
Nou vooruit. #9 is een redelijke positie voor het beste nummer.

Ik denk nu echt dat Frozen op plek 1 belandt.

Onweerwolf
#8 is Into The Groove?

Staat Rescue me in de lijst? De hit is denk ik nu Don't cry for me Argentina die het niet heeft gered.
Ik mis Voices/She's not me en I'm a sinner

Gast
geplaatst: vandaag om 02:53 uur

geplaatst: vandaag om 02:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.