Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2018 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
1
geplaatst: 31 december 2017, 17:05 uur
Welkom bij de MuMeAfrekening 2018!
Voor de mogelijke nieuwe deelnemers, allereerst even een introductie, waarbij ik zo vrij ben geweest de tekst van herman uit het topic van 2017 (die de tekst van Arrie uit het topic over 2016 integraal over nam) integraal over te nemen:
Wat is de MuMeAfrekening precies?
De MuMeAfrekening is gebaseerd op De Afrekening van Studio Brussel. Hierbij mogen luisteraars wekelijks op hun favoriete singles van het moment stemmen, waar vervolgens een hitlijst uitrolt. Een groepje users op het Studio Brussel-forum heeft hier een topic omheen gemaakt, waar users hun persoonlijke hitlijsten delen, wat een prachtige manier is om nieuwe muziek te ontdekken. Het Studio Brussel-forum stopte er helaas mee, waarop het groepje uiteindelijk verder ging oo MuMe. De persoonlijke hitlijsten van alle users worden bij elkaar opgeteld, en resulteren in een gezamenlijke weeklijst en een Eindafrekening.
Hoe doe ik mee?
Heel simpel; je plaatst gewoon je hitlijst. Elke week? Het liefst wel, maar er zijn ook users die een wereldreis maken of het er om andere redenen te druk voor hebben. Daarom is het ook prima als je af een toe een lijstje plaatst, wanneer je er de tijd voor vindt. De grootte van je lijst ben je volledig vrij in. Ik tel de top 20 mee voor de gezamenlijke weeklijst en Eindafrekening, maar korter mag ook (de telling verandert dan niet; 20 punten voor nummer één, 19 voor nummer twee, 11 voor nummer tien, 1 voor nummer twintig, u snapt het wel) en langer mag ook, dan zal het vanaf 21 alleen niet meer meetellen. Het kunnen echter wel mooie tips zijn voor andere users.
Mag ik ook zelf weten wat voor liedjes ik erin zet?
In principe wel, iedereen is hier vrij in. Er zijn echter wel wat richtlijnen. Ten eerste; het is je wellicht opgevallen dat er '2018' in de titel staat. Er zijn ook soortgelijke topics voor 1967, 1973, 1986 en 1992. In dit topic is het dus echt de bedoeling dat het om recente muziek gaat. Voor mezelf hou ik aan dat een single het liefst niet ouder dan een halfjaar is, met soms een uitzondering en daarom als absolute grens een jaar. Het mag wel in je lijst, ik ga het niet verbieden, maar het is niet de bedoeling van dit topic. Overigens, het komt nog weleens voor dat er nog een single wordt uitgebracht van een album dat al meer dan een jaar oud is; dat is geen probleem. Het gaat hier immers ook om singles.
Singles? Maar hoe weet ik dan of iets een single is?
Ja, dat is tegenwoordig lastig. Het was vroeger zo eenvoudig; singles waren gewoon de kleine, ronde schijfjes die je in de winkel kocht. Die worden echter nog maar weinig gemaakt, waardoor 'single' een vaag begrip is. Er zijn een aantal dingen die je als houvast kan gebruiken:
- Videoclips. Ik hou aan dat als een artiest een officiele videoclip voor een nummer heeft gemaakt, dat het dan een single is.
- Airplay. Singles zijn vaak de nummers die een album moeten promoten. Het zijn daarom ook de liedjes die platenmaatschappijen naar de radiozenders sturen. Daarom kan je bij regelmatige airplay op de radio er wel vanuit gaan dat het een single is.
- Spotify-singles. Dit is wel een lastig punt. Als artiesten muziek op Spotify zetten, kan dat op twee manieren; gecategoriseerd als een album, of gecategoriseerd als een single. Als een artiest dus een los nummer op Spotify wil zetten, komt dat logischerwijs onder de categorie single, ook als een artiest het helemaal niet als een single heeft bedoeld. Sowieso gooien artiesten tegenwoordig gewoon regelmatig nummers op het internet, zonder überhaupt met het begrip 'single' bezig te zijn. Toch kies ik er vaak voor om iets als single te zien als iets op Spotify als single staat. Maakt het wat makkelijker.
- Fysieke singles. Vooral 7"-singles worden nog wel gemaakt, dus mocht je ze toevallig tegenkomen, dan betekent dat natuurlijk dat ie sowieso geschikt is voor dit topic. Met Record Store Day komen er nog veel uit, hoewel vaak in beperkte oplage. Er komen dan overigens ook heruitgaves van oude singles uit, die ga ik niet meetellen.
Er zijn ook tal van sites die aandacht besteden aan singles. Muzieksites als Pitchfork doen dat, maar er staat bijvoorbeeld ook een lijst met recente releases op de site van de Ultratop 50.
En vooral: kijk gewoon af bij je mededeelnemers. Pluk de mooie ontdekkingen weg bij de andere users! Op wellicht een paar users na, checken de meeste users wel of iets een single is, voor het in hun lijst komt.
Meetellen?
Ja, als nummers eigenlijk te oud zijn voor dit topic, of het is heel duidelijk dat het geen single is, kan ik ervoor kiezen dat ik hem niet meetel. Zal waarschijnlijk niet eens voorkomen, en ik zal ook heel soepel zijn, maar toch. Bovendien wil ik in dit topic niet te veel van de regeltjes zijn, wat richtlijnen zijn echter wel prima. Maar iamsander mag wat mij betreft gewoon Bach in zijn lijst zetten.
Is dit niet allemaal enorm veel werk?
Dat valt best mee, het is zoveel werk als je er zelf van maakt. Een wekelijkse top 10 is heel goed bij te houden. Wel is het zo dat als je nog nooit een hitlijst hebt bijgehouden, je er echt even je eigen draai in moet vinden. Althans, dat is mijn ervaring. Ik ben zelf een paar keer gestopt en opnieuw begonnen voor ik een manier had gevonden die voor mezelf goed werkt. Je kan je lijstje trouwens ook best gedurende het topic inkrimpen of juist uitbreiden. Oh, en mocht je een week echt geen tijd hebben, dan mag je je lijst van de week ervoor eenmalig opnieuw laten meetellen. Quote je lijst van vorig jaar dan even, en geef aan dat ik die moet meetellen.
Wanneer moet ik mijn lijst plaatsen?
Dat is aan jou. Het kan op elke dag van de week. Zoek voor jezelf een mooi moment van de week uit, waarop je meestal wel de tijd hebt. Morgen (1 januari, toevallig een maandag) begint week 1 van 2018. De gezamenlijke weeklijst zal ik op maandagavond plaatsen berekenen en doorsturen aan één van de wekelijkse 'tekstschrijvers' (in 2018 zullen AstroStart en arcade monkeys deze rol op zich nemen) en zij zullen dan op maandag of eventueel dinsdag de gezamenlijke weeklijst online plaatsen. Je hebt nu dus een week de tijd, en de deadline zal dan ongeveer op maandag om 20:00 uur liggen. Als je met wat meer tijd nodig hebt, geef het even aan, dan wacht ik even.
Veel plezier allemaal en hopelijk wordt 2018 net zo'n mooi MuMeAfrekeningjaar als 2017!
Voor de mogelijke nieuwe deelnemers, allereerst even een introductie, waarbij ik zo vrij ben geweest de tekst van herman uit het topic van 2017 (die de tekst van Arrie uit het topic over 2016 integraal over nam) integraal over te nemen:
Wat is de MuMeAfrekening precies?
De MuMeAfrekening is gebaseerd op De Afrekening van Studio Brussel. Hierbij mogen luisteraars wekelijks op hun favoriete singles van het moment stemmen, waar vervolgens een hitlijst uitrolt. Een groepje users op het Studio Brussel-forum heeft hier een topic omheen gemaakt, waar users hun persoonlijke hitlijsten delen, wat een prachtige manier is om nieuwe muziek te ontdekken. Het Studio Brussel-forum stopte er helaas mee, waarop het groepje uiteindelijk verder ging oo MuMe. De persoonlijke hitlijsten van alle users worden bij elkaar opgeteld, en resulteren in een gezamenlijke weeklijst en een Eindafrekening.
Hoe doe ik mee?
Heel simpel; je plaatst gewoon je hitlijst. Elke week? Het liefst wel, maar er zijn ook users die een wereldreis maken of het er om andere redenen te druk voor hebben. Daarom is het ook prima als je af een toe een lijstje plaatst, wanneer je er de tijd voor vindt. De grootte van je lijst ben je volledig vrij in. Ik tel de top 20 mee voor de gezamenlijke weeklijst en Eindafrekening, maar korter mag ook (de telling verandert dan niet; 20 punten voor nummer één, 19 voor nummer twee, 11 voor nummer tien, 1 voor nummer twintig, u snapt het wel) en langer mag ook, dan zal het vanaf 21 alleen niet meer meetellen. Het kunnen echter wel mooie tips zijn voor andere users.
Mag ik ook zelf weten wat voor liedjes ik erin zet?
In principe wel, iedereen is hier vrij in. Er zijn echter wel wat richtlijnen. Ten eerste; het is je wellicht opgevallen dat er '2018' in de titel staat. Er zijn ook soortgelijke topics voor 1967, 1973, 1986 en 1992. In dit topic is het dus echt de bedoeling dat het om recente muziek gaat. Voor mezelf hou ik aan dat een single het liefst niet ouder dan een halfjaar is, met soms een uitzondering en daarom als absolute grens een jaar. Het mag wel in je lijst, ik ga het niet verbieden, maar het is niet de bedoeling van dit topic. Overigens, het komt nog weleens voor dat er nog een single wordt uitgebracht van een album dat al meer dan een jaar oud is; dat is geen probleem. Het gaat hier immers ook om singles.
Singles? Maar hoe weet ik dan of iets een single is?
Ja, dat is tegenwoordig lastig. Het was vroeger zo eenvoudig; singles waren gewoon de kleine, ronde schijfjes die je in de winkel kocht. Die worden echter nog maar weinig gemaakt, waardoor 'single' een vaag begrip is. Er zijn een aantal dingen die je als houvast kan gebruiken:
- Videoclips. Ik hou aan dat als een artiest een officiele videoclip voor een nummer heeft gemaakt, dat het dan een single is.
- Airplay. Singles zijn vaak de nummers die een album moeten promoten. Het zijn daarom ook de liedjes die platenmaatschappijen naar de radiozenders sturen. Daarom kan je bij regelmatige airplay op de radio er wel vanuit gaan dat het een single is.
- Spotify-singles. Dit is wel een lastig punt. Als artiesten muziek op Spotify zetten, kan dat op twee manieren; gecategoriseerd als een album, of gecategoriseerd als een single. Als een artiest dus een los nummer op Spotify wil zetten, komt dat logischerwijs onder de categorie single, ook als een artiest het helemaal niet als een single heeft bedoeld. Sowieso gooien artiesten tegenwoordig gewoon regelmatig nummers op het internet, zonder überhaupt met het begrip 'single' bezig te zijn. Toch kies ik er vaak voor om iets als single te zien als iets op Spotify als single staat. Maakt het wat makkelijker.
- Fysieke singles. Vooral 7"-singles worden nog wel gemaakt, dus mocht je ze toevallig tegenkomen, dan betekent dat natuurlijk dat ie sowieso geschikt is voor dit topic. Met Record Store Day komen er nog veel uit, hoewel vaak in beperkte oplage. Er komen dan overigens ook heruitgaves van oude singles uit, die ga ik niet meetellen.
Er zijn ook tal van sites die aandacht besteden aan singles. Muzieksites als Pitchfork doen dat, maar er staat bijvoorbeeld ook een lijst met recente releases op de site van de Ultratop 50.
En vooral: kijk gewoon af bij je mededeelnemers. Pluk de mooie ontdekkingen weg bij de andere users! Op wellicht een paar users na, checken de meeste users wel of iets een single is, voor het in hun lijst komt.
Meetellen?
Ja, als nummers eigenlijk te oud zijn voor dit topic, of het is heel duidelijk dat het geen single is, kan ik ervoor kiezen dat ik hem niet meetel. Zal waarschijnlijk niet eens voorkomen, en ik zal ook heel soepel zijn, maar toch. Bovendien wil ik in dit topic niet te veel van de regeltjes zijn, wat richtlijnen zijn echter wel prima. Maar iamsander mag wat mij betreft gewoon Bach in zijn lijst zetten.
Is dit niet allemaal enorm veel werk?
Dat valt best mee, het is zoveel werk als je er zelf van maakt. Een wekelijkse top 10 is heel goed bij te houden. Wel is het zo dat als je nog nooit een hitlijst hebt bijgehouden, je er echt even je eigen draai in moet vinden. Althans, dat is mijn ervaring. Ik ben zelf een paar keer gestopt en opnieuw begonnen voor ik een manier had gevonden die voor mezelf goed werkt. Je kan je lijstje trouwens ook best gedurende het topic inkrimpen of juist uitbreiden. Oh, en mocht je een week echt geen tijd hebben, dan mag je je lijst van de week ervoor eenmalig opnieuw laten meetellen. Quote je lijst van vorig jaar dan even, en geef aan dat ik die moet meetellen.
Wanneer moet ik mijn lijst plaatsen?
Dat is aan jou. Het kan op elke dag van de week. Zoek voor jezelf een mooi moment van de week uit, waarop je meestal wel de tijd hebt. Morgen (1 januari, toevallig een maandag) begint week 1 van 2018. De gezamenlijke weeklijst zal ik op maandagavond plaatsen berekenen en doorsturen aan één van de wekelijkse 'tekstschrijvers' (in 2018 zullen AstroStart en arcade monkeys deze rol op zich nemen) en zij zullen dan op maandag of eventueel dinsdag de gezamenlijke weeklijst online plaatsen. Je hebt nu dus een week de tijd, en de deadline zal dan ongeveer op maandag om 20:00 uur liggen. Als je met wat meer tijd nodig hebt, geef het even aan, dan wacht ik even.
Veel plezier allemaal en hopelijk wordt 2018 net zo'n mooi MuMeAfrekeningjaar als 2017!
1
geplaatst: 1 januari 2018, 02:10 uur
Eerste ontdekking van 2018. Een Frans(talige) zangeres die ik al langer op de radar had, maar van wie ik even had gemist dat ze in november haar tweede album heeft uitgebracht.
Mooie, gevoelige pianoballade in de stijl van Cœur de Pirate.
Louane - Si T'etais Là
Mooie, gevoelige pianoballade in de stijl van Cœur de Pirate.
Louane - Si T'etais Là
0
Magick1
geplaatst: 1 januari 2018, 03:16 uur
Deze telt mee voor de lijst van 8 januari
01. (01) (5w) Portugal. The Man - Feel It Still
02. (08) (5w) Big Shaq - Man's Not Hot
03. (10) (5w) Angele - La Loi De Murphy
04. (14) (6w) Kygo - Stargazing
05. (03) (3w) Blof - Zoutelande
06. (RE) (2w) First Aid Kit - It's A Shame
07. (16) (6w) Yevgueni - Adem
08. (02) (6w) Guido Belcanto - Johnny Vergeet Me Niet
09. (04) (5w) Marco Borsato - Thuis
10. (20) (2w) Franz Ferdinand - Always Ascending
11. (09) (2w) Ed Sheeran - Perfect
12. (06) (7w) Marshmello - Silence
13. (15) (4w) Niall Horan - Too Much To Ask
14. (==) (1w) Fever Ray - To The Moon And Back
15. (==) (1w) Jasper Steverlinck - Here's To Love
16. (17) (4w) Logic - 1-800-273-8255
17. (18) (3w) Post Malone - I Fall Apart
18. (19) (3w) NF - Let You Down
19. (==) (1w) Bart Peeters - Tot Je Weer Van Me Houdt
20. (==) (1w) Elbow - Golden Slumbers
01. (01) (5w) Portugal. The Man - Feel It Still
02. (08) (5w) Big Shaq - Man's Not Hot
03. (10) (5w) Angele - La Loi De Murphy
04. (14) (6w) Kygo - Stargazing
05. (03) (3w) Blof - Zoutelande
06. (RE) (2w) First Aid Kit - It's A Shame
07. (16) (6w) Yevgueni - Adem
08. (02) (6w) Guido Belcanto - Johnny Vergeet Me Niet
09. (04) (5w) Marco Borsato - Thuis
10. (20) (2w) Franz Ferdinand - Always Ascending
11. (09) (2w) Ed Sheeran - Perfect
12. (06) (7w) Marshmello - Silence
13. (15) (4w) Niall Horan - Too Much To Ask
14. (==) (1w) Fever Ray - To The Moon And Back
15. (==) (1w) Jasper Steverlinck - Here's To Love
16. (17) (4w) Logic - 1-800-273-8255
17. (18) (3w) Post Malone - I Fall Apart
18. (19) (3w) NF - Let You Down
19. (==) (1w) Bart Peeters - Tot Je Weer Van Me Houdt
20. (==) (1w) Elbow - Golden Slumbers
0
geplaatst: 1 januari 2018, 11:56 uur
Misschien moeten alle users die in het oude topic nog een lijst voor deze week hebben gepost, deze hier even opnieuw plaatsen. Ik kan ze wel naar dit topic overbrengen met mijn mod-krachten, maar dan zullen ze allemaal voor Kaj's openingspost verschijnen en dat lijkt me niet zo handig. 
Mijn nieuwe lijstje kunnen jullie een dezer dagen verwachten. Dat het weer een mooi Afrekeningjaar mag worden!

Mijn nieuwe lijstje kunnen jullie een dezer dagen verwachten. Dat het weer een mooi Afrekeningjaar mag worden!
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 1 januari 2018, 12:07 uur
ArthurDZ schreef:
Misschien moeten alle users die in het oude topic nog een lijst voor deze week hebben gepost, deze hier even opnieuw plaatsen. Ik kan ze wel naar dit topic overbrengen met mijn mod-krachten, maar dan zullen ze allemaal voor Kaj's openingspost verschijnen en dat lijkt me niet zo handig.

Zegt > draaien:
In de laatste week van dit jaar veeg ik mijn lijstje schoon en begin ik van voor af aan (de vorige lijst voelde teveel als achter de feiten en nieuwe nummers aan hobbelen). Met dank aan Release Radar en met dank aan de laatste weeklijst van de MuMe afrekening is dit mijn nieuwe weeklijst. Nu nog een top 10, op termijn moet dit uitgroeien naar een Top 50:
1 ** 1 The Decemberists - Ben Franklin's Song
2 ** 1 Shovels & Rope - You Never Can Tell
3 ** 1 alt-J - Hares On The Mountain
4 ** 1 Fatboy Slim - Praise You - The Kite String Triangle Remix
5 ** 1 HAERTS - The Way
6 ** 1 Tame Impala - Taxi's Here
7 ** 1 The Sumner Brothers - Little Green Apples
8 ** 1 Glen Hansard - Setting Forth
9 ** 1 Galantis, Throttle - Tell Me You Love - Raven & Kreyn Remix
10 ** 1 Imagine Dragons, Khalid - Thunder/Young Dumb & Broke (with Khalid) - Remix
Bubbling Under
11 ** 1 Ulrika Spacek - Ornament
12 ** 1 Björk, Arca - Blissing Me
13 ** 1 Dale Watson - Nashville Rash
Ik ga ze niet stuk voor stuk bespreken maar vraag wel speciale aandacht voor Shovels & Rope. Deze folkband bracht in 2016 al het heerlijk rammelende, chaotisch album Little Seeds uit en hetzelfde recept passen ze toe op deze cover van Chuck Berry.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 12:25 uur
Aha, het is goed dat het maar is doorgegeven, ik had niet geweten waar ik woensdag terecht had gekund 

0
geplaatst: 1 januari 2018, 23:12 uur
COPY / PASTE
01 02 W2 Björk - Blissing Me #1
02 03 W2 Charli XCX - Out Of My Head ft. Tove Lo and ALMA
03 01 W3 Nils Bech - Apart #1
04 05 W3 Wuyts - Melting
05 06 W3 Oscar and the Wolf - Runaway
06 12 W2 Björk - Arisen My Senses
07 11 W3 Beatrice Eli - Careful
08 07 W3 Kali Uchis - Tyrant ft. Jorja Smith
09 08 W2 Kitty - Mass Text Booty Call
10 20 W2 Ssion - Comeback
11 ** W1 Sophie - Ponyboy
12 04 W3 Sophie - It's Okay To Cry
13 09 W3 Kelela - LMK
14 15 W2 Cassie - Love A Loser ft. G-Eazy
15 ** W1 Kelly Lee Owens - More Than A Woman
16 17 W3 Lizzo - Truth Hurts
17 ** W1 Austra - Change The Paradigm
18 ** W1 Sevdaliza - Hear My Pain Heal
19 ** W1 Charlotte Gainsbourg - Ring-A-Ring O' Roses
20 16 W2 Björk - Utopia
UIT:
Carly Rae Jepsen - Cut To The Feeling 2W
Fever Ray - To The Moon And Back 2W
Björk - The Gate 2W
Hercules and Love Affair - Fools Wear Crowns 1W
Bree Runway - What Do I Tell My Friends? 2W
Afrekening on Spotify - open.spotify.com
01 02 W2 Björk - Blissing Me #1
02 03 W2 Charli XCX - Out Of My Head ft. Tove Lo and ALMA
03 01 W3 Nils Bech - Apart #1
04 05 W3 Wuyts - Melting
05 06 W3 Oscar and the Wolf - Runaway
06 12 W2 Björk - Arisen My Senses
07 11 W3 Beatrice Eli - Careful
08 07 W3 Kali Uchis - Tyrant ft. Jorja Smith
09 08 W2 Kitty - Mass Text Booty Call
10 20 W2 Ssion - Comeback
11 ** W1 Sophie - Ponyboy
12 04 W3 Sophie - It's Okay To Cry
13 09 W3 Kelela - LMK
14 15 W2 Cassie - Love A Loser ft. G-Eazy
15 ** W1 Kelly Lee Owens - More Than A Woman
16 17 W3 Lizzo - Truth Hurts
17 ** W1 Austra - Change The Paradigm
18 ** W1 Sevdaliza - Hear My Pain Heal
19 ** W1 Charlotte Gainsbourg - Ring-A-Ring O' Roses
20 16 W2 Björk - Utopia
UIT:
Carly Rae Jepsen - Cut To The Feeling 2W
Fever Ray - To The Moon And Back 2W
Björk - The Gate 2W
Hercules and Love Affair - Fools Wear Crowns 1W
Bree Runway - What Do I Tell My Friends? 2W
Afrekening on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 2 januari 2018, 02:29 uur
JAAR 20 / NR. 876 / WEEK 01 / 1 JANUARI 2018 - 7 JANUARI 2018
Sander's TOP 20
1 2 2 Noel Gallagher's High Flying Birds - It's a Beautiful World #1 CB
2 == 1 Keala Settle - This Is Me CB
3 5 3 Barbra Streisand - Everything (Live 2016)
4 7 11 Noel Gallagher's High Flying Birds - Holy Mountain #4 CB B
5 == 1 Kirlian Camera ft. Covenant - Sky Collapse
6 4 4 Barbra Streisand - Being Alive (Live 2016) #2 CB
7 10 7 Post Malone ft. 21 Savage - Rockstar #1 CB
8 == 1 La La Land Cast - Another Day Of Sun
9 12 6 Tears for Fears - I Love You But I'm Lost #1 CB
10 == 1 Stereoact ft. Laura Luppino - Ich Will Nur Tanzen
11 == 1 Freejak ft. Martay M'Kenzy - Out Of Breath
12 == 1 Barbra Streisand - Pure Imagination (Live 2016)
13 13 12 Liam Gallagher - Greedy Soul CB
14 == 1 The War on Drugs - Nothing To Find
15 == 1 David Pfeffer - Wait.
16 == 1 Arcade Fire - Put Your Money on Me B
17 == 1 San Holo - I Still See Your Face
18 == 1 Floating Points - Ratio
19 == 1 Frans Bauer - Kom Nu Maar In M'n Armen
20 == 1 Isaac Gracie - Terrified B
Sander's TIPPARADE
1 32 2 Son Mieux - Hiding CB Sander's Chart Breaker
2 == 1 Awolnation - Miracle Man
3 == 1 Paul de Leeuw & Simone Kleinsma - Jij Alleen
4 == 1 The Boxer Rebellion - Love Yourself
5 == 1 Johnny Marr & Maxine Peake - The Priest
6 == 1 Scooter - As The Years Go By
7 == 1 Axelle Red - Who's Gonna Help You
8 == 1 Lost Frequencies & Zonderling - Crazy
9 == 1 Jan Blomqvist - Winter Roads
10 == 1 Oasis - Cigarettes & Alcohol (Live)
11 == 1 Editors - The Racing Rats <Nr.294@Top1000>
12 == 1 Léa Paci - Pour Aller Où?
13 == 1 N*E*R*D & Kendrick Lamar - Don't Don't Do It!
14 == 1 Pale Waves - My Obsession
15 == 1 James Hype ft. Kelli-Leigh - More Than Friends
16 == 1 Nassi - La Vie Est Belle
17 == 1 Parade of Lights - Victorious [Niko54 Remix]
18 == 1 Manic Street Preachers -, International Blue B
19 == 1 Dimitri Vegas & Like Mike ft. Kiiara - Complicated
20 == 1 The Vamps ft. Maggie Lindemann - Personal [Cedric Gervais Remix]
Sander's CHART BREAKER: Son Mieux - Hiding CB
Titan's BAMISCHIJF: Manic Street Preachers - International Blue B
Sander's TOP 1000 TRACK V/D WEEK: Editors - The Racing Rats <Nr.294@Top1000>
De lijst kan je hier vinden: http://iamsander.com/wp-content/uploads/2018/01/W01-2018.pdf
Sander's TOP 20
1 2 2 Noel Gallagher's High Flying Birds - It's a Beautiful World #1 CB
2 == 1 Keala Settle - This Is Me CB
3 5 3 Barbra Streisand - Everything (Live 2016)
4 7 11 Noel Gallagher's High Flying Birds - Holy Mountain #4 CB B
5 == 1 Kirlian Camera ft. Covenant - Sky Collapse
6 4 4 Barbra Streisand - Being Alive (Live 2016) #2 CB
7 10 7 Post Malone ft. 21 Savage - Rockstar #1 CB
8 == 1 La La Land Cast - Another Day Of Sun
9 12 6 Tears for Fears - I Love You But I'm Lost #1 CB
10 == 1 Stereoact ft. Laura Luppino - Ich Will Nur Tanzen
11 == 1 Freejak ft. Martay M'Kenzy - Out Of Breath
12 == 1 Barbra Streisand - Pure Imagination (Live 2016)
13 13 12 Liam Gallagher - Greedy Soul CB
14 == 1 The War on Drugs - Nothing To Find
15 == 1 David Pfeffer - Wait.
16 == 1 Arcade Fire - Put Your Money on Me B
17 == 1 San Holo - I Still See Your Face
18 == 1 Floating Points - Ratio
19 == 1 Frans Bauer - Kom Nu Maar In M'n Armen
20 == 1 Isaac Gracie - Terrified B
Sander's TIPPARADE
1 32 2 Son Mieux - Hiding CB Sander's Chart Breaker
2 == 1 Awolnation - Miracle Man
3 == 1 Paul de Leeuw & Simone Kleinsma - Jij Alleen
4 == 1 The Boxer Rebellion - Love Yourself
5 == 1 Johnny Marr & Maxine Peake - The Priest
6 == 1 Scooter - As The Years Go By
7 == 1 Axelle Red - Who's Gonna Help You
8 == 1 Lost Frequencies & Zonderling - Crazy
9 == 1 Jan Blomqvist - Winter Roads
10 == 1 Oasis - Cigarettes & Alcohol (Live)
11 == 1 Editors - The Racing Rats <Nr.294@Top1000>
12 == 1 Léa Paci - Pour Aller Où?
13 == 1 N*E*R*D & Kendrick Lamar - Don't Don't Do It!
14 == 1 Pale Waves - My Obsession
15 == 1 James Hype ft. Kelli-Leigh - More Than Friends
16 == 1 Nassi - La Vie Est Belle
17 == 1 Parade of Lights - Victorious [Niko54 Remix]
18 == 1 Manic Street Preachers -, International Blue B
19 == 1 Dimitri Vegas & Like Mike ft. Kiiara - Complicated
20 == 1 The Vamps ft. Maggie Lindemann - Personal [Cedric Gervais Remix]
Sander's CHART BREAKER: Son Mieux - Hiding CB
Titan's BAMISCHIJF: Manic Street Preachers - International Blue B
Sander's TOP 1000 TRACK V/D WEEK: Editors - The Racing Rats <Nr.294@Top1000>
De lijst kan je hier vinden: http://iamsander.com/wp-content/uploads/2018/01/W01-2018.pdf
2
geplaatst: 2 januari 2018, 13:31 uur
Ik had hem zelf helemaal gemist (haha), maar de nieuwe van de Jeugd Van Tegenwoordig vind ik wel een goede revanche na het wat slappe laatste album. Heerlijke stevige jaren '80 beat, nummer doet wat denken aan De Formule en dat is een goede zaak. Ook het laatste stukje techno op het einde is genieten, al had nog wel wat langer door mogen gaan wat mij betreft.
Afijn, ik hoop dit jaar toch echt weer mee te kunnen gaan spelen met een lijst iedere week. Ik ga er in ieder geval aan beginnen en dan zien we wel waar het eindigt.
Afijn, ik hoop dit jaar toch echt weer mee te kunnen gaan spelen met een lijst iedere week. Ik ga er in ieder geval aan beginnen en dan zien we wel waar het eindigt.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 15:00 uur
DJVT, net wat we nodig hadden. Die platte kak hou ik nog geen halve minuut uit.
Chapeau als je dat kan.
Chapeau als je dat kan.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 17:10 uur
Eigenwijze 30 week 51 en 52 van 2017 en week 52 is week 0 van 2018
Dw. Vw Aw Artiest Titel Punten Hoogste
1. 8 4 Björk Blissing me 97 2 x # 1
2. 2 4 Franz Ferdinand Always ascending 106 2
3. 1 7 Trio Da kali + Kronos quartet Eh ya ye 191 1 x # 1
4. 6 5 Hidden orchestra Still 114 4
5. 7 6 Astrix Shamanic tales 134 5
6. 4 7 Coldcut, On-u sound + Roots manuva Vitals 179 4
7. 16 4 Evanescence Imperfection 73 7
8. 29 3 Songhoy blues Yersi yadda 43 8
9. 10 7 Myrkur Ulvinde 156 9
10. 3 9 Morrissey Spent the day in bed 280 3 x # 1
11. 5 8 Vuur My champion - Berlin 198 5
12. 14 5 Mahsa Vahdat + Coskun Karademir May this meadow have flowers 86 12
13. 11 8 Laura Macrì Sempre 195 8
14. _ 2 Anda union Buriat 26 14
15. 19 3 Amenra A solitary reign 46 15
16. 25 3 Brockhampton Heat 39 16
17. 22 3 Floating points Ratio 41 17
18. 15 5 Bonobo + Innov Gnawa Bambro koyo ganda 87 15
19. 9 9 A Perfect circle The doomed 160 9
20. _ 2 Jlin + Avril Stormy Unger The escape of the blvck rxbbit / Nyakinyua rise 20 20
21. 20 4 Shabazz palaces + Thaddillac Shine a light 51 20
22. _ 2 Prophets of rage Radical eyes 18 22
23. 12 5 Bauer The alchemist 87 12
24. 17 6 Taksim trio Devlerin aski 112 11
25. _ 2 Congo Natty + UK all starz Rebel wid ah cause 15 25
26. _ 2 Arca Reverie / Saunter 14 26
27. _ 2 Damla Zalimlar 13 27
28. 26 3 Sufjan Stevens Wallowa lake monster 26 26
29. - 9 Kamasi Washington Truth 183 10
30. 13 9 Arch enemy The world is yours 245 2
De Verwondering: Mark Foster - Kogong
Eigenwijze 30 - video afspeellijst
Dw. Vw Aw Artiest Titel Punten Hoogste
1. 8 4 Björk Blissing me 97 2 x # 1
2. 2 4 Franz Ferdinand Always ascending 106 2
3. 1 7 Trio Da kali + Kronos quartet Eh ya ye 191 1 x # 1
4. 6 5 Hidden orchestra Still 114 4
5. 7 6 Astrix Shamanic tales 134 5
6. 4 7 Coldcut, On-u sound + Roots manuva Vitals 179 4
7. 16 4 Evanescence Imperfection 73 7
8. 29 3 Songhoy blues Yersi yadda 43 8
9. 10 7 Myrkur Ulvinde 156 9
10. 3 9 Morrissey Spent the day in bed 280 3 x # 1
11. 5 8 Vuur My champion - Berlin 198 5
12. 14 5 Mahsa Vahdat + Coskun Karademir May this meadow have flowers 86 12
13. 11 8 Laura Macrì Sempre 195 8
14. _ 2 Anda union Buriat 26 14
15. 19 3 Amenra A solitary reign 46 15
16. 25 3 Brockhampton Heat 39 16
17. 22 3 Floating points Ratio 41 17
18. 15 5 Bonobo + Innov Gnawa Bambro koyo ganda 87 15
19. 9 9 A Perfect circle The doomed 160 9
20. _ 2 Jlin + Avril Stormy Unger The escape of the blvck rxbbit / Nyakinyua rise 20 20
21. 20 4 Shabazz palaces + Thaddillac Shine a light 51 20
22. _ 2 Prophets of rage Radical eyes 18 22
23. 12 5 Bauer The alchemist 87 12
24. 17 6 Taksim trio Devlerin aski 112 11
25. _ 2 Congo Natty + UK all starz Rebel wid ah cause 15 25
26. _ 2 Arca Reverie / Saunter 14 26
27. _ 2 Damla Zalimlar 13 27
28. 26 3 Sufjan Stevens Wallowa lake monster 26 26
29. - 9 Kamasi Washington Truth 183 10
30. 13 9 Arch enemy The world is yours 245 2
De Verwondering: Mark Foster - Kogong
Eigenwijze 30 - video afspeellijst
2
Onweerwolf
geplaatst: 2 januari 2018, 18:51 uur
Aangezien dit topic ook bedoeld is voor recente muziek en hier een aardige groep mensen post die ik nog niet ben tegengekomen bij De Witte Trui even een kleine uitnodiging.
De Witte Trui is een spel waarin we elk jaar de Top 400 van de beste platen van de afgelopen 10 jaar samenstellen. De 6e editie is zojuist geopend en we zitten in de fase waarin mensen nummers kunnen nomineren. Er zijn nog aardig wat plekken over voor lijstjes van maximaal 5 nummers.
Heb je interesse om mee te gaan doen dan is dit het uitgelezen moment om in te stappen.
Voor meer informatie over het spel en het nomineren verwijs ik je naar het topic: Muziek >> Muziekgames >> De Witte Trui [Editie 2018]
De Witte Trui is een spel waarin we elk jaar de Top 400 van de beste platen van de afgelopen 10 jaar samenstellen. De 6e editie is zojuist geopend en we zitten in de fase waarin mensen nummers kunnen nomineren. Er zijn nog aardig wat plekken over voor lijstjes van maximaal 5 nummers.
Heb je interesse om mee te gaan doen dan is dit het uitgelezen moment om in te stappen.
Voor meer informatie over het spel en het nomineren verwijs ik je naar het topic: Muziek >> Muziekgames >> De Witte Trui [Editie 2018]
0
geplaatst: 2 januari 2018, 22:13 uur
1 3 6 Franz Ferdinand - Always Ascending
2 1 3 Eminem ft. Ed Sheeran - River
3 5 3 Portugal. The Man - Live In The Moment
4 2 7 Teleman - Nights On Earth
5 8 4 Satellite Stories - Chameleon
6 4 5 Nilüfer Yanya - Baby Luv
7 7 5 Django Django - In Your Beat
8 6 4 The Neighbourhood - Scary Love
9 11 4 The Go! Team - Mayday
10 26 2 Tabitha - Jou & Mij
11 10 4 The Academic - Why Can't We Be Friends?
12 15 3 Thunder Jackson - Guilty Party
13 21 3 The Neighbourhood - Stuck with Me
14 22 2 Fionn Regan - The Meetings of the Waters
15 - 1 Feist ft. Jarvis Cocker - Century
16 12 5 Kiesza & SKYGGE - Hello Shadow
17 13 7 Moon Taxi - Two High
18 9 6 Confidence Man - Boyfriend (Repeat)
19 19 3 alt-J - Hares On The Mountain
20 14 11 MGMT - Little Dark Age
21 39 2 Dachs - DüDaDo
22 18 8 Sir Sly - &Run
23 16 6 Arsenal - Amplify
24 20 4 Camila Cabello - Never Be The Same
25 24 5 Martin Garrix & David Guetta ft. Jamie Scott & Romy Dya - So Far Away
26 28 5 FLING - That's Nice
27 - 1 Superorganism - Something For Your M.I.N.D. (Joe Goddard Remix)
28 25 6 Artificial Pleasure - Wound Up Tight
29 - 1 Vance Joy - Lay It On Me (Portugal. The Man Remix)
30 - 1 NVDES & REMMI - D.Y.T. (Do Your Thing)
31 17 7 Moon Taxi - Let The Record Play
32 32 2 Prides - Let's Stay in Bed All Day
33 31 2 Felin - 21st Century
34 - 1 SLANG ft. Newton Faulkner - Pure
35 37 2 Charlotte - Ta Peau
36 27 9 The Boxer Rebellion - Love Yourself
37 35 2 Pitou - Problems
38 - 1 Joe Goddard - Home
39 23 5 DBFC - New Life
40 36 4 Cut Copy - Counting Down
2 1 3 Eminem ft. Ed Sheeran - River
3 5 3 Portugal. The Man - Live In The Moment
4 2 7 Teleman - Nights On Earth
5 8 4 Satellite Stories - Chameleon
6 4 5 Nilüfer Yanya - Baby Luv
7 7 5 Django Django - In Your Beat
8 6 4 The Neighbourhood - Scary Love
9 11 4 The Go! Team - Mayday
10 26 2 Tabitha - Jou & Mij
11 10 4 The Academic - Why Can't We Be Friends?
12 15 3 Thunder Jackson - Guilty Party
13 21 3 The Neighbourhood - Stuck with Me
14 22 2 Fionn Regan - The Meetings of the Waters
15 - 1 Feist ft. Jarvis Cocker - Century
16 12 5 Kiesza & SKYGGE - Hello Shadow
17 13 7 Moon Taxi - Two High
18 9 6 Confidence Man - Boyfriend (Repeat)
19 19 3 alt-J - Hares On The Mountain
20 14 11 MGMT - Little Dark Age
21 39 2 Dachs - DüDaDo
22 18 8 Sir Sly - &Run
23 16 6 Arsenal - Amplify
24 20 4 Camila Cabello - Never Be The Same
25 24 5 Martin Garrix & David Guetta ft. Jamie Scott & Romy Dya - So Far Away
26 28 5 FLING - That's Nice
27 - 1 Superorganism - Something For Your M.I.N.D. (Joe Goddard Remix)
28 25 6 Artificial Pleasure - Wound Up Tight
29 - 1 Vance Joy - Lay It On Me (Portugal. The Man Remix)
30 - 1 NVDES & REMMI - D.Y.T. (Do Your Thing)
31 17 7 Moon Taxi - Let The Record Play
32 32 2 Prides - Let's Stay in Bed All Day
33 31 2 Felin - 21st Century
34 - 1 SLANG ft. Newton Faulkner - Pure
35 37 2 Charlotte - Ta Peau
36 27 9 The Boxer Rebellion - Love Yourself
37 35 2 Pitou - Problems
38 - 1 Joe Goddard - Home
39 23 5 DBFC - New Life
40 36 4 Cut Copy - Counting Down
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 januari 2018, 19:27 uur
Stoner Beatles dat is Demob Happy , denk Come Together met QOTSA. Verder zoals altijd weer wat nieuwe postpunk en Aldious : Japanse all female Heavy Metal
01 - 01 Skeleton Hands - Gardens
02 - 02 Manchester Orchestra - The Moth
03 - 04 The Soft Moon - It Kills
04 - 09 Second Still - Sleep
05 - 05 Desperate Journalist - Why Are You So Boring?
06 - 03 The Boxer Rebellion - Love Yourself
07 - 07 LGHTNNG - Surrender
08 - 06 Stillwave - Adeleide
09 - 11 Hope - Kingdom
10 - 12 DEATHTRIPPERS - We Are Not Alone
11 - 08 Unsane - Aberration
12 - 10 Cold Cave - Glory
13 (-) Pale Waves - New Years Eve
14 - 17 Sunflower Bean - I Was a Fool
15 (-) Brandenburg - No Feelings
16 (-) Drab Majesty - Oak Wood
17 (-) Demob Happy - Be Your Man
18 - 13 LCD Soundsystem - Oh Baby
19 - 14 The Luxembourg Signal - Laura Palmer
20 (-) Aldious - We Are
0
geplaatst: 3 januari 2018, 20:17 uur
Top 30 03-01-2018 lijst 1
01 (03) King Gizzard & The Lizard Wizard - All is known
02 (05) The Girl Who cried wolf - White Noise
03 (02) Holy - Heard her
04 (01) Morrissey - Jack's only happy when she is up on the stage
05 (07) Liam Gallagher - Come back to me
06 (24) High Tyde - In your head
07 (04) Foo Fighters - Soldier
08 (09) Yungblud - Tin Pan Boy
09 (12) Goodbye June - Good side
10 (14) U2 - American Soul
11 (20) Kayak - Feathers and tar
12 (06) The Boxer Rebellion - Love yourself
13 (13) Satellite Stories - Chameleon
14 (18) Ten Fé - Single, no return
15 (11) Nothing but thieves - Particles
16 (26) Björk - Blissing me
17 (25) Swedish Death Candy - Broken Engrams
18 (08) The War on Drugs - Nothing to find
19 (16) The Night Café - Turn
20 (28) Manic Street Preachers - International Blue
21 (10) The Academic - Permanent vacation
https://i1.wp.com/genreisdead.com/wp-content/uploads/2017/12/89_Original.png?resize=800%2C445
22 (----) The Hunna - Dare
23 (29) Vant - Talk like thunder
24 (30) Levellers - The Shame
25 (----) The Decemberists - Ben Franklin's song
26 (27) Hey Gigantic - Passenger
27 (----) King Gizzard and the Lizard Wizard - Greenhouse heat death
28 (----) Peace - From under liquid glass
29 (----) Black Rebel Motorcycle Club - King of bones
30 (21) Tears for Fears - I love you but I'm lost
Verdwenen:
Klangstof - Resume
Ride - Pulsar
Green Day - Back in the USA
Feeder - Figure you out
King Gizzard & the Lizard Wizard - Crumbling Castle
Dit blijft toch één van de meest spontane lijsten: geen flauw idee wat er volgende week weer gaat opduiken. Geen beschouwing vooraf, geen opzoekwerk naar releasedata. Je moet kiezen uit wat er wordt voorgeschoteld.
Een klein beetje manipuleren mag, moet soms. King Gizzard heeft weer zonder twijfel de allerleukste nieuwe song van de week. Maar ja, slechts 3 weken nadat All is known is uitgebracht en laat deze nu net naar de eerste plek stijgen. Dus even een klein beetje geparkeerd. Maar nu al weer een ongetwijfeld goed King Gizzard jaar. En dat in lijst 1.
01 (03) King Gizzard & The Lizard Wizard - All is known
02 (05) The Girl Who cried wolf - White Noise
03 (02) Holy - Heard her
04 (01) Morrissey - Jack's only happy when she is up on the stage
05 (07) Liam Gallagher - Come back to me
06 (24) High Tyde - In your head
07 (04) Foo Fighters - Soldier
08 (09) Yungblud - Tin Pan Boy
09 (12) Goodbye June - Good side
10 (14) U2 - American Soul
11 (20) Kayak - Feathers and tar
12 (06) The Boxer Rebellion - Love yourself
13 (13) Satellite Stories - Chameleon
14 (18) Ten Fé - Single, no return
15 (11) Nothing but thieves - Particles
16 (26) Björk - Blissing me
17 (25) Swedish Death Candy - Broken Engrams
18 (08) The War on Drugs - Nothing to find
19 (16) The Night Café - Turn
20 (28) Manic Street Preachers - International Blue
21 (10) The Academic - Permanent vacation
https://i1.wp.com/genreisdead.com/wp-content/uploads/2017/12/89_Original.png?resize=800%2C445
22 (----) The Hunna - Dare
23 (29) Vant - Talk like thunder
24 (30) Levellers - The Shame
25 (----) The Decemberists - Ben Franklin's song
26 (27) Hey Gigantic - Passenger
27 (----) King Gizzard and the Lizard Wizard - Greenhouse heat death
28 (----) Peace - From under liquid glass
29 (----) Black Rebel Motorcycle Club - King of bones
30 (21) Tears for Fears - I love you but I'm lost
Verdwenen:
Klangstof - Resume
Ride - Pulsar
Green Day - Back in the USA
Feeder - Figure you out
King Gizzard & the Lizard Wizard - Crumbling Castle
Dit blijft toch één van de meest spontane lijsten: geen flauw idee wat er volgende week weer gaat opduiken. Geen beschouwing vooraf, geen opzoekwerk naar releasedata. Je moet kiezen uit wat er wordt voorgeschoteld.
Een klein beetje manipuleren mag, moet soms. King Gizzard heeft weer zonder twijfel de allerleukste nieuwe song van de week. Maar ja, slechts 3 weken nadat All is known is uitgebracht en laat deze nu net naar de eerste plek stijgen. Dus even een klein beetje geparkeerd. Maar nu al weer een ongetwijfeld goed King Gizzard jaar. En dat in lijst 1.
2
geplaatst: 3 januari 2018, 20:50 uur
Allereerst: ik heb een nieuw Spotify-account. Dat betekent dat alle links die ik in het 2017-topic geplaatst heb, niet meer geüpdated zullen worden en binnenkort zullen verdwijnen.
Wil je lijsten gaan/blijven volgen, doe dat dan uitsluitend op de onderstaande links.
Om nog wat nieuwe inspiratie op te doen: al jullie nieuwe tips in de een na laatste week van vorig jaar staan hier: MuMe week 51 on Spotify - open.spotify.com
En de tips die in de afgelopen week zijn binnengerold heb ik in de volgende folder gemikt. Daar komen dus nog alle tips bij die in de komende week geplaatst gaan worden. MuMe week 01 on Spotify - open.spotify.com
Dit zijn dus afspeellijsten die ik per week ga bijhouden; ik denk dat ik ze telkens een maandje ga bewaren en dan weer verwijder.
Wil je echt alles waar jullie in dit jaar mee aan komen zetten nog een keer terugluisteren (de tips van de laatste week van 2017 staan hier al in): MuMe archief 2018 on Spotify - open.spotify.com
En tenslotte alle nummer 1-hits uit jullie weeklijstjes: MuMe nrs 1 on Spotify - open.spotify.com
Wil je lijsten gaan/blijven volgen, doe dat dan uitsluitend op de onderstaande links.
Om nog wat nieuwe inspiratie op te doen: al jullie nieuwe tips in de een na laatste week van vorig jaar staan hier: MuMe week 51 on Spotify - open.spotify.com
En de tips die in de afgelopen week zijn binnengerold heb ik in de volgende folder gemikt. Daar komen dus nog alle tips bij die in de komende week geplaatst gaan worden. MuMe week 01 on Spotify - open.spotify.com
Dit zijn dus afspeellijsten die ik per week ga bijhouden; ik denk dat ik ze telkens een maandje ga bewaren en dan weer verwijder.
Wil je echt alles waar jullie in dit jaar mee aan komen zetten nog een keer terugluisteren (de tips van de laatste week van 2017 staan hier al in): MuMe archief 2018 on Spotify - open.spotify.com
En tenslotte alle nummer 1-hits uit jullie weeklijstjes: MuMe nrs 1 on Spotify - open.spotify.com
3
geplaatst: 3 januari 2018, 22:53 uur
Ik zal eens zien of ik ook weer kan aanhaken.
Voorlopig even een korte lijst, met voornamelijk ouder werk uit 2017. Moet me weer even "inluisteren".
week 01 (--) (aw) week tot en met 07-01-2018
01 (--) [01w] BLØF feat. Geike Arnaert - Zoutelande #1
02 (--) [01w] Skeleton Hands - Gardens
03 (--) [01w] The Doppelgangaz - E.W.W.
04 (--) [01w] A Projection - Transition
05 (--) [01w] Principe Valiente - Strangers in the Night
06 (--) [01w] Spoegwolf - Hartaanval
07 (--) [01w] Desperate Journalist - Why Are You So Boring?
08 (--) [01w] De Jeugd Van Tegenwoordig - Gemist
09 (--) [01w] The New Division - Fader
10 (--) [01w] Portugal. The Man - Feel It Still
Voorlopig even een korte lijst, met voornamelijk ouder werk uit 2017. Moet me weer even "inluisteren".
week 01 (--) (aw) week tot en met 07-01-2018
01 (--) [01w] BLØF feat. Geike Arnaert - Zoutelande #1
02 (--) [01w] Skeleton Hands - Gardens
03 (--) [01w] The Doppelgangaz - E.W.W.
04 (--) [01w] A Projection - Transition
05 (--) [01w] Principe Valiente - Strangers in the Night
06 (--) [01w] Spoegwolf - Hartaanval
07 (--) [01w] Desperate Journalist - Why Are You So Boring?
08 (--) [01w] De Jeugd Van Tegenwoordig - Gemist
09 (--) [01w] The New Division - Fader
10 (--) [01w] Portugal. The Man - Feel It Still
0
geplaatst: 4 januari 2018, 14:32 uur
01(---) Car Seat Headrest - Beach life-in-death
02(01) Riley Pearce - Misplaced
03(02) Sufjan Stevens - Tonya Harding (in D major)
04(04) Yaeji - Raingurl
05(09) Sufjan Stevens - Mystery of love
06(07) Shht - Life
07(03) Julien Baker - Turn out the lights
08(06) A Perfect Circle - The doomed
09(10) Elbow - Golden slumbers
10(12) Boy Harsher - Run
11(---) The Juan Maclean - The brighter the light
12(05) Magnus - Look at us now
13(---) Godspeed You! Black Emperor - Anthem for no state pt. III
14(08) Tame Impala - List of people (to try and forget about)
15(11) Patrick Watson - Broken
16(13) Melanie de Biasio - Afro blue
17(---) Angèle - La loi de Murphy
18(14) Bicep - Rain
19(17) Madensuyu - A current
20(15) Phoebe Bridgers - Funeral
Verdwenen :
xx(16) Baxter Dury - Miami
xx(18) Amenra - A solitary reign
xx(19) Phoebe Bridgers - Would you rather
xx(20) Young Fathers - Lord
02(01) Riley Pearce - Misplaced
03(02) Sufjan Stevens - Tonya Harding (in D major)
04(04) Yaeji - Raingurl
05(09) Sufjan Stevens - Mystery of love
06(07) Shht - Life
07(03) Julien Baker - Turn out the lights
08(06) A Perfect Circle - The doomed
09(10) Elbow - Golden slumbers
10(12) Boy Harsher - Run
11(---) The Juan Maclean - The brighter the light
12(05) Magnus - Look at us now
13(---) Godspeed You! Black Emperor - Anthem for no state pt. III
14(08) Tame Impala - List of people (to try and forget about)
15(11) Patrick Watson - Broken
16(13) Melanie de Biasio - Afro blue
17(---) Angèle - La loi de Murphy
18(14) Bicep - Rain
19(17) Madensuyu - A current
20(15) Phoebe Bridgers - Funeral
Verdwenen :
xx(16) Baxter Dury - Miami
xx(18) Amenra - A solitary reign
xx(19) Phoebe Bridgers - Would you rather
xx(20) Young Fathers - Lord
0
geplaatst: 4 januari 2018, 14:33 uur
Snoeperd schreef:
Ik had hem zelf helemaal gemist (haha), maar de nieuwe van de Jeugd Van Tegenwoordig vind ik wel een goede revanche na het wat slappe laatste album.
Ik had hem zelf helemaal gemist (haha), maar de nieuwe van de Jeugd Van Tegenwoordig vind ik wel een goede revanche na het wat slappe laatste album.
"Laat me alsdesodemieter wat van je verhaljeeeenn horen."
"We hadden alle soorten chemie chemie chemie chamie chamie, weet je nog die ene week in spannie?"
hahaha, hij is weer heerlijk inderdaad, luister hem al een tijdje, past niet echt in mijn lijstje alleen.
Ik was even afwezig vanwege de wintervakantie, maar ik kom morgen ook gewoon weer terug met een nieuw lijstje : ) Heb wel de boel gevolgd, mooie lijstjes!
0
geplaatst: 5 januari 2018, 09:59 uur
Stormachtige 30 - week 1
Een nieuw jaar, tijd voor een nieuwe opzet. Net als de weeklijst telt alleen de top 20 mee qua weken, punten (voor de jaarlijst) en posities. Wel plaats ik nog steeds een top 30, waarbij de ‘bubbling under’ (21-30) te zien is. Deze bubbling under zal bestaan uit platen die bijna afvallen en nieuwe platen die wellicht doorstoten naar de top 20. De nieuwe opzet is eigenlijk gedaan om mezelf iets minder administratie te geven
. Het bespaart zeker 50% werk met het bijhouden van de jaarlijst, omdat de meeste nieuwe binnenkomers er niet in slagen de top 20 bereiken.
Hoogste nieuwe binnenkomer is Franz Ferdinand: Always Ascending. Eigenlijk helemaal niet zo nieuw, maar ik heb de plaat een paar maanden genereerd. Onterecht, want het is prettige blankejannenindierock (of hoe Gretz dat ook noemt).
Meeluisteren?
Beluister de top 30 op Spotify:
01. (01) (03w) Lily Allen - Trigger Bang (feat. Giggs) #2
02. (02) (06w) Baxter Dury - Miami
03. (04) (05w) Marmozets - Play
04. (03) (04w) Sufjan Stevens - Tonya Harding (in D major)
05. (08) (06w) Ruby Fields - I Want
06. (10) (04w) Ten Fé - Single, No Return
07. (05) (05w) Thunder Jackson - Guilty Party #1
08. (—) (01w) Franz Ferdinand - Always Ascending
09. (07) (10w) The Slow Readers Club - Lunatic
10. (15) (03w) Phoebe Bridgers - Would You Rather
11. (18) (02w) Great News - Never Get My Love
12. (—) (01w) Susto - Waves
13. (06) (08w) Smokey Motel - I Die
14. (11) (10w) Morrissey - I Wish You Lonely
15. (17) (03w) MGMT - When You Die
16. (09) (08w) Jerry Williams - Grab Life #3
17. (30) (02w) yaeji - raingurl
18. (12) (06w) Nicky William - Hurricane
19. (—) (01w) Car Seat Headrest - Beach Life-In-Death
20. (29) (02w) BLOXX - Coke
21. Jerry Williams - I’m Not In Love With You (Acoustic)
22. William Wild - Who Do You Love
23. HAERTS - The Way
24. Pale Waves - My Obsession
25. Nafets - Needles
26. Belle & Sebastian - We Were Beautiful
27. Daniël Lohues - Volle Maone
28. Joan As Police Woman - Tell me
29. Jackson MacIntosh - Lulu
30. King Gizzard & The Lizard Wizard - All Is Known
Exit:
Destroyer - Tinseltown Swimming In Blood #4
Phoebe Bridgers - Have Yourself A Merry Little Christmas
City Calm Blood - In This Modern Land
Dutch Party - Now and Later
The Rural Alberta Advantage - Bad Luck Again #1
They Might Be Giants - I Left My Body
Hatchie - Try
Een nieuw jaar, tijd voor een nieuwe opzet. Net als de weeklijst telt alleen de top 20 mee qua weken, punten (voor de jaarlijst) en posities. Wel plaats ik nog steeds een top 30, waarbij de ‘bubbling under’ (21-30) te zien is. Deze bubbling under zal bestaan uit platen die bijna afvallen en nieuwe platen die wellicht doorstoten naar de top 20. De nieuwe opzet is eigenlijk gedaan om mezelf iets minder administratie te geven
. Het bespaart zeker 50% werk met het bijhouden van de jaarlijst, omdat de meeste nieuwe binnenkomers er niet in slagen de top 20 bereiken.Hoogste nieuwe binnenkomer is Franz Ferdinand: Always Ascending. Eigenlijk helemaal niet zo nieuw, maar ik heb de plaat een paar maanden genereerd. Onterecht, want het is prettige blankejannenindierock (of hoe Gretz dat ook noemt).
Meeluisteren?
Beluister de top 30 op Spotify:
01. (01) (03w) Lily Allen - Trigger Bang (feat. Giggs) #2
02. (02) (06w) Baxter Dury - Miami
03. (04) (05w) Marmozets - Play
04. (03) (04w) Sufjan Stevens - Tonya Harding (in D major)
05. (08) (06w) Ruby Fields - I Want
06. (10) (04w) Ten Fé - Single, No Return
07. (05) (05w) Thunder Jackson - Guilty Party #1
08. (—) (01w) Franz Ferdinand - Always Ascending
09. (07) (10w) The Slow Readers Club - Lunatic
10. (15) (03w) Phoebe Bridgers - Would You Rather
11. (18) (02w) Great News - Never Get My Love
12. (—) (01w) Susto - Waves
13. (06) (08w) Smokey Motel - I Die
14. (11) (10w) Morrissey - I Wish You Lonely
15. (17) (03w) MGMT - When You Die
16. (09) (08w) Jerry Williams - Grab Life #3
17. (30) (02w) yaeji - raingurl
18. (12) (06w) Nicky William - Hurricane
19. (—) (01w) Car Seat Headrest - Beach Life-In-Death
20. (29) (02w) BLOXX - Coke
21. Jerry Williams - I’m Not In Love With You (Acoustic)
22. William Wild - Who Do You Love
23. HAERTS - The Way
24. Pale Waves - My Obsession
25. Nafets - Needles
26. Belle & Sebastian - We Were Beautiful
27. Daniël Lohues - Volle Maone
28. Joan As Police Woman - Tell me
29. Jackson MacIntosh - Lulu
30. King Gizzard & The Lizard Wizard - All Is Known
Exit:
Destroyer - Tinseltown Swimming In Blood #4
Phoebe Bridgers - Have Yourself A Merry Little Christmas
City Calm Blood - In This Modern Land
Dutch Party - Now and Later
The Rural Alberta Advantage - Bad Luck Again #1
They Might Be Giants - I Left My Body
Hatchie - Try
0
geplaatst: 5 januari 2018, 12:35 uur
Week 1
1 1 (10W) Royal Blood - How Did We Get So Dark?
2 4 (10W) Frank Carter & The Rattlesnakes - Spray Paint Love
3 3 (12W) DMA's - Dawning
4 7 (9W) Me Not You - These Streets
5 12 (8W) The Slow Readers Club - Lunatic
6 6 (6W) The Academic - Why Can't We Be Friends
7 8 (11W) Marmozets - Habits
8 -- (1W) Blaudzun - _hey now
9 -- (1W) Marmozets - Major System Error
10 2 (11W) Big Spring - Coming Down
11 -- (1W) BLOF - Zoutelande
12 -- (1W) FREAK - Everyone's the Same
13 14 (6W) VANT - Talk Like Thunder
14 -- (1W) Tusky - Going Out
15 19 (5W) High Tyde - In Your Head
16 20 (5W) Hightown Parade - Choose
17 11 (6W) Mo Kenney - Unglued
18 13 (6W) Mao - Shht
19 15 (6W) The Academic - Permanent Vacation
20 -- (1W) The Vaccines - I Can't Quit
Net Niet:
Merge - Skins
Hello Operator - Vex Money
Demob Happy - Day Dreamers
Weg:
9 (9W) Mat Bastard - Stay Close To Me
16 (10W) Kodaline - Blood And bones
18 (4W) Jordan Allen - R.O.S.I.E.
17 (4W) Red Rum Club - Friend Of A Friend
10 (8W) Bite the Bullet - Any Other Way
5 (12W) AWOLNATION - Passion
1 1 (10W) Royal Blood - How Did We Get So Dark?
2 4 (10W) Frank Carter & The Rattlesnakes - Spray Paint Love
3 3 (12W) DMA's - Dawning
4 7 (9W) Me Not You - These Streets
5 12 (8W) The Slow Readers Club - Lunatic
6 6 (6W) The Academic - Why Can't We Be Friends
7 8 (11W) Marmozets - Habits
8 -- (1W) Blaudzun - _hey now
9 -- (1W) Marmozets - Major System Error
10 2 (11W) Big Spring - Coming Down
11 -- (1W) BLOF - Zoutelande
12 -- (1W) FREAK - Everyone's the Same
13 14 (6W) VANT - Talk Like Thunder
14 -- (1W) Tusky - Going Out
15 19 (5W) High Tyde - In Your Head
16 20 (5W) Hightown Parade - Choose
17 11 (6W) Mo Kenney - Unglued
18 13 (6W) Mao - Shht
19 15 (6W) The Academic - Permanent Vacation
20 -- (1W) The Vaccines - I Can't Quit
Net Niet:
Merge - Skins
Hello Operator - Vex Money
Demob Happy - Day Dreamers
Weg:
9 (9W) Mat Bastard - Stay Close To Me
16 (10W) Kodaline - Blood And bones
18 (4W) Jordan Allen - R.O.S.I.E.
17 (4W) Red Rum Club - Friend Of A Friend
10 (8W) Bite the Bullet - Any Other Way
5 (12W) AWOLNATION - Passion
0
geplaatst: 5 januari 2018, 22:21 uur
Week 1:
01 (02) (4w) Teleman - Repeater (#1 1w)
02 (03) (6w) Nathan Ball - Drifting
03 (01) (6w) Patrick Watson - Broken (#1 2w)
04 (06) (3w) Glen Hansard - Setting Forth
05 (10) (6w) The Barr Brothers - Defibrillation
06 (05) (4w) The National - I'll Still Destroy You
07 (04) (8w) Emily Haines & The Soft Skeleton - Fatal Gift (#1 2w)
08 (12) (5w) Jane Weaver - The Architect
09 (20) (3w) First Aid Kit - Fireworks
10 (07) (9w) Baxter Dury - Miami (#1 1w)
11 (15) (7w) Morrissey - I Wish You Lonely
12 (16) (4w) Gary Numan - The End of Things
13 (23) (2w) The War On Drugs - Nothing To Find
14 (13) (8w) Arcade Fire - Put Your Money On Me
15 (24) (2w) Beck - Up All Night
16 (09) (8w) The New Pornographers - Play Money
17 (08) (7w) Franz Ferdinand - Always Ascending
18 (14) (12w) Destroyer - Tinseltown Swimming In Blood (#1 4w)
19 (30) (2w) HAERTS - The Way
20 (21) (6w) Manchester Orchestra - The Moth
21 (22) (5w) Stillwave - '94 Civic
22 (18) (10w) Judah & The Lion - Suit And Jacket
23 (27) (4w) Riley Pearce - Misplaced
24 (RE) (3w) Ten Fé - Single, No Return
25 (28) (2w) Young Fathers - Lord
26 (26) (3w) Diplo (Feat. MØ) - Get It Right
27 (29) (2w) King Gizzard & The Lizard Wizard - Polygondwanaland
28 (--) (1w) Jonathan Wilson - Over the Midnight
29 (--) (1w) Skeleton Hands - Gardens
30 (--) (1w) Perfume Genius - Wreath
Uit:
(11) (9w) Lost Horizons - Bones
(17) (11w) Fever Ray - To The Moon And Back (#1 2w)
(19) (12w) Grizzly Bear - Neighbors
(25) (3w) Roger Waters - Is This The Life We Really Want
01 (02) (4w) Teleman - Repeater (#1 1w)
02 (03) (6w) Nathan Ball - Drifting
03 (01) (6w) Patrick Watson - Broken (#1 2w)
04 (06) (3w) Glen Hansard - Setting Forth
05 (10) (6w) The Barr Brothers - Defibrillation
06 (05) (4w) The National - I'll Still Destroy You
07 (04) (8w) Emily Haines & The Soft Skeleton - Fatal Gift (#1 2w)
08 (12) (5w) Jane Weaver - The Architect
09 (20) (3w) First Aid Kit - Fireworks
10 (07) (9w) Baxter Dury - Miami (#1 1w)
11 (15) (7w) Morrissey - I Wish You Lonely
12 (16) (4w) Gary Numan - The End of Things
13 (23) (2w) The War On Drugs - Nothing To Find
14 (13) (8w) Arcade Fire - Put Your Money On Me
15 (24) (2w) Beck - Up All Night
16 (09) (8w) The New Pornographers - Play Money
17 (08) (7w) Franz Ferdinand - Always Ascending
18 (14) (12w) Destroyer - Tinseltown Swimming In Blood (#1 4w)
19 (30) (2w) HAERTS - The Way
20 (21) (6w) Manchester Orchestra - The Moth
21 (22) (5w) Stillwave - '94 Civic
22 (18) (10w) Judah & The Lion - Suit And Jacket
23 (27) (4w) Riley Pearce - Misplaced
24 (RE) (3w) Ten Fé - Single, No Return
25 (28) (2w) Young Fathers - Lord
26 (26) (3w) Diplo (Feat. MØ) - Get It Right
27 (29) (2w) King Gizzard & The Lizard Wizard - Polygondwanaland
28 (--) (1w) Jonathan Wilson - Over the Midnight
29 (--) (1w) Skeleton Hands - Gardens
30 (--) (1w) Perfume Genius - Wreath
Uit:
(11) (9w) Lost Horizons - Bones
(17) (11w) Fever Ray - To The Moon And Back (#1 2w)
(19) (12w) Grizzly Bear - Neighbors
(25) (3w) Roger Waters - Is This The Life We Really Want
0
geplaatst: 6 januari 2018, 11:29 uur
Ranboy Top 20 nummer 2167 (3-1-2018)
1 ( 6 ) Oceans of Slumber - The decay of disregard
2 ( 2 ) Ruben Hein - Everything I say (Magnolia)
3 ( 3 ) Altarage - Orb terrax
4 ( 1 ) Sufjan Stevens - Wallowa Lake monster
5 ( 5 ) City Calm Down - In this modern land
6 ( 7 ) Turin Brakes - Would you be mine
7 ( 4 ) Enslaved - Storm son
8 ( 9 ) Noel Gallagher's High Flying Birds - It's beautiful world
9 ( 16 ) The Mountain Goats - Rain in Soho
10 ( 13 ) Holy - Heard her
11 ( 11 ) Manic Street Preachers - International blue
12 ( 14 ) Björk - Blissing me
13 ( 15 ) Ten Fé - Single, no return
14 ( 19 ) They Might Be Giants - Last wave
15 ( 8 ) Der Weg einer Freiheit - Aufbruch
16 ( -- ) A Perfect Circle - Disillusioned
17 ( -- ) Bleeding Gods - From feast to beast
18 ( 10 ) William Patrick Corgan - Aeronaut
19 ( 12 ) Sufjan Stevens - Mystery of love
20 ( 20 ) Stone Temple Pilots - Meadow
Een nieuw jaar, een nieuwe nummer 1, en die komt helemaal van 6. Oceans of Slumber valt wel onder de metal, maar misschien dat toch iemand het mooi vindt... geen grunts, wel een geweldige zangeres, een terugkerend klassiek motief en maar 9 minuutjes.
Ook A Perfect Circle verrast met een heel ander geluid dan we van ze gewend zijn.
Met Bleeding Gods verwacht ik niemand over de streep te kunnen trekken, al komen ze uit... Utrecht.
1 ( 6 ) Oceans of Slumber - The decay of disregard
2 ( 2 ) Ruben Hein - Everything I say (Magnolia)
3 ( 3 ) Altarage - Orb terrax
4 ( 1 ) Sufjan Stevens - Wallowa Lake monster
5 ( 5 ) City Calm Down - In this modern land
6 ( 7 ) Turin Brakes - Would you be mine
7 ( 4 ) Enslaved - Storm son
8 ( 9 ) Noel Gallagher's High Flying Birds - It's beautiful world
9 ( 16 ) The Mountain Goats - Rain in Soho
10 ( 13 ) Holy - Heard her
11 ( 11 ) Manic Street Preachers - International blue
12 ( 14 ) Björk - Blissing me
13 ( 15 ) Ten Fé - Single, no return
14 ( 19 ) They Might Be Giants - Last wave
15 ( 8 ) Der Weg einer Freiheit - Aufbruch
16 ( -- ) A Perfect Circle - Disillusioned
17 ( -- ) Bleeding Gods - From feast to beast
18 ( 10 ) William Patrick Corgan - Aeronaut
19 ( 12 ) Sufjan Stevens - Mystery of love
20 ( 20 ) Stone Temple Pilots - Meadow
Een nieuw jaar, een nieuwe nummer 1, en die komt helemaal van 6. Oceans of Slumber valt wel onder de metal, maar misschien dat toch iemand het mooi vindt... geen grunts, wel een geweldige zangeres, een terugkerend klassiek motief en maar 9 minuutjes.
Ook A Perfect Circle verrast met een heel ander geluid dan we van ze gewend zijn.
Met Bleeding Gods verwacht ik niemand over de streep te kunnen trekken, al komen ze uit... Utrecht.
4
geplaatst: 6 januari 2018, 13:42 uur
Dit jaar ook maar een keer deelnemen 
01 (--) (1w) Black Rebel Motorcycle Club – Echo (#1 1w)
02 (--) (1w) Portugal. The Man – Live In The Moment
03 (--) (1w) Rosemary & Garlic – I’m Here (Spring Version)
04 (--) (1w) Blaudzun – _Hey Now
05 (--) (1w) First Aid Kit – Fireworks
06 (--) (1w) The Vaccines – I Can’t Quit
07 (--) (1w) Strand Of Oaks – Passing Out
08 (--) (1w) Clean Pete – Jou Niet
09 (--) (1w) Calexico – Voices In The Field
10 (--) (1w) awkward i – A Boat Beneath A Sunny Sky
11 (--) (1w) Belle and Sebastian – I’ll Be Your Pilot
12 (--) (1w) Django Django – In Your Beat
13 (--) (1w) Franz Ferdinand – Always Ascending
14 (--) (1w) Dashboard Confessional – Belong
15 (--) (1w) A Perfect Circle – Disillusioned
16 (--) (1w) The Academic – Why Can’t We Be Friends?
17 (--) (1w) Glen Hansard – Wreckless Heart
18 (--) (1w) Joan As Police Woman – Tell Me
19 (--) (1w) Flying Horseman – Reverie
20 (--) (1w) The Soft Moon – It Kills

01 (--) (1w) Black Rebel Motorcycle Club – Echo (#1 1w)
02 (--) (1w) Portugal. The Man – Live In The Moment
03 (--) (1w) Rosemary & Garlic – I’m Here (Spring Version)
04 (--) (1w) Blaudzun – _Hey Now
05 (--) (1w) First Aid Kit – Fireworks
06 (--) (1w) The Vaccines – I Can’t Quit
07 (--) (1w) Strand Of Oaks – Passing Out
08 (--) (1w) Clean Pete – Jou Niet
09 (--) (1w) Calexico – Voices In The Field
10 (--) (1w) awkward i – A Boat Beneath A Sunny Sky
11 (--) (1w) Belle and Sebastian – I’ll Be Your Pilot
12 (--) (1w) Django Django – In Your Beat
13 (--) (1w) Franz Ferdinand – Always Ascending
14 (--) (1w) Dashboard Confessional – Belong
15 (--) (1w) A Perfect Circle – Disillusioned
16 (--) (1w) The Academic – Why Can’t We Be Friends?
17 (--) (1w) Glen Hansard – Wreckless Heart
18 (--) (1w) Joan As Police Woman – Tell Me
19 (--) (1w) Flying Horseman – Reverie
20 (--) (1w) The Soft Moon – It Kills
0
geplaatst: 6 januari 2018, 15:49 uur
De leukste vijftig momenteel, wat mij betreft:
01 (03) the Decemberists - Ben Franklin's song (4 wk)
02 (==) Car seat headrest - Beach life-in-death (1 wk)
03 (01) Noah Gundersen - The sound (4 wk)
04 (04) Buffalo Tom - All be gone (4 wk)
05 (05) Sufjan Stevens - Tonya Harding (in D major) (5 wk)
06 (02) Glen Hansard - Setting forth (5 wk)
07 (11) Calexico - Voices in the field (6 wk)
08 (==) Johnny Marr & Maxine Peak - The priest (1 wk)
09 (79) Jesse Marchant - Frame for one (3 wk)
10 (07) the Meltdown - Better days (6 wk)
11 (09) Lonely the brave - Dust & bones - redux (8 wk)
12 (21) the Temperance movement - Built-in forgetter (5 wk)
13 (26) Kyle Craft - Something on your mind (2 wk)
14 (08) the Dip - Atlas (8 wk)
15 (20) Peter Matthew Bauer - Wild light (6 wk)
16 (10) Jason Isbell and the 400 unit - If we were vampires (14 wk)
17 (19) Robert Plant - Bones of saints (3 wk)
18 (12) Yay Blynn - Sing me your blues (12 wk)
19 (14) Wolf parade - Lazarus online (4 wk)
20 (24) Hatchie - Try (5 wk)
21 (15) San Fermin - Asleep on the train (5 wk)
22 (18) DMA's - Dawning (7 wk)
23 (23) Darlingside - Eschaton (4 wk)
24 (==) Ruby Fields - P plates (1 wk)
25 (==) Royal blood - How did we get so dark? (1 wk)
26 (22) Thunderpussy - Velvet noose (3 wk)
27 (29) Shelby Lynne & Allison Moorer - Not dark yet (8 wk)
28 (32) Sam Lewis - One and the same (12 wk)
29 (13) the James Hunter six - I don't wanna be without you (5 wk)
30 (17) Line & circle - Man uncouth (9 wk)
31 (38) Bender & Schillinger - Harbour (8 wk)
32 (50) Barenaked ladies - Sunshine (7 wk)
33 (==) Jazz party - Drowning (1 wk)
34 (25) Bahamas - Way with words (4 wk)
35 (==) the Boxer rebellion - Love yourself (1 wk)
36 (28) Brix & the Extricated - Moonrise kingdom (7 wk)
37 (31) Sunflower bean - I was a fool (6 wk)
38 (==) Aldous Harding - Imagining my man (1 wk)
39 (==) Curtis Harding - Wednesday morning atonement (1 wk)
40 (==) W.H. Lung - Want (1 wk)
41 (16) Death of lovers - The absolute (6 wk)
42 (53) Feeder - Beautiful boy (darling boy) (5 wk)
43 (35) Manic street preachers - International blue (3 wk)
44 (40) Matthew Logan Vasquez - Fatherhood (7 wk)
45 (39) Walken - Unomi (4 wk)
46 (74) Franz Ferdinand - Always ascending (6 wk)
47 (56) the Barr brothers - It came to me (6 wk)
48 (42) Wild child - Expectations (5 wk)
49 (43) Line & circle - Vicious folly (7 wk)
50 (27) the Wombats - Lemon to a knife fight (9 wk)
top 50 on Spotify - open.spotify.com
01 (03) the Decemberists - Ben Franklin's song (4 wk)
02 (==) Car seat headrest - Beach life-in-death (1 wk)
03 (01) Noah Gundersen - The sound (4 wk)
04 (04) Buffalo Tom - All be gone (4 wk)
05 (05) Sufjan Stevens - Tonya Harding (in D major) (5 wk)
06 (02) Glen Hansard - Setting forth (5 wk)
07 (11) Calexico - Voices in the field (6 wk)
08 (==) Johnny Marr & Maxine Peak - The priest (1 wk)
09 (79) Jesse Marchant - Frame for one (3 wk)
10 (07) the Meltdown - Better days (6 wk)
11 (09) Lonely the brave - Dust & bones - redux (8 wk)
12 (21) the Temperance movement - Built-in forgetter (5 wk)
13 (26) Kyle Craft - Something on your mind (2 wk)
14 (08) the Dip - Atlas (8 wk)
15 (20) Peter Matthew Bauer - Wild light (6 wk)
16 (10) Jason Isbell and the 400 unit - If we were vampires (14 wk)
17 (19) Robert Plant - Bones of saints (3 wk)
18 (12) Yay Blynn - Sing me your blues (12 wk)
19 (14) Wolf parade - Lazarus online (4 wk)
20 (24) Hatchie - Try (5 wk)
21 (15) San Fermin - Asleep on the train (5 wk)
22 (18) DMA's - Dawning (7 wk)
23 (23) Darlingside - Eschaton (4 wk)
24 (==) Ruby Fields - P plates (1 wk)
25 (==) Royal blood - How did we get so dark? (1 wk)
26 (22) Thunderpussy - Velvet noose (3 wk)
27 (29) Shelby Lynne & Allison Moorer - Not dark yet (8 wk)
28 (32) Sam Lewis - One and the same (12 wk)
29 (13) the James Hunter six - I don't wanna be without you (5 wk)
30 (17) Line & circle - Man uncouth (9 wk)
31 (38) Bender & Schillinger - Harbour (8 wk)
32 (50) Barenaked ladies - Sunshine (7 wk)
33 (==) Jazz party - Drowning (1 wk)
34 (25) Bahamas - Way with words (4 wk)
35 (==) the Boxer rebellion - Love yourself (1 wk)
36 (28) Brix & the Extricated - Moonrise kingdom (7 wk)
37 (31) Sunflower bean - I was a fool (6 wk)
38 (==) Aldous Harding - Imagining my man (1 wk)
39 (==) Curtis Harding - Wednesday morning atonement (1 wk)
40 (==) W.H. Lung - Want (1 wk)
41 (16) Death of lovers - The absolute (6 wk)
42 (53) Feeder - Beautiful boy (darling boy) (5 wk)
43 (35) Manic street preachers - International blue (3 wk)
44 (40) Matthew Logan Vasquez - Fatherhood (7 wk)
45 (39) Walken - Unomi (4 wk)
46 (74) Franz Ferdinand - Always ascending (6 wk)
47 (56) the Barr brothers - It came to me (6 wk)
48 (42) Wild child - Expectations (5 wk)
49 (43) Line & circle - Vicious folly (7 wk)
50 (27) the Wombats - Lemon to a knife fight (9 wk)
top 50 on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 6 januari 2018, 16:29 uur
Top 30 week 1:
01 -- 1 JB Dunckel - Hold on#1
02 01 3 Thunder Jackson - Guilty party #1
03 02 2 Bad Wave - Money
04 03 5 The Wombats - Lemon to a knife fight
05 11 2 The Pineapple Thief, The Anchoress - Fend for yourself
06 14 2 Trevor Something - Your eyes
07 10 3 Solomon Grey - The Game
08 12 4 N.E.R.D., Kendrick Lamar - Don't do do it!
09 08 3 The Girl who cried Wolf - White noise
10 -- 1 The Neighbourhood - Stuck with me
11 15 3 MGMT - When you die
12 07 5 Jerry Williams - Grab life
13 05 7 Jane Weaver - The Architect
14 16 3 Lily Allen, Giggs - Trigger bang
15 19 2 Haerts - The way
16 18 2 Gundelach, Ary - Games
17 -- 1 Gabriel Black - Hurricane
18 09 6 Blondebears - Crystalline
19 04 7 Shht - Mao
20 22 3 The Decemberists - Ben Franklin's song
21 21 4 Black Foxxes - Saela
22 06 7 Odette - Collide
23 -- 1 Bellhound Choir - Borrowed robes
24 -- 1 Smokey Motel - I die
25 29 2 Denny Berland - Love vibe
26 17 4 Moby - Like a motherless child
27 -- 1 Superorganism - Everybody wants to be famous
28 30 3 Mom & Bear - Everybody wants you dead
29 28 3 Jen Miller - No good
30 20 8 The Boxer Rebellion - Love yourself
exit
13 8 Mas Ysa - Face #7
23 4 Donnie Castle - Egodød
24 8 Liima - 2-Hearted
25 5 Penny Police - Train talk (don't ask me about love)
26 3 First Aid Kit - Fireworks
27 3 Isaac Gracie - Terrified
Bij deze het eerste lijstje van 2018. Slechts 1 nummer uit 2018 vooralsnog, maar daar zal wel snel verandering in komen verwacht ik. In week 52 verdrong Thunder Jackson Mas Ysa van de eerste plaats. Na liefst zeven weken was het tijd voor wat nieuws. Hoewel ik "Guilty Party" nog steeds een heerlijk nummer vind is het nu naar 1 week al weer stuivertje wisselen aan de top.
JB Dunckel is hier verantwoordelijk voor. De naam deed bij mij geen belletje rinkelen, maar ik kwam erachter dat hij de helft was van het bij iedereen wel bekende Air. De muziek ligt redelijk in het verlengde hiervan, maar klinkt dan toch gelijk ook weer net een beetje anders. I like it!
Bad Wave dan, met een nummer dat ernstig in mijn hoofd blijft plakken. Probeer dat refreintje maar eens niet mee te zingen. Hoewel het in de tweede week al weer een plekje daalt, ben ik er van overtuigd dat ik dit nummer nog heel vaak ga horen dit jaar.
Ernstig ondergewaardeerd op spotify naar mijn bescheiden mening, met nog niet eens 3.000 luisterbeurten op het moment.
Voor de volledigheid ook nog even mijn top 30 lijstje over week 52 van 2017.
Top 30 week 52 2017
01 03 2 Thunder Jackson - Guilty party #1
02 -- 1 Bad Wave - Money
03 06 4 The Wombats - Lemon to a knife fight
04 02 6 Shht - Mao
05 05 6 Jane Weaver - The Architect
06 04 6 Odette - Collide
07 07 4 Jerry Williams - Grab life
08 13 2 The Girl who cried Wolf - White noise
09 08 5 Blondebears - Crystalline
10 19 2 Solomon Grey - The Game
11 -- 1 The Pineapple Thief, The Anchoress - Fend for yourself
12 18 3 N.E.R.D., Kendrick Lamar - Don't do do it!
13 01 8 Mas Ysa - Face #7
14 -- 1 Trevor Something - Your eyes
15 21 2 MGMT - When you die
16 20 2 Lily Allen, Giggs - Trigger bang
17 10 3 Moby - Like a motherless child
18 -- 1 Gundelach, Ary - Games
19 -- 1 Haerts - The way
20 09 7 The Boxer Rebellion - Love yourself
21 24 3 Black Foxxes - Saela
22 27 2 The Decemberists - Ben Franklin's song
23 14 4 Donnie Castle - Egodød
24 11 8 Liima - 2-Hearted
25 12 5 Penny Police - Train talk (don't ask me about love)
26 17 3 First Aid Kit - Fireworks
27 16 3 Isaac Gracie - Terrified
28 28 2 Jen Miller - No good
29 -- 1 Denny Berland - Love vibe
30 30 2 Mom & Bear - Everybody wants you dead
exit:
23 8 Yotto - North
26 7 Young Tongue - Want
15 6 Stereo Honey - Angel
22 3 Ed Ling - Windsurfers
29 3 Kira Puru - Tension
25 2 House of Spirituals - Make that money long
01 -- 1 JB Dunckel - Hold on#1
02 01 3 Thunder Jackson - Guilty party #1
03 02 2 Bad Wave - Money
04 03 5 The Wombats - Lemon to a knife fight
05 11 2 The Pineapple Thief, The Anchoress - Fend for yourself
06 14 2 Trevor Something - Your eyes
07 10 3 Solomon Grey - The Game
08 12 4 N.E.R.D., Kendrick Lamar - Don't do do it!
09 08 3 The Girl who cried Wolf - White noise
10 -- 1 The Neighbourhood - Stuck with me
11 15 3 MGMT - When you die
12 07 5 Jerry Williams - Grab life
13 05 7 Jane Weaver - The Architect
14 16 3 Lily Allen, Giggs - Trigger bang
15 19 2 Haerts - The way
16 18 2 Gundelach, Ary - Games
17 -- 1 Gabriel Black - Hurricane
18 09 6 Blondebears - Crystalline
19 04 7 Shht - Mao
20 22 3 The Decemberists - Ben Franklin's song
21 21 4 Black Foxxes - Saela
22 06 7 Odette - Collide
23 -- 1 Bellhound Choir - Borrowed robes
24 -- 1 Smokey Motel - I die
25 29 2 Denny Berland - Love vibe
26 17 4 Moby - Like a motherless child
27 -- 1 Superorganism - Everybody wants to be famous
28 30 3 Mom & Bear - Everybody wants you dead
29 28 3 Jen Miller - No good
30 20 8 The Boxer Rebellion - Love yourself
exit
13 8 Mas Ysa - Face #7
23 4 Donnie Castle - Egodød
24 8 Liima - 2-Hearted
25 5 Penny Police - Train talk (don't ask me about love)
26 3 First Aid Kit - Fireworks
27 3 Isaac Gracie - Terrified
Bij deze het eerste lijstje van 2018. Slechts 1 nummer uit 2018 vooralsnog, maar daar zal wel snel verandering in komen verwacht ik. In week 52 verdrong Thunder Jackson Mas Ysa van de eerste plaats. Na liefst zeven weken was het tijd voor wat nieuws. Hoewel ik "Guilty Party" nog steeds een heerlijk nummer vind is het nu naar 1 week al weer stuivertje wisselen aan de top.
JB Dunckel is hier verantwoordelijk voor. De naam deed bij mij geen belletje rinkelen, maar ik kwam erachter dat hij de helft was van het bij iedereen wel bekende Air. De muziek ligt redelijk in het verlengde hiervan, maar klinkt dan toch gelijk ook weer net een beetje anders. I like it!
Bad Wave dan, met een nummer dat ernstig in mijn hoofd blijft plakken. Probeer dat refreintje maar eens niet mee te zingen. Hoewel het in de tweede week al weer een plekje daalt, ben ik er van overtuigd dat ik dit nummer nog heel vaak ga horen dit jaar.
Ernstig ondergewaardeerd op spotify naar mijn bescheiden mening, met nog niet eens 3.000 luisterbeurten op het moment.
Voor de volledigheid ook nog even mijn top 30 lijstje over week 52 van 2017.
Top 30 week 52 2017
01 03 2 Thunder Jackson - Guilty party #1
02 -- 1 Bad Wave - Money
03 06 4 The Wombats - Lemon to a knife fight
04 02 6 Shht - Mao
05 05 6 Jane Weaver - The Architect
06 04 6 Odette - Collide
07 07 4 Jerry Williams - Grab life
08 13 2 The Girl who cried Wolf - White noise
09 08 5 Blondebears - Crystalline
10 19 2 Solomon Grey - The Game
11 -- 1 The Pineapple Thief, The Anchoress - Fend for yourself
12 18 3 N.E.R.D., Kendrick Lamar - Don't do do it!
13 01 8 Mas Ysa - Face #7
14 -- 1 Trevor Something - Your eyes
15 21 2 MGMT - When you die
16 20 2 Lily Allen, Giggs - Trigger bang
17 10 3 Moby - Like a motherless child
18 -- 1 Gundelach, Ary - Games
19 -- 1 Haerts - The way
20 09 7 The Boxer Rebellion - Love yourself
21 24 3 Black Foxxes - Saela
22 27 2 The Decemberists - Ben Franklin's song
23 14 4 Donnie Castle - Egodød
24 11 8 Liima - 2-Hearted
25 12 5 Penny Police - Train talk (don't ask me about love)
26 17 3 First Aid Kit - Fireworks
27 16 3 Isaac Gracie - Terrified
28 28 2 Jen Miller - No good
29 -- 1 Denny Berland - Love vibe
30 30 2 Mom & Bear - Everybody wants you dead
exit:
23 8 Yotto - North
26 7 Young Tongue - Want
15 6 Stereo Honey - Angel
22 3 Ed Ling - Windsurfers
29 3 Kira Puru - Tension
25 2 House of Spirituals - Make that money long
0
geplaatst: 6 januari 2018, 17:03 uur
Goh, nog nergens de nieuwe Thom Yorke in de lijst gezien. Ik ben zelf ook er niet kapot van.
0
geplaatst: 6 januari 2018, 20:04 uur
Sundance schreef:
Goh, nog nergens de nieuwe Thom Yorke in de lijst gezien. Ik ben zelf ook er niet kapot van.
Welk nummer?
0
geplaatst: 6 januari 2018, 20:07 uur
En toen was het alweer 2018:
6-1-2018:
01 03 08 QUEENS OF THE STONE AGE - feet don't fail me (1x#1)
02 01 10 SKELETON HANDS - gardens (6x#1)
03 04 06 TAME IMPALA - taxi's here
04 02 07 RILEY PEARCE - misplaced
05 08 04 PATRICK WATSON - broken
06 07 10 JAPANESE BREAKFAST - the body is a blade
07 05 04 GLEN HANSARD - setting forth
08 14 03 DIANAS - somebody else
09 12 11 THEN COMES SILENCE - good friday
10 --- 01 A PERFECT CIRCLE - disillusioned
11 11 12 JAPANESE BREAKFAST - diving woman
12 13 03 AUSTRA - change the paradigm
13 15 04 FIRST AID KIT - fireworks
14 06 03 SUFJAN STEVENS - tonya harding (in d major)
15 16 08 MAS YSA - face
16 --- 01 KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD - all is known
17 17 05 DEATH OF LOVERS - the absolute
18 09 08 MIYA FOLICK - give it to me
19 29 02 STONEFIELD - delusion
20 18 05 AMENRA - a solitary reign
21 --- 01 KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD - greenhouse heat death
22 26 05 YOTTO - north
23 22 08 MARMOZETS - habits
24 19 11 JULIEN BAKER - turn out the lights
25 10 13 JULIEN BAKER - appointments (4x#1)
26 30 02 HOLY MOTORS - honeymooning
27 20 10 PHOEBE BRIDGERS - funeral
28 34 02 CAROLINE ROSE - money
29 23 09 TORRES - helen in the woods
30 38 02 MEN I TRUST - tailwhip
31 --- 01 ART SCHOOL GIRLFRIEND - bending back
32 21 13 GOLD CLASS - get yours
33 35 02 THE BABE RAINBOW - monky disco
34 31 04 GHOSTLY KISSES - empty note
35 --- 01 SORRY - lies
36 27 07 WOLFMOTHER - freedom is mine
37 25 06 FRIGHTENED RABBIT & JULIEN BAKER - how it gets in
38 --- 01 OUTER - eyja
39 37 05 BICEP - rain
40 33 03 SUNFLOWER BEAN - i was a fool
6-1-2018:
01 03 08 QUEENS OF THE STONE AGE - feet don't fail me (1x#1)
02 01 10 SKELETON HANDS - gardens (6x#1)
03 04 06 TAME IMPALA - taxi's here
04 02 07 RILEY PEARCE - misplaced
05 08 04 PATRICK WATSON - broken
06 07 10 JAPANESE BREAKFAST - the body is a blade
07 05 04 GLEN HANSARD - setting forth
08 14 03 DIANAS - somebody else
09 12 11 THEN COMES SILENCE - good friday
10 --- 01 A PERFECT CIRCLE - disillusioned
11 11 12 JAPANESE BREAKFAST - diving woman
12 13 03 AUSTRA - change the paradigm
13 15 04 FIRST AID KIT - fireworks
14 06 03 SUFJAN STEVENS - tonya harding (in d major)
15 16 08 MAS YSA - face
16 --- 01 KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD - all is known
17 17 05 DEATH OF LOVERS - the absolute
18 09 08 MIYA FOLICK - give it to me
19 29 02 STONEFIELD - delusion
20 18 05 AMENRA - a solitary reign
21 --- 01 KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD - greenhouse heat death
22 26 05 YOTTO - north
23 22 08 MARMOZETS - habits
24 19 11 JULIEN BAKER - turn out the lights
25 10 13 JULIEN BAKER - appointments (4x#1)
26 30 02 HOLY MOTORS - honeymooning
27 20 10 PHOEBE BRIDGERS - funeral
28 34 02 CAROLINE ROSE - money
29 23 09 TORRES - helen in the woods
30 38 02 MEN I TRUST - tailwhip
31 --- 01 ART SCHOOL GIRLFRIEND - bending back
32 21 13 GOLD CLASS - get yours
33 35 02 THE BABE RAINBOW - monky disco
34 31 04 GHOSTLY KISSES - empty note
35 --- 01 SORRY - lies
36 27 07 WOLFMOTHER - freedom is mine
37 25 06 FRIGHTENED RABBIT & JULIEN BAKER - how it gets in
38 --- 01 OUTER - eyja
39 37 05 BICEP - rain
40 33 03 SUNFLOWER BEAN - i was a fool
0
geplaatst: 6 januari 2018, 23:50 uur
YouWouldn'tLikeMeWhenI'mAngry
Zie op Youtube dat ie al twee jaar oud is, maar op Spotify stond ie tussen New Alternative
* denotes required fields.