Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2018 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
4
geplaatst: 31 december 2018, 17:05 uur
Met nog geen zeven uur 2018 in het verschiet op de valreep nog een laatste Afrekening de moi. Gister nog even lelijk mijn rechterwijsvinger verbrand op werk dus het typen wordt me nog moeilijk gemaakt ook. En ik was sowieso al niet zo snel als Johnny Marr natuurlijk. Wat brengt dit jaar nog? Nou, drie nieuwe binnenkomers (die ik al verklapt had) en King Princess al voor de vierde week op 1 (die ik ook al verklapt had)., voor het flink stijgende Tunnelvisions en Robinson. In de Tip wel veel nieuws want ik liep nog een paar weken achter.
Mijn jaartopvijftig (al verklapt door Kaj, grrrrrrmmmmbllll) zal later nog een keer volgen want daar heb ik nu geen tijd voor. Rest mij te zeggen dat het weer een magistraal jaar is geweest met jullie Afrekenaars. In het bijzonder kudo's aan het kortenamentrio Tim, Jan en Kaj. En zoals ik al aangaf wil ik volgend jaar best steun verlenen aan de organisatie. Bedankt en op naar 2019! Kusjes
52 51 #
01 01 05 | King Princess - Pussy Is God #4
02 10 05 | Tunnelvisions - Kudja's Sacrifice
03 03 07 | Robinson - Medicine
04 14 02 | Calva Louise - I Heard a Cry
05 04 06 | Grimes ft. HANA - We Appreciate Power
06 08 08 | Hatchie - Adored
07 02 07 | Slayyyter ft. Ayesha Erotica - BFF
08 11 12 | Lauran Hibberd - What Do Girls Want? #2
09 07 04 | Charlotte Carpenter - Blood Ties, Pt. 2
10 05 07 | Camp Claude - Now That You're Gone #2
11 06 08 | Jade Bird - Love Has All Been Done Before
12 == 01 | Black Thought ft. Reek Ruffin - Conception
13 13 09 | Avril Lavigne - Tell Me It's Over
14 16 04 | Shakedown - At Night (Peggy Gou's Acid Journey Remix
15 TA 01 | Billie Eilish - come out and play
16 TA 01 | Nimmo - It's Easier (Shura Remix)
17 17 10 | Sigrid - Sucker Punch
18 12 06 | Meadowlark - Appetite
19 09 10 | CHVRCHES - Graffiti #3
20 15 06 | Masta Ace & Marco Polo ft. Smif 'n' Wessun - Breukelen "Brooklyn"
Toedels:
== 20 03 | Apollo Brown & Joel Ortiz ft. DJ Los - Grace of God
== 19 07 | Balthazar - Fever
== 18 02 | Tourist - Apollo
Nieuw:
Black Thought ft. Reek Ruffin - Conception
2018 is voor mij te kort gebleken om het album van Black Thought nog te checken. Onzin natuurlijk, tijd genoeg gehad maar ik rol nou eenmaal zo, bitchez. Gelukkig heeft ma boi Jordi tweemaal een nummer van de beste man in SvhJ gedropt waardoor ik in elk geval Dostoyevsky (van z’n EP) en nu ook Conception heb leren kennen. Het smaakt wel echt naar meer, want dit is buitencategorie hiphop.
Nimmo - It's Easier (Shura Remix)
Back in the days toen ik nieuw was op de site scoorde Shura behoorlijk in mijn Afrekening. Sindsdien heeft ze al een tijdje niks meer uitgebracht dus wellicht wordt 2019 haar jaar weer. Of ze ze houdt het gewoon bij remixen want 1? Het is easier ofzo en 2) deze remix is echt awesome. Het origineel is al best een lekkere single maar de Russisch-Britse maakt er een fenomenale clubbanger van. Had van mij wel tien minuten mogen duren.
## Tipafrekening
3w Ariana Grande - thank u, next
2w Broken Bells - Shelter
1w Carly Rae Jepsen -Party For One
1w Cuesta Loeb - Out Of
1w Denzel Curry ft. JPEGMAFIA & ZillaKami - VENGEANCE
2w Girl Pusher - Where The Fuck Is My Ambulance
3w Hercules & Love Affair ft. Mashrou' Leila - Are You Still Certain?
2w Hippo Campus - Bambi
1w KOKOKO! - Azo Toke
2w Malibou Ken - Acid King
1w Otha - I'm On Top
1w park hye jin - I Don't Care
1w Pi Ja Ma - Family
3w Polo & Pan - Mexicali
2w Red Ribbon - Your Car
1w RÜFÜS DU SOL - Lost In My Mind
1w Siriusmo - EGO
3w WOOZE - Hello Can You Go
1w Ximena Sariñana - Fuego
2w Zuzu - Distant Christmas
Uitgelicht XL:
Ariana Grande - thank u, next
2018 was toch wel het grote jaar van Ariana Grande. Na de backlash na Manchester heeft ze zich toch weer geweldig herpakt met een paar sterke singles. In deze heeft ze al haar exen in een boek gedropt en ze bedankt voor al hun bijdrages aan haar leven, met cynische ondertoon. Ook jij bedankt Ariana! Next.
Broken Bells - Shelter
Danger Mouse blijft druk als producent, dit jaar nog voor onder andere Parquet Courts, maar als artiest was het de afgelopen jaren vrij stil. Maar nu heeft ie eindelijk zijn scheenbuddy weer opgezocht en het resultaat is weer typisch Broken Bells: luchtig met toch wel dat snufje vernuft erin verwerkt.
Carly Rae Jepsen -Party For One
Carly Rae Jepsen heeft me al een tijdje terug ontmoet maar ik heb haar nog steeds niet gebeld #fa2. Maar dat maakt haar geen reet uit, ze danst graag alsof ze ook alleen is. Party is ook het woord van de dag. Met wie je ook bent, maak er een leuke nieuwjaarsdag van!
Cuesta Loeb - Out Of
Cuesta Loeb begon met wat luchtige popsingles met wat shoegazegitaren maar staart nu bijna alleen nog naar dr schoenen. De introvert, ‘talking to myself again today’ ook nog. Een fijne stem heeft ze nog altijd.
Denzel Curry ft. JPEGMAFIA & ZillaKami - VENGEANCE
Zet zo’n beetje de twee rappers met de agressiefste stijl bij elkaar en je weet dat het resultaat een keiharde agressieve banger wordt. ZillaKami kende ik dan nog niet maar hij sluit hier ook naadloos op aan.
Girl Pusher - Where The Fuck Is My Ambulance
Ontdekt via SvhJ waar ie zeer terecht de finale heeft gehaald en ook dit is weer zo’n smerig nummer, het zou eigenlijkverboden moeten worden. De ‘zang’ steelt echt de show, ritmisch top en heerlijke bak energie. Denk dat ze zeker een dokter voor haar stembanden nodig heeft.En dan ook nog die heerlijke producties met – uiteraard – wat sireneachtige bliepjes.
Hercules & Love Affair ft. Mashrou' Leila - Are You Still Certain?
Na die vorige twee even tijd om uit te rusten met dit fijne elektronisch getinte popliedje. Vocalen worden verzorgd door Mashrou' Leila, een vijftal uit Libanon dat z’n nummers in het Arabisch verzorgt wat het gelijk lekker fijn exotisch maakt.
Hippo Campus - Bambi
Ik heb voor volgend jaar inmiddels toch al een vijftal gigs uit staan en deze band hoort daar ook toe. Kan je opvallend vinden, totdat je hoort dat ze LAURAN HIBBERD meenemen op hun Europe Tour. Dit bandje zelf is trouwens ook niet verkeerd al is het ook niet wereldschokkend ofzo. Gewoon fijne pop met net genoeg tintjes elektronica om het de moeite waard te maken.
KOKOKO! - Azo Toke
Tijd om de dansschoenen weer uit de kast te trekken. Heb je geen dansschoenen? Maak er dan zelf gewoon een paar. Zo heeft KOKOKO!, ekte band van de straat, namelijk een deel van hun instrumenten helemaal zelf gemaakt van rotzooi. En als dit het resultaat is blijkt toch weer dat recyclen loont. Een heerlijke mix van afrobeat en een organische vorm van techno.
Malibou Ken - Acid King
Een samenwerking van MC Aesop Rock en producer (EDIT: Tobacco natuurlijk) geeft een indrukwekkend nummer waar met name Aesop mag shinen. Goeie stijl heeft ie toch. De producties zijn in het begin vooral simpel maar wel al boeiend en die game wordt tegen het einde nog wat opgeschroefd waardoor er een lekker dancy vibe aan komt te zitten.
Otha - I'm On Top
One of the Girls voerde twee weken mijn Afrekening aan en is toch ook wel een behoorlijk 123p-anthem gebleken. Ik heb er nog steeds geen genoeg van. De Noorse Otha wel, of zo zegt ze in deze nieuwe. Qua sfeer gelijkt ie heel erg aan haar voorganger en het heeft ook dezelfde wat atypische opbouw in de zin dat er niet echt een vast refrein in zit. Heerlijk nummer
park hye jin - I Don't Care
Na yaeji is er weer een nieuwe Koreaan met gortdroge minimal techno voor op de dansvloer diep in de nacht. Uiteraard inclusief lijzige praatzang. En eens een keer bij Joe vandaan geplukt, wat een verrassing
Pi Ja Ma - Family
Pi Ja Ma toerde afgelopen jaar nog eventjes door Nederland samen met Superorganism. Ik kon er helaas niet bij zijn – al heb je aan één keer Superorganism sowieso wel genoeg – maar ik had Pauline toch wel graag willen zien. Afgaande op haar Pi Ja Ma Show, soort vlog maar dan wat anders, is ze echt supergrappig, heel creatief en op de één of andere manier ook wel schattig. Zo ook dit nieuwe liedje over kerstmis vieren met familie maar tegelijkertijd ook de eenzaamheid die je darabij kan voelen. Het is verder niet per se een kerstsingle ofzo want hij staat ook gewoon op haar album dat volgend jaar verschijnt. Het instrumentele stuk op het einde heeft wat weg van een zeer lichtvoetige versie van The Rip. Het clipje bevat een dansende kerstboom en een boswachter met snor.
Polo & Pan - Mexicali
Frankrijkpop op zijn allerbest. Het duo, bestaande uit een samenwerking van Polocorp en Peter Pan (jawel), brengt die typische bizarre Franse sound weer een niveautje hoger. Dit nummer bevat, zoals de titel al zegt, invloeden uit Mexico en verpakt dat dat in een erg vrolijk nummer met springende beats en rare pitchverhogingen. En het einde is gewoon puur dansvloervoer, geweldig nummer.
Red Ribbon - Your Car
Emma Danner en band zijn op de valreep nog verantwoordelijk voor één van de meest verslavende popliedjes van 2018. Ontdekt via mijn blijkbaar grootste MuMehomie Tim. Opzwepende instrumentatie met wat Cherry Glazerr-esque vocalen. De auto op het artwork was trouwens Emma’s eigen Honda Accord die ze mee door deze actie succesvol heeft weten te verkopen. Superslim en nog een leuke hoes ook.
RÜFÜS DU SOL - Lost In My Mind
RÜFÜS DU SOL, trio uit Australië stopt net zoveel elektronische bombast in zijn nummers als dat ze umlauts hebben maar het werkt als een tierelier want het resultaat is wel erg fijn. En ze timmeren ook aardig aan de weg, zo verkochten onlangs al de Melkweg uit. De zaal dan, niet dat hele sterrenstelsel ofzo. Zelf vinden ze het volgens mij maar wat lastig, zaten ze eerst vast onder water, zijn ze nu plots verdwaald in de gedachte van de zanger. Die dus géén Rüfüs heet.
Siriusmo - EGO[/url
Nog een fijn instrumentaal stukje lome elektronica uit de Spotifylijst van Herman geplukt. Uiteindelijk net iets te weinig body om mijn hoofdlijst te kunnen halen, maar zo eventjes tussendoor is dit een kek nummetrje dat de Duitser in elkaar heeft geflanst.
WOOZE - [url=https://www.youtube.com/watch?v=OAo3bENHIJ4]Hello Can You Go
Een vent met felgeel haar en een vent met felrood haar. Ik zie ze dan ook wel een keer de Adelaarshorst uitverkopen. Misschien. Het is wel echt een heel fijn nummertje categorie Bad Sounds. Of eigenlijk dacht ik eerst gewoon met Bad Sounds te maken te maken. Wel eentje met nog een fijn middenoosters synthlijntje doorheen. Kan ik gaan?
Ximena Sariñana - Fuego
Nee, ik kan niet gaan, eerst nog Ximena. In tegenstelling tot Polo & Pan is deze dame daadwerkelijk Mexicaans al is het nummer best wel westers. Maar Westerse popliedjes met best aanwezige drums, wat synthloopjes en een leuke meisjesstem doen het ook gewoon erg lekker.
En net wanneer je denkt dat ie klaar is gooit ze er nog een keer een refreintje achteraan. Ha!
Zuzu - Distant Christmas
Een restant van mijn Tip van vorige week die uit meer kerstliedjes bestond maar die ik niet gepubliceerd heb. Goed, we hadden Gurr, Confidence Man, Say Sue Me en deze Zuzu. Allen namen die wel eens in mijn Afrekening of Tip gestaan hebben maar dat Zuzu hiervan overblijft is dan weer niet verwonderlijk. De BFF van Lauran heeft er ook weer een fraai liedje van gemaakt waarin ze vlak voor kerst praktisch gedumpt wordt door haar vriendje. Zielug.
Mijn jaartopvijftig (al verklapt door Kaj, grrrrrrmmmmbllll) zal later nog een keer volgen want daar heb ik nu geen tijd voor. Rest mij te zeggen dat het weer een magistraal jaar is geweest met jullie Afrekenaars. In het bijzonder kudo's aan het kortenamentrio Tim, Jan en Kaj. En zoals ik al aangaf wil ik volgend jaar best steun verlenen aan de organisatie. Bedankt en op naar 2019! Kusjes
52 51 #
01 01 05 | King Princess - Pussy Is God #4
02 10 05 | Tunnelvisions - Kudja's Sacrifice
03 03 07 | Robinson - Medicine
04 14 02 | Calva Louise - I Heard a Cry
05 04 06 | Grimes ft. HANA - We Appreciate Power
06 08 08 | Hatchie - Adored
07 02 07 | Slayyyter ft. Ayesha Erotica - BFF
08 11 12 | Lauran Hibberd - What Do Girls Want? #2
09 07 04 | Charlotte Carpenter - Blood Ties, Pt. 2
10 05 07 | Camp Claude - Now That You're Gone #2
11 06 08 | Jade Bird - Love Has All Been Done Before
12 == 01 | Black Thought ft. Reek Ruffin - Conception
13 13 09 | Avril Lavigne - Tell Me It's Over
14 16 04 | Shakedown - At Night (Peggy Gou's Acid Journey Remix
15 TA 01 | Billie Eilish - come out and play
16 TA 01 | Nimmo - It's Easier (Shura Remix)
17 17 10 | Sigrid - Sucker Punch
18 12 06 | Meadowlark - Appetite
19 09 10 | CHVRCHES - Graffiti #3
20 15 06 | Masta Ace & Marco Polo ft. Smif 'n' Wessun - Breukelen "Brooklyn"
Toedels:
== 20 03 | Apollo Brown & Joel Ortiz ft. DJ Los - Grace of God
== 19 07 | Balthazar - Fever
== 18 02 | Tourist - Apollo
Nieuw:
Black Thought ft. Reek Ruffin - Conception
2018 is voor mij te kort gebleken om het album van Black Thought nog te checken. Onzin natuurlijk, tijd genoeg gehad maar ik rol nou eenmaal zo, bitchez. Gelukkig heeft ma boi Jordi tweemaal een nummer van de beste man in SvhJ gedropt waardoor ik in elk geval Dostoyevsky (van z’n EP) en nu ook Conception heb leren kennen. Het smaakt wel echt naar meer, want dit is buitencategorie hiphop.
Nimmo - It's Easier (Shura Remix)
Back in the days toen ik nieuw was op de site scoorde Shura behoorlijk in mijn Afrekening. Sindsdien heeft ze al een tijdje niks meer uitgebracht dus wellicht wordt 2019 haar jaar weer. Of ze ze houdt het gewoon bij remixen want 1? Het is easier ofzo en 2) deze remix is echt awesome. Het origineel is al best een lekkere single maar de Russisch-Britse maakt er een fenomenale clubbanger van. Had van mij wel tien minuten mogen duren.
## Tipafrekening
3w Ariana Grande - thank u, next
2w Broken Bells - Shelter
1w Carly Rae Jepsen -Party For One
1w Cuesta Loeb - Out Of
1w Denzel Curry ft. JPEGMAFIA & ZillaKami - VENGEANCE
2w Girl Pusher - Where The Fuck Is My Ambulance
3w Hercules & Love Affair ft. Mashrou' Leila - Are You Still Certain?
2w Hippo Campus - Bambi
1w KOKOKO! - Azo Toke
2w Malibou Ken - Acid King
1w Otha - I'm On Top
1w park hye jin - I Don't Care
1w Pi Ja Ma - Family
3w Polo & Pan - Mexicali
2w Red Ribbon - Your Car
1w RÜFÜS DU SOL - Lost In My Mind
1w Siriusmo - EGO
3w WOOZE - Hello Can You Go
1w Ximena Sariñana - Fuego
2w Zuzu - Distant Christmas
Uitgelicht XL:
Ariana Grande - thank u, next
2018 was toch wel het grote jaar van Ariana Grande. Na de backlash na Manchester heeft ze zich toch weer geweldig herpakt met een paar sterke singles. In deze heeft ze al haar exen in een boek gedropt en ze bedankt voor al hun bijdrages aan haar leven, met cynische ondertoon. Ook jij bedankt Ariana! Next.
Broken Bells - Shelter
Danger Mouse blijft druk als producent, dit jaar nog voor onder andere Parquet Courts, maar als artiest was het de afgelopen jaren vrij stil. Maar nu heeft ie eindelijk zijn scheenbuddy weer opgezocht en het resultaat is weer typisch Broken Bells: luchtig met toch wel dat snufje vernuft erin verwerkt.
Carly Rae Jepsen -Party For One
Carly Rae Jepsen heeft me al een tijdje terug ontmoet maar ik heb haar nog steeds niet gebeld #fa2. Maar dat maakt haar geen reet uit, ze danst graag alsof ze ook alleen is. Party is ook het woord van de dag. Met wie je ook bent, maak er een leuke nieuwjaarsdag van!
Cuesta Loeb - Out Of
Cuesta Loeb begon met wat luchtige popsingles met wat shoegazegitaren maar staart nu bijna alleen nog naar dr schoenen. De introvert, ‘talking to myself again today’ ook nog. Een fijne stem heeft ze nog altijd.
Denzel Curry ft. JPEGMAFIA & ZillaKami - VENGEANCE
Zet zo’n beetje de twee rappers met de agressiefste stijl bij elkaar en je weet dat het resultaat een keiharde agressieve banger wordt. ZillaKami kende ik dan nog niet maar hij sluit hier ook naadloos op aan.
Girl Pusher - Where The Fuck Is My Ambulance
Ontdekt via SvhJ waar ie zeer terecht de finale heeft gehaald en ook dit is weer zo’n smerig nummer, het zou eigenlijkverboden moeten worden. De ‘zang’ steelt echt de show, ritmisch top en heerlijke bak energie. Denk dat ze zeker een dokter voor haar stembanden nodig heeft.En dan ook nog die heerlijke producties met – uiteraard – wat sireneachtige bliepjes.
Hercules & Love Affair ft. Mashrou' Leila - Are You Still Certain?
Na die vorige twee even tijd om uit te rusten met dit fijne elektronisch getinte popliedje. Vocalen worden verzorgd door Mashrou' Leila, een vijftal uit Libanon dat z’n nummers in het Arabisch verzorgt wat het gelijk lekker fijn exotisch maakt.
Hippo Campus - Bambi
Ik heb voor volgend jaar inmiddels toch al een vijftal gigs uit staan en deze band hoort daar ook toe. Kan je opvallend vinden, totdat je hoort dat ze LAURAN HIBBERD meenemen op hun Europe Tour. Dit bandje zelf is trouwens ook niet verkeerd al is het ook niet wereldschokkend ofzo. Gewoon fijne pop met net genoeg tintjes elektronica om het de moeite waard te maken.
KOKOKO! - Azo Toke
Tijd om de dansschoenen weer uit de kast te trekken. Heb je geen dansschoenen? Maak er dan zelf gewoon een paar. Zo heeft KOKOKO!, ekte band van de straat, namelijk een deel van hun instrumenten helemaal zelf gemaakt van rotzooi. En als dit het resultaat is blijkt toch weer dat recyclen loont. Een heerlijke mix van afrobeat en een organische vorm van techno.
Malibou Ken - Acid King
Een samenwerking van MC Aesop Rock en producer (EDIT: Tobacco natuurlijk) geeft een indrukwekkend nummer waar met name Aesop mag shinen. Goeie stijl heeft ie toch. De producties zijn in het begin vooral simpel maar wel al boeiend en die game wordt tegen het einde nog wat opgeschroefd waardoor er een lekker dancy vibe aan komt te zitten.
Otha - I'm On Top
One of the Girls voerde twee weken mijn Afrekening aan en is toch ook wel een behoorlijk 123p-anthem gebleken. Ik heb er nog steeds geen genoeg van. De Noorse Otha wel, of zo zegt ze in deze nieuwe. Qua sfeer gelijkt ie heel erg aan haar voorganger en het heeft ook dezelfde wat atypische opbouw in de zin dat er niet echt een vast refrein in zit. Heerlijk nummer
park hye jin - I Don't Care
Na yaeji is er weer een nieuwe Koreaan met gortdroge minimal techno voor op de dansvloer diep in de nacht. Uiteraard inclusief lijzige praatzang. En eens een keer bij Joe vandaan geplukt, wat een verrassing
Pi Ja Ma - Family
Pi Ja Ma toerde afgelopen jaar nog eventjes door Nederland samen met Superorganism. Ik kon er helaas niet bij zijn – al heb je aan één keer Superorganism sowieso wel genoeg – maar ik had Pauline toch wel graag willen zien. Afgaande op haar Pi Ja Ma Show, soort vlog maar dan wat anders, is ze echt supergrappig, heel creatief en op de één of andere manier ook wel schattig. Zo ook dit nieuwe liedje over kerstmis vieren met familie maar tegelijkertijd ook de eenzaamheid die je darabij kan voelen. Het is verder niet per se een kerstsingle ofzo want hij staat ook gewoon op haar album dat volgend jaar verschijnt. Het instrumentele stuk op het einde heeft wat weg van een zeer lichtvoetige versie van The Rip. Het clipje bevat een dansende kerstboom en een boswachter met snor.
Polo & Pan - Mexicali
Frankrijkpop op zijn allerbest. Het duo, bestaande uit een samenwerking van Polocorp en Peter Pan (jawel), brengt die typische bizarre Franse sound weer een niveautje hoger. Dit nummer bevat, zoals de titel al zegt, invloeden uit Mexico en verpakt dat dat in een erg vrolijk nummer met springende beats en rare pitchverhogingen. En het einde is gewoon puur dansvloervoer, geweldig nummer.
Red Ribbon - Your Car
Emma Danner en band zijn op de valreep nog verantwoordelijk voor één van de meest verslavende popliedjes van 2018. Ontdekt via mijn blijkbaar grootste MuMehomie Tim. Opzwepende instrumentatie met wat Cherry Glazerr-esque vocalen. De auto op het artwork was trouwens Emma’s eigen Honda Accord die ze mee door deze actie succesvol heeft weten te verkopen. Superslim en nog een leuke hoes ook.
RÜFÜS DU SOL - Lost In My Mind
RÜFÜS DU SOL, trio uit Australië stopt net zoveel elektronische bombast in zijn nummers als dat ze umlauts hebben maar het werkt als een tierelier want het resultaat is wel erg fijn. En ze timmeren ook aardig aan de weg, zo verkochten onlangs al de Melkweg uit. De zaal dan, niet dat hele sterrenstelsel ofzo. Zelf vinden ze het volgens mij maar wat lastig, zaten ze eerst vast onder water, zijn ze nu plots verdwaald in de gedachte van de zanger. Die dus géén Rüfüs heet.
Siriusmo - EGO[/url
Nog een fijn instrumentaal stukje lome elektronica uit de Spotifylijst van Herman geplukt. Uiteindelijk net iets te weinig body om mijn hoofdlijst te kunnen halen, maar zo eventjes tussendoor is dit een kek nummetrje dat de Duitser in elkaar heeft geflanst.
WOOZE - [url=https://www.youtube.com/watch?v=OAo3bENHIJ4]Hello Can You Go
Een vent met felgeel haar en een vent met felrood haar. Ik zie ze dan ook wel een keer de Adelaarshorst uitverkopen. Misschien. Het is wel echt een heel fijn nummertje categorie Bad Sounds. Of eigenlijk dacht ik eerst gewoon met Bad Sounds te maken te maken. Wel eentje met nog een fijn middenoosters synthlijntje doorheen. Kan ik gaan?
Ximena Sariñana - Fuego
Nee, ik kan niet gaan, eerst nog Ximena. In tegenstelling tot Polo & Pan is deze dame daadwerkelijk Mexicaans al is het nummer best wel westers. Maar Westerse popliedjes met best aanwezige drums, wat synthloopjes en een leuke meisjesstem doen het ook gewoon erg lekker.
En net wanneer je denkt dat ie klaar is gooit ze er nog een keer een refreintje achteraan. Ha!
Zuzu - Distant Christmas
Een restant van mijn Tip van vorige week die uit meer kerstliedjes bestond maar die ik niet gepubliceerd heb. Goed, we hadden Gurr, Confidence Man, Say Sue Me en deze Zuzu. Allen namen die wel eens in mijn Afrekening of Tip gestaan hebben maar dat Zuzu hiervan overblijft is dan weer niet verwonderlijk. De BFF van Lauran heeft er ook weer een fraai liedje van gemaakt waarin ze vlak voor kerst praktisch gedumpt wordt door haar vriendje. Zielug.
1
geplaatst: 31 december 2018, 17:22 uur
Niek, Malibu Ken is een samenwerking van Aesop Rock met de producer Tobacco. En de featuring bij Hercules & Love Affair klopt niet.
1
geplaatst: 31 december 2018, 17:26 uur
Dank, allebei slordigheidjes van mij. Wilde iets te snel klaar zijn dus typaids + featurings verwisseld tijdens t 'verbeteren'. x
2
geplaatst: 31 december 2018, 22:30 uur
En mijn Top 50 uit het jaar 2018: (totaal aantal punten)
50. SPINVIS - napels (271)
49. LEBANON HANOVER - alien (272)
48. LA LUZ - cicada (278)
47. SORRY - lies (278)
46. JON HOPKINS - everything connected (280)
45. WOODEN SJIPS - red line (280)
44. A PERFECT CIRCLE - disillusioned (287)
43. BRANDENBURG - i see the sky (288)
42. SKELETON HANDS - unwanted (1x#1) (289)
41. AGAR AGAR - sorry about the carpet (292)
40. TAME IMPALA - taxi's here (300)
39. JACK WHITE - over and over and over (301)
38. FIRST AID KIT - fireworks (308)
37. EELS - the deconstruction (309)
36. DAVID AUGUST - d'angelo (316)
35. PATRICK WATSON - broken (319)
34. HOLM - hope (321)
33. JEFF BEADLE - susie (1x#1) (326)
32. SWEDISH DEATH CANDY - last dream (330)
31. COBRA FAMILY PICNIC - contact (336)
30. WOODEN SHJIPS - ride on (338)
29. THOM YORKE - suspirium (2x#1) (340)
28. WOLF ALICE - formidable cool (349)
27. THE SMASHING PUMPKINS - solara (353)
26. PAISLEY SUNDAE - no room to dance (354)
25. LANA DEL REY - mariners apartment complex (355)
24. WOLF ALICE - sadboy (359)
23. GULP - i dream of your song (369)
22. TOUTS - asleep (371)
21. SWEDISH DEATH CANDY - broken engrams (371)
20. MARISSA NADLER - for my crimes (378)
19. THE VRYLL SOCIETY - andrei rublev (386)
18. BRANDENBURG - no feelings (388)
17. FREAK - everyone's the same (389)
16. MELKBELLY - middle of (396)
15. SHAME - one rizla (402)
14. HUMAN TETRIS - long flight (407)
13. DUNGEN & WOODS - turn around (410)
12. THE BLINDERS - l'état c'est moi (412)
11. THE VRYLL SOCIETY - course of the satellite (413)
10. ANNA VON HAUSSWOLFF - the mysterious vanishing of electra (4x#1) (413)
09. MANCHESTER ORCHESTRA - i know how to speak (2x#1) (415)
08. PHOEBE BRIDGERS - scott street (3x#1) (423)
07. SECOND STILL - opening (429)
06. BEACH HOUSE - black car (8x#1) (449)
05. BEACH HOUSE - drunk in l.a. (5x#1) (467)
04. SOVIET SOVIET - fairy tale (2x#1) (474)
03. LANA DEL REY - venice bitch (2x#1) (481)
02. BRANDENBURG - no name (5x#1) (489)
01. BEACH HOUSE - lemon glow (9x#1) (499)
Op naar 2019
50. SPINVIS - napels (271)
49. LEBANON HANOVER - alien (272)
48. LA LUZ - cicada (278)
47. SORRY - lies (278)
46. JON HOPKINS - everything connected (280)
45. WOODEN SJIPS - red line (280)
44. A PERFECT CIRCLE - disillusioned (287)
43. BRANDENBURG - i see the sky (288)
42. SKELETON HANDS - unwanted (1x#1) (289)
41. AGAR AGAR - sorry about the carpet (292)
40. TAME IMPALA - taxi's here (300)
39. JACK WHITE - over and over and over (301)
38. FIRST AID KIT - fireworks (308)
37. EELS - the deconstruction (309)
36. DAVID AUGUST - d'angelo (316)
35. PATRICK WATSON - broken (319)
34. HOLM - hope (321)
33. JEFF BEADLE - susie (1x#1) (326)
32. SWEDISH DEATH CANDY - last dream (330)
31. COBRA FAMILY PICNIC - contact (336)
30. WOODEN SHJIPS - ride on (338)
29. THOM YORKE - suspirium (2x#1) (340)
28. WOLF ALICE - formidable cool (349)
27. THE SMASHING PUMPKINS - solara (353)
26. PAISLEY SUNDAE - no room to dance (354)
25. LANA DEL REY - mariners apartment complex (355)
24. WOLF ALICE - sadboy (359)
23. GULP - i dream of your song (369)
22. TOUTS - asleep (371)
21. SWEDISH DEATH CANDY - broken engrams (371)
20. MARISSA NADLER - for my crimes (378)
19. THE VRYLL SOCIETY - andrei rublev (386)
18. BRANDENBURG - no feelings (388)
17. FREAK - everyone's the same (389)
16. MELKBELLY - middle of (396)
15. SHAME - one rizla (402)
14. HUMAN TETRIS - long flight (407)
13. DUNGEN & WOODS - turn around (410)
12. THE BLINDERS - l'état c'est moi (412)
11. THE VRYLL SOCIETY - course of the satellite (413)
10. ANNA VON HAUSSWOLFF - the mysterious vanishing of electra (4x#1) (413)
09. MANCHESTER ORCHESTRA - i know how to speak (2x#1) (415)
08. PHOEBE BRIDGERS - scott street (3x#1) (423)
07. SECOND STILL - opening (429)
06. BEACH HOUSE - black car (8x#1) (449)
05. BEACH HOUSE - drunk in l.a. (5x#1) (467)
04. SOVIET SOVIET - fairy tale (2x#1) (474)
03. LANA DEL REY - venice bitch (2x#1) (481)
02. BRANDENBURG - no name (5x#1) (489)
01. BEACH HOUSE - lemon glow (9x#1) (499)
Op naar 2019

1
geplaatst: 1 januari 2019, 21:12 uur
Voor nieuwe lijstjes verwijs ik jullie heel graag door naar de MuMeAfrekening van 2019!
Week 1 van het nieuwe jaar begint vandaag, dus lijstjes die nog in dit topic geplaatst zijn zal ik niet uit mezelf meetellen voor de eerste gezamenlijke weeklijst van 2019
Bedankt allemaal voor een mooi MuMeAfrekeningjaar, en hopelijk blijft de lijst in 2019 ook zo springlevend als in 2018!
Week 1 van het nieuwe jaar begint vandaag, dus lijstjes die nog in dit topic geplaatst zijn zal ik niet uit mezelf meetellen voor de eerste gezamenlijke weeklijst van 2019

Bedankt allemaal voor een mooi MuMeAfrekeningjaar, en hopelijk blijft de lijst in 2019 ook zo springlevend als in 2018!
2
geplaatst: 1 januari 2019, 21:56 uur
Mijn eindlijst voor 2018:
01. Big Red Machine - I Won't Run From It
02. Riley Pearce - Elephants
03. Kurt Vile - Loading Zones
04. Beach House - Black Car
05. Gaz Coombes - The Oaks
06. Beach House - Lemon Glow
07. Big Red Machine - Deep Green
08. Tia Gostelow - Vague Utopia
09. Little May - Lover
10. Jesse Marchant - Frame For One
11. Gregory Alan Isakov - San Luis
12. Ry X - Bound
13. Angus & Julia Stone - Youngblood
14. Palace Winter - Empire
15. Rolling Blackouts Coastal Fever - Mainland
16. Gregory Alan Isakov - Caves
17. Palace - Heaven Up Here
18. Jesse Marchant - 6&5
19. Gregory Alan Isakov - Chemicals
20. Annie Bass - Don't Want
21. Garda - Meds
22. Thom Yorke - Has Ended
23. Westerman - Outside Sublime
24. Jeff Beadle - Susie
25. Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
26. Lo Moon - Real Love
27. Phosphorescent - New Birth In New England
28. The Paper Kites - Deep Burn Blue
29. Balthazar - Fever
30. Bob Moses - Heaven Only Knows
31. Thom Yorke - Suspirium
32. Great News - Told
33. Andy Cook - Swirl
34. Dave Matthews Band - Samurai Cop (Oh Joy Begin)
35. Beach House - Dive
36. Wye Oak - It Was Not Natural
37. Hatchie - Sleep
38. Tia Gostelow - Phone Me
39. Bob Moses - Back Down
40. Hot Dreams - Another Night
41. Novastar - Life Is All
42. Gaz Coombes - Walk The Walk
43. Oscar And The Wolf - Fever
44. CHVRCHES [feat. Matt Berninger] - My Enemy
45. Eefje De Visser - Wit Blad
46. Chelou - Out Of Sight
47. Rolling Blackouts Coastal Fever - Talking Straight
48. Leif Erikson - Matter
49. Let's Eat Grandma - Falling Into Me
50. Gengahr - Where Wildness Grows
01. Big Red Machine - I Won't Run From It
02. Riley Pearce - Elephants
03. Kurt Vile - Loading Zones
04. Beach House - Black Car
05. Gaz Coombes - The Oaks
06. Beach House - Lemon Glow
07. Big Red Machine - Deep Green
08. Tia Gostelow - Vague Utopia
09. Little May - Lover
10. Jesse Marchant - Frame For One
11. Gregory Alan Isakov - San Luis
12. Ry X - Bound
13. Angus & Julia Stone - Youngblood
14. Palace Winter - Empire
15. Rolling Blackouts Coastal Fever - Mainland
16. Gregory Alan Isakov - Caves
17. Palace - Heaven Up Here
18. Jesse Marchant - 6&5
19. Gregory Alan Isakov - Chemicals
20. Annie Bass - Don't Want
21. Garda - Meds
22. Thom Yorke - Has Ended
23. Westerman - Outside Sublime
24. Jeff Beadle - Susie
25. Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
26. Lo Moon - Real Love
27. Phosphorescent - New Birth In New England
28. The Paper Kites - Deep Burn Blue
29. Balthazar - Fever
30. Bob Moses - Heaven Only Knows
31. Thom Yorke - Suspirium
32. Great News - Told
33. Andy Cook - Swirl
34. Dave Matthews Band - Samurai Cop (Oh Joy Begin)
35. Beach House - Dive
36. Wye Oak - It Was Not Natural
37. Hatchie - Sleep
38. Tia Gostelow - Phone Me
39. Bob Moses - Back Down
40. Hot Dreams - Another Night
41. Novastar - Life Is All
42. Gaz Coombes - Walk The Walk
43. Oscar And The Wolf - Fever
44. CHVRCHES [feat. Matt Berninger] - My Enemy
45. Eefje De Visser - Wit Blad
46. Chelou - Out Of Sight
47. Rolling Blackouts Coastal Fever - Talking Straight
48. Leif Erikson - Matter
49. Let's Eat Grandma - Falling Into Me
50. Gengahr - Where Wildness Grows
1
geplaatst: 2 januari 2019, 19:05 uur
De MuMe Eindlijst 2018 spotifylijst is er ook zag ik, veel dank daarvoor kaj_666.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 januari 2019, 19:08 uur
IJslandse post punk
Verder nog meer postpunk en Buzz Kull is retro 80's EBM, en erg lekker !!
01 - 01 Magon - The Streets
02 -02 The Blinders - Brave New World
03- 06 Glimmer of Blooms - Run My Child
04 - 09 White Lies - Believe It
05- 04 Swearin Grow into a Ghost
06 - 07 Blanche - Moment
07 - 08 Another Sky - Chillers
08 - 11 Isolated Youth - Safety
09 - 13 Suzan & Freek - Als Het Avond Is
10 – 03 The Blinders - L’etat C’est Moi
11 (-) Creux Lies - Portals
12 (-) Kælan Mikla - Næturblóm (Live)
13- 05 Pip Blom - Come Home
14- 10 Desperate JournalistCedars
15 (-) Buzz Kull - New Kind Of Cross
16 - 12 Ladytron - The Island
17 - 14 Antimatter - The Third Arm
18 - 18 Muse - The Dark Side
19 (-) Zanias - Aletheia
20 (-) SRSQ - Permission
Verder nog meer postpunk en Buzz Kull is retro 80's EBM, en erg lekker !!
01 - 01 Magon - The Streets
02 -02 The Blinders - Brave New World
03- 06 Glimmer of Blooms - Run My Child
04 - 09 White Lies - Believe It
05- 04 Swearin Grow into a Ghost
06 - 07 Blanche - Moment
07 - 08 Another Sky - Chillers
08 - 11 Isolated Youth - Safety
09 - 13 Suzan & Freek - Als Het Avond Is
10 – 03 The Blinders - L’etat C’est Moi
11 (-) Creux Lies - Portals
12 (-) Kælan Mikla - Næturblóm (Live)
13- 05 Pip Blom - Come Home
14- 10 Desperate JournalistCedars
15 (-) Buzz Kull - New Kind Of Cross
16 - 12 Ladytron - The Island
17 - 14 Antimatter - The Third Arm
18 - 18 Muse - The Dark Side
19 (-) Zanias - Aletheia
20 (-) SRSQ - Permission
0
geplaatst: 2 januari 2019, 20:39 uur
Top 30 02-01-2019 lijst 1
01 (02) Fur - Angel Eyes
02 (13) Jonathan Davis - Basic needs
03 (03) Virginmarys - Look out for my brother
04 (14) Rival Sons - Feral Roots
05 (01) Selfish Things - Flood
06 (04) Steven Wilson - People who eat darkness
07 (06) Steve Hackett - Under the eye of the sun
08 (07) Greta Van Fleet - Lover, leaver
09 (09) Feral Tides - Spacedrifter
10 (05) Le Trio Joubran ft Roger Waters - Carry the earth
https://www.billboard.com/files/styles/480x270/public/media/the-raconteours-2006-billboard-1548.jpg
11 (----) 01 The Raconteurs - Now that you're gone
12 (11) Starcrawler - Hollywood ending
13 (12) Twilight Sad - VTr
14 (15) David Crosby - Woodstock
15 (----) 01 Manchester Orchestra - The Silence
16 (17) Sticky Fingers - Loose ends
17 (18) DMA's - Time & Money
18 (08) Asylums - Graveyard tourism
19 (10) Pretty Vicious - Are you entertained?
20 (22) Jaws - Driving at night
21 (23) Broken Bells - Shelter
22 (28) Mutemath - Sooner or later
23 (29) Al Moses - I want more
24 (24) Specials - Vote for me
25 (----) 01 Circa Waves - Movies
26 (----) 01 Asylums - The company you keep
27 (16) Gengahr - Atlas please
28 (19) Neil Young - Campaigner
29 (20) Johnny Marr - Spiral cities
30 (----) 01 Twin Wild - Bad shivers
Verdwenen:
Cortes - Loose ends
Deaf Havana - Narcissus
Circa Waves - Be somebody good
Noel Gallagher's High Flying Circus - Alone on the rope
Smashing Pumpkins - Knights of Malta
Ik heb ze wel eens veel beter gehoord, Asylums. Het is nog maar de vraag of het nummer punten (de Top 20) gaat halen.
Maar deze week zijn ze in ieder geval geen enkele concurrentie voor Manchester Orchestra, Circa Waves en de Raconteurs.
Deze laatste is de band rond Jack White. Ik moet opbiechten, dat het hier een dubbele A-kant betreft, het is gekoppeld aan Sunday driver. De keuze voor een dubbele A-kant (wie verzint zoiets belachelijks) is geen favoriete van mij.
Sunday driver is evenwel óók een heel goed nummer desgevraagd. Maar ik moest uiteindelijk kiezen en dus werd het Now that you're gone. Mocht het onverhoopt niets worden, kan altijd nog Sunday driver worden gekozen.
01 (02) Fur - Angel Eyes
02 (13) Jonathan Davis - Basic needs
03 (03) Virginmarys - Look out for my brother
04 (14) Rival Sons - Feral Roots
05 (01) Selfish Things - Flood
06 (04) Steven Wilson - People who eat darkness
07 (06) Steve Hackett - Under the eye of the sun
08 (07) Greta Van Fleet - Lover, leaver
09 (09) Feral Tides - Spacedrifter
10 (05) Le Trio Joubran ft Roger Waters - Carry the earth
https://www.billboard.com/files/styles/480x270/public/media/the-raconteours-2006-billboard-1548.jpg
11 (----) 01 The Raconteurs - Now that you're gone
12 (11) Starcrawler - Hollywood ending
13 (12) Twilight Sad - VTr
14 (15) David Crosby - Woodstock
15 (----) 01 Manchester Orchestra - The Silence
16 (17) Sticky Fingers - Loose ends
17 (18) DMA's - Time & Money
18 (08) Asylums - Graveyard tourism
19 (10) Pretty Vicious - Are you entertained?
20 (22) Jaws - Driving at night
21 (23) Broken Bells - Shelter
22 (28) Mutemath - Sooner or later
23 (29) Al Moses - I want more
24 (24) Specials - Vote for me
25 (----) 01 Circa Waves - Movies
26 (----) 01 Asylums - The company you keep
27 (16) Gengahr - Atlas please
28 (19) Neil Young - Campaigner
29 (20) Johnny Marr - Spiral cities
30 (----) 01 Twin Wild - Bad shivers
Verdwenen:
Cortes - Loose ends
Deaf Havana - Narcissus
Circa Waves - Be somebody good
Noel Gallagher's High Flying Circus - Alone on the rope
Smashing Pumpkins - Knights of Malta
Ik heb ze wel eens veel beter gehoord, Asylums. Het is nog maar de vraag of het nummer punten (de Top 20) gaat halen.
Maar deze week zijn ze in ieder geval geen enkele concurrentie voor Manchester Orchestra, Circa Waves en de Raconteurs.
Deze laatste is de band rond Jack White. Ik moet opbiechten, dat het hier een dubbele A-kant betreft, het is gekoppeld aan Sunday driver. De keuze voor een dubbele A-kant (wie verzint zoiets belachelijks) is geen favoriete van mij.
Sunday driver is evenwel óók een heel goed nummer desgevraagd. Maar ik moest uiteindelijk kiezen en dus werd het Now that you're gone. Mocht het onverhoopt niets worden, kan altijd nog Sunday driver worden gekozen.
0
geplaatst: 2 januari 2019, 22:11 uur
DjFrankie en musician, lijstjes van 2019 moeten hier geplaatst worden als je wilt dat ie meetelt:
MuMeAfrekening 2019
MuMeAfrekening 2019
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 januari 2019, 22:46 uur
Mausie schreef:
DjFrankie en musician, lijstjes van 2019 moeten hier geplaatst worden als je wilt dat ie meetelt:
MuMeAfrekening 2019
MuMeAfrekening 2019
Klopt bedankt en gedaan
1
geplaatst: 3 januari 2019, 07:01 uur
Mausie schreef:
MuMeAfrekening 2019
MuMeAfrekening 2019
Dank voor je bericht, ik heb het gelijk overgeplaatst!
4
geplaatst: 4 januari 2019, 09:50 uur
Nog even onder voorbehoud, maar ik ben van plan om dinsdagavond 8 januari (ja ja, ik weet dat ik had gezegd 'in de eerste week van januari'...
) op Orinoco een uitzending te maken over de Eindlijst van de MuMeAfrekening van 2018. Reken op ongeveer 19u30-23u30. Meer info volgt!
) op Orinoco een uitzending te maken over de Eindlijst van de MuMeAfrekening van 2018. Reken op ongeveer 19u30-23u30. Meer info volgt!
0
geplaatst: 5 januari 2019, 12:59 uur
Is er ergens een overzicht van de eindlijst? Dus in één post de hele top-zoveel.
0
geplaatst: 7 januari 2019, 20:23 uur
kaj_666 schreef:
Ok, ietsje later, maar volgens mij is dit wat je ongeveer zoekt (met bovengenoemde 'mitsen en maren'). Zoals in het bestandje al staat aangegeven: hij heeft wel een half minuutje nodig of zo om je top-50 te berekenen, want hij moet natuurlijk alle 3800-nogwat nummers die in dit topic genoemd zijn gedurende het jaar langsgaan..
MuMeAfrekening Top50 per user - Google Spreadsheets - docs.google.com
(quote)
Ok, ietsje later, maar volgens mij is dit wat je ongeveer zoekt (met bovengenoemde 'mitsen en maren'). Zoals in het bestandje al staat aangegeven: hij heeft wel een half minuutje nodig of zo om je top-50 te berekenen, want hij moet natuurlijk alle 3800-nogwat nummers die in dit topic genoemd zijn gedurende het jaar langsgaan..
MuMeAfrekening Top50 per user - Google Spreadsheets - docs.google.com
Werkt het tooltje nog wel wat betreft de muziekbuddies? Ik ben ook wel erg benieuwd, maar ik zie alleen een toplijst-tool en de data daarachter. En een leeg tabblad.
0
geplaatst: 8 januari 2019, 07:05 uur
kaj_666 schreef:
Nog even onder voorbehoud, maar ik ben van plan om dinsdagavond 8 januari (ja ja, ik weet dat ik had gezegd 'in de eerste week van januari'...
) op Orinoco een uitzending te maken over de Eindlijst van de MuMeAfrekening van 2018. Reken op ongeveer 19u30-23u30. Meer info volgt! Ok, maar goed dat ik 'onder voorbehoud' zei, want kennelijk had ik er even geen rekening mee gehouden dat er al iemand anders uitzendt vanavond
Volgens mij is donderdagavond nog vrij, dan moet het dan maar gaan gebeuren

2
geplaatst: 8 januari 2019, 07:18 uur
Teunnis schreef:
Is er ergens een overzicht van de eindlijst? Dus in één post de hele top-zoveel.
Beetje late reactie.. Maar uiteraard is die er:
1. Let's Eat Grandma - Falling Into Me
2. Manchester Orchestra - I Know How To Speak
3. Lana Del Rey - Venice Bitch
4. Beach House - Lemon Glow
5. Slow Readers Club - You Opened Up My Heart
6. Kurt Vile - Loading Zones
7. HAERTS - The Way
8. Arctic Monkeys - Four Out Of Five
9. CHVRCHES ft. Matt Berninger - My Enemy
10. Róisín Murphy - All My Dreams
11. Jon Hopkins - Emerald Rush
12. Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
13. Thom Yorke - Suspirium
14. Sufjan Stevens - Tonya Harding (In D Major)
15. Sufjan Stevens - Mystery Of Love
16. Dizzy - Backstroke
17. Brockhampton - Boogie
18. Let's Eat Grandma - It's Not Just Me
19. Janelle Monáe - Make Me Feel
20. Christine And The Queens - Doesn't Matter
21. Editors - Magazine
22. Robyn - Missing U
23. White Lies - Time To Give
24. Lucy Dacus - Night Shift
25. Boxer Rebellion - Here I Am
26. Beach House - Black Car
27. Ben Howard - Nica Libres At Dusk
28. Johnny Marr - Hi Hello
29. Donny Benét - Santorini
30. Snail Mail - Pristine
31. Pip Blom - Come Home
32. Editors - Hallelujah (So Low)
33. First Aid Kit - Fireworks
34. CHVRCHES - Get Out
35. Interpol - The Rover
36. Björk - Blissing Me
37. Jesse Marchant - Frame For One
38. Superorganism - Everybody Wants To Be Famous
39. Róisín Murphy - Plaything
40. Twilight Sad - I'm Not Here (Missing Face)
41. Of Montreal - Paranoiac Intervals / Body Dysmorphia
42. Kali Uchis - After The Storm
43. Peggy Gou - It Makes You Forget (Itgehane)
44. Boxer Rebellion - Love Yourself
45. Wolf Alice - Formidable Cool
46. Mitski & Xiu Xiu - Between The Breaths
47. Shame - One Rizla
48. Coeur De Pirate - Somnambule
49. Agar Agar - Fangs Out
50. Mitski - Nobody
51. Jon Hopkins - Everything Connected
52. Robyn - Honey
53. Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You
54. Jessie Ware - Overtime
55. Bløf ft. Geike Arnaert - Zoutelande
56. Carters - APESHIT
57. Beach House - Dive
58. Hatchie - Sure
59. Suede - The Invisibles
60. Deerhunter - Death In Midsummer
61. Bragolin - Into Those Woods
62. Courtney Barnett - Need A Little Time
63. Lucy Dacus - Addictions
64. St. Vincent - Fast Slow Disco
65. boygenius - Me And My Dog
66. Skeleton Hands - Unwanted
67. Calvin Harris ft. Sam Smith & Jessie Reyez - Promises
68. Between Mountains - Into The Dark
69. Eels - The Deconstruction
70. Young Fathers - In My View
71. Julia Holter - I Shall Love 2
72. Brockhampton - 1999 Wildfire
73. Chromatics - Black Walls
74. Tomberlin - Seventeen
75. Childish Gambino - This Is America
76. Alvvays - Not My Baby
77. Black Rebel Motorcycle Club - Echo
78. Julia Holter - Words I Heard
79. Gorillaz ft. Snoop Dogg & Jamie Principle - Hollywood
80. Villagers - Again
81. Snail Mail - Heat Wave
82. De Staat - KITTY KITTY
83. Spiritualized - A Perfect Miracle
84. boygenius - Stay Down
85. Young Fathers - Toy
86. Balthazar - Fever
87. Grimes ft. HANA - We Appreciate Power
88. Skeleton Hands - Gardens
89. Johnny Marr - Walk Into The Sea
90. Meg Myers - Numb
91. Maribou State - Turnmills
92. Jade Bird - Uh Huh
93. Jerry Williams - Left And Right
94. Paul Weller - Aspects
95. Perel - Alles
96. Iceage - Catch It
97. Agar Agar - Sorry About The Carpet
98. Hatchie - Adored
99. Flying Horseman - Deep Earth
100. Suede - Life Is Golden
1
geplaatst: 8 januari 2019, 21:24 uur
Eigenwijze 2018
http://eigenwijze30.nl/images/Eigenwijze_2018.jpg
Wat een muzikaal feestje was het om 12 uur lang de mooiste 117 singles te draaien van 2018 vanuit een café dit keer en dat was me erg goed bevallen.
De podcast is terug te luisteren, de verbinding tussen café en studio was niet helemaal zonder haperingen, in 4 delen: http://eigenwijze30.nl/mp3/eigenwijze2018Deel1.mp3
http://eigenwijze30.nl/mp3/eigenwijze2018Deel2.mp3
http://eigenwijze30.nl/mp3/eigenwijze2018Deel3.mp3
http://eigenwijze30.nl/mp3/eigenwijze2018Deel4.mp3
Video afspeellijst
http://eigenwijze30.nl/images/Eigenwijze_2018.jpg
Wat een muzikaal feestje was het om 12 uur lang de mooiste 117 singles te draaien van 2018 vanuit een café dit keer en dat was me erg goed bevallen.
De podcast is terug te luisteren, de verbinding tussen café en studio was niet helemaal zonder haperingen, in 4 delen: http://eigenwijze30.nl/mp3/eigenwijze2018Deel1.mp3
http://eigenwijze30.nl/mp3/eigenwijze2018Deel2.mp3
http://eigenwijze30.nl/mp3/eigenwijze2018Deel3.mp3
http://eigenwijze30.nl/mp3/eigenwijze2018Deel4.mp3
Video afspeellijst
2
geplaatst: 9 januari 2019, 23:01 uur
http://extra.stubru.be/afrekening/images/facebook_share2.png
Waar de Eigenwijze 30 (of ja, 117) dit jaar vanuit een café werd uitgezonden, wordt de Eindafrekening morgen gewoon vanaf mijn zolder uitgezonden. Verschil moet er zijn, nietwaar??
Intunen vanaf 19u30 op Orinoco Radio (ja ja ik weet dat de website nog steeds niet goed werkt, ik heb het alleen te druk om er snel iets aan te doen..). Direct luisteren kan via de beproefde link www.orinocoradio.nl/luister (ook direct vanuit je mediaspeler te benaderen).
Ik heb nog niet precies bepaald wat ik ga draaien, maar het wordt een soort bloemlezing uit de jaarlijst, met het bovenste nog te bepalen x-tal in de enige juiste volgorde!
Waar de Eigenwijze 30 (of ja, 117) dit jaar vanuit een café werd uitgezonden, wordt de Eindafrekening morgen gewoon vanaf mijn zolder uitgezonden. Verschil moet er zijn, nietwaar??

Intunen vanaf 19u30 op Orinoco Radio (ja ja ik weet dat de website nog steeds niet goed werkt, ik heb het alleen te druk om er snel iets aan te doen..). Direct luisteren kan via de beproefde link www.orinocoradio.nl/luister (ook direct vanuit je mediaspeler te benaderen).
Ik heb nog niet precies bepaald wat ik ga draaien, maar het wordt een soort bloemlezing uit de jaarlijst, met het bovenste nog te bepalen x-tal in de enige juiste volgorde!
0
geplaatst: 9 januari 2019, 23:05 uur
Ik probeer er bij te zijn! Wordt vast weer gezellig in de chat
1
geplaatst: 9 januari 2019, 23:56 uur
3
geplaatst: 10 januari 2019, 00:00 uur
hopelijk kan Johnny Marr dan tenminste, die typt toch voor drie
0
geplaatst: 10 januari 2019, 00:57 uur
Wel een goede reden om L&R dus ook mooi niet te draaien. Jez heeft haar Kölnshow tijdelijk afgeblazen en kan atm even de tering krijgen doei #riphomies4jezza
0
geplaatst: 10 januari 2019, 01:09 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Wel een goede reden om L&R dus ook mooi niet te draaien. Jez heeft haar Kölnshow tijdelijk afgeblazen en kan atm even de tering krijgen doei #riphomies4jezza Je zit er echt mee he

1
geplaatst: 10 januari 2019, 01:12 uur
* denotes required fields.