MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2019 (voor persoonlijke hitlijsten)

zoeken in:
DE weeklijst nr 4 is er. lijnen gesloten.
Gaat Poeter ons verrassen met een vroege Presentatie?. We gaan het zien.

Eerst nog even VI kijken x

123poetertjes schreef:
Eerst nog even VI kijken x

Neem het op ofzo. Prioriteiten. We zitten te wachten.

Arrie schreef:
(quote)

Neem het op ofzo. Prioriteiten. We zitten te wachten.
kom chat x

123poetertjes schreef:
(quote)
kom chat x

EOTBDD?

Musicmeter geeft je de optie om ofwel nieuwe posts onderaan op de pagina te zien, ofwel bovenaan. Dat eerste is de default instelling en iedereen die ook die ook met die instelling werkt is misschien wel opgevallen dat de gezamenlijke Afrekening drie weken op rij helemaal onderaan op de pagina verscheen, wat soms best lastig is voor de vindbaarheid. Goed, da’s ook waarom we er altijd ook voor kiezen jullie te taggen natuurlijk, maar toch was ik nu wel blij dat deze week de door Herman geplaatste oude Afrekeningsstats nog voor dermate voldoende reuring zorgden dat ie nu een keer bóvenaan de pagina staat. Om de hartjes hoef ik het trouwens niet meer te doen want geloof me: er is geen makkelijker manier om megaveel likes te scoren dan het organiseren van de MuMeAfrekening. Tinder is er niks bij. Denk ik, ik heb geen Tinder. Ik scoor dan ook geen chicks bij een niet nader te noemen hotdogbar in Utrecht, hihi.

Goed, genoeg aandacht voor mij, op naar de lijst van week 4. De afgelopen weken waren een walk in the park voor ozze elektrochick Grimes maar kijk nu eens! Sharon Van Etten is plots genaderd tot een minimale 0,5 punten. Hierdoor lijkt er na zeven weken een einde de komen aan de hegemonie van de dame wiens album Art Angels jullie nog moeten beluisteren voor de WitteTruiFinaleAlbumsdeadline die met rasse schrede nadert (even voor ma boi jordidj1 reclame maken x). Ook Lana is trouwens nog dichtbij met een achterstand die met één lijstje goed te maken is. En wat is één lijstje op 37? Jup, net als vorige week zevenendertig inzenders en met die van Corneel van vorige week erbij zelfs zevenendertigeneenhalf, wat een weelde! Aan de ene kant leidt dit nu tot een vrij constante lijst zonder heel veel enorme stijgers en minder extreme zakkers dan de afgelopen weken. Toch zijn er aan de andere kant weer acht nieuwkomers te verwelkomen, van wie er maar liefst drie ooit al de Afrekening hebben mogen aanvoeren. Grimes, wees dus dubbel gewaarschuwd! Waar er nieuwkomers zijn verdwijnen er ook weer een paar, waarvan het zusterproject van Daughter – dus eigenlijk ook gewoon een daughter – vorige week het hoogst stond. Tot mijn spijt flikkert Pussy Is God ook al de lijst uit na één week maar hé, gelukkig houdt Jerry stand. HUTSSSS.

MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 4
01. (01) (8w) Grimes ft. HANA - We Appreciate Power #7 (159) (14)
02. (02) (3w) Sharon Van Etten - Seventeen (158,5) (10)
03. (05) (3w) Lana Del Rey - Hope Is A Dangerous Thing For A Woman Like Me To Have - But I Have It (148) (11)
04. (03) (4w) D'Angelo - Unshaken (136) (11)
05. (04) (4w) Manchester Orchestra - The Silence (129) (10)
06. (12) (3w) Peaking Lights - I Can Read Your Mind (126) (9)
07. (08) (3w) La Dispute - FULTON STREET I (99) (6)
08. (14) (3w) Clarian - Close 2 U (88) (6)
09. (---) (1w) Foals - Exits (87) (7)
10. (09) (9w) Desperate Journalist - Cedars (82) (6)
11. (07) (4w) ISLAND - Just That Time Of The Night (81) (9)
12. (21) (2w) Pond - Daisy (74) (6)
13. (23) (2w) Brandenburg - Holy Places (74) (4)
14. (10) (3w) Balthazar - I'm Never Gonna Let You Down Again (73) (5)
14. (11) (5w) Chromatics - Camera (73) (5)
16. (16) (6w) Billie Eilish - Come Out And Play (72) (6)
17. (---) (1w) Vampire Weekend - Harmony Hall (69) (8)
18. (24) (5w) Mark Ronson ft. Miley Cyrus - Nothing Breaks Like A Heart (66) (4)
19. (17) (5w) Matt Berninger, Julien Baker & Stephan Altman - All I Want (60) (6)
20. (25) (2w) KOKOKO! - Affaire A Mbongo (57) (4)
21. (---) (1w) Walt Disco - Drowning In Your Velvet Bed (56) (6)
22. (06) (6w) RY X - YaYaYa (55,5) (5)
23. (---) (1w) Strand of Oaks - Weird Ways (54,5) (7)
24. (30) (2w) Parra For Cuva - Cupa Cupa (54) (3)
25. (---) (1w) Radiohead - Ill Wind (53) (7)
26. (26) (2w) Jerry Williams - David At The Bar (53) (3)
27. (19) (3w) Forest Swords - Crow (51,5) (5)
28. (---) (1w) Weyes Blood - Andromeda (51) (6)
29. (---) (1w) Malibu Ken - Acid King (51) (4)
30. (---) (1w) Japanese House - Maybe You're the Reason (50) (5)

Exit:
13. (5w) Ex:Re - Romance
15. (5w) Magon - The Streets
18. (5w) Charlotte Gainsbourg - Such A Remarkable Day
20. (8w) Piroshka - Everlastingly Yours
22. (4w) Karen O & Danger Mouse - Lux Prima
27. (1w) Chemical Brothers - MAH
28. (1w) King Princess - Pussy Is God
29. (9w) Antimatter - The Third Arm

Met dank aan lijsten van:
iamsander, AstroStart, DjFrankie, Mausie, SanderT, musician, dislexie, Sundance, blur8, Dance Lover, nico1616, ranboy, Dim, ranja, SBube, Verweggistan, Eigenwijze 30, cosmic kid, Arrie, AngeloV, Vince vega, stardust_be, aerobag, Glen Hansard, Co Jackso, herman, Magick1, curufin, Manfield, panjoe, 123poetertjes, johan de witt, cowboyhenkie, Titmeister, Gretz, arcade monkeys, WhyNotSmile

En de lijsten van vorige week van:
Silent_shout

De MuMeAfrekening op Spotify:

Nieuw:
Foals - Exits
Lang geleden, in 2012, kon een nummer met 25 punten nog aan de leiding staan in de gezamenlijke lijst. Bon, destijds telden alleen de voorste tien nummers mee voor de punten maar dan alsnog kan je je dat nu niet meer voorstellen. Het nummer in kwestie was Inhaler van, je raadt het al, Foals! De Veulentjes doen het al een paar albums op rij goed, zo krijgen ze genoeg airplay op elk beetje alternatief radiostation en weten ze ook op een site als deze potten te breken. Tel daar een uitstekende livereputatie bij op en je hebt een band die de vinkjes wel af weet te strepen. Na drie jaar radiostilte beginnen Yannis Philippakis en homies spetterend met de aankondiging van niet één, maar twéé albums genaamd Everything Not Saved Will Be Lost Part x waar x 1 of 2 kan zijn en voor de verandering geen kusje dit keer. Hierbij werd meteen leadsingle Exits toegevoegd. Luister naar die gitaarpingel en je weet het al: dit is Foals zoals Foals altijd al geweest is, een instant herkenbaar eigen geluid. Van alle vier de albums die de heren hebben uitgebracht zijn er dan ook wel elementen te vinden, waarvan met name het iets harder poppy van Holy Fire en de rustiek uitgestrekte mathrock van Total Life Forever aan de oppervlakte komen. Exits is een perfect ‘joehoewezijnernog’-signaal van de band die dit jaar zowel in Paradiso als op Down The Rabbit Hole te bewonderen is.

Vampire Weekend - Harmony Hall
Naast de Veulens nog een tweede (sub)headliner van Down The Rabbit Hole en net als de Veulens heeft Vampire Weekend in het verleden de Afrekening aan mogen voeren. Ya Hey stond in 2013 maar liefst acht weken aan de leiding, een gedeeld record dat pas vorig jaar werd verbroken door Manchester Orchestra. De revanche liet even op zich wachten want sinds het eerder genoemde 2013 bracht de band rondom Ezra Koenig geen nieuw materiaal meer uit. In de tussentijd verliet Rostam Batmanglij de band, bracht Chris Baio ook wat solodingetjes uit en deed Ezra zelf het juist wat rustiger aan. Geduld moesten we dus even hebben, er is leven zonder Vampire Weekend. Nu, begin 2019, lijkt ons geduld dan beloond te worden. Eigenlijk had Harmony Hall zo op Modern Vampires of the City kunnen staan met een vol, vrolijk maar ook tikkie melancholisch geluid en een pianobridge. En de zin ‘I don’t wanna live like this, but I don’t wanna die’ mocht de gemiddelde fan wellicht al herkend hebben uit Finger Back. Naast deze nieuwe single kondigde de band gelijk aan dat het nieuwe album, dat Father Of The Bride zal gaan heten, dit jaar nog uitkomt en achttien songs zal bevatten. Daar zullen vast nog genoeg singles bijzitten dus wie weet gaat het er eentje lukken om tien weken de Afrekening aan te voeren. Wie weet. Geniet in elk geval alvast van Harmony Hall. Vampire Weekend is back, bitchezz!

Walt Disco - Drowning In Your Velvet Bed
YOUNG HARD & HANDSOME. Nee, het gaat niet over de Italiaanse worst van Elias uit Ex On The Beach (plz vergeef me alle EOTB-referenties in deze post, ik ben er een paar hersencellen door verloren sorry!) maar het is de zelfbenoemde beschrijving van deze vier opgeschoten Glaswegian lads die ekte ekte garagepunk maken zoals je zo goed kunt doen als je uit Schotland komt. Drowning In Your Velvet Bed is er weer eentje van de laatste wave aan hardere gitaarbandjes met een knipoog naar de jaren tachtig, zoals ook bijvoorbeeld Shame en in mindere mate Slaves/IDLES ook doen. De vocalen zijn tegelijk lekker rauw en ook een tikkie zeurderig wat de band een vrij eigenzinnig karakter geeft. En mocht je ooit in Glasgow zijn, dan adviseren ze de falafelman op Hope Street. En: After that wholesome day out, go get f*cked at Nice n Sleazy and watch some cool bands. Klinkt cool, lads! Fuck de Tories!

Strand of Oaks - Weird Ways
Strand of Oaks is het project van een baard met daarachter verstopt een virtuoos genaamd Timothy Showalter. Wie weet zwerft de geest van Jason Molina daar ook nog ergens rond, een man die hij al heeft geëerd met een prachtig gelijknamig nummer dat inmiddels stevig in de top 100 van de Witte Trui is te vinden. Een prestatie waar Foals en Vampire Weekend, om maar twee volstrekt willekeurige namen te noemen, enkel over kunnen dromen. Hierna wilde Showalter eigenlijk stoppen maar de hulp van de leden van My Morning Jacket bood soelaas en inmiddels is daar dan de gloednieuwe single Weird Ways. Hoewel de gitaaruithalen iets minder stevig zijn dan in JM is het hier ook allemaal een fraai uitgestreken geheel dat zeer knap opbouwt en inderdaad, de invloeden van MMJ zijn hoorbaar. Met een simpele doch effectieve clip die een beetje het opnameproces laat zien. Eigenlijk mogen er wel meer clips zoals deze zijn. Vanaf 22 maart is trouwens zijn nieuwe album Eraserland te bewonderen.

Radiohead - Ill Wind
Deze band bestaat ook nog. Uiteraard zeg. In de Witte Trui mag de band dan wel weinig potten meer breken, op de site blijven ze eigenlijk onverminderd populair en ook in de Afrekening scoorde A Moon Shaped Pool nog voortreffelijk: Burn The Witch won de Afrekening van 2016 en ook Daydreaming eindigde daar toptien. Sindsdien ook even Radiosilence voor deze band, al timmerde Thom Yorke nog wel solo aan de weg met recent nog score Suspiria en staat ook hij van de zomer te shinen in het konijnenhol. Maar de band zelf had nog wat restantjes over van AMSP en dit Ill Wind stond, samen met Spectre, al op de gelimiteerde Special Edition van dat album. Nu is ie voor iedereen te horen en het klinkt ook weer direct zoals een Radioheadnummer hoort te klinken: aan de ene kant wat onheilspellend en guur, maar tegelijk ook weer warm en vertrouwd.

Weyes Blood - Andromeda
En hé, ook Weyes Blood is terug! Natalie Mering wist ons in 2016 te betoveren met Front Row Seat To Earth, een zeer gelaagd en sprookjesachtig retrofolkalbum waarin haar vocalen schitterden. Misschien dat ik haar stijl inmiddels gewend ben maar Andromeda klinkt op het eerste gehoor al iets catchier. Toch is de magie van voorgaand werk wel intact gebleven en mede door de clip (een loopje door het sterrenstelsel) zwijmel je als luisteraar zo weer weg in dromenland door die uitgestrekte psychedelische gitaren. Volgens Dansende Beren gaat het over je interesse verliezen in het verliefd zijn en het gevoel dat je gered moet worden door iemand, wat voor die persoon een zware opgave kan zijn terwijl een reactie op JijBuis dan weer als volgt de song beschrijft: I don’t know why but I can hear this in some old, 80s interior Korean BBQ restaurant as I eat by myself on a slow day. Goed, kies het verhaal dat jij het best vindt passen of verzin er het jouwe bij. Prachtige song.

Malibu Ken - Acid King
Ik verschoot er een beetje van maar er heeft dit jaar dus gewoon nog geen enkel hiphopnummer de gezamenlijke lijst gehaald. Gelukkig zijn daar dan Aesop Rock en Tobacco die daar onder de naam Malibu Ken verandering in brengen. Aesop Rock vertelt op eigen dope wijze het waargebeurde verhaal van Kasso the Acid King die in 1984 zijn 17-jarige vriend vermoordde in naam van Satan. De getekende clip is, zeker in dat licht, best disturbing te noemen en past wel perfect bij het verhaal. Tobacco verzorgt de instrumentatie en doet dat op subtiele wijze, al wordt halverwege de productie iets aangezet en wordt het nummer zelfs een beetje dansbaar. Beluister nu hun vorige week uitgekomen self-titled album.

Japanese House - Maybe You're the Reason
???! Onze eigen Fred zag deze dame gister nog in Utrecht en Geert en Thomas waren er zelfs afgelopen avond nog bij in Trix. Ze beloofden daar ook en uitgebreide post voor te schrijven in Gisteren … gezien! Goed, dat is niet waar maar wie weet hebben ze er zin in, ik ben zelf ook wel benieuwd geworden. Amber Bain, die met Marika Hackman ging dus op een prima smaak te betrappen is, heeft, net nu Follow My Girl uit de lijst verdwenen is, ook weer een opvolger klaarstaan met ook weer zo'n heel fijne Gretzpopvibe. Dit zegt Amber er zelf over: It’s about being depressed and realising there’s no meaning in anything. Then in the chorus I thought, I can’t keep this up! I need to make it something nice. I thought about my girlfriend at the time, and how maybe loving someone is the reason you live? It’s the cheesiest chorus ever, but I think it needed it. Haar debuutalbum is dit jaar nog te verwachten.

Goed, dat was hem weer voor deze week. Hopelijk volgende week weer op zo'n mooie prominente plek bovenaan de pagina maar dat hangt er uiteraard vanaf hoe levendig jullie dit topic houden. Het is in elk geval nog erg gezellig. Weet je wat ook gezellig is? SHOTJEEEEEES! *zwaait vinger*

Ik trek de nummer-1-hits van 2017 en 2018 straks wel even uit mijn Excel voor op de wikipagina

2018
8-1-2018 Sufjan Stevens - Tonya Harding (In D Major)
15-1-2018 Sufjan Stevens - Tonya Harding (In D Major)
22-1-2018 HAERTS - The Way
29-1-2018 HAERTS - The Way
5-2-2018 HAERTS - The Way
12-2-2018 HAERTS - The Way
19-2-2018 Editors - Magazine
26-2-2018 Beach House - Lemon Glow
5-3-2018 Beach House - Lemon Glow
12-3-2018 Beach House - Lemon Glow
19-3-2018 Beach House - Lemon Glow
26-3-2018 Beach House - Lemon Glow
2-4-2018 CHVRCHES ft. Matt Berninger - My Enemy
9-4-2018 Let's Eat Grandma - Falling Into Me
16-4-2018 Let's Eat Grandma - Falling Into Me
23-4-2018 Let's Eat Grandma - Falling Into Me
30-4-2018 Let's Eat Grandma - Falling Into Me
7-5-2018 Let's Eat Grandma - Falling Into Me
14-5-2018 Let's Eat Grandma - Falling Into Me
21-5-2018 Let's Eat Grandma - Falling Into Me
28-5-2018 Let's Eat Grandma - Falling Into Me
4-6-2018 Arctic Monkeys - Four Out Of Five
11-6-2018 Arctic Monkeys - Four Out Of Five
18-6-2018 Arctic Monkeys - Four Out Of Five
25-6-2018 Róisín Murphy - All My Dreams
2-7-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
9-7-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
16-7-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
23-7-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
30-7-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
6-8-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
13-8-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
20-8-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
27-8-2018 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
3-9-2018 Robyn - Missing U
10-9-2018 Robyn - Missing U
17-9-2018 Kurt Vile - Loading Zones
24-9-2018 Kurt Vile - Loading Zones
1-10-2018 Kurt Vile - Loading Zones
8-10-2018 Thom Yorke - Suspirium
15-10-2018 Lana Del Rey - Venice Bitch
22-10-2018 Lana Del Rey - Venice Bitch
29-10-2018 Lana Del Rey - Venice Bitch
5-11-2018 Lana Del Rey - Venice Bitch
12-11-2018 Lana Del Rey - Venice Bitch
19-11-2018 Lana Del Rey - Venice Bitch
26-11-2018 Lana Del Rey - Venice Bitch
3-12-2018 Deerhunter - Death In Midsummer
10-12-2018 Grimes ft. HANA - We Appreciate Power
17-12-2018 Grimes ft. HANA - We Appreciate Power
24-12-2018 Grimes ft. HANA - We Appreciate Power

2017
9-1-2017 Elbow - Magnificent (She Says)
16-1-2017 Elbow - Magnificent (She Says)
23-1-2017 Elbow - Magnificent (She Says)
30-1-2017 Elbow - Magnificent (She Says)
6-2-2017 Slowdive - Star Roving
13-2-2017 Slowdive - Star Roving
20-2-2017 Mosa Wild - Smoke
27-2-2017 Mosa Wild - Smoke
6-3-2017 Mosa Wild - Smoke
13-3-2017 Mosa Wild - Smoke
20-3-2017 Sue The Night - Mind Dear
27-3-2017 Howling - Phases
3-4-2017 Howling - Phases
10-4-2017 Cigarettes After Sex - Apocalypse
17-4-2017 Cigarettes After Sex - Apocalypse
24-4-2017 Cigarettes After Sex - Apocalypse
1-5-2017 Cigarettes After Sex - Apocalypse
8-5-2017 The War On Drugs - Thinking Of A Place
15-5-2017 The War On Drugs - Thinking Of A Place
22-5-2017 The War On Drugs - Thinking Of A Place
29-5-2017 The National - The System Only Dreams In Total Darkness
5-6-2017 The National - The System Only Dreams In Total Darkness
12-6-2017 The National - The System Only Dreams In Total Darkness
19-6-2017 The National - The System Only Dreams In Total Darkness
26-6-2017 Arcade Fire - Everything Now
3-7-2017 Arcade Fire - Everything Now
10-7-2017 Arcade Fire - Everything Now
17-7-2017 Arcade Fire - Everything Now
24-7-2017 Arcade Fire - Everything Now
31-7-2017 Arcade Fire - Everything Now
7-8-2017 The National - Guilty Party
14-8-2017 The War On Drugs - Strangest Thing
21-8-2017 Wolf Alice - Don't Delete The Kisses
28-8-2017 The War On Drugs - Strangest Thing
4-9-2017 Wolf Alice - Don't Delete The Kisses
11-9-2017 The War On Drugs - Strangest Thing
18-9-2017 The National - Day I Die
25-9-2017 The National - Day I Die
2-10-2017 The National - Day I Die
9-10-2017 The National - Day I Die
16-10-2017 The National - Day I Die
23-10-2017 Teleman - Bone China Face
30-10-2017 Charlotte Gainsbourg - Deadly Valentine
6-11-2017 Charlotte Gainsbourg - Deadly Valentine
13-11-2017 Charlotte Gainsbourg - Deadly Valentine
20-11-2017 Charlotte Gainsbourg - Deadly Valentine
27-11-2017 The War On Drugs - Nothing To Find
4-12-2017 The War On Drugs - Nothing To Find
11-12-2017 The War On Drugs - Nothing To Find
18-12-2017 The War On Drugs - Nothing To Find
25-12-2017 Sufjan Stevens - Tonya Harding (In D Major)

Sue the Night wow soms hebben jullie toch smaak dus

Mooi lijstje van 2017. Mosa Wild met Smoke draai ik nog steeds regelmatig, op Spotify is dit nog steeds het enige nummer van de band. Jammer.

kaj_666 schreef:
Ik trek de nummer-1-hits van 2017 en 2018 straks wel even uit mijn Excel voor op de wikipagina

Super! Dan plaats ik ze later vandaag op de wiki

123poetertjes schreef:
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 4
01. (01) (8w) Grimes ft. HANA - We Appreciate Power #8 (159) (14)

Exit:

Grimes heeft 8 weken, waarvan 8 weken op 1? Ik denk dat een van de twee cijfers niet correct is...

En bij de verdwijners mis ik de nr 18 van vorige week.

Verder top natuurlijk!

ranboy schreef:
(quote)

Grimes heeft 8 weken, waarvan 8 weken op 1? Ik denk dat een van de twee cijfers niet correct is...

Verder top natuurlijk!
Jup, je hebt gelijk. Die van Grimes was nog doorberekend uit de tijd dat Kaj nog de stats maakte, maar zelfs de Excelmeester heeft blijkbaar niet altijd alles op orde Zeven weken op 1 dus, betekent ook dat het negenwekenrecord van MO wss wel blijft staan nu.

En Charlotte Gainsbourg eindigt volgens mij op 42 punten deze week (zo even snel bekeken, Fred heeft de gehele cijfers) dus die is inderdaad uit de lijst verdwenen. Ik zal het wel even aanpassen!

123poetertjes schreef:
(quote)
Jup, je hebt gelijk. Die van Grimes was nog doorberekend uit de tijd dat Kaj nog de stats maakte, maar zelfs de Excelmeester heeft blijkbaar niet altijd alles op orde Zeven weken op 1 dus, betekent ook dat het negenwekenrecord van MO wss wel blijft staan nu.

Wel raar, vorige week stond ze nog 7 weken in de lijst waarvan 6 op 1 (dat klopt ook), maar nu is er ineens 2 weken #1 bij gekomen

kaj_666 schreef:
(quote)

Wel raar, vorige week stond ze nog 7 weken in de lijst waarvan 6 op 1 (dat klopt ook), maar nu is er ineens 2 weken #1 bij gekomen
Klopt! Bij de stats deze week klopte er echter iets niet helemaal met het aantal weken waarop sommige nummers in de lijst stonden (thanks Arrie voor de constatering, diep in de nacht nog wel) en dat heb ik even handmatig aangepast naar voorbeeld van het eerste jaarlijstje. En daar stond Grimes dan weer op 5w #5 lol. CHAOS DEZE WEEK LOCO LOCO DRANK EN DRAMA

123poetertjes schreef:
(quote)
Klopt! Bij de stats deze week klopte er echter iets niet helemaal met het aantal weken waarop sommige nummers in de lijst stonden (thanks Arrie voor de constatering, diep in de nacht nog wel) en dat heb ik even handmatig aangepast naar voorbeeld van het eerste jaarlijstje. En daar stond Grimes dan weer op 5w #5 lol. CHAOS DEZE WEEK LOCO LOCO DRANK EN DRAMA

Rustig Brody, rustig...

Ok, dan heb ik in week 1 opzichtig gefaald. Blijkbaar misschien toch niet zo opzichtig, want we merken het nu pas, maar toch. Ik ga even van een brug springen.

1 1 2 Ariana Grande - 7 rings
2 - 1 Vampire Weekend - Harmony Hall
3 4 2 Kakkmaddafakka - Naked Blue
4 - 1 Foals - Exits
5 - 1 Kakkmaddafakka - Runaway Girl
6 3 3 Manchester Orchestra - The Silence
7 6 3 Grizfolk - Spoonful
8 9 3 White Lies - Tokyo
9 2 9 Grimes ft. HANA - We Appreciate Power
10 5 4 Van Dik Hout - Één nacht eeuwigheid
11 11 3 Calvin Harris & Rag'n' Bone Man - Giant
12 20 2 whenyoung - Never Let Go
13 7 9 Mark Ronson ft. Miley Cyrus - Nothing Breaks Like a Heart
14 - 1 Dua Lipa - Swan Song
15 10 5 Roosevelt - Yr Love
16 30 2 Somebody's Child - Toes
17 8 4 MIKA - Sound Of An Orchestra
18 14 5 Alan Walker & Sophia Somajo - Diamond Heart
19 19 3 Bad Wave - I Can Be a Friend to You
20 31 2 CUT_ - Can't Escape This Feeling
21 13 6 Kris Kross Amsterdam, Maan & Tabitha ft. Bizzey - Hij Is Van Mij
22 12 6 Christian Leave - Smaller
23 15 4 The Cat Empire - Oscar Wilde
24 17 10 The Vaccines - All My Friends Are Falling In Love
25 - 1 UPSAHL - The Other Team
26 21 4 KYTES - Remedy
27 27 3 Boniface - Fumbling
28 16 7 Loverman - Blue Blood Baby
29 32 2 Satellite Mode - Kissing in Photographs
30 37 2 Faces on TV - Looking Glass
31 23 3 Rondé - Be Mine
32 26 3 COIN - I Want It All
33 35 2 Sigrid - Don't Feel Like Crying
34 38 2 Sebb Masters ft. Anna Sutherland & Will Bryant - Recreation
35 18 6 COIN - Cemetery
36 - 1 Frank Carter & The Rattlesnakes - Crowbar
37 25 6 Meg Mac - Give Me My Name Back
38 28 7 Somebody's Child - Make You Alright
39 22 4 Wild Youth - Making Me Dance
40 24 19 White Lies - Time to Give

DjFrankie (moderator)

Dreampop post-punk bandje

01 - 01 Buzz Kull - New Kind Of Cross
02 - 02 Crocodiles - Wait Until Tomorrow
03 - 03 Kælan Mikla - Næturblóm (Live)
04 - 04 Creux Lies - Portals
05 - 07 Be Forest - Bengala
06 - 05 Magon - The Streets
07 - 11 MØ - Blur ft. Foster The People
08 - 10 Desperate Journalist - Satellite
09 - 09 Suzan & Freek - Als Het Avond Is
10 - 12 Nicky Smith - Come Around
11- 06 Glimmer of Blooms - Run My Child
12 - 08 Blanche - Moment
13 - 15 Manchester Orchestra - The Silence
14 - 13 Walt Disco - Drowning In Your Velvet Bed
15 - 17 Toy - 'Sequence One'
16 (-) Tape Toy - Fomo
17 (-) Chasms - Every Heaven In Between
18 - 14 Isolated Youth - Safety
19 - 16 White Lies - Believe It
20 -18 The Blinders - Brave New World

ranboy schreef:
Verder top natuurlijk!
OK oplettend hoor, Nog effe de gecorrigeerde stats van W4 :

Exit:
18. (5w) Charlotte Gainsbourg - Such A Remarkable Day

Met dank aan spuurwerk van Kaj, die excel-hik alweer gevonden heeft. En opgelost.
Wat een programma, Wat een Man!

Is het opgevallen dat Grimes vanaf week 49 op 1 staat. Pak de kalender erbij: echt 8 weken. Veel hé.
Wel ffijn om te zien dat het ook allemaal gelezen wordt. doen we t niet voor de kznK.

Hulde voor de makers van de weeklijst en voor de met fraaie pen geschreven stukjes. ?

Week 5

Het blijft dringen geblazen in mijn top 20. Misschien moet ik ook maar eens gaan overstappen op een top 30/40. Maar dat is een zorg voor later. Hierbij de lijst van week 5 en daaronder worden de nieuwe binnenkomers even in de spotlight gezet:

01 (01) (03w) Peaking Lights - I Can Read Your Mind (#1 2w)
02 (02) (03w) Brandenburg - Holy Places
03 (06) (03w) Westerman - Outside Sublime
04 (10) (02w) Malibu Ken - Acid King
05 (09) (02w) The Twilight Sad - I/m Not Here [Missing Face]
06 (04) (03w) Grimes - We Appreciate Power (Ft. HANA)
07 (07) (03w) Tallies - Beat The Heart
08 (13) (02w) Deerhunter - Death In Midsummer
09 (11) (03w) ISLAND - Just That Time Of The Night
10 (03) (03w) John Garcia - Softer Side
11 (05) (03w) Clarian - Close 2 U (#1 1w)
12 (08) (02w) Cave - Aharaha
13 (12) (02w) Pedro The Lion - Yellow Bike
14 (---) (01w) Blockhead - Slippery Slope (Ft. Billy Woods, Open Mike Eagle & Breezly Brewin)
15 (---) (01w) Sigrid - Don't Feel Like Crying
16 (---) (01w) Soft People - The Absolute Boy
17 (---) (01w) Ist Ist - Exist
18 (14) (03w) Park Hye Jin - I Don't Care
19 (---) (01w) ISLAND - All In My Head
20 (---) (01w) The Ninth Wave - Sometimes The Silence Is Sweeter

Exit:
(15) (02w) Forest Swords - Crow
(16) (02w) Broken Bells - Shelter
(17) (01w) James Blake - Don't Miss It
(18) (02w) Scratch Massive - Last Dance (Nhar Beat Version)
(19) (02w) Ex:Re - Romance
(20) (01w) Blockhead - Deeperstill (Ft. Homeboy Sandman)

Blockhead - Slippery Slope (Ft. Billy Woods, Open Mike Eagle & Breezly Brewin)
Vorige week kwam een ander nummer van Blockhead binnen, die nu alweer plaats heeft moeten maken. Dat komt eigenliijk doordat ik deze track van het album Free Sweatpants bij nader inzien toch een tikkeltje beter vindt. Heerlijke lome beat en gastartiesten die je de track inzuigen. Een stuk rustigere hiphop dan ik gewend ben. Verandering van spijs doet eten zullen we maar zeggen.

Sigrid - Don't Feel Like Crying
Ik ben niet bepaald een groot liefhebber van dit soort radiopop, maar af en toe word ik dan toch gegrepen door zo’n catchy oorwurm. Sigrid klinkt toch net wat origineler dan de gemiddelde popartiest en het refrein krijg ik niet meer uit mijn kop. Uit de lijst van Gretz geplukt.

Soft People - The Absolute Boy
Deze heb ik opgepikt uit de lijst van Sundance. Het begint al meteen lekker met die vrolijke gitaarpartij, maar bij het refrein wordt het echt kippenvel wanneer de zanger eens even een paar octaven hoger gaat zitten. Een band waar we denk ik nog wel meer van gaan horen.

Ist Ist - Exist
Brandenburg is flink aan het stijgen, maar er is nog een postpunk formatie hard aan de weg aan het timmeren. Ist Ist zie ik in een aantal lijstjes langzaam omhoog kruipen en ik snap inmiddels waarom. Er wordt een typisch postpunk sfeertje neergezet en laat ik daar nou geen genoeg van kunnen krijgen. Verder een refrein wat aanzet tot keihard meebrullen, probeer dan de voetjes maar stil te houden.

ISLAND - All In My Head
ISLAND staat nu 2x in de lijst door deze tweede single van de aankomende EP. Ze lijken patent te hebben op mooie nummers, want ook deze is weer raak. Hij komt niet meteen zo hard binnen als de vorige single, maar ik zie deze nog wel flink groeien. Ik kan niet wachten tot hun concert op 21 februari!

The Ninth Wave - Sometimes The Silence Is Sweeter
En ja hoor, nog een band die duidelijk inspiratie uit de 80s haalt. Een lekker zwaar aangezet nummer, je moet dus van een beetje bombast houden. De zanger heeft een theatrale stem die hier goed bij past. Dank aan blur8 voor deze tip.

blur8 schreef:

Is het opgevallen dat Grimes vanaf week 49 op 1 staat. Pak de kalender erbij: echt 8 weken. Veel hé.

Op Oudjaarsdag werd er geen nieuwe weeklijst gepubliceerd, omdat de Eindafrekening toen zijn ontknoping kende. Dus die week moeten we overslaan in de berekening, vandaar dat het alsnog 7 weken is. In eerdere jaren was er in de laatste week van het jaar ook geen weeklijst.

Magick1
De weeklijst

01. (10) (4w) Bazart - Onder Ons
02. (==) (1w) Zaz - Demain C'est Toi
03. (02) (7w) Bart Peeters - De Warmte Van Een Lief
04. (01) (3w) A$AP Rocky - Sundress
05. (==) (1w) Jasper Steverlinck - So Far Away From Me
06. (==) (1w) Christine and The Queens - La Marcheuse
07. (08) (9w) Ariana Grande - Thank U, Next
08. (RE) (2w) Astronaute - Reeds
09. (05) (9w) Ava Max - Sweet But Psycho
10. (17) (5w) Beirut - Gallipoli
11. (06) (4w) Mark Ronson - Nothing Breaks Like A Heart
12. (15) (3w) Sam Fender - That Sound
13. (==) (1w) Zwangere Guy - Gorik Pt. 1
14. (18) (3w) Blackwave. - GoodEnough
15. (21) (1w) Camelphat - Breathe
16. (11) (3w) Death Cab For Cutie - Northern Lights
17. (14) (3w) Julia Jacklin - Head Alone
18. (19) (3w) SX - Designed / Desire
19. (==) (1w) The 1975 - It's Not Living (If It's Not With You)
20. (==) (1w) Whispering Sons - Alone

De Wachtlijst
01. Kurt Vile - One Trick Ponies
02. Jax Jones - Play
03. The Vaccines - All My Friends Are Falling In Love
04. Alice Merton - Funny Business
05. Theophilus London - Only You

Tout Oublier van Angele verdwijnt na 10 weken uit de lijst. Daarmee staat ze nu op de 8ste plaats van Meest Succesvolle Songs sinds 2014. Hieronder de stand

01. (==) (14w) Alt-J - In Cold Blood
02. (==) (14w) Editors - Cold
03. (==) (15w) Editors - Magazine
04. (==) (11w) Tourist LeMc - Spiegel
05. (==) (12w) Blof - Zoutelande
06. (==) (10w) Arctic Monkeys - Four Out Of Five
07. (==) (11w) Janelle Monae - Make Me Feel
08. (==) (10w) Angele - Tout Oublier
09. (==) (9w) Snow Patrol - Life On Earth
10. (==) (8w) Angele - Je Veux Tes Jeux

Volgende week zal er geen lijstje van mij bij zijn. Het is Chinees Nieuwjaar, en ik zal terug deelnemen aan de grootste jaarlijkse volksverhuizing ter wereld.

En die van 2013 ook:
Lijst van nummer 1-hits in de MuMeAfrekening in 2013 - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Met 8 weken #1 voor Ya Hey en Reflektor en eigenlijk ook voor Inhaler (die pech hadden dat er eind 2012 geen weeklijst was).

En ook een #1 die mij niets meer zei:

Vaura - Incomplete Burning

Ik heb de nrs 1 van 2014, 2015 en 2016 al naar Geert doorgestuurd, dus die zullen er ook wel spoedig bij staan

Stormachtige 20 - week 5

Weyes Blood stijgt van de 18e naar de 1e plek. Andromeda is een prachtig nummer, geheel in lijn met eerdere singles van deze zangeres. Als oud-Rilo Kiley-fan ben ik ook verheugd met de nieuwe single van Jenny Lewis. Het voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Dit geldt overigens ook voor de nieuwste van Vampire Weekend.

Jimothy Lacoste pakt de nr 1 positie in de jaarafrekening met 68 punten, gevolgd door D'Angelo met 67 punten. De kans is groot dat de (voorlopige) titel 'Beste single 2019' volgende week naar D'Angelo of wellicht Jerry Williams (nu 56 punten) gaat.

Meeluisteren? Beluister mijn favoriete nieuwe tracks op Spotify:

1 Weyes Blood - Andromeda #1
2 Jerry Williams - David At The Bar
3 Jenny Lewis - Red Bull & Hennessy #NIEUW
4 Little Simz - Selfish (ft. Cleo Sol) #1
5 D'Angelo - Unshaken #1
6 Otha - I'm On Top
7 Fat White Family - Feet
8 Vampire Weekend - Harmony Hall #NIEUW
9 Pip Blom - Daddy Issues
10 Mozes and the Firstborn - Blow Up

11 Ten Fé - Coasting #NIEUW
12 Foals - Exits
13 Methyl Ethel - Trip The Mains
14 The Japanese House - Maybe You're The Reason
15 King Princess - Pussy Is God
16 Charlotte Gainsbourg - Bombs Away
17 Mattiel - Follow My Name
18 Jimothy Lacoste - Getting Carjacked
19 Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas #NIEUW
20 BRANDENBURG - Holy Places #NIEUW

Exit:
Kllo - Candid
SOAK - Knock Me Off My Feat
Radiohead - Ill Wind
Dark Blue - Waterford Crystals
Piroshka - What's Next?

herman schreef:
(quote)

En die van 2013 ook:
Lijst van nummer 1-hits in de MuMeAfrekening in 2013 - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Met 8 weken #1 voor Ya Hey en Reflektor en eigenlijk ook voor Inhaler (die pech hadden dat er eind 2012 geen weeklijst was).

En ook een #1 die mij niets meer zei:

Vaura - Incomplete Burning

Die van 2013 had ik ook al naar Geert gestuurd. Heb het dus voor niks gedaan.

2014 ook trouwens, Kaj. Nog meer dubbel werk!

Vaura was een ohja voor mij. Kwam uit de koker van Don Cappuccino iirc.

Arrie schreef:
(quote)

Die van 2013 had ik ook al naar Geert gestuurd. Heb het dus voor niks gedaan.

2014 ook trouwens, Kaj. Nog meer dubbel werk!

We houden onszelf wel bezig

Misschien leuk om een pagina te maken met een overzicht van alle users en hun Spotify-lijstjes? En dat linkbaar te maken vanaf Spotify-lijstjes (bij manieren om nieuwe muziek te ontdekken).

Gast
geplaatst: vandaag om 00:26 uur

geplaatst: vandaag om 00:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.