Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2019 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2019, 10:13 uur
Uit betrouwbare bron vernomen dat het zuiden, zware dagen heeft.
Opmaken van de weeklijst-9 en 123-presentatie verschoven naar
Hebben we toch een volwaardige lijst deze week.
Opmaken van de weeklijst-9 en 123-presentatie verschoven naar
DINSDAG avond
.Hebben we toch een volwaardige lijst deze week.
0
geplaatst: 4 maart 2019, 10:58 uur
blur8 schreef:
Uit betrouwbare bron vernomen dat het zuiden, zware dagen heeft.
Opmaken van de weeklijst-9 en 123-presentatie verschoven naar
Hebben we toch een volwaardige lijst deze week.
Uit betrouwbare bron vernomen dat het zuiden, zware dagen heeft.
Opmaken van de weeklijst-9 en 123-presentatie verschoven naar
(quote)
.Hebben we toch een volwaardige lijst deze week.
Past wel mooi bij het Anthem van deze week:
Alex Lahey - Don't Be So Hard On Yourself
Succes op deze maandagochtend carnavalgangers
0
geplaatst: 4 maart 2019, 11:03 uur
Ik heb geen zware dagen, integendeel, maar mijn lijstje van vorige week mag nog een keer mee.
1
geplaatst: 4 maart 2019, 11:05 uur
01 (16) Vivii - And tragic
02 (07) Rosaliá - Malamente - Cap 1 : Augurio
03 (01) These New Puritans - Inside the rose
04 (08) RIVE - Fauve
05 (06) La Femme - L'hawaienne
06 (02) La Dispute - Fulton Street I
07 (15) LCD Soundsystem - Seconds
08 (04) Walt Disco - Drowning in your velvet bed
09 (XX) Hajk - Breathe
10 (03) Strand Of Oaks - Weird ways
11 (05) A$AP Rocky - Sundress
12 (XX) Lizzo - Cuz I love you
13 (XX) Robyn - Send to Robin immediately
14 (XX) Billie Eilish - Bury a friend
15 (RE) James Blake, Rosalía - Barefoot in the park
16 (XX) Jorja Smith - On your own
17 (09) La Dispute - Rhodonite and grief
18 (11) Apparat - Dawan
19 (19) Drake - Mob ties
20 (XX) Alex Lahey - Don't be hard on yourself
Verdwenen :
X (10) The Slow Show - Sharp scratch
X (12) Daniel Norgren - The flow
X (13) Glen Hansard - I'll be you, be me
X (14) The Japanese House - Maybe you're the reason
X (17) Slayyyter - Alone
X (18) Ionnalee - Open sea
X (20) Archive, Band Of Skulls - Remains of nothing
02 (07) Rosaliá - Malamente - Cap 1 : Augurio
03 (01) These New Puritans - Inside the rose
04 (08) RIVE - Fauve
05 (06) La Femme - L'hawaienne
06 (02) La Dispute - Fulton Street I
07 (15) LCD Soundsystem - Seconds
08 (04) Walt Disco - Drowning in your velvet bed
09 (XX) Hajk - Breathe
10 (03) Strand Of Oaks - Weird ways
11 (05) A$AP Rocky - Sundress
12 (XX) Lizzo - Cuz I love you
13 (XX) Robyn - Send to Robin immediately
14 (XX) Billie Eilish - Bury a friend
15 (RE) James Blake, Rosalía - Barefoot in the park
16 (XX) Jorja Smith - On your own
17 (09) La Dispute - Rhodonite and grief
18 (11) Apparat - Dawan
19 (19) Drake - Mob ties
20 (XX) Alex Lahey - Don't be hard on yourself
Verdwenen :
X (10) The Slow Show - Sharp scratch
X (12) Daniel Norgren - The flow
X (13) Glen Hansard - I'll be you, be me
X (14) The Japanese House - Maybe you're the reason
X (17) Slayyyter - Alone
X (18) Ionnalee - Open sea
X (20) Archive, Band Of Skulls - Remains of nothing
3
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 maart 2019, 12:32 uur
Joe's Weekly Reckoning 2019 - Week 9 - [Week 8]
In één keer op één, omdat ik hem al maandenlang draai: de nieuwe single van Four Tet - een dikke techhousetrack gebouwd rond een sample uit Nelly Furtado's Afraid. Ik had hem eerst op mijn eigen YouTubekanaal geüpload (geknipt uit een setje van Ben UFO) en daar had hij al meer dan 100.000 views vergaard, en toen hij van de week ineens werd geblokkeerd vermoedde ik al dat hij dan nu eindelijk uit zou komen. Een knalplaat die al maanden hoofdrolspeler is in mixen van DJ's over de hele wereld.
Verder nog extra aandacht voor de single van Marcus Worgull, hele mooie dubby track met een hoofdrol voor de bas en de stem van Fink; gave ambient housesingletjes van Konduku en Octo Octa (die laatste heb ik ontdekt via de lijst van herman); en twee vreemde eenden in de bijt die wellicht wat breder gewaardeerd zullen worden dan enkel de users die in hetzelfde muzikale hoekje zitten als ik: Rubel maakt lieflijke Braziliaanse folk, en Little Axe, een artiest die ik ken door het werk van muziekfilosoof Mark Fisher, mixt blues op overtuigende wijze met dub.
De nieuwe singles van Holden (neopsychedelica), Ibibio Sound Machine (indie / disco / afrobeat), The Cinematic Orchestra (jazzy modern klassiek), Pye Corner Audio (psychedelische elektro), Chemical Brothers (poppy nu-disco), Quelle Chris (underground hiphop), Goldie (ambient techno / breakbeat), en JPEGMAFIA (leftfield hiphop) zijn ook erg goed, en mensen die met deze artiesten bekend zijn zullen niet verrast zijn door de sound en kwaliteit van deze tracks.
01. (××) [01w] KH - Only Human #1
02. (02) [08w] Ibibio Sound Machine - Tell Me (Doko Mien) #1
03. (06) [03w] Marcus Worgull ft. Fink - Love Song
04. (03) [06w] Apparat - Dawan
05. (04) [07w] D'Angelo - Unshaken
06. (02) [08w] Petite Noir ft. Danny Brown & Nukubi Nukubi - Beach #1
07. (09) [05w] Leon Vynehall - Ducee's Drawbar
08. (11) [03w] Sampa the Great ft. Nadeem Din-Gabisi - Energy
09. (07) [07w] Parra for Cuva - Cupa Cupa
10. (13) [03w] James Holden - Solidarity Theme (Release)
11. (10) [07w] Dizzee Rascal - Don't Gas Me
12. (15) [03w] Konduku - YTK
13. (18) [02w] Octo Octa - I Need You
14. (05) [10w] KOKOKO! - Azo Toke
15. (22) [03w] Vampire Weekend - Harmony Hall
16. (14) [06w] KOKOKO! - Affaire A Mbongo
17. (25) [02w] Ibibio Sound Machine - Wanna Come Down
18. (24) [03w] The Cinematic Orchestra ft. Roots Manuva - A Caged Bird / Imitations of Life
19. (08) [11w] Park Hye Jin - I Don't Care #2
20. (17) [06w] Black Taffy - Lantern Flies in Mist
21. (20) [05w] Bonobo - Ibrik
22. (30) [02w] The Chemical Brothers - Got to Keep On
23. (28) [03w] Modeselektor ft. Tommy Cash - Who
24. (19) [05w] Daphni - Thriller
25. (33) [02w] Pye Corner Audio - Hollow Earth
26. (27) [03w] Ellen Allien - UFO
27. (××) [01w] HEALTH x JPEGMAFIA - HATE YOU
28. (31) [02w] Goldie, James Davidson, Subjective & Terri Walker - Rift Valley
29. (35) [02w] Quelle Chris - Guns
30. (12) [08w] Blockhead ft. Aesop Rock - Kiss the Cook
31. (23) [06w] Karen O & Danger Mouse - Woman
32. (37) [02w] Freddie Gibbs & Madlib - Flat Tummy Tea
33. (××) [01w] Little Axe - Deep River [The Payback Mix]
34. (38) [03w] Tim Engelhardt - Sawtooth Orchestra
35. (16) [10w] Aesop Rock & TOBACCO - Corn Maze
36. (40) [02w] Tim Hecker - That World
37. (××) [01w] Rubel - Medo Bobo
38. (21) [15w] Peaking Lights - I Can Read Your Mind #1
39. (××) [01w] Jessie Ware - Adore You
40. (26) [07w] Sylvester - I Need Somebody to Love [Psychemagik Remix]
Enter:
01. KH - Only Human
27. HEALTH x JPEGMAFIA - HATE YOU
33. Little Axe - Deep River (The Payback Mix)
37. Rubel - Medo Bobo
39. Jessie Ware - Adore You
Exit:
××. (29) [10w] Yves Tumor - Lifetime
××. (32) [12w] Shakedown - At Night [Peggy Gou's Acid Journey Remix]
××. (34) [09w] Forest Swords - Crow
××. (36) [09w] dBridge ft. They Live & Poison Arrow - They Loved
××. (39) [13w] Karen O & Danger Mouse - Lux Prima #4
Spotify is weer up to date:
Evenals de afspeellijst met nieuwe binnenkomers:
In één keer op één, omdat ik hem al maandenlang draai: de nieuwe single van Four Tet - een dikke techhousetrack gebouwd rond een sample uit Nelly Furtado's Afraid. Ik had hem eerst op mijn eigen YouTubekanaal geüpload (geknipt uit een setje van Ben UFO) en daar had hij al meer dan 100.000 views vergaard, en toen hij van de week ineens werd geblokkeerd vermoedde ik al dat hij dan nu eindelijk uit zou komen. Een knalplaat die al maanden hoofdrolspeler is in mixen van DJ's over de hele wereld.
Verder nog extra aandacht voor de single van Marcus Worgull, hele mooie dubby track met een hoofdrol voor de bas en de stem van Fink; gave ambient housesingletjes van Konduku en Octo Octa (die laatste heb ik ontdekt via de lijst van herman); en twee vreemde eenden in de bijt die wellicht wat breder gewaardeerd zullen worden dan enkel de users die in hetzelfde muzikale hoekje zitten als ik: Rubel maakt lieflijke Braziliaanse folk, en Little Axe, een artiest die ik ken door het werk van muziekfilosoof Mark Fisher, mixt blues op overtuigende wijze met dub.
De nieuwe singles van Holden (neopsychedelica), Ibibio Sound Machine (indie / disco / afrobeat), The Cinematic Orchestra (jazzy modern klassiek), Pye Corner Audio (psychedelische elektro), Chemical Brothers (poppy nu-disco), Quelle Chris (underground hiphop), Goldie (ambient techno / breakbeat), en JPEGMAFIA (leftfield hiphop) zijn ook erg goed, en mensen die met deze artiesten bekend zijn zullen niet verrast zijn door de sound en kwaliteit van deze tracks.
01. (××) [01w] KH - Only Human #1
02. (02) [08w] Ibibio Sound Machine - Tell Me (Doko Mien) #1
03. (06) [03w] Marcus Worgull ft. Fink - Love Song
04. (03) [06w] Apparat - Dawan
05. (04) [07w] D'Angelo - Unshaken
06. (02) [08w] Petite Noir ft. Danny Brown & Nukubi Nukubi - Beach #1
07. (09) [05w] Leon Vynehall - Ducee's Drawbar
08. (11) [03w] Sampa the Great ft. Nadeem Din-Gabisi - Energy
09. (07) [07w] Parra for Cuva - Cupa Cupa
10. (13) [03w] James Holden - Solidarity Theme (Release)
11. (10) [07w] Dizzee Rascal - Don't Gas Me
12. (15) [03w] Konduku - YTK
13. (18) [02w] Octo Octa - I Need You
14. (05) [10w] KOKOKO! - Azo Toke
15. (22) [03w] Vampire Weekend - Harmony Hall
16. (14) [06w] KOKOKO! - Affaire A Mbongo
17. (25) [02w] Ibibio Sound Machine - Wanna Come Down
18. (24) [03w] The Cinematic Orchestra ft. Roots Manuva - A Caged Bird / Imitations of Life
19. (08) [11w] Park Hye Jin - I Don't Care #2
20. (17) [06w] Black Taffy - Lantern Flies in Mist
21. (20) [05w] Bonobo - Ibrik
22. (30) [02w] The Chemical Brothers - Got to Keep On
23. (28) [03w] Modeselektor ft. Tommy Cash - Who
24. (19) [05w] Daphni - Thriller
25. (33) [02w] Pye Corner Audio - Hollow Earth
26. (27) [03w] Ellen Allien - UFO
27. (××) [01w] HEALTH x JPEGMAFIA - HATE YOU
28. (31) [02w] Goldie, James Davidson, Subjective & Terri Walker - Rift Valley
29. (35) [02w] Quelle Chris - Guns
30. (12) [08w] Blockhead ft. Aesop Rock - Kiss the Cook
31. (23) [06w] Karen O & Danger Mouse - Woman
32. (37) [02w] Freddie Gibbs & Madlib - Flat Tummy Tea
33. (××) [01w] Little Axe - Deep River [The Payback Mix]
34. (38) [03w] Tim Engelhardt - Sawtooth Orchestra
35. (16) [10w] Aesop Rock & TOBACCO - Corn Maze
36. (40) [02w] Tim Hecker - That World
37. (××) [01w] Rubel - Medo Bobo
38. (21) [15w] Peaking Lights - I Can Read Your Mind #1
39. (××) [01w] Jessie Ware - Adore You
40. (26) [07w] Sylvester - I Need Somebody to Love [Psychemagik Remix]
Enter:
01. KH - Only Human
27. HEALTH x JPEGMAFIA - HATE YOU
33. Little Axe - Deep River (The Payback Mix)
37. Rubel - Medo Bobo
39. Jessie Ware - Adore You
Exit:
××. (29) [10w] Yves Tumor - Lifetime
××. (32) [12w] Shakedown - At Night [Peggy Gou's Acid Journey Remix]
××. (34) [09w] Forest Swords - Crow
××. (36) [09w] dBridge ft. They Live & Poison Arrow - They Loved
××. (39) [13w] Karen O & Danger Mouse - Lux Prima #4
Spotify is weer up to date:
Evenals de afspeellijst met nieuwe binnenkomers:
1
geplaatst: 4 maart 2019, 17:12 uur
Ah, ik wilde net komen melden dat mijn lijstje van vorige week nog een keer mee mag, maar als ik uitstel heb tot morgen dan lukt het misschien nog wel om een nieuwe aan te leveren
1
geplaatst: 4 maart 2019, 17:12 uur
09 08 AW (playlist / tipparade)
----------------
01 01 05 Vampire Weekend - Harmony Hall #4
02 05 08 Charlotte Gainsbourg - Bombs Away
03 04 04 Sampa The Great ft. Nadeem Din-Gabisi - Energy
04 02 07 Malcolm Middleton - Man Up, Man Down
05 03 07 Parra for Cuva - Cupa Cupa #1
06 06 04 Goldie, James Davidson & Subjective ft. Terri Walker - Rift Valley
07 08 11 Sofia Bolt - Get Out Of My Head
08 07 07 KOKOKO! - Affaire A Mbongo
09 15 06 Radiohead - Ill Wind
10 11 05 Ekkah - Homesick
11 12 03 Octo Octa - I Need You
12 09 11 The Good, The Bad & The Queen - The Great Fire
13 20 02 Robyn - Send To Robyn Immediately
14 16 04 Wild Belle - Mockingbird
15 14 05 Ibibio Sound Machine - Tell Me (Doko Mien)
16 30 02 Boogarins - Sombra ou Dúvida
17 ** 01 GusGus - Lifetime
18 ** 01 KH & Four Tet - Only Human
19 10 15 Peaking Lights - I Can Read Your Mind #1
20 19 03 Theophilus London ft. Tame Impala - Whiplash
----------------
21 13 09 Cat Power - You Get
22 18 06 Andy Je T'Aime - Que Toi
23 26 02 Tim Hecker - That World
24 24 04 Unperfect - Gots To Give The Girl
25 25 04 Audiobooks - Dance Your Life Away (Andrew Weatherall Remix)
26 28 03 Boy Harsher - LA
27 29 03 Bergsonist - Heat
28 17 08 D'Angelo - Unshaken
29 34 02 Claude Fontaine - Cry For Another
30 33 02 Xiu Xiu - Pumpkin Attack On Mommy And Daddy
31 39 02 Amon Tobin - On A Hilltop Sat The Moon
32 32 03 Time For Dreams - Move It (Dream Kit 'Come With Me' Remix)
33 37 02 Lewsberg - The Smile
34 ** 01 Avey Tare - Saturdays (Again)
35 ** 01 Marcus Worgull - Love Song
36 ** 01 Aldous Harding - The Barrel
37 38 02 The Chemical Brothers - Got To Keep On
38 ** 01 Broken Social Scene - All I Want
39 21 14 Keep Shelly In Athens - Bendable
40 27 05 Foals - Exits
----------------
exit:
Sufjan Stevens - Lonely Man Of Winter #3
Roisin Murphy - World's Crazy
Death on the Balcony - Shift The Perspective
Rosalía - Bagdad
Park Hye Jin - I Don't Care
King Princess - Pussy Is God
----------------
nieuw:
- GusGus' Lifetime is misschien wel mijn favoriet van hun laatste album. Goede singlekeuze dus.
- KH & Four Tet heb ik blijkbaar voor het eerst gehoord via panjoe's YouTube-kanaal. Erg fijn nummer.
- Avey Tare maakt net als zijn band Animal Collective een soort dansmuziek uit een parallel universum waar EBM, trance en techno nooit gebeurd zijn en men vrolijk voortborduurt op psychedelica en jaren '90 ambienthouse.
- Marcus Worgull's Love Song werd net eens benoemd door panjoe; is overigens een cover van The Cure;
- Aldous Harding kwam hier al regelmatig voorbij; dit fraaie liedje kan zich meten met het beste van haar vorige album;
- Broken Social Scene is terug met dwarse synthpop, doet me een beetje denken aan het latere werk van Dirty Projectors.
----------------
01 01 05 Vampire Weekend - Harmony Hall #4
02 05 08 Charlotte Gainsbourg - Bombs Away
03 04 04 Sampa The Great ft. Nadeem Din-Gabisi - Energy
04 02 07 Malcolm Middleton - Man Up, Man Down
05 03 07 Parra for Cuva - Cupa Cupa #1
06 06 04 Goldie, James Davidson & Subjective ft. Terri Walker - Rift Valley
07 08 11 Sofia Bolt - Get Out Of My Head
08 07 07 KOKOKO! - Affaire A Mbongo
09 15 06 Radiohead - Ill Wind
10 11 05 Ekkah - Homesick
11 12 03 Octo Octa - I Need You
12 09 11 The Good, The Bad & The Queen - The Great Fire
13 20 02 Robyn - Send To Robyn Immediately
14 16 04 Wild Belle - Mockingbird
15 14 05 Ibibio Sound Machine - Tell Me (Doko Mien)
16 30 02 Boogarins - Sombra ou Dúvida
17 ** 01 GusGus - Lifetime
18 ** 01 KH & Four Tet - Only Human
19 10 15 Peaking Lights - I Can Read Your Mind #1
20 19 03 Theophilus London ft. Tame Impala - Whiplash
----------------
21 13 09 Cat Power - You Get
22 18 06 Andy Je T'Aime - Que Toi
23 26 02 Tim Hecker - That World
24 24 04 Unperfect - Gots To Give The Girl
25 25 04 Audiobooks - Dance Your Life Away (Andrew Weatherall Remix)
26 28 03 Boy Harsher - LA
27 29 03 Bergsonist - Heat
28 17 08 D'Angelo - Unshaken
29 34 02 Claude Fontaine - Cry For Another
30 33 02 Xiu Xiu - Pumpkin Attack On Mommy And Daddy
31 39 02 Amon Tobin - On A Hilltop Sat The Moon
32 32 03 Time For Dreams - Move It (Dream Kit 'Come With Me' Remix)
33 37 02 Lewsberg - The Smile
34 ** 01 Avey Tare - Saturdays (Again)
35 ** 01 Marcus Worgull - Love Song
36 ** 01 Aldous Harding - The Barrel
37 38 02 The Chemical Brothers - Got To Keep On
38 ** 01 Broken Social Scene - All I Want
39 21 14 Keep Shelly In Athens - Bendable
40 27 05 Foals - Exits
----------------
exit:
Sufjan Stevens - Lonely Man Of Winter #3
Roisin Murphy - World's Crazy
Death on the Balcony - Shift The Perspective
Rosalía - Bagdad
Park Hye Jin - I Don't Care
King Princess - Pussy Is God
----------------
nieuw:
- GusGus' Lifetime is misschien wel mijn favoriet van hun laatste album. Goede singlekeuze dus.
- KH & Four Tet heb ik blijkbaar voor het eerst gehoord via panjoe's YouTube-kanaal. Erg fijn nummer.
- Avey Tare maakt net als zijn band Animal Collective een soort dansmuziek uit een parallel universum waar EBM, trance en techno nooit gebeurd zijn en men vrolijk voortborduurt op psychedelica en jaren '90 ambienthouse.
- Marcus Worgull's Love Song werd net eens benoemd door panjoe; is overigens een cover van The Cure;
- Aldous Harding kwam hier al regelmatig voorbij; dit fraaie liedje kan zich meten met het beste van haar vorige album;
- Broken Social Scene is terug met dwarse synthpop, doet me een beetje denken aan het latere werk van Dirty Projectors.
0
geplaatst: 4 maart 2019, 18:51 uur
JAAR 21 / NR. 937 / WEEK 10 / 4 MAART 2019 - 10 MAART 2019
Sander's TOP 20
1 1 3 Tourist LeMC - We Begrijpen Mekaar #3 CB
2 2 8 Tim Dawn - Walking On A Wire #1 CB
3 4 8 Suzan & Freek - Als Het Avond Is #2
4 6 3 Wincent Weiss - Hier Mit Dir
5 3 5 Slongs ft. Raymond van het Groenewoud - Wat Je Doet Met Mij CB
6 7 2 Pet Shop Boys - Give Stupidity a Chance CB B
7 == 1 IAMX - Mile Deep Hollow CB
8 5 4 Radiohead - Ill Wind CB
9 8 13 Bløf - Zachtjes Zingen [Giraff Remix] CB
10 11 2 Johnny Marr - Day In Day Out
11 12 10 Son Mieux - Old Love #1 CB
12 == 1 Pet Shop Boys - What Are We Going To Do About The Rich?
13 9 3 O.J. Punctuel - t' Is Ongeheurd Wat Hier Gebeurt!
14 13 5 Els De Schepper - Kijk in De Spiegel
15 10 8 Tourist LeMC ft. Alice On The Roof - Oprechte Leugens
16 15 10 Jonas Winterland - Denkers en Dromers
17 16 2 Alle Farben & ILIRA - Fading
18 == 1 Sjansjee - Ik Wil Je Pijpen
19 14 4 White Lies - Tokyo
20 18 2 Boudewijn de Groot - Nachtegaal
Sander's CHART BREAKER: IAMX - Mile Deep Hollow CB
titan's BAMI SCHIJF: Teenage Fanclub - Everything Is Falling Apart B
De lijst kan je hier vinden: http://iamsander.com/wp-content/uploads/2019/03/W10-2019.pdf
Mijn lijst op you tube: Sander's Top 20 / Week 10 - 2019 (Updated Weekly) - YouTube
Sander's TOP 20
1 1 3 Tourist LeMC - We Begrijpen Mekaar #3 CB
2 2 8 Tim Dawn - Walking On A Wire #1 CB
3 4 8 Suzan & Freek - Als Het Avond Is #2
4 6 3 Wincent Weiss - Hier Mit Dir
5 3 5 Slongs ft. Raymond van het Groenewoud - Wat Je Doet Met Mij CB
6 7 2 Pet Shop Boys - Give Stupidity a Chance CB B
7 == 1 IAMX - Mile Deep Hollow CB
8 5 4 Radiohead - Ill Wind CB
9 8 13 Bløf - Zachtjes Zingen [Giraff Remix] CB
10 11 2 Johnny Marr - Day In Day Out
11 12 10 Son Mieux - Old Love #1 CB
12 == 1 Pet Shop Boys - What Are We Going To Do About The Rich?
13 9 3 O.J. Punctuel - t' Is Ongeheurd Wat Hier Gebeurt!
14 13 5 Els De Schepper - Kijk in De Spiegel
15 10 8 Tourist LeMC ft. Alice On The Roof - Oprechte Leugens
16 15 10 Jonas Winterland - Denkers en Dromers
17 16 2 Alle Farben & ILIRA - Fading
18 == 1 Sjansjee - Ik Wil Je Pijpen
19 14 4 White Lies - Tokyo
20 18 2 Boudewijn de Groot - Nachtegaal
Sander's CHART BREAKER: IAMX - Mile Deep Hollow CB
titan's BAMI SCHIJF: Teenage Fanclub - Everything Is Falling Apart B
De lijst kan je hier vinden: http://iamsander.com/wp-content/uploads/2019/03/W10-2019.pdf
Mijn lijst op you tube: Sander's Top 20 / Week 10 - 2019 (Updated Weekly) - YouTube
1
geplaatst: 4 maart 2019, 20:08 uur
Week 9:
01. (01) (6w) Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas
02. (02) (6w) Vampire Weekend - Harmony Hall
03. (==) (1w) Big Thief - UFOF
04. (03) (7w) Sunflower - Kosmonaut I
05. (05) (8w) SOAK - Knock Me Off My Feet
06. (08) (3w) Jessie Ware - Adore You
07. (04) (14w) Jan Verstraeten - Moon Face
08. (07) (5w) Stella Donnelly - Lunch
09. (06) (8w) Jan Verstraeten - Can It Be
10. (10) (2w) Tierra Whack - Only Child
11. (17) (4w) Jamila Woods - ZORA
12. (14) (2w) Roméo Elvis - Malade
13. (12) (4w) Tobi Duchampe - God of Punk
14. (09) (12w) Little Simz - 101 FM
15. (19) (4w) Fontaines D.C. - Big
16. (13) (2w) Aldous Harding - The Barrel
17. (11) (15w) The Groans - Colors
18. (15) (9w) D'Angelo - Unshaken
19. (==) (1w) Sebadoh - Celebrate the Void
20. (==) (1w) Tierra Whack - CLONES
21. (18) (9w) Noname - Song 31 (ft. Phoelix)
22. (21) (6w) girl in red - watch you sleep
23. (26) (7w) Balthazar - Wrong Vibration
24. (16) (8w) Stella Donnelly - Old Man
25. (20) (3w) W. H. Lung - Simpatico People
26. (22) (2w) Club Night - Village
27. (29) (2w) Konradsen - Baby Hallelujah
28. (==) (1w) Arthur Russell - Not Checking Up
29. (24) (5w) Allie Crow Buckley - As I Walk Into the Sea
30. (23) (5w) Noa Lee - Move Backwards
01. (01) (6w) Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas
02. (02) (6w) Vampire Weekend - Harmony Hall
03. (==) (1w) Big Thief - UFOF
04. (03) (7w) Sunflower - Kosmonaut I
05. (05) (8w) SOAK - Knock Me Off My Feet
06. (08) (3w) Jessie Ware - Adore You
07. (04) (14w) Jan Verstraeten - Moon Face
08. (07) (5w) Stella Donnelly - Lunch
09. (06) (8w) Jan Verstraeten - Can It Be
10. (10) (2w) Tierra Whack - Only Child
11. (17) (4w) Jamila Woods - ZORA
12. (14) (2w) Roméo Elvis - Malade
13. (12) (4w) Tobi Duchampe - God of Punk
14. (09) (12w) Little Simz - 101 FM
15. (19) (4w) Fontaines D.C. - Big
16. (13) (2w) Aldous Harding - The Barrel
17. (11) (15w) The Groans - Colors
18. (15) (9w) D'Angelo - Unshaken
19. (==) (1w) Sebadoh - Celebrate the Void
20. (==) (1w) Tierra Whack - CLONES
21. (18) (9w) Noname - Song 31 (ft. Phoelix)
22. (21) (6w) girl in red - watch you sleep
23. (26) (7w) Balthazar - Wrong Vibration
24. (16) (8w) Stella Donnelly - Old Man
25. (20) (3w) W. H. Lung - Simpatico People
26. (22) (2w) Club Night - Village
27. (29) (2w) Konradsen - Baby Hallelujah
28. (==) (1w) Arthur Russell - Not Checking Up
29. (24) (5w) Allie Crow Buckley - As I Walk Into the Sea
30. (23) (5w) Noa Lee - Move Backwards
0
geplaatst: 4 maart 2019, 20:28 uur
Ook op deze trieste dag moeten we door met de mooiste muziek. Eerst natuurlijk de mooiste The Prodigy singles, daarna is De Eigenwijze 30 te beluisteren.
Wat zijn de allermooiste liedjes van de afgelopen weken? Nu live vanuit de studio in Amersfoort, van 20:00 tot 23:59 de nieuwe Eigenwijze 30. Luister je mee? Er zijn vele manieren bv: Live stream golfbreker radio - YouTube
radio: 87.5FM, Ziggo digitaal of via internet: http://stream.golfbreker.nl/playlist.pls Golfbreker Radio - golfbrekerradio.nl <- daar staat ook hoe je de app kan downloaden.
Met deze week 5 nieuwe binnenkomers en 4 superstippen. Ik draai o.a: Billie Eilish, James Blake, The Breath, Chaka Khan, The Chemical Brothers, Apparat, D'Angelo, Anna von Hausswolff, Goldie, Rosalía, Myrkur, Tamino en Manchester Orchestra.
Wat zijn de allermooiste liedjes van de afgelopen weken? Nu live vanuit de studio in Amersfoort, van 20:00 tot 23:59 de nieuwe Eigenwijze 30. Luister je mee? Er zijn vele manieren bv: Live stream golfbreker radio - YouTube
radio: 87.5FM, Ziggo digitaal of via internet: http://stream.golfbreker.nl/playlist.pls Golfbreker Radio - golfbrekerradio.nl <- daar staat ook hoe je de app kan downloaden.
Met deze week 5 nieuwe binnenkomers en 4 superstippen. Ik draai o.a: Billie Eilish, James Blake, The Breath, Chaka Khan, The Chemical Brothers, Apparat, D'Angelo, Anna von Hausswolff, Goldie, Rosalía, Myrkur, Tamino en Manchester Orchestra.
0
geplaatst: 4 maart 2019, 21:06 uur
Nummer 9 - 4 maart 2019
Het nieuwe album van Foals dat komende vrijdag uitkomt moet wel een knaller worden; alle drie de singles zijn geweldig en staan dus logischerwijs in de top van mijn lijst. Alleen het uiterst relaxte nummer van Dog Trainer weet zich er tussen te nestelen.
01 [01] [3w] Foals - On The Luna #3
02 [==] [1w] Foals - Sunday
03 [03] [4w] Dog Trainer - The Kids
04 [02] [6w] Foals - Exits #3
05 [04] [5w] Bear's Den - Fuel On The Fire
06 [08] [3w] Ry X - The Water
07 [05] [4w] Hand Habits - can't calm down
08 [09] [5w] Craig Finn - Blankets
09 [06] [6w] Ryan Adams - Fuck The Rain
10 [07] [6w] Strand Of Oaks - Weird Ways
11 [19] [2w] Dog Trainer - Fever Dream
12 [16] [3w] Little May - Apples
13 [13] [5w] Another Sky - Apple Tree
14 [11] [5w] Matthew And The Atlas - Pyres
15 [14] [4w] Hand Habits - placeholder
16 [10] [7w] Boy Azooga - Face Behind Her Cigarette
17 [15] [8w] Sharon van Etten - Seventeen
18 [==] [1w] Rolling Blackouts Coastal Fever - In The Capital
19 [28] [2w] Riley Pearce - Windmill
20 [21] [4w] CHAMPS - Douglas Firs
21 [26] [2w] JW Ridley - Glass Eyes
22 [12] [9w] APRE - All Yours
23 [17] [5w] Glen Hansard - I'll Be You, Be Me
24 [==] [1w] John Mayer - I Guess I Just Feel Like
25 [==] [1w] Ry X - Foreign Tides
26 [20] [11w] Finn Andrews - Stairs To The Roof
27 [18] [8w] Pond - Daisy
28 [==] [1w] Daniel Norgren - The Flow
29 [==] [1w] Metric - Risk
30 [==] [1w] Someone - From Here
Verdwenen:
XX [22] [6w] Girl In Red - We Fell In Love In October
XX [23] [3w] Leif Erikson - 21 Grams
XX [24] [7w] Balthazar - I'm Never Gonna Let You Down Again
XX [25] [7w] White Lies - Tokyo
XX [27] [13w] Westerman - Outside Sublime #2
XX [29] [2w] Methyl Ethel - Trip The Mains
XX [30] [2w] Banfi - The Furniture Song
Tipparade/net niet:
6w Ben Howard - Heave Ho
5w Interpol - Fine Mess
4w Murray A. Lightburn - To The Top
3w APRE - Gap Year 2008
3w Bear's Den - Blankets Of Sorrow
3w Hand Habits - what lovers do
3w Holden Laurence - Shadows Of Old Love
3w Isbells - Father
3w Jack Savoretti - Youth And Love
3w Stereophonics - Chaos From The Top Down
3w Ten Fé - Here Again
3w The Slow Show - Sharp Scratch
3w Victor Furbacken - The Fire
2w Chelou - She Rock I Roll
2w Chromatics - Time Rider
2w Edwin Raphael [feat. Madson] - Bergamot Feels
2w Gurr - She Says
2w Harrison Storm - Run
2w Pavlove - Anything But Cupid
2w Radical Face - Hand Of Hearing
2w Strand Of Oaks - Ruby
2w Wye Oak - Evergreen
1w Aldous Harding - The Barrel
1w Close Talker - Half Past Nine
1w Hatchie - Without A Blush
1w ISLAND - She
1w King Charles - Freak
1w Madrugada - Half-Light
1w Palace - Martyr
1w Pond - Tasmania
Het nieuwe album van Foals dat komende vrijdag uitkomt moet wel een knaller worden; alle drie de singles zijn geweldig en staan dus logischerwijs in de top van mijn lijst. Alleen het uiterst relaxte nummer van Dog Trainer weet zich er tussen te nestelen.
01 [01] [3w] Foals - On The Luna #3
02 [==] [1w] Foals - Sunday
03 [03] [4w] Dog Trainer - The Kids
04 [02] [6w] Foals - Exits #3
05 [04] [5w] Bear's Den - Fuel On The Fire
06 [08] [3w] Ry X - The Water
07 [05] [4w] Hand Habits - can't calm down
08 [09] [5w] Craig Finn - Blankets
09 [06] [6w] Ryan Adams - Fuck The Rain
10 [07] [6w] Strand Of Oaks - Weird Ways
11 [19] [2w] Dog Trainer - Fever Dream
12 [16] [3w] Little May - Apples
13 [13] [5w] Another Sky - Apple Tree
14 [11] [5w] Matthew And The Atlas - Pyres
15 [14] [4w] Hand Habits - placeholder
16 [10] [7w] Boy Azooga - Face Behind Her Cigarette
17 [15] [8w] Sharon van Etten - Seventeen
18 [==] [1w] Rolling Blackouts Coastal Fever - In The Capital
19 [28] [2w] Riley Pearce - Windmill
20 [21] [4w] CHAMPS - Douglas Firs
21 [26] [2w] JW Ridley - Glass Eyes
22 [12] [9w] APRE - All Yours
23 [17] [5w] Glen Hansard - I'll Be You, Be Me
24 [==] [1w] John Mayer - I Guess I Just Feel Like
25 [==] [1w] Ry X - Foreign Tides
26 [20] [11w] Finn Andrews - Stairs To The Roof
27 [18] [8w] Pond - Daisy
28 [==] [1w] Daniel Norgren - The Flow
29 [==] [1w] Metric - Risk
30 [==] [1w] Someone - From Here
Verdwenen:
XX [22] [6w] Girl In Red - We Fell In Love In October
XX [23] [3w] Leif Erikson - 21 Grams
XX [24] [7w] Balthazar - I'm Never Gonna Let You Down Again
XX [25] [7w] White Lies - Tokyo
XX [27] [13w] Westerman - Outside Sublime #2
XX [29] [2w] Methyl Ethel - Trip The Mains
XX [30] [2w] Banfi - The Furniture Song
Tipparade/net niet:
6w Ben Howard - Heave Ho
5w Interpol - Fine Mess
4w Murray A. Lightburn - To The Top
3w APRE - Gap Year 2008
3w Bear's Den - Blankets Of Sorrow
3w Hand Habits - what lovers do
3w Holden Laurence - Shadows Of Old Love
3w Isbells - Father
3w Jack Savoretti - Youth And Love
3w Stereophonics - Chaos From The Top Down
3w Ten Fé - Here Again
3w The Slow Show - Sharp Scratch
3w Victor Furbacken - The Fire
2w Chelou - She Rock I Roll
2w Chromatics - Time Rider
2w Edwin Raphael [feat. Madson] - Bergamot Feels
2w Gurr - She Says
2w Harrison Storm - Run
2w Pavlove - Anything But Cupid
2w Radical Face - Hand Of Hearing
2w Strand Of Oaks - Ruby
2w Wye Oak - Evergreen
1w Aldous Harding - The Barrel
1w Close Talker - Half Past Nine
1w Hatchie - Without A Blush
1w ISLAND - She
1w King Charles - Freak
1w Madrugada - Half-Light
1w Palace - Martyr
1w Pond - Tasmania
1
geplaatst: 5 maart 2019, 01:20 uur
panjoe schreef:
In één keer op één, omdat ik hem al maandenlang draai: de nieuwe single van Four Tet - een dikke techhousetrack gebouwd rond een sample uit Nelly Furtado's Afraid. Ik had hem eerst op mijn eigen YouTubekanaal geüpload (geknipt uit een setje van Ben UFO) en daar had hij al meer dan 100.000 views vergaard, en toen hij van de week ineens werd geblokkeerd vermoedde ik al dat hij dan nu eindelijk uit zou komen. Een knalplaat die al maanden hoofdrolspeler is in mixen van DJ's over de hele wereld.
In één keer op één, omdat ik hem al maandenlang draai: de nieuwe single van Four Tet - een dikke techhousetrack gebouwd rond een sample uit Nelly Furtado's Afraid. Ik had hem eerst op mijn eigen YouTubekanaal geüpload (geknipt uit een setje van Ben UFO) en daar had hij al meer dan 100.000 views vergaard, en toen hij van de week ineens werd geblokkeerd vermoedde ik al dat hij dan nu eindelijk uit zou komen. Een knalplaat die al maanden hoofdrolspeler is in mixen van DJ's over de hele wereld.
WTF! Wat een ongelofelijk gave track van Four Tet.
Die gaat hoog binnenkomen aankomende week.
0
geplaatst: 5 maart 2019, 10:30 uur
Ik plaats m'n Afrekening van week 9 pas na 17:00 zodat ik de langverwachte nieuwe single van een Amerikaans bandje nog mooi op #1 kan zetten
0
geplaatst: 5 maart 2019, 10:33 uur
Ik zal Four Tet er zo nog wel even op attenderen om Afraid door te stemmen #stemnellygh
1
geplaatst: 5 maart 2019, 17:41 uur
2
geplaatst: 5 maart 2019, 17:46 uur
The D.I.S List week 9 Nr. 7
Ik kon deze week de extra tijd goed gebruiken, het was nogal druk kwa muziek en het leven
Na een aardige wat dilemma's is toch weer gelukt om mooi lijstje samen te stellen.
Vooral de overdosis van singles van Foals en ISLAND waren lastig, erg goede nummers weer maar misschien wel beetje teveel van het goede. Aan de andere kant is het ook een luxe probleem
01. (07) [1w] Foals – On The Luna
02. (01) [2w] Evergrey – Currents
03. (10) [2w] Frankie and the Witch Fingers – Pleasure
04. (03) [3w] Sundara Karma – Higher States
05. (02) [2w] Sylie Kreusch – Please to Devon
06. (15) [1w] Lizzo – Cuz I Love You
07. (13) [1w] UNKLE - On My Knees (feat. Michael Kiwanuka)
08. (06) [3w] ISLAND - All in my Head
09. (04) [3w] A$ap Rocky – Sundress
10. (05) [3w] Fat White Family – Feet
11. (09) [1w] Yak – White Male Carnivore
12. (==) [==] Otherkin – Tombstone
13. (23) [1w] Hozier - Dinner & Diatribes
14. (==) [==] Plastic Mermaids – Floating in a Vacuum
15. (==) [==] FEET – English Weather
16. (==) [==] Horsey – Bread and Butter
17. (==) [==] Sinkane – Everybody
18. (11) [1w] Monks - Why does Everybody Look the same?
19. (==) [==] Man & The Echo – A Capable Man
20. (==) [==] ISLAND – She
21. (==) [==] grandson – Stigmata
22. (19) [1w] The Teeth of the Sea - I'd Rather, Jack
23. (==) [==] The Heavy – Heavy for You
24. (24) [1w] The Pale White – Medicine
25. (==) [==] SÂVER - Dissolve to Ashes
Het DIS’m net nog niet list
Loyle Carner, Rebel Kleff, Kiko Bun - You Don't Know
Foals - Sunday
KONGOS - Pay For the Weekend
Man of Moon - Skin
PICTURES - Little Girl
Nadia Nair - Sway
Lost Under Heaven - Come
The D.I.S List on Spotify - open.spotify.com
Ik kon deze week de extra tijd goed gebruiken, het was nogal druk kwa muziek en het leven
Na een aardige wat dilemma's is toch weer gelukt om mooi lijstje samen te stellen.
Vooral de overdosis van singles van Foals en ISLAND waren lastig, erg goede nummers weer maar misschien wel beetje teveel van het goede. Aan de andere kant is het ook een luxe probleem
01. (07) [1w] Foals – On The Luna
02. (01) [2w] Evergrey – Currents
03. (10) [2w] Frankie and the Witch Fingers – Pleasure
04. (03) [3w] Sundara Karma – Higher States
05. (02) [2w] Sylie Kreusch – Please to Devon
06. (15) [1w] Lizzo – Cuz I Love You
07. (13) [1w] UNKLE - On My Knees (feat. Michael Kiwanuka)
08. (06) [3w] ISLAND - All in my Head
09. (04) [3w] A$ap Rocky – Sundress
10. (05) [3w] Fat White Family – Feet
11. (09) [1w] Yak – White Male Carnivore
12. (==) [==] Otherkin – Tombstone
13. (23) [1w] Hozier - Dinner & Diatribes
14. (==) [==] Plastic Mermaids – Floating in a Vacuum
15. (==) [==] FEET – English Weather
16. (==) [==] Horsey – Bread and Butter
17. (==) [==] Sinkane – Everybody
18. (11) [1w] Monks - Why does Everybody Look the same?
19. (==) [==] Man & The Echo – A Capable Man
20. (==) [==] ISLAND – She
21. (==) [==] grandson – Stigmata
22. (19) [1w] The Teeth of the Sea - I'd Rather, Jack
23. (==) [==] The Heavy – Heavy for You
24. (24) [1w] The Pale White – Medicine
25. (==) [==] SÂVER - Dissolve to Ashes
Het DIS’m net nog niet list
Loyle Carner, Rebel Kleff, Kiko Bun - You Don't Know
Foals - Sunday
KONGOS - Pay For the Weekend
Man of Moon - Skin
PICTURES - Little Girl
Nadia Nair - Sway
Lost Under Heaven - Come
The D.I.S List on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 5 maart 2019, 18:01 uur
You Had Your Soul with You by The National on Spotify - open.spotify.com
Hele avond op repeat als soundtrack van een legendarische avond in Madrid x
0
geplaatst: 5 maart 2019, 19:06 uur
2019 - Week 9 - Spotify - spotify:user:gretzs:playlist:3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8
01. (==) (01w) The National - You Had Your Soul with You #1
02. (02) (02w) Alex Lahey – Don’t Be so Hard on Yourself
03. (01) (05w) Billie Eilish - bury a friend #1
04. (==) (01w) Chromatics - Time Rider
05. (07) (06w) Maggie Rogers - Light On
06. (03) (08w) Sharon Van Etten - Seventeen #1
07. (04) (06w) The Japanese House - Maybe You're the Reason #1
08. (12) (03w) ionnalee – OPEN SEA
09. (==) (01w) Roy de Smet - Suárez in HD
10. (06) (07w) Billie Eilish - when I was older (Music Inspired by the Film ROMA)
11. (15) (05w) Foals - Exits
12. (05) (14w) Billie Eilish - come out and play #7
13. (==) (01w) Billie Eilish - wish you were gay
14. (08) (04w) La Dispute - Fulton Street I
15. (10) (14w) Yumi Zouma - In Camera
16. (09) (07w) Sigrid - Don't Feel Like Crying
17. (13) (05w) Makthaverskan - Demands
18. (16) (06w) Robinson - Medicine
19. (17) (06w) ViVii - And Tragic
20. (18) (02w) Iris Penning – Mag Ik Iets Vragen
21 t/m 40 volgen nog.
blur8
Nieuwe en uitgelicht:
01. The National - You Had Your Soul with You
18 maanden op gewacht en nu leef ik weer even in een droom. Geen woorden, enkel (straks wel meer tekst )
04. Chromatics - Time Rider
Nu al een magistrale track binnen het oeuvre van dit unieke collectief! Met Time Rider tikt Chromatics weer het allerhoogste niveau qua sfeerschepping. Heerlijk soundtrack om (figuurlijk bij) weg te dromen als ik weer eens na een concertje in de nachtelijke uren naar huis rijd.
09. Roy de Smet - Suárez in HD
De nieuwste single van onze eigen RoyDeSmet, samen met o.a. AlascA Volendams hoop in bange tijden. Heerlijke verhalende track, geïnspireerd door een van de beste spelers die er ooit op de (Nederlandse) ****balvelden heeft rondgelopen. Suárez in HD klinkt als een heerlijke kruising tussen Moon Moon Moon en The Tallest Man on Earth!
01. (==) (01w) The National - You Had Your Soul with You #1
02. (02) (02w) Alex Lahey – Don’t Be so Hard on Yourself
03. (01) (05w) Billie Eilish - bury a friend #1
04. (==) (01w) Chromatics - Time Rider
05. (07) (06w) Maggie Rogers - Light On
06. (03) (08w) Sharon Van Etten - Seventeen #1
07. (04) (06w) The Japanese House - Maybe You're the Reason #1
08. (12) (03w) ionnalee – OPEN SEA
09. (==) (01w) Roy de Smet - Suárez in HD
10. (06) (07w) Billie Eilish - when I was older (Music Inspired by the Film ROMA)
11. (15) (05w) Foals - Exits
12. (05) (14w) Billie Eilish - come out and play #7
13. (==) (01w) Billie Eilish - wish you were gay
14. (08) (04w) La Dispute - Fulton Street I
15. (10) (14w) Yumi Zouma - In Camera
16. (09) (07w) Sigrid - Don't Feel Like Crying
17. (13) (05w) Makthaverskan - Demands
18. (16) (06w) Robinson - Medicine
19. (17) (06w) ViVii - And Tragic
20. (18) (02w) Iris Penning – Mag Ik Iets Vragen
21 t/m 40 volgen nog.
blur8
Nieuwe en uitgelicht:
01. The National - You Had Your Soul with You
18 maanden op gewacht en nu leef ik weer even in een droom. Geen woorden, enkel (straks wel meer tekst )
04. Chromatics - Time Rider
Nu al een magistrale track binnen het oeuvre van dit unieke collectief! Met Time Rider tikt Chromatics weer het allerhoogste niveau qua sfeerschepping. Heerlijk soundtrack om (figuurlijk bij) weg te dromen als ik weer eens na een concertje in de nachtelijke uren naar huis rijd.
09. Roy de Smet - Suárez in HD
De nieuwste single van onze eigen RoyDeSmet, samen met o.a. AlascA Volendams hoop in bange tijden. Heerlijke verhalende track, geïnspireerd door een van de beste spelers die er ooit op de (Nederlandse) ****balvelden heeft rondgelopen. Suárez in HD klinkt als een heerlijke kruising tussen Moon Moon Moon en The Tallest Man on Earth!
0
geplaatst: 5 maart 2019, 20:10 uur
Het gaat mij niet meer lukken helaas, wat jammer is voor Alex Lahey die nog wel flink zou gaan stijgen.. Mijn lijst van vorige week mag nog een keer meedoen:
kaj_666 schreef:
DW. [VW] [AW] artiest - titel
01. [02] [04w] Catfish And The Bottlemen - Longshot (1×#1)
02. [01] [04w] Strand Of Oaks - Weird Ways (1×#1)
03. [04] [04w] Piroshka - What's Next?
04. [09] [02w] White Lies - Tokyo
05. [03] [03w] Fokko & Aafke Romeijn - Goeroe
06. [==] [01w] Alex Lahey - Don't Be So Hard On Yourself
07. [07] [02w] Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas
08. [06] [04w] Death Cab For Cutie - Northern Lights
09. [11] [04w] Desperate Journalist - Satellite
10. [08] [04w] Bear's Den - Fuel On The Fire
11. [13] [02w] Cassia - Small Spaces
12. [14] [03w] The Japanese House - Maybe You're The Reason
13. [05] [04w] Vampire Weekend - Harmony Hall (2×#1)
14. [12] [02w] Foals - On The Luna
15. [==] [01w] Strand Of Oaks - Ruby
16. [10] [04w] Ladytron - Far From Home
17. [==] [01w] ionnalee - Open Sea
18. [17] [04w] ISLAND - Just That Time Of The Night
19. [==] [01w] Chromatics - Time Rider
20. [16] [03w] Bob Mould - Lost Faith
DW. [VW] [AW] artiest - titel
01. [02] [04w] Catfish And The Bottlemen - Longshot (1×#1)
02. [01] [04w] Strand Of Oaks - Weird Ways (1×#1)
03. [04] [04w] Piroshka - What's Next?
04. [09] [02w] White Lies - Tokyo
05. [03] [03w] Fokko & Aafke Romeijn - Goeroe
06. [==] [01w] Alex Lahey - Don't Be So Hard On Yourself
07. [07] [02w] Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas
08. [06] [04w] Death Cab For Cutie - Northern Lights
09. [11] [04w] Desperate Journalist - Satellite
10. [08] [04w] Bear's Den - Fuel On The Fire
11. [13] [02w] Cassia - Small Spaces
12. [14] [03w] The Japanese House - Maybe You're The Reason
13. [05] [04w] Vampire Weekend - Harmony Hall (2×#1)
14. [12] [02w] Foals - On The Luna
15. [==] [01w] Strand Of Oaks - Ruby
16. [10] [04w] Ladytron - Far From Home
17. [==] [01w] ionnalee - Open Sea
18. [17] [04w] ISLAND - Just That Time Of The Night
19. [==] [01w] Chromatics - Time Rider
20. [16] [03w] Bob Mould - Lost Faith
0
geplaatst: 5 maart 2019, 20:13 uur
alvast voor de verwerking, druk weekie geweest
08 07 #
01 01 02 | Billie Eilish - bury a friend #2
02 03 02 | LAKSHMI - Starship 109
03 04 08 | Jerry Williams - David At The Bar #5
04 07 04 | Lauran Hibberd - Sugardaddy
05 02 16 | Jade Bird - Love Has All Been Done Before
06 05 06 | Vampire Weekend - Harmony Hall
07 11 02 | Meadowlark - H.I.T.H.
08 == 01 | Modeselektor ft. Flohio - Wealth
09 08 13 | King Princess - Pussy Is God #4
10 06 04 | La Dispute - FULTON STREET I
11 09 03 | Masta Ace & Marco Polo ft. Pharoahe Monch - The Fight Song
12 10 06 | Foals - Exits
13 == 01 | TS Graye - Honestly
14 13 05 | Ariana Grande - 7 Rings
15 12 05 | Parra for Cuva - Cupa Cupa
16 == 01 | Marie Davidson - Lara (Daniel Avery Remix)
17 15 03 | Liyv - Pink Twisted Lungs
18 17 10 | Nimmo - It's Easier (Shura Remix)
19 16 03 | Dizzee Rascal - Don't Gas Me
20 14 07 | Liza Anne - Small Talks
Toedels:
== 18 15 | Hatchie - Adored
== 19 04 | Nils Frahm - Spells
== 20 04 | SWMRS - Trashbag Baby
#stemnellygh
08 07 #
01 01 02 | Billie Eilish - bury a friend #2
02 03 02 | LAKSHMI - Starship 109
03 04 08 | Jerry Williams - David At The Bar #5
04 07 04 | Lauran Hibberd - Sugardaddy
05 02 16 | Jade Bird - Love Has All Been Done Before
06 05 06 | Vampire Weekend - Harmony Hall
07 11 02 | Meadowlark - H.I.T.H.
08 == 01 | Modeselektor ft. Flohio - Wealth
09 08 13 | King Princess - Pussy Is God #4
10 06 04 | La Dispute - FULTON STREET I
11 09 03 | Masta Ace & Marco Polo ft. Pharoahe Monch - The Fight Song
12 10 06 | Foals - Exits
13 == 01 | TS Graye - Honestly
14 13 05 | Ariana Grande - 7 Rings
15 12 05 | Parra for Cuva - Cupa Cupa
16 == 01 | Marie Davidson - Lara (Daniel Avery Remix)
17 15 03 | Liyv - Pink Twisted Lungs
18 17 10 | Nimmo - It's Easier (Shura Remix)
19 16 03 | Dizzee Rascal - Don't Gas Me
20 14 07 | Liza Anne - Small Talks
Toedels:
== 18 15 | Hatchie - Adored
== 19 04 | Nils Frahm - Spells
== 20 04 | SWMRS - Trashbag Baby
#stemnellygh
1
Mausie (crew)
geplaatst: 5 maart 2019, 20:19 uur
Deze helaas te laat tegengekomen voor de lijst van deze afrekening, maar die gaat er volgende week zeker in. Laatst heb ik ze live gezien in Cinetol, Amsterdam en toen kwam dit nummer voorbij. Zat echt: wow, wat een vette plaat, welke is dit van ze? Nou, deze dus
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 maart 2019, 22:20 uur
01 - 01 The Slow Show - Sharp Scratch
02 - 04 Kælan Mikla - Draumadís
03 - 03 ist ist - Exist
04 - 02 Visions In Clouds - Show Me The Way (You Tried To Be Seen)
05 - 05 Bear's Den Fuel on the Fire
06 - 06 Buzz Kull - New Kind Of Cross
07 - 09 Myrkur - Bonden og Kragen
08 - 10 Fontaines D.C. - Big
09 - 07 Crocodiles - Wait Until Tomorrow
10 - 11 FEWS - More Than Ever
11 - 08 Creux Lies - Portals
12 - 18 Rolling Blackouts Coastal Fever - In the Capital
13 - 15 Buzz Kull - The Garden (Feat. Modern Heaven)
14 - 13 MØ - Blur ft. Foster The People
15 - 17 Aldous Harding - The Barrel
16 - 16 Spielbergs - " 4 AM"
17 - 12 Be Forest - Bengala
18 (-) Ionnalee -; Open Sea
19 - 19 Harkin - Mist on Glass
20 - 14 Nicky Smith - Come Around
1
geplaatst: 6 maart 2019, 01:03 uur
0
geplaatst: 6 maart 2019, 01:11 uur
Ja daar kon ik dus even niks van lezen want ik was met Afrekeningshit bezig. Even snel bijlezen dan maar #stemnellygh
14
geplaatst: 6 maart 2019, 01:16 uur
En toen werd het een keertje dinsdag. Deze week moest ik mezelf namelijk onderdompelen in een groot cultureel festival in Eindhoven en ja, daar moest ook op gedronken worden enzo. Maar goed, het was in elk geval leuk. Tijd voor Afrekeningwerk heb ik echter niet gehad waardoor ik voor de tweede keer op rij zelfs geen stukjes voor mijn eigen lijst heb weten te maken, en dat terwijl ik jullie best veel te vertellen heb. Gelukkig heb ik met dit topic ook nog een mooie uitlaatklep om mijn hart te luchten en om mensen te verzoeken om mee te doen aan The Greatest Hits of Nelly Furtado (echt waar, ze is briljant). Als jullie daarnaast ook nog zo lief willen zijn om op bijvoorbeeld Lauran Hibberd of LAKSHMI te stemmen dan komen ze nog in de lijst en ben ik zelfs verplicht er iets over te tikken. Win win, al zeg ik het zelf. Wat dat betreft ben ik al blij dat Billie zo goed scoort. Over Billie valt er altijd wel iets te schrijven. Dat ga ik ook zeker nog wel een keer doen. Stay tuned.
Geen LAKSHMI en Lauran dus maar ik mag eigenlijk sowieso niet klagen over wat er wel in de lijst staat, want ik heb toch wel zes overeenkomsten met de gezamenlijke, waaronder zelfs de gehele topdrie. Vampire Weekend lijkt nog steeds ongenaakbaar, terwijl Billie Eilish zich in de achtergrond heeft Billie Eilish behoorlijk los heeft weten te weken van de rest van het pak. Exits keert na twee weken op vier gestaan te hebben terug op het podium. Concurrentie is er trouwens inmiddels uit eigen hoek want On The Luna stijgt deze week enorm en zo is Foals de eerste artiest dit jaar met twee tracks tegelijkertijd in de top tien. In het kielzog maakt ook Alex Lahey hey you you een flinke jump voorwaarts, met of zonder springtouw. Flink wat sprongen omlaag ook in de lijst, maar liefst negen nummers verlaten het strijdtoneel. The Silence hheeft niet het succes van I Know How To Speak weten te evenaren en ook Radiohead komt duidelijk tekort. Opvallend is dat er louter heren verdwijnen en er juist behoorlijk wat dames bijkomen. Of ze naar The National luisteren weet ik niet maar toch zal een zekere user er blij mee zijn, er zit er wss zelfs nog een projectje van hem tussen ook. Ik ben dan weer blij met de re-entry van Ibibio Sound Machine want het is een toffe act én het scheelt weer de moeite van een stukje tikken hihaho. Dit allemaal hebben we te danken aan 36 hele users en één halve tamme (grapje hoor Teun, luv u x).
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 9
01. (01) (6w) Vampire Weekend - Harmony Hall #5 (234) (16)
02. (03) (3w) Billie Eilish - bury a friend (155) (10)
03. (04) (6w) Foals - Exits (132) (11)
04. (02) (6w) Strand of Oaks - Weird Ways (130) (11)
05. (05) (5w) Apparat - Dawan (119,5) (8)
06. (23) (2w) Foals - On The Luna (116) (10)
07. (---) (1w) Chromatics - Time Rider (112) (11)
08. (26) (2w) Alex Lahey - Don’t Be so Hard on Yourself (111) (8)
09. (06) (8w) La Dispute - FULTON STREET I (96) (8)
10. (17) (3w) ionnalee - OPEN SEA (87) (9)
11. (08) (4w) the Slow Show - Sharp Scratch (87) (7)
12. (09) (8w) Sharon Van Etten - Seventeen (78) (6)
13. (07) (8w) Lana Del Rey - Hope Is A Dangerous Thing For A Woman Like Me To Have - But I Have It (74) (6)
14. (10) (7w) Parra For Cuva - Cupa Cupa (72) (6)
15. (15) (4w) Fat White Family - Feet (72) (5)
16. (14) (4w) Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas (69) (5)
17. (19) (4w) Bear's Den - Fuel On The Fire (58) (6)
18. (11) (6w) The Japanese House - Maybe You're the Reason (58) (5)
18. (18) (8w) Peaking Lights - I Can Read Your Mind (58) (5)
20. (---) (1w) Ry X - The water (51) (4)
21. (---) (1w) Weyes Blood - Everyday (50) (3)
22. (---) (1w) Jessie Ware - Adore You (49) (4)
23. (---) (1w) Hand Habits - can’t calm down (47) (3)
24. (RE) (2w) Ibibio Sound Machine - Tell Me (Doko Mien) (46) (4)
25. (27) (2w) ISLAND - All in My Head (44) (3)
26. (---) (1w) Ariana Grande - 7 rings (43) (4)
26. (12) (6w) Weyes Blood - Andromeda (43) (4)
28. (25) (3w) Pip Blom - Daddy Issues (43) (3)
29. (20) (5w) Desperate Journalist - Satellite (41) (4)
30. (---) (1w) La Dispute - RHODONITE AND GRIEF (41) (4)
Exit:
13. (5w) Radiohead - Ill Wind
16. (8w) D'Angelo - Unshaken
21. (8w) Manchester Orchestra - The Silence
22. (3w) Catfish and the Bottleman - Longshot
24. (1w) Astronoid - A New Color
28. (7w) Clarian - Close 2 U
28. (4w) Glenn Hansard - I'll Be You, Be Me
30. (6w) KOKOKO! - Affaire A Mbongo
Met dank aan lijsten van:
Magick1, iamsander, AstroStart, DjFrankie, Silent_shout, blur8, musician, SanderT, Sundance, Titmeister, ranboy, ranja, nico1616, SBube, Verweggistan, Dim, AngeloV, cowboyhenkie, Co Jackso, Eigenwijze 30, aerobag, Mausie, stardust_be, Vince vega, Dance Lover, cosmic kid, curufin, panjoe, herman, jordidj1, arcade monkeys, WhyNotSmile, dislexie, Gretz, 123poetertjes, kaj_666
En de lijsten van vorige week van:
Teunnis
De MuMeAfrekening op Spotify:
Nieuw:
Chromatics - Time Rider
Johnny Jewel en Ruth Radelet. Mag ik even een buiging vragen voor die twee? Oh, en we pakken Adam Miller en Nat Walker er ook even bij, die horen net zo goed bij het gezelschap. Er komt de laatste tijd een beetje weerstand tegen zuchtmeisjes met elektronica maar team Chromatics geeft daar geen fuck om en gaat gewoon verder met waar ze goed in zijn, namelijk zwoele nachtclubproducties (of Roadhouse natuurlijk) met een zuchtmeisje. Het aanhoudende pingelgitaartje is bezwerend en aan de refreinen worden, net als bij een Shadow en Cherry, de registers weer opengetrokken. Dit alles met een typische Chromaticsclip met een weg en blauwroze tinten. Echt een muziekje om ’s nachts in de auto op te zetten. Wordt dit net zo’n klassieker als Shadow en Cherry? De tijd zal het leren. Time Rider is in elk geval zeer overtugend de hoogste binnenkomer.
Ry X - The water
Wie dacht dat de Afrekening niets anders is dan louter zuchtmeisjes heeft het mis; de zuchtjongetjes kunnen er ook wat van. Ry X (ofwel Cuming) stond begin dit jaar nog in de lijst met YaYaYa (niet te verwarren met ‘I am Lorde’) en slingert er, nu zijn vorige het Afrekeningtoneel verlaten heeft, een nieuwe single uit. De ‘clip’ is eigenlijk hetzelfde als de vorige: een persoon met een gekleurd doek in de wind op een rotsformatie. Enige verschil is dat de doek nu blauw is. Muzikaal zijn er echter vrij grote verschillen. Had YaYaYa nog vooral een folksfeer om zich hangen met subtiele elektronica, zo neigt The Water meer richting zijn project Howling waardoor er een deephousesfeertje ontstaat om bij weg te dromen. Allebei een eigen sound en toch allebei weer herkenbaar als Ry X, al is het al door zijn tedere, heldere stemgeluid. Zijn er nog gelukkigen bij zijn show in Paradiso geweest? Ik weet dat Lauran Hibberd in de zaal stond.
Weyes Blood - Everyday
Natalie Mering is opnieuw terug met haar bekende dromerige Front Row Seat To Earthsound maar wel een beetje de sneeuwpopvariant. De instrumentatie heeft iets luchtig fris en er zijn zelfs handjeklaps. Maar ze is dan ook vrolijk op skivakantie met haar woes dus het hoeft allemaal niet zo naargeestig. Totdat ze met een bijl ge-axet worden uiteraard, dat geeft namelijk zo’n troep in je huurhuisje. Maar srsly, echt die clip kijken want hij is leuk. En ja, ook Weyes Blood brengt in een maand nog een album uit. Zo zal het vaker gaan met binnenkomende singles.
Jessie Ware - Adore You
Jessie Ware begon eigenlijk een beetje als een soulpopfolkartieste maar inmiddels heeft ze echt haar weg in de clubmuziek gevonden. Tenminste, aan de hand van deze nieuwe single lijkt het erop dat ze de weg die ze met Overtime al plaveide nu ook voor langere tijd in wil slaan. Wel nog met invloeden van de hiervoorgenoemde stijlen, waardoor ze in een breed spectrum van de popmuziek geadoreerd wordt. En dat komt goed uit want ze houdt ook van ons. Daarom gunt ze ons denk ik ook zo’n fraaie groovy dancetrack die zeker in de laatste minuut volledig haar schoonheid ontvouwt, laagje voor laagje. Ook wel een nummer dat wel acht minuten had mogen duren. Misschien gaat een heel album in deze sferen eenzelfde soort effect teweegbrengen. We zullen zien.
Hand Habits - can’t calm down
arcade monkeys had deze artieste al een aantal keer in zijn lijstje opgenomen over de afgelopen jaren maar nu heeft ie dan eindelijk medestand gekregen. En dat is niet zo raar want Hand Habits maakt precies het soort liefstemmige droompop dat hier zo goed aanslaat. Voor liefhebbers van Phoebe Bridgers, Tomberlin, Alvvays, Lucy Dacus enz enz. het project is gebouwd rondom Meg Duffy die ook gitariste is bij Kevin Morby. Die gitaar wordt voornamelijk relevant in de bridge waarbij ie eventjes venijnig schurend inkickt. Het nummer is ook te horen op het album placeholder dat vorige week uitkwam.
Ariana Grande - 7 rings
Ariana wil het. Ariana krijgt het. Zoals een plekje in de Afrekening en dat is verre van haar eerste. Ariana Grande a.k.a. Jordi’s ruknummer is op dit moment één van de meest gewaardeerde top 40-artiesten op de site en 7 Rings verandert daar weinig aan. Het is namelijk weer heel catchy en bovendien zeker onderscheidend genoeg. Ik pak nu even mijn eigen tekstje erbij want hé, dat scheelt mij ook weer werk als ik er acht van moet doen:
Fun fact: Seven Rings schijnt in het Japans bijna gelijk geschreven te zijn als ‘kleine kolengrill’. Daar kwam Ariana achter toen ze deze tekens op haar hand liet tatoeëren. Op zich best kjoel om et een barbecue op je hand te lopen dus na een ‘correctie’ (er staat nu Japanse barbecuevinger) zal ze het wel moeten omarmen. 7 Rings is een kleine lookatmeeeeeiamrichnfamous-shoutout. Of dit serieus of spottend bedoeld wordt is je eigen interpretatie. Het liedje zelf is gewoon goed. Feit. Echt wel. Ariana duikt na wat puurdere popnummers weer terug de R&B in met ook wat raakvlakken naar hiphop. Met een heerlijk verslavend laidback refreintje. Bij nog altijd een chronisch gebrek aan hiphop in de lijst is het al fijn dat er een nummer in staat met in elk geval raakvlakken. I want it. I got it.
La Dispute - RHODONITE AND GRIEF
La Dispute liet ons eigenlijk allemaal perplex staan met het werkelijk schitterende FULTON STREET I, dat et niet de 200-puntenkaap wist te halen. Hoe schrijf je in ’s hemelsnaam een waardige opvolger voor zo’n weergaloos nummer? RHODONITE AND GRIEF weet in elk geval al vier users enthousiast genoeg te maken om het in hun toptwintig te stoppen. Het probeert gelukkig geen tweede FULTON STREET te worden, het begin is namelijk een stukje lichtvoetiger, bevat meer blazers en ook de uithalen zijn niet zo hevig. Je kan het soms zelfs bij vlagen catchy noemen. Nu lijkt het nummer aan het einde door te lopen, dus benieuwd wat ze hier achteraan gaan plakken op hun deze maand nog te verschijnen vijfde album Panorama.
Dat was hem weer voor deze week. Volgende week hopelijk weer op maandag en als er niet zo loeiveel binnenkomers zijn misschien ook ietsjes vroeger op de avond. Stem ondertussen vooral op LAKSHMI en Lauran Hibberd. Of de nieuwe van Jerry die vrijdag uitkomt. En ehm… o ja: #stemnellygh
nondeju
Geen LAKSHMI en Lauran dus maar ik mag eigenlijk sowieso niet klagen over wat er wel in de lijst staat, want ik heb toch wel zes overeenkomsten met de gezamenlijke, waaronder zelfs de gehele topdrie. Vampire Weekend lijkt nog steeds ongenaakbaar, terwijl Billie Eilish zich in de achtergrond heeft Billie Eilish behoorlijk los heeft weten te weken van de rest van het pak. Exits keert na twee weken op vier gestaan te hebben terug op het podium. Concurrentie is er trouwens inmiddels uit eigen hoek want On The Luna stijgt deze week enorm en zo is Foals de eerste artiest dit jaar met twee tracks tegelijkertijd in de top tien. In het kielzog maakt ook Alex Lahey hey you you een flinke jump voorwaarts, met of zonder springtouw. Flink wat sprongen omlaag ook in de lijst, maar liefst negen nummers verlaten het strijdtoneel. The Silence hheeft niet het succes van I Know How To Speak weten te evenaren en ook Radiohead komt duidelijk tekort. Opvallend is dat er louter heren verdwijnen en er juist behoorlijk wat dames bijkomen. Of ze naar The National luisteren weet ik niet maar toch zal een zekere user er blij mee zijn, er zit er wss zelfs nog een projectje van hem tussen ook. Ik ben dan weer blij met de re-entry van Ibibio Sound Machine want het is een toffe act én het scheelt weer de moeite van een stukje tikken hihaho. Dit allemaal hebben we te danken aan 36 hele users en één halve tamme (grapje hoor Teun, luv u x).
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 9
01. (01) (6w) Vampire Weekend - Harmony Hall #5 (234) (16)
02. (03) (3w) Billie Eilish - bury a friend (155) (10)
03. (04) (6w) Foals - Exits (132) (11)
04. (02) (6w) Strand of Oaks - Weird Ways (130) (11)
05. (05) (5w) Apparat - Dawan (119,5) (8)
06. (23) (2w) Foals - On The Luna (116) (10)
07. (---) (1w) Chromatics - Time Rider (112) (11)
08. (26) (2w) Alex Lahey - Don’t Be so Hard on Yourself (111) (8)
09. (06) (8w) La Dispute - FULTON STREET I (96) (8)
10. (17) (3w) ionnalee - OPEN SEA (87) (9)
11. (08) (4w) the Slow Show - Sharp Scratch (87) (7)
12. (09) (8w) Sharon Van Etten - Seventeen (78) (6)
13. (07) (8w) Lana Del Rey - Hope Is A Dangerous Thing For A Woman Like Me To Have - But I Have It (74) (6)
14. (10) (7w) Parra For Cuva - Cupa Cupa (72) (6)
15. (15) (4w) Fat White Family - Feet (72) (5)
16. (14) (4w) Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas (69) (5)
17. (19) (4w) Bear's Den - Fuel On The Fire (58) (6)
18. (11) (6w) The Japanese House - Maybe You're the Reason (58) (5)
18. (18) (8w) Peaking Lights - I Can Read Your Mind (58) (5)
20. (---) (1w) Ry X - The water (51) (4)
21. (---) (1w) Weyes Blood - Everyday (50) (3)
22. (---) (1w) Jessie Ware - Adore You (49) (4)
23. (---) (1w) Hand Habits - can’t calm down (47) (3)
24. (RE) (2w) Ibibio Sound Machine - Tell Me (Doko Mien) (46) (4)
25. (27) (2w) ISLAND - All in My Head (44) (3)
26. (---) (1w) Ariana Grande - 7 rings (43) (4)
26. (12) (6w) Weyes Blood - Andromeda (43) (4)
28. (25) (3w) Pip Blom - Daddy Issues (43) (3)
29. (20) (5w) Desperate Journalist - Satellite (41) (4)
30. (---) (1w) La Dispute - RHODONITE AND GRIEF (41) (4)
Exit:
13. (5w) Radiohead - Ill Wind
16. (8w) D'Angelo - Unshaken
21. (8w) Manchester Orchestra - The Silence
22. (3w) Catfish and the Bottleman - Longshot
24. (1w) Astronoid - A New Color
28. (7w) Clarian - Close 2 U
28. (4w) Glenn Hansard - I'll Be You, Be Me
30. (6w) KOKOKO! - Affaire A Mbongo
Met dank aan lijsten van:
Magick1, iamsander, AstroStart, DjFrankie, Silent_shout, blur8, musician, SanderT, Sundance, Titmeister, ranboy, ranja, nico1616, SBube, Verweggistan, Dim, AngeloV, cowboyhenkie, Co Jackso, Eigenwijze 30, aerobag, Mausie, stardust_be, Vince vega, Dance Lover, cosmic kid, curufin, panjoe, herman, jordidj1, arcade monkeys, WhyNotSmile, dislexie, Gretz, 123poetertjes, kaj_666
En de lijsten van vorige week van:
Teunnis
De MuMeAfrekening op Spotify:
Nieuw:
Chromatics - Time Rider
Johnny Jewel en Ruth Radelet. Mag ik even een buiging vragen voor die twee? Oh, en we pakken Adam Miller en Nat Walker er ook even bij, die horen net zo goed bij het gezelschap. Er komt de laatste tijd een beetje weerstand tegen zuchtmeisjes met elektronica maar team Chromatics geeft daar geen fuck om en gaat gewoon verder met waar ze goed in zijn, namelijk zwoele nachtclubproducties (of Roadhouse natuurlijk) met een zuchtmeisje. Het aanhoudende pingelgitaartje is bezwerend en aan de refreinen worden, net als bij een Shadow en Cherry, de registers weer opengetrokken. Dit alles met een typische Chromaticsclip met een weg en blauwroze tinten. Echt een muziekje om ’s nachts in de auto op te zetten. Wordt dit net zo’n klassieker als Shadow en Cherry? De tijd zal het leren. Time Rider is in elk geval zeer overtugend de hoogste binnenkomer.
Ry X - The water
Wie dacht dat de Afrekening niets anders is dan louter zuchtmeisjes heeft het mis; de zuchtjongetjes kunnen er ook wat van. Ry X (ofwel Cuming) stond begin dit jaar nog in de lijst met YaYaYa (niet te verwarren met ‘I am Lorde’) en slingert er, nu zijn vorige het Afrekeningtoneel verlaten heeft, een nieuwe single uit. De ‘clip’ is eigenlijk hetzelfde als de vorige: een persoon met een gekleurd doek in de wind op een rotsformatie. Enige verschil is dat de doek nu blauw is. Muzikaal zijn er echter vrij grote verschillen. Had YaYaYa nog vooral een folksfeer om zich hangen met subtiele elektronica, zo neigt The Water meer richting zijn project Howling waardoor er een deephousesfeertje ontstaat om bij weg te dromen. Allebei een eigen sound en toch allebei weer herkenbaar als Ry X, al is het al door zijn tedere, heldere stemgeluid. Zijn er nog gelukkigen bij zijn show in Paradiso geweest? Ik weet dat Lauran Hibberd in de zaal stond.
Weyes Blood - Everyday
Natalie Mering is opnieuw terug met haar bekende dromerige Front Row Seat To Earthsound maar wel een beetje de sneeuwpopvariant. De instrumentatie heeft iets luchtig fris en er zijn zelfs handjeklaps. Maar ze is dan ook vrolijk op skivakantie met haar woes dus het hoeft allemaal niet zo naargeestig. Totdat ze met een bijl ge-axet worden uiteraard, dat geeft namelijk zo’n troep in je huurhuisje. Maar srsly, echt die clip kijken want hij is leuk. En ja, ook Weyes Blood brengt in een maand nog een album uit. Zo zal het vaker gaan met binnenkomende singles.
Jessie Ware - Adore You
Jessie Ware begon eigenlijk een beetje als een soulpopfolkartieste maar inmiddels heeft ze echt haar weg in de clubmuziek gevonden. Tenminste, aan de hand van deze nieuwe single lijkt het erop dat ze de weg die ze met Overtime al plaveide nu ook voor langere tijd in wil slaan. Wel nog met invloeden van de hiervoorgenoemde stijlen, waardoor ze in een breed spectrum van de popmuziek geadoreerd wordt. En dat komt goed uit want ze houdt ook van ons. Daarom gunt ze ons denk ik ook zo’n fraaie groovy dancetrack die zeker in de laatste minuut volledig haar schoonheid ontvouwt, laagje voor laagje. Ook wel een nummer dat wel acht minuten had mogen duren. Misschien gaat een heel album in deze sferen eenzelfde soort effect teweegbrengen. We zullen zien.
Hand Habits - can’t calm down
arcade monkeys had deze artieste al een aantal keer in zijn lijstje opgenomen over de afgelopen jaren maar nu heeft ie dan eindelijk medestand gekregen. En dat is niet zo raar want Hand Habits maakt precies het soort liefstemmige droompop dat hier zo goed aanslaat. Voor liefhebbers van Phoebe Bridgers, Tomberlin, Alvvays, Lucy Dacus enz enz. het project is gebouwd rondom Meg Duffy die ook gitariste is bij Kevin Morby. Die gitaar wordt voornamelijk relevant in de bridge waarbij ie eventjes venijnig schurend inkickt. Het nummer is ook te horen op het album placeholder dat vorige week uitkwam.
Ariana Grande - 7 rings
Ariana wil het. Ariana krijgt het. Zoals een plekje in de Afrekening en dat is verre van haar eerste. Ariana Grande a.k.a. Jordi’s ruknummer is op dit moment één van de meest gewaardeerde top 40-artiesten op de site en 7 Rings verandert daar weinig aan. Het is namelijk weer heel catchy en bovendien zeker onderscheidend genoeg. Ik pak nu even mijn eigen tekstje erbij want hé, dat scheelt mij ook weer werk als ik er acht van moet doen:
Fun fact: Seven Rings schijnt in het Japans bijna gelijk geschreven te zijn als ‘kleine kolengrill’. Daar kwam Ariana achter toen ze deze tekens op haar hand liet tatoeëren. Op zich best kjoel om et een barbecue op je hand te lopen dus na een ‘correctie’ (er staat nu Japanse barbecuevinger) zal ze het wel moeten omarmen. 7 Rings is een kleine lookatmeeeeeiamrichnfamous-shoutout. Of dit serieus of spottend bedoeld wordt is je eigen interpretatie. Het liedje zelf is gewoon goed. Feit. Echt wel. Ariana duikt na wat puurdere popnummers weer terug de R&B in met ook wat raakvlakken naar hiphop. Met een heerlijk verslavend laidback refreintje. Bij nog altijd een chronisch gebrek aan hiphop in de lijst is het al fijn dat er een nummer in staat met in elk geval raakvlakken. I want it. I got it.
La Dispute - RHODONITE AND GRIEF
La Dispute liet ons eigenlijk allemaal perplex staan met het werkelijk schitterende FULTON STREET I, dat et niet de 200-puntenkaap wist te halen. Hoe schrijf je in ’s hemelsnaam een waardige opvolger voor zo’n weergaloos nummer? RHODONITE AND GRIEF weet in elk geval al vier users enthousiast genoeg te maken om het in hun toptwintig te stoppen. Het probeert gelukkig geen tweede FULTON STREET te worden, het begin is namelijk een stukje lichtvoetiger, bevat meer blazers en ook de uithalen zijn niet zo hevig. Je kan het soms zelfs bij vlagen catchy noemen. Nu lijkt het nummer aan het einde door te lopen, dus benieuwd wat ze hier achteraan gaan plakken op hun deze maand nog te verschijnen vijfde album Panorama.
Dat was hem weer voor deze week. Volgende week hopelijk weer op maandag en als er niet zo loeiveel binnenkomers zijn misschien ook ietsjes vroeger op de avond. Stem ondertussen vooral op LAKSHMI en Lauran Hibberd. Of de nieuwe van Jerry die vrijdag uitkomt. En ehm… o ja: #stemnellygh
nondeju
0
geplaatst: 6 maart 2019, 11:35 uur
jordidj1 schreef:
woes
woes
Ook een zuchtmeisje?
123poetertjes schreef:
Opvallend is dat er louter heren verdwijnen en er juist behoorlijk wat dames bijkomen. Of ze naar The National luisteren weet ik niet maar toch zal een zekere user er blij mee zijn, er zit er wss zelfs nog een projectje van hem tussen ook.
nondeju
Opvallend is dat er louter heren verdwijnen en er juist behoorlijk wat dames bijkomen. Of ze naar The National luisteren weet ik niet maar toch zal een zekere user er blij mee zijn, er zit er wss zelfs nog een projectje van hem tussen ook.
nondeju
0
geplaatst: 6 maart 2019, 11:39 uur
Goed, er zijn waarschijnlijk letterlijk vier mensen hier die weten waar dit over gaat #stemnellygh
* denotes required fields.