Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown
zoeken in:
2
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:38 uur
Zie het van de zonnige kant: het lijstje afvallers (en jullie prachtige reviews) kunnen voor andere users weer aanleiding zijn om de nummers opnieuw te nomineren 

0
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:41 uur
Ik ken die lui hier al veel te lang, hun smaak verandert niet...
1
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:42 uur
luigifort schreef:
Nieuwe lui werven!
1
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:45 uur
Van die jonkies als Jordi enzo, maar dan met een tegenovergestelde smaak 

1
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:47 uur
Ja precies dat
Waar vind je die?
Sowieso liever Johan dan Jordi
Waar vind je die?Sowieso liever Johan dan Jordi

1
geplaatst: 19 augustus 2020, 21:11 uur
3
geplaatst: 19 augustus 2020, 22:31 uur
Kan de titel van dit topic veranderd worden naar ‘Johan en Luigi’s Jordi breakdown 2020’ , jordidj1?
5
geplaatst: 19 augustus 2020, 23:30 uur
1350. John Lennon - Working Class Hero
Een van zijn solo-signaturesongs toch wel. Prachtig nummer. Prachtige tekst en geweldig gebracht, imaginet Johan. Kan niet zeggen dat ik een superfan van John ben of dat ik zijn bijna heilige status snap of dat ik een groot kenner van zijn werk ben, maar dit vind ik een prachtwerkje. Een van zijn beste wat mij betreft. De muziek is prachtig understated, beetje zoals Townes met alleen gitaar en de tekst is werkelijk geniaal. (Johan: 9,0/Luigi: 9,6)
1349. Midlake - Head Home
Wel een leuke band dit, mooie organische retrofeel. Maar ook een beetje saaiig (misschien daardoor) tegelijkertijd, aldus Johan. Oja, deze band weer. Deze song doet me een beetje Fleetwood Mac aan, met een vleugje Keane en Belle & Sebastian sfeer rond Write About Love en ook een beetje I Am Kloot en Alan Parsons feel. Totaal niet eigen dus. Het kabbelt wel lekker weg en heeft een warme feel, maar het is te weinig verheffend. (Johan: 7,2/Luigi: 7,5)
1348. Trentemoller – Miss You
Luigi’s nieuwe fave artiest
Dit begint wel met een aardige chill-out-feel. He, en dan is het ook alweer afgelopen. Zo vluchtig dat het geen indruk op me kan maken, zegt Johan. Ik kan ze zelf missen als kiespijn, maar goed. Aardige chillout zeker vanaf het begin. En dan blijft het 4 minuten zo'n beetje hetzelfde. Vind er wel een beetje een Cure vibe inzitten meets the X Files ofzo. Maar te weinig om echt te boeien (Johan: 5,0/Luigi: 6,3)
1347. Blackstreet Feat. Dr. Dre & Queen Pen - No Diggity
We zagen het ‘origineel’ al, Grandma’s Hands. Die is wel wat beter, maar dit is ook wel een fijn party anthem, digt Johan. Uit de tijd dat ik nog veel MTV keek met songs als deze en My Pony, o wat een ramp
Nee, ik kan hier niks mee, veel te vaak gehoord ook nog, of liever gezegd ermee doodgegooid. Het irriteert me. (Johan: 7.1/ Luigi: 6,0)
1346. Kevin Morby - I Have Been To The Mountain
Kende ik alleen van naam. Dit is niet verkeerd, maar ook niet onderscheidend genoeg om echt indruk op me te kunnen maken, zegt Johan. De naam zei mij helemaal niks. Het begin met die gitaar heeft wat van PJ Harvey, maar het gaat niet echt ergens heen. De stem doet me aan die van iemand anders denken, weet even niet wie. Op zich wel een geinig instrumentaal allegaartje bij tijd en wijle, zeker met die Mexicaanse trompet, hij doet zijn best iig, maar een echt goede song vind ik het niet. Blijf maar op die berg jongen... (Johan: 6,8/Luigi: 6,2)
Een van zijn solo-signaturesongs toch wel. Prachtig nummer. Prachtige tekst en geweldig gebracht, imaginet Johan. Kan niet zeggen dat ik een superfan van John ben of dat ik zijn bijna heilige status snap of dat ik een groot kenner van zijn werk ben, maar dit vind ik een prachtwerkje. Een van zijn beste wat mij betreft. De muziek is prachtig understated, beetje zoals Townes met alleen gitaar en de tekst is werkelijk geniaal. (Johan: 9,0/Luigi: 9,6)
1349. Midlake - Head Home
Wel een leuke band dit, mooie organische retrofeel. Maar ook een beetje saaiig (misschien daardoor) tegelijkertijd, aldus Johan. Oja, deze band weer. Deze song doet me een beetje Fleetwood Mac aan, met een vleugje Keane en Belle & Sebastian sfeer rond Write About Love en ook een beetje I Am Kloot en Alan Parsons feel. Totaal niet eigen dus. Het kabbelt wel lekker weg en heeft een warme feel, maar het is te weinig verheffend. (Johan: 7,2/Luigi: 7,5)
1348. Trentemoller – Miss You
Luigi’s nieuwe fave artiest
Dit begint wel met een aardige chill-out-feel. He, en dan is het ook alweer afgelopen. Zo vluchtig dat het geen indruk op me kan maken, zegt Johan. Ik kan ze zelf missen als kiespijn, maar goed. Aardige chillout zeker vanaf het begin. En dan blijft het 4 minuten zo'n beetje hetzelfde. Vind er wel een beetje een Cure vibe inzitten meets the X Files ofzo. Maar te weinig om echt te boeien (Johan: 5,0/Luigi: 6,3)1347. Blackstreet Feat. Dr. Dre & Queen Pen - No Diggity
We zagen het ‘origineel’ al, Grandma’s Hands. Die is wel wat beter, maar dit is ook wel een fijn party anthem, digt Johan. Uit de tijd dat ik nog veel MTV keek met songs als deze en My Pony, o wat een ramp
Nee, ik kan hier niks mee, veel te vaak gehoord ook nog, of liever gezegd ermee doodgegooid. Het irriteert me. (Johan: 7.1/ Luigi: 6,0)1346. Kevin Morby - I Have Been To The Mountain
Kende ik alleen van naam. Dit is niet verkeerd, maar ook niet onderscheidend genoeg om echt indruk op me te kunnen maken, zegt Johan. De naam zei mij helemaal niks. Het begin met die gitaar heeft wat van PJ Harvey, maar het gaat niet echt ergens heen. De stem doet me aan die van iemand anders denken, weet even niet wie. Op zich wel een geinig instrumentaal allegaartje bij tijd en wijle, zeker met die Mexicaanse trompet, hij doet zijn best iig, maar een echt goede song vind ik het niet. Blijf maar op die berg jongen... (Johan: 6,8/Luigi: 6,2)
1
geplaatst: 19 augustus 2020, 23:54 uur
luigifort schreef:
Deze song doet me een beetje Fleetwood Mac aan, met een vleugje Keane en Belle & Sebastian sfeer rond Write About Love en ook een beetje I Am Kloot en Alan Parsons feel. Totaal niet eigen dus.
Deze song doet me een beetje Fleetwood Mac aan, met een vleugje Keane en Belle & Sebastian sfeer rond Write About Love en ook een beetje I Am Kloot en Alan Parsons feel. Totaal niet eigen dus.
OMFG ik ga weer helemaal stuk hiermee, fijn dat dit weer is begonnen, keep it up guys 
2
geplaatst: 20 augustus 2020, 00:05 uur
ArthurDZ schreef:
Kan de titel van dit topic veranderd worden naar ‘Johan en Luigi’s Jordi breakdown 2020’ , jordidj1?
ah de ok boomer-topic is weer los zie ik
3
geplaatst: 20 augustus 2020, 00:15 uur
Ik ben even weggeweest...hebben we de dislike button inmiddels hier?
5
geplaatst: 20 augustus 2020, 06:10 uur
luigifort schreef:
Omdat jij er toch niet was hadden wij die helemaal niet nodig

3
geplaatst: 20 augustus 2020, 12:30 uur
1345. Madness - Night Boat To Cairo
Altijd leuk maf, al luister ik hier heel zelden naar. Maar als je hem dan weer eens hoort, is het wel weer lekker, zeker met dit weer. Al heb ik nog steeds geen idee waar dit allemaal over gaat.
Luigi zegt: Madness was niet echt mijn ding had ik geloof ik al gezegd, maar ik vind het nog wel aardig om te horen. Fijn blazerswerk hier en een prettig wat donkerder en uitgelaten sfeertje. Die lui zijn echt bijna altijd vrolijk. (Johan 7,7, Luigi 7,5)
1344. The O'Jays - Back Stabbers
Klassiekertje, prachtig muzikale omlijsting, pristine productie ook. Heerlijk gezongen, en nog een mooie tijdloze tekst ook. Wat wil een mens nog meer? Een van de beste soulnummers in de lijst.
Oja deze, fijne suave song wel, zegt Luigi. Hij waant zich zo op de Love Boat. Muziek die hij zelf nooit opzoekt, maar altijd wel ok is om te horen als ie ergens langs komt. (Johan 8,5, Luigi 7,4)
1343. Lana Del Rey - Born To Die
Ja, Lana! Misschien wel mijn favoriete artiest van de laatste 10 jaar, al viel het kwartje pas later. Video Games vond ik wel fijn, maar deze leerde ik pas later echt kennen. Nu mijn fave van haar. Prachtig cinematografische scope, prachtig gezongen. Een echte modern classic zoals Gretz zou zeggen. Haar beste song, al zijn die recente ook geniaal natuurlijk.
Luigi zegt: Hey Laantje... die stem kan me inmiddels inpakken, zo zeg... Ze is natuurlijk al een hele grote, maar over 20 jaar zal ze geschaard worden onder de grootsten. Die gaat nog veel moois laten horen. Geweldig fijn brooding sfeertje. Haar stem is al een instrument op zich, ze kan er zoveel kanten mee op. Weet niet waarom, maar t doet me vaak bijbels aan ofzo icm met de muziek, een bepaald holy sfeertje. (Johan 9,6, Luigi 9,2)
1342. Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
Ken deze vooral van Herman van Veen, maar Brels versie overstijgt die toch wel
Muzikaal stelt het misschien niet veel voor, maar Brel heeft ook genoeg aan stem, voordracht en woorden. En dan heb je al gauw een ‘classique chanson’ of is het ‘chanson classique’? Mijn Frans is niet best. Ik versta hier ook geen bal van, maar vind de tekst toch prachtig!
Luigi zegt: Brel kan weinig verkeerd doen, maar is toch een stuk minimaler zo na Lana. Maar natuurlijk verschrikkelijk prachtig ook. Ik kan goed horen waar een Frank Boeijen zijn mosterd haalde. Ontzettend ontroerend. (Johan 8,3, Luigi 9,3)
1341. Joe Jackson - Breaking Us In Two
Joe uit zijn hoogtijdagen, hij kon toen weinig fout doen. Toch is dit wel de minste van zijn bekende singles. Beetje basic ballad, Joe is wel erg defaitistisch en die synthesizer-solo op het eind... wie dacht dat dat een goed idee was?? Anyway, uit sympathie toch nog een aardig cijfer van me.
Hm ja, ik luister niet heel veel naar Joe, zegt Luigi. Deze is hem ietsje te gemaakt. Mooi wel hoor, maar hij hoopt toch echt dat Steppin' Out nog langs komt van hetzelfde album... (Johan 7,2, Luigi 7,4)
Altijd leuk maf, al luister ik hier heel zelden naar. Maar als je hem dan weer eens hoort, is het wel weer lekker, zeker met dit weer. Al heb ik nog steeds geen idee waar dit allemaal over gaat.
Luigi zegt: Madness was niet echt mijn ding had ik geloof ik al gezegd, maar ik vind het nog wel aardig om te horen. Fijn blazerswerk hier en een prettig wat donkerder en uitgelaten sfeertje. Die lui zijn echt bijna altijd vrolijk. (Johan 7,7, Luigi 7,5)
1344. The O'Jays - Back Stabbers
Klassiekertje, prachtig muzikale omlijsting, pristine productie ook. Heerlijk gezongen, en nog een mooie tijdloze tekst ook. Wat wil een mens nog meer? Een van de beste soulnummers in de lijst.
Oja deze, fijne suave song wel, zegt Luigi. Hij waant zich zo op de Love Boat. Muziek die hij zelf nooit opzoekt, maar altijd wel ok is om te horen als ie ergens langs komt. (Johan 8,5, Luigi 7,4)
1343. Lana Del Rey - Born To Die
Ja, Lana! Misschien wel mijn favoriete artiest van de laatste 10 jaar, al viel het kwartje pas later. Video Games vond ik wel fijn, maar deze leerde ik pas later echt kennen. Nu mijn fave van haar. Prachtig cinematografische scope, prachtig gezongen. Een echte modern classic zoals Gretz zou zeggen. Haar beste song, al zijn die recente ook geniaal natuurlijk.
Luigi zegt: Hey Laantje... die stem kan me inmiddels inpakken, zo zeg... Ze is natuurlijk al een hele grote, maar over 20 jaar zal ze geschaard worden onder de grootsten. Die gaat nog veel moois laten horen. Geweldig fijn brooding sfeertje. Haar stem is al een instrument op zich, ze kan er zoveel kanten mee op. Weet niet waarom, maar t doet me vaak bijbels aan ofzo icm met de muziek, een bepaald holy sfeertje. (Johan 9,6, Luigi 9,2)
1342. Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
Ken deze vooral van Herman van Veen, maar Brels versie overstijgt die toch wel
Muzikaal stelt het misschien niet veel voor, maar Brel heeft ook genoeg aan stem, voordracht en woorden. En dan heb je al gauw een ‘classique chanson’ of is het ‘chanson classique’? Mijn Frans is niet best. Ik versta hier ook geen bal van, maar vind de tekst toch prachtig!Luigi zegt: Brel kan weinig verkeerd doen, maar is toch een stuk minimaler zo na Lana. Maar natuurlijk verschrikkelijk prachtig ook. Ik kan goed horen waar een Frank Boeijen zijn mosterd haalde. Ontzettend ontroerend. (Johan 8,3, Luigi 9,3)
1341. Joe Jackson - Breaking Us In Two
Joe uit zijn hoogtijdagen, hij kon toen weinig fout doen. Toch is dit wel de minste van zijn bekende singles. Beetje basic ballad, Joe is wel erg defaitistisch en die synthesizer-solo op het eind... wie dacht dat dat een goed idee was?? Anyway, uit sympathie toch nog een aardig cijfer van me.
Hm ja, ik luister niet heel veel naar Joe, zegt Luigi. Deze is hem ietsje te gemaakt. Mooi wel hoor, maar hij hoopt toch echt dat Steppin' Out nog langs komt van hetzelfde album... (Johan 7,2, Luigi 7,4)
1
geplaatst: 20 augustus 2020, 16:07 uur
Joe, Madness en vooral Lana zijn mij lief, die andere 2 zijn ook niet slecht.
2
geplaatst: 20 augustus 2020, 16:09 uur
Moet jij er niet steeds tussen uit knijpen, had je taakstraf ?
1
geplaatst: 20 augustus 2020, 17:06 uur
De vakantie die ik had was fijn, sowieso ff fijn om eens per jaar een MuMe break te hebben
Maar daarop volgde het ziekte -en sterfbed van mijn vader die afgelopen week overleed. De man die ook nog een paar keer terug kwam in mijn top 100, God hebbe zijn ziel...
Maar het is sowieso fijn om hier weer terug te zijn
Maar daarop volgde het ziekte -en sterfbed van mijn vader die afgelopen week overleed. De man die ook nog een paar keer terug kwam in mijn top 100, God hebbe zijn ziel...Maar het is sowieso fijn om hier weer terug te zijn

* denotes required fields.