MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's bubbles

zoeken in:
Dan zou dit hun eerste single zijn

Als Opal had het gekund

En wat is dé Smiths Paisley song?

Floor Jansen - Winner

Er is een leven vóór Floor Jansen en een leven na Floor Jansen En dat 2e leven begon voor mij zo'n beetje een maand geleden Ik kwam op YT een clipje tegen van ene Floor Jansen in duet met Henk Poort: The Phantom of the Opera, bij het televisieprogramma Beste Zangers. Een programma dat ik vroeger verafschuwde als ik wel eens wat hier of daar langs zag gekomen, iets teveel een vooroordeel achteraf Naar aanleiding daarvan ben ik meer gaan zoeken over Floor, ik was erg onder de indruk van haar stem. Zo kwam ik uit bij de band waar ze nu in zit: Nightwish. Normaal gesproken niet echt mijn ding, maar mijn entree was hun holy grail en dan vooral deze uitvoering Nightwish - Ghost Love Score (live at Wacken) en ik was helemaal om. Wat een muziek, wat een stem, wat een performance, het klopte helemaal. Vervolgens nog meer live video's bekeken van deze band, reaction video's gaan binge watchen (wie doet dat nou niet ) Nightwish docu's kijken, ik ben zowat lid van de Nightwish Army inmiddels Hun vroegere studiowerk spreekt me niet zo aan, maar live zijn ze door niemand te overtreffen. Vervolgens kwam ik er dus achter dat Floor een heel seizoen meedeed aan Beste Zangers, ook gecheckt en erg van genoten. Ben nu ook dat programma aan het binge watchen btw, zoals een Gretz ws ook wel gedaan heeft, altijd handig voor de NLstalige ladder volgend jaar Daarin zingen de zangers liedjes van elkaar of belangrijke muziek voor hen. In een zo'n aflevering, waarin Tim Akkerman (ex-Direct) centraal stond, koos Floor om een van zijn liedjes te vertolken en hoe! Het liedje van Tim zelf is zeker niet onaardig, maar Floor met haar powerhouse stem maakt er totaal iets onoverwinnelijks van. Vooral in de refreinen waar ze zo hoog gaat en haar hele ziel en zaligheid erin gooit is zo life-affirming, ik krijg er elke keer een brok in mijn keel van, de emotie, het raakt me heel erg. Zelden zoiets op deze manier gehoord

https://pbs.twimg.com/media/EGLiykEXkAATIW4.jpg

We're not different now
And to me you're just the same
And if it takes a while
There's no shame
No one to blame

You set your mind in you
Play the game, and overcame
Look at you now, what you became

There's a start at the finish
It's not a given
But you're a winner
Nothing can beat you down
Feel your heart beating
It's your rythm
You're a winner

I remember it all
The memories
It never fades
Two boys growing up
The stories they make
They were never afraid

It's not a given
But you're a winner
Feel your heart beating
It's your rythm
You're a winner

It's not a given
But you're a winner
Feel your heart beating
It's your rythm
You're a winner

Raise your hand
Raise your hand
Raise your hand
Raise your hand
'Cause you're a winner

Raise your hand
Raise your hand
Raise your hand
Raise your hand
'Cause you're a winner

De zomer is een slechte tijd aangaande MuMe dingen, maar ik hoop in de herfst wat meer tijd te hebben. In ieder geval komt er straks eentje aan

The Blackeyed Susans - Glory Glory

Australische band uit Perth, vernoemd naar de song Blackeyed Susan van het album The Black Swan van The Triffids. David McComb zelf was ook on and off lid van deze band vanaf het eerste uur, net als zanger Phil Kakulas die ten tijde van The Black Swan ook lid was van The Triffids en ook aan de song Blackeyed Susan bijdroeg.
Glory Glory is de leadtrack van hun 2e EP genaamd Anchor Me waaraan David niet meedeed. Maar wat een track is het toch! Opgedoken voor het 1991 toplijstentopic waar het bij mij de eerste positie bereikte. Wat een heerlijk lieflijke song is dit, de zanger heeft een prachtig warme stem, maar het prijselement is toch wel dat alles smeltende trompetje, wat een zaligheid, als boter zo zacht. Een song die echt raakt! Prijsdeel hier is toch wel het einde waar het maar opbouwt, ook in de zang met My time is marching on, onder die trompet. Bijna Morrissey-like

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f3/Anchor_Me_BES.jpg/220px-Anchor_Me_BES.jpg

Marie has left the building
Broken all the laws
Washing's on the line
And the keys are by the door
She's dusted off her feathers now
Finally flown the coop
Left behind tomorrow
In search of sweeter fruit

You're cooking and you're cleaning
Tending to the chores
Digging up the garden now
And sorting out her drawers
Sometimes in the evenings
I hang my head in shame
I pace around the kitchen
And softly call her name
(Oh Marie I call your name)

Marie has left the building
But her body's on the floor
Washing's on the line
And her keys are by the door
Well they're sure to find your prints boy
you never thought of wearing gloves
And they'll say that your're so sick, boy
but you're only sick of love
I see you're cooking
and you're cleaning,
tending to the chores
And here they come a knockin'
here they come a knockin'
Here they come a knockin'
knockin' at your door

Glory, glory how she threw you
Glory, glory so peculiar
Glory, glory hallelujah
My time is marching on

Geweldig nummer van een fijne band.

Snarski was David’s fave zanger en hij nam ook diens plek in bij het laatste Triffids-optreden dat ik zag een jaar of 10 geleden in De Melkweg.

Ik zou toen ook evt gaan weet ik nog, maar kon niet.
Dat is toch geen 10 jaar geleden? Denk 5 ofzo...

Ja dat was de BSD-Tour dacht ik.

Maar daarvoor kwamen ze voor het eerst weer samen, die keer bedoel ik.

Edit: Fuck, 15 jaar alweer… Recensie: THE TRIFFIDS: PUUR EN ONTROEREND (concert) | OOR

Ah zo ja

Gast
geplaatst: vandaag om 06:50 uur

geplaatst: vandaag om 06:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.