MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
En we zijn aangekomen bij de hoeksteen van de OK-lijst.

Zelfs Hey brother is 1 keer per jaar nog wel te doen.

Nightswimming, het perfecte einde van een album. En dan komt daar nog Find the River overheen.

Night swimming: zulke goede herinneringen aan op nachtelijke belevenissen hier op de stranden van Walcheren.

Ah, Jagged Little Pill, dat was de eerste CD die ik ooit kocht. Helemaal grijs gedraaid. Bij een verhuizing kwijtgeraakt, of gejat door mijn zus. Hoe dan ook, ik heb hem niet meer. Head Over Feet geniet overigens mijn voorkeur boven deze. En You Learn.

Titmeister schreef:
Bewijs het tegendeel dan maar

Deze is ook schitterend, één van m'n favorieten:

ABDrums schreef:
(quote)

Deze is ook schitterend, één van m'n favorieten:
(embed)

Het klinkt een beetje als een R.E.M.-ballad

Ah Pitertje!

Titmeister schreef:
Het klinkt een beetje als een R.E.M.-ballad

Niet gek, toch? Friesland heeft meer te bieden dan dat je denkt.

Het kattenjaartje!

Stemplaat

ABDrums schreef:
(quote)

Niet gek, toch? Friesland heeft meer te bieden dan dat je denkt.

Je kent me nog niet goed genoeg als je denkt dat ik dat als compliment bedoelde

Eerlijk is eerlijk, het klonk aanzienlijk beter dan een R.E.M.-ballad. Maar nog niet zo goed als Het Is Een Nacht.

Year of the cat staat eigenlijk veel te laag in de lijst: de laatste jaren rond de 700, maar was (ooit) goed voor de 36e plaats. Al jarenlang vast onderdeel van mijn stemlijst.

Het zoveelste bewijs dat er écht teveel Queen in de lijst staat. Dit is amper een heel liedje. Net als You Don't Fool Me. Gewoon wat random aan elkaar geplakte zinnen.

harm1985 schreef:
Het zoveelste bewijs dat er écht teveel Queen in de lijst staat. Dit is amper een heel liedje. Net als You Don't Fool Me.

En dan staat het ook nog hoger dan Year of the Cat, schandalig.

Wel een beetje mee eens wat het amper een heel liedje betreft maar toch is dit heerlijk!

Muse is Queen maar dan wel gelukt

Bliss

Juul1998B alert!

Deze Muse vind zelfs ik nog wel ok.

Iron fucking Maiden HUTSSS

Een ietwat uitgekauwde Maiden, maar wel erg lekker als tussendoortje. De revolutionaire gitaarsynth klinkt nog wel uitzonderlijk fris trouwens.

Op Somewhere in time klonk ie nog net iets frisser

Staat er nu serieus 5x Maiden in, maar geen Number of the Beast? Heeft de EO de lijst gemanipuleerd ofzo?

Ja je zou het bijna denken

Van mij mag Iron Maiden er wel 10x in staan

Onweerwolf
20x net zo vaak als Eefje moderne klassiekers heeft.

Komend uur een skipuurtje, zie jullie later.

Onweerwolf schreef:
20x net zo vaak als Eefje moderne klassiekers heeft.

Valt vast wel in te vullen. Als we sowieso heel Marco Borsato uit die lijst schrappen komen er alweer aardig wat plekjes vrij.

Kondoro0614 schreef:
Als we sowieso heel Marco Borsato uit die lijst schrappen komen er alweer aardig wat plekjes vrij.

Vergeet Guus Meeuwis en Michael Jackson niet.

Zit er in deze Gaia - Valensia een verwijzing naar Alice Cooper - Poison? Ik meende de beginrif te horen.

Sta er toch elk jaar van te kijken dat deze kitsch zo hoog in de Top 2000 staat. Heb dit letterlijk nog nooit daarbuiten gehoord.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:13 uur

geplaatst: vandaag om 07:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.