MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Zack schreef:
Heb gekozen voor nummers tot jaren 90 om die nummers steun en beetje tegenwind tegeven voor veel wat er na kwam, hoewel daar ook goede tussen zitten.

Zack, wat fijn dat je een lans breekt voor de muziek van voor 1990! Die muziek komt er vaak toch maar bekaaid vanaf, zeker wat betreft de Top 2000. Het is tijd dat daar eens wat meer aandacht en waardering voor komt.

Precies, veel te weinig Chicago house.

Otis Redding- (Sittin' On) The Dock Of The Bay (1968)
Radiohead - Exit Music (For A Film) (1997)
Oasis - Don't Look Back In Anger (1996)
Blur - The Universal (1995)
Stone Roses - I Am the Resurrection
Janis Ian - At Seventeen (1975)
Crosby, Stills, Nash & Young - Teach Your Children (1970)
Carole King - You've Got A Friend (1971)
Leonard Cohen - So Long Marianne (1968)
Tom Petty & The Heartbreakers - Learning To Fly (1991)
Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
Neil Young - Harvest (1972)
Dolly Parton - Here You Come Again (1978)
David Bowie - Starman (1972)
Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough (1967)
Nina Simone - Ain't Got No, I Got Life (Original) (1968)
Fleetwood Mac - Songbird (1977)
Electric Light Orchestra - Evil Woman (1975)
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie) (1974)
Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising (1969)
Duran Duran - Hungry Like The Wolf (1982)
Talking Heads - Psycho Killer (1978)
Doors - Riders On The Storm (1971)
Fairport Convention - Who Knows Where the Time Goes?
Etta James - I'd Rather Go Blind (1967)
Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like A) Natural Woman (1967)
Hollies - He Ain't Heavy, He's My Brother (1969)
Velvet Underground & Nico - Sunday Morning (1967)
Janis Joplin - Me And Bobby McGee (1971)
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come (1964)
Karen Dalton - Something on your mind
Vashti Bunyan - Train Song
Mama Cass - Dream A Little Dream Of Me (1968)
J.J. Cale - After Midnight (1972)
Queens Of The Stone Age - Make It Wit Chu (2008)

Zack
Arrie schreef:
(quote)

Zack, wat fijn dat je een lans breekt voor de muziek van voor 1990! Die muziek komt er vaak toch maar bekaaid vanaf, zeker wat betreft de Top 2000. Het is tijd dat daar eens wat meer aandacht en waardering voor komt.
Graag gedaan

Zack
trebremmit schreef:
Precies, veel te weinig Chicago house.
Geen gedreun , graag muziek .

Toch vinden mensen vaak de muziek van voor 2000-1990 beter , al zal dat zeker ook met de leeftijd van de deelnemers te maken.

Maar kom dan niet aan met Kensington e.d. .Los daarvan is er prima muziek , maar het wordt nog te weinig 'gedragen' . De Mume kern is ook verwaarloosbaar ' in de totale deelname qua muziek van deze eeuw lijkt me.....maar alle beetjes helpen.

Wie vindt ook het eerste lijstje van herman beter dan zijn tweede?

2 van de Songfestival inzendingen van 2021 staan er zo goed als in (Barbara Pravi en Maneskin) aldus Jeroen Kijk in de Vegte zojuist op Radio 2.

1 Stap Terug van Miss Montreal en Lean On Me van Bill Withers, beiden vorig jaar nieuw in de lijst, gaan we (waarschijnlijk) niet meer terug zien in de lijst van 2021. Dat werd tussen 14 en 15 uur gemeld door Emmely de Wilt.

Lean On Me

Nog net voor de deadline gestemd op deze 35!

Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll (2007)
Arcade Fire - Rebellion (Lies) (2004)
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent (2007)
Atmosphere - Painting (2008)
Beach House - Myth (2012)
Billie Eilish - Everything I Wanted (2019)
Bon Iver - Skinny Love (2007)
Bright Eyes - First Day of My Life (2005)
Cœur de Pirate - Place de la République (2011)
Damien Rice - The Blower's Daughter (2001)
Dua Lipa - Don't Start Now (2019)
Eefje de Visser - Scheef (2015)
Johan - Tumble and Fall (2001)
Kacey Musgraves - Happy and Sad (2018)
Keane - Bedshaped (2004)
Love - Alone Again Or (1967)
MGMT - Kids (2007)
Nelly Furtado - Try (2004)
Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime (2003)
Nick Drake - Day Is Done (1969)
Nils Frahm - Says (2013)
Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (1995)
Robyn - Dancing on My Own (2010)
Sia - Breathe Me (2004)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Tame Impala - The Less I Know the Better (2015)
Taylor Swift - All Too Well [10 Minute Version] [Taylor’s Version] (From the Vault)
Taylor Swift - Blank Space (2014)
The Killers - Mr. Brightside (2004)
The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You (2008)
The National - Fake Empire (2007)
The National - Bloodbuzz Ohio (2020)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
Vampire Weekend - A-Punk (2008)
Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi (2001)

Haha pffff ik was net een minuut te laat met indienen, nog zo m'n best gedaan ..

royh schreef:
1 Stap Terug van Miss Montreal en Lean On Me van Bill Withers, beiden vorig jaar nieuw in de lijst, gaan we (waarschijnlijk) niet meer terug zien in de lijst van 2021. Dat werd tussen 14 en 15 uur gemeld door Emmely de Wilt.

Exit polls mogen toch pas na de verkiezing bekend worden gemaakt?

herman schreef:
(quote)

Exit polls mogen toch pas na de verkiezing bekend worden gemaakt?
Op sommige uren werd bekendgemaakt welke nummers op dat specifieke moment op 2001 (m.a.w. het nummer dat net buiten de lijst terechtkomt) en op 1500 stonden, om zo nog een paar stemmen te werven. Een Stap Terug stond vgm op 2001 tussen 14 a 15 uur en Lean On Me op 1500, maar ik kan het ook mis hebben. Intergalactic van de Beastie Boys, Keep The Faith van Bon Jovi en Let's Get It On van Marvin Gaye stonden op een gegeven moment ook op 2001.

De lijnen zijn inmiddels gesloten, en het nummer dat nu op 2001 staat (en dus niet de lijst haalt) is So What van Miles Davis. Er moeten nog wat dingen gecontroleerd gaan worden (met name bij de vrije keuzes) dus helemaal zeker is het niet, maar ga er maar van uit dat Miles Davis niet in de lijst gaat debuteren.

Bökkers - Kold Bloed komt nieuw binnen in de lijst. Plaats is nog niet duidelijk.

Porcupine Head schreef:
De lijnen zijn inmiddels gesloten, en het nummer dat nu op 2001 staat (en dus niet de lijst haalt) is So What van Miles Davis. Er moeten nog wat dingen gecontroleerd gaan worden (met name bij de vrije keuzes) dus helemaal zeker is het niet, maar ga er maar van uit dat Miles Davis niet in de lijst gaat debuteren.

Ik hoorde het ook! Hoe jammer! Had graag wat meer jazz gezien. Echter denk ik dat veel mensen de Top 2000 al muten met een jazz-opener op #2000 van bijna 10 minuten....

Nummers 6 t/m 10:

6: Radar Love - Golden Earring
7: Stairway To Heaven - Led Zeppelin
8: Nothing Else Matters - Metallica
9: Black - Pearl Jam
10: Avond - Boudewijn de Groot

Oei dan ben ik bang dat Wish You Were Here de top 10 heeft verlaten.

Ik denk dat Heroes op 5 is gekomen.

Dirruk schreef:
Oei dan ben ik bang dat Wish You Were Here de top 10 heeft verlaten.

En dan is #11 ook nog niet zeker aangezien Fix You en Heroes waarschijnlijk ook de Top 10 verlaten.
Procol Harum waarschijnlijk ook in de Top 5 denk ik zo...

Vinniee schreef:
(quote)
Oh ja, inderdaad. Dikke kans dat A Whiter Shade of Pale in de top 5 staat. Zou voor het eerst sinds 1999 zijn dat dat nummer in de top 10 staat.

Vinniee schreef:
(quote)

Ja dat vermoed ik ook.

Lijkt me ook waarschijnlijk dat A whither shade of pale in de top 5 staat. Misschien zelfs op 1 ..., al gok ik dat het weer Rollercoaster is.
De reden waarom Procol Harum zo hoog komt is natuurlijk minder: het zou mooier zijn als zoiets op eigen kracht gebeurt. Het nummer is in de loop van de jaren te zeer terug gevallen (vorig jaar 153, in 1999 op 10).

5 Piano Man - Billy Joel, 4 Hotel California - Eagles, 3 A whiter shade of pale - Procol Harum, 2 Rollercoaster - Danny Vera 1 Bohemian Rhapsody - Queen

Nummers 1 t/m 5:

1: Bohemian Rhapsody - Queen
2: Roller Coaster - Danny Vera
3: A Whiter Shade Of Pale - Procol Harum
4: Hotel California - Eagles
5: Piano Man - Billy Joel

Mooie positie van Procol Harum (de omstandigheden minder)

Ik vermoedde het al dat Queen de nummer 1 positie weer zou terugpakken. Als er geen actie/impactvolle gebeurtenis is (alhoewel corona nog altijd voortduurt), komt niemand in de buurt van BoRhap. Heeft erg veel steun onder jongeren en is voor veel mensen een "traditie" om dit als nummer 1 te hebben.

Blij dat Fix You de top 10 heeft verlaten vanwaar deze stijging van Nothing Else Matters trouwens, heb ik iets gemist?

Mausie schreef:
vanwaar deze stijging van Nothing Else Matters trouwens, heb ik iets gemist?
Geen idee eerlijk gezegd. Zal wel te maken hebben met een kleine coronabonus. Waarschijnlijk vinden veel mensen dit nummer een steun in de rug in deze moeilijke tijden.

Porcupine Head schreef:
Ik vermoedde het al dat Queen de nummer 1 positie weer zou terugpakken. Als er geen actie/impactvolle gebeurtenis is (alhoewel corona nog altijd voortduurt), komt niemand in de buurt van BoRhap. Heeft erg veel steun onder jongeren en is voor veel mensen een "traditie" om dit als nummer 1 te hebben.
Dat Bohemian Rhapsody de nr. 1 weer zou terugpakken verbaast me ook niets, echter had ik niet verwacht dat dit al in 2021 zou gebeuren, zeker gezien het corona-gebeuren, dat voor menigeen een rollercoaster blijft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:51 uur

geplaatst: vandaag om 15:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.