Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 27 december 2025, 13:52 uur
Gretz schreef:
Over jouw ultieme faves gesproken die al minstens twee decennia meegaan: denk je dat Sigur Rós een serieuze kans zou maken op een Top 2000-notering als Radio 2 besluit om Hoppípolla en/of Untitled #8 (Popplagið) op de keuzelijst te zetten?
3 avonden op rij Carré uitverkopen is toch niet niks is. En eerder ook al zalen als de AFAS Live
(quote)
Over jouw ultieme faves gesproken die al minstens twee decennia meegaan: denk je dat Sigur Rós een serieuze kans zou maken op een Top 2000-notering als Radio 2 besluit om Hoppípolla en/of Untitled #8 (Popplagið) op de keuzelijst te zetten?
3 avonden op rij Carré uitverkopen is toch niet niks is. En eerder ook al zalen als de AFAS Live
Heel misschien Hoppipolla omdat die toch in best veel series/ films/ reclames voorkomt, maar het is vooral wishful thinking...
1
geplaatst: 27 december 2025, 13:53 uur
Als Lee nog eens gaat overlijden op een goed getimed moment zie ik dit wel in de top 30 belanden., Minstens.
0
geplaatst: 27 december 2025, 13:54 uur
Als Ajax glory supporter hoor ik toch liever Mijn Feyenoord dan deze bagger.
1
geplaatst: 27 december 2025, 13:55 uur
staralfur schreef:
Heel misschien Hoppipolla omdat die toch in best veel series/ films/ reclames voorkomt, maar het is vooral wishful thinking...
(quote)
Mja, met The National was het ook >10 jaar wishful thinking, ondanks dat Radio 2 ze eigenlijk nooit draaide. En nu schinet m'n #1 fave met 3 nummers
En zou niet denken dat The National in Nederland nu een zoveel grotere fanbase heeft dan Sigur Rós
Vorig jaar Popplagið op #45 in de Snob, dat is echt wel bemoedigend. Met een goed getimede stemactie zou het denk ik echt wel kunnen.
0
geplaatst: 27 december 2025, 14:02 uur
Gretz schreef:
En Limburg tegenwoordig ook (afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)
(quote)
En Limburg tegenwoordig ook (afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)
Wel al 20 jaar of zo hoor
0
geplaatst: 27 december 2025, 14:14 uur
Toen ik in Noord-Limburg werkte was er juist recent nog een motie van de gemeenteraad aangenomen om alle plaatsnaamborden komende jaren te vervangen door tweetalige varianten. Maar wisselt echt per gemeente begreep ik
1
geplaatst: 27 december 2025, 14:15 uur
Gretz schreef:
Toen ik in Noord-Limburg werkte was er juist recent nog een motie van de gemeenteraad aangenomen om alle plaatsnaamborden komende jaren te vervangen door tweetalige varianten. Maar wisselt echt per gemeente begreep ik
(quote)
Klopt ja. Ik weet dat bv. Heerlen, Kerkrade, maar ook Weert al iets van 20 jaar tweetalige plaatsnaamborden hebben. Maar bijvoorbeeld Maastricht en Valkenburg hebben juist géén tweetalige plaatsnaamborden. Elke gemeente bepaalt het blijkbaar lekker zelf.
1
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2025, 14:31 uur
Dit nummer is net zo gênant als de carrière van Femke Wiersma.
3
geplaatst: 27 december 2025, 14:33 uur
Grove schande dat Carole King maar met 1 nummer erin staat. Tapestry staat vol met klassiekers...
1
geplaatst: 27 december 2025, 14:47 uur
staralfur schreef:
Grove schande dat Carole King maar met 1 nummer erin staat. Tapestry staat vol met klassiekers...
Beide stellingen zijn waar!
3
geplaatst: 27 december 2025, 14:50 uur
Luitjes, zullen we deze overbodige zouteloze Kaleo heel snel inruilen door een ander IJslands product?
Sigur Rós of Björk, beiden mogen
0
geplaatst: 27 december 2025, 14:52 uur
Gretz schreef:
Luitjes, zullen we deze overbodige zouteloze Kaleo heel snel inruilen door een ander IJslands product?
Ik weet wel welke van die 3 ik het liefste hoor.. Hint: ze waren net op de radio

Maar eerlijk gezegd hoeven ze alledrie van mij niet
3
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2025, 14:55 uur
Gretz schreef:
Misþyrming
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2025, 14:57 uur
Mijn Radio 2 is stiekem naar Arrow geskipt volgens mij.
1
geplaatst: 27 december 2025, 14:59 uur
Onweerwolf schreef:
Misþyrming
Misþyrming
Ik stem voor de song Með harmi.
0
geplaatst: 27 december 2025, 15:08 uur
Teach Your Children ❤️
Paar keer Iive gehoord in de solo versie van Graham Nash, ik hield het niet droog.
(stom dat die er niet in staat met nrs als Chicago en Simple Man)
Paar keer Iive gehoord in de solo versie van Graham Nash, ik hield het niet droog.
(stom dat die er niet in staat met nrs als Chicago en Simple Man)
2
geplaatst: 27 december 2025, 15:09 uur
Onweerwolf schreef:
Blokken is nog veel mooier. Karakter is leuk, maar wat jankerig.
Blokken is nog veel mooier. Karakter is leuk, maar wat jankerig.
Ik zweer bij Bint, maar wil even een shoutout doen aan het onderschatte Het rode paleis, om nog maar te zwijgen van De korenharp.
0
geplaatst: 27 december 2025, 15:11 uur
Onweerwolf schreef:
ZZ Top. Zouteloze meuk, beetje de Normaal van Amerika.
ZZ Top. Zouteloze meuk, beetje de Normaal van Amerika.
Nee, dat is CCR al. Rockmuziek voor mensen die liever naar hoempapa luisteren.
1
geplaatst: 27 december 2025, 15:12 uur
Bird of Paradise was een hit in 1984. Daardoor automatisch jeugdsentiment bij mij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.