Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 16 december 2021, 21:55 uur
Edgar18 schreef:
Ik vind het eigenlijk nog maffer dat What's Going On zo laag staat. Plek 467! Hoe dan? Ain't No Sunshine plek 323, Move On Up plek 1708, The Dock of the Bay plek 115, Superstition plek 636. Dat zijn toch wel een paar van de grootste soulklassiekers die er zijn. Cold Little Heart en Back to Black zijn de enige semi-soul songs in de top honderd.
(quote)
Dat lijkt mij wel, al is ie bij het grote publiek natuurlijk niet zo bekend. Nooit een single geweest toch? Dan nog is het mijn wereld onvoorstelbaar dat je het nummer niet kent, maar we moeten niet vergeten dat niet iedereen zo'n muziekneuroot is als wij hier. Ik vind het eigenlijk nog maffer dat What's Going On zo laag staat. Plek 467! Hoe dan? Ain't No Sunshine plek 323, Move On Up plek 1708, The Dock of the Bay plek 115, Superstition plek 636. Dat zijn toch wel een paar van de grootste soulklassiekers die er zijn. Cold Little Heart en Back to Black zijn de enige semi-soul songs in de top honderd.
Moet zeggen dat ik Inner City Blues ook nog nooit gehoord had totdat ik eens naar What's Going On luisterde. Lange tijd kende ik Marvin Gaye alleen maar van Sexual Healing. De andere nummers die je noemt lijken me veel bekender (op Kiwanuka na dan). En beetje bij beetje vloeit het aantal nummers van 50 jaar oud sowieso af, dus om dan nu nog een albumtrack van zo lang geleden toe te laten...
1
geplaatst: 16 december 2021, 22:02 uur
Joren999 schreef:
Beste zangeres volgens de top 2000 stemmers is overigens net als jaar Miss Montreal, die stijgt naar no. 20 met Door de Wind. Was zelf het nummer alweer vergeten, maar Nederland blijkbaar niet.
Beste zangeres volgens de top 2000 stemmers is overigens net als jaar Miss Montreal, die stijgt naar no. 20 met Door de Wind. Was zelf het nummer alweer vergeten, maar Nederland blijkbaar niet.
De Top 2000 en ik drijven elk jaar verder uiteen. Hier had ik nog nooit van gehoord (de artiest wel natuurlijk, maar het nummer niet).
1
geplaatst: 16 december 2021, 22:04 uur
mauricedegier schreef:
Vorige jaren werd How Soon Is Now? altijd vroeg weggedraaid. Hopelijk dit jaar niet.
Fools gold staat er al een paar jaar niet meer in, helaas.
Vorige jaren werd How Soon Is Now? altijd vroeg weggedraaid. Hopelijk dit jaar niet.
Fools gold staat er al een paar jaar niet meer in, helaas.
Een toplijst zonder Fools Gold is geen geen toplijst.
1
geplaatst: 16 december 2021, 22:09 uur
Denk dat sommige lieden het aantal soul liefhebbers onder het radio2 top2000 stemvolk enigszins overschatten.
2
geplaatst: 16 december 2021, 22:12 uur
Britpop doet het sws nog slechter dan Soul.
Blur 1, Pulp 1, Verve 2, Oasis 4, that’s it.
1
geplaatst: 16 december 2021, 22:13 uur
Zeker de soulklassiekers? Die ken ik nu wel, waar is de obscure soul? 

1
geplaatst: 16 december 2021, 22:15 uur
Outlaw104 schreef:
Denk dat sommige lieden het aantal soul liefhebbers onder het radio2 top2000 stemvolk enigszins overschatten.
Uiteindelijk richt radio 2 zich toch grotendeels op de pop/rock. Iets wat ik ook terug zie in mijn eigen stemlijstje ieder jaar.Denk dat sommige lieden het aantal soul liefhebbers onder het radio2 top2000 stemvolk enigszins overschatten.
1
geplaatst: 16 december 2021, 22:16 uur
Ook opvallend: Alle Madonna’s (slechts 5) dalen en ze houdt er maar 1 over in de top 1000 

2
geplaatst: 16 december 2021, 22:22 uur
luigifort schreef:
Fools Gold is obscure indie, ms vandaar...
Fools Gold is obscure indie, ms vandaar...
Wel een top 10 hit geweest in Nederland.
0
geplaatst: 16 december 2021, 22:28 uur
johan de witt schreef:
Die vergelijking lijkt me wel wat oneerlijk. Soul is een enorm groot en breed genre, terwijl britpop een stuk beperkter en (ook in tijd) afgebakender is.
1
geplaatst: 16 december 2021, 22:36 uur
Ik maakte het al wat ruimer door ook Fools Gold erbij te betrekken 
En de Soul-songs die werden genoemd speelden zich ook in een afgebakende tijdspanne af.

En de Soul-songs die werden genoemd speelden zich ook in een afgebakende tijdspanne af.
2
geplaatst: 16 december 2021, 22:37 uur
johan de witt schreef:
Gemakshalve reken ik The Smiths daar ook bij.Britpop doet het sws nog slechter dan Soul.
0
geplaatst: 16 december 2021, 22:38 uur
johan de witt schreef:
Ook opvallend: Alle Madonna’s (slechts 5) dalen en ze houdt er maar 1 over in de top 1000
Tja als je op de Nederlandse TV alleen maar wilt refereren naar het Eurovisie Songfestival, wat voor “rare” dingen ze nu weer op Instagram heeft geplaatst en het amper nog om de muziek wilt laten draaien dan zakt de algehele waardering gauw. Nu doen vrouwen het over het algemeen sowieso bijzonder slecht in de lijst als je geen Adele heet. Janet en Kylie hebben zelfs niets (oke Where the Wild Roses Grow dan). Bizar als je kijkt naar wat voor monsterhits Together Again en Cant Get You Out of My Head destijds waren.
0
geplaatst: 16 december 2021, 22:42 uur
Inderdaad, echte grote pophits scoren ook slecht.
Britney ook maar eentje, en die is nog nieuw ook.
Britney ook maar eentje, en die is nog nieuw ook.
0
geplaatst: 16 december 2021, 22:45 uur
0 Smiths?

Ik hou die top 2000 nooit zo in de gaten, maar die staat ook vast vol met nummers van Creed, Papa Roach, Staind etc, of niet?
2
geplaatst: 16 december 2021, 22:49 uur
Dan is onze ladder aardig compatibel met de top 2000 dus...
Of hebben zij geen Sigur Ros?
Of hebben zij geen Sigur Ros?

1
geplaatst: 16 december 2021, 22:51 uur
Wat Smiths betreft wel inderdaad 
Voor de rest wel wat minder.

Voor de rest wel wat minder.
1
geplaatst: 16 december 2021, 22:55 uur
1
geplaatst: 16 december 2021, 22:59 uur
Teunnis schreef:
De Top 2000 en ik drijven elk jaar verder uiteen. Hier had ik nog nooit van gehoord (de artiest wel natuurlijk, maar het nummer niet).
(quote)
Is begin jaren 90 geschreven door Stef Bos en door t Beste Zangers programma door Sanne Hans boven water gehaald in haar tribute to Bos. Het nummer was wel overal en nergens te horen hoor, ook in reclames (uit mijn hoofd van de Anwb).
1
geplaatst: 16 december 2021, 23:01 uur
johan de witt schreef:
Nee dan Madchester...
2
geplaatst: 16 december 2021, 23:02 uur
vigil schreef:
Is begin jaren 90 geschreven door Stef Bos en door t Beste Zangers programma door Sanne Hans boven water gehaald in haar tribute to Bos. Het nummer was wel overal en nergens te horen hoor, ook in reclames (uit mijn hoofd van de Anwb).
(quote)
Deed ze mooi

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.